Noniin, nyt kun vielä kerrot miten ihminen voi valita sairastavansa koronan oireettomasti tai vähäoireisena, tai halutessaan voimakkailla oireilla paremman suojan saamiseksi, terveydenhoitoa (ja ehkä itseään, työpaikkaa) rasittamatta, niin edistät asiaasi. Jätetään keskustelusta pois ne jotka ovat jo osallistuneet arpajaisiin.
Mutta joo, muutit alun jälkeen väitettäsi, ja nyt ongelmasi on, että otsikossa ei kerrota koko juttua, ja joku otsikon lukenut voi hankkia rokotuksen, jos se sairastaneelle annetaan, ja se on ongelma koska...
Jos jätetään keskustelusta pois ne jotka ovat "osallistuneet jo arpajaisiin" eli sairastaneet taudin, niin se vääristää tilannetta, eikä se ole todellisuus. Niitä ihmisiä on edelleen, eikä siitä pääse mihinkään, vaikka silmät sulkisi. Ei ole mitään syytä uutisoida mistään sellaisesta mikä ei ole todellisuutta. Lisäksi on edelleen rokottamattomia, jotka eivät tule ottamaan rokotetta, eivätkä vielä ole sairastaneet, mutta tulevat sairastamaan ja saamaan suojaa. Jos jätetään sairastaneet huomioimatta, niin se on maalitolppien siirtelyä. Totta kai se on arpapeliä tuleeko vakava vai lievä tauti, mutta se ei edelleenkään liity tuohon OTSIKOINTIIN, josta minä olen koko ajan puhunut. Väärin otsikoimalla luodaan harhaisia päätelmiä ja pahimmassa tapauksessa turhaa pelkoa. Iltapäivälehdiltä minä tällaisen vielä jotenkin sallin (tai en salli, mutta suvaitsen...), mutta nyt kyseessä on THL. Valtion alainen laitos, jolla on lakisääteinen tehtävä tukea asiantuntijatiedolla hyvinvointia ja terveyttä edistäviä toimintatapoja, käytäntöjä ja politiikkaa.
Miten muutin alkuperäistä väitettäni? Jos heität jotain tällaista, niin tarkenna se viestissäsi, ettei minun tarvitse sitä kysyä. Ainoa mitä olen väittänyt on tämä: "väitän, että tuo otsikko on misinformaatiota" ja olen edelleen samaa mieltä.
Hetkellisesti tartuin sinun viestiisi, johon olit ottanut mukaan ebolan ja se vertaus ei mitenkään päin sopinut siihen THL:n otsikointiin. Huomasin sen liian myöhään ja esitin siitä pahoittelut.
Nyt voidaan varmaan jatkaa keskustelua siitä, että onko se otsikko oikein vai väärin suomen kielen kieliopin mukaisesti tulkittuna ja THL:n omiin lausuntoihin verrattuna. Onko se? Miksi niin?
Jos se on väärin, niin voinko kysyä, että täyttääkö kyseinen otsikko (Rokottamattoman riski joutua sairaalaan on todellinen – vain rokote suojaa vakavalta koronavirustaudilta, kun yhteiskunta avautuu) propagandan tunnusmerkit ilman, että olen foliohattu tai salaliittoteoreetikko tai rokotevastainen?