Joku tuollainen siis:
Yleensä nuo ovet tulevat matalammalle kuin keittiön tasot ja kaappi vaatinee korokkeen tällaiseen käyttöön...
Itselläni siis tuon tyylinen:
Itse pähkin vastaavan ongelma parissa, olikohan minulla joku noin 3.5m seinä, johon oli tulossa L-keittiö.
Siihen piti saada kulma 60cm+ uuni 60cm + jääkaappi 90cm ja siellä kulmassa on toisella sivulla allas, joten jos ei halunnut sitä laittaa vain umpeen niin sille oli oltava lisäksi ovi. Ja liesitaso uunin ylöpuolelle niin melkein sen vieressä oltava vähän tilaa käytännöllisyyssyistä.
Lopputulos taisi olla 60+40 kulmakaappi (ulosliukuva mekanismi), 60 uuni, 40 vetolaatikosto + 90 jääkaappi + 50cm "ruokakomero" ja toki muutama täytesuikale kulmaan ja seinänviereen jne.
Jos olisi jääkaapin laittanut seinään "kiinni" niin joka tapauksessa olisi ovia varten pitänyt jättää tuota tilaa tai laittaa jokin turha kapea avohylly tai vastaavaa. Tuo täyssyvä ja korkea kaappi oli kyllä keittiön parhaita valintoja. Minulla on alaosassa kuiva-aineet jne. ruokakamat vetolaatikoissa ja sieltä on mukava ottaa ja pysyy järjestyksessä. Yläosassa on muutama hyllytaso ja siellä on yleiskone, riisinkeitin jne. tilaavieviä laitteita.
Itse myös poistin vastakkaiselta seinältä oviaukosta karmit (jo edellinen asukas oli irroittanut oven ja vienyt varastoon) ja maksimoin oviaukon koon. Oviaukko on eteiseen, niin ei juurikaan ole tilanteita että pitäisi saada keittiön ovea kiinni ja se ovi olisi aukinaisena aina tiellä.