Koronavirus SARS-CoV-2 ja sen aiheuttama tauti COVID-19 (Yleinen keskustelu)

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 605
Jos tuollainen koronapassi halutaan voimaan 2kk päästä, siitä tulee jokin vapaaehtoinen torso kevytversio. Jos tarkoitus on lähteä koeponnistamaan perustuslakia, homma on vähän pidemmässä juoksussa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Kaikilla halukkailla 20v+ on jo tuplarokotus lokakuussa, niin ei taida suurta hyötyä olla tuosta koronapassista. Eli hommassa ollaan auttamatta myöhässä. Hieman myös epäilen ettei saada parissa kuukaudessa käyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 142
Jos tuollainen koronapassi halutaan voimaan 2kk päästä, siitä tulee jokin vapaaehtoinen torso kevytversio. Jos tarkoitus on lähteä koeponnistamaan perustuslakia, homma on vähän pidemmässä juoksussa.
Sitä on hiottu kesän ajan ja nyt otetaan ministeriöt yms virkavastuulliet mukaan lausuntokierroksille. Tuskin mitään hyödytöntä torsoa otetaan käyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 142
Kaikilla halukkailla 20v+ on jo tuplarokotus lokakuussa, niin ei taida suurta hyötyä olla tuosta koronapassista. Eli hommassa ollaan auttamatta myöhässä. Hieman myös epäilen ettei saada parissa kuukaudessa käyttöön.
Voi olla se "kaikki halukkaat ei riitä". Myöhässä toki ollaan passin suhteessa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 212
Kaikilla halukkailla 20v+ on jo tuplarokotus lokakuussa, niin ei taida suurta hyötyä olla tuosta koronapassista. Eli hommassa ollaan auttamatta myöhässä. Hieman myös epäilen ettei saada parissa kuukaudessa käyttöön.
Vaikka kaikilla halukkailla rokote olisikin, niin haluttomilla ei ole, ja he pysykööt sitten siis poissa yleisötapahtumista.

Nyt muuten alkaa näyttää aika varmalta, että SM-Liigaa ei aloiteta yleisön edessä 9.9. ellei hallitus saa tuohon koronapassin luomiseen nyt jotain turbovaihdetta päälle tai SM-Liiga itsenäisesti edellytä epävirallista "passia" eli rokote- tai testitodistusta, minkä ne laillisesti ehkä saisi tehdä tai sitten ei, mutta voisivat tehdä sen either way, ja jos joku vetää herneet nenään niin aivan vapaasti vetäköön sitten...

Viime syksynäkin taisi yhdessä vaiheessa olla maskipakko peleihin, mikä sekään ei varsinaisesti lakiin perustunut vaan Liigan omatoimisuuteen.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 911
Tämä tullaan juurikin rajaamaan tiettyyn poikkeutilanteeseen. Kuulostaa siltä että rokottamattomilla on iso huoli siitä jos koronapassi tulee syksyllä käyttöön. Ei pääse baariin.
Voihan kyynel.
Vastasin tiettyyn viestiin, jossa haluttiin juurikin, että valmistellaan yleinen malli tälläiselle valvonnalle, ilman että se koskee tätä tilannetta.

Niin ja olen rokotettu, kiitos kysymästä. Minulla ei vain ole tapana ajatella, että minulla on oikeus pakottaa muut toimimaan samoin kuin minä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 142
Vastasin tiettyyn viestiin, jossa haluttiin juurikin, että valmistellaan yleinen malli tälläiselle valvonnalle, ilman että se koskee tätä tilannetta.

Niin ja olen rokotettu, kiitos kysymästä. Minulla ei vain ole tapana ajatella, että minulla on oikeus pakottaa muut toimimaan samoin kuin minä.
Juu, en tarkoittanutkaan kommentillani sinua, oli ikäänkuin lisäys sinun kommenttiisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 723
Kaikilla halukkailla 20v+ on jo tuplarokotus lokakuussa, niin ei taida suurta hyötyä olla tuosta koronapassista. Eli hommassa ollaan auttamatta myöhässä. Hieman myös epäilen ettei saada parissa kuukaudessa käyttöön.
Halukkuus ei ole mikään kriteeri. Haluttomat joutuvat sairaalaan. Haluttomat kuormittavat terveydenhuollon, jota myös ne rokotetut käyttävät. Passista on hyötyä niin kauan kun rokottamattomia (ihan riippumatta halusta ottaa se rokote) on liikaa ja korona velloo tässä maassa.

Myöhässä ollaan, se on totta.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 683
Sitten vaan miettimään miten tätä passia voi boikotoida kerta tulee. Tästä voisikin perustaa myöhemmin oman ketjun.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Sitten vaan miettimään miten tätä passia voi boikotoida kerta tulee. Tästä voisikin perustaa myöhemmin oman ketjun.
Ei kai voikaan. Paitsi niin, että rokotetut kaverit kiertää jatkossa paikat, koska rokottamattomat kaverit/tutut eivät päässeet ilman passia.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Voi olla se "kaikki halukkaat ei riitä". Myöhässä toki ollaan passin suhteessa.
Vähän pakko riittää, pakkorokotuksia ei ole Suomessa. Jos passi olisi nyt käytössä niin olisi hyötyä, mutta kun rokotukset on hoidettu, niin en näe siitä enää juuri hyötyä.

Vaikka kaikilla halukkailla rokote olisikin, niin haluttomilla ei ole, ja he pysykööt sitten siis poissa yleisötapahtumista.

Nyt muuten alkaa näyttää aika varmalta, että SM-Liigaa ei aloiteta yleisön edessä 9.9. ellei hallitus saa tuohon koronapassin luomiseen nyt jotain turbovaihdetta päälle tai SM-Liiga itsenäisesti edellytä epävirallista "passia" eli rokote- tai testitodistusta, minkä ne laillisesti ehkä saisi tehdä tai sitten ei, mutta voisivat tehdä sen either way, ja jos joku vetää herneet nenään niin aivan vapaasti vetäköön sitten...
Kyllähän ne saa sitä vaatia ihan kuten finnair jne. Kun ne 12v+ on päätetty rokottaa, niin rokotuskattavuus nousee kyllä ihan riittävän korkealle ettei sairaanhoito enää kuor

Halukkuus ei ole mikään kriteeri. Haluttomat joutuvat sairaalaan. Haluttomat kuormittavat terveydenhuollon, jota myös ne rokotetut käyttävät. Passista on hyötyä niin kauan kun rokottamattomia (ihan riippumatta halusta ottaa se rokote) on liikaa ja korona velloo tässä maassa.

Myöhässä ollaan, se on totta.
Siinä vaiheessa kun halukkaat on rokotettu on saavutettu jo riittävä suoja, joten terveydenhuolto ei ole ongelmissa korona potilaiden kanssa. Passia ei kuitenkaan saada käyttöön ennenkuin rokotukset on käytännössä hoidettu kokonaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 723
Siinä vaiheessa kun halukkaat on rokotettu on saavutettu jo riittävä suoja, joten terveydenhuolto ei ole ongelmissa korona potilaiden kanssa.
Mikä on tämä riittävä kattavuus (esim. deltan osalta) ja osaatko sanoa, minä päivänä se saavutetaan?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Mikä on tämä riittävä kattavuus (esim. deltan osalta) ja osaatko sanoa, minä päivänä se saavutetaan?
No kukaan ei varmasti osaa tarkkaa päivää tai prosenttia sanoa. Se nyt lähinnä on selvää, että nykyinen hallitus ei saa mitään järkevässä ajassa valmiiksi.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 911
Hitto, kun haluaisin uskoa kirjoittamaasi, mutta kun ei, en pysty. Yritin kyllä :hmm:
No se on oma ongelmasi.

Olen tässä aika paljonkin jauhanut siitä, kuinka rokotteet ovat äärimmäisen tehokkaita, postannut linkkejä tutkimuksiin jotka tätä tukevat ja puhunut siitä kuinka tilanne on nyt täysin eri koska meillä on rokotteet, mutta ollut silti sitä mieltä että pakkokeinoille ei ole oikeutusta. Mutta joo, oikeasti olen rokotehörhö, hämään vaan että te saatte niistä 5G:n.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 142
Vähän pakko riittää, pakkorokotuksia ei ole Suomessa. Jos passi olisi nyt käytössä niin olisi hyötyä, mutta kun rokotukset on hoidettu, niin en näe siitä enää juuri hyötyä.



Kyllähän ne saa sitä vaatia ihan kuten finnair jne. Kun ne 12v+ on päätetty rokottaa, niin rokotuskattavuus nousee kyllä ihan riittävän korkealle ettei sairaanhoito enää kuor



Siinä vaiheessa kun halukkaat on rokotettu on saavutettu jo riittävä suoja, joten terveydenhuolto ei ole ongelmissa korona potilaiden kanssa. Passia ei kuitenkaan saada käyttöön ennenkuin rokotukset on käytännössä hoidettu kokonaan.
Halukkaat riittävät siinä vaiheessa kun sairaalapaikat ja tartunnat lähtevät laskuun. Hyödyn näkee vasta silloin. Nyt ei voi sanoa että "halukkaat" on se riittävä määrä kun se ei ole mikään mittari.
Pakko ei ole muuta kuin kuolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 142
No se on oma ongelmasi.

Olen tässä aika paljonkin jauhanut siitä, kuinka rokotteet ovat äärimmäisen tehokkaita, postannut linkkejä tutkimuksiin jotka tätä tukevat ja puhunut siitä kuinka tilanne on nyt täysin eri koska meillä on rokotteet, mutta ollut silti sitä mieltä että pakkokeinoille ei ole oikeutusta. Mutta joo, oikeasti olen rokotehörhö, hämään vaan että te saatte niistä 5G:n.
Mitä pakkokeinoja nyt ajetaan ja kuka niitä ajaa..?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Halukkaat riittävät siinä vaiheessa kun sairaalapaikat ja tartunnat lähtevät laskuun. Hyödyn näkee vasta silloin. Nyt ei voi sanoa että "halukkaat" on se riittävä määrä kun se ei ole mikään mittari.
Pakko ei ole muuta kuin kuolla.
No enempää voi rokottaa kuin halukkaita on, joten sen nyt on vaan pakko riittää. Ei tätä voi loputtomasti jatkaa. Sairastuneiden määrällä nyt ei ole väliä kunhan sairaalakuormitus pysyy kohtuullisena.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 307
Saako koronapassin true/false (hyvä ettei ole kvanttitietokoneita sitten voisi olla molempia yhtäaikaa ja tila muuttua kun lukee) rekisterin paperisena päivittäin jos peräkylän baarissa ei ole internettiä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 142
No enempää voi rokottaa kuin halukkaita on, joten sen nyt on vaan pakko riittää. Ei tätä voi loputtomasti jatkaa.
Ei voi jatkaa loputtomasti, siitä olen samaa mieltä. Jossain vaiheessa tartunnat lähtevät laskuun. Silloin ne kaikki halukkaat ovat saaneet molemmat piikit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 723
No enempää voi rokottaa kuin halukkaita on, joten sen nyt on vaan pakko riittää. Ei tätä voi loputtomasti jatkaa. Sairastuneiden määrällä nyt ei ole väliä kunhan sairaalakuormitus pysyy kohtuullisena.
Ja kuten totesin N sivua sitten: halukkuus ei ole vakio. Vakuutan, että halukkaita tulee lisää sillä hetkellä kun koronapassit otetaan käyttöön ja baareihin ja tapahtumiin pääsee vain rokotetut/testatut. Tämän saa lainata talteen. Sitten katsotaan käyriä. No okei, se nousu alkaa jo ennen kuin passi aktivoituu mutta kuitenkin.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 911
Mitä pakkokeinoja nyt ajetaan ja kuka niitä ajaa..?
Okei, sittenhän meillä ei ole ongelmaa. Vapaaehtoinen koronapassi; ei tarvitse näyttää päästäkseen esim. ravintolaan jos ei halua, ja jota ravintolan ei myöskään tarvitse kysyä keneltäkään ja jonka saadakseen ei tarvitse ottaa rokotusta tai käydä testeissä. Voit vaikka itse tulostaa sellaisen heti itsellesi.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Ja kuten totesin N sivua sitten: halukkuus ei ole vakio. Vakuutan, että halukkaita tulee lisää sillä hetkellä kun koronapassit otetaan käyttöön ja baareihin ja tapahtumiin pääsee vain rokotetut/testatut. Tämän saa lainata talteen. Sitten katsotaan käyriä. No okei, se nousu alkaa jo ennen kuin passi aktivoituu mutta kuitenkin.
Voi hyvin olla, mutta edelleen ollaan myöhässä. En itse usko, että saavat vielä lokakuussa käyttöön. Sitä ennen itse ainakin oletan järjellä asiaa ajattelevien ottavan rokotukset. Ano Turtiaiset jne. tuskin sitä rokotusta ottavat oli sitä passia tai ei. Lokakuun jälkeen en näe enää suurta hyötyä tuosta passista.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 212
Kyllähän ne saa sitä vaatia ihan kuten finnair jne. Kun ne 12v+ on päätetty rokottaa, niin rokotuskattavuus nousee kyllä ihan riittävän korkealle ettei sairaanhoito enää kuor
Mä olen edelleenkin sitä mieltä, että on täysin kestämätön tilanne että esimerkiksi 4000 henkeä kokoontuu jäähalliin ja heistä esimerkiksi 1000 on rokottamattomia. Tuollainen meininki ei kestä minkäänlaista kriittistä tarkastelua ja jossei koronapassia saada siihen mennessä valmiiksi, niin sitten pelataan tyhjille katsomoille tai Liiga vaatii katsojilta erillistä rokote- tai testitodistusta.

Voisivat toki siirtää alkua lokakuulle kuten viime vuonnakin. Ehkä siirtävätkin, ellei passi valmistu ajoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 142
Okei, sittenhän meillä ei ole ongelmaa. Vapaaehtoinen koronapassi; ei tarvitse näyttää päästäkseen esim. ravintolaan jos ei halua, ja jota ravintolan ei myöskään tarvitse kysyä keneltäkään ja jonka saadakseen ei tarvitse ottaa rokotusta tai käydä testeissä. Voit vaikka itse tulostaa sellaisen heti itsellesi.
Niin, koronapassi on vapaaehtoinen jos se tulee. Tietyin ehdoin passilla pääset ryyppäämään/syömään, tapahtumiin. Passi pitää näyttää sisään mennessä. Ilman passia et pääse. Muilta osin kommenttisi on whatabautismia.
lisäys:
Itselle on se ja sama tuleeko passi vai ei. Yrittäjien puolesta toivon että tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Mä olen edelleenkin sitä mieltä, että on täysin kestämätön tilanne että esimerkiksi 4000 henkeä kokoontuu jäähalliin ja heistä esimerkiksi 1000 on rokottamattomia. Tuollainen meininki ei kestä minkäänlaista kriittistä tarkastelua ja jossei koronapassia saada siihen mennessä valmiiksi, niin sitten pelataan tyhjille katsomoille tai Liiga vaatii katsojilta erillistä rokote- tai testitodistusta.
No se nyt on tullut selväksi jo vuosi sitten, että sinua korona pelottaa etkä mene minnekkään missä on ihmisiä.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 029
Siinä mielessä ollaan kevään 2020 tilanteessa, että deltavariantti siirsi maalitolppia selkeästi ja esim koulujen alkamisen seuraukset ovat täysen hämärän peitossa.
Kannattaa muistaa, että mm rippileireillä oli ongelmia koronan kanssa, joten ongelmat eivät ole mitenkään poissuljettuja koulussakaan, kun koululaisia ei ole rokotettu..
Täysin samaa mieltä, meidän kunnassa ei tosiaan tarvittu kuin yksi rippileiri ja luvut räjähti käsiin

1628184484791.png


Kahdessa viikossa siis saatu tuon leirin ansiosta yli tuplattua lukemat verrattuna siihen mikä oli kunnan tilanne KOKO ajalta.
Mielestäni varsin hyvä malliesimerkki siitä mitä saattaa olla tulossa kun koulut alkaa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 212
Kahdessa viikossa siis saatu tuon leirin ansiosta yli tuplattua lukemat verrattuna siihen mikä oli kunnan tilanne KOKO ajalta.
Mielestäni varsin hyvä malliesimerkki siitä mitä saattaa olla tulossa kun koulut alkaa.
Käytännössä lapset tullaan tartuttamaan tahallaan. Vaikea nähdä että miten tässä muka voidaan välttyä katastrofilta. Lisäksi mikäli halutaan, ettei suuri osa oppilaista ole koko ajan karanteenissa altistumisten takia, pitää säädöksiä höllätä entisestään, minkä hallitus nyt ehkä mahdollisesti tekeekin, eli sitä suuremmalla syyllä voidaan puhua tahallisesta tartuttamisesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 093
Tästä rokotepassista voisin todeta sen verran että minulla on ollut sellainen jo pari viikkoa, stasi ei ole tullut oven taakse enkä ole tietoinen että oikeuksiani olisi poljettu tai loukattu, haittapuolena on että pääsen ravintolaan sisälle syömään enkä joudu tyytymään take-away tai terassilla ruokailuun. Toinen ongelma on että saan nyt matkustaa luvalla ilman nenätikkuja, joten en osaa nyt päättää minne menisin kun on parikin paikkaa jossa pitäisi käydä sukuloimassa.

Tälläisiä tämä koronapassin omistamisen ongelmat ovat käytännössä, en voi suositella kaikille kun ei ikinä voi tietää että valvooko joku nyt minua passin avulla mutta ehkä foliohattu suojaisi?

ps. Passi tuli paperisena ja Covid appikseen ladattavana versiona.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 029
Käytännössä lapset tullaan tartuttamaan tahallaan. Vaikea nähdä että miten tässä muka voidaan välttyä katastrofilta. Lisäksi mikäli halutaan, ettei suuri osa oppilaista ole koko ajan karanteenissa altistumisten takia, pitää säädöksiä höllätä entisestään, minkä hallitus nyt ehkä mahdollisesti tekeekin, eli sitä suuremmalla syyllä voidaan puhua tahallisesta tartuttamisesta.
Vaikea asiahan tää on. Itte mene viikon päästä ottamaan toisen piikin ja sen jälkeen pari viikkoa niin en aio kokea kyllä mitään tunnontuskia siitä että liikun ilman kuonokoppaa. En nyt suuremmin ole kokenut tähän astikkaan, varsinkin kun tuossa uutisoitiin muutama päivä sitten että edes kirurgi luokituksen maskit ei enää riitä joten varsin turhaa touhua laukata kuonokoppa naamalla.

Loputtomiin ei voida jatkaa rajoitusten kanssa, jossain vaiheessa vaan täytyy hyväksyä se että osa kuolee koska nyt alkaa vaikuttaa siltä että tää virus on tullut jäädäkseen, eli siitä tulee kausi influenssa monien muiden tapaan.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Tuli muuten mieleen että miten toi rokotepassi ja työpaikat?

Nyt jo huudetaan työvoimapulaa... Jos työpaikka vaatisi passin, niin miten sitten? Huudetaan kolminkerroin työvoimapulaa?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 212
Vaikea asiahan tää on. Itte mene viikon päästä ottamaan toisen piikin ja sen jälkeen pari viikkoa niin en aio kokea kyllä mitään tunnontuskia siitä että liikun ilman kuonokoppaa. En nyt suuremmin ole kokenut tähän astikkaan, varsinkin kun tuossa uutisoitiin muutama päivä sitten että edes kirurgi luokituksen maskit ei enää riitä joten varsin turhaa touhua laukata kuonokoppa naamalla.

Loputtomiin ei voida jatkaa rajoitusten kanssa, jossain vaiheessa vaan täytyy hyväksyä se että osa kuolee koska nyt alkaa vaikuttaa siltä että tää virus on tullut jäädäkseen, eli siitä tulee kausi influenssa monien muiden tapaan.
Itse aion käyttää FFP2-maskia niin kauan kuin Suomessa on korona-epidemia. Ja mitä lapsiin tulee, niin olisiko ihan mahdoton ajatus, että siirretään (lähi-)opetuksen alkua esimerkiksi syyskuulle ja katsotaan sitten uudestaan, ainakin keskiasteen ja korkea-asteen osalta? Jostain syystä tuntuu olevan, en kyllä tiedä miksi. Ihan turhaa nyt tahallaan tartuttaa viattomia ihmisiä tässä vaiheessa.
 

Tlapio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 984
Tuli muuten mieleen että miten toi rokotepassi ja työpaikat?

Nyt jo huudetaan työvoimapulaa... Jos työpaikka vaatisi passin, niin miten sitten? Huudetaan kolminkerroin työvoimapulaa?
Ei menny Ranskassa läpi et työnantaja voi antaa kenkää jos ei kokeellista piikkiä ota. Suomessa se tietyst voi mennä läpi
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
8
Tämä tullaan juurikin rajaamaan tiettyyn poikkeutilanteeseen. Kuulostaa siltä että rokottamattomilla on iso huoli siitä jos koronapassi tulee syksyllä käyttöön. Ei pääse baariin.
Voihan kyynel.
Ei kyllä itseä huoleta ollenkaan. Koeponnistetaan syksyllä sitten, miten saatte toimimaan koronapassin/lainkuuliaiset yrittäjät. Kyllä se raha kelpaa yrityksille, oli passi, kaksi tai ei yhtään.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Itse aion käyttää FFP2-maskia niin kauan kuin Suomessa on korona-epidemia. Ja mitä lapsiin tulee, niin olisiko ihan mahdoton ajatus, että siirretään (lähi-)opetuksen alkua esimerkiksi syyskuulle ja katsotaan sitten uudestaan, ainakin keskiasteen ja korkea-asteen osalta? Jostain syystä tuntuu olevan, en kyllä tiedä miksi. Ihan turhaa nyt tahallaan tartuttaa viattomia ihmisiä tässä vaiheessa.
Miksi niitä ongelmia pitäisi lapsille lisätä kun ei ole pakko? Lasten lääkärit olivat silloin aiemman etäkoulun aikana hyvin huolissaan lapsista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 142
Itse aion käyttää FFP2-maskia niin kauan kuin Suomessa on korona-epidemia. Ja mitä lapsiin tulee, niin olisiko ihan mahdoton ajatus, että siirretään (lähi-)opetuksen alkua esimerkiksi syyskuulle ja katsotaan sitten uudestaan, ainakin keskiasteen ja korkea-asteen osalta? Jostain syystä tuntuu olevan, en kyllä tiedä miksi. Ihan turhaa nyt tahallaan tartuttaa viattomia ihmisiä tässä vaiheessa.
Miksi käytät FFP2- maskia jos olet saanut rokotesuojan..?
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
FFP2-maskeja ois ainaki tohon toiseen rokotussuojaan asti. Kävin kyllä hiljattain testeissä, eikä tartuntaa ole ja nyt etänä varmaan siihen toiseen asti.

Vanhemmat altistuu varmaan joka toinen päivä koronalle ja näen niitä usein.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 692
Tänään on sitten rokotettu 66.6% väestöstä (ref THL). Pedon torstai ;)

Toisia annoksia 36.6%, eli tasan 30% vähemmän. Tuo ero kävi jo yli 40 prosentissa jossain välissä, eli mitäs tässä - vähitellen kiritään.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 408
Victorian osavaltio Australiassa tempaisi viikon lockdownin päälle, koska osavaltiossa kellotettiin 8 tartuntaa. Ei ole muita vaihtoehtoja, sanoi osavaltion pääministeri. Edellinen lockdown loppui alle kaksi viikkoa sitten. Että sellaista se on, jos yritetään pitää tauti kurissa ja herran nuhteessa ;)

 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 029
Entäpä se, että määrättyihin töihin vaaditaan rikosrekisteriote ja huumeseula? Onko perustuslain vastaista? Tai kassahommiin puhtaat luottotiedot? Onpa tämä nyt ärhäkkä aihe voi jestas :facepalm:
Hygieniapassin vaatiminen on kanssa sellaista sortoa että ei hyvää päivää..

Victorian osavaltio Australiassa tempaisi viikon lockdownin päälle, koska osavaltiossa kellotettiin 8 tartuntaa. Ei ole muita vaihtoehtoja, sanoi osavaltion pääministeri. Edellinen lockdown loppui alle kaksi viikkoa sitten. Että sellaista se on, jos yritetään pitää tauti kurissa ja herran nuhteessa ;)

Kyl vaihtoehtoja on. Rokotetaan ne jotka rokotuksen suostuu ottamaan ja sen jälkeen rajoitukset veke ja katotaan ketkä kuolee. Kaikki ei tule kuolemaan koronaan, se on päivän selvää.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Entäpä se, että määrättyihin töihin vaaditaan rikosrekisteriote ja huumeseula? Onko perustuslain vastaista? Tai kassahommiin puhtaat luottotiedot? Onpa tämä nyt ärhäkkä aihe voi jestas :facepalm:
Luulin että noihin duuneihin olis jo huumeseulat?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 142
Victorian osavaltio Australiassa tempaisi viikon lockdownin päälle, koska osavaltiossa kellotettiin 8 tartuntaa. Ei ole muita vaihtoehtoja, sanoi osavaltion pääministeri. Edellinen lockdown loppui alle kaksi viikkoa sitten. Että sellaista se on, jos yritetään pitää tauti kurissa ja herran nuhteessa ;)

...samaan aikaan koronapassivastaiset kansalaiset ovat täällä kauhuissaan ihmisoikeuksien polkemisesta. :btooth:
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 450
Victorian osavaltio Australiassa tempaisi viikon lockdownin päälle, koska osavaltiossa kellotettiin 8 tartuntaa. Ei ole muita vaihtoehtoja, sanoi osavaltion pääministeri. Edellinen lockdown loppui alle kaksi viikkoa sitten. Että sellaista se on, jos yritetään pitää tauti kurissa ja herran nuhteessa ;)

Täytyy kyllä hattua nostaa kuuliaisille alamaisille, kun kerta toisensa jälkeen istuu kiltisti kotona. Mitä nyt pientä mielenosoitusta, mutta ilmeisesti ei isommassa mittakaavassa, Jotkuthan voisi jopa nauraa näin kuuliaisille alamaisille.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 556
Moni on miettinyt kauanko kestää saada riittävä rokotekattavuus.. Sen pitäisi nykytiedon mukaan olla 80-90% väestöstä. Tai sitten riittävä määrä sairastuneita.

Laskin nopeasti mikä se olisi jos rookotettavia riittää.. Tuohon 90% koko väestöstä en usko että päästään koskaan. 80% on jo kova luku.

Mutta, 90% 5,5m asukasta, = 9,9m rokotetta.

Nyt rokotettu n. 6,2miljoonaa annosta, rokottamatta 4,2miljoonaa. Jos rokotteita tulee n. 300t /vko loppujen rokotukset vie 12vkoa

80% kattavuuteen päästäisiin reilussa kahdeksassa viikossa.

Luvuissa on heittoa viralliseen tilastoon koska ei ole tietoa miksi sanomalehtien annetut rokoteannokset (n 5,8milj) ja THL:n maahantulleet rokoteannokset (n 6,2 miljoonaa) heittävät niin paljon. Onko annetuissa rokotteissa noin paljon tilastointiviivettä, onko maahan tulleissa mukana kaikki Astran rokotteet tai mikä on varasto jos esim lomien takia rokottajia ei ole työvoimaksi?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 534
Viestejä
4 203 000
Jäsenet
70 916
Uusin jäsen
J_build

Hinta.fi

Ylös Bottom