Mä olen vastoin kaikkia rajoituksia ja toivon, että ei ajeta mitään mahdollisuutta koronapassin käytölle silloin, kun rajoitukset eivät ole voimassa.
Jyrkkä mielipide kumpuaa siitä, että en voi käydä ravintolassa tai esim. nyt kavereiden kanssa leffassakaan, vaikka minulla on jo kaksi rokotetta.
Olen ns. "väliinputoaja". Ulkomailla asuvan vaimoni kanssa vietimme kesän yhdessä, jona aikana ehdin saada molemmat rokotukset. EU:n ulkopuolella siis.
Minua ärsyttää kovastikin, että tietoa tällaiseen tilanteeseen on vaikea löytää. Kun puhutaan Suomen ulkopuolella saaduista koronarokotteista, tarkoitetaan usein EU-koronatodistusta. Ei hätää! Sen saat Omakanasta!
Entä EU:n ulkopuolelta saadut rokotukset, jotka lisäksi ovat COVAX-hankkeen kautta tulleita, eli sarjanumerolla selvitettävissä alkuperä johonkin EU-maahan kuitenkin? Ei väliä.
"Valitettavasti tää lukija ei hyväksy tota, niin em voi päästää sua sisälle." Jaahas. Henkkari mulla on ja rokotetodistus esittää englanniksi, mutta ei riitä. Pitää olla se v*tun koronapassi.
Jäi nyt hämähäkkimies näkemättä enkä juuri voi missään olla kavereiden kanssa. Vaikka olen aina ollut kiltisti ja rokotteet heti mahdollisuuden saatuani hakenut. Jopa täällä f2f-kaupoissa tulen paikalle aina maskin kera.
Että saa koko maailma mun puolesta palaa puhki. Jyrkkä EI rajoituksille. Oli rokotettu tai ei, enemmän sympatiaa saan tältä porukalta, joka vastustaa kaikkea. Hassua!
Asun siis pk-seudulla ja täällä kunnat sitä mieltä, etteivät tee asialle mitään, vaikka STM ohjeistanut, miten toimia. Jaksaa hymyilyttää, kun mikään ei toimi.
/avautuminen