Omasta kokemuksesta taas puhelen... Tuntuu, että itse sairastan kaikki taudit normaalia kovempana mitä muut peruskuntoiset ja perusterveet (olen siis näitä kumpaakin), niin influenssan sairastuneensa pahana, niin taudin jälkeen en yhtään ihmettele enää, että miten moni ihminen kuolee tautiin. Tunnen 6 ihmistä keillä on todettu korona ja itse luonnollisesti tästä porukasta sairastin tämänkin taudin mielestäni pahana vaikka sairaalahoitoa en tarvinnutkaan. Toki en tästäkään ihmettele, että varsinkin jo valmiiksi huonokuntoisten ihmisten elimistö pettää.
Jos siis saan luvan verrata omalta kohdalta näitä tauteja, niin kyllä influenssa vie voiton siinä mielessä,että kummassa olin pahemmassa kunnossa vaikka koronassakin olin täysin sänkypotilaana 2 viikkoa. Perustuu täysin omaan kokemukseen eikä lopulliseen totuuteen. Ja rehellisyyden nimissä toipuminen on kestänyt koronasta paljon kauempaa, kuin esim influenssasta, mutta tilastollisesti kuinka yleistä tämä on ja jos verrataan näitä kahta tautia keskenään? Lääkäri ei ainakaan eritellyt tauteja, vaan sanoi, että näissä tulehdustaudeissa (vai mikä olikaan oikea nimitys) toipuminen saattaa kestää pitkäänkin. Eli ei pelkästään koronssa.
Tämäkin on vain esimerkki ja toisena esimerkkinä jokaista pahasti sairastanutta koronaan voidaan sanoa, että 100 (tai vaikka tuhat) on sairastanut taudin lievänä eikä aina ottaa esiin ne pahimmat esimerkit ja luoda maailmanlopun mielikuvaa vaikka lehdet toki myy näillä tarinoilla.
Yrittäkää nähdä tämän kirjoituksen läpi sen verran, että missään nimessä ei ole tarkoitus vähätellä vakavasti sairastaneita tai kuolleita ihmisiä ketkä koronasta on kärsinyt tai kärsii tai tulee kärsimään (ei sisällä korona ahdistusta).