tunaroikaa vaan jatkossakin ihan rauhassa, mun ei auta sitten muuta kuin pitää itsestäni huolta parhaani mukaan. Ei sitten mennä karaokebaariin, ei sitten mennä mihinkään, ollaan sitten kotona ja toivotaan että Suomen talous hajoaa omaan paskaan hoitoonsa ja vasemmistohallitus muistetaan iänkaikkisesti tunaroinneistaan.
Mistä tämä kaikki ahdistus oikein kumpuaa siinä kohtaaa, kun homma alkaa olla jo taputeltu ja ihmiset puhuvat vihdoin jostain muustakin kuin koronasta? Ymmärrän toki, että harmittaahan se olla väärässä, kun lähes kaikki veikkaukset ovat menneet aivan metsään.
Der Spigelin mukaan tämä sinun tyttöhallitus - joka siis on tunaroinut aivan kaiken - on sijalla numero yksi 154 maan vertailussa koronapandemiasta selviämisessä. Aika hyvä suoritus meidän likoilta, jotka ovat tunaroineet aivan kaiken, eikö vain?
Pellervon taloustutkimus arvioi tämän vuoden talouskasvuksi 3,7 ja ensi vuoden kasvuksi 4,0 prosenttia. Aika kovia lukuja nämäkin, kun vertaillaan muita EU-maita.
Koronapassille tuskin on mitään järkevää käyttöä, koska ei tullut - eikä tule - eeppistä koronasyksyä. Baarit on auki. Ravintolat on auki. Kahvilat on auki. Ja ovat olleet jo pitkään. Nyt kannattaa vaan reilusti myöntää, että vaikka pahimmat pelot eivät osuneet edes lähellekkään maalia, niin elämä on ihan liian lyhyt vietettäväksi sellä neljän seinän sisällä murehtien, että mitä olisi voitu tehdä paremmin, koska jälkiviisaista ei tykkää ketään.
Minä ainakin olen todella tyytyväinen, että saan asua Suomessa, missä homma kuitenkin olosuhteet huomioiden hoidettiin todella hienosti maaliin. Varmasti helppo jälkiviisastella, että tuonkin asian olisi voinut tehdä paremmin, mutta kun mietitään kokonaisuutta, niin aika harvassa ovat ne maat, jotka kokonaisuutena ovat hoitaneet homman paremmin.
Jos tässä jonkun pitäisi tarttua puhelimeen, niin kyllä se olisi Jacinda Ardernin, joka voisi soittaa maailman parhaiten koronasta selvinneen maan pääministerille ja kysyä vähän neuvoja viisaammilta, että mites tää homma kannattaisi hoitaa.
Uskoisin, että Sannalta varmasti liikenisi hetki aikaa kollegalle, koska täällä voidaan nyt alkaa keskittymään ihan muihin asioihin kuin koronaan. Toisin kuin näissä totalitäärisissä maissa, jotka yrittävät tukahduttaa koronaa sulkemalla kansalaiset koteihin ja jatkamalla kuukaudesta toiseen ulkonaliikkumiskieltoja.