Kojelautakamerat aka dashcamit aka autokamerat

Onko jolla viofon hk3 kittiä käytössä? Multa löytyy A129 Duo ja se toimi alkujaan ja nyt ei lopettaa tallentamisen parkkikäytössä sen 150s jälkeen. Tilasin uuden kitin ja ei se toimi silläkään yhtään paremmin. En tiedä mistä lähtis hakemaan ratkaisua. Jos on valittuna esim parking modessa time-lapse niin silloin loppuu tallentaminen. Mut jossa on automatic event detection silloin kyllä tallentaa.. :O
 
Onko jolla viofon hk3 kittiä käytössä? Multa löytyy A129 Duo ja se toimi alkujaan ja nyt ei lopettaa tallentamisen parkkikäytössä sen 150s jälkeen. Tilasin uuden kitin ja ei se toimi silläkään yhtään paremmin. En tiedä mistä lähtis hakemaan ratkaisua. Jos on valittuna esim parking modessa time-lapse niin silloin loppuu tallentaminen. Mut jossa on automatic event detection silloin kyllä tallentaa.. :O

Mulla täysin hk3 kittiä vastaava käytössä v119v3 ja sekoili alkujaan hetken aikaa ettei ajon aikana tallentanut ollenkaan, tokeni itsestään kun pariin kolmeen kertaan veti asetukset nolliin ja tyhjensi kortin kamerasta, kokeile resetoida useampaan kertaan vaan jos siitä lähtis?

En tiedä mikä on paras, kai joku blackvue 400€ hinnallaan, mut viofo v119v3 on kyl ollut hintalaatusuhteeltaan oikein hyvä valinta, tukee 128gb korttia ja 1440p60fps niin ihan hyvää kuvaa tulee.
Kooltaan myös aika pieni ja parking mode toimii hyvin kun on oikea johtosarja.
 
Onkohan garmin dashcam 56 tullut tiensä päähän 3kk käytön jälkeen? Verrokkikuva iphonella:

EF725165-4D1F-45A8-971B-549A6CBAB824.jpeg
D234576E-59AD-47EF-8587-C82517F5522D.jpeg
 
No onko kuva ollut samanlaista alusta lähtien? iPhonen kameraan nyt ei kannata vertailla, vaan siihen millaista se on uutena ollut. Kamerat kun on erilaisia.
 
No se varmaan tuo iLuuri osaa vaan säätää valotuksen paremmin, parempi kenno, parempi dynamiikka tms. jne.

Pitäs olla vanhempaa Garminin kuvaa tallessa johon vertaa niin selviää onko kuva huonontunut, ja siinäkin sitten se ongelma että paikan ja valaistusolosuhteiden pitäs olla just samanlaiset molemmissa.
 
Ehkä tuossa eniten mietityttää, että onko normaalia kameran tarjota noin tummaa kuvaa. Noh täytynee säätää kameraa alemmas, jottei kirkas taivas muuta kameran valaistusta ja tutkia, onko tuon asetuksissa mitään säätöjä valotuksen suhteen, sillä eihän tuon ottamasta saa mitään selvää talven hämärässä...
 
Ehkä tuossa eniten mietityttää, että onko normaalia kameran tarjota noin tummaa kuvaa. Noh täytynee säätää kameraa alemmas, jottei kirkas taivas muuta kameran valaistusta ja tutkia, onko tuon asetuksissa mitään säätöjä valotuksen suhteen, sillä eihän tuon ottamasta saa mitään selvää talven hämärässä...

Onhan tuo suhteellisen yleistä, dashcameissa on järjestään pienet kennot ja tehty halpapaskaksi. Hämärä ei sinänsä ole tuossa ongelma, näyttäisi enemmän siltä, että Garminissa on huono dynamiikka kun on osa kuvan alueesta kirkasta ja osa varjoisampaa, mikä on tietysti huono ominaisuus kun yleensä dashcamissa se kuvan yläosa on taivasta ja keskeltä alareunaan on lähinnä liikennettä. Kun taivaskin on vähemmän valoisa, dynamiikka ei sinänsä tuota ongelmaa, kamera todennäköisesti nostaa herkkyyttä koko kennon alueella, aivan kuten se näyttäisi laskevan herkkyyttä kun taivas on kirkas.
 
Ehkä tuossa eniten mietityttää, että onko normaalia kameran tarjota noin tummaa kuvaa. Noh täytynee säätää kameraa alemmas, jottei kirkas taivas muuta kameran valaistusta ja tutkia, onko tuon asetuksissa mitään säätöjä valotuksen suhteen, sillä eihän tuon ottamasta saa mitään selvää talven hämärässä...
Juu säädä alemmaksi niin että taivasta on alle puolet kuvasta niin säätää varmaan kuvaa vähän kirkkaammaksi.

Yleinen ongelma näissä että joko liian tumma tai liian kirkas kuva.
 
Onkos kaikissa kameroissa tosi hidas WiFI? Puhelin ilmoittaa, että linkki on n. 70 mbbs mutta tiesostoa siirtyy vain muutaman megan vauhdilla. 3 minuutin pätkä kestää kauan.
Xiaomi 70mai Pro
 
Nyt jos koskaan suosittelen kojelautakameraa kaikille. Tossa saatiin hiljattain päätökseen turhaan venynyt keissi, jossa sukulainen joutu peräänajetuksi kaupungissa. Olin onneksi autoon asentanut Viofo A119 kameran joten tapaus päättyi "onnellisesti".

Tilanteessa oli siis käynyt niin, että sukulainen oli normaalissa kaupunkiliikenteessä hidastanut koska edessä oleva auto oli tehnyt nopean jarrutuksen ja takana tullut autoilija ilmeisesti räpläsi puhelinta ja täräytti perään. Peräänajaja oli huonosti suomea sönköttänyt mamu ja väitti heti, ettei vika ollut hänen, mutta poliisin käydessä paikalla oli myöntänyt syyllisyytensä ja luvannut tehdä ilmoituksen vakuutusyhtiöön.

Tästä eteenpäin kaikki menikin sitten reisille, joka alkoi jo siitä ettei ne paikalle tulleet poliisit tehneet koko tapauksesta mitään merkintää; poliisin järjestelmissä ei edes ollut tietoa että partio olisi kyseistä tehtävää suorittanut. Peräänajanut mamu ei vähemmän yllättäen tehnyt asialle yhtään mitään ja autokin jouduttiin ensitilassa korjaamaan sukulaisen vakuutuksen piikkiin, joten tappiota tuli omavastuun ja bonusten menettämisen verran. Vakuutusyhtiö kuitenkin lupasi hyvittää kaiken, kunhan joko se apina tekisi sen ilmoituksen tai sitten heille toimitetaan poliisilta paperi, jossa todetaan syyllinen. Peräänajajan henkilöllisyys oli tiedossa, mutta kun sitä ei kiinnostanut yhteistyö ollenkaan ja kun poliisilla ei ollut koko tapauksesta tarjota mitään tietoa vakuutusyhtiölle annettavaksi, niin ainut vaihtoehto oli tehdä rikosilmoitus.

Tässä kohtaa hommat menikin sitten yllättävän sujuvasti, kun ilmoituksen jälkeen ei mennyt kauaa kun tutkiva poliisi jo pyysikin käymään asemalla (mietittiin että paljonkohan vaikutti kun ilmoituksessa mainittiin tilanteen olevan videolla). Kojelautakameran videolta todettiin tutkinnassa se vastapuoli syylliseksi (myönsi tälle tutkivalle poliisille olleensa tilanteessa) ja sille tuli tilanteesta sakkotuomio. Tiedot toimitettiin vakuutusyhtiöön joka palautti sukulaiselle täydet bonukset ja omavastuun korjauksista ja ilmeisesti lähtivät sitten karhuamaan masseja sen vastapuolen vakuutusyhtiöstä.

Olishan tuo keissi varmaan selvinnyt lopulta ilman kameraakin, mutta kyllä oltiin tyytyväisiä kun tilanteesta oli video ja helpotti lopulta ratkaisun kanssa.
 
Nyt jos koskaan suosittelen kojelautakameraa kaikille. Tossa saatiin hiljattain päätökseen turhaan venynyt keissi, jossa sukulainen joutu peräänajetuksi kaupungissa. Olin onneksi autoon asentanut Viofo A119 kameran joten tapaus päättyi "onnellisesti".

Tilanteessa oli siis käynyt niin, että sukulainen oli normaalissa kaupunkiliikenteessä hidastanut koska edessä oleva auto oli tehnyt nopean jarrutuksen ja takana tullut autoilija ilmeisesti räpläsi puhelinta ja täräytti perään. Peräänajaja oli huonosti suomea sönköttänyt mamu ja väitti heti, ettei vika ollut hänen, mutta poliisin käydessä paikalla oli myöntänyt syyllisyytensä ja luvannut tehdä ilmoituksen vakuutusyhtiöön.

Tästä eteenpäin kaikki menikin sitten reisille, joka alkoi jo siitä ettei ne paikalle tulleet poliisit tehneet koko tapauksesta mitään merkintää; poliisin järjestelmissä ei edes ollut tietoa että partio olisi kyseistä tehtävää suorittanut. Peräänajanut mamu ei vähemmän yllättäen tehnyt asialle yhtään mitään ja autokin jouduttiin ensitilassa korjaamaan sukulaisen vakuutuksen piikkiin, joten tappiota tuli omavastuun ja bonusten menettämisen verran. Vakuutusyhtiö kuitenkin lupasi hyvittää kaiken, kunhan joko se apina tekisi sen ilmoituksen tai sitten heille toimitetaan poliisilta paperi, jossa todetaan syyllinen. Peräänajajan henkilöllisyys oli tiedossa, mutta kun sitä ei kiinnostanut yhteistyö ollenkaan ja kun poliisilla ei ollut koko tapauksesta tarjota mitään tietoa vakuutusyhtiölle annettavaksi, niin ainut vaihtoehto oli tehdä rikosilmoitus.

Tässä kohtaa hommat menikin sitten yllättävän sujuvasti, kun ilmoituksen jälkeen ei mennyt kauaa kun tutkiva poliisi jo pyysikin käymään asemalla (mietittiin että paljonkohan vaikutti kun ilmoituksessa mainittiin tilanteen olevan videolla). Kojelautakameran videolta todettiin tutkinnassa se vastapuoli syylliseksi (myönsi tälle tutkivalle poliisille olleensa tilanteessa) ja sille tuli tilanteesta sakkotuomio. Tiedot toimitettiin vakuutusyhtiöön joka palautti sukulaiselle täydet bonukset ja omavastuun korjauksista ja ilmeisesti lähtivät sitten karhuamaan masseja sen vastapuolen vakuutusyhtiöstä.

Olishan tuo keissi varmaan selvinnyt lopulta ilman kameraakin, mutta kyllä oltiin tyytyväisiä kun tilanteesta oli video ja helpotti lopulta ratkaisun kanssa.
Melkein pitäs toinen kamera laittaa kuvaamaan taaksepäin...
 
Onkohan garmin dashcam 56 tullut tiensä päähän 3kk käytön jälkeen? Verrokkikuva iphonella:

EF725165-4D1F-45A8-971B-549A6CBAB824.jpeg
D234576E-59AD-47EF-8587-C82517F5522D.jpeg
Onko iPhonen kuvakin videosta kaapattu? Jos se on stilli, niin eihän noita ole edes mitään mieltä vertailla. Garmin ei käytännössä tee kuvalle mitään jälkikäsittelyä. Nykykännykät taas vetää kaiken aina miljoonan hdr- yms. filtterin läpi.

Garminin kuva näyttää ihan normaalilta. Koska kirkasta taivasta on kuvassa paljon, dynamiikka säätää tasot niin ettei se ylivalotu.
 
Nyt jos koskaan suosittelen kojelautakameraa kaikille. Tossa saatiin hiljattain päätökseen turhaan venynyt keissi, jossa sukulainen joutu peräänajetuksi kaupungissa. Olin onneksi autoon asentanut Viofo A119 kameran joten tapaus päättyi "onnellisesti".

Tilanteessa oli siis käynyt niin, että sukulainen oli normaalissa kaupunkiliikenteessä hidastanut koska edessä oleva auto oli tehnyt nopean jarrutuksen ja takana tullut autoilija ilmeisesti räpläsi puhelinta ja täräytti perään. Peräänajaja oli huonosti suomea sönköttänyt mamu ja väitti heti, ettei vika ollut hänen, mutta poliisin käydessä paikalla oli myöntänyt syyllisyytensä ja luvannut tehdä ilmoituksen vakuutusyhtiöön.

Tästä eteenpäin kaikki menikin sitten reisille, joka alkoi jo siitä ettei ne paikalle tulleet poliisit tehneet koko tapauksesta mitään merkintää; poliisin järjestelmissä ei edes ollut tietoa että partio olisi kyseistä tehtävää suorittanut. Peräänajanut mamu ei vähemmän yllättäen tehnyt asialle yhtään mitään ja autokin jouduttiin ensitilassa korjaamaan sukulaisen vakuutuksen piikkiin, joten tappiota tuli omavastuun ja bonusten menettämisen verran. Vakuutusyhtiö kuitenkin lupasi hyvittää kaiken, kunhan joko se apina tekisi sen ilmoituksen tai sitten heille toimitetaan poliisilta paperi, jossa todetaan syyllinen. Peräänajajan henkilöllisyys oli tiedossa, mutta kun sitä ei kiinnostanut yhteistyö ollenkaan ja kun poliisilla ei ollut koko tapauksesta tarjota mitään tietoa vakuutusyhtiölle annettavaksi, niin ainut vaihtoehto oli tehdä rikosilmoitus.

Tässä kohtaa hommat menikin sitten yllättävän sujuvasti, kun ilmoituksen jälkeen ei mennyt kauaa kun tutkiva poliisi jo pyysikin käymään asemalla (mietittiin että paljonkohan vaikutti kun ilmoituksessa mainittiin tilanteen olevan videolla). Kojelautakameran videolta todettiin tutkinnassa se vastapuoli syylliseksi (myönsi tälle tutkivalle poliisille olleensa tilanteessa) ja sille tuli tilanteesta sakkotuomio. Tiedot toimitettiin vakuutusyhtiöön joka palautti sukulaiselle täydet bonukset ja omavastuun korjauksista ja ilmeisesti lähtivät sitten karhuamaan masseja sen vastapuolen vakuutusyhtiöstä.

Olishan tuo keissi varmaan selvinnyt lopulta ilman kameraakin, mutta kyllä oltiin tyytyväisiä kun tilanteesta oli video ja helpotti lopulta ratkaisun kanssa.
Minä soitin kolaripaikalla suoraan omaan vakuutusyhtiöön, selitin tilanteen ja pyysin vielä vastapuolen kertomaan tilanteen vakuutusyhtiölle, kaikki jää nauhalle tunnustusta myöten. Ei paljon lauantai aamulla viitsinyt jäädä odottelemaan poliiseja paikalle.

Harkinnut kanssa viimekerran jälkeen kameraa autoon.

Onpa kerran käynyt vähän vastaavasti että kolaripaikalla myönnetään ja myöhemmin kiistetään kaikki, hirvee rumba siitä alkoi ja poliisiasemalla kuulusteluissa juokseminen. Kaikki kuitenkin päätrtyi hyvin.
 
Kolarin jälkeen puhelin kuvaamaan videota, jolle tunnustus ja vaurioiden dokumentointi. Riippumatta kumpi syyllinen.
 
Mulla on itsellä Blackvuen 2-channel malli. Soiva peli kyllä, mutta monien muiden autokameroiden tapaan WiFi siirtonopeus on lähes käyttökelvottoman hidas.
 
Kipaisin Citymarketista tuon linkatun 30€ tarjouskameran, Kitvision Orserver 1080p GPS. Oliko tästä kenelläkään kokemusta?


Firmis näyttää olevan vuodelta 2018, eikä tukisivuilta löydy ladattavaa, tai oikeastaan mitään muutakaan infoa tuotteesta. Yhteydenottolomake kaatuu johonkin ei auttavaan herjaan vaikka poistelin selaimen filtterit käytöstä. Mahtaako sama kapinen olla markkinoilla myös jollain muulla merkillä, kuten saman "merkin" action kameran kohdalla oli? Tämän siitä saa kun sortuu "mikälie" merkkeihin. :):thumbsup:

Tuossa tuo erittäin informatiivinen tukisivusto :D

 
Kipaisin Citymarketista tuon linkatun 30€ tarjouskameran, Kitvision Orserver 1080p GPS. Oliko tästä kenelläkään kokemusta?
Itsellä oli joskus tuon 720p versio. Kuvanlaatu siinä oli kyllä todellisuudessa lähempänä 240p kuin 720p ja pimeällä kuva pelkkää kohinaa. 1080p versiossa voi olla selvästi parempi tilanne, mutta en silti pidättäisi henkeä tuolla hinnalla. Yksi pakkaspäivä ajoin hidastetöyssyyn ja kuului kops, kun tuo kamera tipahti kojelaudalle. Kiinnikkeen muovi murtui itsekseen, mutta onneksi meni takuuseen :D

Gigantista hyvästä tarjouksesta saatu Nextbase 322GW on toiminut onneksi ongelmitta jo vuoden. Toiminnoiltaan, jämäkkyydeltään ja kuvanlaadulta ihan eri tasoa kuin tuo Kitvision ja sitä edeltänyt Waltterin kamera.
 
Viofo A119 V3:een on näköjään marraskuun lopussa tullut uusi firmis, ei tiettävästi mitään järisyttäviä uudistuksia/fixejä ainakaan kuvanlaadullisesti.

A119 V3 V2.1 Firmware Change log:
  1. Added Norwegian language support
  2. Fix the problem that the camera won't get into the parking mode without the HK3 hardwire kit.
 
Itsellä oli joskus tuon 720p versio. Kuvanlaatu siinä oli kyllä todellisuudessa lähempänä 240p kuin 720p ja pimeällä kuva pelkkää kohinaa. 1080p versiossa voi olla selvästi parempi tilanne, mutta en silti pidättäisi henkeä tuolla hinnalla. Yksi pakkaspäivä ajoin hidastetöyssyyn ja kuului kops, kun tuo kamera tipahti kojelaudalle. Kiinnikkeen muovi murtui itsekseen, mutta onneksi meni takuuseen :D

Gigantista hyvästä tarjouksesta saatu Nextbase 322GW on toiminut onneksi ongelmitta jo vuoden. Toiminnoiltaan, jämäkkyydeltään ja kuvanlaadulta ihan eri tasoa kuin tuo Kitvision ja sitä edeltänyt Waltterin kamera.
Tossa mitä itse ehdin testailla, niin on paljon parempi kuva hämärässä, kuin odotin. Kamera korruptoi kortin ja piti formatoida, niin ei ole laittaa videota näytille, ehkä huomenna sitten :)
 
Itsellä oli joskus tuon 720p versio. Kuvanlaatu siinä oli kyllä todellisuudessa lähempänä 240p kuin 720p ja pimeällä kuva pelkkää kohinaa. 1080p versiossa voi olla selvästi parempi tilanne, mutta en silti pidättäisi henkeä tuolla hinnalla.

Juu ei tässä mitään huimaa kuvanlaatua odoteta kun on melko tuntematon ja edullinen vempele kyseessä. Joku Transcendin kamera mulla ollut vuosia jo käytössä, mutta tuo GPS tässä tarjouskamerassa kiinnosti, ja toisaalta takaikkunalle olen kameraa kaavaillut, joten jompikumpi joutanee testaamisen jälkeen sinne.

Harmi kun tuon mukana ei tullut kuin imukuppikiinnitys, tahtovat ennemmin tai myöhemmin kuitenkin irrota, ja herra siunaa ja vihellä jos ajon aikana tipahtaa ja vierii vaikka kaasupolkimen alle. ;)
 
Mulla on itsellä Blackvuen 2-channel malli. Soiva peli kyllä, mutta monien muiden autokameroiden tapaan WiFi siirtonopeus on lähes käyttökelvottoman hidas.

Ei mua haittaa vaikka wifi siirtonopeus olisikin hidas. Kortin onneksi voi ottaa pois ja laittaa tietokoneeseen kiinni. :thumbsup:
 
Osaako joku sanoa mitä eroa tuossa mallissa on malliin Blackvue DR750S-1ch? Tai kumpi olisi parempi hankinta?

Jos nyt en väärin muista, niin itse kuvaamiseen ei noissa taida olla mitään eroja, mutta oisko ollut niin, että tuosta 750 löytyy gps ja wifi vakiona ja tuossa 590 on ulkoinen gps, eli vaatii piuhan/gps-mokkulan ja wifiä ei ole. Ehkä molemmat saattaa löytyä esim. gigantin sivuilta ja sieltä vertailemalla erot.
 
Jos nyt en väärin muista, niin itse kuvaamiseen ei noissa taida olla mitään eroja, mutta oisko ollut niin, että tuosta 750 löytyy gps ja wifi vakiona ja tuossa 590 on ulkoinen gps, eli vaatii piuhan/gps-mokkulan ja wifiä ei ole. Ehkä molemmat saattaa löytyä esim. gigantin sivuilta ja sieltä vertailemalla erot.

Gigantin sivuilta löytyy vain tuo 750s malli. Powerilla noi molemmat on myynnissä, mutta kun powerihan ei kehitä juurikaan sivuja niin siellä ei oo tarkkoja specsejä niin paha on sitä kautta vertailla. 750s hinta 95e ja 590 malli 99e
 
Tuossa on vertailussa 750x. Näköjään tuolta valmistajan sivulta löytyy tuotteista tuo 590 malli, mutta olisiko tuo 750s malli vanhempi kun sitä ei tuolta löydy.

Molemmat noista on todella vanhoja malleja, siis useamman vuoden 3-4v. Nyt kun muistan, niin jos on tarvetta parkkipaikkakuvaukselle ja et halua virtoja suoraan auton omalta akulta, niin toi kamera on sitten 12v:n kamera ja oikeastaan muita sovelluksia, kuin valmistajan oma ei ole. En tiedä onko miten yleistynyt, mutta muutama vuosi sitten kun yritin etsiä halvempaa ratkaisua, niin ei oikein ollut tarjolla valmista powerbankia tai apukäynnistintä 12v:n pistorasialla, en tiedä miten nykyään löytyy.
 
Kenelläkään ollut ongelmaa Viofo A119 V3:n kanssa, että satunnaisen epäsatunnaisesti laite palauttaa itsensä täysin tehdasasetuksille muuten, PAITSI kellonajan kyllä muistaa. Loogisin syy olisi huono RTC-battery, mutta jos kerran kellonaika ei katoa niin ei se voi se olla....
 
Nyt on ~viikon päivät tullut käytettyä tuota Cittarin 30e kameraa ja on se kyllä taatusti sen 30e arvoinen. Ei juuri moitittavaa, kuvanlaatu nyt ei toki ole paras mahdollinen, mutta ei sellaista 30e:lla varmaankaan kukaan kuvittele saavansakaan.
 
Vähän kiinnostaisi dashcamin asennus, mutta mitenköhän noi pykälät menee sen suhteen? Voidaankohan kameran sisältöä vaatia esittämään? Tyyliin suoraan kolaripaikalta poliisille kamera käteen kun silloin sinne jäisi kaikki muukin matsku. Ainakin itsellä tulee liikennesääntöjä rikottua aika huoletta ja jos pätkiä joku jostain syystä alkaisi syynäämään niin voisi tulla penaltyä riippumatta olisiko syytön vai syyllinen varsinaiseen kolariin tms? Vai onkohan turhaa huolehtimista? Eli jakaa jos kokee itselleen hyödylliseksi?
 
Vähän kiinnostaisi dashcamin asennus, mutta mitenköhän noi pykälät menee sen suhteen? Voidaankohan kameran sisältöä vaatia esittämään? Tyyliin suoraan kolaripaikalta poliisille kamera käteen kun silloin sinne jäisi kaikki muukin matsku. Ainakin itsellä tulee liikennesääntöjä rikottua aika huoletta ja jos pätkiä joku jostain syystä alkaisi syynäämään niin voisi tulla penaltyä riippumatta olisiko syytön vai syyllinen varsinaiseen kolariin tms? Vai onkohan turhaa huolehtimista? Eli jakaa jos kokee itselleen hyödylliseksi?
Kamerassa ei näy kuski, eli mahdolliset liikennerikkomukset muilta ajankohdilta eivät yhdisty kehenkään henkilöön. Kun mun perään tultiin kovaa niin mainitsin kytille että kojelautakamera löytyy niin sanoivat vaan että laita video tutkijalle emaililla tms jos haluan.
 
Cittarin 30€ dashcam on kyllä hintansa arvoinen, mitä nyt pari viikkoa tuli testattua.

Pros:
- Hinta-laatusuhde
- Sovellus mobiilille
- Helppokäyttöinen mm. videoloopin mahdollisuus jne.

Cons:
- Aikaleima menee miten sattuu esim. jos ollut parkissa jonkin aikaa akun varassa (korjaantuu manuaalisesti tai yhdistämällä dascam mobiiliäppiin, jossa automaattinen aikasynkkaus päällä asetuksissa)
- km/h näyttää välillä omia yli 100-110km/h nopeuksissa mm. eroaa auton mittarista
- Jos haluaa oikeasti laitteen sammuvan, niin tulee peittää linssi, ettei ota mitään liikkeitä tms. jotta nauhoitus jälleen alkaa
 
Cittarin 30€ dashcam on kyllä hintansa arvoinen, mitä nyt pari viikkoa tuli testattua.

Pros:
- Hinta-laatusuhde
- Sovellus mobiilille
- Helppokäyttöinen mm. videoloopin mahdollisuus jne.

Cons:
- Aikaleima menee miten sattuu esim. jos ollut parkissa jonkin aikaa akun varassa (korjaantuu manuaalisesti tai yhdistämällä dascam mobiiliäppiin, jossa automaattinen aikasynkkaus päällä asetuksissa)
- km/h näyttää välillä omia yli 100-110km/h nopeuksissa mm. eroaa auton mittarista
- Jos haluaa oikeasti laitteen sammuvan, niin tulee peittää linssi, ettei ota mitään liikkeitä tms. jotta nauhoitus jälleen alkaa
Sen liiketunnistuksen saa valikosta pois päältä, niin ei heräile turhaan. Aikaleima on aina pielessä, mutta ei haittaa menoa ja muutoin soiva peli tosiaan.
 
Pari viikkoa kanssa takana Cittarin kameralla. Tyytyväinen olen itsekkin ollut ja jää kyllä käyttöön.

Käyttääkö kukaan tuossa parkmodea? En ole oikein sisäistänyt miten se toimii. Autosta pitäisi virransyötön katketa kun sen sammuttaa. Mistä kamera silloin saa virtaa? Sisäinen akku vaikutti pieneltä.. ja mikä tämän parkmoden nauhoituksen laukaisee?

Sovelluksena käytän lerccenker ios- sovellusta. Toimii kyllä hyvin, mutta ei ole hetkeen päivitetty ja kiinalainen appi vähän jännittää. Oletteko käyttäneet mitään muita sovelluksia kameran kanssa?
 
Luuri kytkeytyy kameran WiFiin mutta ei näy kuva eikä sovelluksella pysty mitään tekemään. Xiaomi 70mai Pro 1944P Kyllä se alussa toimi.
 
Luuri kytkeytyy kameran WiFiin mutta ei näy kuva eikä sovelluksella pysty mitään tekemään. Xiaomi 70mai Pro 1944P Kyllä se alussa toimi.

Kokeiles ottaa mobiilidata pois päältä ja kokeile ilman. Mullakin yhdistää tuohon blackvuen tuotokseen, mutta siihen se sitten jääkin mobiilidata päällä.
 
Kokeilin jo tuota. Samoin yhteyden poistoa ja uudelleen hakua. Hankalaa, kun pitää lähteä pois kotipihalta. Muuten luuri yhdistää omaan koti-WiFiin ja sitä en viitti pois päältä tätä varten laittaa.
 
Kokeilin jo tuota. Samoin yhteyden poistoa ja uudelleen hakua. Hankalaa, kun pitää lähteä pois kotipihalta. Muuten luuri yhdistää omaan koti-WiFiin ja sitä en viitti pois päältä tätä varten laittaa.

Ainakaan toi oma kombo ei toimi millään jos luurissa on joku toinen datayhteys kuin kameran käytössä.
 
Pari viikkoa kanssa takana Cittarin kameralla. Tyytyväinen olen itsekkin ollut ja jää kyllä käyttöön.

Käyttääkö kukaan tuossa parkmodea? En ole oikein sisäistänyt miten se toimii. Autosta pitäisi virransyötön katketa kun sen sammuttaa. Mistä kamera silloin saa virtaa? Sisäinen akku vaikutti pieneltä.. ja mikä tämän parkmoden nauhoituksen laukaisee?

Sovelluksena käytän lerccenker ios- sovellusta. Toimii kyllä hyvin, mutta ei ole hetkeen päivitetty ja kiinalainen appi vähän jännittää. Oletteko käyttäneet mitään muita sovelluksia kameran kanssa?

Seuraan myös tuota ParkMode kommentteja.
Itse olin käsittänyt, että siinä on se ”törmäyssensori” tai mik’ lie, joka alkaisi nauhoittaa. Itsellä ei tosin kokemusta.

Laite/akku tyhjenee, kun ei saa virtaa > sen vuoksi pvm ja klo aina pepusta, jos ei ole hetkeen autoa käyttänyt.

Itse löytynyt LuckyCam iOS äppiä, joka oli mainittu manuaalissa.
 
Juu ei. Eikä toimi sellaisellakaan kombolla jossa VPN on mukana. Testattu on. ;-)

Ymmärsin ottaa Freedomen pois päältä ja heti pelitti.

Hyvä, että toimii ja löytyi syy. Mikähän siinä muuten on nykyään niin vaikeaa tehdä luuria missä toimisi oikein noi useammat yhteydet? Jopa nokia osasi tehdä tuon ihan WP:n loppuun saakka.
 
Tuli ostettua toi 30€ Kitvision. Muutama kysymys olis alkuun. Mikä tehtävä sillä mötikällä usb-kaapelissa on, vai onko sillä mitään virkaa? Meinasin korvata lyhyemmällä piuhalla jos mahdollista. Toisekseen saako tolle kameralle tilattua jostain vaihtoehtoisia kiinnityssysteemejä? Haluaisin laittaa sen kiinni taustapeilin taakse ikkunan sijaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 274
Viestejä
4 487 361
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom