Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samanlainen setti on mullakin ollut pari kuukautta käytössä ja hyvin on toiminut. Parking modea tosin en ole edes jaksanut testata, kun olen nyt niin harvoin pysäköinyt yleisiin parkkeihin.Onkos monella käytössä viofon kanssa hardwire johtosarjaa?
Hardwiren hommasin Viofo a119V3 seuraksi että saa parking moden käyttöön, mut ei nyt jostain syystä toimi kunnolla, kytkennät oikein, on heräte ja jatkuva virta maan lisäksi.
Tahtoo jatkuvasti keskeyttää tallennuksen ajon aikana, herkkyydet on max asetuksilla, parking auto event detection päällä.
Ainakin omassa kitissä, millä a129 kiinni, on tuo säätö. Kamera on vaan niin järkyttävä syöppö ettei kauhean alas kehtaa laittaa, kun alkaa start-stop herjaamaan uinuvaa virran kulutusta.Ilmeisesti parking mode pitää ottaa pois päältä ajon ajaksi, muillakin ollut samaa ongelmaa jos pitänyt päällä ajossa.
Lisäksi oliko tuossa kitissä mahdollista säätää jotain suojarajaa akun jännitteelle?
VIOFO Official Site | Best Sell Dash Cam | 4K Dash cam front and rear
Find most versatile dual channel, three channels and 4K dash cameras. VIOFO is a worldwide leading brand for dash cameras.www.viofo.com
Samanlainen setti on mullakin ollut pari kuukautta käytössä ja hyvin on toiminut. Parking modea tosin en ole edes jaksanut testata, kun olen nyt niin harvoin pysäköinyt yleisiin parkkeihin.
Foorumeilta aiemmin lukemani perusteella heitän veikkauksen, että ongelmasi johtuu muistikortista. Eli uusi parempi kortti tilalle tai jos on jo hyvä kortti, niin uudelleen formatointi (kamerassa ei koneella).
Ilmeisesti parking mode pitää ottaa pois päältä ajon ajaksi, muillakin ollut samaa ongelmaa jos pitänyt päällä ajossa.
Lisäksi oliko tuossa kitissä mahdollista säätää jotain suojarajaa akun jännitteelle?
VIOFO Official Site | Best Sell Dash Cam | 4K Dash cam front and rear
Find most versatile dual channel, three channels and 4K dash cameras. VIOFO is a worldwide leading brand for dash cameras.www.viofo.com
Nostellaanpa tätäkin ketjua. Onko kukaan hommannut viimeaikoina suomesta saatavia kameroita? joku edullinen malli tekisi mieli hommata. langaton tiedostojen siirto ainakin pitäisi löytyä. onko kokemusta garmineista?
Garmin Dash Cam Mini -autokamera
Autonavaimen kokoinen, laadukas kojelautakamerawww.verkkokauppa.com
Juu itsekin petyin Blackvuen WiFi siirron nopeuteen. Siinä ehtii tupakin vetää jos toisenkin lyhyenkin pätkän siirtoa odotellessa. Jos olisi siis tupakkimiehiä.
Mulla on vissiin joku 650 sarjalainen kanssa takakameralla varustettuna.
Android vai iOS?Onhan tuossa taas yksi pitkän miinuksen ominaisuus tullut takaisin. En tiedä kummanko, luurin vai BV softan päivitys aiheutti sen, että luurilla ei saa kameraan yhteyttä mobiilidatan ollessa päällä. Ja kun sen verran harvoin tarttee pätkiä ottaa talteen, niin ei vaan meinaa muistaa ikinä pudottaa mobiilidataa pois.
Android vai iOS?
Tuo taitaa olla Androidin ominaisuus. Muistaakseni tuo tuli joskus 9 tai 10 aikaan, että ei tue ns. ilman internettiä olevaa wifiä.Jäipä viestistä pois, Samsung S10, eli android. Ja joo, ei ole datanvaihdossa kyseinen ongelma. Mutta yhdistää tosiaan saman tien kun katkaisee mobiilidatan.
Tuo taitaa olla Androidin ominaisuus. Muistaakseni tuo tuli joskus 9 tai 10 aikaan, että ei tue ns. ilman internettiä olevaa wifiä.
Siellä asetuksissa on Wifin alla kohta kuin Avoid poor connection. Jos tuo on päällä, niin laite ei koita pysyä wifissä missä on internettiä, vaan heittää itsensä heti pois.Mutta toi toimi ennen jomman kumman viimeisintä päivitystä, hämmästyin ihan, oli nimittäin ensimmäinen yhdistelmä sitten WP:n että toimi useampi yhteys yhtäaikaa.
Siellä asetuksissa on Wifin alla kohta kuin Avoid poor connection. Jos tuo on päällä, niin laite ei koita pysyä wifissä missä on internettiä, vaan heittää itsensä heti pois.
En tiedä sitten tuovatko valmistajat jotenkin myöhemmin ominaisuuksia mukaan mutta mielestäni saattoi olla omakohtainen kokemus kun Pixeliin tuli Android 10, niin alkoi tekemään tuota, voi olla, että oli jo 9:ssa mutta kuitenkin sama juttu, että piti aina laittaa mobiilidata pois, että pääsi kameraan kiinni.
Voi toki myös olla vika itse appissakin, että ei enää osaa ottaa yheyttä kameran wifiin ja yhdistää automaattisesti.
Halvinta mahdollista merkkituotetta itse suosinut ja hyvin kestää. Niin samsungia kuin sandiskiä. Nopeutta yms ei noissa paljoa tartte niin turha mitään kallista korttia hankkia. Niin ja dashcam käytössä kortit kuluu muutenkin about täydellisesti. Eli jokaista solua kirjoitetaan vuoron perään.Kannattaa harkita ihan yleiselläkin tasolla tuulilasikameraan jotain High/Pro performance korttia (SanDisk High Endurance, Transcend High Endurance tai Samsun PRO Endurance) niin kestää pidempään. Vaikkakin oma SanDisk Ultra 32GB on kestänyt nyt reilu pari vuotta jo (~500h/vuosi kirjoitusta).
Hups. Sen piti olla unlisted >.< tai ainakin niin valikoin upload-vaiheessa...Ensimmäinen pelkkää valkoista ja toinen on yksityinen (vaihda listaamattomaksi/unlisted)
Onko Suomessa ennakkotapausta jos parking modessa (liiketunnistus) taloyhtiön parkkihallissa varasteleva nisti jää kameraan kuvatuksi?
Saako salakatselusta tuomion (onko lukittu autohalli kotirauhatilaa) tms vaikka nisti saadaan sitä kautta kiinni /käräjäoikeus ratkaisee tietenkin?
Tuli ostettua Garmin dash cam 56 kun oli hyvässä tarjouksessa. Minkä kokoinen muistikortti tuollaiseen kannattaa laittaa?
Tuo oli taloyhtiön ja lisäksi parkkihalli, ei oma autotalli.Riittäisikö tallin ovensuuhun kyltti, jossa kerrotaan kameravalvonnasta? Eiköhän se kuvaaminen ole sallittua, jos siitä on ilmoitus. Samalla kyltti itsessään saattaa toimia ehkäisynä koko toiminnalle.
Hyvä bongaus, kiitti tästä, lataillaas!Viofo A119v3:een on sitten tullut uusi fw v2.00
Added 2560 x 1440P 60fps video resolution
+ erinäisiä fixejä
Saiskohan sinne parkkiruutuun laitettua peiliä niin, että näkisit juuri kriittisiin kohtiin?Onko jollain hyvää patenttia eteenpäin-kameraksi, ei siis peruutuskameraa tai kojelautakameraa. Autossa on kyllä parkkitutka, mutta nykyinen autopaikka on niin ahdas ja hankala, että tarvitsisin kameran jolla näkisi about rekisterikilven kohdalta eteenpäin. Autopaikalle ei voi siis peruuttaa...tai voi, mutta silloin ei mahdu kuljettajan ovesta ulos. Auto ajetaan siis eräänlaisen nosturin päälle jonka lava on hyvin kapea ja muutenkin v-mäisen ahdas halli. Parkkitutka ei havaitse maatasossa olevan nosturin metallisia reunoja ja peileistä niitä ei saa näkymään, eikä oikein onnistu kurkkia ikkunastakaan.
Erityisen paljon en haluaisi laittaa rahaa kiinni, koska vain väliaikaista tai joku voi nusasta kameran. Sen takia etsinnnässä joku sadetta kestävä, mahdollisesti magneetilla kiinnitettävä ja akullinen minikamera, jonka kuvan saisi puhelimeen suht helposti. Powerbankilla olisi tarkoitus antaa lisää virtaa, koska en halua ja nyt pysty asentamaan mitään "pysyvää". Powerbankin nyt saa tumpelokin nippusiteillä tjsp. kiinni konepellin alle.
Tälläistä katselin (tai joku vastaava) ja tuohon jokun parinkympi lisävirtalähde, niin ei tartte hajoittaa auton sähköjä. Onko kokemuksia vastaavista kameroista, edes muussa käytössä? Vai menisikö joku 40-50€ actionkamera vai viekö liikaa virtaa jos ovat koko ajan päällä. Esim. kerran viikossa ei olisi liikaa vaivaa ladata virtalähdettä/powerbankkia. Näyttävän maksavan n. 20-25€ n. 25000mAh ja 160mAh n. tunnin kulutuksella menisi kai about just viikko. Tosin saattaa noilla halvoilla palaa vielä koko auto ja katoaa tämäkin ongelma ja autopaikka samalla.
Saiskohan sinne parkkiruutuun laitettua peiliä niin, että näkisit juuri kriittisiin kohtiin?
Aikamoinen insinöörityön näytös. Tollasesta autopaikasta toivottavasti ei tarvitse maksaa mitään.. Ja miksi tuollaisia virityksiä ei pureta jos nykyautot ei niihin mahdu. Onko kuva Suomesta? Ekana tuli mieleen joku magneetilla kiinnitettävä valvontakamera ja kännykkäsovellus, mutta ei taida mennä budjettiin.Pitää kysyä saksalaiselta insinööriltä. Ei vaan, tähän menee kaksi autoa tarvittaessa päällekkäin. Periaatteessa kätevä, mutta mitoitettu varmaan aikana, kun autot olivat vielä pienempiä.
Aikamoinen insinöörityön näytös. Tollasesta autopaikasta toivottavasti ei tarvitse maksaa mitään.. Ja miksi tuollaisia virityksiä ei pureta jos nykyautot ei niihin mahdu. Onko kuva Suomesta? Ekana tuli mieleen joku magneetilla kiinnitettävä valvontakamera ja kännykkäsovellus, mutta ei taida mennä budjettiin.
Menisikö peruuttamalla helpommin?Peili voisi tosiaan toimia ja riittäisi vain toiselle puolelle. Itsellä ei ole oikein nyt työkaluja isompiin kiinnityksiin (betoniin), mutta muistaakseni on sellaista magneetti-liimateippiä olemassa, joka voisi toimia esim. tuossa pömpelissä. Jesarilla ympäri toimii ainakin. Kiitos asian yksinkertaiseksi tekemisestä
Muutenkin hankala ajaa tuohon, koska auto ei mahdu taipumaan suoraan välikköön, vaan pitää aina venkslata sisään- ja ulosajatteassa.
edit: tämähän toimii suoraan ja meni tilaukseen: amzdeal Rücksitzspiegel für Babys, bruchsicherer: Amazon.de: Elektronik Aina hienoa käyttää jotain tuotetta väärin parempaan käyttötarkoitukseen.
Menisikö peruuttamalla helpommin?
Menee kyllä, mutta kuten kuvista näkee, niin auton ovi ei mahdu aukeamaan - ei mahtunut edes jalka ulos välistä. Kerran kokeilin ja tulin apumiehen puolelta pois. Ei ollut kovin käytännöilistä.
Anyway, peili on nyt kiinni nosturin moottorin peltisuojassa. En ole ajanut vielä paikoilleen, mtta peruutttaessa pois ajovalot häikäisivät liikaa, joten ptää ajaa parkkiin ilman valoja. Parista sentistä kiinni ettei peilin remmit riittäneet yli, mutta autossa aina Gorilla-teippiä, joka pelasti tilanteen taas kerran.
Hankit Bemarin tai Teslan (vai onko varustetta jo muillakin?) ja ajat auton nosturille seisoen itse ulkona käyttäen puhelinta/kauko-ohjainta Eli voit katsoa ulkopuolelta milloin auto on oikeassa kohdassa. (Tämä oli siis sarkasmia, jos ei tullut selväksi jo sisällöstä)Menee kyllä, mutta kuten kuvista näkee, niin auton ovi ei mahdu aukeamaan - ei mahtunut edes jalka ulos välistä. Kerran kokeilin ja tulin apumiehen puolelta pois. Ei ollut kovin käytännöilistä.
Anyway, peili on nyt kiinni nosturin moottorin peltisuojassa. En ole ajanut vielä paikoilleen, mtta peruutttaessa pois ajovalot häikäisivät liikaa, joten ptää ajaa parkkiin ilman valoja. Parista sentistä kiinni ettei peilin remmit riittäneet yli, mutta autossa aina Gorilla-teippiä, joka pelasti tilanteen taas kerran.
Netistä löytyy yllättävän paljon keskustelua tuosta "hardwiring" liittämisestä, mutta olisiko paikalla joku sähkäri tms. joka osaa sanoa suht varmasti miten tuo on järkevintä tehdä. Vaihtoehtoja kun on:Ärystti, kun 12V-pistokkeeseen tulee jatkuva virta, jolloin kojelautakameraa saa aina repiä irti ja kiinnitellä ja usein myös jää päälle. Ostin Biltemasta ryöstäjän, joka naksautettiin suoraan sulakepistokkeeseen ja vedin siitä johdot ylimääräiselle 12V-laturille. Kytkin tuon ajovalojen korkeussäädön sulakkeeseen, johon tulee virta, kun autoon laittaa virrat päälle. Nyt on kojelaudan sisällä siis ylimääräinen USB-pistoke, joka sopii täydellisesti juuri kameralle
Sori, ei henkilökohtaista.Joskus sitä sattuu sopivasti kohdalle...
https://www.youtube.com/watch?v=VRTC022fKh0