Kouluissa on paljon porukkaa samassa kasassa -> Jos sinne sattuu sairaita, niin tarttuu hyvin helposti -> Ovat siis huomattava tartuntojen lähde. Tätä mustaa ei saa valkoiseksi, vaikka kuinka toivoisi. Ainoastaa hyvin reippailla karanteenitoimilla saadaan rajattua leviämistä kouluissa. Tai etäopetuksella kokonaan. Tietysti jos jollain seudulla ei ole yhtään tapausta, niin ei ne voi myöskään kouluissa ko seudulla levitä.Koulut eivät ole olleet merkittävä tartuntojen lähde. Syyslomia pikemminkin pelättiin koska ihmisten pelättiin lähtevän levittämään tautia ympäri maata.
Kahden viikon. Kuudetta päivää jo. Sitä ennen itse olit hädissäsi koska omin sanoin "raketoi helvettiin" tuplaten kahdessa viikossa ja "Osmo-setää" siteerattiin käppyröiden muodossa. Nyt on aika turha väittää, ettei mitään ole rajoituksilla saavutettu kun käppyrä osoittaa alas. Muutenhan ne rajoitukset voitaneen purkaa vähitellen?
Mihin nää ajankohdat perustuu? Me ollaan nyt laskussa. Oltiin viikko sitten jo. Onko kahden viikon päästä sitten joku lyöty lukkoon eikä enää pelätä seuraavia viikkoja? Sitä nyt ei kuitenkaan voi kiistää, että raketointi helvettiin katkesi.
Kiinnostaisi lähinnä, että mikä kelpaa jotta paniikki väistyy? Tulee sellainen olo, että vaikka sitä ei ääneen sanota, vain tukahduttaminen tuo tyydytyksen.
Itse katson aina noita viikkotapauksia. Ja ne alkavat olla edellisen viikon osalta ajantasalla seuraavalla viikolla loppuviikosta. Samoin olen toiminut alusta asti, kun tuon thl:n sivun keksin. Samasta aion myös näillänäkymin jatkaa, samalla periaatteella.
Tällä porukka on katsonut noita ihan mitensattu mistäsattuu ja millätahansa aikajänteellä.
Tuorein, aukeaa Excelillä:
https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/...1231-443686&column=hcdmunicipality2020-445222