Kitaran soittaminen

Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Tuli muuten tossa vuosi tai jotain sitten siirryttyä plugareiden maailman ja ei ole kaduttanut. Puhun siis kotona makkari soittelusta, kun pitää hiljaisella saada "hyvää" treeni soundia. Ainakin omassa käytössä toimii helkutin hyvin.
Vaimokaan ei ole nipottanut yhtään metelistä vs 100 wattinen marsu "hijaisella".

Tottakai piti vähän totutella, nyt en vaihtaisi pois koti soittelussa.
Kyllä itellä sama kokemus. Käytössä Bias FX 2 elite ja AMP. Usein soundit ei kuitenkaan toimi kuulokkeissa erityisen hyvin. Säätöä vaatii aika paljon. Pari järkevää löytyi pilvestä (esim. Ola Englund tone), ja tuo soi todella hyvin kuulokkeissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Hieno tuli. Pitäskö JS:lle vai Ibanezille pistää viestiä että tulisi myös tuotantoon?
Mitä eri forumeilla ja facebookin eri ryhmiin laittanut tuota, niin tosi moni on kyllä sanonut että tuo värikombinaatio pitäis olla tuotantomallina.
Laitoin ihan Satrianille itsellekin kuvaa tuosta, että mitä tykkää. Ei ole mitään reaktiota vielä sieltä suunnasta tullut.

Edestä tuo rävellys onnistui ihan ok, vaikka pieniä roiskeita siellä täällä. Takapuolella kaksi ikävää valumaa. En edes viitsinyt alkaa niitä yrittää fiksata,
kun olisi varmaan mennyt enemmän vituiksi.

Vähän nuo metallisävyillä maalailut on semmoisia että joko onnistuu kerralla tai ei. Sen verran tyyristä maalia ettei moneen kertaan viitsinyt yrittää.
30€/purkki. Toisaalta kysäsin liikkeestä myös paljonko olisivat ottaneet maalaamisesta, ja sanoivat 300€... Joten tein itte ja säästin :D
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Galluppi: Nyt meni hermot vanhoihin sivuleikkureihin kun eivät leikkaa niin millä porukka leikkaa kielet? Halvimmat leikkurit mitä kaupasta löytyy, vähän parempaa työkalua vai jollain muulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Jotkut vanhan työkalupakin sivuleikkurit myös täällä. 12-60-setin paksuimman kielen kanssa on kieltämättä saanut vähän hampaat irvessä vääntää katki, mutta muiden kanssa ei mitään ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Galluppi: Nyt meni hermot vanhoihin sivuleikkureihin kun eivät leikkaa niin millä porukka leikkaa kielet? Halvimmat leikkurit mitä kaupasta löytyy, vähän parempaa työkalua vai jollain muulla.
Mitä nyt sattuu olemaan käsillä. Kaikenlaisia ja kokoisia leikkureita löytyy nurkista ja aina on saatu kielet poikki. Toki ne parhaimmatkin kuluu kun tarpeeksi leikkelee.
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Kitara-autisti kärsii kun pallot eellä virittimissä :D

(joo, tiedän hyvin miksi se on itse asiassa parempi konsti lukkotallojen kanssa ja tiedän myös sen että Tukussakin pistävät noin päin.)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 395
Tuli tuosta kielien poikkasusta mielee että toimisikohan fillarin vaihde/jarru-vaijereihin tarkoitetut leikkuripihdit hyvin tuohon? Pitää joskus kokeilla kun noita pihtejä muutamatkin on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Steve Vai fanina hävettää myöntää että kuulin kokonaisuudessaan Big Troublen tuossa noin viikko sitten ekaa kertaa.
Koskaan en mikään DLR fani ole ollut, joten se siitä.



Though a big fan of Steve Vai, took a first listen to the song about a week ago, because I ain't a DLR fan at all.
Anyway, first take and because I don't like learning things, the solo is a bit improvised. Left channel is
pre-recorded, right channel is what you see in the video. [/QUOTE ]
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
62
Onkos täällä ammattilaisilla heittää suosituksia johonkin laadukkaaseen oppimateriaaliin? Google tuntuu tarjoavan niin laidasta laitaan tavaraa, että siitä on vaikea päältä päin sanoa onko ajan väärtejä vai ei.

Jonkun verran on tullut soiteltua ja yritettyä omatoimisesti tabeista harjoiteltua juttuja, mutta ehkä joku strukturoitu kurssi tai vastaava tekisi hyvää. Jotain semmoista, missä olisi vähän mietitty sitä oppimiskäyrää ja asiat menisivät tasaisesti vaikeammaksi. Tuntuu tuossa itseopettelussa motivaatio aina loppuvan vaikeampien juttujen kanssa, kun hakkaa vain päätä seinään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Onkos tuo haastava jos vertaat muihin Vain tuotoksiin?
Ei nyt sinänsä mikään Vain biisi ole helppo, mutta nämä laululliset biisit on usein vähän helpompaa kauraa. Toki soolot on paikoitellen todella kimurantteja. Itse nyt näitä jaksa nuotilleen opetella vaan katselen pääpiirteittäin ja annan sitten mennä fiiliksen mukaan. Omat improtaidot on koetuksella muiden biisien kanssa missä tahtilajit heittelevät ja sävelläjit. Tällöin niitä pitäisi opetellakin :D Jos näitä nyt suurin piirtein tahtoo saada kuulostamaan samoilta, niin ei noi nopeat lirutukset mitään mahdottomia ole mutta sitten kun mukana on kaikkea kammen kanssa tehtävää, niin ne menee herkästi penkin alle jos ei osu oikeisiin nuotteihin (esim. The Attitude Song).

Mutta joo, on se Vai ihan älytön heppu. Ja valtaosa vielä soolojen osista tuplattu, eli ei kuin hattua päästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Onkos täällä ammattilaisilla heittää suosituksia johonkin laadukkaaseen oppimateriaaliin? Google tuntuu tarjoavan niin laidasta laitaan tavaraa, että siitä on vaikea päältä päin sanoa onko ajan väärtejä vai ei.

Jonkun verran on tullut soiteltua ja yritettyä omatoimisesti tabeista harjoiteltua juttuja, mutta ehkä joku strukturoitu kurssi tai vastaava tekisi hyvää. Jotain semmoista, missä olisi vähän mietitty sitä oppimiskäyrää ja asiat menisivät tasaisesti vaikeammaksi. Tuntuu tuossa itseopettelussa motivaatio aina loppuvan vaikeampien juttujen kanssa, kun hakkaa vain päätä seinään.
En osaa ottaa kantaa, kun itse opiskellut aina. Mutta tuli sitten oppi itse itseltään tai jonkun muun toimesta, niin silti se suurin työ on oppijalla itsellään. Eli yhtälailla pitää motivoida itseään soittelemaan.

Mä en edes sinänsä harjoittelemalla harjoittele, enkä ole moniin vuosiin niin tehnyt. Soitan vain. Nauhoittelu on mulle parasta treeniä ja usein otan työn alle biisejä, mitkä menee omien taitojen rajalla ja sitten vain nauhoittelemaan. Mulla on youtubessa tämmöisiä kaikenlaisia, mitä en useampi vuosi sitten ajatellut ikinä oppivan. Eipä ne sielläkään mitään priimaa ole, mutta antaa realistisen kuvan. Kerralla biisi purkkiin ja videolle on IMO paljon parempi kuin semmoinen että biisi on vedetty 20 pätkässä.

Sitten vain kokeilee eri juttuja ja tarvittaessa vaihtaa tekniikkaa tms. Esim. itse olen soittanut noin 30 vuotta. Vasta parin viime kuukauden aikana olen ottanut käyttöön paksun plektran ohkaisen sijasta ja kehityskäyrä taas nousi. Vituttaa kun en tätä aiemmin tajunnut tehdä.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 845
Ei nyt sinänsä mikään Vain biisi ole helppo, mutta nämä laululliset biisit on usein vähän helpompaa kauraa. Toki soolot on paikoitellen todella kimurantteja. Itse nyt näitä jaksa nuotilleen opetella vaan katselen pääpiirteittäin ja annan sitten mennä fiiliksen mukaan. Omat improtaidot on koetuksella muiden biisien kanssa missä tahtilajit heittelevät ja sävelläjit. Tällöin niitä pitäisi opetellakin :D Jos näitä nyt suurin piirtein tahtoo saada kuulostamaan samoilta, niin ei noi nopeat lirutukset mitään mahdottomia ole mutta sitten kun mukana on kaikkea kammen kanssa tehtävää, niin ne menee herkästi penkin alle jos ei osu oikeisiin nuotteihin (esim. The Attitude Song).

Mutta joo, on se Vai ihan älytön heppu. Ja valtaosa vielä soolojen osista tuplattu, eli ei kuin hattua päästä.
Itse hinkkailen sitä crossroadsia. Pääsen ehkä puoleen nopeuteen siinä paganini -osuudessa (parhaimmillaan). Ja Tender surrender taas on mahtava biisi muutoin.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 845
Onkos täällä ammattilaisilla heittää suosituksia johonkin laadukkaaseen oppimateriaaliin? Google tuntuu tarjoavan niin laidasta laitaan tavaraa, että siitä on vaikea päältä päin sanoa onko ajan väärtejä vai ei.

Jonkun verran on tullut soiteltua ja yritettyä omatoimisesti tabeista harjoiteltua juttuja, mutta ehkä joku strukturoitu kurssi tai vastaava tekisi hyvää. Jotain semmoista, missä olisi vähän mietitty sitä oppimiskäyrää ja asiat menisivät tasaisesti vaikeammaksi. Tuntuu tuossa itseopettelussa motivaatio aina loppuvan vaikeampien juttujen kanssa, kun hakkaa vain päätä seinään.
Kehno harrastelija tässä, mutta kommentoin kuitenkin. Tuubista Troy Grady, Ben Eller, Pauld Davids ja Rick Beato antaa aika hyvää tietoa (inspistä).

95 tuli kitara hankittua ja 2018 tuli hokattua mikä siinä otelautekädessä on niin hankalaa. Ota barre-sointu, jossa nimetön on ohuimmalla kielellä. Pidä etusormi samassa kohdassa, mutta liikuta nimetön jollekin paksummalle kielelle ja keskari ja nimetön ohuimmalle kielelle samaan aikaan. Tuubista vielä hakuun flying fingers ja finger control. Ja sit Steve Vain pidempi knapsack video kannattaa katsoa. Itsellä on ruvennut tuo otelautakäden ranne vähän kipuilemaan. Ei siis liikaa treeniä.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
62
En osaa ottaa kantaa, kun itse opiskellut aina. Mutta tuli sitten oppi itse itseltään tai jonkun muun toimesta, niin silti se suurin työ on oppijalla itsellään. Eli yhtälailla pitää motivoida itseään soittelemaan.

Mä en edes sinänsä harjoittelemalla harjoittele, enkä ole moniin vuosiin niin tehnyt. Soitan vain. Nauhoittelu on mulle parasta treeniä ja usein otan työn alle biisejä, mitkä menee omien taitojen rajalla ja sitten vain nauhoittelemaan. Mulla on youtubessa tämmöisiä kaikenlaisia, mitä en useampi vuosi sitten ajatellut ikinä oppivan. Eipä ne sielläkään mitään priimaa ole, mutta antaa realistisen kuvan. Kerralla biisi purkkiin ja videolle on IMO paljon parempi kuin semmoinen että biisi on vedetty 20 pätkässä.

Sitten vain kokeilee eri juttuja ja tarvittaessa vaihtaa tekniikkaa tms. Esim. itse olen soittanut noin 30 vuotta. Vasta parin viime kuukauden aikana olen ottanut käyttöön paksun plektran ohkaisen sijasta ja kehityskäyrä taas nousi. Vituttaa kun en tätä aiemmin tajunnut tehdä.
Kehno harrastelija tässä, mutta kommentoin kuitenkin. Tuubista Troy Grady, Ben Eller, Pauld Davids ja Rick Beato antaa aika hyvää tietoa (inspistä).

95 tuli kitara hankittua ja 2018 tuli hokattua mikä siinä otelautekädessä on niin hankalaa. Ota barre-sointu, jossa nimetön on ohuimmalla kielellä. Pidä etusormi samassa kohdassa, mutta liikuta nimetön jollekin paksummalle kielelle ja keskari ja nimetön ohuimmalle kielelle samaan aikaan. Tuubista vielä hakuun flying fingers ja finger control. Ja sit Steve Vain pidempi knapsack video kannattaa katsoa. Itsellä on ruvennut tuo otelautakäden ranne vähän kipuilemaan. Ei siis liikaa treeniä.
Kiitos noista vinkeistä. Tähän samaan aiheeseen liittyen tuli tämmöinen listaus vastaan pienellä googlailulla: Best online guitar lessons 2021: our pick of the 9 best remote learning platforms for guitar players Mikseikös sitä voisi jotain maksullistakin palvelua kokeilla, jos harrastaa meinaa :)
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Osa Rockwayn opetusvideoista ja kursseista aukeaa katseltavaksi oliko nyt kuukaudeksi-pariksi (?) ihan kirjastokortilla, ainakin jos pk-seudulla vaikutat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Sitten vain kokeilee eri juttuja ja tarvittaessa vaihtaa tekniikkaa tms. Esim. itse olen soittanut noin 30 vuotta. Vasta parin viime kuukauden aikana olen ottanut käyttöön paksun plektran ohkaisen sijasta ja kehityskäyrä taas nousi. Vituttaa kun en tätä aiemmin tajunnut tehdä.
Miten paksua plektraa nyt käytät?
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Kehno harrastelija tässä, mutta kommentoin kuitenkin. Tuubista Troy Grady, Ben Eller, Pauld Davids ja Rick Beato antaa aika hyvää tietoa (inspistä).

95 tuli kitara hankittua ja 2018 tuli hokattua mikä siinä otelautekädessä on niin hankalaa. Ota barre-sointu, jossa nimetön on ohuimmalla kielellä. Pidä etusormi samassa kohdassa, mutta liikuta nimetön jollekin paksummalle kielelle ja keskari ja nimetön ohuimmalle kielelle samaan aikaan. Tuubista vielä hakuun flying fingers ja finger control. Ja sit Steve Vain pidempi knapsack video kannattaa katsoa. Itsellä on ruvennut tuo otelautakäden ranne vähän kipuilemaan. Ei siis liikaa treeniä.
Tuohon vois lisätä, että tee noi hankalat, mitkä haluat oppia, edes muutaman kerran päivässä. Joidenkin kuukausien päästä saatat huomata...näähän jo sujuu
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Onko täällä ryhmässä ketään kuka on opetellut tai oppinut soittamaan Yousician opettelu sovelluksella?
Tarkoitan nyt lähinnä tilannetta kun lähdetään ihan nollista liikkeelle.
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Itse hinkkailen sitä crossroadsia. Pääsen ehkä puoleen nopeuteen siinä paganini -osuudessa (parhaimmillaan). Ja Tender surrender taas on mahtava biisi muutoin.
Tämä nyt ei varmaan kenellekään yllärinä tule, mutta jos on valmis pikkuisen ehkä raiskaamaan klasaria niin siltä puolelta löytyy ihan loputtomiin sekä huikeita kappaleita että ihan huikeita treenejä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
622
Klasarihan on alunperinkin tarkoitettu soitettavaksi sähkökitaralla, hyvällä säröllä ja maukkaalla delayllä sekä reverbillä. Valitettavasti klasarin kulta-aikoina noita vehkeitä ei vielä ollut saatavilla.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 845
Tämä nyt ei varmaan kenellekään yllärinä tule, mutta jos on valmis pikkuisen ehkä raiskaamaan klasaria niin siltä puolelta löytyy ihan loputtomiin sekä huikeita kappaleita että ihan huikeita treenejä.
Toi on vaan treeniä jotta otelautakäsi rupeaa tekemään sitä mitä haluan. Onhan toi Vain crossroads nyt tunnettu merkkipaalu joka tapauksessa. Se on ainakin itselle mittatikkuna ja hymy on silloin levee kun jos onnistun sen joskus hyvin soittamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Pari biisiä taas.

Octopus Dreaming. Overloud TH-U + Ibanez JS-1. Suht nopeasti väsäilty kasaan.




Unholy Bloodline. Tää on jonkun vanhan projektin rässi biisusviisus. Softube Amp Room ja siitä Dual Rectifier. On muuten paras Rectum Frier simu mikä tullut vastaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Octopus Dreamingissa ainakin omaan korvaan kuuluu vahvoja Vai/Satriaani-vaikutteita. Asiallista meininkiä siis :thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Tuli hankittua IKEAsta isompi pöytä alle, jotta roinat mahtuvat paremmin. Ikkunalaudan heivasin kuvan ottamisen jälkeen pois ja sujautin TV:n siten että olisi siellä takana ja alareuna hitusen pöytätason yläpuolella. Muuten ihan jees, mutta TV liian pieni, kun tuntui olevan liian kaukana. 40" kokoa. Saa siis olla näin. Isompaa töllöäkään viitsi kun tämä pelittää hyvin. Kajaritkin sai aseteltua hieman paremmin.

IMG-3099.JPG
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Tuli hankittua IKEAsta isompi pöytä alle, jotta roinat mahtuvat paremmin. Ikkunalaudan heivasin kuvan ottamisen jälkeen pois ja sujautin TV:n siten että olisi siellä takana ja alareuna hitusen pöytätason yläpuolella. Muuten ihan jees, mutta TV liian pieni, kun tuntui olevan liian kaukana. 40" kokoa. Saa siis olla näin. Isompaa töllöäkään viitsi kun tämä pelittää hyvin. Kajaritkin sai aseteltua hieman paremmin.

Sulla vois olla tossa tilaa hommata pöydän alle liukukiskot (kuten keittiön vetolaatikoissa on) ja niiden väliin jalkatilasi levyinen n. 400mm syvä vaneri-/lastu-/melemiinilevy saisit siihen ton kiipparisi pöydän alle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Sulla vois olla tossa tilaa hommata pöydän alle liukukiskot (kuten keittiön vetolaatikoissa on) ja niiden väliin jalkatilasi levyinen n. 400mm syvä vaneri-/lastu-/melemiinilevy saisit siihen ton kiipparisi pöydän alle?
On tilaa joo, mutta liian matalalla omille käsille. Siinä pöydän tasolla just passeli.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
557
Sen verta täällä ollut hiljaista että laitetaan show offina pedaalilauta: vielä olis vähän laudassassa puuhattavaa, en ainakaan ole vielä löytänyt järjellistä analogiviritin diy kittiä tai layouttia, tosin en ole isommin hakenutkaan ja wahikin pitäs varmaan rakennella ite, tosin sitä käytän sen verta harvoin että liekö kannattaa... jos nyt jotakuta kinostaa mitä tuossa on niin oikealta signaali päätyy virittimeen josta wahiin, suoraan ketjussa on alareunan uraltonen kit kompura, joka ei ole kaikkein paras, mutta menettelee mun käytössä, germanium fuzz, eli russakka jonka layoutin löysin netistä ja putkietunen Valvecaster joka tulee jossain vaiheessa vaihtumaan 6111 twincasteriksi, muttei ihan vielä. Ylärivin kaksi pedaalia menee siten looppiin, eli oikealta tremolo, joka ehkä tulee vaihtumaan 6111 vintage vibeen, jos saan ikinä kasattua tuon piirilevyä loppuun sekä signaalitien viimeisenä uraltonen kit reverb, joka on pahuksen hyvä kaiku ja kilpailee kovin Mad Proffan silver spring reverbin kanssa olemassaolostaan. Erillinen pedaali onkin sitten loopper/switcher (A/B + a/b) eli tuolla saan kitarasignaalin jaettua erikseen kahden efektiloopillisen vahvistimen kesken. Ajatuksissa lisätä tuohon vielä Y+y mutta katsotaan nyt jaksanko, kun tuosta rasiasta alkaa olla jo tila loppu :) Itse vahvistimien pedaalit makoilee pöydän alla, kun pitkään soittelin pelkästään pedaaleilla.
 

Liitteet

Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 513
Sen verta täällä ollut hiljaista että laitetaan show offina pedaalilauta: vielä olis vähän laudassassa puuhattavaa, en ainakaan ole vielä löytänyt järjellistä analogiviritin diy kittiä tai layouttia, tosin en ole isommin hakenutkaan ja wahikin pitäs varmaan rakennella ite, tosin sitä käytän sen verta harvoin että liekö kannattaa... jos nyt jotakuta kinostaa mitä tuossa on niin oikealta signaali päätyy virittimeen josta wahiin, suoraan ketjussa on alareunan uraltonen kit kompura, joka ei ole kaikkein paras, mutta menettelee mun käytössä, germanium fuzz, eli russakka jonka layoutin löysin netistä ja putkietunen Valvecaster joka tulee jossain vaiheessa vaihtumaan 6111 twincasteriksi, muttei ihan vielä. Ylärivin kaksi pedaalia menee siten looppiin, eli oikealta tremolo, joka ehkä tulee vaihtumaan 6111 vintage vibeen, jos saan ikinä kasattua tuon piirilevyä loppuun sekä signaalitien viimeisenä uraltonen kit reverb, joka on pahuksen hyvä kaiku ja kilpailee kovin Mad Proffan silver spring reverbin kanssa olemassaolostaan. Erillinen pedaali onkin sitten loopper/switcher (A/B + a/b) eli tuolla saan kitarasignaalin jaettua erikseen kahden efektiloopillisen vahvistimen kesken. Ajatuksissa lisätä tuohon vielä Y+y mutta katsotaan nyt jaksanko, kun tuosta rasiasta alkaa olla jo tila loppu :) Itse vahvistimien pedaalit makoilee pöydän alla, kun pitkään soittelin pelkästään pedaaleilla.
Nyt on sen näköistä että pitäis saada ehdottomasti ääninäyte :thumbsup:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
647
1211E7FD-5F10-4A20-8E1E-CAE4C0057573.jpeg


Vilautetaan omaakin, HK:n edessä Honey OD, EQ-delay-reverb efektiloopissa muhjuttamassa kaiken muusiksi :)
Kasarisoundit kovaankin rokkiin irtoavat tällä oikein hyvin, ilman turhia kohinoita.

EQ on tässä sekä leikkaamassa sirinöitä ja mutaa pois, että säätämään tietsikalle menevää signaalia, jos ei muuten saa sopivalle tasolle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
557
Jos teet ton kaiun toiminta kiinnostaisi.
Katotaan nyt jos viikonvaihteessa kerkeisin vähän jotain. Tässä vaan ongelma kun oikein mitään biisejä ei kerkiä eikä voikaan laittaa narulle, kun rivitalo, basso on vielä vaiheessa ja en jaksa naputella rumpuja koneella, enkä osaa, mutta jos jonkinnäköisen demonauhan saisi aikaseksi missä vähän avaisi tuota kaiun toimintaa.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
Tuli tehtyä vähän säätöjä arsenaaliin. Floikallinen washburn ja squier tele lähti pois ja american performer tele tuli tilalle ja laitoin siihen Gen4 noiseless mikit jotka mulla oli squierissa aiemmin.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Katotaan nyt jos viikonvaihteessa kerkeisin vähän jotain. Tässä vaan ongelma kun oikein mitään biisejä ei kerkiä eikä voikaan laittaa narulle, kun rivitalo, basso on vielä vaiheessa ja en jaksa naputella rumpuja koneella, enkä osaa, mutta jos jonkinnäköisen demonauhan saisi aikaseksi missä vähän avaisi tuota kaiun toimintaa.
Hanki EZdrummer. Ei tartte osata tehdä rumpuja vaan raahaa valmiita midiblokkeja perätysten mielensä mukaan. Kaikki toimii standalonena myös, joten saat siitä tuutattua WAVin ulos. Toki itse tekemällä saa just mieleisensä, mutta jos vaan jotain taustaa tarttee niin siinä on parin minuutin kestävä helppo ratkaisu.

Josta tuli mieleen että pitäisi joskus satsata siihen EZbassoon. Sen verta laiska olen että harvoin jaksan edes bassoa nauhoittaa vaan käytän VSTitä muutenkin. EZbass pitäisi olla ihan kelpo ratkaisu sekin.

Vielä kun tulisi hyvä kitara vsti joskus, niin voisi vain keskittyä biisien tekoon eikä tuhlata aikaa nahoittamiseen. Ja virtuaalilaulaja myös. Yamahallahan tämmöinen Vocaloid on :D Ja yllättävän toimiva taustalaulajana. Joskus ware version siitä omistin. Hassua oli :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Eihän tässä ole kitaraa olleskaan, mutta Maidenin Alexander The Great tämmösenä orkkaversiona. EastWestiä ja IK Sampletankia lähinnä
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Katotaan nyt jos viikonvaihteessa kerkeisin vähän jotain. Tässä vaan ongelma kun oikein mitään biisejä ei kerkiä eikä voikaan laittaa narulle, kun rivitalo, basso on vielä vaiheessa ja en jaksa naputella rumpuja koneella, enkä osaa, mutta jos jonkinnäköisen demonauhan saisi aikaseksi missä vähän avaisi tuota kaiun toimintaa.
Parhaitenhan sen kaiun vaikutuksen/erilaisten asetusten kuulee kun ei ole mitään taustalla.
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
205
Jos on aikaa ja rahaa, niin kannattaa harkita yksityistunteja ihan livenä. Todella iso ero soittotaitojen kehitysnopeudessa verrattuna itseopiskeluun. Hyvä opettaja korjaa tekniikkavirheet ja osaa aina valita uusia kappaleita, jotka ovat vaikeudeltaan sopivia ja lisäksi oppilasta kiinnostavia. Itseopiskelijoiden suurin ongelma on varmaan juuri se, että treenaa hieman liian vaikeita biisejä, eikä homma sen takia etene mitenkään järkevästi. Lisäksi jokin tekniikkavirhe voi estää kehittymisen tietyn pisteen jälkeen lähes kokonaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
557
ei pitäs julkastakkaan tällaisia, mutta kun ei osaa soittaa, niin ei osaa :D ekassa videopätkässä on hutasten tehty reverbidemo, nappulat kello 9, 12 ja 15 sekä kaikki kolme ohjelmapaikkaa. Videossa kerrottu mitä siinä soi. Toinen video on viimevuodelta missä on jo osa noista pedaaleista, osaa sitten taas ei... Molemmat on soitettu huonosti ja äänitetty ihan yhtä hyvin.

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 358
Viestejä
4 199 284
Jäsenet
70 893
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom