Joo, mutta mitään merkkiä mistään varautumisesta ei kyllä ole.Minä taas olen seurannut THL:n jullkaisemia tiedotteita, enkä näe viitteitä vähättelystä, vaan enemmän huolestumista vaarallisesta viruksesta kulloisenkin tiedon perusteella.
Ohjeistus päätöksiä tekeville ihmisille ovat olleet ala-arvoisen surkeita, koska STM ja hallitus ovat olleet ihan helisemässä, kun oikeasti THL:n olisi pitänyt valmistella ne toimintasuunnitelmat jo silloin tammi-helmikuussa, herkistellä huoltovarmuusvarastot auki yms.
Niinkin triviaali asia kuin esim. lentomatkustajien edes etäisesti fiksu käsittely heidän saapuessaan on mokattu ihan täysin, vaikka homman osaisi hoitaa keskiverto mäkkärin vuoropäällikkökin. Kapasiteettia erikoisjärjestelyihin siellä Helsinki-Vantaalla olisi ollut vaikka kuinka, koska lentomatkustaminen vähentyi rajusti jo viikkoja sitten.
Tai ehkä olen väärässä ja oikeasti lukutaidoton ja kykenemätön porukka onkin siellä pääministerin ja Krista Kiurun kansliassa, joka ei ole osannut lukea niitä THL:n hyviä toimintasuunnitelmia.