Niin, oliko sulla joku ajatus, miten sataa kuollutta kohtaan yksi tulehdussairauden saanut ja siitä selvinnyt lapsi pitäisi politiikassa huomioida? Vai oletko ihan oikeasti vain "huomioimassa" muita kirjoittajia eli kommentoimassa kirjoittajia, et asoaa?
Vai tarkoitatko, että tuo lukema muuttaa jonkun oletetun "sairastaa pois" ajattelun?
Koronavirukseen menehtyneet ovat pääsääntöisesti iäkkäitä ja/tai monisairaita ihmisiä. Ei voi verrata 70:tä lasta ja 5838 kuollutta.
Väitteeseen
Tätäkään kaikki ei pysty uskomaan mut tää tauti ei ole mikään nuha minkä vaan sairastaa pois.
vastasit
kyllä se vaan yleisesti ottaen juurikin niin tehdään, etenkin lasten tapauksessa
mihin sanoin, ettei ainakaan Suomen tapauksessa. Toki sairastaa pois voi tarkoittaa myös "taudin sairastamista ilman hoitoa" mutta yleisesti myös "sairastamista 'alta pois' ". Jälkimmäisestä hyvä esimerkki ovat vesirokkolastenkestit.
Minä olen ihan tyytyväinen Suomen politiikkaan tällä haavaa ynnä tämänhetkinen päiväkohtainen tartunta-countti, mutta en haluaisi kuulla Mika Salmisen tokaisevan televisiossa että "sairastakaa pois". Sen verran vähättelevä termi IMO.
Voin mä editoida @ huomion, jos se niin sinua jurppii, Jurppii.