- Liittynyt
- 20.10.2016
- Viestejä
- 277
Ninjaeditoin tuohon aikaisempaan, jos pelkkä virranmittaus riittää.
Eikun tarviis just sen kytkimen myös, siis joku automaatio et noi menee pois päältä erinäisistä syistä, jos unohtuu päälle tms.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ninjaeditoin tuohon aikaisempaan, jos pelkkä virranmittaus riittää.
Vieläkös tämä sunricher malli on soiva peli? Olisi tarve 5 kpl sähköisen lattialämmityksen termostaattia vaihtaa uusiin, ja toive olisi että toimisi myös käsin jos ei just jaksa säätää homeassistanttia kuntoon kun se nikottelee kylmimmillä keleillä
Täytyykö noissa jotain erikoista tietää että onko sopiva nykyisten tilalle? Eli voiko vaan ostaa ja sanoa sähkärille että pistä kiinni?
Itse menin tällä eikä tarvinnut mitään lisäkomponentteja: GitHub - Beaky2000/esphome-p1mini: ESPHome custom component for reading P1 data from electricity meters
Ainoastaan RJ45-piuha, mistä hiottu liitin kapeammaksi että mahtuu HAN-porttiin.
EDIT: jotain visuaalista pitäisi viritellä HA:han, mutta ei ole vielä kerennyt eikä ole suoraan taitoakaan.
Kontaktori ja vaikka shelly ohjaamaan sitä, tai joku muu pieni älyrele. Shellyyn ny saa pörssisähkötiedotkinOnkos olemassa konstia saada 3-vaihe pistorasiasta ”älykäs”? Saisi napsautettua siihen kytkettyä auton laturia päälle yöllä halvan sähkön aikaan?
Nanocul, voi rakennella itse tai tilaa valmiin. Wmbusmeters sitten lukemaan sitä.Vesiyhtiö kävi vaihtamassa vesimittarin ja tilalle tuli Zenner IUWS (linkki: ZENNER-KORKEAMAKI.COM | Vesimittarit ja tarvikkeet | Ultraäänivesimittarit) joka on siis ultraäänivesimittari jossa on myös LoRan ja wireless modbus liitynnät. Ehdin jo tilata aiemmin Homewizardin Wifi vesimittarin joka siis toimii analogisten mittarien kanssa (vanha siis oli tälläinen joten tuo pitänee palauttaa.
Mutta onko kukaan perehtynyt moiseen ja tehnyt HA:han integraatiota ja mitä lisäpalikoita tuo vaatinee? Nopealla googletuksella en löytänyt vastauksia ja en edes tietoja mistä moisia "langattomia mobdbus lukijoita" voisi tilata? Mittarin mukana vaihtaja antoi ohjelappusen jossa kyllä näkyy speksit mutta ensin pitäisi ymmärtää/pystyä tuota langatonta modbussia jollain lukemaan... Ajatuksia?
Mittari vaihdettu aikaisemmin tällä viikolla, sekä vasta tänään sain tilattua HAN-portin aktivoinnin. Nyt aloin katsomaan mitä saisin raavittua kasaan. Kaveri tulosti joskus mulle pari tuommoista koteloa, voisin juuri saada lattamallisen RJ45 kaapelin mahtumaan. Hion jo valmiiksi RJ45 päätä kapeammaksi, menee mielestäni pohjaan mutta kynsi ei naksahda, pysynee tuolla kuitenkin. Koteloon pitää vielä porata RESET-kytkimelle reikä ja loveta kaapelille ulostulo, ehkäpä se tästä lähtee kunhan portti aktivoidaan.
itselläni tuli IPEX-SMA -pigtailit AliExpressistä jokseenkin tasan kahdessa viikossa. Sai vaan tilauksessa olla tarkkana kun oli tuhat myyjää ja kaikilla oli tekstissä kyllä mainittu tuo IPEX mutta osalla olikin vain kaikilla muilla liittimillä varustettuja häntiä myynnissä. Nuo pienet RF-liittimet on kyllä vihoviimeisiä, 100 erilaista liki saman näköistä liitintä joissa on erona joku yksittäinen mitta tai liittimen muoto ja kun esim AliExpressissä tuotekuvauksessa saattaa lukea ihan mitä vaan ja lueteltu kaikki mahdolliset liittimet MMCX:stä IPEX:in kautta MC4:n asti. Pari kertaa oli jo ostoskorissa väärällä liittimellä olevia mutta kassa-vaiheessa huomasin että olivat vääriä.
olisko helpompaa hommata laturi jota voi ohjata vaikka MQTT kautta, jolloin auton type2-protokolla hoitaa lataustehon säädön, 0A-16A esim...Go-echarger gemini itsellä ja on ollut todella hyvä. Ei tarvi mitään kontaktoreita ryskyttämään välille, toimii aika elegantisti. Meillä ryskyttää kontaktori silti, mutta se ohjaa lämmitysvastuksia lämminvesivaraajassa..Kontaktori ja vaikka shelly ohjaamaan sitä, tai joku muu pieni älyrele. Shellyyn ny saa pörssisähkötiedotkin
Varmasti olisi, mutta kysyttin voimarasian pätkimistä, laturi on aika paljon hintavampi. Itsekkin ohjaan HA:lla suoraan auton omaa lataus komentoaolisko helpompaa hommata laturi jota voi ohjata vaikka MQTT kautta, jolloin auton type2-protokolla hoitaa lataustehon säädön, 0A-16A esim...Go-echarger gemini itsellä ja on ollut todella hyvä. Ei tarvi mitään kontaktoreita ryskyttämään välille, toimii aika elegantisti. Meillä ryskyttää kontaktori silti, mutta se ohjaa lämmitysvastuksia lämminvesivaraajassa..
muoks. lisäksi en katkaisisi sähköjä autoa ladatessa vähän väliä, en tiedä kuinka speksiin se menee jos sähköauton latausta ei lopeteta aina virallista tapaa käyttäen?
Ongelmana se että autossa vain yksivaiheinen laturi, joten virtaa pitäisi syöttää Walle25A läpi jotta saa edes ladattua yön aikana. Ja tarkoitus olisi vain ajoittaa lataus päälle siinä kohtaa kuin halvat tunnit alkaa, ei räpsiä päälle ja pois latauksen aikana.olisko helpompaa hommata laturi jota voi ohjata vaikka MQTT kautta, jolloin auton type2-protokolla hoitaa lataustehon säädön, 0A-16A esim...Go-echarger gemini itsellä ja on ollut todella hyvä. Ei tarvi mitään kontaktoreita ryskyttämään välille, toimii aika elegantisti. Meillä ryskyttää kontaktori silti, mutta se ohjaa lämmitysvastuksia lämminvesivaraajassa..
muoks. lisäksi en katkaisisi sähköjä autoa ladatessa vähän väliä, en tiedä kuinka speksiin se menee jos sähköauton latausta ei lopeteta aina virallista tapaa käyttäen?
Piti testata ja täällä ainakin toimii kuten pitää. Pitäs kyllä toimia ilman mitään asetusten säätöä jos vaan Shelly pysyy verkossa ja se entiteetti on oikea (switch.shellyplug_s.....)Home Assistant + Shelly Plug-S -aiheinen kysymys.
Shellyssä on ”Auto on” ominaisuus, jonka avulla voin vaikkapa uudelleenkäynnistää mökillä olevan laitteen. Pistin HA:n dashboardille entity-kortille Shellyn kytkimen ja siitä voin pistää Shellyn virran pois. Shellyssä lähtee silloin ajastin päälle ja se kytkee itseensä virrat takaisin esim asetetun 30 sekunnin päästä.
No, haaste on se, että Shellyn uudelleenkäynnistyksen jälkeen HA:n dashboardilla kytkimen tila ei näytä muuttuvan takaisin ”on” asentoon. Onkohan joku asetus väärin?
Vesiyhtiö kävi vaihtamassa vesimittarin ja tilalle tuli Zenner IUWS (linkki: ZENNER-KORKEAMAKI.COM | Vesimittarit ja tarvikkeet | Ultraäänivesimittarit) joka on siis ultraäänivesimittari jossa on myös LoRan ja wireless modbus liitynnät. Ehdin jo tilata aiemmin Homewizardin Wifi vesimittarin joka siis toimii analogisten mittarien kanssa (vanha siis oli tälläinen joten tuo pitänee palauttaa.
Mutta onko kukaan perehtynyt moiseen ja tehnyt HA:han integraatiota ja mitä lisäpalikoita tuo vaatinee? Nopealla googletuksella en löytänyt vastauksia ja en edes tietoja mistä moisia "langattomia mobdbus lukijoita" voisi tilata? Mittarin mukana vaihtaja antoi ohjelappusen jossa kyllä näkyy speksit mutta ensin pitäisi ymmärtää/pystyä tuota langatonta modbussia jollain lukemaan... Ajatuksia?
Joo tuossa wallessa on ongelmana se, että sitä ei saa ohjattua mitenkään ulkoapäin - kaikki ohjauslogiikka on suljettua lähdekoodia. Tämän vuoksi, ja myös hirvittävän ylihinnan vuoksi ei tullut tuota laitettua aikanaan. Laita 32A Go-echarger gemini : ) ps en ole mikään edustaja, tuo vain on ainoa aikalailla avoimet rajapinnat tarjoava latausasema, saa vinkata jos löytyy muita.Ongelmana se että autossa vain yksivaiheinen laturi, joten virtaa pitäisi syöttää Walle25A läpi jotta saa edes ladattua yön aikana. Ja tarkoitus olisi vain ajoittaa lataus päälle siinä kohtaa kuin halvat tunnit alkaa, ei räpsiä päälle ja pois latauksen aikana.
Juu eiköhän auton vaihtuessa laturikin vaihdu tuohon Go-e, ostin Wallen 400€ käytettynä joten kokeillaan nyt ensin jos se suostuisi lähteä lataamaan kun kontaktori napsauttaa virran päälle. Go-e Controller kuulemma kanssa pätevä laite, oon miettinyt jos sellaisen asentaisi jo valmiiksi niin pääsisi seuraamaan talon kulutusta ja mahdollisesti tulossa olevan yhden mikron aurinkosähköjärjestelmän tuotantoa, olisi sitten valmiiksi ohjaamassa tuota laturiakin.Joo tuossa wallessa on ongelmana se, että sitä ei saa ohjattua mitenkään ulkoapäin - kaikki ohjauslogiikka on suljettua lähdekoodia. Tämän vuoksi, ja myös hirvittävän ylihinnan vuoksi ei tullut tuota laitettua aikanaan. Laita 32A Go-echarger gemini : ) ps en ole mikään edustaja, tuo vain on ainoa aikalailla avoimet rajapinnat tarjoava latausasema, saa vinkata jos löytyy muita.
Sama täällä. Ei valittamista.Shelly 3EM on ajanut asiansa talon virtamittauksen osalta hienosti, 10A rele ohjaa yhtä kontaktoria, joka tosiaan kytkee veden lämmityksen päälle. Mainio laite ollut hintaansa.
Sama täällä. Ei valittamista.
Jokaiselle mitattavalle kuormalle tarvitset yhden clampin. Jos on 3-vaihe auton laturi ja ILP niin siinä on jo neljä kuormaa mitattavaksi.Tuosta näyttää olevan myös pro malli, josta saisi lan-portin mutta on sit vähän kalliimpi kuin perusmalli ja kontaktoriohjaus lisäpalikalla. Liekö lisähinnan arvoinen?
Shelly Pro 3EM - 3x120A ohjelmoitava WiFi / Ethernet -energiamittari DIN-kiskoon
DIN-kiskoon kiinnitettävä 3x120A WiFi / Ethernet -energiamittari skriptaustuella. Tuote sisältää kolme kappaletta 120A virtapihtejä. Erona perinteiseen 3EM:ään , Pro 3EM:ssä ei ole sisäänrakennettua kontaktoriohjausta. Tehoon perustuvia ohjauksia voi toteuttaa mittarin kylkeen liitettävän...shellykauppa.fi
Miten tarkkaan nuo osaa kertoa sitä kulutusta, ilmeisesti jokaiseen vaiheeseen tulee sellainen "clamp" lukija. Osaako erotella eri kuormia, esim "paljonko lattialämmitys on kWh" vai vaan kokonaiskulutusta?
Kysyn siksi, että mulla sähköauton lataus eri alakeskuksessa teknisessä tilassa kuin isompi, jossa kaikki muu. Tuohon pienempään tulee uutena ILPille 16A johdonsuoja, ja kiinnostaisi ehkä noiden kahden kulutusta seurata tarkemminkin harrastusmielessä.
Tartteisinko molempiin omat 3EM vai olisiko jotain kevyempää (lue: halvempaa) shellyä jolla seurata auto+ilp kulutusta, mielellään erikseen? Auto oli ainakin 3-vaihe 16A, ILPistä en ole ihan varma - uskoisin että 1-vaihe sille riittää.
Jokaiselle mitattavalle kuormalle tarvitset yhden clampin. Jos on 3-vaihe auton laturi ja ILP niin siinä on jo neljä kuormaa mitattavaksi.
Mulla ne clampit on juurikin sen takia mittarista tulevissa vaiheissa, siinä ei jää sitten yksikään pois mittauksestaAivan, eli jos koko talon kulutusta haluan seurata niin pistää clampit sitten sellaisen johdon vaiheiden ympärille josta syötetään alakeskusta? Tai no siihen tietty pitää sitten lisätä vielä tuo pienempi alakeskus "jotenkin" mutta ideana nyt näin.
Tuosta näyttää olevan myös pro malli, josta saisi lan-portin mutta on sit vähän kalliimpi kuin perusmalli ja kontaktoriohjaus lisäpalikalla. Liekö lisähinnan arvoinen?
Jokaiselle mitattavalle kuormalle tarvitset yhden clampin. Jos on 3-vaihe auton laturi ja ILP niin siinä on jo neljä kuormaa mitattavaksi.
ja riittääkin, meillä on ollu jotain reilu vuoden tuo plus 1pm pelkästään ilpin kulutusta mittailemassa.Periaatteessa ILPille riittäisi varmaan myös plus 1PM, jolle saisi sitten env antureita addonin avulla joilla voisi sitten mittailla tulo- ja lähtölämpöjä sisäyksiköltä sekä vaikka ulkolämpötilaa lisäksi.
Miten tarkkaan nuo osaa kertoa sitä kulutusta?
Toi on vieläkin paskapuhetta.On, se on oikeasti Suomen kolmivaihesähköihin sopiva. Se ei-pro 3EM räjäyttää virtalähteensä ennenpitkää suomalaiseen kolmivaiheeseen kytkettynä.
Toi on vieläkin paskapuhetta.
Toi on vieläkin paskapuhetta.
Jos siinä on noin kriittinen ja vaarallinen vika, niin kai olet tehnyt TUKESille tarkastuspyynnön?Ei se edelleenkään ole. Sen laitteen omassa virtalähteessä on kolmivaiheinen puoliaaltotasasuuntaus, jossa yhden diodin hajoaminen saa aikaan kolmivaiheoikosulun -> kaboom. Pro-version virtalähde on tavanomainen yksivaiheinen, eikä siinä ole vastaavaa riskiä. Jos sitä ei-pro:ta on pakko käyttää, niin laittakaa nyt sen eteen edes erilliset 0,1 A tjsp sulakkeet.
Shelly 3EM Exploded after 15 hours of usage, Shelly Pro better ? - Smarthome Forum - Alles über Smarthome Produkte
Hi, I got professionally installed a Shelly 3 EM by an Electician in hour house and it was working great for 15 hours. Suddenly in the Moment when we switched off a light there was a big bang , the shelly exploded and the whole house was out of power.…smarthome-forum.eu
Kiinnostaisi laittaa samaan pakettiin tuo homewizardin watermeter. Onko siitä kokemuksia kellään?
En tiedä, mikä vesimittari ko. asunnosa on, mutta telineet voin tarpeen mukaan 3d tulostaa. Onko porukalla kokemuksia siitä mittarista, tai villejä veikkauksia Onko yleisimmin meillä käytössä olevissa vesimittareissa (rv 2012) "rupelli" jota tuo pystyisi lukemaan, kunhan vaan saa asemoitua kohdalleen?
Oliko jollain kokemusta minkälainen savotta on saada homewizardin watermeter pelittämään 20v vanhan mittarin kanssa? Paketissa mukana tulevat kiinnitysläpykät joutuu itse tulostamaan, mutta onko muuta ongelmaa tiedossa? Tuota samaa litran kiekkoa se taitaa lukea?
Taitaa olla niin että vaatii mittarin viisarin päälle tuollaisen metallisen sektorin jotta toimii. Tai näin ainakin päättelen kun kaikissa tuetuissa on sellainen.Ei kai tuo toimi? Sivujen mukaan juuri mainittu ettei toimi tällaisten mittareiden kanssa.
Taitaa olla niin että vaatii mittarin viisarin päälle tuollaisen metallisen sektorin jotta toimii. Tai näin ainakin päättelen kun kaikissa tuetuissa on sellainen.
Tuo AI-on-the-edge on periaatteessa hyvä idea, mutta itsellä on loppunut into sen kanssa säätämiseen. Aluksi sain kulutustiedot Home Assistantiin hyvin, mutta sitten vekotin alkoi hyytyä, eikä enää jaksanut lukea tuloksia. Olen kokeillut erilaisia SD-muistikortteja, jopa erilaisia ESP32-CAM -lukijoita mutta ei ne jaksa pyörittää tuota softaa, vaan jäävät johonkin ikuiseen latauslooppiin ilmeisesti. HomeWizardin tuotetta voisi kokeilla, mutta omassa mittarissa ei ole mitään ruuvireikiä jonne sen adapterin voisi kiinnittää.Tuon anturi kaipaa heijasteen takaisin mikä saavutetaan sillä metalilla.
Helpoin tuollaiseen pelkkään viisarinäyttöiseen on luenta kameralla. Esim
GitHub - jomjol/AI-on-the-edge-device: Easy to use device for connecting "old" measuring units (water, power, gas, ...) to the digital world
Easy to use device for connecting "old" measuring units (water, power, gas, ...) to the digital world - jomjol/AI-on-the-edge-devicegithub.com
Tai asennuttaa/asentaa oman mittarin perään.
Tuo AI-on-the-edge on periaatteessa hyvä idea, mutta itsellä on loppunut into sen kanssa säätämiseen. Aluksi sain kulutustiedot Home Assistantiin hyvin, mutta sitten vekotin alkoi hyytyä, eikä enää jaksanut lukea tuloksia. Olen kokeillut erilaisia SD-muistikortteja, jopa erilaisia ESP32-CAM -lukijoita mutta ei ne jaksa pyörittää tuota softaa, vaan jäävät johonkin ikuiseen latauslooppiin ilmeisesti. HomeWizardin tuotetta voisi kokeilla, mutta omassa mittarissa ei ole mitään ruuvireikiä jonne sen adapterin voisi kiinnittää.
Tuo AI-on-the-edge on periaatteessa hyvä idea, mutta itsellä on loppunut into sen kanssa säätämiseen. Aluksi sain kulutustiedot Home Assistantiin hyvin, mutta sitten vekotin alkoi hyytyä, eikä enää jaksanut lukea tuloksia. Olen kokeillut erilaisia SD-muistikortteja, jopa erilaisia ESP32-CAM -lukijoita mutta ei ne jaksa pyörittää tuota softaa, vaan jäävät johonkin ikuiseen latauslooppiin ilmeisesti.
Elsterin mittari, jossa on päällä muovikupu ilman mitään ruuvinreikiä. Ymmärsin HomeWizardin laitteesta että noissa olisi yleensä 1-2 ruuvinpaikkaa, johon sitten se adapteri kiinnitetään mutta tähän ei semmoista saa.Kyllä tuota linkattua käyttää monen moni varsin onnistuneesti.
Minkälainen mittari sulla on
?
Itse olen käyttänyt Windowsia noiden korttien alustukseen, mielestäni ohjeiden mukaisesti (FAT32, yksi levyn kokoinen osio ja that's it), mutta en tiedä mikä mättää. Alustan kortin, siirrän sinne tarvittavat tiedostot ja isken ESPiin. Ja sitten latautuu se ensimmäisen kerran setup-homma, mutta ei se jaksa sitten mennä loppuun saakka ja tuntuu ettei vekotin enää vastaa. Kortin alustuksesta voi hyvinkin olla mutta en tiedä mikä siinä menee pieleen kun kortti on edelleen luettavissa kuitenkin. Formatoin kortin huvin vuoksi taas uudelleen, FAT32, 32k jne. Se ensimmäinen initial setup-sivukin latautuu toooodella hitaasti, tai oikeastaan tähän jää:Kaksi mittaria itsellä käytössä ja alun tuuskaamisen jälkeen ovat pelanneet hienosti. Nyt näyttää molempien uptime olevan 113 vuorokautta.
Alussa ongelma oli tiedostojärjestelmän sekoaminen 1-7 vuorokauden jälkeen, kortista riippumatta. Jostain sitten lueskelin, että olisi tarkka osioinnista tai tarkemmin siitä, ettei ole osioitu. No niin näyttää, sillä toimimattomat kortit näillä alustuksilla ovat toimineet ilman ongelmia.
Lisäksi otin pois expert modessa "alignment algorithm" valinnan, koska siitä ei ollut kuin harmia. 3d tulostettu kotelo pitää kameran kohdallaan ja välillä tuo aligment väänsi kuvan vinoon ihan ittekseen.
Sitten oli vielä melkoinen säätö valon kanssa, että sitä on riittävästi ja ettei tule heijastuksia. ESP-CAM levyn omalla ledillä homma ei toiminut, vaikka tulostelin ties mitä valon levittäjää ja ohjainta. Lopulta asensin erillisen ledin joka valaisee mittarin sivusta päin.
Jossain vaiheessa meinasi mennä hermot koko hommaan, mutta niin se lopulta alkoi toimimaan luotettavasti. Omat mittarit on vanhanaikaisia analogi mittareita. Kaverille rakentelin vastaavan digi mittarille ja se ei vielä toimi luotettavasti. Heijatukset ja näytön heikko kontrasti on ongelmana, pitäisi joskus yrittää värkätä jokin uusi valolähde testiksi.
Itse olen käyttänyt Windowsia noiden korttien alustukseen, mielestäni ohjeiden mukaisesti (FAT32, yksi levyn kokoinen osio ja that's it), mutta en tiedä mikä mättää. Alustan kortin, siirrän sinne tarvittavat tiedostot ja isken ESPiin. Ja sitten latautuu se ensimmäisen kerran setup-homma, mutta ei se jaksa sitten mennä loppuun saakka ja tuntuu ettei vekotin enää vastaa. Kortin alustuksesta voi hyvinkin olla mutta en tiedä mikä siinä menee pieleen kun kortti on edelleen luettavissa kuitenkin. Formatoin kortin huvin vuoksi taas uudelleen, FAT32, 32k jne. Se ensimmäinen initial setup-sivukin latautuu toooodella hitaasti, tai oikeastaan tähän jää:
EDIT: Se vielä tässä on ihmeellistä, että tuo initial setup tulee salamannopeasti kun tuo softa on ladattu ESPille Windowsiin kytketyn koneen kautta. Mutta kun irroitan laitteen Windowsista ja siirrän oikealle paikalleen, ei sivu enää lataudukaan. Vaikka käytän samaa piuhaa jne...
Kiitos vinkistä, ei kyllä auttanut tuokaan. Yritän lukea tätä ohjetta:En tiedä auttaako, mutta joskus olen itse tarvinnut kortin tyhjäykseen jotain muuta kuin Windowssin työkalua.
Koita vaikka alustaa tällä: SD Memory Card Formatter for Windows/Mac | SD Association jos siitä olisi jotain apua.
Kiitos vinkistä, ei kyllä auttanut tuokaan. Yritän lukea tätä ohjetta:
- There must be no partition table on the SD-card (no GPT, but only MBR for the single partition)
- Following setting are necessary for formatting the SD-card: SINGLE PARTITION, MBR, FAT32 - 32K. NOT exFAT
Mitenkä tuon Master Boot Recordin saa pakotettua nykyään? Muistelen että aiemmin Windowsissakin oli oma ruksi sille kun formatoi levyä, vaan ei ole enää. Eikä tuolla SD memory Card Formatterilla ole senkään vertaa noita vaihtoehtoja valittavaksi. En kyllä tiedä onko tuosta MBR:stä kiinni...
Virtalähteelle ääni täältäkin. Elsterin mittarin kanssa täälläkin käytössä ai-on-the-edge ja toimii kyllä kiitettävästi. Itse asiassa 2kpl, kun on kylmä- ja kuumavesimittarit erikseen.EDIT: Se vielä tässä on ihmeellistä, että tuo initial setup tulee salamannopeasti kun tuo softa on ladattu ESPille Windowsiin kytketyn koneen kautta. Mutta kun irroitan laitteen Windowsista ja siirrän oikealle paikalleen, ei sivu enää lataudukaan. Vaikka käytän samaa piuhaa jne...
Olen kokeillut 4-5 eri virtalähdettä, ja muutamaa eri piuhaakin (jossain virtalähteessä oli kiinteä johto), mutta ei apua. ESP32 ei kyllä yleensä ole turhan nirso virtalähteestä tai virtajohdon pituudesta, mutta tuo ESP32-CAM lienee. Itsellä vielä käytössä nämä dev board -versiot, joita olen ainakin kahta erilaista kokeillut.Mulla oli samanlaisia ongelmia tuon kanssa ja kahta eri ESP lautaa kokeilin. Virtalähdettä vaihtamalla parani, ilmeisen herkkä sitten jotenkin tuohon virransaantiin. Lyhyt 30 cm usb-piuha ja en nyt muista virtalähteen merkkiä mutta Powerista sen hain. Muistaakseni iPhonen sillä pienellä kapealla virtalähteellä toimi myös aika hyvin mutta vaihdoin sen jostain syystä, jota en enää muista, pois.
Muistin vielä, että vaihdoin SD-korttiakin välillä. SanDisk taitaa olla 16 GB, jos muistan oikein.
Olen kokeillut 4-5 eri virtalähdettä, ja muutamaa eri piuhaakin (jossain virtalähteessä oli kiinteä johto), mutta ei apua. ESP32 ei kyllä yleensä ole turhan nirso virtalähteestä tai virtajohdon pituudesta, mutta tuo ESP32-CAM lienee. Itsellä vielä käytössä nämä dev board -versiot, joita olen ainakin kahta erilaista kokeillut.
Ilmeisesti huonoa tuuria itsellä, ettei mikään ESP32/virtalähde/johtoyhdistelmä toimi kuin satunnaisesti hetken...