Kokemuksia Ubiquitin reitittimistä (ja muista verkkovermeistä).

Mikäs siitä tekee niin epäsopivan sitten? Kyllä se tuntuu toimivan kun sen kikantista jo kerkesin hakea
Esmes tuossa on 320TBW. Terasissa TLC asemissa mennään jo 1000TBW puolelle.
Jos sulla on 24/7 tallennus käytössä ja vaikkapa kolme kameraa tallentaa yht 30mbps striimiä levylle, niin tuo asema kestää about kolme vuotta.

Riippuu tietty use casesta. Itse laittaisin vaan liiketunnistustallennukset päälle, niin kestää kauemmin.

Esmes tuossa on 320TBW. Terasissa TLC asemissa mennään jo 1000TBW puolelle.
Jos sulla on 24/7 tallennus käytössä ja vaikkapa kolme kameraa tallentaa yht 30mbps striimiä levylle, niin tuo asema kestää about kolme vuotta.

Riippuu tietty use casesta. Itse laittaisin vaan liiketunnistustallennukset päälle, niin kestää kauemmin.
320TBW on täysin riittävä / normaali.
Ubiquiti myy itsekin HDD kovalevyjä joissa 180 TBW ja Enterprisen tason levyt on 550 TBW.

No, toki siis jokaisella meillä omat tarpeemme (ja x määrä kameroita), mutta tuo 320TBW on ihan hyvä ok lukema.

1 x kamera 10Mbit/s on 39,42 TB/vuosi
Jos 1TB levy maksaa 50€-60€ niin vaikka nyt sitten kolmella kameralla kestää reilut 2,5 vuotta. Mielestäni hyvinkin OK.

No tallentamisesta vierasverkkoon..
Pitäisikö tuo isolate network olla ruksitettuna viel tuosta verkko sivulta? Lähinnä six että kotiverkko ois turvassa vieraiden sekoilulta?

kissssa.jpg

Mikäs se on kun Unifin Controlleri ei anna vaihtaa aika formaattia 12h -> 24h?
Apply Changes painike kyllä ilmestyy, kun vaihtaa täpän, mutta mitään ei tapahdu, kun sitä klikkaa.
Kokeilin vaihdella maata ja kieltäkin, mutta sama homma.
Muilla välilehdillä asetusten muuttaminen ja tallentaminen onnistuu.

1735795447477.png

320TBW on täysin riittävä / normaali.
Ubiquiti myy itsekin HDD kovalevyjä joissa 180 TBW ja Enterprisen tason levyt on 550 TBW.

No, toki siis jokaisella meillä omat tarpeemme (ja x määrä kameroita), mutta tuo 320TBW on ihan hyvä ok lukema.

1 x kamera 10Mbit/s on 39,42 TB/vuosi
Jos 1TB levy maksaa 50€-60€ niin vaikka nyt sitten kolmella kameralla kestää reilut 2,5 vuotta. Mielestäni hyvinkin OK.
Tuota, 2,5 vuotta ei ehkä kaikista ole kovin pitkä. Mutta käytännössä, tuleeko varoituksia ajoissa että alkaa mätänemää, vai onko syytä vaihtaa heti kun määrätäysi.

Tuota, 2,5 vuotta ei ehkä kaikista ole kovin pitkä. Mutta käytännössä, tuleeko varoituksia ajoissa että alkaa mätänemää, vai onko syytä vaihtaa heti kun määrätäysi.
Lähinnä mun pointti oli, että hintaansa nähden OK - tuo Kingstonin levy maksaa 49,99€.

Ja siis tuossa mun laskelmassahan on virhe. Eihän koko levyn käyttöikä ole 2,5 vuotta. En tiedä mikä aivopieru kävi. Eihän sitä tietenkään noin lasketa.
Jos on luvattu 320TBW ja 1 kamera on 39,42TB/vuosi/kamera, niin levy kestää 8 kameran vuosikäyttöä. Eihän tuossa missään sanota montako vuotta se kestää... 🤦‍♂️:rofl::x3:

Lähinnä mun pointti oli, että hintaansa nähden OK - tuo Kingstonin levy maksaa 49,99€.

Ja siis tuossa mun laskelmassahan on virhe. Eihän koko levyn käyttöikä ole 2,5 vuotta. En tiedä mikä aivopieru kävi. Eihän sitä tietenkään noin lasketa.
Jos on luvattu 320TBW ja 1 kamera on 39,42TB/vuosi/kamera, niin levy kestää 8 kameran vuosikäyttöä. Eihän tuossa missään sanota montako vuotta se kestää... 🤦‍♂️:rofl::x3:
Käytännössä käyttäjä tallentaa niin pitkään kun alkaa huomaa ongelmia, niin tuleeko tuolla laitteella jotain varoitusta levyn terveydestä jos alkaa olemaan lahoamisen merkkejä. Siis haen jotain sellaista että "terveys" tila näyttää jotain hyödyllistä millä voi ennakoida. ja mielellään niin ettei tarvi jostain kaivaa sitä tietoa, vaan ihan perus käyttöliittymässä.

Olen samaa mieltä että viiskymppiä terasesta levystä ei ole paha, jos parista kamerasta voi vetää muutaman vuoden 24/7 + lopuista tapahtumat ilman vaihtovaivaa. Pistää vaikka kalenteri hälytyksen muistuttaan vaihtotarpeesta.

Käytännössä käyttäjä tallentaa niin pitkään kun alkaa huomaa ongelmia, niin tuleeko tuolla laitteella jotain varoitusta levyn terveydestä jos alkaa olemaan lahoamisen merkkejä. Siis haen jotain sellaista että "terveys" tila näyttää jotain hyödyllistä millä voi ennakoida. ja mielellään niin ettei tarvi jostain kaivaa sitä tietoa, vaan ihan perus käyttöliittymässä.

Olen samaa mieltä että viiskymppiä terasesta levystä ei ole paha, jos parista kamerasta voi vetää muutaman vuoden 24/7 + lopuista tapahtumat ilman vaihtovaivaa. Pistää vaikka kalenteri hälytyksen muistuttaan vaihtotarpeesta.
Nämä tiedot levystä näkyy suoraan Protect äpin kautta. Näkyy "Life Span" ja "Bad Sector Count".

Ehkä joku jolla on tullut levy vaihtokuuntoon osaa tarkasti sanoa hajoaako suoraan vai osaako Protect ilmoittaa aiheesta tarpeeksi ajoissa?

Itsellä ei ole toistaiseksi kuin 1 kamera 24/7 tallennuksella ja levynä on Crucialin 480GB SSD-levy, nyt pari kuukautta ollut.
Tulossa 5 kameraa lisää ja siinä vaiheessa vaihdan tilalle 4TB/8TB HDD:n.

1735817971617.png

1735818348272.png

Mitens näitä kamerakuvia kun katsoo niin miten niitä näkis täydellä tarkkuudella? Vaikka puhelimel zoomaa niin ei kuva ole yhtä tarkka kuin jos lataa eventin koneelle ja katsoo siitä.. sama jos meinaa ottaa snap photon vai mikä se oli niin kuva on kauhea..
Ja toinen askarruttava asia(mulla näitä riittää) kun auto tulee kameran kuvaan ja auton päälle ilmestyy sen rekkari niin tarkoittaako se että AI on niin kaukaa sen rekkarin nähny vaikka itse sitä videosta eroita, auto tietty tulee viel lähemmäs jolloin rekkari näkyy..

Mitens näitä kamerakuvia kun katsoo niin miten niitä näkis täydellä tarkkuudella? Vaikka puhelimel zoomaa niin ei kuva ole yhtä tarkka kuin jos lataa eventin koneelle ja katsoo siitä.. sama jos meinaa ottaa snap photon vai mikä se oli niin kuva on kauhea..

Varmista ainakin, että tämä asetus "HQ" on päällä Protect mobiiliäpissä.

IMG_2745.jpeg

Oisko puhelimesta kiinni jos ei HQ tai 4K laatu näy? Iphone 14 pro max näkyy video AI Pro kamerasta ainakin tarkkana. Samoin snapshotti on ihan oikealla 4K resolla.

Samaan hengenvetoon sanon AI Portista, kerran joutunut boottaamaan kun ei sen toteama oma naama enää mennyt mihinkään talteen. Tunnisti kyllä sen kuvassa "face" mutta ei eventtinä ilmestynyt kuin person detected. Ei mennyt tuonne "Recognition" lainkaan mutta bootti auttoi.

Kaipaa siis vielä viilausta ja jos tuosta tosiaan max 5 kameran tuki repäistään, niin vahvasti epäilen että kaikki ei tosiaankaan ole 4K kameroita. Kuvassa nimittäin nuo person, animal, vehicle yms ulkoraamit ei ole niin kohdallaan kuin tavallisilla kameroilla tuossa AI port tehostetussa. Niissä on viive joka tietysti voi johtua verkostakin, mutta AI port on samassa kytkimessä kuin G4 pro jonka kanssa tuon lopulta paritin niin ei luulisi että verkon viive on syynä vaan laitteen oma prosessointi.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
263 333
Jäsenet
75 182
Uusin jäsen
sallamaria

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom