Kodin rempat(DIY)

Hinta on suhteellista, mutta 20cm leveää smyygilistaa oli ainakin muutama vuosi takaperin K-Raudan valikoimassa, valkoisena, siitä saa helposti käsisirkkelillä vetästyä tuon pari senttiä pois, tai varmaan jopa noutopihan sahauspalvelussa tekevät sen kaupan päässä. Toinen vaihtoehto on ostaa leveää paneelia josta sahaa urospontin pois ja maalaa valkoiseksi. Tai voi sen pontin sinne jättääkkin, laittaa ylöspäin niin sitä kukaan huomaa jos sokkeli on sisenevä itse kaappiin nähden.

Nyt näytti olevan levein vain 140mm joka ei tarpeeksi levyä. Pitää googletella vielä jos muualta saisi vielä leveämpää.
Ite tein sokkelit metritavarasta, melamiini levyä vaan ja kovaa sirkkelöintiä
Millä tai miten kiinnitit sitten nuo kun ei varmaan ollut valmiina sellaisia uria tai kiinnikeitä, jolla sen levyn saisi kiinnikkeillä jalkaan kiinni suoraan?

1666257323347.png
 
Nyt näytti olevan levein vain 140mm joka ei tarpeeksi levyä. Pitää googletella vielä jos muualta saisi vielä leveämpää.

Millä tai miten kiinnitit sitten nuo kun ei varmaan ollut valmiina sellaisia uria tai kiinnikeitä, jolla sen levyn saisi kiinnikkeillä jalkaan kiinni suoraan?

1666257323347.png
Tuommoisia vastaavia kiinnikkeitä on myös ruuvilla kiinnitettäviä.
 
Keittiön allaskaapin viemäri on vuotanut tipottain jonkun aikaa, ja siihen vaihdettiin nyt uudet putket putkarin toimesta. Kaapin alta otin pois levyt ja betonin päältä villat jotka oli hieman kostunut. Betonin pinta näyttää vähän kostealle pieneltä alueelta, millä helpoiten kuivaksi? Huomattiin tuo vuoto siitä kun ikävä haju tullut pari päivää kaapista. Jos tonne pistää jonkun lämpöpuhaltimen niin se puhaltaa kaiken paskan hajun ja vanhan villan pölyn huoneilmaan, muita ideoita?
 
Keittiön allaskaapin viemäri on vuotanut tipottain jonkun aikaa, ja siihen vaihdettiin nyt uudet putket putkarin toimesta. Kaapin alta otin pois levyt ja betonin päältä villat jotka oli hieman kostunut. Betonin pinta näyttää vähän kostealle pieneltä alueelta, millä helpoiten kuivaksi? Huomattiin tuo vuoto siitä kun ikävä haju tullut pari päivää kaapista. Jos tonne pistää jonkun lämpöpuhaltimen niin se puhaltaa kaiken paskan hajun ja vanhan villan pölyn huoneilmaan, muita ideoita?

Jos puhallin on mallia "Biltema Lämpöpuhallin 2000 W" niin luulis ajavan asiansa?
 
Jos puhallin on mallia "Biltema Lämpöpuhallin 2000 W" niin luulis ajavan asiansa?

Auton sisätilan lämmitintä meinasin, mutta liekkö se tuohon yhtään hyvä? Tommonen biltsun malli olisi kyllä varmasti parempi pitkään käyttöön.
Saiskohan tosta kaapista järkättyä jollain puhaltimella myös poiston pihalle, autotallissa olis maalauskaapissa puhallin, siihen vaan hankkisi pidemmän letkun niin olisi sekin hoidettu.
 
Kunhan vaan varmistaa ettei polta taloa sen puhaltimen kanssa... Rakennuskonevuokraamosta saisi vuokrattua "oikean" kuivaimen. Poiston järjestäminen voi olla hankalampi homma, tai no tuuletusikkunaan finnfoam ja siihen reikä letkulle.
 
Keittiön allaskaapin viemäri on vuotanut tipottain jonkun aikaa, ja siihen vaihdettiin nyt uudet putket putkarin toimesta. Kaapin alta otin pois levyt ja betonin päältä villat jotka oli hieman kostunut. Betonin pinta näyttää vähän kostealle pieneltä alueelta, millä helpoiten kuivaksi? Huomattiin tuo vuoto siitä kun ikävä haju tullut pari päivää kaapista. Jos tonne pistää jonkun lämpöpuhaltimen niin se puhaltaa kaiken paskan hajun ja vanhan villan pölyn huoneilmaan, muita ideoita?
Mikä on "pieni alue"?
Jos oikeasti pieni alue eikä kovin märkä niin kuivuu haihtumalla ilman lämpöä, kestää vaan vähän kauemmin
 
Väliovi löystyy alasaranan kiinnityskohdasta. Otin saranan irti ja huomasin että edellinen asukas oli vetänyt sinne kipsilevyankkurin ruuvin alle:rolleyes:

Saisikohan tuon reijän vielä tiivistettyä jollain konstilla jotta ruuvi pysyisi siellä ilman tuota ankkuria, ettei tarvi lähteä hakemaan uutta ovea?
 
Saisikohan tuon reijän vielä tiivistettyä jollain konstilla jotta ruuvi pysyisi siellä ilman tuota ankkuria, ettei tarvi lähteä hakemaan uutta ovea?
Jotain vähemmän liikkuvia olen korjannut poraamalla reiän isommaksi ja liiman kanssa poratappi reikään (näkyy löytyvän esim Puuilosta). Liiman kuivuttua tapin lyhennys samaan tasoon pinnan kanssa ja ruuville sopivan reiän poraus. Toimisko tässä ovessakin, vai onko siinä vain ohuet pahvikuoret?
 
Väliovi löystyy alasaranan kiinnityskohdasta. Otin saranan irti ja huomasin että edellinen asukas oli vetänyt sinne kipsilevyankkurin ruuvin alle:rolleyes:

Saisikohan tuon reijän vielä tiivistettyä jollain konstilla jotta ruuvi pysyisi siellä ilman tuota ankkuria, ettei tarvi lähteä hakemaan uutta ovea?
Youtubessa tuli vastaan filmi jossa kaveri korjaili ruuvinreikiä pumpulilla ja pikaliimalla, itsellä ei ollut yhtään läpeä vailla korjausta.. mutta palan halusta kuulla miten toimisi siellä
 
Youtubessa tuli vastaan filmi jossa kaveri korjaili ruuvinreikiä pumpulilla ja pikaliimalla, itsellä ei ollut yhtään läpeä vailla korjausta.. mutta palan halusta kuulla miten toimisi siellä

Oletko varma että oli pumpulia? Voi hyvin ollakin, mutta yleensä tuossa kikkakolmosessa käytetään soodaa ja pikaliimaa (syanoakrylaattia), ne reagoivat keskenään ja se tekee erittäin kovan paikan ja kovettuu välittömästi. Koska se kuitenkin on erittäin kova paikka (se murtuu helposti), en välttämättä käyttäisi kyllä tähän tarkoitukseen puussa johon kierretään rasituksen alainen ruuvi perään. Aikaisemmin ehdotettu poraus/puutappi on parempi.
 
Youtubessa tuli vastaan filmi jossa kaveri korjaili ruuvinreikiä pumpulilla ja pikaliimalla, itsellä ei ollut yhtään läpeä vailla korjausta.. mutta palan halusta kuulla miten toimisi siellä
Puuvilla ja pikaliima reagoi niin voimakkaasti että syttyy palamaan, ei kannattane kokeilla.
 
Tarkoitus olisi laittaa uudet tiivisteet muutamaan ulko-oveen, mutta terrasin oven kohdalla onkin näin mielenkiintoinen viritelmä vanhan omistajan toimesta:


Kyseessä siis tuplaovi ja tosiaan normaalin uratiivisteen päälle pitänyt vielä lätkäistä tarratiiviste. Ovet itsessään ovat korkaus ja sivusuunnassa ihan kohdallaan, mutta haasteena on tuo suuri väli kynnykseen ja yläkarmiin nähden. Sen tiedän, että vastaraudasta pystyy vähän säätämään sitä, että ovet tiivistyisivät paremmin, mutta tässä on välystä "vähän" liikaa.

Onkos tässä nyt vaan menny aikanaan rakennuttajalta asennus vituralleen ja voiko oikein muutakaan tehdä kun laittaa samanlainen viritelmä tilalle? Tietysti mahdollisimman iso uratiiviste nyt ensiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kuva ei oikein aukea, mutta 10mm uratiivisteellä saa pelastettua paljonkin. Esim. Käyristyneen ovilehden aiheuttamat tiivistymisongelmat. Kannattaa myös säätää ovea saranoista (pystyasennossa), jospa se asettuisi sitten paremmin paikalleen.
 
Tarkoitin aukeamisella sitä, että en tajunnut missä välissä se rako on. o_O Näkyy oikein hyvin.
 
:D Kuva siis oven alareunasta, sisäpuolella puinen kynnys, jonka jälkeen tuollainen metallinen suojalista. Toi rako tämän suojalistan ja ovilehden välillä on jotain 11-12mm, mitä nyt on paikattu tuolla kahden tiivisteen viritelmällä. Mutta tosiaan varmaan hyvä lähteä liiketeenseen vaihtamalla 10mm tiiviste tilalle ja katsoa saako vaikka vastaraudasta passattua loput
 
Olis tarkoitus laittaa yöpöydäntasoiksi tuollaiset tuppeensahatut lankun pätkät (n. 20x40cm). Mikä olisi hyvä keino kiinnittää ne gyprocseinään mahdollisimman näkymättömällä tavalla?
 
avaa seinä, sinne vahvikkeet, ja kulmaraudat niin että seistä tulee ulos vain vaakaosa. seinän paikkaus. ei paljon huomaamattomammin saa.
 
Ei näytä syttyvän:


joskus töissä kun onnistuin puuvillaisille haalareille roiskuttamaan reilummin syanoakrylaattia niin tuli kiire ottaa pois kun alkoi sen verran voimakkaasti savuamaan. ei nyt sentään palamaan syytynyt. mutta voimakkaasti oli lämpöä tuottava reaktio kyllä.
 
Vaatetangon kiinnitys kaapinseinään

Pitäisi saada vaatetanko - tai tarkemmin ottaen putkenkiinnikkeet - kiinni kiinteän, kalustelevyisen vaatekaapin seiniin. Vaatetanko tuli alas kun edellisistä, muovisista kiinnikkeistä murtuivat kiinnitystapit liiallisen painon vuoksi. Hommasin tuollaisen metallisen putkenkannattimen, mukaan tuli n. 20mm pitkät ruuvit. Lisäksi omasta takaa on IKEAn FIXA Ruuvi- ja tulppasetti 260 osaa josta löytyy 30mm ruuvi ja 31mm ruuvitulppa.

Kaapin vasemalla seinällä on 30mm (2 x 15mm) paksu kalustelevy ja takana vaatehyllyjä. Oikealla seinällä on 15mm kalustelevy ja tod. näk. 15mm tyhjää tilaa ennen betoniseinää, tai sitten toinen 15mm kalustelevy. Ruuvitulppa parantaisi kantavuutta, mutta en ole törmännyt < 30mm pitkiin sellaisiin. Vasemmalle pitäisi porata reikä läpi asti että tulppa menisi pohjaan asti.

Miten nuo kannattimet tulisi kiinnittää? Riittäisikö pelkkä ruuvikiinnitys (20 vai 30mm) vaiko 30mm ruuvitulppa + ruuvi? Tekeekö noilla IKEAn FIXA -ruuvitulpilla mitään vai pitäisikö hommata nailonia olevat (en ole varma mitä materiaalia FIXA on)?

20221025_184437.jpg
20221025_183003.jpg
20221025_183048.jpg
 
Laittaisin pelkät ruuvit. Kun ei tule ulospäin vetoa niin pitäisi kestää ihan hyvin.

Edit: Mulla on 13mm ruuveilla tommonen vaatetanko kiinni ja siinä roikkuu noin 15 hupparia... ei ainakaan vielä oo tullu alas.
 
Olisiko vinkkejä vinyylilattialankun korjaukseen. Pitkällä sivulla on jäänyt ilmeisesti asennusvaiheessa parissa kohtaa sauma auki. Ikävästi juuri osuu silmään ja tietty ovat keskellä lattiaa. Onko mitään keinoa saada noita jollain esim paukautettua kiinni?
 
Olisiko vinkkejä vinyylilattialankun korjaukseen. Pitkällä sivulla on jäänyt ilmeisesti asennusvaiheessa parissa kohtaa sauma auki. Ikävästi juuri osuu silmään ja tietty ovat keskellä lattiaa. Onko mitään keinoa saada noita jollain esim paukautettua kiinni?
Jostain videosta nähnyt kun jollain kakspuolisella teipillä jonkun kapulan teipannut siihen ja pamauttanut kiinni. Siitä en sitten tiedä jääkö teipistä jälki.
 
Olisiko vinkkejä vinyylilattialankun korjaukseen. Pitkällä sivulla on jäänyt ilmeisesti asennusvaiheessa parissa kohtaa sauma auki. Ikävästi juuri osuu silmään ja tietty ovat keskellä lattiaa. Onko mitään keinoa saada noita jollain esim paukautettua kiinni?
Otat listat irti, laitat kiilat vastapuolelle ja väännät varovasti parkettiraudalla seinää vasten. Yleensä saa suostuteltua isojakin aloja ponttiinsa
 
Jostain videosta nähnyt kun jollain kakspuolisella teipillä jonkun kapulan teipannut siihen ja pamauttanut kiinni. Siitä en sitten tiedä jääkö teipistä jälki.
Otat listat irti, laitat kiilat vastapuolelle ja väännät varovasti parkettiraudalla seinää vasten. Yleensä saa suostuteltua isojakin aloja ponttiinsa

Kiitos vinkeistä. Täytyypä laittaa testiin molemmat keinot. Raportoin tänne sitten miten käy.
 
Vaatetangon kiinnitys kaapinseinään

Pitäisi saada vaatetanko - tai tarkemmin ottaen putkenkiinnikkeet - kiinni kiinteän, kalustelevyisen vaatekaapin seiniin. Vaatetanko tuli alas kun edellisistä, muovisista kiinnikkeistä murtuivat kiinnitystapit liiallisen painon vuoksi. Hommasin tuollaisen metallisen putkenkannattimen, mukaan tuli n. 20mm pitkät ruuvit. Lisäksi omasta takaa on IKEAn FIXA Ruuvi- ja tulppasetti 260 osaa josta löytyy 30mm ruuvi ja 31mm ruuvitulppa.

Kaapin vasemalla seinällä on 30mm (2 x 15mm) paksu kalustelevy ja takana vaatehyllyjä. Oikealla seinällä on 15mm kalustelevy ja tod. näk. 15mm tyhjää tilaa ennen betoniseinää, tai sitten toinen 15mm kalustelevy. Ruuvitulppa parantaisi kantavuutta, mutta en ole törmännyt < 30mm pitkiin sellaisiin. Vasemmalle pitäisi porata reikä läpi asti että tulppa menisi pohjaan asti.

Miten nuo kannattimet tulisi kiinnittää? Riittäisikö pelkkä ruuvikiinnitys (20 vai 30mm) vaiko 30mm ruuvitulppa + ruuvi? Tekeekö noilla IKEAn FIXA -ruuvitulpilla mitään vai pitäisikö hommata nailonia olevat (en ole varma mitä materiaalia FIXA on)?

Tuolla tulpalla ei ole mitään virkaa tuohon lastulevyyn (taimitäsenyton) kiinnittäessä, korkeintaan huonontaa tulosta. Laita suoraan noilla lyhkäisillä ruuveilla, kestää normaalin vaatekuorman hyvin, varsinkin jos putken sovitus on jämpti ettei pääse nuljumaan. Jos se tanko on täynnä painavia kelsiturkkeja ja muksut vielä roikkuu siinä tangossa tms niin siinä tapauksessa laita pitkät ruuvit tuohon missä on kaksi levyä vierekkäin ja sitten sinne seinän puolelle ulkopuolelle pieni esim 10mm vanerilappu ja pitkät ruuvit myös sille puolelle.
 
Kaksipuoleisella teipillä pulikka kiinni lankkuun ja vasaralla avustusta.



Varmasti tuommoinen päätysauma meneekin helpommin kiinni. Tässä tapauksessa kyse kuitenkin pitkästä sivusta.
Mutta testailen tätä tänään tai huomenna niin nähdään miten käy. Jos ei auta niin sitten tuo toinen vaihtoehto käytäntöön.
Viimeisenä vaihtoehtona sitten isompaa mattoa hankintaan ja unohdetaan koko ongelma.
 
Varmasti tuommoinen päätysauma meneekin helpommin kiinni. Tässä tapauksessa kyse kuitenkin pitkästä sivusta.
Mutta testailen tätä tänään tai huomenna niin nähdään miten käy. Jos ei auta niin sitten tuo toinen vaihtoehto käytäntöön.
Viimeisenä vaihtoehtona sitten isompaa mattoa hankintaan ja unohdetaan koko ongelma.
Toihan vois mennä silläkin, että vaaleapohjainen lenkkari jalkaan ja potkaisee kengän pohjalla paikalleen.
 
Tuolla tulpalla ei ole mitään virkaa tuohon lastulevyyn (taimitäsenyton) kiinnittäessä, korkeintaan huonontaa tulosta. Laita suoraan noilla lyhkäisillä ruuveilla, kestää normaalin vaatekuorman hyvin, varsinkin jos putken sovitus on jämpti ettei pääse nuljumaan. Jos se tanko on täynnä painavia kelsiturkkeja ja muksut vielä roikkuu siinä tangossa tms niin siinä tapauksessa laita pitkät ruuvit tuohon missä on kaksi levyä vierekkäin ja sitten sinne seinän puolelle ulkopuolelle pieni esim 10mm vanerilappu ja pitkät ruuvit myös sille puolelle.

Kiitos tiedosta, voisin laittaa varmuuden vuoksi ainakin vasemmalle puolelle noilla pidemmillä ruuveilla. En ole varma saako seinän ja vaatekaapin väliin laitettua tuota vanerilappua suht helposti, täytyy hieman katsoa. Jos se ei onnistu, olisiko parempi käyttää lyhyitä vai pitkiä ruuveja?
 
Kiitos tiedosta, voisin laittaa varmuuden vuoksi ainakin vasemmalle puolelle noilla pidemmillä ruuveilla. En ole varma saako seinän ja vaatekaapin väliin laitettua tuota vanerilappua suht helposti, täytyy hieman katsoa. Jos se ei onnistu, olisiko parempi käyttää lyhyitä vai pitkiä ruuveja?
Tuo lyhytkin ruuvi menee lähestulkoon kokonaan levyn läpi, ei sillä läpi menevällä osalla siitä pitkästä ruuvista enää mitään hyötyä ole siellä toisella puolella tyhjän päällä. Yli menevä töröttävä ruuvinpää on myös tarpeeton "ansa" jollekin joka joskus kaappia siirtää tai purkaa tms. Tärkeämpi on tehdä siitä putkesta jämptin pituinen tai jos se putki on jo valmis, niin tarvittaessa fylliä putken ja kiinnikkeen väliin, että sovitus on mahdollisimman tarkka, silloin kun sovituksessa ei ole väljää se veto tulee suoraan alaspäin jolloin minkä tahansa pituinen ruuvi ja se itse levy kestää siinä parhaiten.
 
Olisiko suosituksia omakotitalon ulko-oveksi? Hakusessa olisi ovi joka toivottavasti kestäisi seuraavat 20-30 vuotta. Aurinko pääsee myös paistamaan koko päivän suoraan ovelle, joten ei tahtoisi sijoittaa oveen joka vuoden päästä on kiero. Kaskipuun ovea Starkilta kyselin, mutta halvimmillaan jäi 1300€. Tekivät tarjouksen Lammin 70mm lämpöovesta (malli 401) leveällä karmilla 1140€. Onko kokemuksia Lammin ovista? Suomi24:sä totuttuun tapaan haukuttu pystyyn kaikki Lammin tuotteet ja asiakaspalvelu, mutta timpuri kaverini sanoi että olisi suhkot laadukkaita. Ei siis ole välttämätöntä olla lämpöovi, mutta tuohon hintaan vaikuttaa ihan hyvältä. Hinta ilman heloja tosin.
 
Meillä uusittiin etu- ja takaovi reilut neljä vuotta sitten ja Pihlan ovet on kestäneet hyvin, ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin rasvata saranat. Aika perusmallit tuli valittua, luokkaa tonnin kappalehan ne silloin oli. Tekniseen tilaan vaihdatettiin tänä kesänä myös Pihlan ovi hyvien kokemusten perusteella.
 
Olisiko suosituksia omakotitalon ulko-oveksi? Hakusessa olisi ovi joka toivottavasti kestäisi seuraavat 20-30 vuotta. Aurinko pääsee myös paistamaan koko päivän suoraan ovelle, joten ei tahtoisi sijoittaa oveen joka vuoden päästä on kiero. Kaskipuun ovea Starkilta kyselin, mutta halvimmillaan jäi 1300€. Tekivät tarjouksen Lammin 70mm lämpöovesta (malli 401) leveällä karmilla 1140€. Onko kokemuksia Lammin ovista? Suomi24:sä totuttuun tapaan haukuttu pystyyn kaikki Lammin tuotteet ja asiakaspalvelu, mutta timpuri kaverini sanoi että olisi suhkot laadukkaita. Ei siis ole välttämätöntä olla lämpöovi, mutta tuohon hintaan vaikuttaa ihan hyvältä. Hinta ilman heloja tosin.
Minä uusin vuosi sitten ulko-ovet. Kaskipuun ovet, tuli suoraan tehtaalta. Kannattaa kysyä kaskipuun tapauksessa myös niiden oman myyjän kautta tarjousta, itsellä se oli tuntuvasti halvempi kuin rautakaupan vastaava tarjous. Mutta itse asiaan, minkä tahansa oven valitsetkin niin lue tarkkaan takuuehdot tuon suoranapysymisen kannalta. Niissä oli ainakin vuosi sitten isoja eroja (oven koon ja oven värin mukaan). Esim meillä on tummanruskea ovi niin osa valmistajista rajasi sen ulos suoranapysymisen osalta (vaikka oveen ei suoraan pääse aurinko paistamaan).
 
Minä uusin vuosi sitten ulko-ovet. Kaskipuun ovet, tuli suoraan tehtaalta. Kannattaa kysyä kaskipuun tapauksessa myös niiden oman myyjän kautta tarjousta, itsellä se oli tuntuvasti halvempi kuin rautakaupan vastaava tarjous. Mutta itse asiaan, minkä tahansa oven valitsetkin niin lue tarkkaan takuuehdot tuon suoranapysymisen kannalta. Niissä oli ainakin vuosi sitten isoja eroja (oven koon ja oven värin mukaan). Esim meillä on tummanruskea ovi niin osa valmistajista rajasi sen ulos suoranapysymisen osalta (vaikka oveen ei suoraan pääse aurinko paistamaan).
Kannattanee suoraan ostaa toimittajalta, joiden ovet ei ole sellaista lötköä, että tarvis tuollaisia hp-takuuehtoja pistää.
 
0002B_Luukku_takka_pieni_kaari.jpg
Mikä tuon ympyröidyn osan funktio on?
Toisioilman säätöä varten tuo oletettavasti on. Monestihan tulipesissä (ainakin uudemmissa) on mahdollisuus säätää erikseen ensiö- ja toisioilman määrää. Ensiöilma johdetaan pääosin arinan alta ja se pitää siis palon käynnissä siinä tulipesässä puiden ympärillä. Kuitenkin kunnon roihulla palamatonta kaasua karkaa myös tulipesän yläosiin ja kohti hormia. Tuon toisioilman tarkoitus on ruokkia näitä kaasuja palamaan vielä siellä tulipesän yläpuolella ennen kuin ne karkaavat hormista pihalle. Toisiopalo on merkittävä lämmittäjä varaavissa tulisijoissa.
 
Miten noita narisevia kevyiden sisälaakaovien saranoita pitäisi huoltaa? Pelkällä säädöllä vai jotain voiteluainetta liikkuvien pintojen väliin? En viitsis suihkutella sisällä käryäviä, voimansiirtoon ym. ulkokäyttöön tarkoitettuja öljyjä allergisena, eli mikä olisi oikea voiteluaine? Sähköparranajokoneen väritön voiteluöljy tuntuu olevan täysin hajuton. Sitä löytyy ruokalusikallinen tuommoisessa peukalon pään kokoisessa tippapullossa, eli aika nopeasti käytetty jos sillä lähtee läträämään.

Eli tämmöiset saranat (ensimmäiset tulokset, valkoisia):
 
Miten noita narisevia kevyiden sisälaakaovien saranoita pitäisi huoltaa? Pelkällä säädöllä vai jotain voiteluainetta liikkuvien pintojen väliin? En viitsis suihkutella sisällä käryäviä, voimansiirtoon ym. ulkokäyttöön tarkoitettuja öljyjä allergisena, eli mikä olisi oikea voiteluaine? Sähköparranajokoneen väritön voiteluöljy tuntuu olevan täysin hajuton. Sitä löytyy ruokalusikallinen tuommoisessa peukalon pään kokoisessa tippapullossa, eli aika nopeasti käytetty jos sillä lähtee läträämään.

Eli tämmöiset saranat (ensimmäiset tulokset, valkoisia):
Ihan sama mitä sinne laitat. Vaikka pieni pisara oliiviöljyä. Ei niiden saranoiden kuulu uida siinä rasvassa vaan pikku pisara vaikka lukkosulaa. Voin vannoa että yksikään allergikko ei sitä haista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 667
Viestejä
4 495 445
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom