Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yhtenä soittolistalinkkinä jakaminen ei onnistunut?
Mites Neuralin Gojira? Eikös siitäkin irtoa ihan hyvät moneen metalliin.Minulla oli ennen tuota Namelessia raskaaseen metalliin oikeastaan vaan Neuralin Omega, joka sopivasti erilainen. Hyvä yhdistelmä nuo. Saan minun black/death metallit noilla.
Bias FX Elite on, mutta en niin välitä sen high gain ampeista.
Mites Neuralin Gojira? Eikös siitäkin irtoa ihan hyvät moneen metalliin.
@Ad_Astra
Otin muuten Cubasen uudestaan testiin versio 14:n myötä. En tiedä muistatko, mutta sanoin aiemmin testatessani, että jotenkin ei Cubase lähtenyt. Jotain päässä pyörähti, kun nyt kaksi päivää räplännyt ja aloitin tekemään biisiä sillä ihan heti siinä. Osaisin jo oikeastaan editoida sekä miksatakin sillä omat juttuni. Älyttömän hyviä juttuja on kyllä!
Juu, tuntuu että 14 ottanut harppauksen lähemmäs Studio Onea. Itselle kiinnostavimmat ominaisuudet 14:ssa on nuotinnuksen Doricomaisuus (katsotaan minne kehittyy) ja LFO työkalut, mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen.
Tällä hetkellä menen pääosin Studio One 6 ja seiskaan en taida kyllä päivittää kun kohderyhmänä taitaa olla looppien tekijät. Eli jos tässä jotain päivitellään niin Cubase.
Pitäisi kyllä nyt joku projekti ottaa kokonaisuudessaan Cubasessa tekoon, niin pääsisi kunnolla tekemään.
Paras tapa on kyllä opetella, kun alkaa tekemään tosiaan biisiä. Motivoinut samalla googlaamaan nopeita neuvoja. Yllättävän nopeaan sain perusjutut haltuun. Nyt on kohta tehtynä jotain kosmista syna black metallia.
Studio 7 taitaa jakaa mielipiteitä kuten myös Presonuksen (oliko se Fenderin omistuksessa vai miten menikään) rahoitusmallit ja tapa tehdä bisnestä. En nyt niin tarkkaan ole lukenut.
Alkaa aikajanallisesti olemaan tammikuun puolessa välissä 3 vuotta kitaraa takana. Toki se mitä on ehtinyt treenailee huutelee ehkä keskimäärin tunnin päivässä, jos sitäkää. Nyt syksyllä on tullut jopa viikosta kahteen pahimmillaan niin ettei ole edes koskenutkaan kitaraan. Liekö 1000 tuntia täyttynyt vielä? En usko.
Tuli hankittua nyt BF tarjouksista uutta rautaa eli editoinnit ja reaperiin nauhotukset menee aika sulavasti nyt. Uusi mikrofoni videoille kanssa, äänenlaatuun ero aivan yö ja päivä.
Josko sitä joululahjaksi ostais jonkun Solarin V-skeban itselleni.. Jos sen laittais vaikka C-vireeseen
Äijällä on kyllä tekemisen taso mennyt ihan valovuoden eteenpäin tossa ajassa.
Pitkästä aikaa kitara kourassa ja senhän huomaa näissä nopeammissa pyrähdyksissä. Gamma Ray - Somewhere Out In Space
Kiitos! Tähä tekemiseen sokaistuu kyllä pahasti Toisaalta tuskinpa paljoa vaikeampia biisejä soittelen ku 1-2v sitte, mut paljon paremmalla menestyksellä!
On kyllä ok hinta ainakin. Saakohan tuolla hinnalla edes rosterinauha remppaa vanhaan kitaraan? Kerro ihmeessä mietteitä sitten kun saat kepin haltuusi.Tilasin kännipäissäni Harley Benton CST-24T - kitaran. Kovasti tuota on kehuttu netissä. Siis hintaansa nähden. Kellään kokemuksia? Tuliko tehtyä virheliike? No, eipä omat taidotkaan niin häävit ole. Josko tuosta saisi taas uutta intoa hommaan.
Toivottavasti tilasit b-stockin. Saat parempaa laatua halvempaan hintaan. Lievästi hierokaulaiset voi Thomann kyllä pistää uudelleen kiertoon että silloin voi tulla paha arpa.Tilasin kännipäissäni Harley Benton CST-24T - kitaran. Kovasti tuota on kehuttu netissä. Siis hintaansa nähden. Kellään kokemuksia? Tuliko tehtyä virheliike? No, eipä omat taidotkaan niin häävit ole. Josko tuosta saisi taas uutta intoa hommaan.
Tilasin kännipäissäni Harley Benton CST-24T - kitaran. Kovasti tuota on kehuttu netissä. Siis hintaansa nähden. Kellään kokemuksia? Tuliko tehtyä virheliike? No, eipä omat taidotkaan niin häävit ole. Josko tuosta saisi taas uutta intoa hommaan.
Ei uskaltanut. Kavereilta kuullut, että voipi osua turhan helposti huono arpa kohdalle. Ehkä olis pitänyt uskaltautua.Toivottavasti tilasit b-stockin. Saat parempaa laatua halvempaan hintaan.
No joo. Onhan tuo nyr aika eri hintaluokka jo. Ei kai nyt ihme, että tuolla rahalla saa parempaa.Harley Bentonit ei oo tuttuja mut itse varmaan venyttäisin sinne tonnin luokkaan
Tekniikkaharjoituksia kaksi vartin treeniä päivässä. Tosin pitää treenata oikeita asioita ja oikealla tavalla.No joo. Onhan tuo nyr aika eri hintaluokka jo. Ei kai nyt ihme, että tuolla rahalla saa parempaa.
Itselläni meni 10v ennenku sai aikaiseks ostaa edes tuon. Omaan vähään käyttöön varmaan ihan riittävä. Jos tuota kovasti innostuu, niin harkitaan sitten parempaa. Jos vaikka sitten eläkkeellä, kun on enemmän aikaakin.
Ei oo suinkaan eka kitara. Oon enemmän ja vähemmän kyl soitellut vuosien kuluessa. Ja tuosta kyl lueskellut ja kattellut arvosteluja ja harkinnut ostoa pitkään. Eli sikäli ei ollut hätäinen ostos. Kännipäissään vaan nyt tuli tehtyä ratkaisu, että perkele nyt laitan tän tilaukseen.Mutta toisaalta jos tuli tilattua vain kännipäissään jotain, niin ei ehkä ihan hyvät lähtökohdat
Rahareikiä maailma täys niin onhan meidän tehtävä valintoja mihin markat työntää. Itse olen aina soittanut ennemmin yhdellä hyvällä kuin kymmenellä ritsalla mut oonkin tässä hommassa jumissa oman asenteen kanssa ja yhden ritsan jälkeen säästin hermojani ja lopulta rahaakin kun hommasin sen minkä haluan enkä sen mihin rahat riittää. En vaan kestä sitä fiilistä mikä tulee aina kun ottaa halvan soittimen käteen. Maksaminen riipaisee kuukausia, epämiellyttävällä soittimella soittaminen vuosia. Mut tää on niitä juttuja joihin jokainen suhtautuu erilailla ja mikä kellekin tuntuu hyvältä tai huonolta. Muuthan noita eroja ei päälle päin huomaa esim saundeissa kovin helposti vaan lähinnä soittajan pään sisällä näitä pyöritellään.No joo. Onhan tuo nyr aika eri hintaluokka jo. Ei kai nyt ihme, että tuolla rahalla saa parempaa.
Itselläni meni 10v ennenku sai aikaiseks ostaa edes tuon. Omaan vähään käyttöön varmaan ihan riittävä. Jos tuota kovasti innostuu, niin harkitaan sitten parempaa. Jos vaikka sitten eläkkeellä, kun on enemmän aikaakin.
Ei se hinta ole laadun tae ja lisäksi voi olla että kallis kitara onkin vähän väärän lainen mistä itse tykkää. Eli itse kyllä kannatan alkuun useita erilaisia halpoja kapineita. Kyllä niistä sitten ne joista ei tykkää jää pölyttymään tai kärrätään muualle.Rahareikiä maailma täys niin onhan meidän tehtävä valintoja mihin markat työntää. Itse olen aina soittanut ennemmin yhdellä hyvällä kuin kymmenellä ritsalla mut oonkin tässä hommassa jumissa oman asenteen kanssa ja yhden ritsan jälkeen säästin hermojani ja lopulta rahaakin kun hommasin sen minkä haluan enkä sen mihin rahat riittää. En vaan kestä sitä fiilistä mikä tulee aina kun ottaa halvan soittimen käteen. Maksaminen riipaisee kuukausia, epämiellyttävällä soittimella soittaminen vuosia. Mut tää on niitä juttuja joihin jokainen suhtautuu erilailla ja mikä kellekin tuntuu hyvältä tai huonolta. Muuthan noita eroja ei päälle päin huomaa esim saundeissa kovin helposti vaan lähinnä soittajan pään sisällä näitä pyöritellään.
Mun mielestä suhteellinen laatu paranee eniten kun mennään 300 -> 1000e. Sen jälkeen sijoitetut rahat ei enää tuo vastinetta samassa suhteessa ja 1500 vs. 3000 ei eroa merkittävästi toisistaan jos on hyvin valittu soitin. Brändilisä ei tuo parempaa tuntumaa.
Monien halpakeppien ongelma on myös käsittämättömän huonot puut. Joko ne painaa törkeästi tai on vaan sellaista polttopuuosastoa.Ei se hinta ole laadun tae ja lisäksi voi olla että kallis kitara onkin vähän väärän lainen mistä itse tykkää. Eli itse kyllä kannatan alkuun useita erilaisia halpoja kapineita. Kyllä niistä sitten ne joista ei tykkää jää pölyttymään tai kärrätään muualle.
Ja joo...Harley Benton ei ole soittokunnossa, kun sen ottaa paketista. Mutta jos kitarat säädetään parhaaseen soittokuntoonsa niin 300€ Harley Benton > 700€ Jackson. Ja tämä siis vain soitettavuutta katsottaessa.
Tietysti omassa Harley bentonissa on vikaa kun hihnatapin ruuvit väännetty vinoon ja sama homma takaplexin kanssa ja kaikkea muuta vikaa. Ne nyt ei ole soittoon vaikuttavia. Kaula suora. Ainoastaan yksi nauha matalalla b-kielen kohdalta, eli tämä kyllä vaikkuttaa soittoonkin, mutta saa askartelemalla kuntoon. Mutta Bentonista saa ihan soitettavan pelin toisin kun aikoinaan hankkimastani anttilan kitarapaketista. En nyt muista noiden hirvityspakettien nimiä, mutta niitä on turha lähteä edes askartelemaan. Tai ainakin oman kepukan kaula oli liian korkkiruuvilla.
Kyllähän se paahtaminen myös vakavoittaa puun kosteuskäyttäytymistä. Ja jos se tehdään oikein niin sitä ei käytetä puun varsinaiseen kuivaamiseen vaan tulee sen päälle. Itselläni on kokemusta vain yhden soittimen verran vaahterakaulaisessa ja -otelautaisessa soittimessa ja ainakin tämä yksilö on erittäin vakaa näin talvellakin eikä vaadi minkäänlaisia säätöjä vuodenaikojen mukaan. Sen sijaan vastaava soitin paahtamattomana pistää nauhanpäät pilkistämään tammi-maaliskuussa. Mielestäni tämä paahtaminen on parhaimmillaan yksiosaisissa kauloissa joissa ei laminoimalla saada kaulaa stabiloitua.Yksi syy vielä ostella vanhoja käytettyjä on että tietää ja näkee miten ne ajan saatossa elävät. Mulle periaatteessa ihan sama mistä itse kitarat on tehty, mutta otelaudat lähinnä.
Joku 80-90 -luvun kitara, niin siellä ruusupuut on todella tummaa ja tiivistä. Eebenit on kunnossa, jos on. Mitä lähemmäksi tätä päivää mennään, niin ruuspuu on vaaleaa kuin mikä
ja jo vuosia tilalle tullut Jatoba (mikä se nyt onkaan). Aina välillä tulee myös vastaan näitä eebenien halkeiluja ym.
Esim. tuo Ibanez Satriani mikä mulla on (1990), niin siinä ruusupuuotelauta on todella tiivistä ja miltei ebenin väristä. Sama toisessa Jemissä. Toisessa taas on eben, missä ei mitään
lohkeilua vaikka 25v ikää silläkin juuri. Itse en kyllä koskaan ole mikän ebenin ystävä ollut.
Aika siis näyttää miltä noi uudemmat viritykset näyttää jonkun vuoden päästä.
Myös tämä "paahdettu se ja se" on vähän niin ja näin. Ilmeisesti tehty kalliimmissa kitaroissa pitkälti ulkonäön vuoksi, mutta ymmärtänyt että sitä käytetään paljon halpakitaroissa koska sillä voi skipata
puiden kuivaamisprosessin välistä.
Eebenpuu on paikallaan jos halutaan ehdottomasti musta otelauta esim hevikitaroissa. Nykyään osassa halvempia soittimia on käytetty Pao Fettoa korvaavana puuna ja se se vasta vaaleaa (ja punertavaa) onkin. Tarinan mukaan tummenee käytössä mutta itselläni ei ole kokemusta.
Lyhyt raportti (soitin)puun lämpökäsittelystä, kuinka se tehdään ja mitä vaikutuksia sillä on soittimelle.
Yhteenveto raportista: "... saavutetaan seuraavat edut: puun kosteuselämien pienenee,jäykkyys kasvaa, paino alenee, äänen nopeus kasvaa, puun väri tummenee ja puun resonointikyky paranee."
Suhtaudun itse positiivisesti tähän käsittelyyn, vaikken omistakaan yhtään ao. käsiteltyä soitinta. En usko, että Ruokangas on nyt puijaamassa asiakkaitaan, vaan kertoo avoimesti mistä oikein on kyse!
No tämä ehkä on puppua että puun resonointikyky paranee. Mitä se resonointikyky on?Lyhyt raportti (soitin)puun lämpökäsittelystä, kuinka se tehdään ja mitä vaikutuksia sillä on soittimelle.
Yhteenveto raportista: "... saavutetaan seuraavat edut: puun kosteuselämien pienenee,jäykkyys kasvaa, paino alenee, äänen nopeus kasvaa, puun väri tummenee ja puun resonointikyky paranee."
Suhtaudun itse positiivisesti tähän käsittelyyn, vaikken omistakaan yhtään ao. käsiteltyä soitinta. En usko, että Ruokangas on nyt puijaamassa asiakkaitaan, vaan kertoo avoimesti mistä oikein on kyse!
Tarkoitetaankohan resonointikyvyllä tässä sitä kuinka kaulapuu resonoi soitettaessa? Ainakin itselleni se on yksi tärkeä piirre soittimessa. Jos soittaessa kaulapuu ei resonoi, kitara tuntuu jotenkin "tyhjältä", vaikka kuinka kieliä hakkaisin. Jos taas soitto tuntuu akustisena resonoivan käden kautta kulkusiin saakka, niin suupieli alkaa vääntyä hymyyn.No tämä ehkä on puppua että puun resonointikyky paranee. Mitä se resonointikyky on?
Mutta muut tuosta esimerkkilauseesta ihan asiallisia juttuja.