Kitaran soittaminen

Mut itelläkin tosiaan useimmiten jotain nopsaa demottelua, niin ei jaksa ihan kauheasti kiinnostaa tuollaisten kanssa veivata ja minusta se yleissoundi ei kyllä kitaran tuplauksista tyypillisesti jää kiinni. Enemmän ite kiinnitän huomiota vaikka rumpuihin, yleiseen vireisyyteen, taimiin, ilmavuuteen ja sen sellaiseen ja oon edelleenkin sitä mieltä, niin kuin sinäkin taisit tuossa osittain viitata, että tuollaiset tuplausjutut (tai niiden tekninen toteutus) hukkuu nopsaan kokonaisuuteen, jos homma muuten toimii ja kokonaisuus on hyvin tehty.
Joo, yleisesti ottaen mun korvillani ne pienet heitot katoavat siihen yleiseen meteliin, kun on läjä särökitaroita möyrimässä. Tai kun se orkesterin musikantti painaa Hammondinsa volyymipedaalin lattiaan. Raa‘in tilanne minulle on, kun soittaa liki yksin melodiaa ja silloin kaikki kuuluu. Vain satunnainen lautasen kolahdus rytmin merkiksi siellä täällä, paljastamassa falskit nuotit.


Mannisen Custom kyllä kiinnostaisi, joskin lavattoman kapeakaulaisen basson muodossa.
 
Laitoin papasta valitusta kun ei ole varmaankaan ok mainita toisten oikeita nimiä.

Mutta kukin tehköön miten haluaa sama se. Mutta asiosta ei voi keskustella ilman että vedetään herneet nokkaan 😂
 
Lopuksi vielä olen sitä mieltä, että ihmisten kuulokyvyssä on suuret erot. Kunnossa olevat ja kitaroihin harjaantuneet korvat takertuvat asioihin, joita ei tavispuurokorvalle ole koskaan ollut olemassakaan.

Näin se on ja loppupeleissä tekijän itsensä arvioitavissa että menikö tää nyt hyvin vai oliko kiire tai ei kiinnostanut säätää tai muuta synttärisettiä. Aika pitkälti siis kiinni siitä mihin itse on tyytyväinen. Jos keskinkertainen kelpaa, niin antaa mennä vaan. Itseä se aina harmittaa kun kuuntelee juttuja että ois voinut vetää toisella tavalla, mitä toiset ei noteeraa millään tavalla.
 
Eli siis myönnät itsekin että voi olla vain ulkonäkökysymys? Hyvin tässä vedetty levy purkkiin just ja tappeihin koskettu vain kun piti vetää drop a vireessä.
Kyllä siinä on muutakin kuin ulkonäkökysymys. Ihme jankkausta tämä kyllä on, joskus kannattaisi vaan myöntää että on väärässä. Se että sinulla sattuu pysymään vireessä ei tarkoita että aina pysyisi. Bassossa pitää olla niitä kierroksia että varmasti pysyy kiinni, ei luista eikä anna periksi. Sinulla on yhdessä kielessä alle kierros kieltä tapin ympärillä joten ei ole kovin vakaasti kiinni vaikka ehkä vireessä pysyisikin just tällä kertaa. En lähtisi tuollaisen viritelmän kanssa keikalle joka tapauksessa koska kielen voi asentaa varmemminkin samalla vaivalla.

Ja siitä nimen mainitsemisesta ja raportoinnista. Se nimi näkyy siinä sun linkkaamassa Cooperin videossa ihan sun itsesi laittamana.

Siinä olet kyllä oikeassa että oikeasti tuplaamalla saa paremman kuuloista eikä ole hankalaa kun vaan soittaa ensimmäisen kitaran kunnolla jotta toinen on mahdollista saada istumaan sen ensimmäisen kanssa. Taimiheitot kertaantuu levyn teossa pirun äkkiä ja alkaa kuulostaa demolta.

Onhan se niin että ammattimiksaajalla saa miksin kuulostamaan laadukkaammalta, kun vaan raidat on hyvällä saundilla soitettu kunnolla. Ei harrastelija yleensä vaan osaa niitä tarvittavia jippoja joilla se seuraava askel otetaan. Se lopullinen ero tehdään pienillä jutuilla. Eikä ammattilaisen käyttäminen tarkoita että heti on autotunet tapissa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä siinä on muutakin kuin ulkonäkökysymys. Ihme jankkausta tämä kyllä on, joskus kannattaisi vaan myöntää että on väärässä. Se että sinulla sattuu pysymään vireessä ei tarkoita että aina pysyisi. Bassossa pitää olla niitä kierroksia että varmasti pysyy kiinni, ei luista eikä anna periksi. Sinulla on yhdessä kielessä alle kierros kieltä tapin ympärillä joten ei ole kovin vakaasti kiinni vaikka ehkä vireessä pysyisikin just tällä kertaa. En lähtisi tuollaisen viritelmän kanssa keikalle joka tapauksessa koska kielen voi asentaa varmemminkin samalla vaivalla.

Ja siitä nimen mainitsemisesta ja raportoinnista. Se nimi näkyy siinä sun linkkaamassa Cooperin videossa ihan sun itsesi laittamana.

Siinä olet kyllä oikeassa että oikeasti tuplaamalla saa paremman kuuloista eikä ole hankalaa kun vaan soittaa ensimmäisen kitaran kunnolla jotta toinen on mahdollista saada istumaan sen ensimmäisen kanssa. Taimiheitot kertaantuu levyn teossa pirun äkkiä ja alkaa kuulostaa demolta.

Onhan se niin että ammattimiksaajalla saa miksin kuulostamaan laadukkaammalta, kun vaan raidat on hyvällä saundilla soitettu kunnolla. Ei harrastelija yleensä vaan osaa niitä tarvittavia jippoja joilla se seuraava askel otetaan. Se lopullinen ero tehdään pienillä jutuilla. Eikä ammattilaisen käyttäminen tarkoita että heti on autotunet tapissa.

Eli jos ei ole rikki niin pitää korjata? En ymmärrä. Itsekin sanoin että kun kerran näin tuo toimii, niin en ole jaksanut nähdä vaivaa laittaa uusia. Toki jos olisi ongelmia ollut, niin olisin vaihtanut. Pelkästään ulkonäön takia en ole tätä tarpeelliseksi nähnyt,

Kai mä saan omasta aloitteestani nimeni tuoda esiin. Jos tuo yksi vajakki ei kykene keskustelemaan ilman että kiukkupurkauksissa tuodaan nimiä esiin niin se on hänen ongelmansa. Viime taistossakin lainasi minun viestiä vaikka aiemmin toivoi ettei lainata toistemme viestejä. Mä en ole lainannut sitä mutta pyörsi omat lupauksensa. Ei ihmekään että turbulenssia on, jos tuommoinen :p

Harrastelija pääsee pitkälle jo siinä askeleessa että koittaa soittaa ne raidat mahdollisimman hyvin ja sen vaikeuden voi ottaa treeninä, kuten aiemminkin sanoin. Tuskin voi treenata liikaa. Ja jos olisi helppoa niin kaikki osaisi.
 
Laitoin papasta valitusta kun ei ole varmaankaan ok mainita toisten oikeita nimiä.

Mutta kukin tehköön miten haluaa sama se. Mutta asiosta ei voi keskustella ilman että vedetään herneet nokkaan 😂
No tässä on nyt se lainaus, mitä joo jossain kohtaa puhuttiin, ettei tehtäis, mutta on taas sen verran levotonta juttua, niin parempi lainata konteksti.

Niin sää ite linkkaat tuubikanavas tänne, jossa oot omalla nimelläs ja naamallas ja nyt sitten huutelet ylläpidolle, kun keskusteluihin on tuotu nimiä? :D Vielä kun ite sinä täällä viimeksi sekoillessasi sönkkäsit, että jos on nettiin laitettu, niin kaikki sallittua.

Kiinnostaskohan sitä ylläpitoa toi sinun tosi henkilökohtaisuuksiin menevä vittuilu enemmän, mihin vedetään jutut, jossa oon voinu sivuta jotain hankalia aikoja tai viimeksi tuota eroa? Pitäskö jonkinlaiset ihan perus käyttäytymissäännöt ennemmin pitää, vaikka netissä ollaankin, vai ootko sää niin reppana, ettet sitten muuta enää keksi, niin tarvii repiä tuollaisia täysin ketjuun kuulumattomia henkilökohtaisuuksia mukaan, jolla yrittää vähän pönkittää omaa asemaansa?

Varmaan taas kohta lähtee ketjusta viestejä, mutta sama kai.
 
Eli jos ei ole rikki niin pitää korjata? En ymmärrä. Itsekin sanoin että kun kerran näin tuo toimii, niin en ole jaksanut nähdä vaivaa laittaa uusia. Toki jos olisi ongelmia ollut, niin olisin vaihtanut. Pelkästään ulkonäön takia en ole tätä tarpeelliseksi nähnyt,

Kai mä saan omasta aloitteestani nimeni tuoda esiin. Jos tuo yksi vajakki ei kykene keskustelemaan ilman että kiukkupurkauksissa tuodaan nimiä esiin niin se on hänen ongelmansa. Viime taistossakin lainasi minun viestiä vaikka aiemmin toivoi ettei lainata toistemme viestejä. Mä en ole lainannut sitä mutta pyörsi omat lupauksensa. Ei ihmekään että turbulenssia on, jos tuommoinen :p

Harrastelija pääsee pitkälle jo siinä askeleessa että koittaa soittaa ne raidat mahdollisimman hyvin ja sen vaikeuden voi ottaa treeninä, kuten aiemminkin sanoin. Tuskin voi treenata liikaa. Ja jos olisi helppoa niin kaikki osaisi.
Jokainen laittaa kielensä kuten haluaa, muttei se poista sitä tosiasiaa että ne on väärin laitettu. Ja jos ei muuta niin saattaa itsensä tai jonkun muun satuttaa noihin tai raapia laukkua tai pussia. Tästä ei sen enempää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 749
Viestejä
4 429 790
Jäsenet
73 417
Uusin jäsen
totoniko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom