Joo. Jossain vaiheessa kun on aikaa ja jaksaa. Pistän tänne ja youtubeen kyllä.No tämähän kiinnostaisi myös kuulla. Laitapa näytettä
Joo. Jossain vaiheessa kun on aikaa ja jaksaa. Pistän tänne ja youtubeen kyllä.No tämähän kiinnostaisi myös kuulla. Laitapa näytettä
Myydään osiosta sattui löytymään sopivaan hintaan käytettynä tuo NI purkki niin kokeillaan aluksi sillä.Pojalla on Behringer UMC22 ja siinä on ainakin hyvä kuulokesoundi, 80 ohmisilla pukkaa ääntä ihan alright. Gainia riittää myös, Duncan JB:llä klo 12 on sopiva, klo 13 klippaa jo. Asio latensseja en testannut kun tuossa pikkuversiossa on kökkö asio4all draiveri.
En siis rajais Behringeriä pois laskuista vaikka on kovin epäsexy.
Tuossa motussa on muuten vain yksi kuuloke out jos sillä on merkitystä (vrt noihin muihin).
Itseäni viehättää tuo NI kun siinä on mittarit laitteen päällä. Ja plussana ISO pääpotikka.
Mihin muuten tarviit vähintään kahta kitaraa ja bassoa samanaikaisesti? Vai onko kyse jostain mukavuus/kätevyys-kytkennästä?
Mä en jaksais säätää näide plugarien kanssa enää Kertokaas joku hyvä hintalaatusuhde setti jonka saa helposti syötettyä reaperiin. Jossa olisi siis "kaikki tarpeellinen". Sitä sitte käyttäis tyylii forever treenatessa.
Toi AmpKnob RevC on iha jees mut vähä kyllästyttää veivaa aina samalla. Akustiseen taas ei oo löytynyt oikein kivoja. Ja en vaa jaksa kuluttaa aikaa ettiäkseen ilmaisia ympäri nettiä.
Kiitos. Siinä yksi vaihtoehto. Annan painoarvoa helppokäyttöisyydelle ja selkeälle käyttöliittymälle. Säätäminen on iha ok. Oppiipahan sitten siinäkin tekemään "omanlaista" soundia. Tuossa tuleekin jo 80 presettiä valmiina.
Miten olisi tuo? Löytyy vieläkin kattavampaa settiä, kun laittaa rahaa enemmän, mutta tuossakin on jo paljon. Säädettävää on tietty väkisellä enemmän tai vähemmän riippuen aina mitä soittaa.
Voit myös testata ennen ostoa. Neural dsp kannattaa myös tsekata. Alennuksia odottaisin itse niissä.
49e parhaimmillaan alessa ollut. Todnäk black fridayna aletta, jos jaksat tai haluat odottaa.Kiitos. Siinä yksi vaihtoehto. Annan painoarvoa helppokäyttöisyydelle ja selkeälle käyttöliittymälle. Säätäminen on iha ok. Oppiipahan sitten siinäkin tekemään "omanlaista" soundia. Tuossa tuleekin jo 80 presettiä valmiina.
Tosiaan alta satasen mielellään.
Joo pitänee vetää trialina.49e parhaimmillaan alessa ollut. Todnäk black fridayna aletta, jos jaksat tai haluat odottaa.
Itse käytän thu:ta. Rig library, joka mukana tulee on tosi hyvä. Siihen saa ostettua lisää mallinnuksia. Perehdy kuitenkin rauhassa ja testaile kunnolla ennen ostoja.
Toistan aikaisemman. Akkarijutut ei kuulosta oikealta millään sähkökitaralla tai soundilla. Eikä varsinkaan ole sama fiilis soittaa.Ennenkuin löydän oikeasti hyvän soundin
Joo. Kyl mä itsekin huomaan kun akustista soitan sähköskitalla niin en saa sitä fiilistä minkä akustinen antaa. Voisin tuon mun Yamahan säätää/huollattaa, ehkä jopa jossai vaiheessa panostaa parempaankin yksilöönToistan aikaisemman. Akkarijutut ei kuulosta oikealta millään sähkökitaralla tai soundilla. Eikä varsinkaan ole sama fiilis soittaa.
No nyt en kyllä tainnut ymmärtää oikein, mitä sanoit. Painamalla kieliä enemmän, ne löystyvät?Ja tulin siinä sit havainneeksi, että jos painaa pikkauskädellä sitä demppausta vähän niin kuin syvemmälle, niin ylimääräistä kielten tensiota saa vähän veks. Ja jos samalla pikkaa vähän syvemmältä kieltä, niin Batteryn tyyliset jutut alkaa pysymään paremmin kontrollissa.
Joo, ei ihme, kirjoitin huonosti. Muokkasin aikaisempaa.No nyt en kyllä tainnut ymmärtää oikein, mitä sanoit. Painamalla kieliä enemmän, ne löystyvät?
Vai tarkoitutko, että demppauskohtaa siirtäessä lähemmäksi tallaa, tatsi „löystyy“ muiden kielten osalta?
Joo en tajunnut oikein minäkään. Näissä pickauskädelle vaativissa suorituksissahan en itse ainakaan koe mitään ongelmaa siinä miten korkealla kielet ovat tai löysällä. Joku jos soittelee jollain lepsulla plektralla, niin vaikeaa voi olla. En tiä kun en ole alle 2mm plekuihin aikoihin koskenut.No nyt en kyllä tainnut ymmärtää oikein, mitä sanoit. Painamalla kieliä enemmän, ne löystyvät?
Vai tarkoitutko, että demppauskohtaa siirtäessä lähemmäksi tallaa, tatsi „löystyy“ muiden kielten osalta?
Älä pidä .009 settiä C# vireessä. Se on vähän tyhmää. Mutta tuolla höpötit actionista (kielten korkeudesta), mikä ei liity millään tavalla siihen pickauskäden toimintaan.Joo, ei tietenkään oo mitään eroa kielten löysyydellä, kun soitellaan jotain nopeaa ja teknistä. Joku perus heviruoska 25,5" skaalalla ja 9-42 setillä C# -vireeseen, niin on tosi mukava soitella vaikka nyt tuota Batteryä, kun E-kielessä oo mitään vastusta ja heiluu sinne tänne lujaa pikatessa.
muoks. tota omaa LP:tä voinu oikein pudottaa .046 E-kielellä edes D-droppiin, kun meni jo liian lörpöksi. Kitarassa toki myös stratoja lyhyempi skaala.
No nyt ymmärsin ja samoja fiiliksiä itselläkin.Niin päin tietenkin, että se kieli tuntuu jämäkämmältä, kun painaa tavallaan sitä demppausta vähän kovempaa ja pikkaa samalla syvemmältä.
Hohhoijaa..Älä pidä .009 settiä C# vireessä. Se on vähän tyhmää. Mutta tuolla höpötit actionista (kielten korkeudesta), mikä ei liity millään tavalla siihen pickauskäden toimintaan.
EDIT: Battery ei kyllä mikään tekninen ole. Staminaa vaatii ja siinä se.
Joo, tuossa on aika pieni ero itellä. Lähinnä siis tuo pieni voimanlisäys ja demppauksen käyttö / asemointi voi tuoda pikkaisen lisää kontrollia. Muuten pyrin yleisesti soittamaan rennosti ja sillai, ettei paikat väsy. Ja oon siis ite soittotyyliltäni kaikkea muuta kuin voimalla hakkaaja, vaikka tatsi on voinu pikkaisen jämäköityäkin nyt taas enemmän soitellessa. Vähän kun pikkaa kovempaa, niin hieman munakkaampi soundi ja paikoitelleen mahdollisesti vähän lisää kontrollia.Mutta itsellä todella helposti lipsuu soittaminen voima- ja kramppilajiksi, jos hakkaan menemään _voimakkaasti_ dempaten vaikkapa "Master of Puppets" alkua. Se houkutus alkaa louhimaan voimalla vaan on niin suuri, vaikkei se olekaan oikea tai ainakaan pitkälle vievä tapa! Tekniikkavirhe, normaali tapaus.
En nyt tiedä mitä taas valittelet siellä, mutta Metallican biisit pääsääntöisesti ei ole mitään teknisiä. Helppojahan ne ei toki ole, mutta pickauskäsi jos toimii se riittää pitkälle.Hohhoijaa..
No tietty jos oman näkökulma on se ainoa oikea ja kun joku on toista mieltä niin vetäydytään Tuus nyt kertomaan sieltä mitä se spedeily oli?Mut joo, näitä on tosiaan vaikea selittää kirjoittamalla ja veti näköjään taas tota spedeilyäkin mukaan, niin antaa olla tästä mun osaltani.
Joo, no siihen suuntaan se varmaan menee, että noilla ns. suorituskitaroilla, joilla pitää pystyä soittamaan monipuolisesti, tatsin tarvii olla varmaan aika samanlainen. Toi viimeisin Jammun säätökeikka viittais vähän siihen suuntaan, että 10-46 vois olla hyvä kompromissi.Omissa ruoskissa oon yrittänyt pitää kielisetit sellaisina, että olis vireestä riippumatta aika lailla sama jännite kielissä, ainakin itselleni on vaivattomampaa kun kaikki ruoskat on about konsistentteja sen soittotuntuman kanssa. Tyyliin E-vireeseen jotkut kympit, D-vireeseen yhdettoista jne. Oma preferenssi tässä vuosikymmenien aikana muovautunut about tohon kymppisettiin standardivireessä niin komppailun kun liideilyn kanssa, niin tykkään että on vähän jännitettä kielissä. Tietyissä rajoissa onnistuu kyllä ihan hyvin eri jännitteen seteillä kans hommat, kunhan nyt ei puhuta mistään aivan ääritapauksista.
En tosin vetele millään megamatalilla vireillä koska olen jo niin boomeri.
Joo oli. Laitoinkin sittemmin duncania kaulaan ja keskelle (SSL6). Ne jammut oli ohuet ja kirkkaat noihin verrattuna ja nelospositio oli ainoa käyttökelpoinen lopulta. Nyt on oikein mainio stratosoundi, en ole vain ehtinyt kunnolla testaa tai äänittää. Tallassa on puolitettava jb joka on myös bueno ja monipuolinen stratossa.@lmu2002 sullako se Jammu oli kanssa? Sori kun en jaksa ruveta tarkistamaan takasivuilta. Jos muistin oikein, niin muistatko tarkemmin, mitkä mikit siinä on? Ja millasta stratosoundia (2. ja 4. positio) niistä lähtee?
Tulin vähän katumapäälle noiden Lollarin humppareiden suhteen, kun kaikki on kaks kertaa vaikeampaa soittaa tolla Les Paulilla. Jos laittais noikin rahat johonkin muualle, ja esim. tuohon Jammuun vähän ehkä laadukkaampaa keski- ja kaulamikkiä.
Oon alkanu miettiin, pitäskö vaan laittaa tuo Tokai kiertoon, kun noilla (super)stratoilla on sen verran paljon luontevampi soittaa..
Oolrait. Tjoo, vähän sama fiilis on, että nuo on tosiaan vähän ohkaiset nuo omankin yksikelaiset. Tuosta tallan humpparista ei oo sillai pahaa sanottavaa.Joo oli. Laitoinkin sittemmin duncania kaulaan ja keskelle (SSL6). Ne jammut oli ohuet ja kirkkaat noihin verrattuna ja nelospositio oli ainoa käyttökelpoinen lopulta. Nyt on oikein mainio stratosoundi, en ole vain ehtinyt kunnolla testaa tai äänittää. Tallassa on puolitettava jb joka on myös bueno ja monipuolinen stratossa.
Aika nihkeä kolvattava tuo jammun konehuone kun ahdasta on. Tai ehkä tekisin muulla kuin clas ohlson kökkökolvilla, katkoin lopulta vanhat karvat tyvestä ja juotin niihin uudet kiinni kun oma käämi lämpeni ennen kolvia.
Olispa skebat tuotu tähän aikaan ja joku näppärä slottisysteemi mikeille. Kauheeta arvuuttelua ja hakuammuntaa toi mikkihomma. Ja sitten kun oot köyhtynyt tuossa hommassa niin niidenhän on jo pakko olla parasta mitä sillä rahalla sai. Muuta ei voi tietenkään myöntää.Oolrait. Tjoo, vähän sama fiilis on, että nuo on tosiaan vähän ohkaiset nuo omankin yksikelaiset. Tuosta tallan humpparista ei oo sillai pahaa sanottavaa.
Mut mietin tosiaan, että vois vaihtaa Suhrin ML standardia tilalle ja vähän riippuen, miten tuo tallan humppari pelaa niiden kanssa, niin kenties myös Suhrin SSH+ tilalle tallaan. Noi oli ainakin siinä mun Suhrissa makeat mikit ja erityisesti nuo kakkos ja nelospositiot. Kakkospositiossa humppari puolitettuna. Sama viis hunttia menis melkein tuohon, mitä Lollarit + asennus, mutta ehkä raha menis parempaan käyttöön Jammun kanssa..
Kolvaukset mennee suoraan sepälle. Ei täällä oo oikein edes tiloja, missä viittis alkaa opettelemaan.
Pyörii hämärästi mielessä, että onhan tuota koitettu ratkaista, että kitaran mikit vois vaan sujauttaa paikalleen ja antaa palaa, mutta en nyt löydä referenssiä muistikuvalleni.. varmaan jonkun vuoden NAMM:sta jäänyt jotain mieleen.Olispa skebat tuotu tähän aikaan ja joku näppärä slottisysteemi mikeille. Kauheeta arvuuttelua ja hakuammuntaa toi mikkihomma. Ja sitten kun oot köyhtynyt tuossa hommassa niin niidenhän on jo pakko olla parasta mitä sillä rahalla sai. Muuta ei voi tietenkään myöntää.
Sain ton SSL6 setin satkulla joten sitä pystyy vielä kritisoimaankin kunhan ehtii paneutumaan.
Muistin just, mitä unohdin viimeksi käydä ostamassa (sokeripala = kytkentärima). Plus että volume- & tonepotikat on vuodelta 1980 & niissä on sen ajan lyijypitoista tinaa kiinni. Ei oikein innosta kolvata niitä.vaihtelin mikkejä, oli ihan sokeripalalla kiinn
Joo, tuleehan noita tosiaan googlella vastaan eri tahojen ratkaisuja tänäkin päivänä.Muistaakseni tuollainen mikkien hotswappausratkaisu oli jo jossain Ampegin kitarassa ööh, 70-luvulla (vai oliko, en muista...). Jostain syystä ei jäänyt alan standardiksi tuo, vaikka monessa mikissä taitaa pikaliittimet nykyään ollakin (kalamiehet ja EMG:t nyt vissiin ainakin).
Elä nyt, eikö hopealangalla käämityt supermikit hintaan noin 1000 euroa olekaan maailman parhaat hintansa väärti?Onhan noita pikakiinnitinhässäköitä tosiaan ollut jos jonkinlaista, esim. GuitarFetishin Kwikplug, mutta mitään "universaalia" systeemiä ei kyllä ole, eikä varmasti ikinä edes tule. Kitaristit on vaan niin järjettömän konservatiivista ja suorastaa taikauskoista porukkaa, että eipä noita juuri kukaan käyttäisi koska Jimi Handtrixillä, BB Burgerkingillä tai Stevie Manta Rayllä ei ollut semmoisia, joten varmaan siinä menisi sitten "tone" pilalle ja mojo katoaisi.
Noin muuten kitaramikit on about puhtaimpia esimerkkejä kitaramaailman käärmeöljymarkkinoista parhaimmillaan. Netin palstat on pullollaan tuhansia sivuja analyysiä ja onanointia eri mikkien ominaisuuksista, todellisista ja kuvitelluista, sekä vääntöä siitä mikä mikki on paras ja miksi just tämä 400 dollarin mikki on itseasiassa sen ensteks paras. Todellisuudessa kitaramikki on elektronisesti aivan saatanan yksinkertainen laitos ja erot muodostuu aika pitkälti siitä minkä tyyppinen perusrakenne on, sekä siitä kuinka paljon ja kuinka paksua kuparilankaa on käytetty, ja kuinka voimakkaat magneetit on kyseessä. Loput onkin sitten pääosin sitä käärmeöljyä.
Osaksi näinkin, mutta ratkaisut olisivat helppoja toteuttaa jos mentäisiin vain yhdellä kytkentäkaaviolla. Mitä enemmän vaihtoehtoja, niin alkaisi näyttämään joltain modulaarisynaltaOnhan noita pikakiinnitinhässäköitä tosiaan ollut jos jonkinlaista, esim. GuitarFetishin Kwikplug, mutta mitään "universaalia" systeemiä ei kyllä ole, eikä varmasti ikinä edes tule. Kitaristit on vaan niin järjettömän konservatiivista ja suorastaa taikauskoista porukkaa, että eipä noita juuri kukaan käyttäisi koska Jimi Handtrixillä, BB Burgerkingillä tai Stevie Manta Rayllä ei ollut semmoisia, joten varmaan siinä menisi sitten "tone" pilalle ja mojo katoaisi.
Mikit vaikuttavat kaikkein eniten kitaran saundiin. Joten vaihtoon vaan, jos jonkin skeban saundi ei miellytäMutta joo. Itse en nyt mikkien vaihtamista nyt mitenkään radikaalina toimenpiteenä pidä. Jos mikit ei surise niin jaksa enää semmoisia touhuja. Eikä surinallakaan väliä jos sen saa noisegatella kuntoon.
No niin tekee kun on se mistä ne äänet lähtee eteenpäin Signaaliketjussa kokonaisuudessa kuitenkin aika pieni tekijä lopputuloksen kannalta.Mikit vaikuttavat kaikkein eniten kitaran saundiin. Joten vaihtoon vaan, jos jonkin skeban saundi ei miellytä
Sanoisin juuri päinvastoin, eli aika suurikin tekijä Saattaa riippua ihan pelkästään mikeistä mitä sinne signaaliketjuun voi (tai kannattaa) latoa.No niin tekee kun on se mistä ne äänet lähtee eteenpäin Signaaliketjussa kokonaisuudessa kuitenkin aika pieni tekijä lopputuloksen kannalta.