24mrd vuosittaisen liikevaihdon Pfizerille tuova tuote on täysin neutraali valmistajansa näkökulmasta, eikä erittäin tärkeä tuote jota lobataan maksimit ja kenties yritetään peitellä haittoja? No, kukin tyylillään.Höpöhöpö.
Perheidensisäiset tartunnat on aina ollut tartuntatilastoissa korkealla, juuri koska myös lapset tartuttavat. Se, että lapset tartuttavat hiukan pienemmällä todennäköisyydellä kuin aikuiset ei tarkoita sitä, että lapsista tulevat tartunnat on merkityksettmän vähäisiä/riski niihin on merkityksettömän pieni.
Vaikka oireeton tai vähäoireinen lapsi esim yskii vähemmän kuin oireellinen aikuinen, se lapsi kuitenkin kaivaa nenää, ei pese sen jälkeen käsiään ja lääpiii räkäisillä sormillaan vaikka mitä,
Niitä pahoja jälkitauteja voi saada kuka tahansa, ei vain riskiryhmäläiset.
Ei ole.
... mutta ei todellakaan pelkkä nuha. Melkoisetn typerää vaittää tätä "nuhaksi", vaikka deltavariantti vihdoin vuoden jälkeen toikin tähän myös nuhan oireita.
Sairastamisen aikana ehkä, mutta jälkitautien osalta ei.
Miten määrittelet "vakavan" ?
Suuria haittoja aiheuttavia jälkitauteja on koronasta nimenomaan tullut huomattavissa määrin muillekin kuin riskiryhmäläisille.
Melkoisen typerää kaksoisstandardeilua on pelätä hirveästi teoreettisesti mahdollisia mutta vielä rokotteen sivuvaikutuksia samalla kun ei pelätä yhtään niitä itse taudin tutkitusti ja merkittävällä todennäköisyydellä aiheuttamia jälkitauteja.
Ja rokotteista saadaan jatkuvasti lisää tutkimustietoa ku niitä annetaan suuremmalle ihmismäärälle ja vaikutuksia tilastoidaan.
Hieno esimerkki "koska ei sattunut omalle kohdalle, ei voi sattua kenellekään muullekaan"-argementonti.
"rahastusrokotteen". Tämä kertoo kyllä aika pahasti kuin paljon tässä nyt mennään faktapohjalla ja kuinka paljon tunteella.
Itse olen rokotteen ottanut, mutta säästetään lapset jookos?
Paljonkos muuten lapsille on tullut noita jälkitauteja ja ”long covidia”? Koko long covid naurattaa, oireethan ovat samoja mitä nuorilla on muutenkin lähes kaikilla. Työhaluttomuus, jalkasärky, masennus ym