Keskeneräisellä tarkoitin että lead kitaroita en ole vielä nauhoittanut. Tuohon kyseiseen kohtaan ei tule varmaankaan mitään lisäkitaroita mukaan vaan se on sellaisenaan.
Toi on niin lyhyt arvioida, mutta käyhän toi tollasenaankin, riippuen siitä miten sen ympärille tulevan biisin rakentamista jatkat. Tollasenaan se mun makuun kaipaa biisiin jotain "yllätyksellisyyttä/ hienoa melodiankulkua". Sekin monesti toimii, että vaihtaa biisin sisällä "tyylilajia"/ tauottaa reilusti. Jossa tollanen voisi toimia siirtymänä.
Jotain lisäkuvioita lienet miettinytkin? On muuten hel**tin paljon helpompi sanoa, että tarvitaan lisää "koukkuja" kuin itse kehitellä hyvä ja toimiva
Pääasiahan tossa on, että itse pitää ja saa siitä tekemisen ilon ja se on vaan boonusta, jos muutkin pitävät. Makuja on monia.
Pikkuhiljaa alkaa setviytymään, tuossa microphone modessa peli mutettaa tietysti omat äänet kun on tarkoitus esim akkarilla soittaa, muuten tulisi äänet tuplana omasta kitarasta ja pelistä
No vaihdoin kaapelimodeen ja tökkäsin RS kaapelin kiinni, näkyy mikrofonilaitteena laitehallinnassa, nyt sain kitaran toimimaan kaapelin kautta ja äänen ulos pelistä mutta jäätävällä viiveellä, signaali menee sisään kyllä oikea aikaisesti mutta ulos tuleva ääni tulee luokkaa 2sek viivellä. Kymmeniä variaatiota äänikortin buffereiden kanssa ja pelistä säätäen niin ei onnistu, ahkeraa googlausta ja ilmeisesti ongelma on että kaapeli ja peli keskustelee windowsin ääniajureiden kanssa ja peli syöttää äänen winukan ajurin kautta usb:lle ja muuntaa ASION kautta Focusritelle ja viive tulee tässä välissä
Otin emolevyin Realtek ääniportin käyttöön ja siihen kuulokkeet, nyt pelin äänet tulee kohtuullisella viiveellä kuulokkeisiin
Eli pitäisi varmaan tuo peli saada esim tolla githubin ASIO modilla pelaamaan suoraan Focusriten kanssa mutta ilmeisesti oli ongelmia kun Focusrite on lopettanut 32bit ajurit ja 64bit kanssa ei toimi
No toimii tuolla kuulokeliitännällä nyt, saahan sen siitä tarvittaessa johdolla Focusriten inputtiin ja inputin kuuntelu päälle niin saa kaiuttimien kautta jos jaksaa kaivaa johtoja ja adaptereita
Hyvä, että sait edes noin toimimaan, kuulokeliitännästä saa tosiaan helposti ääntä ulos.
Löysin muistaakseni Steamin keskusteluista, AISO:n käytön ongelmista
- Tarvitsee pelin uudelleenkäynnistyksen, jos ASIO-asetuksia muutetaan pelin ollessa käynnissä (kuten näytetaajuuden, näytetyypin jne. muuttaminen).
-Joidenkin Focusrite-laitteiden on raportoitu tuottavan ääntä vain oikein, kun ASIO-puskurikoko on 48, 96 tai 192. Voit käyttää tätä varten mukautettua puskurikokoasetusta RS_ASIO.ini-sivustolla.
HUOM!
Windowsin ääniasetusten muuttaminen 2-channel, 24 bit, 48000 Hz (Studio Quality)muotoa varten näyttää auttavan saavuttamaan pienempiä puskurikokoja .
- Raporttien mukaan uudemmat Focusrite-ohjainjulkaisut (4.102.4:n jälkeen) eivät enää sisällä RS ASIO:n vaatimia 32-bittisiä ASIO-ohjaimia. Voit kiertää tämän käyttämällä ohjelmistoa, kuten voicemeter, reitittämään äänen uudelleen tavallisiin 64-bittisiin ohjaimiin.
-Jotkut ESI ASIO -ohjaimet näyttävät juuttuvan jumiin, kun lopetat Rocksmithin, mikä vaatii USB:n irrottamista ja liittämistä uudelleen, jotta niitä voidaan taas toistaa.
- Peli ei huomaa laitteiston hotpluggingia pelin ollessa käynnissä.
- Peli kaatuu joskus poistuttaessa ASIO4ALL:n kanssa
Ei mitään tietoa, ovatko vielä ajankohtaisia. Toi 3-euron talvitarjous on enää voimassa muutaman tunnin (klo 22 asti?), sitten hinta nousee 10€ :ksi.