Koronavirus SARS-CoV-2 ja sen aiheuttama tauti COVID-19 (Yleinen keskustelu)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 946
Niin, no on hänellä jo syntymässä todettu kohonnut riski nuoruusiän diabetekseen. Ai mitä totean? Isi rakastaa häntä ja haluaa hänen parastaan. Tämä on realistisesti kaikista paras tapa toimia ja antaa todennäköisesti sen kaikista parhaan lopputuloksen. Jos näin ei käy, niin sitten isi toteaa että rakastaa häntä ihan yhtä paljon ja kyllä tästä selvitään. Elämää se vain on.
Onneksi itse vedät noin lunkisti. En kyllä voisi todeta tilanteessa, että viranomaiset jälleen pettivät ja lapsi kärsii seuraukset, että "kyllä tästä selvitään" -valetta.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
40
Jos sulla on rokotteet niin ilman eri määräystä ei oireettomana tarvitse.
No näin ilmeisesti, mutta kuvittelin että tuo olisi ollut suositus. En kyllä sitten jatkossa aio jäädäkään enää, koska sotkee hyvin elämän missata viikon kamppailutreenit ja joutua kokkaamaan itselleen kotona kun ei voi työpaikkaruokalaan mennä. Samoin lasten hoplopit ja muut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 057
Minkä boldasit?
Mulle on ihan sama mitä muut tekee ja varsinkin se tavallinen tallaaja, pointti asiassa on se että PÄÄMINISTERI joka vaatii kansalaisilta vastuuta ja malttia koska korona riehuu, tekee juuri päinvastoin ja sitten vielä päälle valehtelee.

Mistä taas päästään siihen että koronan jatkumisesta on ihan turha syyttää rokottamattomia pelkästään, rokotettuja on yli 80% ja ne kenellä se passi on, on vieläkin enemmän ja se passi ryhmä on se suurin tartuttaja tällä hetkellä koska he pystyvät liikkumaan ihan missä vain.
Tämän.
 

Pocket.demon

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
147
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 752
Mikä ristiriita? Kaksi rokotetta on ok jolla saa "vapauden" liikkua baareissa ja tapahtumissa. Rokottamattomat ovat vastuuttomattomia.
Mikä tämä logiikka on? Täälläkin on moneen kertaan sanottu, että rokotus ei ole tehokas tartuntojen estämiseen, vaan vakavan taudinmuodon estämiseen. Miksi rokotettu saa luvan kanssa levittää tautia?
Onko sillä jotain eroa, tarttuuko tauti rokotetusta vai rokottamattomasta?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Mikä tämä logiikka on? Täälläkin on moneen kertaan sanottu, että rokotus ei ole tehokas tartuntojen estämiseen, vaan vakavan taudinmuodon estämiseen. Miksi rokotettu saa luvan kanssa levittää tautia?
Onko sillä jotain eroa, tarttuuko tauti rokotetusta vai rokottamattomasta?
Tämä, rokotus otetaan siksi ettei sairaalat kuormitu, ei siksi että sillä saataisiin korona pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 057
Mikä tämä logiikka on? Täälläkin on moneen kertaan sanottu, että rokotus ei ole tehokas tartuntojen estämiseen, vaan vakavan taudinmuodon estämiseen. Miksi rokotettu saa luvan kanssa levittää tautia?
Onko sillä jotain eroa, tarttuuko tauti rokotetusta vai rokottamattomasta?
Levittääkö rokotettu tautia? Jos, niin pitäisikö rokotettu laittaa eristykseen?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Onneksi itse vedät noin lunkisti. En kyllä voisi todeta tilanteessa, että viranomaiset jälleen pettivät ja lapsi kärsii seuraukset, että "kyllä tästä selvitään" -valetta.
Mä kyllä luotan niihin viranomaisiin vähän enemmän kuin pelkotiloihin. Toistaiseksi jäänyt tulematta vastaan rokotteiden takia kuolleita, mutta ei tarvitse edes olla kovin sukua julkkikselle, kun kuulin vanhemmilta, että heidän lähipiirissään kuoli rokotteiden vastustaja koronaan. 10kk lapsi jäänyt äidin huollettavaksi. Noh, ehkä tuota ei lasketa 'lapsi kärsii seuraukset', kun oli vaan isä. Tuossa oli monta tapausta, rokotetut isovanhemmat selvisivät tartunnasta. Mutta joo, koronahan on niin turvallinen, että rokotetta ei voi ottaa.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
2 rokotettu ei joudu automaattisesti karanteeniin vaikka altistuu. Vetihän Nyberg tänään talk shown vaikka altistui Haavistolle.

Olen altistunut koronalle. Joudunko karanteeniin, vaikka olisin saanut rokotteen tai sairastanut koronataudin?
Jos altistut koronavirukselle, tartuntatautilääkäri tekee riskinarvion, jossa hän ottaa huomioon tekijöitä, jotka voivat vaikuttaa rokotteen tehoon. Näitä ovat muun muassa paikallinen epidemiatilanne, ikäsi ja mahdollinen perustautisi.

Jos tartuntatautilääkäri ei arviossaan päätä toisin, sinua ei määrätä karanteeniin seuraavissa tapauksissa:

  • Olet saanut kaksi rokoteannosta ja toisesta annoksesta on kulunut vähintään viikko. Kaksi rokoteannosta suojaa hyvin koronavirustautia ja sen vakavia muotoja vastaan.
  • Sinulla on aiemmin ollut koronatartunta ja olet saanut yhden rokoteannoksen ja rokotuksestasi kulunut vähintään viikko. Karanteenia ei tässä tilanteessa lähtökohtaisesti tarvita, sillä sairastetun infektion ja ensimmäisen rokotusannoksen yhdistelmä antaa samalla tavalla suojaa kuin kaksi rokoteannosta.
  • Sinulla on alle kuusi kuukautta aiemmin todettu koronatartunta. Nykytiedon mukaan suoja koronavirusta vastaan säilyy ainakin kuusi kuukautta sairastumisen jälkeen.

Jos olet altistunut koronalle ja saat oireita, sinun olisi hyvä mennä koronatestiin, vaikka olisit täysin rokotettu.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 558
Itse olen sitä mieltä että on ihan jees pahoittaa näiden rajoitusintoilijoiden ja muiden ongelmatapausten mieli menemällä baariin altistuneena. Erityisesti näin pääministerinä.

Se antaa viestin että tämän ihmisjoukon mielipiteet voi jättää huomiotta. Ja elää vähitellen sitä normaalia elämää, kuten Marin itse totesi aiemmin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 752
Levittääkö rokotettu tautia? Jos, niin pitäisikö rokotettu laittaa eristykseen?
Eikös se ole tässäkin ketjussa tuhanteen kertaan todettu todeksi, että rokotettu voi sairastua rokotuksista huolimatta koronaan ja levittää sitä. Rokote vähentää todennäköisyyttä vakavaan taudinmuotoon sairastumista, mutta oireeton, rokottamaton tai rokotettu, sitä voi levittää.

E: vai onko nyt tullut joku uusi luotettava tutkimus, missä on todettu ettei rokottamaton, taudille altistunut voisi tautia levittää? Itseltäni ainakin on mennyt ohi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Baariin lähtö ei ole typerää. Jos on altistunut koronalle ja lähtee silti baariin, niin se on typerää.

Tiesikö Sanna olleensa altistunut? Tuskin ja itse uskon että jäi myös tekstarit lukematta koska kuka vittu nyt baari-iltana rupeaa työtekstareita vapaaehtoisesti lukemaan.

Nyt kävi vaan hassusti ja lööpit kirkuu kun kävi niin että Haavistolla oli tartunta ja Sanna oli mahdollisesti altistunut sille. Vituiksi meni, mutta ainakin sai bilettää.

Itseä ei haittaa vaikka Sanna vetäisi heroiinia suoneen keskellä katua, mutta poliitikko kun on niin vähän kiusallista tämäkin. Eiköhän näitä erilaisia Sanna-gateja ole jo ollut tarpeeksi. Joko Sanna on täysi idiootti tai sitä ei muuten vaan kiinnosta hevon vittuakaan. Oli miten oli, niin kansalle toki hauskaa katsella vierestä. :thumbsup:
Jos ministeritasolla viestintä olisi pelkästään sen varassa, että lukeeko pääministeri henkilökohtaisesti jotain viestejä, niin ei hyvin mene tämän maan johdolla. Kylläpähän siellä on todellisuudessa 24/7 viestintärinki koko ajan valmiina ja avustajat hereillä, ettei varmasti jää tällaisessa tilanteessa pimentoon, jos selviää tähän tapaan että yksi pääministerin kanssa saman pöydän ääressä edellisten päivien aikana istunut toinen ministeri todetaan koronapositiiviseksi. Varmasti se on ollut tiedossa siinä vaiheessa, kun sinne baariin on pitänyt päästä.

Ja sinne testiin Marin meni vasta seuraavana päivänä, mutta se nyt on sivuseikka, kun ei testi välttämättä tuossa vaiheessa mitään kertoisi muutenkaan.

Kuten sanoin, PR-mielessä oli todella typerä veto mennä tuossa tilanteessa istumaan baariin pilkkuun saakka, vaikka viruksen levittäminen edelleen olisikin kuinka kaukaa haettua. No, tätä saa todennäköisesti Sanna selitellä mediassa tulevina päivinä ja puhua tilanteen tietämisestä "niin totta kuin osaa".
Mitä väliä on suomen koronatilanteeseen Marinin viikolopun baari-illalla...?
Esimerkkiä hänestä ottaa korkeintaan lapsi. Aikuinen pystynee luomaan oman turvallisuuden auran itselleen ilman pääministerin elämää. Jos ei pysty niin elämänhallinta on jo muutenkin kadonnut.
Aika pitkälti lasten tasollahan poliittinen retoriikka rullaa jatkuvasti muuallakin kuin tällä foorumilla, joten poliitikoiden on syytä suhteuttaa oma toiminta siihen.
 
Liittynyt
01.02.2020
Viestejä
620
Baariin lähtö ei ole typerää. Jos on altistunut koronalle ja lähtee silti baariin, niin se on typerää.

Tiesikö Sanna olleensa altistunut? Tuskin ja itse uskon että jäi myös tekstarit lukematta koska kuka vittu nyt baari-iltana rupeaa työtekstareita vapaaehtoisesti lukemaan.

Nyt kävi vaan hassusti ja lööpit kirkuu kun kävi niin että Haavistolla oli tartunta ja Sanna oli mahdollisesti altistunut sille. Vituiksi meni, mutta ainakin sai bilettää.

Itseä ei haittaa vaikka Sanna vetäisi heroiinia suoneen keskellä katua, mutta poliitikko kun on niin vähän kiusallista tämäkin. Eiköhän näitä erilaisia Sanna-gateja ole jo ollut tarpeeksi. Joko Sanna on täysi idiootti tai sitä ei muuten vaan kiinnosta hevon vittuakaan. Oli miten oli, niin kansalle toki hauskaa katsella vierestä. :thumbsup:
Skippasi aikaisemmin viikolla hallituksen ”koronakeskustelun” flunssan vuoksi ja siitä sitten lauantaina ryyppäämään? Ymmärrän kyllä ettei Sannan touhut kiinnosta mutta nämä ”eri säännöt rahvailla kuin eliitillä” ei kyllä varmasti edesauta niitä maskisuosituksia ja turvavälejä…
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 057
Eikös se ole tässäkin ketjussa tuhanteen kertaan todettu todeksi, että rokotettu voi sairastua rokotuksista huolimatta koronaan ja levittää sitä. Rokote vähentää todennäköisyyttä vakavaan taudinmuotoon sairastumista, mutta oireeton, rokottamaton tai rokotettu, sitä voi levittää.
On kyllä mutta pointti on edelleen se että rokottamaton sairastuu todennäköisemmin kuin rokotettu. Rokotettu saattaa sairastua joo, mutta jos niin lievemmin.
Itse virusta rokottamaton levittää tautia pidempään ja tehokkaammin.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 558
Kuten sanoin, PR-mielessä oli todella typerä veto mennä tuossa tilanteessa istumaan baariin pilkkuun saakka, vaikka viruksen levittäminen edelleen olisikin kuinka kaukaa haettua. No, tätä saa todennäköisesti Sanna selitellä mediassa tulevina päivinä ja puhua tilanteen tietämisestä "niin totta kuin osaa".
Miksi typerä veto? Sanna on itse todennut ja toivonut normaalia elämää. Nytkö sen yhtäkkiä pitäisi esittää että kaikki (turhat) varotoimet ja ennakoinnit ovat sittenkin tarpeen. Eihän sellainen ole normaalia nähnytkään. Viesti on että voidaan elää normaalisti.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
40
Itse olen sitä mieltä että on ihan jees pahoittaa näiden rajoitusintoilijoiden ja muiden ongelmatapausten mieli menemällä baariin altistuneena. Erityisesti näin pääministerinä.

Se antaa viestin että tämän ihmisjoukon mielipiteet voi jättää huomiotta. Ja elää vähitellen sitä normaalia elämää, kuten Marin itse totesi aiemmin.
Kyllähän tuo noin on, eikä ainakaan itselleni oikeastaan jää mitään rajoitteita, joita tarvitsisi enää noudattaa.

Olin vain vähän siinä uskossa että hallitus kuuluisi noiden rajoitusintoilijoiden joukkoon, kun vasta tuli koronapasseja yms uusia rajoitteita.

Sinänsä tosiaan ehkä hyvä vaan ”johtaa edestä” tuolla tavalla.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 558
Kyllähän niitä lisärajoituksia on jo omikronille. Se juttu on vaan se että näistä ovat olleet vastuussa ennakoivasti (ilman dataa) terveydenhuollon ammattilaiset. Ei Marin. Näkisin että näin käy myös tulevaisuudessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 752
Vähentää myös todennäköisyyttä saada sitä ollenkaan. Mutta joo, voi levittää.

Mitkäs tämän hetken statsit on, että kuinka nopeasti?
Mutta ei läheskään siinä määrin mitä vakavaan taudinmuotoon sairastumista, mikä on rokotteen tavoite.
On kyllä mutta pointti on edelleen se että rokottamaton sairastuu todennäköisemmin kuin rokotettu. Rokotettu saattaa sairastua joo, mutta jos niin lievemmin.
Itse virusta rokottamaton levittää tautia pidempään ja tehokkaammin.
Onko logiikka siis se, että mahdollisesti sairastuttuasi sairastat lievemmin, niin on okei mennä altistuneena tartuttamaan muita?

Ja kuten tässä tapauksessa, altistumisesta oli vuorokausi, joten sillä ei ole mitään väliä tässä tilanteessa että levittääkö tautia viikon, kaksi vai seitsemän. Rokotettukin vähintään tuon vuorokauden ajan sitä voi levittää.
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
521
Miksi typerä veto? Sanna on itse todennut ja toivonut normaalia elämää. Nytkö sen yhtäkkiä pitäisi esittää että kaikki (turhat) varotoimet ja ennakoinnit ovat sittenkin tarpeen. Eihän sellainen ole normaalia nähnytkään. Viesti on että voidaan elää normaalisti.
Pitäisi tuossa asemassa uuden variantin juuri noustua esiin ja koronatilanteen ollessa pahin tartuntojen osalta koskaan, että kyseinen toiminta ja altistumisen yhdistelmä herättää paljon negatiivista keskustelu kuten on nähty. Ja tämä ei tee hyvää hänelle itselleen eikä puolueelle.

Erityisesti tästä tulee hankala tapaus julkisuuden näkökulmasta, jos nyt vahvistuu se, että hän valehteli siitä ettei olisi tiennyt turvallisuusjohtajan ohjeistuksesta välttää kontakteja.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 150
Onneksi itse vedät noin lunkisti. En kyllä voisi todeta tilanteessa, että viranomaiset jälleen pettivät ja lapsi kärsii seuraukset, että "kyllä tästä selvitään" -valetta.
Itsehän siinä pettäisin lapsen (ja itseni siinä samalla) jos en antaisi hänelle niitä parhaita vaihtoehtoja. Joskus vaan paska osuu tuulettimeen ja sitten huolehditaan siitä silloin. Vittuakos sitä kiukuttelemaan jotain geeniä kymmeniä vuosia tai pitää pullossa ja pelätä vaikka liikenneonnettomuutta ja antaa sen vaikuttaa omaan elämään.

Jos puhut omasta lapsesta itsesi kohdalla, niin sitten puhut. Se sinulle sallittakoon vaikka olenkin eri mieltä.
 

Pocket.demon

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
147
Pitäisi tuossa asemassa uuden variantin juuri noustua esiin ja koronatilanteen ollessa pahin tartuntojen osalta koskaan, että kyseinen toiminta ja altistumisen yhdistelmä herättää paljon negatiivista keskustelu kuten on nähty. Ja tämä ei tee hyvää hänelle itselleen eikä puolueelle.

Erityisesti tästä tulee hankala tapaus julkisuuden näkökulmasta, jos nyt vahvistuu se, että hän valehteli siitä ettei olisi tiennyt turvallisuusjohtajan ohjeistuksesta välttää kontakteja.
Monessa muussa maassa olis jo joutunut eroamaan mutta ei suomessa. Lampaat ei lähde barrikadeille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 057
Tässä tämä pääministerin keskustelu. Kenen pitäisi vielä nyt pahoittaa mieli näiden muutamien foorumikeskustelijoiden lisäksi?

Näyttökuva (24).png
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Onko jonkun toiminnan kritisoiminen automaattisesti mielensä pahoittamista?
Juu ei täällä taida olla ketään mieltänsä pahoittanut, lähinnä sitä kritisoitu että erittäin huonoa esimerkkiä maan johtaja näyttää ja ihan asiasta onkin kritisoitu.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Ei se lopu koskaan, siksi passi/rokotepakko ei ole se toimiva ratkaisu
Itse taas näen, että sen takia se juuri on se toimivin ratkaisu. Veikkaan, että tämän kanssa käy kuten influenssan eli kun kansalla on riittävä vastustuskyky, niin joka vuosi piikillä käyvät ne kenellä on keskimääräistä heikompi vastustuskyky ja passeja/rajoituksia ei enää tarvita. Se kuinka kauan tähän tilanteesee pääsemiseen menee on hankala ennustaa. Mahdollisesti jo keväällä on se tilanne, että rajoitukset poistuvat ja syksyllä ei tarvitse ottaa uudestaan käyttöön kun ihmisillä on rokotusten/sairastamisen kautta riittävä vastustuskyky. Uudet variantit toki tuovat oman mausteensa soppaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 430
Viestejä
4 161 390
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom