- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 9 583
Itsekin haluaisin ddpai tilalle jotain uutta. Wifi saisi olla ja sen pitäisi toimia järkevästi. Ddpai m6 muuten ok mutta se wifi välillä tökkii ja hidastaa käyttöä.
Samanlainen setti on mullakin ollut pari kuukautta käytössä ja hyvin on toiminut. Parking modea tosin en ole edes jaksanut testata, kun olen nyt niin harvoin pysäköinyt yleisiin parkkeihin.Onkos monella käytössä viofon kanssa hardwire johtosarjaa?
Hardwiren hommasin Viofo a119V3 seuraksi että saa parking moden käyttöön, mut ei nyt jostain syystä toimi kunnolla, kytkennät oikein, on heräte ja jatkuva virta maan lisäksi.
Tahtoo jatkuvasti keskeyttää tallennuksen ajon aikana, herkkyydet on max asetuksilla, parking auto event detection päällä.
Ainakin omassa kitissä, millä a129 kiinni, on tuo säätö. Kamera on vaan niin järkyttävä syöppö ettei kauhean alas kehtaa laittaa, kun alkaa start-stop herjaamaan uinuvaa virran kulutusta.Ilmeisesti parking mode pitää ottaa pois päältä ajon ajaksi, muillakin ollut samaa ongelmaa jos pitänyt päällä ajossa.
Lisäksi oliko tuossa kitissä mahdollista säätää jotain suojarajaa akun jännitteelle?
Parking Mode and Hardwire
I have tried the various parking modes and they all work but are not my preferred way of setting it up. I would like to have an Auto Event Detection but with a lower frame rate than the regular recording mode (30fps). I find when the car is parked there is often too much motion and the camera is...www.viofo.com
Muistikortti on aika uusi Lexar high-performance 633x 128gb, pariin kertaan formatoinut tuon kameran kanssa, mutta voihan sitä toistakin testata varmuudeksi.Samanlainen setti on mullakin ollut pari kuukautta käytössä ja hyvin on toiminut. Parking modea tosin en ole edes jaksanut testata, kun olen nyt niin harvoin pysäköinyt yleisiin parkkeihin.
Foorumeilta aiemmin lukemani perusteella heitän veikkauksen, että ongelmasi johtuu muistikortista. Eli uusi parempi kortti tilalle tai jos on jo hyvä kortti, niin uudelleen formatointi (kamerassa ei koneella).
Ääh, jos parking mode pitää ottaa ajon ajaksi pois menee hankalaksi runkata joka kerta edestakaisinIlmeisesti parking mode pitää ottaa pois päältä ajon ajaksi, muillakin ollut samaa ongelmaa jos pitänyt päällä ajossa.
Lisäksi oliko tuossa kitissä mahdollista säätää jotain suojarajaa akun jännitteelle?
Parking Mode and Hardwire
I have tried the various parking modes and they all work but are not my preferred way of setting it up. I would like to have an Auto Event Detection but with a lower frame rate than the regular recording mode (30fps). I find when the car is parked there is often too much motion and the camera is...www.viofo.com
Ainakin omiin kokemuksiin perustuen toi langaton tiedostojen siirto ei mikään ihan autuaaksi tekevä asia ole (jos puhutaan videon siirtämisestä dashcamistä esimerkiksi kännykkään tai tietokoneeseen). Syy on siinä, että tuntuu merkistä riippumatta ottavan todella pitkän aikaa lyhyenkin videonpätkän siirtäminen langattomasti. Ja toi Garmin varsinkin on siinähommassa todella hidas. Blackvuessa homma on ehkä toteutettu parhaiten imho, mutta siltikin h-i-d-a-s-t-a on. Toisaalta jos on aikaa jäädä odottelemaan autoon jotain videoiden siirtoa kymmeniä minuutteja (sen asemasta että ottaa sen muistikortin mukaan) niin siittä vaan.Nostellaanpa tätäkin ketjua. Onko kukaan hommannut viimeaikoina suomesta saatavia kameroita? joku edullinen malli tekisi mieli hommata. langaton tiedostojen siirto ainakin pitäisi löytyä. onko kokemusta garmineista?
Garmin Dash Cam Mini -autokamera 129,90
Autonavaimen kokoinen, laadukas kojelautakamerawww.verkkokauppa.com
Minkä ikäinen BV löytyy? Itellä 650GW kahdella kameralla ja ikää 4-5v, muuten todella hyvä kapistus, mutta toi tiedonsiirto on kyllä hidas. Jostain lueskelin, että noissa uusissa pitäisi olla jo huomattavasti nopeampi, tosin en tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa(5min -> 2min, silti hidas minuutin pätkästä)?Juu itsekin petyin Blackvuen WiFi siirron nopeuteen. Siinä ehtii tupakin vetää jos toisenkin lyhyenkin pätkän siirtoa odotellessa. Jos olisi siis tupakkimiehiä.
Onhan tuossa taas yksi pitkän miinuksen ominaisuus tullut takaisin. En tiedä kummanko, luurin vai BV softan päivitys aiheutti sen, että luurilla ei saa kameraan yhteyttä mobiilidatan ollessa päällä. Ja kun sen verran harvoin tarttee pätkiä ottaa talteen, niin ei vaan meinaa muistaa ikinä pudottaa mobiilidataa pois.Mulla on vissiin joku 650 sarjalainen kanssa takakameralla varustettuna.
Android vai iOS?Onhan tuossa taas yksi pitkän miinuksen ominaisuus tullut takaisin. En tiedä kummanko, luurin vai BV softan päivitys aiheutti sen, että luurilla ei saa kameraan yhteyttä mobiilidatan ollessa päällä. Ja kun sen verran harvoin tarttee pätkiä ottaa talteen, niin ei vaan meinaa muistaa ikinä pudottaa mobiilidataa pois.
Jäipä viestistä pois, Samsung S10, eli android. Ja joo, ei ole datanvaihdossa kyseinen ongelma. Mutta yhdistää tosiaan saman tien kun katkaisee mobiilidatan.Android vai iOS?
Tuo taitaa olla Androidin ominaisuus. Muistaakseni tuo tuli joskus 9 tai 10 aikaan, että ei tue ns. ilman internettiä olevaa wifiä.Jäipä viestistä pois, Samsung S10, eli android. Ja joo, ei ole datanvaihdossa kyseinen ongelma. Mutta yhdistää tosiaan saman tien kun katkaisee mobiilidatan.
Mutta toi toimi ennen jomman kumman viimeisintä päivitystä, hämmästyin ihan, oli nimittäin ensimmäinen yhdistelmä sitten WP:n että toimi useampi yhteys yhtäaikaa.Tuo taitaa olla Androidin ominaisuus. Muistaakseni tuo tuli joskus 9 tai 10 aikaan, että ei tue ns. ilman internettiä olevaa wifiä.
Siellä asetuksissa on Wifin alla kohta kuin Avoid poor connection. Jos tuo on päällä, niin laite ei koita pysyä wifissä missä on internettiä, vaan heittää itsensä heti pois.Mutta toi toimi ennen jomman kumman viimeisintä päivitystä, hämmästyin ihan, oli nimittäin ensimmäinen yhdistelmä sitten WP:n että toimi useampi yhteys yhtäaikaa.
Alunperin toi asetus ei ole oletuksena päällä ja sillä asetuksella on myös toiminut. No pitihän se vielä tarkastaa äsken ja päällähän se. Täppä pois ja varsinaisesti toimintaan ei muutosta, mutta nyt kun on kaikki datat päällä, niin kameraan kun saa/ottaa yhteyden, niin automaattisesti katkaisee mobiilidatassa olevat yhteydet pois ja kameraan saa yhteyden.Siellä asetuksissa on Wifin alla kohta kuin Avoid poor connection. Jos tuo on päällä, niin laite ei koita pysyä wifissä missä on internettiä, vaan heittää itsensä heti pois.
En tiedä sitten tuovatko valmistajat jotenkin myöhemmin ominaisuuksia mukaan mutta mielestäni saattoi olla omakohtainen kokemus kun Pixeliin tuli Android 10, niin alkoi tekemään tuota, voi olla, että oli jo 9:ssa mutta kuitenkin sama juttu, että piti aina laittaa mobiilidata pois, että pääsi kameraan kiinni.
Voi toki myös olla vika itse appissakin, että ei enää osaa ottaa yheyttä kameran wifiin ja yhdistää automaattisesti.
Halvinta mahdollista merkkituotetta itse suosinut ja hyvin kestää. Niin samsungia kuin sandiskiä. Nopeutta yms ei noissa paljoa tartte niin turha mitään kallista korttia hankkia. Niin ja dashcam käytössä kortit kuluu muutenkin about täydellisesti. Eli jokaista solua kirjoitetaan vuoron perään.Kannattaa harkita ihan yleiselläkin tasolla tuulilasikameraan jotain High/Pro performance korttia (SanDisk High Endurance, Transcend High Endurance tai Samsun PRO Endurance) niin kestää pidempään. Vaikkakin oma SanDisk Ultra 32GB on kestänyt nyt reilu pari vuotta jo (~500h/vuosi kirjoitusta).
Hups. Sen piti olla unlisted >.< tai ainakin niin valikoin upload-vaiheessa...Ensimmäinen pelkkää valkoista ja toinen on yksityinen (vaihda listaamattomaksi/unlisted)
Riittäisikö tallin ovensuuhun kyltti, jossa kerrotaan kameravalvonnasta? Eiköhän se kuvaaminen ole sallittua, jos siitä on ilmoitus. Samalla kyltti itsessään saattaa toimia ehkäisynä koko toiminnalle.Onko Suomessa ennakkotapausta jos parking modessa (liiketunnistus) taloyhtiön parkkihallissa varasteleva nisti jää kameraan kuvatuksi?
Saako salakatselusta tuomion (onko lukittu autohalli kotirauhatilaa) tms vaikka nisti saadaan sitä kautta kiinni /käräjäoikeus ratkaisee tietenkin?
Omassa Viofossa on 64Gt kortti jolle mahtuu n. 2-3 päivän omat ajot (n.5h tarkkuudella 1440p H264), pienempää en itse ainakaan käyttäisi eikä isommastakaan haittaa lie jos kamera vain tukee.Tuli ostettua Garmin dash cam 56 kun oli hyvässä tarjouksessa. Minkä kokoinen muistikortti tuollaiseen kannattaa laittaa?
Tuo oli taloyhtiön ja lisäksi parkkihalli, ei oma autotalli.Riittäisikö tallin ovensuuhun kyltti, jossa kerrotaan kameravalvonnasta? Eiköhän se kuvaaminen ole sallittua, jos siitä on ilmoitus. Samalla kyltti itsessään saattaa toimia ehkäisynä koko toiminnalle.
Hyvä bongaus, kiitti tästä, lataillaas!Viofo A119v3:een on sitten tullut uusi fw v2.00
Added 2560 x 1440P 60fps video resolution
+ erinäisiä fixejä
Saiskohan sinne parkkiruutuun laitettua peiliä niin, että näkisit juuri kriittisiin kohtiin?Onko jollain hyvää patenttia eteenpäin-kameraksi, ei siis peruutuskameraa tai kojelautakameraa. Autossa on kyllä parkkitutka, mutta nykyinen autopaikka on niin ahdas ja hankala, että tarvitsisin kameran jolla näkisi about rekisterikilven kohdalta eteenpäin. Autopaikalle ei voi siis peruuttaa...tai voi, mutta silloin ei mahdu kuljettajan ovesta ulos. Auto ajetaan siis eräänlaisen nosturin päälle jonka lava on hyvin kapea ja muutenkin v-mäisen ahdas halli. Parkkitutka ei havaitse maatasossa olevan nosturin metallisia reunoja ja peileistä niitä ei saa näkymään, eikä oikein onnistu kurkkia ikkunastakaan.
Erityisen paljon en haluaisi laittaa rahaa kiinni, koska vain väliaikaista tai joku voi nusasta kameran. Sen takia etsinnnässä joku sadetta kestävä, mahdollisesti magneetilla kiinnitettävä ja akullinen minikamera, jonka kuvan saisi puhelimeen suht helposti. Powerbankilla olisi tarkoitus antaa lisää virtaa, koska en halua ja nyt pysty asentamaan mitään "pysyvää". Powerbankin nyt saa tumpelokin nippusiteillä tjsp. kiinni konepellin alle.
Tälläistä katselin (tai joku vastaava) ja tuohon jokun parinkympi lisävirtalähde, niin ei tartte hajoittaa auton sähköjä. Onko kokemuksia vastaavista kameroista, edes muussa käytössä? Vai menisikö joku 40-50€ actionkamera vai viekö liikaa virtaa jos ovat koko ajan päällä. Esim. kerran viikossa ei olisi liikaa vaivaa ladata virtalähdettä/powerbankkia. Näyttävän maksavan n. 20-25€ n. 25000mAh ja 160mAh n. tunnin kulutuksella menisi kai about just viikko. Tosin saattaa noilla halvoilla palaa vielä koko auto ja katoaa tämäkin ongelma ja autopaikka samalla.
Peili voisi tosiaan toimia ja riittäisi vain toiselle puolelle. Itsellä ei ole oikein nyt työkaluja isompiin kiinnityksiin (betoniin), mutta muistaakseni on sellaista magneetti-liimateippiä olemassa, joka voisi toimia esim. tuossa pömpelissä. Jesarilla ympäri toimii ainakin. Kiitos asian yksinkertaiseksi tekemisestäSaiskohan sinne parkkiruutuun laitettua peiliä niin, että näkisit juuri kriittisiin kohtiin?
Aikamoinen insinöörityön näytös. Tollasesta autopaikasta toivottavasti ei tarvitse maksaa mitään.. Ja miksi tuollaisia virityksiä ei pureta jos nykyautot ei niihin mahdu. Onko kuva Suomesta? Ekana tuli mieleen joku magneetilla kiinnitettävä valvontakamera ja kännykkäsovellus, mutta ei taida mennä budjettiin.Pitää kysyä saksalaiselta insinööriltä. Ei vaan, tähän menee kaksi autoa tarvittaessa päällekkäin. Periaatteessa kätevä, mutta mitoitettu varmaan aikana, kun autot olivat vielä pienempiä.
Ei ole Suomesta vaan Keski-Euroopasta. Ihan normaalia täällä, kun autoja on pikkasen enemmän kuin Suomessa ja maata paljon vähemmän käytettävissä. Mielummin sitä maksaa kuitenkin tästä, kun etsisi aina autopaikkaa ja ei tiedä saako autoa parkkiin vai ei. Kadunvarsipaikkoja on hyvin vähän täällä. Ei ole samanlaisia megaparkkipaikkoja ja halleja täällä. Täällä fillaritkin laitetaan steissillä kahteen kerrokseen säilöön. Taidonnäyte sekin teline.Aikamoinen insinöörityön näytös. Tollasesta autopaikasta toivottavasti ei tarvitse maksaa mitään.. Ja miksi tuollaisia virityksiä ei pureta jos nykyautot ei niihin mahdu. Onko kuva Suomesta? Ekana tuli mieleen joku magneetilla kiinnitettävä valvontakamera ja kännykkäsovellus, mutta ei taida mennä budjettiin.
Menisikö peruuttamalla helpommin?Peili voisi tosiaan toimia ja riittäisi vain toiselle puolelle. Itsellä ei ole oikein nyt työkaluja isompiin kiinnityksiin (betoniin), mutta muistaakseni on sellaista magneetti-liimateippiä olemassa, joka voisi toimia esim. tuossa pömpelissä. Jesarilla ympäri toimii ainakin. Kiitos asian yksinkertaiseksi tekemisestä
Muutenkin hankala ajaa tuohon, koska auto ei mahdu taipumaan suoraan välikköön, vaan pitää aina venkslata sisään- ja ulosajatteassa.
edit: tämähän toimii suoraan ja meni tilaukseen: amzdeal Rücksitzspiegel für Babys, bruchsicherer: Amazon.de: Elektronik Aina hienoa käyttää jotain tuotetta väärin parempaan käyttötarkoitukseen.
Menee kyllä, mutta kuten kuvista näkee, niin auton ovi ei mahdu aukeamaan - ei mahtunut edes jalka ulos välistä. Kerran kokeilin ja tulin apumiehen puolelta pois. Ei ollut kovin käytännöilistä.Menisikö peruuttamalla helpommin?
En tajunnut tuota ahtautta toisella puolellaMenee kyllä, mutta kuten kuvista näkee, niin auton ovi ei mahdu aukeamaan - ei mahtunut edes jalka ulos välistä. Kerran kokeilin ja tulin apumiehen puolelta pois. Ei ollut kovin käytännöilistä.
Anyway, peili on nyt kiinni nosturin moottorin peltisuojassa. En ole ajanut vielä paikoilleen, mtta peruutttaessa pois ajovalot häikäisivät liikaa, joten ptää ajaa parkkiin ilman valoja. Parista sentistä kiinni ettei peilin remmit riittäneet yli, mutta autossa aina Gorilla-teippiä, joka pelasti tilanteen taas kerran.
Hankit Bemarin tai Teslan (vai onko varustetta jo muillakin?) ja ajat auton nosturille seisoen itse ulkona käyttäen puhelinta/kauko-ohjainta Eli voit katsoa ulkopuolelta milloin auto on oikeassa kohdassa. (Tämä oli siis sarkasmia, jos ei tullut selväksi jo sisällöstä)Menee kyllä, mutta kuten kuvista näkee, niin auton ovi ei mahdu aukeamaan - ei mahtunut edes jalka ulos välistä. Kerran kokeilin ja tulin apumiehen puolelta pois. Ei ollut kovin käytännöilistä.
Anyway, peili on nyt kiinni nosturin moottorin peltisuojassa. En ole ajanut vielä paikoilleen, mtta peruutttaessa pois ajovalot häikäisivät liikaa, joten ptää ajaa parkkiin ilman valoja. Parista sentistä kiinni ettei peilin remmit riittäneet yli, mutta autossa aina Gorilla-teippiä, joka pelasti tilanteen taas kerran.
Netistä löytyy yllättävän paljon keskustelua tuosta "hardwiring" liittämisestä, mutta olisiko paikalla joku sähkäri tms. joka osaa sanoa suht varmasti miten tuo on järkevintä tehdä. Vaihtoehtoja kun on:Ärystti, kun 12V-pistokkeeseen tulee jatkuva virta, jolloin kojelautakameraa saa aina repiä irti ja kiinnitellä ja usein myös jää päälle. Ostin Biltemasta ryöstäjän, joka naksautettiin suoraan sulakepistokkeeseen ja vedin siitä johdot ylimääräiselle 12V-laturille. Kytkin tuon ajovalojen korkeussäädön sulakkeeseen, johon tulee virta, kun autoon laittaa virrat päälle. Nyt on kojelaudan sisällä siis ylimääräinen USB-pistoke, joka sopii täydellisesti juuri kameralle
Sori, ei henkilökohtaista.Joskus sitä sattuu sopivasti kohdalle...
https://www.youtube.com/watch?v=VRTC022fKh0