Kitaran soittaminen

Käytän itse pääosin .10- ja .11-kieliä ja tuntuu, että niillä harvemmin kielet katkeaa. Ja kai sitä osaa jo soittaa vähän hellävaraisemmin.
Ei noi 9-46 setin korkeat kieletkään oo mulla mihinkään menny, vaikka bendailen ja käytän kampea suht surutta. Ylöspäin en kyllä juuri revi kampea, se kai se kaikista rajuin olis kielille.

---

Pitäs itekin hoitaa toi ESP LTD. Kävin ostaan putsaustökötitkin kaulaa varten, kun ei ollu kuin jotain tosi vanhaa öljyä. Tuli käytettynä mulle, etten oo ihan varma, mikä setti tuossa on ollu kiinni, mutta 9-46 menee takas. Tilutteluhommissa ysin setti on vaan paras.

Tohon lespaan pitää sen sijaan kokeilla paksumpaa settiä, ehkä tuo on kummiskin vähän lepsu soittaa 9-46 setillä. Saa varmaan sit samalla ruveta kahlaan videoita, että miten ton hienovire pitää säätää (vaikka eiköhän siinä tarvii vaan ruuvailla niitä sisemmän tallan palasia tilanteen mukaan).

Eka nauhotus Reaperiin. Aika mössöä :D ShieldWall.wav

Akustiset osuudet ja tuo minisoolo jäi vielä pois mut nekin sitten tulee. Treeniä viel ni saa timingitki kohallee. Loppupäässä liidukitara droppas hetkeks ku tuli blakoutti.

Täs biisis ois kova jos löytys versio ilma kitaroita niin sais ne tuoho muun biisin kanssa lisättyä.

Tai sitten veivais tuon biisin läpi vaa yhdellä kitaralla.

Tän coveeraan youtubeen seuraavaksi. Kiva biisi soittaa. Onhan edellisestä jo pari viikkoa melkee mut iha sama, ei niitä kukaa kato :D

Viimeksi muokattu:
Eihän sulla satu olemaan kuvaa, jossa näkyisi, miten ne kielet on laitettu? On sillä jännitteen suhteen kyllä merkitystä, vähän mallista riippuen. Itselläkin kyllä joskus vähän tuorempaana kitaristina on jokin ylimmistä kielistä muutaman kerran mennyt poikki. Bändin kanssa soittaessa sen varsinkin ymmärtää, jos soittotyyli on mallia lyö ja hakkaa. Kohtuullisen turhauttavaa kyllä kärsiä kielirikosta kesken bänditreenien, jos ei ole uutta settiä mukana.

Käytän itse pääosin .10- ja .11-kieliä ja tuntuu, että niillä harvemmin kielet katkeaa. Ja kai sitä osaa jo soittaa vähän hellävaraisemmin.
Tähän on pakko kommentoida, jos keikkakitaristilla ei ole varasettiä kieliä mukana... ehkä olisi syytä vilkaista peiliin :)
0.10 kieli kestää kyllä jo melkoista venyttelyä. 0.08 on jo sitten selkeästi herkempi katkeamaan.

Tähän on pakko kommentoida, jos keikkakitaristilla ei ole varasettiä kieliä mukana... ehkä olisi syytä vilkaista peiliin :)
0.10 kieli kestää kyllä jo melkoista venyttelyä. 0.08 on jo sitten selkeästi herkempi katkeamaan.
Joo siis tarkoitin bänditreenejä. Keikalla olisi varasetit ja pari kitaraa eri vireineen, mutta treenit olen vetänyt läpi monet kerrat ihan yhdellä kitaralla juuri niillä kiinni olevilla kielillä ilman varakieliä. Tämänkin suhteen jotkut ovat varmasti ammattimaisempia, mutta itse en ikinä lähimainkaan sille tasolle edennyt.

Aikoinaan black metal -bändissä soittaessa eniten jännitti hyvissä ajoin keikkaa, että mitä jos kieli katkeaa kesken kaiken. Ei meillä ollut mitään varasettejä, mutta eipä siihen ehkä oikeaa pelkoa ollut, kun minulla oli yksi tremolo, joka kävi h-kielellä. Muuten tykitin e-a-d linjaa. :D

Aikoinaan black metal -bändissä soittaessa eniten jännitti hyvissä ajoin keikkaa, että mitä jos kieli katkeaa kesken kaiken. Ei meillä ollut mitään varasettejä, mutta eipä siihen ehkä oikeaa pelkoa ollut, kun minulla oli yksi tremolo, joka kävi h-kielellä. Muuten tykitin e-a-d linjaa. :D

Mieti jos olisi alin e-kieli katkennut :-o

Pakko sanoa, ettei itselläkään ole niillä muutamilla keikoilla E-A-D:n ulkopuolelle tarvinnut juuri koskea. Lähinnä sitten bänditreeneissä välillä covereita soittaessa.

Se on jännä miten yks päivä saattaa mennä kaikki iha keturalleen niin että tuntuisi takapakkia 2kk ottaneena soittotaidoissa. Seuraava päivä sitten tulee ylisuoritukset.
Toki motivaatioki vaihtelee tän soittelun suhteen ja sillo kun on se flow päällä niin kaikki vaa sujuu paremmin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tätä oon nyt harjotellu aika paljo. Sooloa eile treenailin pari tuntia putkeen. Aivan huippubiisi omiin taitoihin eli haastetta löytyy mut ei liian vaikea.

Se on jännä miten yks päivä saattaa mennä kaikki iha keturalleen niin että tuntuisi takapakkia 2kk ottaneena soittotaidoissa. Seuraava päivä sitten tulee ylisuoritukset.
Toki motivaatioki vaihtelee tän soittelun suhteen ja sillo kun on se flow päällä niin kaikki vaa sujuu paremmin.
Joo, tuohan pätee ihan kaikkeen reenaamiseen on se sitten soittamista, sporttia tai mitä lie. Päivät on erilaisia, kun ihminenkin tuppaa olemaan päivästä toiseen erilainen.

Kehityskin menee minusta vähän sillai enemmän portaittain kuin lineaarisesti - jossain vaiheessa vaan aina huomaa, että nyt sujuu aikaisempaa paremmin.

Taukojakin kannattaa pitää. Mulla on varmaan itelläni semmonen hermosto, joka väsyy aika helposti ja minä huomaan kehittymisen useimmiten niin, että oon pitäny pikku tauon intensiivisemmän reeniputken päälle. Huilaa tyyliin päivän, pari, ettei koskekaan soittimeen, niin sen jälkeen saattaa kulkea taas ihan toisella tavalla.

Ai että se fiilis kun sain Seek & Destroy alusta loppuun täydellä nopeudella suoritettua likimain ilman virheitä, siis rytmikitara. Se nopea osuuskin alkaa jo sujumaan. Onha tuota biisiä tullut treenailtua jo pitkään.
Mahtava fiilis kun tulee onnistumisia :)

Biisien määrä vaan kasvaa. Nyt on listalla 108. Siis ei tuu ainakaa tylsää seuraava vuoden aikana.

Viimeksi muokattu:
Ai että se fiilis kun sain Seek & Destroy alusta loppuun täydellä nopeudella suoritettua likimain ilman virheitä, siis rytmikitara. Se nopea osuuskin alkaa jo sujumaan. Onha tuota biisiä tullut treenailtua jo pitkään.

Biisien määrä vaan kasvaa. Nyt on listalla 108. Siis ei tuu ainakaa tylsää seuraava vuoden aikana.

En halua latistaa onnistumisen kokemuksia, mutta valmiin biisin päällä jos soittelee, niin ei sitä kuule omia jutskiaan välttis. Tai ainakaan niin hyvin. Otat vain rumpuraidan ja ehkä basso siihen mukaan ja nauhoitat,
niin jos edelleen kuulostaa hyvältä, niin sitten hyvä niin!

S&D:stä kuten monista muistakin Metallican viisuista löytyy kitarattomat versiot YouTubesta. Mullakin taitaa ne olla ihan raidat erikseen (tai siis osittain yhdisteltynä) jossain.

Kyllähän soittoharrastus palkitsee, kun jaksaa soitella ja reenata järki päässä.

Sit kun taidot karttuu, niin Puppets ja And Justice For All on täynnä loistavaa pikkauskäden reeniä. Osa noiden levyjen biiseistä kyllä sit ihan aidosti jo haastavia, taisivat olla bändin jätkätkin soitannollisesti tosi kovassa vireessä tuohon aikaan, ettei kannata lannistua, jos ei ihan heti luonnistu.

Tämmönen. Kuvaus suoraan videolta.

An original song of mine "Octopus Dreaming" with all guitars with the Boss GX-100. Wah is a Morley Bad Horsie II.
FX Chain: OD-1, X-Mod amp with original speaker (DYN421), some PEQ, Stere Chorus, Delay and Reverb+ (Plate).
Only post processing is a bit HPF/LPF on guitar buses.
Played with an Ibanez JS-1 (1990), MOTU M4, Studio One Pro 5.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Nonkii nyt on uudet kielet sisällä ja intonaatio olikin kohdallaa, ei tartte säätä. Tuntuu jykevimmältä nää uudet vrt tehdaskieliin mut samaa paksuutta. Soundi on vahvempi imo. Ostin samalla sen capon ja pari 2mm plekuu niin kattoo miten lähtee :D

Ostin samalla sen capon ja pari 2mm plekuu niin kattoo miten lähtee :D
Testaile vaan ihan rohkeasti noita plekuja, että millä soitto tuntuu ja kuulostaa parhaimmailta. Tatsissa on isoja eroja plekun paksuuden ja kärjen muodon puolesta.

Esim. minusta noi Dunlopin suht pyöreäkärkiset 2mm paksut on nykyään ihan kamalia. Aikaisemmin käytin niitä, kun toi pyöreähkö kärjen muoto saattaa antaa tavallaan vähän anteeksi sen plekun iskun kanssa, mutta nykyään noi teräväkärkiset vähän isomman kokoiset Jazz kolmoset kyllä parhaan tuntuisia ja selkeimmän kuuloisia.

Testaile vaan ihan rohkeasti noita plekuja, että millä soitto tuntuu ja kuulostaa parhaimmailta. Tatsissa on isoja eroja plekun paksuuden ja kärjen muodon puolesta.

Esim. minusta noi Dunlopin suht pyöreäkärkiset 2mm paksut on nykyään ihan kamalia. Aikaisemmin käytin niitä, kun toi pyöreähkö kärjen muoto saattaa antaa tavallaan vähän anteeksi sen plekun iskun kanssa, mutta nykyään noi teräväkärkiset vähän isomman kokoiset Jazz kolmoset kyllä parhaan tuntuisia ja selkeimmän kuuloisia.

No just noita dunloppei ostin :) Master of Puppets lähti treeniin. Puolinopeudella meni jo ihan hyvin. Aika puuduttavan pitkä ralli vaan treenata!

Jumalauti, että oli hyvän tuntuinen Fenderin American Professional II strato paikallisessa musaliikkeessä. Tai oikeastaan kaksikin, toinen oli HSS, toinen single coileilla.

Heittämällä paremman tuntuisia soittaa ja paremman kuuloisia akustisesti, mitä esim. hyllystä löytynyt Musarin Axis. Toki myös hyvin eri tyylinen kaulaprofiili näissä, mut kumminkin.

Melkein saattaa joutua hieromaan diiliä tosta omasta Musarista ja jos joutuu ite myyntihommiin, niin pitää toivoa, ettei kukaan veis noista kumpaakaan, että vois vielä verrata ja napata toisen.

Kävin itse männä vkolla Tukussa ja oli se niiden videollakin esitelty tompan surffivärityksellinen Angel livenä aika vaikuttava. Kaverin upouuden AZ:n koesoitin myös, ja oli kyllä huomattavasti tuhdimpi kaula siinä kun odotinkaan. Muuten hieno vehje, mutta ei sytyttänyt meikää sitten kumminkaan syystä tai toisesta.

Fenkkuja pitäisi varmaan vähän koeajella, joku American Ultra HSS houkuttelisi kyllä.. tosin taitaa hintaakin sitten löytyä samaan tapaan kun muilla lajitovereillaan.

Näis uusissa kielissä muuten kuuluu pirusti enemmän jos voimasointuje välillä ei nosta sormia eli liu-uttaa. Saakoha tuota ääntä jollai vaimennettua? Mul on toki noit hoitoaineit kielii et jos niitä käyttäs.

Näis uusissa kielissä muuten kuuluu pirusti enemmän jos voimasointuje välillä ei nosta sormia eli liu-uttaa. Saakoha tuota ääntä jollai vaimennettua? Mul on toki noit hoitoaineit kielii et jos niitä käyttäs.

Hoitoaineita? Hoho.

Soittotunteja enemmän ja enemmän. Pitkällä tähtäimellä parempi oppia soittamaan niin ettei sivuääniä paljoa kuulu kuin että alkaa jollain niitä yrittää poistattamaan.

Sitä paitsi suhinat ja kielisoundit kuuluu pakettiin hyvässä mielessä. Tappiinsa tuotettu nykypaske taas tekee sen että mitään ylimääräistä ei missään kuulu.

Vertaa vaikka ynkän pari ekaa levyä johonkin Petruccin robottisoundiin.

Editoimalla saa täydellistä mutta inhimillisyys katoaa samassa suhteessa.

Jeps. Huomasin nyt reaperiin nauhottaessa et toi paksuin kieli kuuluu vedossa mukana ku nauhottaa. Nää uudet kielet tuntuu rämisevän paljo enemmän, vaikka eivät ole yhtään alempana kuin edellisetkään. Pitäs olla kuitenkin samaa paksuutta ku edelliset jos yhtää on uskomista minkä paksuiset kielet tässä originaalina oli. Toki voihan se olla et tässä olikin ohuemmat.

Mut mistä vois johtua?

Jeps. Huomasin nyt reaperiin nauhottaessa et toi paksuin kieli kuuluu vedossa mukana ku nauhottaa. Nää uudet kielet tuntuu rämisevän paljo enemmän, vaikka eivät ole yhtään alempana kuin edellisetkään. Pitäs olla kuitenkin samaa paksuutta ku edelliset jos yhtää on uskomista minkä paksuiset kielet tässä originaalina oli. Toki voihan se olla et tässä olikin ohuemmat.

Mut mistä vois johtua?

Lämpö tekee tehtävänsä myös niin voi joutua löytämään pikkuisen kaularautaa.

Mut mistä vois johtua?

Soittele jonkin aikaa, jahka jatkuu niin oikaset vähän kaulaa.

Joo toi 2mm pleku oli vähä turhan tuhti mun makuun. Oon tykästynyt tuohon 1.14mm plekuun. Niitä on tosin vain yksi. Täytyy ostaa noita lisää. Noilla alle 1mm ei oikein riffitellä Amon Amarthia :)

Meikäläinen tässä nyt miettii erillistä mikrofonia puhelimeen. Tulee tiktok videoiden nauhotustarkoitukseen kun vahvarin kautta soittelen. Menee liia hankalaksi mun ajatusmaailmassa vetää reaperiin, nauha ulos, synkkaa video ja äänet ja sitten tiktokkiin 30 sekunnin pätkä. Sitten välillä soitellaan porukalla ja ois kiva taltioida niitä vetoja vähä paremmalla laadulla :)

Tällästä kahtelin: ZOOM AM7 ja eipä noita vaihtoehtoja oikein tunnu olevan.

Hirveän litanian kirjotin mut taisin jo selvittää ongelmaa. Palaan asiaan mikäli ongelmat jatkuu :D
PS. Voiko noille nupeille jotai tehdä? Mun Tune nuppi on todella löysällä, lienee tää helle laajentanut sen verran tuota rakoa..

Viimeksi muokattu:
@pappatech mitä mieltä näistä? EB-9335 SHARP 1.5MM BK 6PK
Tässä just tutkin mitä plekuja otan tilaukseen mukaan.
Enpä oo koskaan testannut. Vähän näyttää tuo kärki epäilyttävältä, ts. että saattas tuntua omiin näppeihin vähän vammaiselta, mutta pitäs tosiaan testata eka.

Mulle on jäänyt nyt käyttöön näitä, lienevät nää mullakin olevat just tuolla samalla 1,5mm paksuudella: Dunlop Ultex Jazz III John Petrucci

Noi sopii ainakin itelle ihan hyvin. Ehkä huomiona lähinnä se, että tuo on kooltaan vähän noita perus dunloppeja pienempi. Toimii mun käsissäni ja näillä peruspaksuisilla kieliseteillä varsin hyvin, mutta jos roimii kovin raskaasti ja/tai hemmetin paksuilla kielillä, niin tiedä toimisko joku vähän järeämpi plekukin paremmin..

muoks. eiku on mulla joskus kakarana käyny testissä joku tommonen tikarikärkinen.. ei tainnu olla pitkä kokeilu. On nuo aika jänniä soittaa, että nuo perinteisemmät turvallisempia valintoja minusta.

Noi Jazzit taitaa olla joo vähä tavallisia pienempiä. Mulla on jotai noita mut en oikein pidä niistä.
Oon ainakin testannut toimivaksi juuri noita max grippei joten niitä voisin vaikka tilatakin lisää DUNLOP MAX-GRIP 449P1.5 12P

Mut mistä vois johtua?
Myös eri valmistajien kielillä saattaa kielienveto olla hieman eri, vaikka vahvuus olisikin sama, kaula voi mennä vähän yli tai notkolle. Jos ei päivän soittelun jälkeen asetu, katso kaulan suoruus ja säädä tarvittaessa.

Myös eri valmistajien kielillä saattaa kielienveto olla hieman eri, vaikka vahvuus olisikin sama, kaula voi mennä vähän yli tai notkolle. Jos ei päivän soittelun jälkeen asetu, katso kaulan suoruus ja säädä tarvittaessa.

Juu mä vähä jo säädin tuota ja google kertoi, että uudet kielet ovat nyt "metallisempia" soundiltaan. Säätämällä tonea alaspäin kitarasta samalla lähti hirveät skraiduäänet yms pois. Ja ajan kanssa se helpottaa jolloin tonea voi sitten taas nostaa. Eli uusissa kielissä se soundi oli todella kirkas jne,

Juu mä vähä jo säädin tuota ja google kertoi, että uudet kielet ovat nyt "metallisempia" soundiltaan. Säätämällä tonea alaspäin kitarasta samalla lähti hirveät skraiduäänet yms pois. Ja ajan kanssa se helpottaa jolloin tonea voi sitten taas nostaa. Eli uusissa kielissä se soundi oli todella kirkas jne,
Uudet on kirkkaammat soundiltaan, mutta niissäkin on eroja valmistajien kesken, osa tummempia ja osa kirkkaampia, sekä sekin vaikuttaa ovatko kielet pinnoitettuja. Onko action säädetty kuinka matalalle?

Uudet on kirkkaammat soundiltaan, mutta niissäkin on eroja valmistajien kesken, osa tummempia ja osa kirkkaampia, sekä sekin vaikuttaa ovatko kielet pinnoitettuja. Onko action säädetty kuinka matalalle?

Ovat matalalla ihan originaalina. Eli tuosta ei matalammaksi enää pääse :) Itse en kyl lähde tuota säätämään, ei ole oikein työkaluja. Pitäs olla kuitenkin sama, koska yhtä paksut kielet kuin edelliset.

Ovat matalalla ihan originaalina. Eli tuosta ei matalammaksi enää pääse :) Itse en kyl lähde tuota säätämään, ei ole oikein työkaluja. Pitäs olla kuitenkin sama, koska yhtä paksut kielet kuin edelliset.
Juurikin eri valmistajien kielillä saattaa kielienveto muuttua, tarkoittaa että kaula saattaa esim. kääntyä hieman yli jolloin kaula on lähempänä kieliä, action madaltuu ja kielet alkaa herkemmin rämisemään.

Kävin itse männä vkolla Tukussa ja oli se niiden videollakin esitelty tompan surffivärityksellinen Angel livenä aika vaikuttava. Kaverin upouuden AZ:n koesoitin myös, ja oli kyllä huomattavasti tuhdimpi kaula siinä kun odotinkaan. Muuten hieno vehje, mutta ei sytyttänyt meikää sitten kumminkaan syystä tai toisesta.

Fenkkuja pitäisi varmaan vähän koeajella, joku American Ultra HSS houkuttelisi kyllä.. tosin taitaa hintaakin sitten löytyä samaan tapaan kun muilla lajitovereillaan.
Kah, tuonnehan on tullu hyllyyn Andersoneja. Asuispa yhtään lähempänä. Oon ehkä vähän allerginen vaahteraotelaudoille ja tuo kyseinen malli tuo itse asiassa mieleen sen Ibanezin AZ premium -sarjan yhden mallin, eikä välttämättä hyvällä tavalla, mut eiköhän tuo joka tapauksessa kova peli soittaa ole.

Mulla oli kaupat puoliksi jo tehtynä yhdestä premium AZ:sta, kun ois ollu samassa kaupungissa ja noita prestigejäkin oon ollu pariin kertaan ostamassa, mutta joku noissa visuaalisesti tökkäisee. Kaula pitäs testata, että miten sopii käteen.

Tuo American professional II kummittelee kyllä edelleen.. Ei saa nyt oikein kunnon stratosoundia (ja niitä 2. ja 4. position soundeja) mistään kitarasta, mikä pitäs kyllä saada korjatuksi.

Kah, tuonnehan on tullu hyllyyn Andersoneja. Asuispa yhtään lähempänä. Oon ehkä vähän allerginen vaahteraotelaudoille ja tuo kyseinen malli tuo itse asiassa mieleen sen Ibanezin AZ premium -sarjan yhden mallin, eikä välttämättä hyvällä tavalla, mut eiköhän tuo joka tapauksessa kova peli soittaa ole.

Mulla oli kaupat puoliksi jo tehtynä yhdestä premium AZ:sta, kun ois ollu samassa kaupungissa ja noita prestigejäkin oon ollu pariin kertaan ostamassa, mutta joku noissa visuaalisesti tökkäisee. Kaula pitäs testata, että miten sopii käteen.

Tuo American professional II kummittelee kyllä edelleen.. Ei saa nyt oikein kunnon stratosoundia (ja niitä 2. ja 4. position soundeja) mistään kitarasta, mikä pitäs kyllä saada korjatuksi.
Jos stratosoundia hakee niin ehdotan jokerina Yamahan Pacifican testaamista myös. Olin itse niin positiivisesti yllättynyt joskus 15v sitten tuosta 612v:stä että semmoinen lähti matkaan ja Fender jäi hyllyyn vaikka olin semmoista ollut vailla. Merkki ei kyllä oikein herätä intohimoja eikä kademieltä :)

Jos stratosoundia hakee niin ehdotan jokerina Yamahan Pacifican testaamista myös. Olin itse niin positiivisesti yllättynyt joskus 15v sitten tuosta 612v:stä että semmoinen lähti matkaan ja Fender jäi hyllyyn vaikka olin semmoista ollut vailla. Merkki ei kyllä oikein herätä intohimoja eikä kademieltä :)
Jammuhan on laatumerkki ja Jammun akkarihan multa löytyykin.

Toi Pasifica-sarja tökkäisee ulkoisesti sen verran, että tokko tulee hankittua, vaikka ton 600-sarjan soittimet on varmasti laatupelejä. Jotain halpaa Pasificaa oon soittanut aikanaan, se tuntui aika romulta, mutta niiden laadukkaammista soittimista en oo paljoa soraääniä kuullu.

Jammulla on joku ES-335 -tyylinen malli ja sellainen oli hetken aikaa muusikoiden netin torilla, mutta meni tosi äkkiä. Ois ollu pari kiloa löysää, niin ois voinut ostaa sen enempää miettimättä.

Jammuhan on laatumerkki ja Jammun akkarihan multa löytyykin.

Toi Pasifica-sarja tökkäisee ulkoisesti sen verran, että tokko tulee hankittua, vaikka ton 600-sarjan soittimet on varmasti laatupelejä. Jotain halpaa Pasificaa oon soittanut aikanaan, se tuntui aika romulta, mutta niiden laadukkaammista soittimista en oo paljoa soraääniä kuullu.

Jammulla on joku ES-335 -tyylinen malli ja sellainen oli hetken aikaa muusikoiden netin torilla, mutta meni tosi äkkiä. Ois ollu pari kiloa löysää, niin ois voinut ostaa sen enempää miettimättä.
Mä myin tossa joku kuukausi sitten yamahan SA2200:n, irtoaa löytyessään johonkin 1400 luokkaa ja on laadultaan heittämällä iso G:n viivalla ellei parempiakin. Hiton hyvä kitara vaan kun nikkelinauhat niin en uskaltanu jättää... Toki lähti myös Yamahan SG3000s vuodelta -84 samaan aikaan ja voinen sanoa että saa aika kovan iso G:n kuskata viereen että pärjää laadullisesti tai soundillisesti :/

Noi uudemmat Pasificat tökkii omaankin silmään jotenkin. Omani (kuvasssa) hommasin 2007 ja ainakin oma silmä on tottunut jo ajat sitten, ja sormet tykkäs välittömästi kun käteen sai. Niitä gibsoninkillereitä en ole kokeillut mutta hyvä mainehan niillä tosiaan on.

yammu.jpg

Amon Amarathia sitten coveriin. Monta eri biisiä treenissä ja tarkotus oli nyt oikeasti kunnolla alkaa tekee näitä eikä sinnepäin. No ei tääkää mikää täydellinen veto ole mutta ihan tyytyväinen. Taas vinkkejä ja haukkuja otan vastaan :D

Tuo käsi on enemmän nyrkissä ku aikasemmin mut asento on rento. Nopeassa riffittelyssä tuo asento kämmenelle ainakin tällä hetkellä tuntuu hyvältä. Laatu puuroa jonku aikaa ku Youtube renderöi tuota..

Onks toho master of puppetsin alkuun jotai näppärää plektrausmenetelmää? Pelkästää downpikkaamalla alkaa toi stamina loppuu jo jossai 85% nopeuden kohdalla :p Eli toi riffitys joka lähtee intron jälkeen.

masterofpuppets.png

Onks toho master of puppetsin alkuun jotai näppärää plektrausmenetelmää? Pelkästää downpikkaamalla alkaa toi stamina loppuu jo jossai 85% nopeuden kohdalla :p Eli toi riffitys joka lähtee intron jälkeen.

masterofpuppets.png
just soittelin tuota minuutti sitten :D ite tikutan sen vaan ihan vuoropikkauksella, mutta kun soittaa Hetfield plekulla niin ei tee tiukkaakaan :D
2_351998-272x544.jpeg

masterofpuppets.png
Kyllä tuo mielestäni downpikkauksella vedetään. Näin vahvasti muistelen.

Jos ei downpickaamalla mene, niin alternatella vaan. Kyllä se joskus sitten menee downpickaten myös. Ja on hyvä idea siinä sivussa harjoitella sitä downpickaten, vaikka ei menisikään kuin 85 % nopeudella. Itse kyllä aina jotenkin tykkäsin (ja tykkään) siitä haasteesta, minkä Metallican ja vaikkapa Sepulturan jutut antoi siinä mielessä. Tulos soundin puolesta sitten palkitsi.

jos tuon hyvin soittaa niin aikamoinen kultakorva saa olla että erottaa että kummin se on soitettu, sanoisin jopa että ilman videota tuskin monikaan maailmassa, että sinällään toki turha kiusata itseään, mutta onhan se hyvä oikeen käden treeni :)

Kyllä soundissa on ihan helvetin iso ero, että downpickaako vai vetääkö alternatella, kun puhutaan rytmikitarasta.

jos tuon hyvin soittaa niin aikamoinen kultakorva saa olla että erottaa että kummin se on soitettu, sanoisin jopa että ilman videota tuskin monikaan maailmassa, että sinällään toki turha kiusata itseään, mutta onhan se hyvä oikeen käden treeni :)

Just alan saamaa Seek & Destroyn sen soolon aikaisen riffin nopeuden kohdalleen niin Master of Puppets heti pistää vaikeemmaksi :D

Kyllä soundissa on ihan helvetin iso ero, että downpickaako vai vetääkö alternatella, kun puhutaan rytmikitarasta.
ehkä jos puhutaan oikeesta rytmikitarasta joka soittaa edes vitosia, mutta tuossa masterissa on lähinnä tuota riffiä joten uskallan väittää että siinäpä ei kyllä sitten kuulekkaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
301 815
Jäsenet
82 054
Uusin jäsen
Oneplus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom