Koronavirus SARS-CoV-2 ja sen aiheuttama tauti COVID-19 (Yleinen keskustelu)

Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Antakaa ny jo olla :sleep:

Aiheesta viidenteen, tunnetteko rokotteiden skippaajia oikeassa elämässä? Ihmettelen niiden suurta määrää kun itse voisin sanoa, että vastaan on tullut lähinnä yksi eikä sekään ole varsinaisesti vastaan, eipä vaan ole kokenut niin isoksi jutuksi, jaksanut, ehtinyt jne. diiba daaba. Vähän kyllä tuli ihmeteltyä. Muuten satoja kontakteja tuttujen, kollegoiden, harrastuksen jne. kautta ja jokainen vaikuttaisi olleen oikein iloinen kun pääsi aikoinaan ottamaan rokotteen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
631
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 148
Antakaa ny jo olla :sleep:

Aiheesta viidenteen, tunnetteko rokotteiden skippaajia oikeassa elämässä? Ihmettelen niiden suurta määrää kun itse voisin sanoa, että vastaan on tullut lähinnä yksi eikä sekään ole varsinaisesti vastaan, eipä vaan ole kokenut niin isoksi jutuksi, jaksanut, ehtinyt jne. diiba daaba. Vähän kyllä tuli ihmeteltyä. Muuten satoja kontakteja tuttujen, kollegoiden, harrastuksen jne. kautta ja jokainen vaikuttaisi olleen oikein iloinen kun pääsi aikoinaan ottamaan rokotteen.
En tunne sen ensimmäistäkään skippaajaa. Suku on laaja, serkkujakin kymmeniä. Kaveripiiri myös harrastuksen myötä laajahko.
Tuntuu että nämä skippaajat ovat jotain tiettyä ihmisryhmää. En vain tiedä mitä?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 701
Ihmisillä on varmaan tästä eri näkemyksiä, mutta minusta miljardi on pikkuraha kun katselee tätä lähihistorian rahankäyttöä ja etenkin kohteita...
Tai jos vertaa menneiden koronarajoitusten kustannuksiin.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 575
Tuossa boldaamassani lauseessa ei ole mitään misinformaatiota.. Jos muuta väität niin et ymmärrä luettua.
Ilman tuota "vain" sanaa se olisikin totta. Nyt siinä annetaan ymmärtää, että ei ole olemassa mitään muuta kuin rokote, joka suojaa vakavalta koronavirustaudilta.


Sairastettu korona voi suojata jopa paremmin vakavalta koronavirustaudilta.


"Israelilaistutkimus kertoo myös sairastetun koronataudin tuoman immuniteetin kestosta. Tutkijat vertasivat myös, kuinka usein koronataudin maaliskuussa 2020–helmikuussa 2021 sairastaneet sairastuivat uudestaan verrattuna rokotteesta huolimatta sairastuneisiin. Kun koronatautiin sairastuneiden joukkoa laajennettiin näin suureksi, oli yhä kuusi kertaa todennäköisempää, että rokotteet saanut sairastui kuin että aiemmin taudin sairastanut sairastui."

Kun saa suojaa sairastumista vastaan, niin saa suojaa vakavaa koronavirustautia vastaan.

Tämä ei sitten edelleen liity mihinkään muuhun kuin otsikoinnin tarkkuuteen.

Misinformaatio (engl. misinformation) on tahallisesti tai tahattomasti levitettyä väärää tai virheellistä informaatiota.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 946
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 575
Laitetaan ensin rokotteiden vakavien haittavaikutusten seurauksien maksajaksi rokotteen ottamiseen kehottaneet tahot - ja ilman mutinoita.

Mutinoista en osaa sanoa, mutta Suomen valtio on varautunut korvaamaan haittavaikutuksista aiheutuneita kustannuksia.

Jos rokottamattomien tulisi maksaa itse sairaalakäynnit koronaan liittyen, niin jonkinlainen kompensaatio veronpalautusten yhteydessä olisi paikallaan.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 228
Husin laskelma: Rokottamattomien sairaalahoito maksaa jopa miljardin

Rokottamattomien hoitaminen tulee maksamaan miljardi euroa.

Voisi minusta jatkossa laittaa jokaisen koronan takia sairaalaan joutuvan rokottamattoman henkilön itse maksettavaksi sairaala käynnit.
Eikö selvittäisi helpommalla ja halvemmalla kun annettaisiin lopuille rokotettaville satanen käteen kun tulevat rokotukseen... Tonnikaan ei olisi välttämättä tappiollista toimintaa!
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 765
Laitetaan ensin rokotteiden vakavien haittavaikutusten seurauksien maksajaksi rokotteen ottamiseen kehottaneet tahot - ja ilman mutinoita.
Jos tälle linjalle lähdettäisiin niin pitäisikö tällöin Mehiläinen/Terveystalo maksaa sinulle korvaukset, jos saat vakavan haitan heidän lääkärinsä määräämästä lääkkeestä joka ei sinulle ole jostain syystä sopiva. Yliopiston apteekki korvaa sinulle lääkehaitat, koska farmaseutti suositteli sinulle buranaa lihastulehdukseeen josta sait pahan vatsahaavan - jopa jouduit leikkaukseen ja lähes kuolit sisäiseen verenvuotoon... käytät hyvin toksista lääkettä johonkin sairauteen X joka rasittaa maksaa huomattavasti ja saat osittaisen maksavaurion... näitä voisi luetella hamaan tappiin asti.

Jos firmat joutuisivat kaikki haitat niistä korvaamaan henkilöille niin ei rokotteita tai lääkkeitä juuri olisi. Ihmisille kuitenkin asioista asianmukaisesti kerrotaan ja tekevät asian vapaaehtoisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
27
Antakaa ny jo olla :sleep:

Aiheesta viidenteen, tunnetteko rokotteiden skippaajia oikeassa elämässä? Ihmettelen niiden suurta määrää kun itse voisin sanoa, että vastaan on tullut lähinnä yksi eikä sekään ole varsinaisesti vastaan, eipä vaan ole kokenut niin isoksi jutuksi, jaksanut, ehtinyt jne. diiba daaba. Vähän kyllä tuli ihmeteltyä. Muuten satoja kontakteja tuttujen, kollegoiden, harrastuksen jne. kautta ja jokainen vaikuttaisi olleen oikein iloinen kun pääsi aikoinaan ottamaan rokotteen.
Itse tunnen henkilökohtaisesti reilut kymmenkunta koronarokotteen skippaajaa. Ovat joko kavereita, tuttuja harrastusporukoista, kavereiden puolisoita tai omasta perhepiiristäni ja kaikki iältään 30-40 vuotiaita. Ei heillä mitään yhteistä nimittäjää ole. Pääosin ylemmän tai alemman korkeakoulututkinnon suorittaneita, maistereita, insinöörejä ja yrittäjiä. Yksi sairaanhoitajakin. Ja pari toiselle asteelle opintonsa jättänyttä. Kaikki ihan asiallisia ja fiksuja ihmisiä, joilla elämässä peruspalikat kunnossa ja enemmänkin. Syy piikkien skippaamiseen on pääosin skeptisyys rokotteen tehoa tai osin turvallisuuttakin kohtaan ja yleinen luottamus oman vastustuskyvyn riittävyyteen asiassa. Ja piikkien "pakkosyöttö" median ym. osalta ei tässä kohtaa ole ainakaan myönteisemmäksi kääntänyt asennetta. Yksi pariskunta näistä tosin juuri "luovutti leikin" ja päätti ottaa piikit, koska tarkoitus matkustella nyt enemmänkin ja piikit helpottaa asiaa. Ei siis terveysturvallisuus edellä menty.

Tunnen myös suunnilleen saman verran koronan sairastaneita 30-45v henkilöitä. Pääosin ollut vajaan viikon mittainen kuumejakso plus haju- ja makuaistivajaukset tai sitten hyvin lievät oireet. Mutta kaikki parissa viikossa takaisin urheiluharrastusten yms. parissa. Parilla näistä ollut jo yksi piikki alla, mutta kohtalaisen kova kuume tullut silti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 271
Eikö selvittäisi helpommalla ja halvemmalla kun annettaisiin lopuille rokotettaville satanen käteen kun tulevat rokotukseen... Tonnikaan ei olisi välttämättä tappiollista toimintaa!
Mikä ettei. Tosin tasapuolisuus vaatisi samaa lahjusta meille oma-aloitteisesti rokottautuneille, jotta ei muodostu yhtään pakollista enempää ylimääräistä tulonsiirtoa tampioille. Nappirahoja joka tapauksessa, ja maksajat ovat kuitenkin etupäässä rokotettuja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 719
Antakaa ny jo olla :sleep:

Aiheesta viidenteen, tunnetteko rokotteiden skippaajia oikeassa elämässä? Ihmettelen niiden suurta määrää kun itse voisin sanoa, että vastaan on tullut lähinnä yksi eikä sekään ole varsinaisesti vastaan, eipä vaan ole kokenut niin isoksi jutuksi, jaksanut, ehtinyt jne. diiba daaba. Vähän kyllä tuli ihmeteltyä. Muuten satoja kontakteja tuttujen, kollegoiden, harrastuksen jne. kautta ja jokainen vaikuttaisi olleen oikein iloinen kun pääsi aikoinaan ottamaan rokotteen.
Minä tunnen ainakin kaks! Itseni sekä yhen koulu kaverin...
:smoke:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 946
Jos tälle linjalle lähdettäisiin niin pitäisikö tällöin Mehiläinen/Terveystalo maksaa sinulle korvaukset, jos saat vakavan haitan heidän lääkärinsä määräämästä lääkkeestä joka ei sinulle ole jostain syystä sopiva. Yliopiston apteekki korvaa sinulle lääkehaitat, koska farmaseutti suositteli sinulle buranaa lihastulehdukseeen josta sait pahan vatsahaavan - jopa jouduit leikkaukseen ja lähes kuolit sisäiseen verenvuotoon... käytät hyvin toksista lääkettä johonkin sairauteen X joka rasittaa maksaa huomattavasti ja saat osittaisen maksavaurion... näitä voisi luetella hamaan tappiin asti.

Jos firmat joutuisivat kaikki haitat niistä korvaamaan henkilöille niin ei rokotteita tai lääkkeitä juuri olisi. Ihmisille kuitenkin asioista asianmukaisesti kerrotaan ja tekevät asian vapaaehtoisesti.
No ei kyllä ole kovin asianmukaisesti kerrottu, kun sanotaan rokotteen olevan turvallinen ja sitten saatkin narkolepsian (johon valtio toteaa että ei varmasti johdu rokotteesta, kunnes joutuu asian myöntämään hirveän väännön jälkeen).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 876
Eikö selvittäisi helpommalla ja halvemmalla kun annettaisiin lopuille rokotettaville satanen käteen kun tulevat rokotukseen... Tonnikaan ei olisi välttämättä tappiollista toimintaa!
Tässä olisi vaan se että ensi kerralla kukaan ei menisi rokotukseen ennenkuin olisi ilmaista tonnia tarjolla. Joten minusta lahjominen ei oikein toimi. Tai sitten aina vaan alusta asti heti kaikklle rokotteen ottajille tonni kouraan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 876
Joo. Toivottavasti et koskaan juo alkoholia, ole ylipainoinen, polta tupakkia, aja autolla ylinopeutta, kulje ukkosella ulkona ja mitä vielä kaikkea samaa paskaa tähän mahtuu
Noista kaikista voisi minusta ihan hyvin laittaa laskun perään jos sairaalaan joutuu. Hieman kummallista että jos tahallaan tekee vahinkoa joka tulee yhteiskunnalle todella kalliiksi niin siitä ei rangaista mitenkään? Ihan sama kun menisi rikkomaan julkista omaisuutta jota sitten joudutaan verovaroin korjaamaan, siitä kyllä saa rangaistuksen. Mutta sitten kun tehdään tahallaan itselle vahinkoa tietäen että verovaroja tulee kulumaan järjettömiä määriä niin silitellään vaan päätä ja maksetaan kaikki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 126
No ei kyllä ole kovin asianmukaisesti kerrottu, kun sanotaan rokotteen olevan turvallinen ja sitten saatkin narkolepsian (johon valtio toteaa että ei varmasti johdu rokotteesta, kunnes joutuu asian myöntämään hirveän väännön jälkeen).
Jaa, minun muistikuvani mukaan asia piti tutkia ensin, kuten aina tällaisissa tapauksissa. Ja näin tehtiinkin. Kiinassa muuten oli myös huomattavasti narkolepsia-tapauksia silloin, niillä jotka sairastuvat sikaflunssan.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 575
Eikö selvittäisi helpommalla ja halvemmalla kun annettaisiin lopuille rokotettaville satanen käteen kun tulevat rokotukseen... Tonnikaan ei olisi välttämättä tappiollista toimintaa!
Jos joku nyt on luonut itselleen sellaisen mielikuvan, että on parempi olla ilman rokotetta, niin ei siinä varmaan tonnit auta sitä mieltä muuttamaan. Vois kai se joillekin toimiakin.

Jättäisitkö sä rokotteen ottamatta jos sulle tarjottais tonnia, etkä kuuluisi mihinkään riskiryhmään?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 228
Tässä olisi vaan se että ensi kerralla kukaan ei menisi rokotukseen ennenkuin olisi ilmaista tonnia tarjolla. Joten minusta lahjominen ei oikein toimi. Tai sitten aina vaan alusta asti heti kaikklle rokotteen ottajille tonni kouraan.
Tai mitäs jos murehditaan seuraavaa kertaa sitten seuraavalla kerralla, ja keskitytään nyt tähän käsillä olevaan ongelmaan...

Sitä paitsi suurin osa kansasta kyllä tiedostaa rokotteen hyödyt ja että terveys on tärkeämpää kuin satasen odotus..

Jos joku nyt on luonut itselleen sellaisen mielikuvan, että on parempi olla ilman rokotetta, niin ei siinä varmaan tonnit auta sitä mieltä muuttamaan. Vois kai se joillekin toimiakin.

Jättäisitkö sä rokotteen ottamatta jos sulle tarjottais tonnia, etkä kuuluisi mihinkään riskiryhmään?
Kainuussa oli rokotukset lisääntyneet ilmaisten ämpäreidenkin voimalla, joten kyllä uskon että satanen tai tonni auttaisi asiaa huomattavasti. Sitä paitsi ei kaikki rokottamattomat ole mitään vannoutuneita antivaxareita, moni voi olla yksinkertaisesti laiska, välinpitämätön, lievästi skeptinen tai piikkikammoinen.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Jos joku nyt on luonut itselleen sellaisen mielikuvan, että on parempi olla ilman rokotetta, niin ei siinä varmaan tonnit auta sitä mieltä muuttamaan. Vois kai se joillekin toimiakin.

Jättäisitkö sä rokotteen ottamatta jos sulle tarjottais tonnia, etkä kuuluisi mihinkään riskiryhmään?
Eiköhän suurin osa rokotetta ottamattomista ole vaan nuorehkoa EVVK-jengiä ja toisaalta elämän kalluja, jotka kyllä keksisivät sataselle tai tonnille käyttöä. Varsinaista rokotevastaisuutta näkyy omassa elämässäni lähinnä tässä ketjussa.

Mutta mieluummin kärsikööt. Ei kannata lähteä sille linjalle, että lahjotaan ihmisiä olemaan järkeviä koska muuten ne haluaa siitä rahaa seuraavallakin kerralla.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kannattaa tutustua mikä sen narkolepsian laukaisi Pandemrixin yhteydessä. Tässäkin ketjussa asiaa on käsitelty.
Vaikka siihen tarvittiin se dna virhe (vai mikä nyt olikaan) niin sano se mun kaverille joka 30v joutui myymään auton, prätkän, meni talot, tyttöystävä, suurin osa kavereista, ei voi matkustella, elää pienellä eläkkeellä ja kyllähän sillä pärjää kun ulos pääsee tyyliin kerran viikossa jos joku jaksaa/ehtii auttamaan eli jättämään kaiken edellisestä elämästään koska saattaa nukahtaa kymmeniä kertoja tunnissa.

Tarvitsee apua ihan kaikessa ja palkaksi joutui tappelemaan oikeudessa korvauksista mitkä ei kumminkaan tuo terveyttä ja aikasempaa aktiivista elämää takaisin.

Kuvittele omalle kohdalle jokin tuollainen skenaario ja mieti sitten miltä tuntuisi.



Ihminen tajuaa vasta sitten seuraukset kun hän menettää jotain...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Vaikka siihen tarvittiin se dna virhe (vai mikä nyt olikaan) niin sano se mun kaverille joka 30v joutui myymään auton, prätkän, meni talot, tyttöystävä, suurin osa kavereista, ei voi matkustella, elää pienellä eläkkeellä ja kyllähän sillä pärjää kun ulos pääsee tyyliin kerran viikossa jos joku jaksaa/ehtii auttamaan eli jättämään kaiken edellisestä elämästään koska saattaa nukahtaa kymmeniä kertoja tunnissa.

Tarvitsee apua ihan kaikessa ja palkaksi joutui tappelemaan oikeudessa korvauksista mitkä ei kumminkaan tuo terveyttä ja aikasempaa aktiivista elämää takaisin.

Kuvittele omalle kohdalle jokin tuollainen skenaario ja mieti sitten miltä tuntuisi.



Ihminen tajuaa vasta sitten seuraukset kun hän menettää jotain...
Joo. Ja jos valtio ei sitä rokotetta aja, huutaa vielä isompi porukka "uhreja" päitä vadille. Ulina ei lopu koskaan mutta ihmisiä pitäisi pelastaa. Se on numeropeliä, ei henkilökohtaista.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Suomessakin jatkossa alle 30v miehille Modernan sijaan varovaisuusperiaatteen vuoksi Pfizeria. Jos ensimmäinen rokote oli Modernaa, kakkonen ei enää ole.


Modernan rokotetta ei enää suositella alle 30-vuotiaille miehille Suomessa.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) johtajan Mika Salmisen mukaan pohjoismaisessa tutkimuksessa on havaittu, että alle 30-vuotiailla miehillä on hieman korkeampi riski saada sydänlihastulehdus Modernan koronarokotteen ottamisen jälkeen.


Salminen kertoo, että varovaisuusperiaatteen vuoksi THL ohjeistaa, että jatkossa Modernan rokotetta ei pitäisi antaa alle 30-vuotiaille miehille.


Jos henkilö on saanut ensimmäisen annoksen Modernan rokotetta, toinen annos annetaan Pfizerin rokotetta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Joo. Ja jos valtio ei sitä rokotetta aja, huutaa vielä isompi porukka "uhreja" päitä vadille. Ulina ei lopu koskaan mutta ihmisiä pitäisi pelastaa. Se on numeropeliä, ei henkilökohtaista.
ja samalla ihmiset kysyy multa miksi en ota rokotetta, miksi ottaisin jos en ole ollut edes kuumessa niin pitkään aikaan että edes muistaisin sitä. En kuulu mihinkään riskiryhmään ja olen hyvässä fyysisessä kunnossa, mutta silti siitä tulee täälläkin joillekin henkilökohtaista kun MINÄ kieltäydyn vapaaehtoisesta rokotteesta ja päätän itse mitä minun kehooni laitetaan ja ihmiset vaatii mun päätä vadille siitä päätöksestä, juuh ei mitään "henkilökohtaista" :facepalm:

Niin että miten se nyt meneekään? :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
754
Huomautus - jätä tämä "vastapuolen" nimittely pois, ei tue mitenkään asiallista rakentavaa keskustelua
ja samalla ihmiset kysyy multa miksi en ota rokotetta, miksi ottaisin jos en ole ollut edes kuumessa niin pitkään aikaan että edes muistaisin sitä. En kuulu mihinkään riskiryhmään ja olen hyvässä fyysisessä kunnossa, mutta silti siitä tulee täälläkin joillekin henkilökohtaista kun MINÄ kieltäydyn vapaaehtoisesta rokotteesta ja päätän itse mitä mun kehooni laitetaan ja ihmiset vaatii mun päätä vadille siitä päätöksestä, juuh ei mitään "henkilökohtaista" :facepalm:

Niin että miten se nyt meneekään? :kahvi:
Viisaampaa se olisi ottaa ihan itsesikin kannalta ja samalla vähentäisit riskiä levittää tartuntaa eteenpäin mahdollisesti vaikka riskiryhmään kuuluvalle. Itse pidän hlökohtaisesti "rokotevastaisia" ryssätrollien harhaanjohtamina hyväuskoisina hölmöinä
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 575
Kuka näitä wikipedian artikkeleita mahtaa kirjoittaa?

"Ei ole varmaa voiko COVID-19-taudin jo sairastanut saada sen jälleen jonkin ajanjakson kuluttua. Uusintatartuntoja jo parantuneilla ei kuitenkaan ole todistettavasti ilmennyt. Tällaisia tartuntoja on uutisoitu, mutta niiden osoitettu johtuneen esimerkiksi tautia aiheuttamattomista SARS-CoV-2-viruksen jäämistä, jotka on havaittu tartunnasta todellisuudessa parantuneilta henkilöiltä otetuista näytteistä.[117]"


Uusintatartunta on mahdollinen.

"We identified a low rate of reinfection confirmed by laboratory tests in a large cohort of patients with SARS-CoV-2 infection. Although reinfection appeared to be milder than primary infection, there was associated mortality."
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 701
Niin että miten se nyt meneekään? :kahvi:
Huomio että myös ikä vaikuttaa. Sain itse keuhkokuumeen influenssasta vähän yli 30 vuotiaana ja pahat seuraamukset. Ei perussairauksia tai ylipainoa.

Se syyllistämisosuus on todellakin tyhmää kun on vaikka mitä muutakin itseaiheutettuja riskitekijöitä (ylipaino, tupakointi jne).
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Huomautus - jätä tämä "vastapuolen" nimittely pois, ei tue mitenkään asiallista rakentavaa keskustelua
Viisaampaa se olisi ottaa ihan itsesikin kannalta ja samalla vähentäisit riskiä levittää tartuntaa eteenpäin mahdollisesti vaikka riskiryhmään kuuluvalle. Itse pidän hlökohtaisesti "rokotevastaisia" ryssätrollien harhaanjohtamina hyväuskoisina hölmöinä
Itse pidän hlökohtaisesti "rokotemyönteisiä" hyväuskoisina lampaina mitkä ei osaa ajatella omilla aivoillaan ja uskovat että se valkoinen pilleri/pikki on jokin ihmelääke mikä parantaa kaikesta
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 701
Itse pidän hlökohtaisesti "rokotemyönteisiä" hyväuskoisina lampaina mitkä ei osaa ajatella omilla aivoillaan ja uskovat että se valkoinen pilleri/pikki on jokin ihmelääke mikä parantaa kaikesta
Sekoitat nyt rokotteet ja syyllistämisen keskenään. Ne ovat kaksi eri asiaa. Tuo meni täysin hörhöosastolle.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Huomio että myös ikä vaikuttaa. Sain itse keuhkokuumeen influenssasta vähän yli 30 vuotiaana ja pahat seuraamukset. Ei perussairauksia tai ylipainoa.

Se syyllistämisosuus on todellakin tyhmää kun on vaikka mitä muutakin itseaiheutettuja riskitekijöitä (ylipaino, tupakointi jne).
Kyllä, ihmisiä sairastuu ja kuolee koko ajan, työkaveri myös sai keuhkokuumeen kun ei uskonut että flunnsassa ei treenata.

Itse en ole edes influenssaa sairastanut
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
ja samalla ihmiset kysyy multa miksi en ota rokotetta, miksi ottaisin jos en ole ollut edes kuumessa niin pitkään aikaan että edes muistaisin sitä. En kuulu mihinkään riskiryhmään ja olen hyvässä fyysisessä kunnossa, mutta silti siitä tulee täälläkin joillekin henkilökohtaista kun MINÄ kieltäydyn vapaaehtoisesta rokotteesta ja päätän itse mitä minun kehooni laitetaan ja ihmiset vaatii mun päätä vadille siitä päätöksestä, juuh ei mitään "henkilökohtaista" :facepalm:

Niin että miten se nyt meneekään? :kahvi:
Älä huoli, minulle olet vain numero. Niin on se narkoleptinen kaverisikin. Hänen kärsimyksensä pelasti paljon useamman samalta. Arpa osuu valitettavasti jollekin mutta sentään harvemmille. Numeropeliä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Sekoitat nyt rokotteet ja syyllistämisen keskenään. Ne ovat kaksi eri asiaa. Tuo meni täysin hörhöosastolle.
ja tämäkö ei ole hörhöosastoa mihin vastasin? :facepalm:

Viisaampaa se olisi ottaa ihan itsesikin kannalta ja samalla vähentäisit riskiä levittää tartuntaa eteenpäin mahdollisesti vaikka riskiryhmään kuuluvalle. Itse pidän hlökohtaisesti "rokotevastaisia" ryssätrollien harhaanjohtamina hyväuskoisina hölmöinä
Vastasin vain samalla logiikalla oman mielipiteeni, kun juuri puhuttiin syyllistämisestä niin sehän alkoi taas välittömästi ja samalla vihjaillaan että seuraan jotain ryssäntrollien ohjeita vaikka sillä ei ole koko oman päätökseni kanssa mitään tekemistä. En seuraa asiasta olevia uutisia edes lehdistä koska kaikilla on vain oma (sama) näkemys asiasta. Katson faktat faktoina thl sivuilta ja sen mukaan teen päätkökseni.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Älä huoli, minulle olet vain numero. Niin on se narkoleptinen kaverisikin. Hänen kärsimyksensä pelasti paljon useamman samalta. Arpa osuu valitettavasti jollekin mutta sentään harvemmille. Numeropeliä.
Miksi otat asian noin henkilökohtaisesti että oikein pitää erikseen mainita (kahdesti) että "numeropeliä". Ei mua sun terveys kiinnosta?:kahvi:

Sitähän se on, heikot ja vanhat kuolee ensin, lopulta heikko ja vanha kuolee vaikka olisi kolme rokotetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 126
Itse pidän hlökohtaisesti "rokotemyönteisiä" hyväuskoisina lampaina mitkä ei osaa ajatella omilla aivoillaan ja uskovat että se valkoinen pilleri/pikki on jokin ihmelääke mikä parantaa kaikesta
Nyt taisit luoda olkiukon, jota yrität piestä.


Täällä tosimaailmassa rokotteet laskevat riskiä vakavalla taudille todella huomattavasti. Näkyy Suomenkin sairaalatilastoista.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 514
Itse pidän hlökohtaisesti "rokotemyönteisiä" hyväuskoisina lampaina mitkä ei osaa ajatella omilla aivoillaan ja uskovat että se valkoinen pilleri/pikki on jokin ihmelääke mikä parantaa kaikesta
Onko kaikki rokotteen ottaneet mielestäsi näitä lampaita ja rokotemyönteisiä? Eiköhän siihenkin joukkoon mahdu kaikenlaista ryhmää. Monet ottaa rokotteen että pääsee reissuun tai ylipäätään helpommalla. Kuten jos matkustat vaikka Afrikkaan niin tietyt piikit vaan otetaan eikä niitä ihmetellä sen enempää. Tai ei haluta että mikroyrityksen toiminta kyrvähtää kun yrittäjä potee 'nuhaa' viikkokaupalla.
Oma motiivini on se että haluaisin että tämä skeida loppuis joskus. En näe oikein muutakaan reittiä. Omasta näkökulmastani rokottamattomat vain turhaan pitkittää tätä kaikkien muidenkin osalta pelkojensa vuoksi.

Ei hyvä kunto ja normipainokaan ole mitään 'ihmelääkkeitä kaikkeen'.
Mulla ei ole muita rokotteita voimassa, olen normipainoinen ja ok kuntoinen, enkä ole sairastanut koskaan influenssaa enkä keuhkokuumetta tai edes -putkentulehdusta.
Aivoton lammas siis.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Onko kaikki rokotteen ottaneet mielestäsi näitä lampaita ja rokotemyönteisiä? Eiköhän siihenkin joukkoon mahdu kaikenlaista ryhmää. Monet ottaa rokotteen että pääsee reissuun tai ylipäätään helpommalla. Kuten jos matkustat vaikka Afrikkaan niin tietyt piikit vaan otetaan eikä niitä ihmetellä sen enempää. Tai ei haluta että mikroyrityksen toiminta kyrvähtää kun yrittäjä potee 'nuhaa' viikkokaupalla.
Oma motiivini on se että haluaisin että tämä skeida loppuis joskus. En näe oikein muutakaan reittiä. Omasta näkökulmastani rokottamattomat vain turhaan pitkittää tätä kaikkien muidenkin osalta pelkojensa vuoksi.

Ei hyvä kunto ja normipainokaan ole mitään 'ihmelääkkeitä kaikkeen'.
Mulla ei ole muita rokotteita voimassa, olen normipainoinen ja ok kuntoinen, enkä ole sairastanut koskaan influenssaa enkä keuhkokuumetta tai edes -putkentulehdusta.
Aivoton lammas siis.
Offtopic: Jäykkäkouristusrokote asap. Sen voi oikeasti saada ja siihen voi kuolla.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Nyt taisit luoda olkiukon, jota yrität piestä.


Täällä tosimaailmassa rokotteet laskevat riskiä vakavalla taudille todella huomattavasti. Näkyy Suomenkin sairaalatilastoista.
Miksi sä tartut mun tekstiin, vastasin vain samalla logiikalla oman mielipiteeni, kun juuri puhuttiin syyllistämisestä niin sehän alkoi taas välittömästi ja samalla vihjaillaan että seuraan jotain ryssäntrollien ohjeita vaikka sillä ei ole koko oman päätökseni kanssa mitään tekemistä. En seuraa asiasta olevia uutisia edes lehdistä koska kaikilla on vain oma (sama) näkemys asiasta. Katson faktat faktoina thl sivuilta ja sen mukaan teen päätkökseni.

Viisaampaa se olisi ottaa ihan itsesikin kannalta ja samalla vähentäisit riskiä levittää tartuntaa eteenpäin mahdollisesti vaikka riskiryhmään kuuluvalle. Itse pidän hlökohtaisesti "rokotevastaisia" ryssätrollien harhaanjohtamina hyväuskoisina hölmöinä
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Onko kaikki rokotteen ottaneet mielestäsi näitä lampaita ja rokotemyönteisiä? Eiköhän siihenkin joukkoon mahdu kaikenlaista ryhmää. Monet ottaa rokotteen että pääsee reissuun tai ylipäätään helpommalla. Kuten jos matkustat vaikka Afrikkaan niin tietyt piikit vaan otetaan eikä niitä ihmetellä sen enempää. Tai ei haluta että mikroyrityksen toiminta kyrvähtää kun yrittäjä potee 'nuhaa' viikkokaupalla.
Oma motiivini on se että haluaisin että tämä skeida loppuis joskus. En näe oikein muutakaan reittiä. Omasta näkökulmastani rokottamattomat vain turhaan pitkittää tätä kaikkien muidenkin osalta pelkojensa vuoksi.

Ei hyvä kunto ja normipainokaan ole mitään 'ihmelääkkeitä kaikkeen'.
Mulla ei ole muita rokotteita voimassa, olen normipainoinen ja ok kuntoinen, enkä ole sairastanut koskaan influenssaa enkä keuhkokuumetta tai edes -putkentulehdusta.
Aivoton lammas siis.
Ei ole, alkuperäinen viestini mitä lainasit oli vastauksena hörhölle joka väitti mua ryssätrolliksi, irroitit sen asiayhteydestä ja käänsit asian päinvastoin...




Viisaampaa se olisi ottaa ihan itsesikin kannalta ja samalla vähentäisit riskiä levittää tartuntaa eteenpäin mahdollisesti vaikka riskiryhmään kuuluvalle. Itse pidän hlökohtaisesti "rokotevastaisia" ryssätrollien harhaanjohtamina hyväuskoisina hölmöinä
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
754
Miksi sä tartut mun tekstiin, vastasin vain samalla logiikalla oman mielipiteeni, kun juuri puhuttiin syyllistämisestä niin sehän alkoi taas välittömästi ja samalla vihjaillaan että seuraan jotain ryssäntrollien ohjeita vaikka sillä ei ole koko oman päätökseni kanssa mitään tekemistä. En seuraa asiasta olevia uutisia edes lehdistä koska kaikilla on vain oma (sama) näkemys asiasta. Katson faktat faktoina thl sivuilta ja sen mukaan teen päätkökseni.
Suosittelen seuraamaan asiantuntijoiden arvioita. He tekevät kuitenkin tätä työkseen ja otanta on varmasti laajempi ja vähemmän vinoutunut kuin se voi tällaisella "faktojen seuraamisella" ikinä olla. Lisäksi taustalla huippuälykkäitä ihmisiä jotka ovat omistaneet elämästään vuosikymmeniä tieteen tekemiselle, ei siinä yksittäisen ihmisen "faktojen seuraamisella" ole mitään jakoa arvioiden todenmukaisuuden suhteen.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Suosittelen seuraamaan asiantuntijoiden arvioita. He tekevät kuitenkin tätä työkseen ja otanta on varmasti laajempi ja vähemmän vinoutunut kuin se voi tällaisella "faktojen seuraamisella" ikinä olla. Lisäksi taustalla huippuälykkäitä ihmisiä jotka ovat omistaneet elämästään vuosikymmeniä tieteen tekemiselle, ei siinä yksittäisen ihmisen "faktojen seuraamisella" ole mitään jakoa arvioiden todenmukaisuuden suhteen.
No mutta sitähän mä teen kuten lainaamassasi tekstissäkin lukee!?

"Katson faktat faktoina thl sivuilta ja sen mukaan teen päätkökseni"

:facepalm:
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
754
Ei ole, alkuperäinen viestini mitä lainasit oli vastauksena hörhölle joka väitti mua ryssätrolliksi, irroitit sen asiayhteydestä ja käänsit asian päinvastoin...
Ei vaan pidin näitä "en tarvitse rokotetta koska olen tutkinut aihetta" - ihmisiä ryssätrollien ohjaamina hyväuskoisina hölmöinä. Perustelu: äärioikeisto-/populismipiireissä yleistä. Itäblokin maissa rokote kriittisyys yleistä. Toki sitten kaikenmaailman itseoppineet joogagurut ja käärmeöljykauppiaat julistavat rokottamattomuuden ilosanomaa. Miksi? Koska heidän toimeentulonss on riippuvainen koululääketieteen kyseenalaistamisesta. Ja muutenkin fantsuun elämänkatsomukseen se sopii.
Väitän:
-Jos tervejärkinen ihminen ilman mitään silmälaseja lähtee asiaa objektiivisesti selvittelemään, ei rokotteen ottamisen kannattavuudessa ole mitään epäselvää.
-Jos taas arviointikykyä hämärtää elämönkatsomuksellinen, poliittinen tai muu painolasti tai on vähän kallellaan "hömppähoitoihin", silloin lankeaa helpommin näihin vedätyksiin.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ei vaan pidin näitä "en tarvitse rokotetta koska olen tutkinut aihetta" - ihmisiä ryssätrollien ohjaamina hyväuskoisina hölmöinä. Perustelu: äärioikeisto-/populismipiireissä yleistä. Itäblokin maissa rokote kriittisyys yleistä. Toki sitten kaikenmaailman itseoppineet joogagurut ja käärmeöljykauppiaat julistavat rokottamattomuuden ilosanomaa. Miksi? Koska heidän toimeentulonss on riippuvainen koululääketieteen kyseenalaistamisesta. Ja muutenkin fantsuun elämänkatsomukseen se sopii.
Väitän:
-Jos tervejärkinen ihminen ilman mitään silmälaseja lähtee asiaa objektiivisesti selvittelemään, ei rokotteen ottamisen kannattavuudessa ole mitään epäselvää.
-Jos taas arviointikykyä hämärtää elämönkatsomuksellinen, poliittinen tai muu painolasti tai on vähän kallellaan "hömppähoitoihin", silloin lankeaa helpommin näihin vedätyksiin.
Eli jos mä en tee niinkuin kaikki muut ja varsinkin kuin sinä haluat olen ryssätrolli :tup:

Upea logiikka, kerrassaan mahtava, mikä voisikaan mennä pieleen:facepalm:

Ei sitä aihetta tarvitse "tutkia" sitä varten on THL ja sieltä sivuilta löytyy kaikki tarvittava fakta asiaan, jos mun ikäluokasta sairaalaan joutuu se 0,001% niin mahdollisuus että minä perusterve ja fyysisesti hyväkuntoinen joudun sinne on olematon.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
754
No mutta sitähän mä teen kuten lainaamassasi tekstissäkin lukee!?

"Katson faktat faktoina thl sivuilta ja sen mukaan teen päätkökseni"

:facepalm:
En varsinaisesti laskiski sinua asiantuntijaksi :D
Ei edes vaikka nimimerkissä tuo Dr. löytyy.
Sen sijaan kääntäisin katseeni vaikka eri sairaanhoitopiirien infektioylilääkäreiden puoleen.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
En varsinaisesti laskiski sinua asiantuntijaksi :D
Ei edes vaikka nimimerkissä tuo Dr. löytyy.
Sen sijaan kääntäisin katseeni vaikka eri sairaanhoitopiirien infektioylilääkäreiden puoleen.
Missä mä olen väittänyt itseäni asiantuntijaksi?:hmm:
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620

"Pfizerin ja BionTechin BNT162b2 -rokotteen kohdalla puhutaan nopeasta ja merkittävästä vasta-aineiden tason laskusta vain kuukausien kuluessa rokottamisesta, jolloin suojateho laskee noin 20 prosenttiin."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 748
"Pfizerin ja BionTechin BNT162b2 -rokotteen kohdalla puhutaan nopeasta ja merkittävästä vasta-aineiden tason laskusta vain kuukausien kuluessa rokottamisesta, jolloin suojateho laskee noin 20 prosenttiin."
Varmaan tarkoittaa kolmatta rokotetta jossain vaiheessa tai säännöllisiä rokotuksia esim. influenssapiikin yhteydessä.

(Siis meille määkiville lampaille. Kovat jäbät eivät mitään rokotteita tietenkään tarvitse, eikä heillä ole mitään tarvetta ottaa muidenkaan terveyttä huomioon.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 605

"Pfizerin ja BionTechin BNT162b2 -rokotteen kohdalla puhutaan nopeasta ja merkittävästä vasta-aineiden tason laskusta vain kuukausien kuluessa rokottamisesta, jolloin suojateho laskee noin 20 prosenttiin."
Jätit tämän kuitenkin pois viestistäsi?
"Rokote antaa tutkimuksen mukaan yhä suojan covid-19 -taudin vakavaa ja sairaalahoitoa vaativaa muotoa vastaan. "
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 126
Miksi sä tartut mun tekstiin, vastasin vain samalla logiikalla oman mielipiteeni, kun juuri puhuttiin syyllistämisestä niin sehän alkoi taas välittömästi ja samalla vihjaillaan että seuraan jotain ryssäntrollien ohjeita vaikka sillä ei ole koko oman päätökseni kanssa mitään tekemistä. En seuraa asiasta olevia uutisia edes lehdistä koska kaikilla on vain oma (sama) näkemys asiasta. Katson faktat faktoina thl sivuilta ja sen mukaan teen päätkökseni.
Faktat THL:n sivulla on, että rokote suojaa tehokkaasti vakavalta taudilta. Toki voi olla, että sinä et sairastuisi vakavasti, mutta sitäpä ei kukaan voi etukäteen tietää.
 

TSN

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Äskenhän oli yksi uutinen missä spekuloitiin sitä, että kannattaisiko kahdesti rokotetun pyrkiä hankkimaan korona. Säästyisi suurella todennäköisyydellä vakavalta taudilta, mutta saisi pidemmän suojan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 898
Viestejä
4 212 937
Jäsenet
70 976
Uusin jäsen
viktors

Hinta.fi

Ylös Bottom