Itsellä on ollut ulkona muutaman vuoden kolme settiä, joissa jokaisessa on Sonoff POW ja SonoffTH16 kytketty peräkkäin ulkojatkojohtoon. Eli jatkojohto vaan poikki, ja piuhat ensin SonoffTH16:een jossa lämpötilasensori (ja yhdessä tapauksessa lämpötila+kosteussensori), tämä on aina päällä. Sitten pieni pätkä taas johtoa ja siinä Sonoff POW joka mittaa energiankulutusta, ja viimeisenä sitten se ohjattava laite. Sonoffit säänkestävissä läpinäkyvissä laatikoissa. Kaksi settiä on ollut käytössä kylmän pihavajan "rappukäytävässä" jonka alla on kaivo, toinen setti on mitannut tämän kaivossa olevan veden lämpötilaa ja ohjannut erillisillä sensoreilla olevaa uppopumppua (poistaa veden kun pinta on noussut riittävän korkealle), toinen taas on mitannut pihavajan alla olevan kellarin lämpötilaa ja kytkenyt päälle/pois pakkasvahdin jos kellarin lämpötila talvella on laskenut liikaa. Yksi setti oli käytössä ulkona mitaten ulkolämpötilaa ja ohjaten puolison auton lämppäriä sitten ajastuksin päälle/pois. Automaatiot näihin tehty Home Assistantilla.
Oman auton lämmitys hoitui tällaisella Neo Coolcam Z-wave-plugilla, näitä en muista tässä ketjussa vielä nähneeni joten tässä vinkiksi, toimivat suoraan Home Assistantissa esim. Aoetecin Z-wave tikulla:
Linkkasin tuon suoraan valmistajan sivuille, mutta itse olen näitä tilaillut Aliexpressistä. Minulla on noita 5 kpl ollut käytössä, ovat 16A vehkeitä ja näissä on virran mittaus sisäänrakennettuna. Ovat myös mukavan pienikokoisia. Minulla oli varaston oven sisäpuolella pistorasia ja lämppärin johto meni sitten oven raosta (myöhemmin kun tuli uudet ovet, tein ihan erillisen reiän tätä varten oven karmin viereen), eli tämä pistorasia oli sisätiloissa. Tosin tuo varasto oli kylmä varasto ja meni talvella pakkasen puolelle. Toimi silti hyvin.
Nykyään uudessa talossa on vielä ns. viritykset kesken mutta tuo Sonoff-jatkojohtohässäkkä lämmittää autoja autokatoksessa. Lämpötilat yms. tulevat Froggitin sääasemasta pihalta ja näiden perusteella sitten kytketään auton lämppäri päälle jos kyseinen automaatio on päällä.
Oman auton lämmitys hoitui tällaisella Neo Coolcam Z-wave-plugilla, näitä en muista tässä ketjussa vielä nähneeni joten tässä vinkiksi, toimivat suoraan Home Assistantissa esim. Aoetecin Z-wave tikulla:
Shenzhen NEO Electronic CO.,LTD
Smart home Supplier,coolcam,camera Supplier,z-wave sensor,RF sensor
www.szneo.com
Linkkasin tuon suoraan valmistajan sivuille, mutta itse olen näitä tilaillut Aliexpressistä. Minulla on noita 5 kpl ollut käytössä, ovat 16A vehkeitä ja näissä on virran mittaus sisäänrakennettuna. Ovat myös mukavan pienikokoisia. Minulla oli varaston oven sisäpuolella pistorasia ja lämppärin johto meni sitten oven raosta (myöhemmin kun tuli uudet ovet, tein ihan erillisen reiän tätä varten oven karmin viereen), eli tämä pistorasia oli sisätiloissa. Tosin tuo varasto oli kylmä varasto ja meni talvella pakkasen puolelle. Toimi silti hyvin.
Nykyään uudessa talossa on vielä ns. viritykset kesken mutta tuo Sonoff-jatkojohtohässäkkä lämmittää autoja autokatoksessa. Lämpötilat yms. tulevat Froggitin sääasemasta pihalta ja näiden perusteella sitten kytketään auton lämppäri päälle jos kyseinen automaatio on päällä.