En leimaa. Se ei suinkaan ollut tarkoitus. Täällähän on ketjussa useita viestejä, joissa kirjoittajat itse on kertonut näistä. Lähinnä tarkoitin sitä, että tämän ketjun yleiskuva on kovin synkkä, huomattavasti synkempi kuin mihin törmään nyt toki muualle nettiin, someen ja oman työ-/tutkijayhteisön (public-private työssä itse) keskusteluihin - nythän juuri muita kuin etäkontakteja ei ole eli kahvipöytäkeskusteluissa en pääse viittaamaan.
Ja usein tässä langassa se on myös kovin ehdoton. Ja usein poliittinen (mihin itsekin tuossa sorruit). Välillä taas intetään loputtomiin, vaikka maskeista.
Kirjoitin ihan ensimmäiseksi, että tarkoitukseni ei ole dumata ihmisiä ihmisinä. En myös tarkoita, että jonkun kommentti olisi toista arvokkaampi, jonkun vähemmän arvokas. Halusin pointata sen, että (nyt kärjistän rumasti) masentuneen ja ahdistuneen ihmisen maailmassa nyt voi olla todella synkkä hetki, ja tiedonhaku sekä kirjoitukset osittain heijastella sitä. Kiitos ja arvostus kuitenkin siitä, että kirjoittaa sen ulos. Se on tärkeää.
Samoin
@Piikki lihassa on kovin yksioikoista ajatella, että vain faktoilla on merkitystä. Jos on pikkuisenkin lukenut sosiologiaa tai sosiaalipsykologiaa, hahmottaa, että myös sillä on merkitystä, mistä positiosta mitäkin milloinkin lausutaan.
Huomio siis oli, että omasta näkökulmastani tämä ketju antaa hyvin synkän kuvan ihmisistä ja yhteiskunnasta, sekä toki erityisesti koronan voimallisuudesta. En ole itse näin synkkään yleis- ja tilannekuvaan muualla tosiaan törmännyt.