Harjotukset on vielä kesken tolla ja nuo yli kympin pakkaset on kyllä kova pala Leafille. Jos olis normi talvi eli 0 astetta tai plussan puolella niin asia olisi eri Jokainen tietty tarpeeseen ostaa sopivimman. Olishan se isompi akkunen Leaf silti aika jees.
Tähän vielä palatakseni niin onhan tuo 130km edes takaisiin suuntiin ja eikö ole mahdollista ladata töissä? Löytyykö matkan varrelta pikalatausta eli 15min chademolla saa jonkun 90km lisää rangea
Aika iso ero kyllä tuohon Norjalaisten talvitestiin, jossa saavutettiin 209 km toimintamatka:
"The winter test was started in three degrees Celsius and rain and sleet in Oslo. The further north we came, the cooler it got, but it was never severe winter cold. At its coldest, the thermometer showed minus six degrees. We drove most of the test in snowy weather. "
Tietenkin tuossa Norjan testissä lämpötila oli +3 ja -6 välillä, ilmeisesti lumisateessa ja Norjassa ajetaan vissiin aika hitaasti (?).
Jos ja kun kulutus on lähes 30kWh/100km niin optimioloissa 45kW:n teholla ladatessa 90km lisärangea ei tule vartissa vaan pikemminkin 40 minuutissa. Pidempää siivua ajettaessa kulutus toki luultavasti laskee hieman.
Aika iso ero kyllä tuohon Norjalaisten talvitestiin, jossa saavutettiin 209 km toimintamatka:
"The winter test was started in three degrees Celsius and rain and sleet in Oslo. The further north we came, the cooler it got, but it was never severe winter cold. At its coldest, the thermometer showed minus six degrees. We drove most of the test in snowy weather. "
Tietenkin tuossa Norjan testissä lämpötila oli +3 ja -6 välillä, ilmeisesti lumisateessa ja Norjassa ajetaan vissiin aika hitaasti (?).
Jos ja kun kulutus on lähes 30kWh/100km niin optimioloissa 45kW:n teholla ladatessa 90km lisärangea ei tule vartissa vaan pikemminkin 40 minuutissa. Pidempää siivua ajettaessa kulutus toki luultavasti laskee hieman.
Kulutus oli jotakuinkin 20kwh/100km ja 11pros/22km jäljellä akkua 122km päätteeksi. Jos Björnin testit on yhtään paikkansa pitäviä niin ton 11pros jälkeen voi ajaa vielä ~20km matkan. Tämä siis pelkästään obd murkulan ja leafspy softan kanssa. Tätä en ole päässyt kunnolla testaamaan kun ei ole niin pitkiä ajoja ollut. Hommannut olen kuitenkin saman obdlink lx:n kun hänelläkin Leaf testeissä. Voin kertoa miten on kun sen aika koittaa. Itelle on 100km päivässä PALJON
Nollan tuntumassa kaupunki+60+lyhyet 80 km/h pätkät Mii on vienyt jotain 15-20 kWh/100km luokkaa. Eli siinä mielessä tuo testin käppyrä kuulostaa ihan oikealta/realistiselta, kun tuossa meillä on mukana myös se, että autoa lämmitetään akulla töistä lähtiessä ja matkat suht lyhyitä eli lämmitys ylikorostuu.
e: Nyt -20 pakkasilla pahimmillaan appi on näyttänyt yli 40 kWh/100km kulutuksia, -10 - -15 välillä keskimäärin 30 kWh/100 km luokkaa. Autolla tulee joku 30 km/arkipäivä, niin ihan siedettävää vielä, kun töpseli on kotiseinässä käytettävissä.
The energy consumption is then determined mathematically from the recharging energy, the energy-discharge data from the vehicle, and the distance traveled for each cycle. The recharge energy includes any charging losses due to inefficiencies in the manufacturer’s charger.
What is Edmunds tested consumption?
After a vehicle completes its road loop and the battery is nearly empty, it's charged back to full capacity. The kilowatt-hours used from plug-in to a full charge are tracked and then we calculate the consumption based on the miles traveled (less the remaining range). This process takes into account charging losses in the Edmunds tested consumption number.
Which EVs have the best electric car range? The EPA provides range estimates for every electric vehicle, but they don't test EV range in the real world -- and Edmunds does. Read all the latest real-world EV test results from the Edmunds experts.
Kävin joskus 200km lenkin heittämässä Miillä -3C kelissä ja kyllä oli hyistä kyytiä, että sai riittään. Ehkä jossain kaupunkinopeuksissa ok, mut maantiellä teki tiukkaa ja olikohan rangea jäljellä 3km kun pääsin kotipihaan.
Which EVs have the best electric car range? The EPA provides range estimates for every electric vehicle, but they don't test EV range in the real world -- and Edmunds does. Read all the latest real-world EV test results from the Edmunds experts.
Onko tämä käytetty metodi kaikessa mittaamisessa sähköautoilla? Sen verran, mitä itsellä on kokemusta akkuvehkeistä, niin akun tyhjentyminen ei tapahdu lineaarisesti, vaan dippaa aika rajusti, mitä tyhjemmäksi menee.
Onko tämä käytetty metodi kaikessa mittaamisessa sähköautoilla? Sen verran, mitä itsellä on kokemusta akkuvehkeistä, niin akun tyhjentyminen ei tapahdu lineaarisesti, vaan dippaa aika rajusti, mitä tyhjemmäksi menee.
Käytännössä siinä missä ne dippaa niin akku on tyhjä, ei nää mitänn nimh akkuja ole mitkä poljetaan täysin tyhjäksi. Toki usein viimeiset kilometrit on aika rajoitettuja tehon osalta.
Onko tämä käytetty metodi kaikessa mittaamisessa sähköautoilla? Sen verran, mitä itsellä on kokemusta akkuvehkeistä, niin akun tyhjentyminen ei tapahdu lineaarisesti, vaan dippaa aika rajusti, mitä tyhjemmäksi menee.
TB katsoo statistiikasta kulutukset jne.
Eli ei päde jokaiseen mittaukseen mutta tärkeintä on että testi tehdään samanlailla jokaisella ja mitataan samoin kuten tuossa edmundin.
Mitä tarkoittaa että akku dippaa rajusti? Akusta otetaan virtaa mitä voidaan ja mitä tyhjemmäksi se menee niin virta laskee.
Toki, mutta puhuinkin ongelmana toisesta suunnasta. Tuohon suuntaan onnistuu auton ulkopuolelta painamalla reunasta, mutta jos piuha on kiinni niin se ei lähdekään kuin kännykästä tai näytöltä.
Teslan omat missä on se nappi lähtee kyllä. Nappia pohjassa pitämällä lähtee johto irti. Pätee mobile connectoriin, wall connectoriin sekä superiin.
En tosin tiedä miten se sovellus on sulla noin hidas jos menee kaksi minuuttia avata kuten mainitsit toisessa kommentissa. Itsellä menee se 5 sekuntia. En siis itsekään käytä kotona Teslan omaa laturia
Tähän kun tietäisi vastauksen. Onko sulla auto sitten Wifissä kiinni aina (nukkuessaan kotona), vai pelkästään LTE:n kautta? Eli heräiskö nopeammin toisen kautta..
Tää on jännä, lähinnä Leaf omistajille. Se alkaa laskee joo aika kovaa kun prosentteja vähän mutta todellisuudessa bufferia on mutta sen tietää vaan obd murkulaa käyttäen eli kun akku on loppu ja pelkkää viivaa jäljellä niin vielä ajellaan pitkälle. Kaikilla Leaf kuskeillahan nyt LeafSpy on käytössä
Katotaan kuis jänskättää kun ekan kerran ajelee viivojen ja pelkän obdn tietojen varassa, vielä ei ole kokemusta mutta luotto on kova Björniin
Tähän kun tietäisi vastauksen. Onko sulla auto sitten Wifissä kiinni aina (nukkuessaan kotona), vai pelkästään LTE:n kautta? Eli heräiskö nopeammin toisen kautta..
Nyt on wifissä aina kiinni kun uusittiin kotiverkko viime syksyllä. Mutta ensimmäisen vuoden ajan oli vain LTE yhteys. Johto on aina kiinni ja sentry päällä.
Aina ongelmista kirjoitetaan, mutta pitää nyt pistää positiivistakin näkökulmaa.
Olen ollut sähköautoilija nyt syksystä asti ja kyllä on kelvannut kruisailla. Auto (e-Niro) on ollut hyvä, eikä oikeastaan mitään isompia negatiivisia yllätyksiä ole tullut vastaan (tai no, latausluukku jäätyy sopivalla kelillä, mutta koputtelemalla vielä auennut). Kaikki on autossa toiminut moitteetta myös pakkasilla, suorituskyky ja varustelu on kiitettävää ja jokainen laturi on toiminut, millä olen ladannut. Oikein innolla odottaa kevättä ja kesärengaskautta, kun nyt on pelkillä kitkoilla ja jäisillä teillä saanut ajella. Ei tietenkään mitään järistyttävää ajokokemusta tuollaisella peruskinnerillä ole odotettavissa, mutta todennäköisesti (ja kesäisen koeajon perusteella) tuntuma sulaankin tiehen on kuitenkin vähän erilainen kesäkumeilla kuin pehmeillä kitkoilla.
Sähköautoisuus ei ainakaan vielä ole mitenkään rajoittanut tai haitannut elämää. Mitään tosi pitkiä matkoja ei olla tehty, mutta tuollaisia 150 - 300 km suuntaansa reissuja on tullut jokunen heitettyä. Ja olen silloin aina miettinyt, että onneksi tuli kuitenkin kaavittua kukkaron pohjat ja valittua isompiakkuinen malli. Iltahämärissä jostain retkeilyreissulta kotiin ajaessa ei kyllä olisi kiva alkaa jotain latauspaikkaa etsimään, kun takapenkillä on kohtuu väsynyttä ja kotiin kaipaavaa väkeä... Kuitenkin jo tuollainen reilu 100 km suuntaansa ilman latausta alkaisi pienempiakkuisilla (n. 40 kWh) jo ahdistaa. Siellä kohteessa auto kuitenkin jäähtyy ja uudelleen lämmitys haukkaa jonkun verran energiaa.
Yksi oma (tuulesta temmattu) kriteerini oli, että autolla pitää päästä kaikissa keleissä lataamatta kotikaupungista pääkaupunkiin (n. 230 km). Sinne kuitenkin reissuja aina silloin tällöin tulee. Tämä on nyt koeponnistettu, eikä pikkupakkasella ainakaan tuottanut mitään ongelmia. Olisi vielä mittarin mukaan yli 150 km päässyt. Kesällä on ollut tapana heittää joku pidempi kotimaanreissu ja sittenhän sen näkee, miten tuolla oikeasti pärjää matka-ajossa.
Yllättävän paljon on saanut työkavereiden huolia häivyttää kertomalla, että pakkasella auto kyllä toimii ja että pidemmälläkään matkalla ei akkua tarvitse ladata puolta vuorokautta kerrallaan. Aina joku on lukenut jonkun testin jostain sähköautosta ja toki kaikki ne testiauton ongelmat pätevät sellaisenaan kaikkiin sähköautoihin.
Aina ongelmista kirjoitetaan, mutta pitää nyt pistää positiivistakin näkökulmaa.
Olen ollut sähköautoilija nyt syksystä asti ja kyllä on kelvannut kruisailla. Auto (e-Niro) on ollut hyvä, eikä oikeastaan mitään isompia negatiivisia yllätyksiä ole tullut vastaan (tai no, latausluukku jäätyy sopivalla kelillä, mutta koputtelemalla vielä auennut). Kaikki on autossa toiminut moitteetta myös pakkasilla, suorituskyky ja varustelu on kiitettävää ja jokainen laturi on toiminut, millä olen ladannut. Oikein innolla odottaa kevättä ja kesärengaskautta, kun nyt on pelkillä kitkoilla ja jäisillä teillä saanut ajella. Ei tietenkään mitään järistyttävää ajokokemusta tuollaisella peruskinnerillä ole odotettavissa, mutta todennäköisesti (ja kesäisen koeajon perusteella) tuntuma sulaankin tiehen on kuitenkin vähän erilainen kesäkumeilla kuin pehmeillä kitkoilla.
Sähköautoisuus ei ainakaan vielä ole mitenkään rajoittanut tai haitannut elämää. Mitään tosi pitkiä matkoja ei olla tehty, mutta tuollaisia 150 - 300 km suuntaansa reissuja on tullut jokunen heitettyä. Ja olen silloin aina miettinyt, että onneksi tuli kuitenkin kaavittua kukkaron pohjat ja valittua isompiakkuinen malli. Iltahämärissä jostain retkeilyreissulta kotiin ajaessa ei kyllä olisi kiva alkaa jotain latauspaikkaa etsimään, kun takapenkillä on kohtuu väsynyttä ja kotiin kaipaavaa väkeä... Kuitenkin jo tuollainen reilu 100 km suuntaansa ilman latausta alkaisi pienempiakkuisilla (n. 40 kWh) jo ahdistaa. Siellä kohteessa auto kuitenkin jäähtyy ja uudelleen lämmitys haukkaa jonkun verran energiaa.
Yksi oma (tuulesta temmattu) kriteerini oli, että autolla pitää päästä kaikissa keleissä lataamatta kotikaupungista pääkaupunkiin (n. 230 km). Sinne kuitenkin reissuja aina silloin tällöin tulee. Tämä on nyt koeponnistettu, eikä pikkupakkasella ainakaan tuottanut mitään ongelmia. Olisi vielä mittarin mukaan yli 150 km päässyt. Kesällä on ollut tapana heittää joku pidempi kotimaanreissu ja sittenhän sen näkee, miten tuolla oikeasti pärjää matka-ajossa.
Yllättävän paljon on saanut työkavereiden huolia häivyttää kertomalla, että pakkasella auto kyllä toimii ja että pidemmälläkään matkalla ei akkua tarvitse ladata puolta vuorokautta kerrallaan. Aina joku on lukenut jonkun testin jostain sähköautosta ja toki kaikki ne testiauton ongelmat pätevät sellaisenaan kaikkiin sähköautoihin.
Käytännössä siinä missä ne dippaa niin akku on tyhjä, ei nää mitänn nimh akkuja ole mitkä poljetaan täysin tyhjäksi. Toki usein viimeiset kilometrit on aika rajoitettuja tehon osalta.
Tuohon on maahantuojalla huoltotoimenpiteide, mikä helpottaa asiaa.
Laittavat kumia puskurin taa, jolloin luukku menee tiiviimmin kiinni (jos oikein ymmärsin, kuuntelin huonosti).
Luultavasti sama Konassa.
Toivottavasti tekisivät jatkossa jo ennen auton luovutusta.
Tuo voisi olla yksi syy, miksi akku pitää ladata silloin tällöin 100%.
Tai sitten toivoa, että autojen softat olisi sittemmin kehittyneet olemaan lupaamatta liikoja. Onhan tuosta esimerkistä jo 5v aikaa eikä rangetesteissä ole ainakaan omiin silmiin tullut moinen vastaan. Mielenkiintoinen silti.
Milloin bemarilta ja mersulta on tulossa vastakaikua Audin Etron gt:lle? Onko bemarilla edes mitään EQC tai Etron vastiketta tällähetkellä?
E: Ulkonäöllisesti vie kyllä Etron GT voiton EQS:stä ja i4:stä.
Mersulta on tulossa EQS. BMW:ltä on tulossa i4. Ei nyt ihan suoraan GTn kaltaisia, mutta vähän sinnepäin. Lisäksi BMW:llä on iX3, jonka toimitukset alkaa lähiaikoina.
Onko muuten kukaan tuonut Saksasta model S Suomeen, onko näissä isoja eroja Euroopan sisällä tyyliin penkin lämmitykset yms? Mitkä akkupaketit oli niitä mitä piti välttää, 60 ja 70 taisi olla niitä rampautettuja? Ja 8v akkutakuu raisi olla kaikisssa? Oliko CCS kaikissa Euroopassa myydyissä?
Onko muuten kukaan tuonut Saksasta model S Suomeen, onko näissä isoja eroja Euroopan sisällä tyyliin penkin lämmitykset yms? Mitkä akkupaketit oli niitä mitä piti välttää, 60 ja 70 taisi olla niitä rampautettuja? Ja 8v akkutakuu raisi olla kaikisssa? Oliko CCS kaikissa Euroopassa myydyissä?
You're on Tesla Motors Club Wiki backup. Model S Model 3 Model X Model Y Cybertruck Roadster Source: teslamotorsclub.com & Tesla Design Studio Website and Tesla Gear Website.
sites.google.com
Tuo, lue tarkkaan läpi.
60-70 päkit jättäisin kauppaan.
85 päkit saanu viime pätsissä lataus nopeutta ja rangea takas.
Lataa taas vanhaan malliin
75 on aika hyvä valinta kans
Ja 8v takuu ilman kilsa rajaa kaikissa S malleissa. (Meidän tuotiin Ruotsista)
Tällä hetkellä paras päiväsuoritus on 122km mutta semmonen 130km menisi. Toki pakkanen oli koko päivän jotain -14c ja maantienopeutta enimmäkseen. Olen ymmärtänyt että 200km olisi mahdollista ajaa jos pakkanen olisi maks -10c. Kevät kesällä varmaan se ~250km
Noniin, harjoitukset jatkui tänään kun Porissa käytiin. Tänään oli suopeampi keli lämpötilan puolesta eli 0c yli tai ali yhdellä asteella.
Ensin kunnon esilämmitys kun lähdettiin ja pari kolme kertaa pysähdyttiin ostoksille eli yhtä soittoa ei ajettu. Nyt oli kokoajan tuo obdlink lx ja leafspy käytössä. On se kyllä hyvä combo, voisi jopa sanoa että pakollinen jokaiselle Leafin omistajalle. Tosiaan testasin tänään vähän rangea, reissun päätteeksi Porista Rauman Kortelaan pikalataukseen jolloin mittarissa oli se 120km ja vielä olisi päässy Leafspyn mukaan ~40km. Itse asiassa jos olisi ajanut Leafspyn 5prosentin kohdille niin olisi päässyt noin 53km. Senkin jälkeen ilmeisesti vielä vähän päälle. Pikalatausta otin testi mielessä 17min@11,1kwh eli jonkun 50km rangea lisää. Paukutti aluksi 46kwh mutta laski hetken päästä 37kwh. Akun alkulämpötila oli +10c ja lopussa joku 24c.
Mielenkiintonen testi, tästä voi päätellä että 0c ja -14c pakkasilla on HUIKEA ero. Tosin koko totuutta en saanut selville 122km pakkas ajostani koska Leafspy EI ollut vielä käytössä. Sanoisin että kompromissi kelillä kuin kelillä ainakin 150km range kun ajelee mittariston "viivoilla", edellyttäen siis obd lukijaa Leafspyllä. Tuo tarvii kokeilla seuraavaksi, voi olla aika kuumottavaa ajelua Näin tällä kertaa
You're on Tesla Motors Club Wiki backup. Model S Model 3 Model X Model Y Cybertruck Roadster Source: teslamotorsclub.com & Tesla Design Studio Website and Tesla Gear Website.
sites.google.com
Tuo, lue tarkkaan läpi.
60-70 päkit jättäisin kauppaan.
85 päkit saanu viime pätsissä lataus nopeutta ja rangea takas.
Lataa taas vanhaan malliin
75 on aika hyvä valinta kans
Ja 8v takuu ilman kilsa rajaa kaikissa S malleissa. (Meidän tuotiin Ruotsista)
Kiitos, teoriassa ässän voisi uittaa syksymmällä, toisaalta se vaatisi että Eurooppaankin tulee recall ohjelma tukivarsien ja MCUn osalta ennen sitä, varsinkin tukivarsi ongelma on sellainen etten perhettä autoon laita ennen korjausta.
Mites tuo oma AC laturi oli 2016-2017 malleissa, 11kw kaikissa? Ja oliko 3. rivin paikat ainoastaan tehdaslisävaruste cai saako retrofittinä?
Kiitos, teoriassa ässän voisi uittaa syksymmällä, toisaalta se vaatisi että Eurooppaankin tulee recall ohjelma tukivarsien ja MCUn osalta ennen sitä, varsinkin tukivarsi ongelma on sellainen etten perhettä autoon laita ennen korjausta.
Mites tuo oma AC laturi oli 2016-2017 malleissa, 11kw kaikissa? Ja oliko 3. rivin paikat ainoastaan tehdaslisävaruste cai saako retrofittinä?
Tukivarsia omaan vaihtaneena:
-taakse ylätukivarsi 123e kpl,
-eteen n.240e kpl alatukivarsi, (taaempi edessä. ) - Arvokkain tukivarsi tässä S mallissa.
69e tunti. Tunnissa vaihtui taakse molemmat. Eteen meni enempi aikaa.
Toki jos teslalle vie niin sit maksaa ihan eri tahtiin. (180e tunti nykyään)
Autodoc myy hyvin osia.
- Vetoakseli , noin 250e kpl eteen (tulossa itelle kevään aikana, sisempi naputtaa täydellä kaasulla sillo tällö jos läksii valoista.
- Laakeri 110e kpl Motonet. (pitänee varoiksi hommata hyllyyn ainakin pari.
Googlaa whompy wheels, Kiinassa valtio pakotti recallin, jenkeissä tulossa myös. Täysin sekunda laatua ja iso riski, jenkeissä useita onnettomuuksia joissa on kuollut porukkaa.
Googlaa whompy wheels, Kiinassa valtio pakotti recallin, jenkeissä tulossa myös. Täysin sekunda laatua ja iso riski, jenkeissä useita onnettomuuksia joissa on kuollut porukkaa.
The U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) on Friday said it had opened a formal investigation into around 115,0000 Tesla vehicles over a front suspension safety issue.
The U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) on Friday said it had opened a formal investigation into around 115,0000 Tesla vehicles over a front suspension safety issue.
The U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) on Friday said it had opened a formal investigation into around 115,0000 Tesla vehicles over a front suspension safety issue.
Tesla denies that the vehicles, built from 2013 through early 2018, have any faulty suspension parts but said it will go along with the recall in China.
www.caranddriver.com
Sitten pistetään vielä kolmas missä asiaa käsitelty viime vuonna.
What started off as a post about a guy with a brand new Tesla Model X that snapped a lower control arm turned into more. A lot more. The Tesla forums and
www.motorbiscuit.com
Osa kenelle tämä on käynyt on ostettu NDAlla hiljaiseksi.
Jos olisin Ässän omistaja niin vaihtaisin nuo osat välittömästi jos ei ole vaihdettu viimeisen 2v aikana. Voit kuvitella mitä jälkeä tulee kun suomalaisella maantiellä 90kmh vauhdissa napsahtaa poikki ja metsä odottaa 2m päässä tiestä. En laittaisi perhettäni tuohon tilanteeseen.
Jotenkin tuntuu että jos se aiheuttaisi aina katastrofaalisen onnettumuuden niin nimeksi olisi valittu joku muu kuin "whompy wheels" Kuulostaa joltain supermario hahmolta
Jotenkin tuntuu että jos se aiheuttaisi aina katastrofaalisen onnettumuuden niin nimeksi olisi valittu joku muu kuin "whompy wheels" Kuulostaa joltain supermario hahmolta
Johtuu siitä, että joissakin tapauksissa rengas pysyy mutta ei irtoa. Vain kiinnikkeet hajoaa. Siitä se sitten edennyt näihin kolareihin ja muihin. Viime vuonna oli se kun Saksassa motarilla lähti rengas alta.
Jenkkifoorumilla on noista tukivarsien hajoamisesta satojen viestien ketjuja. Yhteistä tapauksille tuntuu olevan että tukivarsi pettää peruuttaessa, yleensä vielä samalla kääntäessä. Tuolla ei ainakaan ole yhtään tapausta missä olisi vauhdissa hajonnut.
Ikäänkuin olisi joku suunnittelevirhe että mietitty vain kiihdytyksen aiheuttamat voimat eteenpäin ajaessa? Peruuttaessa kaikki välykset lopsahtaa toiseen ääripäähän niin sitten pettää.
Tesla on parantanut tukivarsien materiaaleja ja jossain tapauksissa myös rakenne selvästi eri näköinen. Parannetut osat ovat eri osanumerolla. Osanunumerot on tarralla kiinni tukivarsien kyljessä, aika yllättävänkin hyvin nuo merkinnät löytyy ja erottuu vanhemmassakin autossa.
Omassa 2013 autossa oli ainakin taka-alatukivarret jo uusinta versiota, eli on jo vaihdettu.
Vaatii muutaki kuin pelkän adapterin.
"Use only to connect the charge cable on a CCS Combo 2 charging station to a Tesla Model S or Model X vehicle that is capable of Combo 2 DC charging.
Note: Vehicles built before May 1, 2019 are not equipped with CCS charging capability. To install this capability, please contact Tesla service. "
Viikon verran pitäisi vielä odottaa Ioniq 5:n julkaisua. Mielenkiintoinen kuitenkin tuo sisusta ja keskikonsoliratkaisu. Vaikuttaa koko ajan vaan paremmalta, mitä enemmän autosta kertovat.
Onko tosta Ioniq 5:n hinnasta ollut mitään luotettavia spekulaatioita? Jossain näin, että sen yksi kilpailija/vastine markkinoilla olisi Model 3, mutta jäi ehkä silti epäselväksi, asettuuko Ioniq 5 hinnaltaan sinne samaan päätyyn. Mulle on siis epäselvää, onko tämän tarkoitus olla lähempänä jotain premium-vehjettä vai ennemminkin Konaa/Niroa/ID:tä, jne.