Testaile vaan ihan rohkeasti noita plekuja, että millä soitto tuntuu ja kuulostaa parhaimmailta. Tatsissa on isoja eroja plekun paksuuden ja kärjen muodon puolesta.Ostin samalla sen capon ja pari 2mm plekuu niin kattoo miten lähtee
No just noita dunloppei ostin Master of Puppets lähti treeniin. Puolinopeudella meni jo ihan hyvin. Aika puuduttavan pitkä ralli vaan treenata!Testaile vaan ihan rohkeasti noita plekuja, että millä soitto tuntuu ja kuulostaa parhaimmailta. Tatsissa on isoja eroja plekun paksuuden ja kärjen muodon puolesta.
Esim. minusta noi Dunlopin suht pyöreäkärkiset 2mm paksut on nykyään ihan kamalia. Aikaisemmin käytin niitä, kun toi pyöreähkö kärjen muoto saattaa antaa tavallaan vähän anteeksi sen plekun iskun kanssa, mutta nykyään noi teräväkärkiset vähän isomman kokoiset Jazz kolmoset kyllä parhaan tuntuisia ja selkeimmän kuuloisia.
Kävin itse männä vkolla Tukussa ja oli se niiden videollakin esitelty tompan surffivärityksellinen Angel livenä aika vaikuttava. Kaverin upouuden AZ:n koesoitin myös, ja oli kyllä huomattavasti tuhdimpi kaula siinä kun odotinkaan. Muuten hieno vehje, mutta ei sytyttänyt meikää sitten kumminkaan syystä tai toisesta.Jumalauti, että oli hyvän tuntuinen Fenderin American Professional II strato paikallisessa musaliikkeessä. Tai oikeastaan kaksikin, toinen oli HSS, toinen single coileilla.
Heittämällä paremman tuntuisia soittaa ja paremman kuuloisia akustisesti, mitä esim. hyllystä löytynyt Musarin Axis. Toki myös hyvin eri tyylinen kaulaprofiili näissä, mut kumminkin.
Melkein saattaa joutua hieromaan diiliä tosta omasta Musarista ja jos joutuu ite myyntihommiin, niin pitää toivoa, ettei kukaan veis noista kumpaakaan, että vois vielä verrata ja napata toisen.
Hoitoaineita? Hoho.Näis uusissa kielissä muuten kuuluu pirusti enemmän jos voimasointuje välillä ei nosta sormia eli liu-uttaa. Saakoha tuota ääntä jollai vaimennettua? Mul on toki noit hoitoaineit kielii et jos niitä käyttäs.
Lämpö tekee tehtävänsä myös niin voi joutua löytämään pikkuisen kaularautaa.Jeps. Huomasin nyt reaperiin nauhottaessa et toi paksuin kieli kuuluu vedossa mukana ku nauhottaa. Nää uudet kielet tuntuu rämisevän paljo enemmän, vaikka eivät ole yhtään alempana kuin edellisetkään. Pitäs olla kuitenkin samaa paksuutta ku edelliset jos yhtää on uskomista minkä paksuiset kielet tässä originaalina oli. Toki voihan se olla et tässä olikin ohuemmat.
Mut mistä vois johtua?
Soittele jonkin aikaa, jahka jatkuu niin oikaset vähän kaulaa.Jeps. Huomasin nyt reaperiin nauhottaessa et toi paksuin kieli kuuluu vedossa mukana ku nauhottaa. Nää uudet kielet tuntuu rämisevän paljo enemmän, vaikka eivät ole yhtään alempana kuin edellisetkään. Pitäs olla kuitenkin samaa paksuutta ku edelliset jos yhtää on uskomista minkä paksuiset kielet tässä originaalina oli. Toki voihan se olla et tässä olikin ohuemmat.
Mut mistä vois johtua?
Joo toi 2mm pleku oli vähä turhan tuhti mun makuun. Oon tykästynyt tuohon 1.14mm plekuun. Niitä on tosin vain yksi. Täytyy ostaa noita lisää. Noilla alle 1mm ei oikein riffitellä Amon AmarthiaTestaile vaan ihan rohkeasti noita plekuja, että millä soitto tuntuu ja kuulostaa parhaimmailta. Tatsissa on isoja eroja plekun paksuuden ja kärjen muodon puolesta.
Esim. minusta noi Dunlopin suht pyöreäkärkiset 2mm paksut on nykyään ihan kamalia. Aikaisemmin käytin niitä, kun toi pyöreähkö kärjen muoto saattaa antaa tavallaan vähän anteeksi sen plekun iskun kanssa, mutta nykyään noi teräväkärkiset vähän isomman kokoiset Jazz kolmoset kyllä parhaan tuntuisia ja selkeimmän kuuloisia.
Enpä oo koskaan testannut. Vähän näyttää tuo kärki epäilyttävältä, ts. että saattas tuntua omiin näppeihin vähän vammaiselta, mutta pitäs tosiaan testata eka.@pappatech mitä mieltä näistä? EB-9335 SHARP 1.5MM BK 6PK
Tässä just tutkin mitä plekuja otan tilaukseen mukaan.
Myös eri valmistajien kielillä saattaa kielienveto olla hieman eri, vaikka vahvuus olisikin sama, kaula voi mennä vähän yli tai notkolle. Jos ei päivän soittelun jälkeen asetu, katso kaulan suoruus ja säädä tarvittaessa.Jeps. Huomasin nyt reaperiin nauhottaessa et toi paksuin kieli kuuluu vedossa mukana ku nauhottaa. Nää uudet kielet tuntuu rämisevän paljo enemmän, vaikka eivät ole yhtään alempana kuin edellisetkään. Pitäs olla kuitenkin samaa paksuutta ku edelliset jos yhtää on uskomista minkä paksuiset kielet tässä originaalina oli. Toki voihan se olla et tässä olikin ohuemmat.
Mut mistä vois johtua?
Juu mä vähä jo säädin tuota ja google kertoi, että uudet kielet ovat nyt "metallisempia" soundiltaan. Säätämällä tonea alaspäin kitarasta samalla lähti hirveät skraiduäänet yms pois. Ja ajan kanssa se helpottaa jolloin tonea voi sitten taas nostaa. Eli uusissa kielissä se soundi oli todella kirkas jne,Myös eri valmistajien kielillä saattaa kielienveto olla hieman eri, vaikka vahvuus olisikin sama, kaula voi mennä vähän yli tai notkolle. Jos ei päivän soittelun jälkeen asetu, katso kaulan suoruus ja säädä tarvittaessa.
Uudet on kirkkaammat soundiltaan, mutta niissäkin on eroja valmistajien kesken, osa tummempia ja osa kirkkaampia, sekä sekin vaikuttaa ovatko kielet pinnoitettuja. Onko action säädetty kuinka matalalle?Juu mä vähä jo säädin tuota ja google kertoi, että uudet kielet ovat nyt "metallisempia" soundiltaan. Säätämällä tonea alaspäin kitarasta samalla lähti hirveät skraiduäänet yms pois. Ja ajan kanssa se helpottaa jolloin tonea voi sitten taas nostaa. Eli uusissa kielissä se soundi oli todella kirkas jne,
Ovat matalalla ihan originaalina. Eli tuosta ei matalammaksi enää pääse Itse en kyl lähde tuota säätämään, ei ole oikein työkaluja. Pitäs olla kuitenkin sama, koska yhtä paksut kielet kuin edelliset.Uudet on kirkkaammat soundiltaan, mutta niissäkin on eroja valmistajien kesken, osa tummempia ja osa kirkkaampia, sekä sekin vaikuttaa ovatko kielet pinnoitettuja. Onko action säädetty kuinka matalalle?
Juurikin eri valmistajien kielillä saattaa kielienveto muuttua, tarkoittaa että kaula saattaa esim. kääntyä hieman yli jolloin kaula on lähempänä kieliä, action madaltuu ja kielet alkaa herkemmin rämisemään.Ovat matalalla ihan originaalina. Eli tuosta ei matalammaksi enää pääse Itse en kyl lähde tuota säätämään, ei ole oikein työkaluja. Pitäs olla kuitenkin sama, koska yhtä paksut kielet kuin edelliset.
Kah, tuonnehan on tullu hyllyyn Andersoneja. Asuispa yhtään lähempänä. Oon ehkä vähän allerginen vaahteraotelaudoille ja tuo kyseinen malli tuo itse asiassa mieleen sen Ibanezin AZ premium -sarjan yhden mallin, eikä välttämättä hyvällä tavalla, mut eiköhän tuo joka tapauksessa kova peli soittaa ole.Kävin itse männä vkolla Tukussa ja oli se niiden videollakin esitelty tompan surffivärityksellinen Angel livenä aika vaikuttava. Kaverin upouuden AZ:n koesoitin myös, ja oli kyllä huomattavasti tuhdimpi kaula siinä kun odotinkaan. Muuten hieno vehje, mutta ei sytyttänyt meikää sitten kumminkaan syystä tai toisesta.
Fenkkuja pitäisi varmaan vähän koeajella, joku American Ultra HSS houkuttelisi kyllä.. tosin taitaa hintaakin sitten löytyä samaan tapaan kun muilla lajitovereillaan.
Jos stratosoundia hakee niin ehdotan jokerina Yamahan Pacifican testaamista myös. Olin itse niin positiivisesti yllättynyt joskus 15v sitten tuosta 612v:stä että semmoinen lähti matkaan ja Fender jäi hyllyyn vaikka olin semmoista ollut vailla. Merkki ei kyllä oikein herätä intohimoja eikä kademieltäKah, tuonnehan on tullu hyllyyn Andersoneja. Asuispa yhtään lähempänä. Oon ehkä vähän allerginen vaahteraotelaudoille ja tuo kyseinen malli tuo itse asiassa mieleen sen Ibanezin AZ premium -sarjan yhden mallin, eikä välttämättä hyvällä tavalla, mut eiköhän tuo joka tapauksessa kova peli soittaa ole.
Mulla oli kaupat puoliksi jo tehtynä yhdestä premium AZ:sta, kun ois ollu samassa kaupungissa ja noita prestigejäkin oon ollu pariin kertaan ostamassa, mutta joku noissa visuaalisesti tökkäisee. Kaula pitäs testata, että miten sopii käteen.
Tuo American professional II kummittelee kyllä edelleen.. Ei saa nyt oikein kunnon stratosoundia (ja niitä 2. ja 4. position soundeja) mistään kitarasta, mikä pitäs kyllä saada korjatuksi.
Jammuhan on laatumerkki ja Jammun akkarihan multa löytyykin.Jos stratosoundia hakee niin ehdotan jokerina Yamahan Pacifican testaamista myös. Olin itse niin positiivisesti yllättynyt joskus 15v sitten tuosta 612v:stä että semmoinen lähti matkaan ja Fender jäi hyllyyn vaikka olin semmoista ollut vailla. Merkki ei kyllä oikein herätä intohimoja eikä kademieltä
Mä myin tossa joku kuukausi sitten yamahan SA2200:n, irtoaa löytyessään johonkin 1400 luokkaa ja on laadultaan heittämällä iso G:n viivalla ellei parempiakin. Hiton hyvä kitara vaan kun nikkelinauhat niin en uskaltanu jättää... Toki lähti myös Yamahan SG3000s vuodelta -84 samaan aikaan ja voinen sanoa että saa aika kovan iso G:n kuskata viereen että pärjää laadullisesti tai soundillisesti :/Jammuhan on laatumerkki ja Jammun akkarihan multa löytyykin.
Toi Pasifica-sarja tökkäisee ulkoisesti sen verran, että tokko tulee hankittua, vaikka ton 600-sarjan soittimet on varmasti laatupelejä. Jotain halpaa Pasificaa oon soittanut aikanaan, se tuntui aika romulta, mutta niiden laadukkaammista soittimista en oo paljoa soraääniä kuullu.
Jammulla on joku ES-335 -tyylinen malli ja sellainen oli hetken aikaa muusikoiden netin torilla, mutta meni tosi äkkiä. Ois ollu pari kiloa löysää, niin ois voinut ostaa sen enempää miettimättä.
just soittelin tuota minuutti sitten ite tikutan sen vaan ihan vuoropikkauksella, mutta kun soittaa Hetfield plekulla niin ei tee tiukkaakaanOnks toho master of puppetsin alkuun jotai näppärää plektrausmenetelmää? Pelkästää downpikkaamalla alkaa toi stamina loppuu jo jossai 85% nopeuden kohdalla Eli toi riffitys joka lähtee intron jälkeen.
Kyllä tuo mielestäni downpikkauksella vedetään. Näin vahvasti muistelen.Onks toho master of puppetsin alkuun jotai näppärää plektrausmenetelmää? Pelkästää downpikkaamalla alkaa toi stamina loppuu jo jossai 85% nopeuden kohdalla Eli toi riffitys joka lähtee intron jälkeen.
Kirk taitaa vetää kyllä noilla videoilla mitä löysin alternatella, muta James taitaa downpickata ainakin alussa. Eihän tota kyllä hullukaan downpickaa koko biisiäKyllä tuo mielestäni downpikkauksella vedetään. Näin vahvasti muistelen.
Just alan saamaa Seek & Destroyn sen soolon aikaisen riffin nopeuden kohdalleen niin Master of Puppets heti pistää vaikeemmaksijos tuon hyvin soittaa niin aikamoinen kultakorva saa olla että erottaa että kummin se on soitettu, sanoisin jopa että ilman videota tuskin monikaan maailmassa, että sinällään toki turha kiusata itseään, mutta onhan se hyvä oikeen käden treeni
ehkä jos puhutaan oikeesta rytmikitarasta joka soittaa edes vitosia, mutta tuossa masterissa on lähinnä tuota riffiä joten uskallan väittää että siinäpä ei kyllä sitten kuulekkaan.Kyllä soundissa on ihan helvetin iso ero, että downpickaako vai vetääkö alternatella, kun puhutaan rytmikitarasta.
Kyllä downpickaus on paljon jämäkämpää kuunneltavaa usein. Varsinkin ennen, kun miehet oli tulosvastuussa studio-ohjelmien sijaan.ehkä jos puhutaan oikeesta rytmikitarasta joka soittaa edes vitosia, mutta tuossa masterissa on lähinnä tuota riffiä joten uskallan väittää että siinäpä ei kyllä sitten kuulekkaan.
Puppets on niin vaikea, että täällä ei moni muukaan tykitä sitä asian vaatimalla tavalla. Tämä laulelma vaatii monta kierrosta, ennen kuin maali häämöttää. Itse joutuisin varmasti pidemmänkin hetken treenaamaan, vaikka soittovuosia jo monta takana onkin.Just alan saamaa Seek & Destroyn sen soolon aikaisen riffin nopeuden kohdalleen niin Master of Puppets heti pistää vaikeemmaksi
Tossa kokeilin sitä veivaa 80% tahdilla ja jotenkuten maaliin.. Ja siis ilma nopeita soolokohtia. Rytmikitaran soolokohdat vielä hidastin sinne 40%.. Mut joo tuo 80% -> 100% muutos on todella iso. Tuo biisi onkin todella hyvää treeniä pitkällekin.Puppets on niin vaikea, että täällä ei moni muukaan tykitä sitä asian vaatimalla tavalla. Tämä laulelma vaatii monta kierrosta, ennen kuin maali häämöttää. Itse joutuisin varmasti pidemmänkin hetken treenaamaan, vaikka soittovuosia jo monta takana onkin.
On. Kunnon downpickaaja, kun vetää niin tatsi on eri.Kyllä soundissa on ihan helvetin iso ero, että downpickaako vai vetääkö alternatella, kun puhutaan rytmikitarasta.
Juu ei mene. Puolialternatella vetelen jos tulee tapailtua. Jos ei 1:1 coverbändissä ole, niin itsehän nakkaan paskat siitä että pitää soittaa tai kuulostaa tietyltä. Sen ajan mitä käyttää jonkun puppetsin harjoitteluun voi käyttää monella tavalla järkevämminkin. Tavoilla,Puppets on niin vaikea, että täällä ei moni muukaan tykitä sitä asian vaatimalla tavalla. Tämä laulelma vaatii monta kierrosta, ennen kuin maali häämöttää. Itse joutuisin varmasti pidemmänkin hetken treenaamaan, vaikka soittovuosia jo monta takana onkin.
Kokeilin tänää pariin otteeseen 100% ja nostin kädet pystyyn xD Aivan liikaa vielä mun taidoille.Juu ei mene. Puolialternatella vetelen jos tulee tapailtua. Jos ei 1:1 coverbändissä ole, niin itsehän nakkaan paskat siitä että pitää soittaa tai kuulostaa tietyltä. Sen ajan mitä käyttää jonkun puppetsin harjoitteluun voi käyttää monella tavalla järkevämminkin. Tavoilla,
mistä voi olla myöhemmin huomattavasti enemmän hyötyä kuin siitä että jaksaa downpickata 8min putkeen
Täytyy myöntää, etten oo lonkalta ihan varma kumpi noi melodiasoolot on säveltäny, Hetfield vai Hammet. Kun siis niin Puppetsissa, Sanitariumissa kuin Onessakin ne välisoolot (melodiasoolot) on tosi hienoja ja sit itse pääsoolo on enemmän tai vähemmän kuraa. Onessa ehkä noista biiseistä vähiten, mutta kummiskin.Ite rakastan ainakin Sanitariumin alkusooloa samoten kun Onea tai lähinnä sitä lopun sooloon asti joka on taas tavanomasta hammet wah-vinguttelua ja melkosentylsä ite asiassa.
Kuulostaa ihan kivalta rallilta! Laitan treeniin!@Markqq tuossa sulle suht suoraviivaista soitettavaa ja ihan sooloa myöden. Tuli jollain soittolistalla elukoita ulkoiluttaessa vastaan. Ihan hyvä ajo, kertsi vähän kulutettu. Ja video näköjään aika kamala
Droppivireeltä vaikuttaa.
En tullu kattoneeksi. Google varmaan löytää. Luulis löytyvän, vaikka tuo on suht helppo hakea korvallakin.Kuulostaa ihan kivalta rallilta! Laitan treeniin!
Löytyyköhä tabuja jostain?