Ei jaksa talon wifi tuonne autokatokseen. Sitten tarttee palautella Nedis kauppaanPitää vielä kokeilla niin, että pudotan autotallin purkin pois verkosta ja kokeilen sitten. Näkee yltääkö talon wifi tuonne katoksen nurkkaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei jaksa talon wifi tuonne autokatokseen. Sitten tarttee palautella Nedis kauppaanPitää vielä kokeilla niin, että pudotan autotallin purkin pois verkosta ja kokeilen sitten. Näkee yltääkö talon wifi tuonne katoksen nurkkaan.
Joku verkko-ongelma sinulla on jos se Nedis ei näy vaikka pitäisi olla samassa sisäverkossa. Mites muut laitteet, jotka ovat tuolla tallin tukiasemassa, näkyykö ne talon tukiasemaan kiinnittyneille laitteille?Ei jaksa talon wifi tuonne autokatokseen. Sitten tarttee palautella Nedis kauppaan![]()
Juu näkyy. Siellä taitaa olla yks tulostin, tosin piuhalla kiinni tässä tukarissa. Näkyy myös se Nedis ja siihen saa pingattua toisen tukarin wlanista talon sisältä, mutta Nedis-sovellus ei löydä sitä. Kokeilen vielä käynnistellä vermeet uudelleen.Joku verkko-ongelma sinulla on jos se Nedis ei näy vaikka pitäisi olla samassa sisäverkossa. Mites muut laitteet, jotka ovat tuolla tallin tukiasemassa, näkyykö ne talon tukiasemaan kiinnittyneille laitteille?
Ovisensorit ja liiketunnistimet tuntuvat toimivan, mutta nuo lämpötila&kosteusanturit on tuskaisia itselläni. Vaihdoin juuri kaikkiin (kymmenisen) patterit ja paritin uudestaan, kolmasosa oli tippunut verkosta muutaman tunnin jälkeen. Sitten kun noita parittaa aina tippumisen jälkeen niin yleensä ennen pitkää osuu sellaiseen reitittimeen minkä kanssa toimii. Pitäisi varmaan ottaa zb-kartta talteen ennen paritusta ja parituksen jälkeen niin ehkä pystyisi päättelemään minkä kanssa verkossa ei toimi. Verkossa kaikenlaista sekaisin, routtereiden sähköjä ei katkota kuin vahingossa tms.Aqaran sensorit (ainakin vanhemmat ei-ZB3.0) eivät ole täysin Zigbee-speksien mukaiset, voi aiheuttaa päänraapimista tietyissä tilanteissa. Mutta samaan hintaan ei oikein ole tullut vaihtoehtoja vastaan ainakaan itselläni, joten jos hyväksyy rajoitteet ja huomioi ne niin pärjää niilläkin. Lämpötila/kosteus- ja ovisensoreita itselläni käytössä.
Käynnistelin uudelleen, ei auttanut. Pitää koittaa parittaa vielä tuossa autotallin purkissa.Juu näkyy. Siellä taitaa olla yks tulostin, tosin piuhalla kiinni tässä tukarissa. Näkyy myös se Nedis ja siihen saa pingattua toisen tukarin wlanista talon sisältä, mutta Nedis-sovellus ei löydä sitä. Kokeilen vielä käynnistellä vermeet uudelleen.
Ovisensorit ja liiketunnistimet tuntuvat toimivan, mutta nuo lämpötila&kosteusanturit on tuskaisia itselläni. Vaihdoin juuri kaikkiin (kymmenisen) patterit ja paritin uudestaan, kolmasosa oli tippunut verkosta muutaman tunnin jälkeen. Sitten kun noita parittaa aina tippumisen jälkeen niin yleensä ennen pitkää osuu sellaiseen reitittimeen minkä kanssa toimii. Pitäisi varmaan ottaa zb-kartta talteen ennen paritusta ja parituksen jälkeen niin ehkä pystyisi päättelemään minkä kanssa verkossa ei toimi. Verkossa kaikenlaista sekaisin, routtereiden sähköjä ei katkota kuin vahingossa tms.
Tosiaan tämäkin voi tulla ongelmaksi noiden sensoreiden kanssa, eivät aivan kaikkien reitittävien laitteiden kanssa oikein pelaa yhteen. Omien laitteiden kanssa yleensä paritus onnistuu pariston vaihdon tms. jälkeen kertalaakista, harvemmin muista syistä lakkaavat verkon suuntaan juttelemasta. Reitittävät laitteet ovat valaisimia ja aina virrat päällä. Sekaisin vanhaa Osramia ja IKEAaa, yksi HUEkin joukossa.
Joskus kyllä makuuhuoneen lämpöanturi yrittää pariutua suoraan koordinaattoriin joka sijaitsee asunnon vastakkaisessa päässä, vieressä on IKEAn valo ja välissäkin löytyy yksi Osram ja se ainoa HUE...
Käytössä on Zigbee2MQTT, ainakaan lämpöanturit eivät näytä siinä kartassa mihin reitittimeen ovat itsensä niitanneet.
Piti tarkistaa niin kyllä mulla näkyy anturitkin ja ne toimivat näyttäisivät olevan Ikean lampussa, pitää tehdä tipahtaneille paritus ja katsoa mihin päätyvät...
Tosiaan tämäkin voi tulla ongelmaksi noiden sensoreiden kanssa, eivät aivan kaikkien reitittävien laitteiden kanssa oikein pelaa yhteen. Omien laitteiden kanssa yleensä paritus onnistuu pariston vaihdon tms. jälkeen kertalaakista, harvemmin muista syistä lakkaavat verkon suuntaan juttelemasta. Reitittävät laitteet ovat valaisimia ja aina virrat päällä. Sekaisin vanhaa Osramia ja IKEAaa, yksi HUEkin joukossa.
Joskus kyllä makuuhuoneen lämpöanturi yrittää pariutua suoraan koordinaattoriin joka sijaitsee asunnon vastakkaisessa päässä, vieressä on IKEAn valo ja välissäkin löytyy yksi Osram ja se ainoa HUE...
Käytössä on Zigbee2MQTT, ainakaan lämpöanturit eivät näytä siinä kartassa mihin reitittimeen ovat itsensä niitanneet.
Onko kenelläkään kokemusta pääseekö Enston nykyaikaisiin bluetooth-termostaatteihin (patterit, lattialämmitykset, jne) käsiksi millään muulla automaatiosoftalla kuin niiden omalla Ensto Heatilla? Olis hienoa kun sais tähän testaukseen mukaan nuo patterit, mitä on parin vuoden aikana torppaan vaihdettu.
Sama kombo, suoraan koordinaattorissa kiinni olevat tuntuu toimivan, muuten onkin hankalampaa.Itse olen myös käyttänyt Zigbee2MQTT ja slae.sh:n CC2652RB-tikku ja hyvin vähän ollut mitään ongelmia noiden Aqaran lämpötila-paine-kosteus-sensoreiden kanssa, noin 10 sensoria löytyy ja taitaa olla jo 2-3 vuotta kun noita olen käyttänyt. Pattereita vaihtanut noin kerta vuoteen, muuten en muista kertaakaan uudelleen parittaneeni.
Itse olen myös käyttänyt Zigbee2MQTT ja slae.sh:n CC2652RB-tikku ja hyvin vähän ollut mitään ongelmia noiden Aqaran lämpötila-paine-kosteus-sensoreiden kanssa, noin 10 sensoria löytyy ja taitaa olla jo 2-3 vuotta kun noita olen käyttänyt. Pattereita vaihtanut noin kerta vuoteen, muuten en muista kertaakaan uudelleen parittaneeni.
Sama kombo, suoraan koordinaattorissa kiinni olevat tuntuu toimivan, muuten onkin hankalampaa.
Tähän löytyy useitakin Blueprinttejä, tässä ensimmäinen vastaantullut Blueprint: Notify when Zigbee/Zwave/any battery device has gone offlineOlisi ihan kätevää kaivella HA:han jonkinlainen watchdog joka alkaisi laitella notifikaatiota jos anturi on hiljaa N ajan..
Tähän löytyy useitakin Blueprinttejä, tässä ensimmäinen vastaantullut Blueprint: Notify when Zigbee/Zwave/any battery device has gone offline
Proscon Conbee II on ainakin ollut hyvä. Kantamasta en osaa sanoa, mutta aktiivilaitteet toimii zigbee reitittiminä, joten kattaa esim. itsellä koko talon.Olen uusi näissä Zigbee/Tuya/ble jutuissa. Tällä hetkellä Raspi4:ssa pyörii HA, joka ohjaa lähinnä aurinkosähköä autoihin ja lämmitysjärjestelmää.
Nyt olisi mielenkiintoa viritellä lämpö/kosteus yms antureita, joista saisin dataa HA:n. Talo ja tontti ovat aika isoja ja täällä on Ubiquitin UniFi laitteilla rakenneltu varsin kattava wlan-verkko.
Mikä olisi hyvä hubi/controlleri, joka tukisi laajasti eri valmistajien Zigbee/Tuya/ble antureita, kantama olisi hyvä ja toimisi hyvin yhteen HA:n kanssa?
Onko tuollainen tikku näppärämpi kuin erillinen laite? Talossa on kattava ethernet-verkko, joka kattaa myös ulkorakennukset.Proscon Conbee II on ainakin ollut hyvä. Kantamasta en osaa sanoa, mutta aktiivilaitteet toimii zigbee reitittiminä, joten kattaa esim. itsellä koko talon.
Mulla on rasperissa HA docker kontissa ja conbee tai sen softa deConz omassa kontissa.
Olen uusi näissä Zigbee/Tuya/ble jutuissa. Tällä hetkellä Raspi4:ssa pyörii HA, joka ohjaa lähinnä aurinkosähköä autoihin ja lämmitysjärjestelmää.
Nyt olisi mielenkiintoa viritellä lämpö/kosteus yms antureita, joista saisin dataa HA:n. Talo ja tontti ovat aika isoja ja täällä on Ubiquitin UniFi laitteilla rakenneltu varsin kattava wlan-verkko.
Mikä olisi hyvä hubi/controlleri, joka tukisi laajasti eri valmistajien Zigbee/Tuya/ble antureita, kantama olisi hyvä ja toimisi hyvin yhteen HA:n kanssa?
Onko tuollainen tikku näppärämpi kuin erillinen laite? Talossa on kattava ethernet-verkko, joka kattaa myös ulkorakennukset.
Oma systeemi on yksinkertainen pari näitäToteuttaisin vesivuotovahtin HA:ta hyväksikäyttäen. Toisaalla suositeltiin Kamstrupin Multical 21 wMbus laitetta. Se osaisi hälyttää vuodosta tms epänormaalista toiminnasta ja ilmoittaa että vedet on katkaistava. HA:han voi käyttää tällaista linuxissa pyörivää softaa wireless mbus laitteille: GitHub - wmbusmeters/wmbusmeters: Read the wired or wireless mbus protocol to acquire utility meter readings.
Vesipumppu sattuu jo olemaan wifi-releen takana, enää tarvittaisiin laite joka mittaa vedenkulutusta, ja joka jo itsessään sisältää älyä (parempi vaihtoehto, tämän Takia Kamstrup olisi ollut tosi hyvä laite), tai sitten skriptataan HA päättelemään juttuja vedenkulutuksesta.
Kamstrupin kanssa ongelmana vaan että en maan päältä löydä paikkaa mistä voisi tilata HA-Raspiin wMbus-donglen.
Onko jotain ideoita millä tämä systeemi kantsisi toteuttaa? Tai onko tietoa mistä wMbus dongle?
Oma systeemi on yksinkertainen pari näitä
tuolta tulee tieto vuodosta ja se automaattisesti katkaisee virrat vesipumpulta joka minimoi vahingot. Toki puhelimen appiin tulee myös tieto.Loxone Water Sensor Air | Protect Your Smart Home From Water Damage
The battery-operated Water Sensor Air instantly detects leaking water and helps to prevent major water damage.shop.loxone.com
Mut siis jos nykyään pitäis lähtee nollasta tekemään rakentaisin Control4 ympärille systeemit parhaat yhteensopivuudet kaikkiin muihin järjestelmiin.

Omasta mielestäni toimivin ratkaisu tähän näytön päälle triggeröintiin on laittaa liiketunnistin siihen tilaan jossa näyttö on ja käyttää sitä. Fully kioskin kanssa tämä on todella helppoa kun tabletin näyttö näkyy HA:lle tavallisena lamppuna (on/off) ja muillekin alustoille varmasti löytyy joku ratkaisu vähintään itse koodaamalla. Se jatkuva kuvan analysointi myös kuluttaa virtaa yllättävän paljon.Pieni projektikuvaus HA-käyttöliittymän päivityksestä. Aiemmin olen tainnut tähän ketjuun avatakin enemmän itse automaatioista ja tämän käyttöliittymän edellistä versiota joka pyöri tabletilla reilun vuoden päivät.
Tabletista rupesi loppumaan puhti kun alkoi lisäämään riittävästi tavaraa näytölle, joten täytyi alkaa miettimään korvaavaa ratkaisua. Tabletti ei enää tullut kyseeseen, koska halusin myös isomman näytön. Ensin meinasin RPi + joku isompi kosketusnäyttö yhdistelmää, mutta ei toiminut testattaessa kovin jouhevasti sekään.
Ostin sitten kokeeksi kosketusnäytöllisen Intel-prossullisen 14" (olis voinu olla kyllä isompikin) Chromebookin, joka taittuu kokonaan ympäri ja tämä toimikin testien perusteella hyvin.
Tabletilla oli asennettuna Fully Kiosk browser, jolla pystyi hoitamaan näytön herätyksen kameran havaitseman liikkeen perusteella, mutta muutoin sekään ei toiminut kovinkaan nopeasti verrattuna vaikka Chromeen tai Firefoxiin.
Tähän päätin kirjoittaa itse Pythonilla ohjelman, joka etsii liikettä webbikameran livekuvasta. Ongelmaksi tuli kuitenkin ChromeOS, jonka päällä voi ajaa Pythonia vain virtuaalisessa Linux-ympäristössä, jolloin kameraan ei päässyt koodin kautta kiinni. Päädyin tästä johtuen heivaamaan ChromeOS:n mäkeen ja asentamaan Ubuntun tilalle. Tämä vaati tosin koneen avaamisen, jotta pääsi akun johtoon käsiksi ja tällä sai kikkailtua kirjoitussuojat pois, siinä paloi tietty koneen takuu, mutta mitäs näistä.Kameraskriptin sain tehtyä melko nopeasti ja se toimiikin todella hyvin.
Seuraavaksi tein männystä kehykset läppärille ja 3D-tulostin takapuolelle sovitteet ja pikakiinnikeet, joilla istuu oikeassa kohdassa.
Itse käyttöliittymään tuli muutoksia sen verran, että talon pohjakuvan päivitin tarkemmaksi ja yksityiskohtaisemmaksi. Lisäksi valojen kirkkaus ja väri/värilämpötila näkyy myös käyttöliittymässä todellisen tilanteen mukaan, aiemmin oli vain päällä/pois.
Poistin myös HA:n omat sivu- ja yläpalkit ja tein itse tuon sidebarin, jotta saan paremmin määriteltyä mitä siellä on ja minne sivuille sieltä pääsee. Ulkonäköäkin pystyy nyt muokkaamaan täysin oman mielen mukaan.
Pyöritän tätä nyt Chromella, joka kioskimoodissa ja hiiren oikean napin simulointi kosketuksella disabloituna. Käytännössä tuo pysyy tuossa niin kauan, että koneen ottaa pois kehyksistä ja sulkee selaimen näppäimistöä käyttämällä.
Uskoisin että tuo täyttää nyt tarpeet pidemmäksi aikaa ja tuohon voi jatkossa lisäillä vapaammin haluamiaan asioita.
Sinällään ton hyödyt todellisuudessa ei oo mitkään järin suuret, koska automaatio itsessään hoitaa kaikkea sen verran hyvin, ettei tuon käytölle ole varsinaista tarvetta. Harrastaminen on kuitenkin tässä ehkä se pääpointti
![]()
![]()
Omasta mielestäni toimivin ratkaisu tähän näytön päälle triggeröintiin on laittaa liiketunnistin siihen tilaan jossa näyttö on ja käyttää sitä. Fully kioskin kanssa tämä on todella helppoa kun tabletin näyttö näkyy HA:lle tavallisena lamppuna (on/off) ja muillekin alustoille varmasti löytyy joku ratkaisu vähintään itse koodaamalla. Se jatkuva kuvan analysointi myös kuluttaa virtaa yllättävän paljon.
Minulla on HUE:n perässä Gledopto zigbee lediohjaimia ja hyvin ne tuntuu toimivan. Powerit olen kyllä hommannut Suomesta. Gledoptoa löytyy Amazonista ja Aliexpressistä ainakin.Valoissa tarkoitus siirtyä ajan kanssa Hue-ekosysteemiin. Led-nauhoissa vaan Philipsillä vähän heikko tarjonta (lyhyitä, kalliita). Kysymys onkin saako nuo geneeriset zigbee-nauhat yhdistettyä hyvin Hue-bridgen kanssa?
Täällä on aika hyvä ohje ja tätä itse käytin: GitHub - T3m3z/spotprices2ha: Simple copy-paste approach to fetch data from api.spot-hinta.fi (see https://spot-hinta.fi) to Home Assistant. Includes simple sensors and UI elements to ease automation work.Täällä on varmasti ollut keskustelua jo pörssisähköstä, mutta en äkkiseltään löytänyt mitä haen. Eli onko jossain hyvä rautalankaohje miten saan HA:n hienosti pörssisähkön hinnan ennusteen tämä päivä ja sitten klo 14 jälkeen näyttäisi huomisenkin? siinä pitäisi voida määritellä punaisella omasta mielestä kallis hinta jne..
Jos tuon saisi ensin niin sitten voisi alkaa katsomaan miten sen hinnan saisi tuonne sähkönkulutukseen jne.
Täällä on varmasti ollut keskustelua jo pörssisähköstä, mutta en äkkiseltään löytänyt mitä haen. Eli onko jossain hyvä rautalankaohje miten saan HA:n hienosti pörssisähkön hinnan ennusteen tämä päivä ja sitten klo 14 jälkeen näyttäisi huomisenkin? siinä pitäisi voida määritellä punaisella omasta mielestä kallis hinta jne..
Jos tuon saisi ensin niin sitten voisi alkaa katsomaan miten sen hinnan saisi tuonne sähkönkulutukseen jne.
Tähän vielä sellainen tarkennus, että muistaakseni sinun pitää vielä vaihtaa "Content & Devices" -asetuksissa oletusmaaksi yhdysvallat. Kieltämättä aika monimutkaista meille international-asiakkaille, joilla ei ole omaa maakohtaista marketplacea ja tämän takia erikoisia maarajoituksia skillien kanssa.
Täällä on varmasti ollut keskustelua jo pörssisähköstä, mutta en äkkiseltään löytänyt mitä haen. Eli onko jossain hyvä rautalankaohje miten saan HA:n hienosti pörssisähkön hinnan ennusteen tämä päivä ja sitten klo 14 jälkeen näyttäisi huomisenkin? siinä pitäisi voida määritellä punaisella omasta mielestä kallis hinta jne..
Itsellä on ainakin selvinnyt ihan kunnialla tähän asti. Ainoastaan jos on jotain ajastettuja automaatioita ollut jotka ovat osuneet tuohon kellojensiirtoaikaan niin osa niistä on käyttäytynyt vähän hassusti, eli ovat toiseen suuntaan siirrettäessä liipaistuneet kahdesti ja toiseen suuntaan siirrettäessä jääneet kokonaan välistä. Nykyisellään itselläni ei enää ole mitään tuollaisia joten olettaisin että ainakin itselläni kellojen siirto menee varsin huomaamattomasti.Jännä nähdä selviytyykö home assistant yön kellojensiirrosta kunnialla.
Jännä nähdä selviytyykö home assistant yön kellojensiirrosta kunnialla.
Ai että ku on makia. Olin tuossa itsekin miettinyt,että tuollainen "flip" näytöllinen läppäri olis ehkä kätevin tällaiseksi "kertavilkaisu" näkymäksi homeassistantin yleistiedoiksi. Toki miettinyt myös että joku pädi/tabletti olisi ehkä hyvä. Akullinen laite olisi hyvä, just siksi, että voi siirrellä tarpen mukaan paikasta toiseen.Pieni projektikuvaus HA-käyttöliittymän päivityksestä. Aiemmin olen tainnut tähän ketjuun avatakin enemmän itse automaatioista ja tämän käyttöliittymän edellistä versiota joka pyöri tabletilla reilun vuoden päivät.
Tabletista rupesi loppumaan puhti kun alkoi lisäämään riittävästi tavaraa näytölle, joten täytyi alkaa miettimään korvaavaa ratkaisua. Tabletti ei enää tullut kyseeseen, koska halusin myös isomman näytön. Ensin meinasin RPi + joku isompi kosketusnäyttö yhdistelmää, mutta ei toiminut testattaessa kovin jouhevasti sekään.
Ostin sitten kokeeksi kosketusnäytöllisen Intel-prossullisen 14" (olis voinu olla kyllä isompikin) Chromebookin, joka taittuu kokonaan ympäri ja tämä toimikin testien perusteella hyvin.
Tabletilla oli asennettuna Fully Kiosk browser, jolla pystyi hoitamaan näytön herätyksen kameran havaitseman liikkeen perusteella, mutta muutoin sekään ei toiminut kovinkaan nopeasti verrattuna vaikka Chromeen tai Firefoxiin.
Tähän päätin kirjoittaa itse Pythonilla ohjelman, joka etsii liikettä webbikameran livekuvasta. Ongelmaksi tuli kuitenkin ChromeOS, jonka päällä voi ajaa Pythonia vain virtuaalisessa Linux-ympäristössä, jolloin kameraan ei päässyt koodin kautta kiinni. Päädyin tästä johtuen heivaamaan ChromeOS:n mäkeen ja asentamaan Ubuntun tilalle. Tämä vaati tosin koneen avaamisen, jotta pääsi akun johtoon käsiksi ja tällä sai kikkailtua kirjoitussuojat pois, siinä paloi tietty koneen takuu, mutta mitäs näistä.Kameraskriptin sain tehtyä melko nopeasti ja se toimiikin todella hyvin.
Seuraavaksi tein männystä kehykset läppärille ja 3D-tulostin takapuolelle sovitteet ja pikakiinnikeet, joilla istuu oikeassa kohdassa.
Itse käyttöliittymään tuli muutoksia sen verran, että talon pohjakuvan päivitin tarkemmaksi ja yksityiskohtaisemmaksi. Lisäksi valojen kirkkaus ja väri/värilämpötila näkyy myös käyttöliittymässä todellisen tilanteen mukaan, aiemmin oli vain päällä/pois.
Poistin myös HA:n omat sivu- ja yläpalkit ja tein itse tuon sidebarin, jotta saan paremmin määriteltyä mitä siellä on ja minne sivuille sieltä pääsee. Ulkonäköäkin pystyy nyt muokkaamaan täysin oman mielen mukaan.
Pyöritän tätä nyt Chromella, joka kioskimoodissa ja hiiren oikean napin simulointi kosketuksella disabloituna. Käytännössä tuo pysyy tuossa niin kauan, että koneen ottaa pois kehyksistä ja sulkee selaimen näppäimistöä käyttämällä.
Uskoisin että tuo täyttää nyt tarpeet pidemmäksi aikaa ja tuohon voi jatkossa lisäillä vapaammin haluamiaan asioita.
Sinällään ton hyödyt todellisuudessa ei oo mitkään järin suuret, koska automaatio itsessään hoitaa kaikkea sen verran hyvin, ettei tuon käytölle ole varsinaista tarvetta. Harrastaminen on kuitenkin tässä ehkä se pääpointti
![]()
![]()
Komea! Mikä tuo home assistantin loveoace teema on?Pieni projektikuvaus HA-käyttöliittymän päivityksestä. Aiemmin olen tainnut tähän ketjuun avatakin enemmän itse automaatioista ja tämän käyttöliittymän edellistä versiota joka pyöri tabletilla reilun vuoden päivät.
![]()
![]()
Nordpool integraatio hajosi kesäaikaan vaihdon takia. Tässä korjaus:
![]()
Entity no longer provided by the nordpool integration · Issue #302 · custom-components/nordpool
Noticed the price did not update at midnight. Tried to reload the integration, but now the sensor is unavailable. Tried updating to latest home assistant version, still the same. Logger: homeassist...github.com
Esim. tämmöiset:Olisi tarvetta parille zigbee pistorasialle mistä löytyisi energiamittaus. Saisi toimia samalla routerina ja hiljainen rele olisi plussaa. Niin ja aikanaan yksi tällainen energiaa mittaava Samsungin plugi inisi niin kovaa että jouduin heittämään serriin. Eli joku sellainen haussa mikä ei päädy heti kierrätykseenMitä suosittelisitte?
Toimiiko Zigbeellä pelkästään kun kovasti puhuvat Tuyasta?Esim. tämmöiset:
Tilasin viime elokuussa 5kpl noita ja hinnaksi tuli posteineen 57,17€.![]()
Tuya Smart Zigbee 3.0 Power Plug 16A EU Outlet 3680W Meter Remote Control Work With Zigbee2mqttt and Home Assistant Tuya Hub - AliExpress 13
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Ovat syyskuusta lähtien olleet kiinni jääkaapissa, pakastimessa, tiskikoneessa ja Moccamasterissa, kun en nyt muitakaan paikkoja tuolloin keksinyt. Yksi taitaa olla vielä käyttöpaikkaa vailla. Ja luotettavasti ovat pelanneet, vaikka täällä moni näitä Kiinasta tilattuja vekottimia karsastavatkin.![]()
Esim. tämmöiset:
Tilasin viime elokuussa 5kpl noita ja hinnaksi tuli posteineen 57,17€.![]()
Tuya Smart Zigbee 3.0 Power Plug 16A EU Outlet 3680W Meter Remote Control Work With Zigbee2mqttt and Home Assistant Tuya Hub - AliExpress 13
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Ovat syyskuusta lähtien olleet kiinni jääkaapissa, pakastimessa, tiskikoneessa ja Moccamasterissa, kun en nyt muitakaan paikkoja tuolloin keksinyt. Yksi taitaa olla vielä käyttöpaikkaa vailla. Ja luotettavasti ovat pelanneet, vaikka täällä moni näitä Kiinasta tilattuja vekottimia karsastavatkin.![]()
Kyllä, itsellä tuo on ConbeeII -tikkuun yhdistettynä Home Assistantissa, ei siis minkään Tuya-pilven kautta kierrä tämä. Phosconilla paritus sujui helposti, valona se pitää lisätä mutta pistorasian kuvake näihin kyllä sinne tulee. HA:n puolella näkyy näin:Toimiiko Zigbeellä pelkästään kun kovasti puhuvat Tuyasta?
Wishistä en tilaisi kyllä itsekään mitään, mutta Aliexpress on kyllä toiminut jo vuosien ajan hyvin, enkä ole "yllätyksiä" saanut. Ennen noita veromuutoksia tilailin aika paljonkin, sittemmin Amazonista kun yleensä pitää saada tavarat pian, mutta nyt kun Amazonkin meni nostamaan rajaa jolla saa ilmaiset postikulut 39€:sta 99€:een niin saattaapi olla että ainakin ei-kiireisimmät tulee taas tilattua Kiinasta... Näiden kanssa kun on tarkkana niin menee yleensä hyvin, tässä siis tuon mainitsemani pistorasian arvosanoja/palautteita ja ostomääriä:Kuulostavat kieltämättä juuri siltä mitä on haussa, mutta kuulun myös tuohon porukkaan, joka välttelee verkkovirtaan tulevien laitteiden tilausta wisheistä ja alibaboista
Pieni projektikuvaus HA-käyttöliittymän päivityksestä. Aiemmin olen tainnut tähän ketjuun avatakin enemmän itse automaatioista ja tämän käyttöliittymän edellistä versiota joka pyöri tabletilla reilun vuoden päivät.
Sinällään ton hyödyt todellisuudessa ei oo mitkään järin suuret, koska automaatio itsessään hoitaa kaikkea sen verran hyvin, ettei tuon käytölle ole varsinaista tarvetta. Harrastaminen on kuitenkin tässä ehkä se pääpointti![]()
Sweet Home 3D:llä raapusteltu.Hieno pohjakuva. Millä ohjelmalla tuon piirtelit?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.