Kitaran soittaminen

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Kokeilemalla selviää. Kielten paksuus on niin käyttäjäkohtaista. Itse kielten paksuus kulkee yhden pykälän alaspäin virittämisen kanssa. Eli normi e 009, eb 010 jne. Toki joskus sekoittelen settejä niin että 010 settiä alapää ja yläpää 009 jne. Fiiliksen mukaan.
Joo, näinhän se on. Mä olen kuitenkin komppi miehiä ja tilulilu ei kiinnosta, niin toi tuhdimpi alapää varmaan ihan hyvä. Ja muutenkin tykkään enemmän jäykemmästä tatsista.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Jos haluaisin soitella C vireessä, niin mikä kielisetti olisi sopiva? Tottakai jäykkyys on vähän maku asia, mutta edes tontille.
Itse olen näillä tykännyt soitella.
3076E406-4B92-48F2-AB0D-EF44D2567C79.jpeg
Tosin riippuu kitarasta ja soittajasta voiko/uskaltaako näitä laittaa E standardiin kun tulee sellainen fiilis että kaula menee poikki.
 

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Itse olen näillä tykännyt soitella.

Tosin riippuu kitarasta ja soittajasta voiko/uskaltaako näitä laittaa E standardiin kun tulee sellainen fiilis että kaula menee poikki.
No, en mä kyllä noita laittaisikaan E vireeseen. Floikkaan pitäisi hakea jostain Scaniasta jouset.
Mutta C vireeseen varmaan ihan hyvät.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Normaaliin C-vireeseen 12-56 on ihan hyvä. Dropissa riittääkin sitten jo 11-56. Suosittelen ehdottomasti sellaista settiä, jossa tuo kolmanneksi ohuin kieli on punottu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
Edellisestä kuvasta mullakin kerenny jo kaks kitaraa vaihtumaan :D LTD vaihtu aitoon Esp Horsonttiin ja Custom Prs vaihtu Yamaha SA2200:n. Vielä saattaisi tuo Duesenbergi vaihtua vaikka Mesan komboon ja basso olisi kiva vaihtaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
Edellisestä kuvasta mullakin kerenny jo kaks kitaraa vaihtumaan :D LTD vaihtu aitoon Esp Horsonttiin ja Custom Prs vaihtu Yamaha SA2200:n. Vielä saattaisi tuo Duesenbergi vaihtua vaikka Mesan komboon ja basso olisi kiva vaihtaa...
Mä nyt vaan maalaan. Helvetin hyvä tuommoinen Satriani kepukka kyllä. Ulkonäkö oli vähän mitä oli kun joku idiootti oli kaivertanut tekstiä toiselle puolelle. Kaula ja rauta priimakunnossa kyllä. Vetäsin käsipelin lakat pois ja täyttelin kolot ja uusi valkoinen päälle.
Katsotaan minkä väriseksi vetäisi. Kovassa mietinnässä tuo Synergy Green, jos sitä kävisi tötsän sekoituttamassa


Sopisi kun on mustaa ja kromia kuitenkin. Sitten 2k spraylakkaa päälle ja pidetään peukkuja :D
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Edellisestä kuvasta mullakin kerenny jo kaks kitaraa vaihtumaan :D LTD vaihtu aitoon Esp Horsonttiin ja Custom Prs vaihtu Yamaha SA2200:n. Vielä saattaisi tuo Duesenbergi vaihtua vaikka Mesan komboon ja basso olisi kiva vaihtaa...
Tänne tuli juuri myös ESP:n Horizon :) Jotenkin nuo vaan sopii omaa tassuun. Nyt onkin sitten kolme H-sarjalaista tuossa.. Taitaa lähteä Ibanez myyntiin. Vaikka kitaroita on mukava omistaa, liika määrä ahdistaa jo :D
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Mä nyt vaan maalaan. Helvetin hyvä tuommoinen Satriani kepukka kyllä. Ulkonäkö oli vähän mitä oli kun joku idiootti oli kaivertanut tekstiä toiselle puolelle. Kaula ja rauta priimakunnossa kyllä. Vetäsin käsipelin lakat pois ja täyttelin kolot ja uusi valkoinen päälle.
Katsotaan minkä väriseksi vetäisi. Kovassa mietinnässä tuo Synergy Green, jos sitä kävisi tötsän sekoituttamassa


Sopisi kun on mustaa ja kromia kuitenkin. Sitten 2k spraylakkaa päälle ja pidetään peukkuja :D
Nuo on mukavia kitaroita. Ergonominen body ja mukavat soundit tuossa. Ainoa parannus mulle olisi hieman isompi radius kuin tuo modernin straton 9.5", niin saisi kielet oikeasti tonttiin mutta mielipideasioitahan nuo.
 
Viimeksi muokattu:

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Mitä sanoo raati?


Hienon värinen.
Piristävä ainaisten mustien jälkeen.

Mulla on vaan yksi kriteeri seuraavan kepukan suhteen ja se on ettei saa olla musta. No on siinä muitakin ranskan viivoja, mut toi on päällimmäisenä :)
 

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Tuli muuten tossa vuosi tai jotain sitten siirryttyä plugareiden maailman ja ei ole kaduttanut. Puhun siis kotona makkari soittelusta, kun pitää hiljaisella saada "hyvää" treeni soundia. Ainakin omassa käytössä toimii helkutin hyvin.
Vaimokaan ei ole nipottanut yhtään metelistä vs 100 wattinen marsu "hijaisella".

Tottakai piti vähän totutella, nyt en vaihtaisi pois koti soittelussa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
645
Khyl tuo juur tuommoisella valoisella kiillolla näyttää hyvällä tavalla pirtsakalta!
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 207
Minkälaisilla kokoonpanoilla kitaristit täällä treenaa/soittelee kotioloissa? On tässä muutaman vuoden tauon jälkeen lämmennyt ajatus soittamiseen palaamisesta, ja aiemmin on kotona tullut soiteltua milloin minkäkin pienemmän treenivahvistimen kautta. Tavallaan nyt on vaihtoehtona jatkaa samalla linjalla, mutta ihan näin sivusta katsoen kiinnostaa kuulla kokemuksia/suosituksia näistä nykyaikaisemmista järjestelyistä. Eli siis softan, kuulokkeiden ja sellasten kanssa pelailusta.

Ja vielä kolmantena "uutena" vaihtoehtona lajiin on näköjään tullut älytön määrä pienempiä, keskimäärin 15 watin nuppeja, joita makuuhuonekitaristit sitten laittaa jonkun 1x12 kaapin päälle. Kaikki tällaiset tuli aikaisemmin sivuutettua täysin, kun kotona oli tosiaan jokin treenivahvistin tai kombo, ja treeniksellä sitten ne järeämmät kamat sitä touhua varten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
Hienon värinen.
Piristävä ainaisten mustien jälkeen.

Mulla on vaan yksi kriteeri seuraavan kepukan suhteen ja se on ettei saa olla musta. No on siinä muitakin ranskan viivoja, mut toi on päällimmäisenä :)
Juu. Mustat kitarat on vähän nähtyjä. Itse tykkään värikkäistä. Tuohonkin päädyin kun tajusin ettei mulla ole koskaan vihreää ollut ja noita js malleja ei ole vihreinä ollut kuin yksi spesiaaliversio joskus.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
619
Minkälaisilla kokoonpanoilla kitaristit täällä treenaa/soittelee kotioloissa? On tässä muutaman vuoden tauon jälkeen lämmennyt ajatus soittamiseen palaamisesta, ja aiemmin on kotona tullut soiteltua milloin minkäkin pienemmän treenivahvistimen kautta. Tavallaan nyt on vaihtoehtona jatkaa samalla linjalla, mutta ihan näin sivusta katsoen kiinnostaa kuulla kokemuksia/suosituksia näistä nykyaikaisemmista järjestelyistä. Eli siis softan, kuulokkeiden ja sellasten kanssa pelailusta.

Ja vielä kolmantena "uutena" vaihtoehtona lajiin on näköjään tullut älytön määrä pienempiä, keskimäärin 15 watin nuppeja, joita makuuhuonekitaristit sitten laittaa jonkun 1x12 kaapin päälle. Kaikki tällaiset tuli aikaisemmin sivuutettua täysin, kun kotona oli tosiaan jokin treenivahvistin tai kombo, ja treeniksellä sitten ne järeämmät kamat sitä touhua varten.
99% ajasta tulee soitettua pluginien kautta, koska oikeista vahvistimista lähtee vaan niin vitusti liikaa äänenvoimakkuutta.

Audient iD4 -> BIAS FX 2 / Neural Gojira -> Behringer Truth B2031A tai BD DT 770 Pro. Äänittelyt reaperilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
Minkälaisilla kokoonpanoilla kitaristit täällä treenaa/soittelee kotioloissa? On tässä muutaman vuoden tauon jälkeen lämmennyt ajatus soittamiseen palaamisesta, ja aiemmin on kotona tullut soiteltua milloin minkäkin pienemmän treenivahvistimen kautta. Tavallaan nyt on vaihtoehtona jatkaa samalla linjalla, mutta ihan näin sivusta katsoen kiinnostaa kuulla kokemuksia/suosituksia näistä nykyaikaisemmista järjestelyistä. Eli siis softan, kuulokkeiden ja sellasten kanssa pelailusta.

Ja vielä kolmantena "uutena" vaihtoehtona lajiin on näköjään tullut älytön määrä pienempiä, keskimäärin 15 watin nuppeja, joita makuuhuonekitaristit sitten laittaa jonkun 1x12 kaapin päälle. Kaikki tällaiset tuli aikaisemmin sivuutettua täysin, kun kotona oli tosiaan jokin treenivahvistin tai kombo, ja treeniksellä sitten ne järeämmät kamat sitä touhua varten.
Mä soittelen vain plugareilla. Motu M4 interfacena, Amplitube, TH-U, revalver, mercuriall jne. Kajarit Yamaha HS7 ja kuulokkeet Beyer 880. Viimeisen oikean vahvarin myin pari vuotta sitten pois. Oli Marshall Dsl20 ja 2x12 kaappi. Ei nekään rivariin sopinut kun bändihommat kuolleet aikoja sitten ja vei liikaa tilaa.

Ihan tyytyväinen olen noihin ollut. Kitaroita ehkä liian monta omiin tarpeisiin ja taitoihin nähden mutta mikäs noita pidellessä :D
 

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Minkälaisilla kokoonpanoilla kitaristit täällä treenaa/soittelee kotioloissa? On tässä muutaman vuoden tauon jälkeen lämmennyt ajatus soittamiseen palaamisesta, ja aiemmin on kotona tullut soiteltua milloin minkäkin pienemmän treenivahvistimen kautta. Tavallaan nyt on vaihtoehtona jatkaa samalla linjalla, mutta ihan näin sivusta katsoen kiinnostaa kuulla kokemuksia/suosituksia näistä nykyaikaisemmista järjestelyistä. Eli siis softan, kuulokkeiden ja sellasten kanssa pelailusta.

Ja vielä kolmantena "uutena" vaihtoehtona lajiin on näköjään tullut älytön määrä pienempiä, keskimäärin 15 watin nuppeja, joita makuuhuonekitaristit sitten laittaa jonkun 1x12 kaapin päälle. Kaikki tällaiset tuli aikaisemmin sivuutettua täysin, kun kotona oli tosiaan jokin treenivahvistin tai kombo, ja treeniksellä sitten ne järeämmät kamat sitä touhua varten.
Suosittelen plugareita, jos siis löytyy tietokone. Saa kohtuu volalla hemmetin hyvää soundia ulos häiritsemättä muita perheen jäseniä. Ja varsinkin jos haluaa narulle omaa soittoa, niin noi on ihan yli voimaisia.

Itse soitan nykyään himassa vain noilla. Oikeat vahvistimet on jääny pölyttymään.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 207
No sieltä tuli aika yksimielinen näkemys, täytynee noihin tutustua tarkemmin. Löytyy kyllä tietokone ja kohtuullisen hyvät kuulokkeet jo valmiina. Tärkeintä olisi saada suhteellisen hyvät soundit ilman älytöntä voluumia.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
619
Itsellä oli vielä Ryzen 1700 -prossulla hieman vaikeuksia saada todella matala latenssi. Ongelma korjaantui, kun vaihdoin Ryzen 5800X:n ja nyt latenssit on ASIO:n minimissä ongelmitta ja käytännössä täysin viiveetön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
No sieltä tuli aika yksimielinen näkemys, täytynee noihin tutustua tarkemmin. Löytyy kyllä tietokone ja kohtuullisen hyvät kuulokkeet jo valmiina. Tärkeintä olisi saada suhteellisen hyvät soundit ilman älytöntä voluumia.
Riippuen mitä haluat. Jos Marshallin soundit on hyvä niin Mercuriall Spark. Sitten tuo overloud thu ja siihen parit mieleiset rig player paketit. Nuo overloudin omat vahvarit ovat tosi hyviä kun ottaa kaappi mallin noista rig playerin paketeista eli klikkaa niistä vain vahvariosan pois päältä.

Mun youtubesta löytyy noita aiemmin mainitsemiani plugareita https://youtube.com/user/Starlia777
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
137
Pari nyyppä kysymystä: Miten liitätte kitaran tietsikkaan ja pitääkö olla kunnon äänikortti, että siitä ylipäätään on jotain iloa?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 207
Riippuen mitä haluat. Jos Marshallin soundit on hyvä niin Mercuriall Spark. Sitten tuo overloud thu ja siihen parit mieleiset rig player paketit. Nuo overloudin omat vahvarit ovat tosi hyviä kun ottaa kaappi mallin noista rig playerin paketeista eli klikkaa niistä vain vahvariosan pois päältä.

Mun youtubesta löytyy noita aiemmin mainitsemiani plugareita https://youtube.com/user/Starlia777
Näistä videoista saikin hyvän kuvan pluginien monipuolisuudesta. Omaan käyttöön sellainen Rectifier/Fireball/Orange-akseli on melko hyvä referenssi. Paljon mennään soundien puolesta Crowbarista Sepulturan kautta Cannibal Corpseen, kuitenkaan bluesimpaa tai muuten vaan vintagempaa tyyliä unohtamatta (siksi Orange).

Perään katsoin myös Olan läpikäynnin tuosta ylempänä mainitusta Neuralin Gojira-pluginista, ja se vaikutti tarjoavan erittäin hyvän ja monipuolisen kokonaisuuden. En ole tähän maailmaan aiemmin juuri tutustunut, ja ensimmäiset fiilikset on aika hämmästyneet.

 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Mitäs etua noi kobolttikielet muuten tuo?
Hiukan ehkä kirkkaampi ääni. Esim. soolojen soittamisessa tulee "syvempi/tiukempi saundi" jos noin voi sanoa.
Toisaalta taas jos soittaa black metal rytmikitaraa niin ei välttämättä ole ihan ideaalit.

That being said, omasta mielestäni ero on aika minimalistinen. Jos joku kävisi "salaa yöllä vaihtamassa" nikkelikieliin mutta muuten samanlaisiin niin todennäköisesti en huomaisi mitään eroa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Minkälaisilla kokoonpanoilla kitaristit täällä treenaa/soittelee kotioloissa? On tässä muutaman vuoden tauon jälkeen lämmennyt ajatus soittamiseen palaamisesta, ja aiemmin on kotona tullut soiteltua milloin minkäkin pienemmän treenivahvistimen kautta. Tavallaan nyt on vaihtoehtona jatkaa samalla linjalla, mutta ihan näin sivusta katsoen kiinnostaa kuulla kokemuksia/suosituksia näistä nykyaikaisemmista järjestelyistä. Eli siis softan, kuulokkeiden ja sellasten kanssa pelailusta.

Ja vielä kolmantena "uutena" vaihtoehtona lajiin on näköjään tullut älytön määrä pienempiä, keskimäärin 15 watin nuppeja, joita makuuhuonekitaristit sitten laittaa jonkun 1x12 kaapin päälle. Kaikki tällaiset tuli aikaisemmin sivuutettua täysin, kun kotona oli tosiaan jokin treenivahvistin tai kombo, ja treeniksellä sitten ne järeämmät kamat sitä touhua varten.
Audient iD14 mk II -> Neural DSP Plini/Nolly/Gojira -> Behringer B2030A / BeyerDynamic DT-770 Pro. Ääniportti on viimeinkin sellainen johon olen varsin tyytyväinen. Axe FX Standardin möin pois viime kesänä, vaikka se oli edelleen todella hyvä laite. Plugarit ovat toistaiseksi riittäneet soitteluun ihan hyvin. Ne ei tosin soittodynamiikaltaan vastaa täysin hardis-vehjettä, mutta ihan riittävän lähelle näin kotisoittelussa :) Kaiuttimet ja kuulokkeet ovat olleet tuossa jo varmaan yli kymmenen vuotta, ja ne tuskin vaihtuvatkaan, kun korva on niihin niin tottunut.

Logic Pro on hoitanut äänityshommat jo vuosituhannen ensimmäiseltä kymmenykseltä asti.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
645
Melkein kaikki kotisoittelu menee luureihin ja usb-äänikortin(Ur-22) kautta. Välillä käytän plugareita vahvistimena, usein myös oikeita vahvistimia (IRT15, HK36), joissa on sisäänrakennettuna keinokuorma. Tähän on niin kovin helppoa lisätä rumpuraita soimaan taustalle, ettei huvita viritellä mitään Aux-inin kautta tulevia lähteitä vahvistimelle, kun soittelee itsekseen.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 207
Eipä tossa ilmeisesti ihan älyttömästi tarvitse rahaa pistää kokeillakseen treenaamista ilman vahvistinta. Joku Focusrite tai vastaava ostoskoriin, ja mieleinen plugin päälle. Ei toi vararikkoon aja, vaikka sitten tekisikin mieli jostain syystä siirtyä takaisin perinteisiin keinoihin.
 

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Pari nyyppä kysymystä: Miten liitätte kitaran tietsikkaan ja pitääkö olla kunnon äänikortti, että siitä ylipäätään on jotain iloa?
Kannattaa hommata ulkoinen äänikortti missä on instrumentti sisääntulo, mulla on Steinberg UR12 ja olen ollut ihan tyytyväinen siihen. Siinä on perässä sitten PreSonus Eris E3.5 -aktiivimonitorit tuottamassa ääntä.
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
137
Kannattaa hommata ulkoinen äänikortti missä on instrumentti sisääntulo, mulla on Steinberg UR12 ja olen ollut ihan tyytyväinen siihen. Siinä on perässä sitten PreSonus Eris E3.5 -aktiivimonitorit tuottamassa ääntä.
Jes, kiitos. Eli vähän pitää satsata, ettei vaan Fenderi kiinni emolevyn line-iniin ja menoksi.. :rolleyes:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Kun ootte noita kitaroita customoineet, niin ootteko koskaan rakentaneet kaulaa alusta asti itse?
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Kuinka paha on pitää soittimia ikkunan vieressä, jos kesällä ikkuna on toistuvasti auki? Yksiössä ei ole hirveästi valinnanvaraa ja kaksi kitaraa ja kaksi bassoa ei mahdu ihan minne tahansa etenkin, kun käytössä on yksi iso teline. Nyt kuumilla keleillä joutunut tuulettamaan asuntoa paljon ja huomannut, että varsinkin akustinen basso ja kitara menevät aika äkkiä pois vireestä.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Kuinka paha on pitää soittimia ikkunan vieressä, jos kesällä ikkuna on toistuvasti auki? Yksiössä ei ole hirveästi valinnanvaraa ja kaksi kitaraa ja kaksi bassoa ei mahdu ihan minne tahansa etenkin, kun käytössä on yksi iso teline. Nyt kuumilla keleillä joutunut tuulettamaan asuntoa paljon ja huomannut, että varsinkin akustinen basso ja kitara menevät aika äkkiä pois vireestä.
Jos valinnan varaa ei ole, eihän siinä silloin muuta voi kuin viritellä. Puu elää kosteuden mukaan, pahimmillaan voi halkeilla. Kunhan, et anna sen kastua (vesi tulee tuulella myös lähes vaakasuoraan), niin luulis virittelyllä selviävän?.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Jos valinnan varaa ei ole, eihän siinä silloin muuta voi kuin viritellä. Puu elää kosteuden mukaan, pahimmillaan voi halkeilla. Kunhan, et anna sen kastua (vesi tulee tuulella myös lähes vaakasuoraan), niin luulis virittelyllä selviävän?.
Sateelta ja auringonpaisteelta nuo ovat kyllä suojassa. Ainoastaan lämpötilavaihtelulle altistuvat silloin, kun ikkuna on auki ja sitä kautta myös kosteutta voi päästä sisään. Akustisen basson siirsin tuosta jo erikseen turvaan, kun mahtui pieneen nurkkaan. Tosin suunnitelmissa olisi 5-kielisen basson hankinta ja samalla teline viidelle soittimelle ja silloin osa olisi kyllä täysin ikkunan armoilla. Ei vaan yksinkertaisesti ole pienessä yksiössä muualla tilaa.

IMG_20210516_154907.jpg
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
668
Oli ikkuna auki tai ei, ja soittimen arvokkuudesta riippuen, pitäisin itse etenkin akustista kitaraa kovassa kotelossa jossa kosteudenseuranta ja kostutin. Sähkövempaimet ei ole ihan yhtä herkkiä vaihtelulle.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Sen verran kävi sääliksi soittimia, että siirsin ne toiselle puolelle huonetta kauas ikkunoista. Eipä nuo akustinen kitara ja basso sentään kalleimmasta päästä ole, mutta kunhan ei täysin pilalle menisi. Puoliakustinen Epiphone on jo selkeästi kalliimpi, mutta se on ollut itsellä 7 vuotta ja on edelleen virheettömässä kunnossa, vaikka aina ollut telineessä. Sähköbasso on ulkoisesti jo elämää nähnyt, mutta etenkin slap-soundi on yhä kohdallaan :interested:

Nyt tosin kitaravahvistin ei enää mahdu tietokoneen viereen ja tulee kynnys aina soiton alussa raahata se muualta ja kytkeä kaikki johdot. Taidan ostaa sähkökitaralle Voxin kuulokevahvistimen, millainen on bassonkin kanssa ollut vuosia käytössä. Pirun näppärää, kun ei tarvitse kuin lykätä vahvistin bassoon, kuulokkeet kiinni ja 3.5mm johto tietokoneeseen.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 207
Oletko harkinnut soittimien ripustamista seinälle? Se säästää tilaa ja parhaimmillaan toimii ikään kuin taulun asemesta, jos vaan kaikki samassa taloudessa asuvat tykkäävät kitaroita/bassoja katsella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
Kun ootte noita kitaroita customoineet, niin ootteko koskaan rakentaneet kaulaa alusta asti itse?
Yhden kaulan saanut valmiiksi asti, vaatinee vähän työkaluja, kunnon tilan ja huolellisuutta niiden ohjeiden lisäksi. Ei kaulassakaan oikeastaan ole kuin otelaudan nauhat jotka vaativat millin osien tarkkuutta, radiuksen hionta jossa auttaa kummasti radius blokki ja kaularaudan ura johon suosittelen jigiä ja yläjyrsintä. Kai tuonkin voisi taltalla nakerrella, mutta aikaa kuluu ja mokan mahdollisuus kasvaa. Kaulan muodon raspaamisessa auttaa myös jigi. Pylväspora lienee suht ehdoton ainakin virityskoneistojen reikien kanssa. Sitten riippuen vähän kaulatyypistä, niin kaikenmaailman apuvärkkejä on olemassa jotka nopeuttavat ja helpottavat hommia, mutta periaatteessa kaikki muut onnistuu vannesahalla ja ohjurilla, hyvillä taltoilla, höylillä ja hiekkapapereilla, sekä siklillä raspilla ja ruuvimeisselillä :)
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Mä soittelen vain plugareilla. Motu M4 interfacena, Amplitube, TH-U, revalver, mercuriall jne. Kajarit Yamaha HS7 ja kuulokkeet Beyer 880. Viimeisen oikean vahvarin myin pari vuotta sitten pois. Oli Marshall Dsl20 ja 2x12 kaappi. Ei nekään rivariin sopinut kun bändihommat kuolleet aikoja sitten ja vei liikaa tilaa.

Ihan tyytyväinen olen noihin ollut. Kitaroita ehkä liian monta omiin tarpeisiin ja taitoihin nähden mutta mikäs noita pidellessä :D
Reilulla parillakympillä löytyi V....okaupasta AlesisGuitarlinkPlus kaapeli ja lisenssi Amplitube ohjelmaan. Aukesipa ihan uusi maailma kun pääsi virtuaalisesti testaileen vanhoja legendaarisia vahvareita.
Pintaraapaisun verran vasta testailua mutta tossa riittää ihmettelemistä vielä pitkäksi aikaa.
Eikös tolla pitäis omien harjoitusten tallennuksetkin onnistua?
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Eilen tuli viesti 9:ltä F-Musiikista että Mustang Microa on saatavilla. Arvoin ja 12 ei enää ollut saatavilla. Tänään 1300 aikana tuli taas viesti heiltä että on saatavilla ja tilasin heti. Tunnin päästä tuli viestiä Musacornerilta josta olisin mielummin tilannut.

Liekö joku varastosaldo sekoilu eilen. Katsotaan. Toivottavasti sitä on oikeasti varastossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Ainakin oma tilaus oli saman tien käsiltelty ja laitettu eteenpäin toimitukseen Matkahuollolle. Siis Musacornerista.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Ainakin oma tilaus oli saman tien käsiltelty ja laitettu eteenpäin toimitukseen Matkahuollolle. Siis Musacornerista.
Käytän tätä hyväkseni. Hietääkö joku Matkahuollon Bussiennakkolla tilaamisesta. Eli voiko taravaa noutaessaan maksaa sen siellä käteisellä?
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Ainakin oma tilaus oli saman tien käsiltelty ja laitettu eteenpäin toimitukseen Matkahuollolle. Siis Musacornerista.
Tämän takia olisin halunnutkin heiltä tilata. Ihan epäinhimilliset pakkaus ajat. Joka kerta 10 minuuttia tilauksesta ja paketti on pakattu ja odottaa noutoa kuljetusyhtiöltä.

Menawhile toisaalla seisoo vieläkin käsittelyssä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 461
Viestejä
4 162 839
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom