Harvoin jaksaa ottaa osaa tai arpaa keskusteluihin, mutta ihan pakko sen verta liittyä mukaan jotta ymmärtää mistä osa ihmisistä "faktansa" repii. Kuten esimerkiksi toimivat toimet koronapassin laajentamisella, miten tämä nyt oikeasti vaikuttaa asiaan kun tarkemmin miettii. Aiemminkin on ollut rajoituksia ja silti ollaan samassa pisteessä. Nyt jos esimerkkinä otetaan klo 17.00 alkavat ravintola rajoitukset, miten tämä eroaa siitä kun se oli klo 00.00 alkava. Silti ihmiset voivat tartuttaa toisiaan kellonaikaa katsomatta. Lisäksi mikä on lopulta se todellinen määrä sairaalahoitoa vaativien rokotettujen osalta verrattuna rokottamattomiin. Enkä nyt puhu tässä niistä mitkä is/iltalehden tilastojen mukaan siellä ovat vaan jotka ovat tarvinneet suurempaa hoitoa ylipäänsä.
Pakottamisen suhteen olen kyllä vähän jo sillä linjalla jos viimeisimmät uutisoinnit tulevat pitämään paikkansa, ettet pääse ilman passia edes julkiseen kulkuvälineeseen. Tätä itse ainakin pidän osalle ihmisiä jo pakottamisena kun joillekkin se on työväline. Samalla siellä samoissa julkisissa kuitenkin on läjäpäin rokotettuja pitämässä suojaa antamatonta maskia (EI ffp2/3) tai jopa täysin ilman maskia. Rokotetutkin kun voivat sairastua vakavaan tautiin ja heidän pitäisi mielestäni olla aivan yhtä varovaisia hygieniansa kanssa kuin rokottamattomankin.
Valinta kysymyshän tuo on olla ottamatta rokotetta tai joissain tapauksissa lääkitieteellisestikin perusteltu, mutta eivät rokottomattomat mielestäni muille hallaa aiheuta omalla valinnallaan vaan itsellensä jos terveyden puolesta katsotaan. Jostain syystä heitä nyt vain mustamaalataan joka suunnalta ja erittäin suuri osa ihmisistä ajattelee juurikin että HE ITSE ovat hengenvaarassa jos rokottamaton on lähistöllä.
Israelissahan ollaan jo melko pitkällä kolmansien rokotteiden kanssa ja silti kun katsoo kuolleisuus tilastoa niin kyllä se todella korkea on siltikin ja samalla valtamedian uutisia lukemalla saa aivan päinvastaisen kuvan ilman mitään lähdelinkkejä vaan aina on joku lääketieteen ammattilainen tms antanut lausunnon. Itselle tulee vain olo, että kaunistellaan rokotteen hyötyjä liiankin ahnaasti.
Nämä vain itseä askarruttavia asioita ja jokainen saa tehdä miten itse haluaa enkä ole henkilökohtaisesti rokotteen puolella tai sitä vastaan niin toivottavasti kukaan ei kumpaankaan suuntaan leimaa