Kodin rempat(DIY)

Kyllä itsekin laittaisin tuollaiseen tilaan vesieristeen ja nostaisin 10-15cm seinälle. Eli kipsilevy puskuun betonilaattaa vasten ja sitten vesieristeellä tekee siitä sellaisen kaukalon. Nyt olisi myös hyvä aika laittaa tuonne lattialämmityskaapeli ennen laatoitusta, jos ei jo ole.
 
Vesieristeet eteiseen oikeaoppisesti... Onko keittiössä ja olohuoneessakin sen varalta, että lasi kaatuu tms?
 
Tein eteisen kuistista kopin. Seiniin tuli eristeeksi parocin extraa ja kattoon finfoam levyt. Seiniin ainakin höyrynsulkumuovit, mutta entäs katto kun siellä nuo finfoam levyt?
 
Periaatteessa pitää olla myös katossa, mutta jos Finnfoam runkotolppien välissä ja yläpuolella tuulettuva tila niin jättäisin itse laittamatta.

Mielestäni tulee terveempi rakenne kun mahdollinen kosteus yms sisäpuolelta pääsee katon kautta osittain haihtumaan sensijaan että jäisi sinne muovipussiin.

Vesieristeet eteiseen oikeaoppisesti... Onko keittiössä ja olohuoneessakin sen varalta, että lasi kaatuu tms?

No meillä siellä keittiössä ja oh on lattialämmitys ja yleensä ne kaatuneet juomat yms pyyhitään mahd.pian pois.

Kysyjällä kuitenkin eteinen ilman lattialämmitystä ja kyllä ainakin meillä tuo eteinen aikamoinen uima-allas on talvella kun lapset juoksee edestakas joten kyllä vesieristeen laittaisin.
Meillä ei vesieristettä ole mutta lattialämmitys ja saumat tehty epoksilla joten kosteuden imeytyminen on mallia olematonta.
 
Heps. Ei varsinaisesti kodin remppa, vielä (ehkä tästä tulee sellainen). Eilen tuli metrikaupalla lunta ja sitä kerääntyi piippua vasten. Piippu on pellitetty ainoastaan alaosasta ja pellitys oli päässyt irtoamaan (n. 1cm rako) piipun kyljestä. Täynnä luntahan se rako oli. Harjasin mahdollisimman hyvin kaiken lumen raosta ja piipun ympäriltä muutenkin.

Huomasin sisällä katonrajassa, että piipussa näkyy valumajälki. Lähemmin tarkastellessa paneelikatossakin oli pari pisaraa jotka tipahteli harvakseltaan lattialle. Sisällä siis sataa. Piippu on nyt huputettu (hormit auki), jotta ko. rakoon ei pääse yhtään enempää satamaan. Maanantaina vasta on tulossa kattokassinen tekemään ainakin piipun pellityksen ylös asti ja katsotaan onko muuten vaurioita.

Eilen tiputtelu loppui jo iltaa kohti, mutta tänään kun keli meni plussalle alkoi katosta tiputtaa hieman rivakammin. Ilmeisesti sinne on lunta päässyt vähän piipun viertä alas ja sulaa nyt? Yläpohjaan ei ole kunnollista tarkastusmahdollisuutta, ainoastaan tuuletusritilät talon molemmissa päädyissä (joista ei näe yhtään mitään). Vettä tipottaa parista kohtaa astiaan ja sitä on tullut n. 2,5dl tämän päivän aikana. Hieman kellertävää, väri tarttuu villasta?

Mitähän tuolle kykenisi tekemään, vai onko jo vahinko tapahtunut vai voinko nyt tehdä mitään (ts. lisää kaljaa ja odotella maanantaihin?). Rikkomatta en saa sisäkattoa auki piipun viereltä. Joku viisas on paneloinut koko yläkerroksen katon yhtenäisenä ja sitten on tehty väliseinä väliin. Vuoto on tipottaista.. mistään ei lorinalla tule ainakaan sisälle.

Kattokassinen kielsi lämmittämästä piippua.. eikö tuo kaiken järjen mukaan kuivattaisi paikkoja nopeammin? Katolla ei ole lunta mikä tuonne enää sulaisi jos sitä pelkää.
 
Vesieristeet eteiseen oikeaoppisesti... Onko keittiössä ja olohuoneessakin sen varalta, että lasi kaatuu tms?
Meillä ainakin on keittiössä "vesieriste", eli yhtenäinen muovimatto, juuri siitä syystä, että lattialle päätyy turhan usein vettä turhan suurissa määrissä. Kissa ja taapero kaatelevat vuorotellen kuppeja, ja olen erittäin tyytyväinen että vettä pitävä lattia tuli laitettua.

Kissa kun oli vanhemmillani viikon verran hoidossa, kertoi muovimattoa ihmetellyt isäni, että ymmärtää kyllä nyt hyvin miksi se muovimatto on laitettu. Siellä oli saatu moppailla laminaatilta jossain välissä päivää kaatuneen vesikipon sisältöä ja toivottiin hartaasti, ettei laminaatti ala korkkaamaan reunoista. Sillä kertaa selvittiin ilman näkyviä vahinkoja :vihellys:
 
Onko olemassa mitään rakennusmääräystä sille kuinka paljon tilaa täytyy jäädä vastakkaisilla seinillä olevien keittiökaappien väliin?
Rakentamismääräykset
https://www.edilex.fi/data/rakentamismaaraykset/g1.pdf
"3.2.3 Määräys
Asuinhuoneistossa, johon pääsy kerrostalossa kohdan 4.2.1 mukaan edellyttää hissiä, on käymälä- ja pesutilan oltava varustettavissa myös pyörätuolin ja pyörällisen kävelytelineen käy ttäjälle. Asuntojen yhteisten tilojen tulee soveltua tarkoitukseensa ottaen huomioon myös liikkumisesteiselle soveltuva käyttö."
https://www.edilex.fi/data/rakentamismaaraykset/f1.pdf

Ylläolevien perusteella pitäisi jäädä 1300mm jos kyseessä on uusi kerrostalo jossa on hissi?
Muissa rakennuksissa ei taida olla rajoituksia. 1200mm taitaa olla yleinen suositus että vastakkaiset kaapit mahtuu aukeamaan samaan aikaan?
 
Meillä ainakin on keittiössä "vesieriste", eli yhtenäinen muovimatto, juuri siitä syystä, että lattialle päätyy turhan usein vettä turhan suurissa määrissä. Kissa ja taapero kaatelevat vuorotellen kuppeja, ja olen erittäin tyytyväinen että vettä pitävä lattia tuli laitettua.

Kissa kun oli vanhemmillani viikon verran hoidossa, kertoi muovimattoa ihmetellyt isäni, että ymmärtää kyllä nyt hyvin miksi se muovimatto on laitettu. Siellä oli saatu moppailla laminaatilta jossain välissä päivää kaatuneen vesikipon sisältöä ja toivottiin hartaasti, ettei laminaatti ala korkkaamaan reunoista. Sillä kertaa selvittiin ilman näkyviä vahinkoja :vihellys:
En minäkään laminaattia tai parkettia olisi ensimmäisenä laittamassa eteiseen tai keittiöön. Enemmän siinä särähti korvaan se, että eteisen erillistä vedeneristämistä pidettiin normaalina rakennustapana. Sitähän se ei ole. Harva uittaa eteistä jatkuvasti niin etteikö se laattasaumojen välistä imeytyvä kosteus kuivaisi itsekseen pois rakenteista.
 
Nyt on tuulikaappiin laitettu saneerauskipsit. Seuraava jännän aihe on ku pitää yrittää alkaa ähistelemään saumanauhan kanssa.. kerran oon sen kanssa joutunu tekemisiin ja se oli yhtä helvettiä :D Ostin kyllä lasikuitunauhaakin mutta sitä ei suositella laitettavaks, joten yritän vielä pelleillä ton paperinauhan kanssa.. pitää yrittää höyryttää se vaikka ensin jos sitten asennus onnistuis oikein.
Kyllä se Youtube videoissa meni niiiiin näppärästi. Mutta itellä ainakin totuus oli ihan toinen..
 
J-saumatasoitetta ja anzan nauhalasta niin onnistumisprosentti on hyvä vaikkei kokemusta juuri olisi. Toinen vaihtari on tasoittaa saumat suoraan vaikka ardexin 828:llä niin voi jättää ne saumanauhat kokonaan veks ;)
 
J-saumatasoitetta ja anzan nauhalasta niin onnistumisprosentti on hyvä vaikkei kokemusta juuri olisi. Toinen vaihtari on tasoittaa saumat suoraan vaikka ardexin 828:llä niin voi jättää ne saumanauhat kokonaan veks ;)
Viimeks oli ongelmana nauhojen kupruilu ja ryttääntyminen ja vinoon meneminen ja muut synttärisetit. Nyt kokeillaan uusiks kostutetulla nauhalla..
 
Elä perkele mee sitä nauhaa kastelemaan... Ei tartu kunnolla ja sit se vasta venyy ja ryppyyn menee.

Tässä videolla ajassa 0:40-1:10 näytetty hyvin selvästi miten se tapahtuu
 
Elä perkele mee sitä nauhaa kastelemaan... Ei tartu kunnolla ja sit se vasta venyy ja ryppyyn menee.

Tässä videolla ajassa 0:40-1:10 näytetty hyvin selvästi miten se tapahtuu

Emmä kastelekkaan, vaan kostutan.
On se videoissa helppoa..

Omalla kohdalla homma meni näin:
-Pakkelit seinään
-Aseta kuiva saumanauha pakkeliin
-Huomaa, kuinka siihen jää ilmakuplia
-Revi hiukan irti ja suorista kupla
-Kuplan kohdalta paperi venynyt ja yritän tasoittaa ja tulee ryppy
-Jätä ryppy hiontaan asti.
-Anna kuivua ja huomaa että nauha on kunnolla tarttunut vainb keskeltä ja reunat suurimmaksi osaksi irti seinästä
-Laita pakkelia repsottavan nauhan alle ja huomaa että paperi on venynyt eikä mene tasaisesti vaan rypistyy
-Revi koko paska irti ja toista kaikki samat kuin edellä
-Revi koko paska irti ja heitä saumanauha helvettin ja käytä vain pakkelia.
-Jälki satakertaa parempaa

Nyt luin vinkkeinä että kun saumanauhaa hiukan kostuttaa, esim kylpyhuoneessa tai höyryssä niin se ei ime niin paljon kosteutta eikä jää kuplia ja tarttuu paremmin eikä ryppyynny.
 
Ite oon ihan kohtalaisella menestyksellä laittanut saumanauhoja niin, että pätkin valmiiksi sopivan pituiseksi, heitän vesiämpäriin vettymään ja siitä sitten hetkeksi johonkin orrelle kuivahtamaan.

Lopputuloksena läpikostea, muttei litimärkä nauha.
 
@Mikkos Vai oisko niin, että tasoite on ollut liian kuivaa, jolloin nauha ei tartu siihen ja jää kupruille. Voihan se nauhan kostuttaminen silloin auttaa, mutta juurisyy on kyllä se tasoite.
 
@Mikkos Vai oisko niin, että tasoite on ollut liian kuivaa, jolloin nauha ei tartu siihen ja jää kupruille. Voihan se nauhan kostuttaminen silloin auttaa, mutta juurisyy on kyllä se tasoite.
Ei mitään käryä missä vika. Se huono puoli noissa nettivideoissa sun muissa opetusjutuissa on, että kun jotain menee vituiks ni ei koskaan saa tietää mistä syystä..
 
Itse käytin viimeksi Tikkurilan Presto R telattavaa tasoitetta mutta en sitä kuitenkaan telannut seinään vaan ihan lastalla laitoin. On hieman kosteampaa kuin muut ja omasta mielestä helpompi käyttää. Saumanauhat leikkasin lähes oikeeseen mittaan ja käytin nopeasti vesiämpärissä eikä ollut ongelmia ilmakuplien suhteen tai muutenkaan ryppyjen.
 
Ei mitään käryä missä vika. Se huono puoli noissa nettivideoissa sun muissa opetusjutuissa on, että kun jotain menee vituiks ni ei koskaan saa tietää mistä syystä..
Juu ja nää videot joissa esitetään lähikuva nurkasta, "Ja sitten laitetaan saumanauha nyrkkaan", sit leikkaus, "Nyt kun saumanauha on laitettu..."
 
No kuvaa video epäonnistuneesta suorituksesta niin voidaan spekuloida mikä meni pieleen :)

Se on totta että se nauhan kastelu antaa lisää työaikaa, mutta koska nauha imee tällöin vähemmän kosteutta tasoitteesta, ei se myöskään tartu yhtä hyvin kiinni.

Yleisin vika on se että laitetaan liian vähän sitä tasoitetta sinne nauhan alle jolloin se kuivahtaa ennenkö sen nauhan siihen saa. Sitä J:tä voi laittaa sinne nauhan alle vaikka sentin kerroksen, asetella sen nauhan siihen päälle ja sitten teräslastalla painetaan se nauha sinne pohjaan niin että ylimääräinen laasti tulee sieltä takaa pois.

Tuo telattava tasoite voi asiassa auttaa mutta kuivuu todella hitaasti ja kutistuu reilusti kuivuessaan.
 
Mulla on tota Presto R pakkelia ja ajattelin sitä laittaa.
Mutta mites nyt kun laitan tuohon saumaan pakkelia ja sitten painan siihen paperin ja vedän lastalla päältä, niin se paperihan jää samalla tasolle kun se kipsin normaalitaso. Eikö siihen päälle pitäis laittaa vielä pakkelia?
Vai pitääkö se lasta olla niin kapea että se ei ole kipsin "normaalitasossa, vaan hiukan kapeampi kuin se viiste että paperi painuu hiukan normaalitasoa alemmaksi?
Jos ymmärrätte mitä ajan takaa..
 
Mulla on tota Presto R pakkelia ja ajattelin sitä laittaa.
Mutta mites nyt kun laitan tuohon saumaan pakkelia ja sitten painan siihen paperin ja vedän lastalla päältä, niin se paperihan jää samalla tasolle kun se kipsin normaalitaso. Eikö siihen päälle pitäis laittaa vielä pakkelia?
Vai pitääkö se lasta olla niin kapea että se ei ole kipsin "normaalitasossa, vaan hiukan kapeampi kuin se viiste että paperi painuu hiukan normaalitasoa alemmaksi?
Jos ymmärrätte mitä ajan takaa..
Minun ymmärtääkseni se saa jäähä siihen tasoon koska kipsilevyn pinta ja se nauha on ihan samanlaista paperia.
 
Ei, se ei saa jäädä samaan tasaan sen kipsipinnan kanssa vaan ALLE sen. Käytännössä tämä hoituu itsestään kun saumanauha painetaan siihen tasoitteeseen kiinni metallilastalla joka joustaa painaessa eli painaa nauhan alle sen kipsipinnan.

Tähän on olemassa myös oma lasta, SAUMAUSlasta joka on valmiiksi hieman kupera. Ideana on että ensin nauha painetaan se kupera puoli seinään päin lastalla riittävän syvälle ja tämän jälkeen sitä samaa J-tasoitetta levitetään nauhan päälle ja tasoitetaan samalla lastalla yli kupera puoli tälläkertaa ULOSPÄIN. Näin tasoitekerros tulee hieman yli kipsipinnan ja kun tasoite kuivuessaan kutistuu, on lopputulos tasan levypinnan kanssa. Tämän lastan etuna siis se, ettei sitä tarvitse painaa kuperaksi. Kun nauhoitettavaa on se 100m+ päivässä niin ranne kiittää vs. suora teräslasta.

Seuraavana päivänä sitten vedetään ohut kerros (0-1mm) pintatasoitetta (LF) tuosta yli 30-40cm leveällä lastalla, odotellaan tunti ja hiotaan kevyesti. Tämä siksi että a) tuo J on paskamaista hioa ja b) ettei vahingossa hiota sitä J:n sisällä olevaa saumanauhaa rikki.

Tässä vielä linkki Saumauslasta

Josko nyt olisi ohjeet selvät? :)
 
Sain nyt joten kuten tuon saumanauhan paikoilleen ja höyrytettynä oli huomattavasti helpompaa kuin rutikuivana. Tänään pitää vielä hioa ja laittaa ohute kerros pakkelia ja toivoa parasta.
 
Onko kukaan tekkiläisistä itte vaihtaneet kylppärissä/veskissä pesulavuaarin allaskaappeineen?
 
Tuli tuossa purettua levyt seinästä veks, kylpyhuone seinän/oven takana sis. saunan ja suihkun.

Onkohan tuo ihan ok että valo kajastaa läpi kh.stä suihkutiloihin?, tuli kiinnitettyä vain huomiota purun yhteydessä. Eli suihkupuolen paneelikaton kattolistan aiheuttamista rakosista hohtaa tuo valo. Vaarallista/ei hyvä? Lähinnä tuo ns. piiloon jäävä osio arveluttaa, kun kuitenkin luulisi höyryn, ja kosteuden tulevan noista raoista ja jäävän tuonne väliin muhimaan? Imuventteleejä imurilla on kyllä molemmin puolin tiloja.
 
Tuli tuossa purettua levyt seinästä veks, kylpyhuone seinän/oven takana sis. saunan ja suihkun.

Onkohan tuo ihan ok että valo kajastaa läpi kh.stä suihkutiloihin?, tuli kiinnitettyä vain huomiota purun yhteydessä. Eli suihkupuolen paneelikaton kattolistan aiheuttamista rakosista hohtaa tuo valo. Vaarallista/ei hyvä? Lähinnä tuo ns. piiloon jäävä osio arveluttaa, kun kuitenkin luulisi höyryn, ja kosteuden tulevan noista raoista ja jäävän tuonne väliin muhimaan? Imuventteleejä imurilla on kyllä molemmin puolin tiloja.
Ei todellakaan hyvä. Jos ei vaurioita pinnalla ja jos seinän kohdalla ei ole katossa saumaa, tuskin on vaurioita syvemmälläkään. Vaikka tuntemattomia ovat höyryjen tiet.

Naapurilla oli lattiassa sama. Alakerran valo kajasti läpi. Taloyhtiön mies korjasi silikonilla. :D (eli helvetin vastuuttomasti)
 
Joo. Miltäs tuota lähtisi paikkaamaan, uretaanilla ? Ainakin aukaisen vähän kylpyhuoneen puolelta listoja ja tarkistelen sieltä löytyykö mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaa millä fiksata vanhahkon keittiönkaapin saranoinnin?

Allekirjoittaneella petti keittiön ison kaapin saranoiden ruuvitukset ja kaappi ei pysy kiinni. Saranan ruuvit pysyvät hyvin kiinni ovessa, mutta rungon reiät on niin runnotut jo, että ruuvit ei pidä ja kaappi tippuu sijoiltaan. Reiät pitäisi täyttää ilmeisesti tai uusia runko, joka nyt on täysin kohtuuton operaatio muutaman ruuvin tähden. Olen hankkinut jo isompia ruuvejakin, mutta nyt aletaan olemaan siinä pisteessä, että seuraava koko iskee rungon toisesta laidasta läpi.

Mikä avuksi? Puukitillä reiken täyttö?
 
Kertokaa millä fiksata vanhahkon keittiönkaapin saranoinnin?

Allekirjoittaneella petti keittiön ison kaapin saranoiden ruuvitukset ja kaappi ei pysy kiinni. Saranan ruuvit pysyvät hyvin kiinni ovessa, mutta rungon reiät on niin runnotut jo, että ruuvit ei pidä ja kaappi tippuu sijoiltaan. Reiät pitäisi täyttää ilmeisesti tai uusia runko, joka nyt on täysin kohtuuton operaatio muutaman ruuvin tähden. Olen hankkinut jo isompia ruuvejakin, mutta nyt aletaan olemaan siinä pisteessä, että seuraava koko iskee rungon toisesta laidasta läpi.

Mikä avuksi? Puukitillä reiken täyttö?
Vaikka viiden millin propuilla. Pari tippaa asennusliimaa reikiin ja proput perään. Hyvä tulee.
 
Ja samalla tekniikalla kun poraat vaikka 6mm reiät, lyöt sinne liimatapit liimalla ja seuraavana päivänä sahaat ylimääräisen tapin pois ja poraat siihen 3mm reiän, pääset käyttämään niitä alkuperäisiä kalusteruuveja.

Noissa ei mikään liima oikein tahdo pitää, ja kittaus ei onnistu koska siinä ei pidä mikään ruuvi.
 
Uusi kiuas menee ostoon, kuulemma tiensä päässä. Nyt on joku harvia 20 pro kait, mitä tilalle? Saunan koko aika iso, tuo on kyllä riittänyt hyvinkin lämmittämään ton. Ehkä enemmän kiviä saisi olla? Budjetti taas tietty mitä nuo vastaavan kokoiset maksaa, 300-400? Pehmeät löylyt hakusessa.
 
Tuo Harvian kivi on ihan hyvä edullisemman pään kiuas. Suojaetäisyydet todella pienet (muistaakseni 100mm) joten sopii pienempäänkin saunaan.

Ohjainkeskuksessa kannattaa huomioida, että laki vaatii saunan tarkastusta aina ennen päälle kytkemistä ja tästä syystä moni sähkäri ei suostu ohjainpaneelia asentamaan kuin saunaan tai paikkaan josta on suora näkyvyys sinne.
 
Sähkökiuas kyllä löytyy, harvian 80kg kivitilalla mutta puukiuas oli puhki. Päädyttiin hitsaamaan paikka päälle ja kovaa ajoa, kestää minkä kestää taas. Saunassa siis molemmat kiukaat.
 
Emmä kastelekkaan, vaan kostutan.
On se videoissa helppoa..

Omalla kohdalla homma meni näin:
-Pakkelit seinään
-Aseta kuiva saumanauha pakkeliin
-Huomaa, kuinka siihen jää ilmakuplia <- Aivan, siksi sen päältä vedetään sillä lastalla ylhäältä alas niin että laasti tursuaa reunoista = ei ilmakuplia tai jos jää niin vedetään uudestaan ja painetaan enemmän.
-Revi hiukan irti ja suorista kupla
-Kuplan kohdalta paperi venynyt ja yritän tasoittaa ja tulee ryppy <- Kuiva nauha ei veny, se sun kastelema kyllä venyy
-Jätä ryppy hiontaan asti. <- Jos saat rypyn aikaan niin paina se lastalla sinne pohjaan ja vedä kittiä päälle?
Tästä eteenpäin se on sitten omaa tyhmyyttä :D

-Anna kuivua ja huomaa että nauha on kunnolla tarttunut vainb keskeltä ja reunat suurimmaksi osaksi irti seinästä
-Laita pakkelia repsottavan nauhan alle ja huomaa että paperi on venynyt eikä mene tasaisesti vaan rypistyy
-Revi koko paska irti ja toista kaikki samat kuin edellä
-Revi koko paska irti ja heitä saumanauha helvettin ja käytä vain pakkelia.
-Jälki satakertaa parempaa

Kyllähän se saumanauhan kastelu antaa lisää työaikaa, mutta a) se huonontaa nauhan tartuntaa b) nauha rypistyy, repeää ja venyy muodottomaksi huomattavasti helpommin c) kuivumisaika pitenee.

Tuollaisen eteisen voi kyllä yhtä hyvin vetää kuituvahvistetulla tasoitteella, tai saneerauskipsin ollessa kyseessä niin vaikka suoraan LF:llä niin ei ne mihinkään tule halkeamaan.
 
Oliskohan tämä hyvä ketju kysellä valaistuksesta?

Leffahuoneen takaosaan suunnittelin sivuseinille laittavani ledinauhaa katonrajaan listan taakse. Kysymykseni koskee lähinnä sitä, että onko edes saatavilla mistään kattotöpseliin kiinnitettävää ledinauhaa ja saisiko niitä tuohon samaan (videotykin vasemman etunurkan kohdalla) kaksi jollakin laillisella virityksellä? Olisi kiva, että toimisivat kytkimellä samasta paikasta kuin tuo toinenkin lamppu. Vai onko kaikki normitöpseliin kiinnitettäviä. Tällaisia vain tullut vastaan toistaiseksi. Kummassakin nurkassa on pistorasiat, eli saisihan sieltäkin vedettyä sähköä.

25300689888_f810240b68_c.jpg
 
Oliskohan tämä hyvä ketju kysellä valaistuksesta?

Leffahuoneen takaosaan suunnittelin sivuseinille laittavani ledinauhaa katonrajaan listan taakse. Kysymykseni koskee lähinnä sitä, että onko edes saatavilla mistään kattotöpseliin kiinnitettävää ledinauhaa ja saisiko niitä tuohon samaan (videotykin vasemman etunurkan kohdalla) kaksi jollakin laillisella virityksellä? Olisi kiva, että toimisivat kytkimellä samasta paikasta kuin tuo toinenkin lamppu. Vai onko kaikki normitöpseliin kiinnitettäviä. Tällaisia vain tullut vastaan toistaiseksi. Kummassakin nurkassa on pistorasiat, eli saisihan sieltäkin vedettyä sähköä.

25300689888_f810240b68_c.jpg
Ledinauha tartee muuntajan.
Eti sopiva muuntaja lampun pistokkeella tai kokonaan ilman.
 
Vaihdat muuntajaan vaan töpselin tilalle valaisin pistokkeen niin sillähän tuo hoituu.
 
Miten tämän kiskon voi purkaa, jotta saisi siirrettyä muualle ?
20171220_121837.jpg
20171220_121807.jpg
 
Kannattaako harkita kylppäriremppaa laatoittamalla vanhan päälle purkamisen sijaan? Kylppäri+sauna originaali ja tehty vuonna 2004.
 
Ruuvit auki ja siinä se, vai enkö ymmärrä kysymystä

Et ymmärrä kysymystä.. Noissa ei aina ole ruuveja näkyvillä, tai siis niitä ei pääse mistään päin avaamaan. Avataan joko kiskon läpi tai sitten kisko on kiinni pellissä "metalliklipsuilla", samaan tyyliin kuin itse laatikko tulee kiskoon kiinni (näkyy kuvassakin). Niissä kiskoissa on usein vielä tapit, joilla se tukeutuu puuhun, joten ei kannata turhaan väännellä sivuille.
 
Et ymmärrä kysymystä.. Noissa ei aina ole ruuveja näkyvillä, tai siis niitä ei pääse mistään päin avaamaan. Avataan joko kiskon läpi tai sitten kisko on kiinni pellissä "metalliklipsuilla", samaan tyyliin kuin itse laatikko tulee kiskoon kiinni (näkyy kuvassakin). Niissä kiskoissa on usein vielä tapit, joilla se tukeutuu puuhun, joten ei kannata turhaan väännellä sivuille.
Eikös näissä ruuvit ole siellä kiskojen alla? Kiskoissa on reikiä josta niihin pääsee käsiksi. Pitää vaan laittaa kohdalle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom