Kitaran soittaminen

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 196
Hyviä vinkkeleita, kiitän!
Se on muute hauska katsella sitku on vetänyt videolle noita pätkiä. Omia ilmeitä, kiroiluja, koomisia tilanteita. Ei niitä siinä kuvausvaiheessa edes tajua ku "ei saatana tää paska mene" :D
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 847
Itse kanssa kärsin tosta että nauhoitus ei sitten sujukaan. Tosin soitan seisten hihnan kanssa. Aluksi soittaa vaikka noin 10 minuuttia hieman nopeammalla temmolla ja kun menee nauhoitettava juttu vähintään pariin kertaan putkeen, niin menee naksuttamaan hiirestä rec -painiketta. Ja sitten tuleekin mokia ihan tyhmiin tai jopa helppoihin kohtiin.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 847
Niin, laaturautaa / -työtähän tuossa noin pääasiassa on, pyöristetyt nauhanpäät, rosterit, neck through -konstruktio jne. Näyttää hyvältä tuo kaulan ja bodyn liitoskohta, ei oo todennäköisesti ongelmaa seilata korkeimmilla nauhoilla. Vaikea sanoa onko siinä nyt nykymarkkinassa tonni liikaa vai ei, kun kaikkien jenkkikitaroiden hinnat on tulleet heittämällä ylöspäin.

Omassa tapauksessani todennäköistä ois, että tuolla tulis soitettua siinä missä jollain Bentonilla ei, mutta en siis oikeasti jaksa lähteä tuohon Bentonit vastaan muu maailma vääntöön :D
Täytyy vetää vähän sanoja takaisin noista Jacksonin american series kitaroista. Ovat siis ihan oikeaa Jenkki kamaa, mutta niitä varsinaisia USA malleja halvemmilla osilla. Eli pointti on saada USA -mallin kitaraa halvemmalla. Olisi kiva verrata eroja niihin halvempiin Jacksonin kitaroihin jotka maksaa sen tonnin ja satasia päälle, joissa tuo sama floikka, mutta jotka on tehty muualla kuin USA:ssa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Täytyy vetää vähän sanoja takaisin noista Jacksonin american series kitaroista. Ovat siis ihan oikeaa Jenkki kamaa, mutta niitä varsinaisia USA malleja halvemmilla osilla. Eli pointti on saada USA -mallin kitaraa halvemmalla. Olisi kiva verrata eroja niihin halvempiin Jacksonin kitaroihin jotka maksaa sen tonnin ja satasia päälle, joissa tuo sama floikka, mutta jotka on tehty muualla kuin USA:ssa.
Maksaahan noissa se "made in america" totta kai jo itsessään, mutta veikkaisin, että työn jälki hyvää ja viimeistely näyttävämpi kuin halvemmissa. Kunnon säädöt päälle, niin varmasti on hyvä kitara soittaa ja kyllä laatukitarassa on minusta aina oma fiiliksensä.

Jenkkicharvelit kiinnostais enemmän itteä kuin tuo jaska, mutta ehkä näitä kattelis kuitenkin lähinnä käytettynä. Niin paljon ei kiinnosta omistaa kumpaakaan, että viittis lähteä uuden hintaa maksamaan.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Sanokaapas vielä mitä softaa käyttää PC-ihmiset musan plokkaamiseen ja hidastamiseen? Oon saattanu tätä kysellä jo aikaisemminkin, enkä oo päässyt pidemmälle kuin että Transcribe! on softa, joka tekee PC:llä tarvittavan, mutta siis eikö PC:lle ole mitään vastaavaa ratkaisua kuin Macille Logic Pro, että vedät vaan musafilun sinne ja saat suoraan esim. hidastettua puoleen muuttamatta sävelkorkeutta? Logicissa on ilm. tosi helppo tehdä myös hidastettuja luuppeja osista jne., ja tommoinen ois uuden matskun opettelussa hemmetin hyvä apuväline.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Sanokaapas vielä mitä softaa käyttää PC-ihmiset musan plokkaamiseen ja hidastamiseen? Oon saattanu tätä kysellä jo aikaisemminkin, enkä oo päässyt pidemmälle kuin että Transcribe! on softa, joka tekee PC:llä tarvittavan, mutta siis eikö PC:lle ole mitään vastaavaa ratkaisua kuin Macille Logic Pro, että vedät vaan musafilun sinne ja saat suoraan esim. hidastettua puoleen muuttamatta sävelkorkeutta?
Amazing slow downer
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Pikaisella vertailulla Amazing Slow Downerissa parempi äänenlaatu hidastettuna kuin Transcribessä, jossa taas enemmän ominaisuuksia.

Olettaisin, että molemmat ajaa osapuilleen asiansa, mutta koska Transcribeä saa testata toimivaa kokoversiota 30 päivää siinä missä tää Slow Downer trial ei anna soitella kuin neljäsosaa kappaleesta, niin jäänee tähän tietoon tuohon Transcribeen, jos ei muita selkeästi parempia softia ilmene. Molemmat näistä mainituista UI/UX:ltä vähän tuollaisia kotikutoisen oloisia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 196
Mulla oli käytössä tuo ASD Spotify/Android mut ne ilmeisesti kusi sen jotenkin. En oo hetkeen käyttänyt niin en osaa sen enempää just nyt kommentoida. Mut taannoin oli kyl hyvä sovellus. Se ääni ei mennyt surkeaksi, sellaiseksi mössöksi mitä esim. Youtube aiheuttaa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Mulla oli käytössä tuo ASD Spotify/Android mut ne ilmeisesti kusi sen jotenkin
Näkyy johtuneen ihan siitä, että Spotify muutti ilm. syksyllä rajapintojaan niin, ettei tällaiset kolmannen osapuolen appikset pysty enää toimimaan, kuten ennen.

Suurin osa näistä softista näkyy tosiaan vaativan ylipäätään sen, että hidastettava matsku on musafiluna koneella. Youtubestahan saa videot MP3:na pihalle, että sitä meinasin ite ensisijaisesti käyttää. Jotain matskua mulla on sit highres-tiedostoina myös levyllä, ainakin Megadethin varhainen (<2000-luku) tuotanto, mistä vois saada kanssa asiallista reenimatskua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Mikset käytä vain jotain tabulatuurisoftaa, esim. Guitar Pro?
Netissä olevat tabit on tyypillisesti enemmän tai vähemmän päin persettä ja rytmit / fraseeraukset on oikeasti helpoin saada kohdalleen kuuntelemalla (versus koittaa tavata ja tajuta rytmiä nuoteista).

muoks. plus pitäs oikeasti muutenkin tehdä tota korvalla opettelemista enemmän, mitä oli joskus nuorempana vielä pakkokin tehdä.
 
Viimeksi muokattu:

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Mikä tahansa sekvensseriohjelma eli DAW (eng. Digital Audio Workstation) hoitaa homman. Ite käytän Reaperia.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Mikä tahansa sekvensseriohjelma eli DAW (eng. Digital Audio Workstation) hoitaa homman. Ite käytän Reaperia.
Avasin ja päivitin Reaperin versionkin tuossa äsken ja siinä missä noilla em. softilla tietää muutamassa sekunnissa, mitä pitää tehdä, niin ei mulla oo Reaperin kanssa äkkiseltään mitään hajua, miten mun pitäs tuoda ulkopuolinen MP3-filu sinne ja hidastaa sitä :D Tuo hemmetin monimutkaisuus on Reaperin ongelma yleisesti siinä missä taas Logicissa tuo em. toiminto on ilm. tehty todella helpoksi.

Plus mulla ei oo mitään kiinteää musatietokonetta, vaan tietokonepöydällä duunikone ja sit tää oma läppäri, joka tarvii aina erikseen kytkeä monitoriin ja systeemeihin, jos tarvii esim. Reaperia käyttää. Eli jos haluaisin vaan soittaa jotain tältä koneelta ja hidastaa, niin Reaper huutaa ekana puuttuvasta äänikortista (tai ASIO-ajureista), mitä noi ekat softat ei tee.

Että tähän omaan setuppiin ei ehkä Reaper paras, mutta pitäs kyllä saada kyhätyksi joku kiinteämpi musakonesysteemi. Tila vaan tosiaan loppuu kesken nykyisellään..
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
^
Haha joo. Ei se auta ku treenaa. Kyl mä järjellä tiedän sen että eihä tässä nyt pitäs paineita ottaa kun kotona itekseen filmaan ja voin ottaa vaikka tuhat vetoa ilman että ku kaa näkemässä. Mut ehkä se ajankäyttö tässä ja turhaudun jos joudun tuntitolkulla veivaa enkä oo tyytyväinen. Virheet sallittu, toki jos tulee isompaa ni se harmittaa jos muute on vetänyt liki täydellisen vedon.

Sitten taas kun välilä striimailen Twitchis mun treenei niin ei mulla siinä tuu paineita soittaa joka on mun mielestä aika jännä. Saan pikemminki flowta vaan jos joku katsoo. Mielenkiintoinen tää oma mieli.
Soittovarmuus tulee ajan kanssa. Eli aika+treeni.

Mulle pahin mahdollinen lukko on, kun joku kysyy, että vedä jotakin. Ei irtoa. Ei. Sitten jos tilanne on mallia studio, ja purkitan kitaraosuuteni, muiden päälle homma onnistuu.

18 v ikäisenä esiinnyin n. 200 henkilölle. Ei jännittänyt silloin. En tiedä miten nyt menisi.
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Avasin ja päivitin Reaperin versionkin tuossa äsken ja siinä missä noilla em. softilla tietää muutamassa sekunnissa, mitä pitää tehdä, niin ei mulla oo Reaperin kanssa äkkiseltään mitään hajua, miten mun pitäs tuoda ulkopuolinen MP3-filu sinne ja hidastaa sitä :D Tuo hemmetin monimutkaisuus on Reaperin ongelma yleisesti siinä missä taas Logicissa tuo em. toiminto on ilm. tehty todella helpoksi.

Plus mulla ei oo mitään kiinteää musatietokonetta, vaan tietokonepöydällä duunikone ja sit tää oma läppäri, joka tarvii aina erikseen kytkeä monitoriin ja systeemeihin, jos tarvii esim. Reaperia käyttää. Eli jos haluaisin vaan soittaa jotain tältä koneelta ja hidastaa, niin Reaper huutaa ekana puuttuvasta äänikortista (tai ASIO-ajureista), mitä noi ekat softat ei tee.

Että tähän omaan setuppiin ei ehkä Reaper paras, mutta pitäs kyllä saada kyhätyksi joku kiinteämpi musakonesysteemi. Tila vaan tosiaan loppuu kesken nykyisellään..
Sullahan oli kuitenkin QC, eikö niin? Ei se nyt niin karsea nakki oo kytkeä tuota äänikortin kautta koneeseen ja monareihin (tai käyttää sitä äänikorttina jos on tarpeen), mikäli sulla kuitenkin joku soittopiste on olemassa. En mä hirveän monimutkaiseksi nähnyt sitä että Reaperiin hinaa sen mp3 ja klikkaa ominaisuuksista sen että missä vireessä tai miten nopeasti klippi toistetaan, mutta jos ite Reaper ei avaudu niin sitten toki on kyllä kertaluokkaa hankalampi homma :smoke:

Itse näkisin järkeväksi yrittää saada esim. soittopisteen siihen tilaan missä ne monarit on, niin onnistuu hommat nopeasti. Kun tai jos ei aina plugareilla vedä vaan on joku mallintajarauta siinä, niin ei tartte konettakaan avata jos vaan soitella tarvii, ja sitten jos pitää äänitellä tai taustaraitojen kanssa jamitella niin kone vaan auki ja sieltä tuuttaamaan monareihin taustaa.

DAWeista sitten toki jos on jo maksanut ne entry costit jonkin toisen DAWin kanssa, niin en tiedä miten kannattavaa on vaihtaa sitä valittua hevosta. Kaikki nuo kuitenkin tekevät pitkälti samat jutut, joskin eri käyttöliittymällä ja judansseilla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 196
Onks tääl kukaa treenaillut Rocksmithil? Streamiin tuli eräs tapaus joka suositteli paria muuta striimaajaa. Yksi tyyppi oli siis 2 vuotta treenannut Rocksmithil ja kaveri vetää ku olis vuosikymmenen soitellut.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Sullahan oli kuitenkin QC, eikö niin? Ei se nyt niin karsea nakki oo kytkeä tuota äänikortin kautta koneeseen ja monareihin (tai käyttää sitä äänikorttina jos on tarpeen), mikäli sulla kuitenkin joku soittopiste on olemassa. En mä hirveän monimutkaiseksi nähnyt sitä että Reaperiin hinaa sen mp3 ja klikkaa ominaisuuksista sen että missä vireessä tai miten nopeasti klippi toistetaan, mutta jos ite Reaper ei avaudu niin sitten toki on kyllä kertaluokkaa hankalampi homma :smoke:

Itse näkisin järkeväksi yrittää saada esim. soittopisteen siihen tilaan missä ne monarit on, niin onnistuu hommat nopeasti. Kun tai jos ei aina plugareilla vedä vaan on joku mallintajarauta siinä, niin ei tartte konettakaan avata jos vaan soitella tarvii, ja sitten jos pitää äänitellä tai taustaraitojen kanssa jamitella niin kone vaan auki ja sieltä tuuttaamaan monareihin taustaa.

DAWeista sitten toki jos on jo maksanut ne entry costit jonkin toisen DAWin kanssa, niin en tiedä miten kannattavaa on vaihtaa sitä valittua hevosta. Kaikki nuo kuitenkin tekevät pitkälti samat jutut, joskin eri käyttöliittymällä ja judansseilla.
Kyllähän mulla toimiva google on, ettei se nyt siitä jää kiinni, ettenkö tuota ominaisuutta sais Reaperista käytettyä. Lähinnä kyse siitä, että jos tuossa softassa kaikki on ns. vähän hankalaa, niin kattelis mieluummin softan, joka tekee asiat helposti (tai helpommin).

Tota Logicia tunnutaan kehuttavan, mutta ei oo Macia taloudessa. Ehkä pitäs testata jotain toista DAWia rinnan, en minä vielä itteeni oo todellakaan Reaperiin lukinnut.

Soittopiste on tosiaan sama kuin duunipiste tällä hetkellä. Ongelmana lähinnä, että duunipöydältä loppuu tila, jos rupee tulemaan lisää tilpehööriä dac / ampin ja QC: n lisäksi. Toinen ongelma, että Martelan työtuolilla soitellessa mulla puutuu toinen jalka :D osuu jotenkin tuo reuna just sillai takareiteen, että blokkaa ilm. verenkiertoa. Ts. tarvis toisen tuolinkin soitteluun..

Eli siis kokonaisuudessaan sais melkein olla ihan oma pöytä, johon kasata musasetuppi omine ruutuineen ja tuo on vähän siinä ja siinä, että mahtuuko tohon duuni- / musahuoneen toiselle seinustalle..
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Pääasiallinen soitteluhan on tosiaan vaan QC päälle, Laneyn kaappiin virrat ja antaa palaa. Tuo on just riittävän nopeaa ja yksinkertaista, kun inspiraatio iskee :D Tai erillinen metronomi päälle pöydältä, kun tarvii klikin.

Mut sit, kun tarvii soitella Youtube-videon päälle, nauhoittaa yms., niin saa aina kytkeä toisen tietokoneen, siivota duunisysteemejä edestä jne., mistä en oikein välitä. Siksi tuo edellinen ja siksi on tosiaan nauhoittelutkin vähän vähällä, kun meinaa olla vähän vaivalloista tämä teknik nykyisellään, mutta eiköhän tuo tuosta muovaudu.

Vielä yhdet kehut tuolle Laneylle loppuun. On aivan eri fiilis soittaa, kuin Adamin monitorien kautta. Adameilla ei ollu oikein mitään botnea ja yläkerta yllättävän tuhnu, vaikka ois disu kohti korvaa, mutta tuo Laney soundaa oikeasti hyvältä.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Onks tääl kukaa treenaillut Rocksmithil? Streamiin tuli eräs tapaus joka suositteli paria muuta striimaajaa. Yksi tyyppi oli siis 2 vuotta treenannut Rocksmithil ja kaveri vetää ku olis vuosikymmenen soitellut.
Pikagooglella tuon softan kirjasto kannattais varmaan ainakin tsekata ennen sitoutumista pidempiaikaiseen tilaukseen, että löytyykö sieltä sit oikeasti semmoista musaa, jota tykkäät soitella. Toisekseen tämän revikan mukaan toi sovellus ei ilm. tunnista soitettuja nuotteja kunnolla, jos et osta jotain erillistä piuhaa, jolla kitara kytketään tohon softaan.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 016
Itsellä pysyy vihdoin plektra kädessä ja pystyn soittamaan nopeasti. Vaati kyllä pirusti enemmän aikaa kuin fingerstylen treenaaminen akustisella tai basson soitto. Hauskaa kyllä, kun pystyy vetämään nopeasti ja esimerkiksi soolon perään voi vetää pentatoonisen asteikon "takatakataka"-nopeudella loppuun.

Hyviä treenibiisejä ja riffejä, joiden hinkkaamisella koen olleen iso merkitys (ja noissa kyllä on vielä hinkattavaa jäljellä):

Dave Lindholm - Anna kitaran laulaa vaan alkuriffi
Red Hot Chili Peppers - Snow (Hey of)
Alan Jackson - Freight Train soolo
The Police - Message in the bottle
The Police - Every breath you take

Otelaudan käsi on kyllä edelleen kovilla tuon vikan biisin kanssa, mutta hiljalleen alkaa sujumaan paremmin. Pahin sointu on Fm barrella, johon pitää ottaa vielä pikkurillillä G# mukaan. Vähän joutuu hakemaan asentoa, jotta saa kaikki kielet soimaan puhtaasti.

Freight trainille taas löytyy hyvä opetusvideo kolmella eri nopeudella Youtubesta. Tuossa sai treenattua ylös alas -tekniikkaa hyvin ja muutenkin pirun hyvältä kuulostava soolo. Myös alkuriffi on maukas ja tuosta biisistä löytyy monta sooloa lisää, jos tekee mieli vetää kantria :D

 
Liittynyt
11.08.2021
Viestejä
3
Onks tääl kukaa treenaillut Rocksmithil? Streamiin tuli eräs tapaus joka suositteli paria muuta striimaajaa. Yksi tyyppi oli siis 2 vuotta treenannut Rocksmithil ja kaveri vetää ku olis vuosikymmenen soitellut.
Jonkun vuoden soitellut Rocksmith 2014 editionia, jonka saa ostettua ihan kertamaksulla. Tämä uusi plus versio nähtävästi kuukausimaksullinen ja itselläni ei muutenkaan kokemuksia tästä.

Tuon real tone kaapelin tarvitsee (mahdollisesti saa toimimaan jotenkin scarletin tms. kanssa myös), jonka ostin pakettina pelin kanssa. Pelin "tabit" vaatii totuttelua ja ainakaan omat silmät ei meinaa pysyä perässä. Kitaran äänistä jonkin verran kuullut valitusta, etteivät ehkä vastaa täydellisesti alkuperäisiä, mutta itseäni ei ole häirinnyt, kuin satunnaisissa kappaleissa. Kappale tarjonta näyttäisi olevan tällä hetkellä n. 60 000 kpl. sisältäen ostettavat ja käyttäjien tekemät custom biisit.

Omasta mielestä ihan hintansa arvoinen "peli" harjoitteluun ja vaihteluksi muuhun kitarointiin.
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Kyllähän mulla toimiva google on, ettei se nyt siitä jää kiinni, ettenkö tuota ominaisuutta sais Reaperista käytettyä. Lähinnä kyse siitä, että jos tuossa softassa kaikki on ns. vähän hankalaa, niin kattelis mieluummin softan, joka tekee asiat helposti (tai helpommin).

Tota Logicia tunnutaan kehuttavan, mutta ei oo Macia taloudessa. Ehkä pitäs testata jotain toista DAWia rinnan, en minä vielä itteeni oo todellakaan Reaperiin lukinnut.
Ite oon kanssa Reaperin käytön aika nollapohjilta opetellut ja alun perin kaiketi omat tavoitteet oli vaan joku tollanen biisinhidastaja/vireenmuuttaja niin että saa nuotinnettua jotain biisejä joita haluaa soittaa. Päädyin itse kuitenkin opettelemaan DAWin käytön koska kuitenkin tulevaisuudessa siinsi halu omien äänitysten ja koverien jne. tekemiseen ja ajattelin että parasta saman tien vaan hypätä sellaiseen softaan jolla hoituu kaikki. Sitä en osaa sanoa että onko tuo se käyttöliittymältään paras DAWi, valikkoja ainakin löytyy joka lähtöön :D

Tällä olen kuitenkin itse saanut menestyksekkäästi omat äänitykset ja koverit purkkiin, ja äänittänyt muidenkin (lue: kaverien) soittoa. Hieman olen jo opetellut miksaus- ja masterointityökalujenkin käyttöä, joskin aika aloittelijatasolla tässä ollaan edelleen. Tullut vähän sivutuotteena kun pääpaino mulla edelleen se soittaminen ja soittotaidon kerryttäminen.

Kannattaa varmaan tosiaan kokeilla eri ohjelmia, Logicia ja Cubasea on täällä (muistaakseni?) ainakin kehuttu, eiköhän niistä joku löydy joka natsaa sitten.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 326
PXL_20221106_082146521.jpgPXL_20221106_082104767.jpg

On pitkään kiinnostanut testata Duesenbergin Les Trem II - systeemiä. Tuossa äskettäin oli musafasulla -20% monista jutuista, mukaanlukien nämä, joten tuli vihdoin ostettua pois kuleksimasta. Onhan tuo vähän pervon näköinen tavallaan kun on vibrakampi LePa-tyylisessä kitarassa. :D

Asennus oli todella helppo, kirjaimellisesti parin minuutin homma kielten vaihdon yhteydessä. Tipahtaa siis suoraan tuollaisen tune-o-matic kielenpitimen tilalle. Käytettävyys myös erinomainen, toiminta on jotain perinteisen Strato-kammen ja Jazzmaster/Jaguar - tyylisen kammen väliltä, ehkä enemmän jälkimmäiseen painottuen. Tämä on vain ja ainoastaan hyvä asia, koska olen jotenkin aina kokenut että kyseinen vibrakampi on jotenkin "musikaalisempi" pidemmän liikeratansa ja letkeämmän tuntumansa johdosta. Tuntuu virekin pysyvän ällistyttävän hyvin, vaikka en edes vaihtanut kitaran tallaa ns. roller - malliseksi.

Pitää jatkaa tutustumista, mutta ensivaikutelmat on hyvin positiiviset.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
889
Avasin ja päivitin Reaperin versionkin tuossa äsken ja siinä missä noilla em. softilla tietää muutamassa sekunnissa, mitä pitää tehdä, niin ei mulla oo Reaperin kanssa äkkiseltään mitään hajua, miten mun pitäs tuoda ulkopuolinen MP3-filu sinne ja hidastaa sitä :D Tuo hemmetin monimutkaisuus on Reaperin ongelma yleisesti siinä missä taas Logicissa tuo em. toiminto on ilm. tehty todella helpoksi.

Plus mulla ei oo mitään kiinteää musatietokonetta, vaan tietokonepöydällä duunikone ja sit tää oma läppäri, joka tarvii aina erikseen kytkeä monitoriin ja systeemeihin, jos tarvii esim. Reaperia käyttää. Eli jos haluaisin vaan soittaa jotain tältä koneelta ja hidastaa, niin Reaper huutaa ekana puuttuvasta äänikortista (tai ASIO-ajureista), mitä noi ekat softat ei tee.

Että tähän omaan setuppiin ei ehkä Reaper paras, mutta pitäs kyllä saada kyhätyksi joku kiinteämpi musakonesysteemi. Tila vaan tosiaan loppuu kesken nykyisellään..
Oikeasta yläkulmasta (siitä missä näkyy näytteenottotaajuus jne.) klikkaat ja vaihdat ajurin vaikka Direct Soundiksi ja voit käyttää ja kuunnella ilman interfacea ihan koneen omalla äänikortilla. Nauhoittamista ei tolla ajurilla kannata tehdä ellet sitten omaa interfacen jossa direct monitorin, koska latenssi on aika karsea monitorointiin. Mutta kuunteluun ja editoimiseen kelpaa noinkin.

Biisin hidastus on helpoin kun klikkaat oikealla alakulmassa olevaa tempo kenttää ja vaihdat siihen uuden temmon. Huomaa että oletustempo on 120 joten suhteuta siihen lukuun se muutos ellet ole vaihtanut sitä oikeaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Tuohon daw-keskusteluun niin minusta Reaperia on tosi helppo käyttää perustasolla eli nauhottaa esim. kitaroita ja säveltää kokonainen biisi sekä miksata siinä kappale. Reaperia saa sitten customoitua kyllä loputtomasti ja syvä se on kuin mikä, mutta sanon pieneksi harhaluuloksi, jos ajattelee sen olevan vaikea käyttää. FL-studio on minulle yksi sekamelska. :D

Bitwigiä käytän nykyään enemmän, kun soveltuu paremmin elektroniseen musiikkiin ja äänisuunnitteluun, mutta joskus tulevat metallibiisini tulevat sitten Reaperin kautta.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Kannattaa varmaan tosiaan kokeilla eri ohjelmia, Logicia ja Cubasea on täällä (muistaakseni?) ainakin kehuttu, eiköhän niistä joku löydy joka natsaa sitten.
Jepulista. DAWin kanssa on vähän sitäkin, että kun päiväduunikseen tekee softakehitystä, niin mielenkiinto softan kanssa temppuiluun vapaa-ajalla ei oo kovin korkealla, mutta oon aika luottavainen sen suhteen, että opin kyllä käyttämään oikeastaan ihan mitä vaan softaa, jos viitin panostaa siihen tarvittavan ajan.

Mutta katotaan mihin tuo tuosta muovautuu. Saanen tällä viikolla monitorit, vaihtukin tilatut JBL:t Torilta löydettyihin vanhempiin Geneihin, ja tuo äänikortti on kanssa haettavissa nyt postista. Nauhoittelut pitää tehdä totta kai siihen tarkoitukseen tehdyllä softalla, mutta että tuleeko noi uuden matskun opettelut ja hidastukset tehtyä noilla yksinkertaisimmilla softilla, niin jää nähtäväksi.

Tuo aikaisemmin mainittu tuoli ois kyllä vielä aika akuutti hommata. Vtuttaa pomppia yhdellä jalalla aina ekat viis minuuttia, kun nousee tuolilta reenisession jälkeen :D tarvii googlata jotain soittotuoleja varmaan seuraavaks..
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760


On pitkään kiinnostanut testata Duesenbergin Les Trem II - systeemiä. Tuossa äskettäin oli musafasulla -20% monista jutuista, mukaanlukien nämä, joten tuli vihdoin ostettua pois kuleksimasta. Onhan tuo vähän pervon näköinen tavallaan kun on vibrakampi LePa-tyylisessä kitarassa. :D

Asennus oli todella helppo, kirjaimellisesti parin minuutin homma kielten vaihdon yhteydessä. Tipahtaa siis suoraan tuollaisen tune-o-matic kielenpitimen tilalle. Käytettävyys myös erinomainen, toiminta on jotain perinteisen Strato-kammen ja Jazzmaster/Jaguar - tyylisen kammen väliltä, ehkä enemmän jälkimmäiseen painottuen. Tämä on vain ja ainoastaan hyvä asia, koska olen jotenkin aina kokenut että kyseinen vibrakampi on jotenkin "musikaalisempi" pidemmän liikeratansa ja letkeämmän tuntumansa johdosta. Tuntuu virekin pysyvän ällistyttävän hyvin, vaikka en edes vaihtanut kitaran tallaa ns. roller - malliseksi.

Pitää jatkaa tutustumista, mutta ensivaikutelmat on hyvin positiiviset.
Onko tuo kahteen suuntaan toimiva värkki?

Itselläni on yhdessä kitarassa (Schecter Blackjack SLS) ihan aito Floyd Rose -talla. Ei ole huono, intonaatioiden säätö vain vähän helvetillistä puuhaa...
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Itteä kiinnostais tää Mastery tremolo / talla: GAS Guitarworks More | Sähkökitara suomalaista käsityötä

Mikähän lie rig rundown -video olikaan, jossa oli joku kotimainen custom, johon tuo oli asennettu ja vaikutti varsin toimivalta. Nykyään ei oo enää edes niin henkeen ja vereen hevimies, ettei vois sen takia tuollaista hommata.

Tuossa kys. kitarassa ois myös freeway switch, joka kiinnostaisi kanssa, mutta sattuneesta syystä kitarabudjetti vähän niinku käytetty tällä hetkellä :D
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 326
Onko tuo kahteen suuntaan toimiva värkki?

Itselläni on yhdessä kitarassa (Schecter Blackjack SLS) ihan aito Floyd Rose -talla. Ei ole huono, intonaatioiden säätö vain vähän helvetillistä puuhaa...
Joo, tosin ylöspäin pääsee ehkä yhden sävelaskeleen, alaspäin pääsee selvästi enemmän. Tosin eipä tuo millekään divebombeille ole tarkoitettukaan, vaan sellaiselle vähän perinteisemmälle kevyelle vibrailulle. Yhtäkään Floyd Rose - kitaraa ei ole vielä itsellä, pitäisi varmaan ihan periaatteesta hommaa yksi sellainenkin jossain vaiheessa, että pääsee raiskaamaan vibrakampea oikein kunnolla.

Itteä kiinnostais tää Mastery tremolo / talla: GAS Guitarworks More | Sähkökitara suomalaista käsityötä

Mikähän lie rig rundown -video olikaan, jossa oli joku kotimainen custom, johon tuo oli asennettu ja vaikutti varsin toimivalta. Nykyään ei oo enää edes niin henkeen ja vereen hevimies, ettei vois sen takia tuollaista hommata.

Tuossa kys. kitarassa ois myös freeway switch, joka kiinnostaisi kanssa, mutta sattuneesta syystä kitarabudjetti vähän niinku käytetty tällä hetkellä :D
Joo, itse olen kuullut pelkkää hyvää Masteryn kamoista ja kieltämättä olisi sinänsä ihan perusteltua päivittää tuohan Squier CV Jaguariin paremmat talla ja tremolo, ne kun ovat selkeästi se suurin heikkous tuossa. Vaikea vaan perustella tuon kitaran päivittämistä noilla osilla, koska ne maksaisivat yhteensä melkein yhtä paljon kuin kitara itsessään...
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Lukkotallojen intonaatiosäätö on kyllä vähän semmosta puuhaa, että tekemällä sitä oppii. Silloin vähän ikävä jos on vaan yksi räikällinen, mutta kun noiden kanssa on puuhastellut kauan niin aika hyvin oppii silmämääräisesti esim. katsomaan että tallapalat on aika kohdillaan ja sitten siitä eteenpäin vaadittavat säädöt eivät enää aiheuta niin paljon harmaita hiuksia. Noihinhan on olemassa ihan työkalujakin, jotka ottaa kiinni siitä pohjalevystä ja tallapalasta ja sitten palan paikan saa pyörittää säätöruuvilla kohdilleen. Ellei noita ihan merkittävää määrää tee niin en tiedä maksaako kuitenkaan sitten itseään takaisin kun ei sitä intonaatiota nyt koko ajan tarvitse (ainakaan meikän) olla puljaamassa.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Lukkotallojen intonaatiosäätö on kyllä vähän semmosta puuhaa, että tekemällä sitä oppii. Silloin vähän ikävä jos on vaan yksi räikällinen, mutta kun noiden kanssa on puuhastellut kauan niin aika hyvin oppii silmämääräisesti esim. katsomaan että tallapalat on aika kohdillaan ja sitten siitä eteenpäin vaadittavat säädöt eivät enää aiheuta niin paljon harmaita hiuksia. Noihinhan on olemassa ihan työkalujakin, jotka ottaa kiinni siitä pohjalevystä ja tallapalasta ja sitten palan paikan saa pyörittää säätöruuvilla kohdilleen. Ellei noita ihan merkittävää määrää tee niin en tiedä maksaako kuitenkaan sitten itseään takaisin kun ei sitä intonaatiota nyt koko ajan tarvitse (ainakaan meikän) olla puljaamassa.
Itse viittasin Floyd Rose, eli kelluvaan tallaan, johon usein kuuluu kielilukot kaulassa (ennen virittimiä). Jos kielisetit pysyy samana ja vire myös, intonaatio ei ole ylitsepääsemätön harjoite.

En kuitenkaan suosittele kenellekään kelluvaa tallaa, jos on tarkoitus muuttaa virityksiä biisien mukaan.
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Itse viittasin Floyd Rose, eli kelluvaan tallaan, johon usein kuuluu kielilukot kaulassa (ennen virittimiä). Jos kielisetit pysyy samana ja vire myös, intonaatio ei ole ylitsepääsemätön harjoite.

En kuitenkaan suosittele kenellekään kelluvaa tallaa, jos on tarkoitus muuttaa virityksiä biisien mukaan.
Esim. Floyd Rose on lukkotalla, eikä sekään ole välttämättä kelluva jos nyt pitää lähteä peistä taittamaan.. :)
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Esim. Floyd Rose on lukkotalla, eikä sekään ole välttämättä kelluva jos nyt pitää lähteä peistä taittamaan.. :)
En lähde taittamaan peistä, päin vastoin. Mikä siis on ns. aito kelluva talla?

Kysyn oppiakseni, en väitelläkseni.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
En lähde taittamaan peistä, päin vastoin. Mikä siis on ns. aito kelluva talla?
Etteköhän te ihan samasta asiasta puhuneet (ts. floikasta) :)

Mut niistä nyansseista, niin floikkaa ei oo pakko asentaa kelluvaksi, vaan se voi olla vaan siinä kannen pinnassa ja silloin kai vain yksisuuntaisena. Ainoa tuollainen mun käsissäni ollut peli on ollut Musarin Axis. En tajua oikein tuollaisia. Se floikan hirvitys häiritsemässä visuaalisesti, mutta ei edes toimi kuin yhteen suuntaan :D

Sit taas perus Gotohin 510:nkin voi asentaa kelluvaksi, mutta satulassa ei oo vaan lukkoja. Silloin kai puhutaan vaan kelluvasta, ei lukkotallasta.

Ja ihan perus straton tallankin saa asennettua sillai, että se antaa ihan pikkaisen molempiin suuntiin, jolloin sillä saa semmosta ilmavaa vibraa. Mullon toi Jammu tuollai. En jaksa mennä kattoon, mikä toi talla ihan tarkalleen on.

muoks. ja noita tallaratkaisujahan on markkinoilla vielä paljon erilaisiakin. Tuo aikaisempi Masteryn viritys ei kai varsinaisesti kellu, mutta sillä pystyy kampeamaan aika isonkin intervallin kumpaankin suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
468
Biisin hidastus on helpoin kun klikkaat oikealla alakulmassa olevaa
"rate" kohtaa, kuten jossain ylempänä jo mainittiin kuvan kera. Siten ei tarvitse tietää temmosta mitään. Onneksi ne voi kirjoittaa biiseihin, jos ne tietää kuten esim. omiin (tai siis tässä tapauksessa Beethoven:in).
Beethovenia.jpg


Kelluva talla: Niin kauan hyvä, kunnes ne "veitsen kärjet" kulahtaa. Oma 540S pysyy vireessä, kunhan sitä ei käytä. Ja vielä paremmin, jos Edge on jumitettu, niin ettei liiku yhtään niin mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Esim. Floyd Rose on lukkotalla, eikä sekään ole välttämättä kelluva jos nyt pitää lähteä peistä taittamaan.. :)
Mä vaan en nyt ymmärrä, koska tuota Floyd Rose 1000-tallaa "kelluvampaa" ei ole tullut vastaan.

Kammella saa vääntää kielet löysäksi tai toiseen suuntaan niin pinkeäksi, että vanhoista kielistä tulee entisiä. Saahan tuon lukittua erillisellä sarjalla (olen ostanut, vaan en asentanut).
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Mä vaan en nyt ymmärrä, koska tuota Floyd Rose 1000-tallaa "kelluvampaa" ei ole tullut vastaan.
Tuossa alla on Music Manin Axis (tuo on malli, jolla Eddie Van Halen soitteli ennen siirtymistään Peaveyn kamppeisiin, edelleen tuotannossa). Tuossa on Floyd Rose (Musarin oma), mutta kuten näet, niin se on asennettu kannen pintaan ja tuota et kampea ylöspäin :)

Ja mihin tuo oma aikaisempi tekninen saivarteluni vaan liittyi, niin Floyd Rose ei ole aina kelluva, vaikka se tyypillisesti heviruoskiin kelluvaksi asennetaankin, ja on toisaalta monia muitakin tallaratkaisuja kuin floikat, joilla voi kammeta molempiin suuntiin.

1667975007618.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
889
"rate" kohtaa, kuten jossain ylempänä jo mainittiin kuvan kera. Siten ei tarvitse tietää temmosta mitään. Onneksi ne voi kirjoittaa biiseihin, jos ne tietää kuten esim. omiin (tai siis tässä tapauksessa Beethoven:in).


Kelluva talla: Niin kauan hyvä, kunnes ne "veitsen kärjet" kulahtaa. Oma 540S pysyy vireessä, kunhan sitä ei käytä. Ja vielä paremmin, jos Edge on jumitettu, niin ettei liiku yhtään niin mihinkään.
En ole tuota koskaan kokeillut kun yleensä laitan ensin projektin tempon kohdalleen ja jos tarvii muutella niin sitten vaihdan project settings -kohdasta valikosta tai BPM kohdasta suoraan muutoksen. Hyvä tuokin on tietää.

P.S. Jos oma tai naapurin biisi on soitettu klikin kanssa nauhalle niin kannattaa nuo tempot laittaa vastaamaan biisiä. On sitten mukavampi seikkailla biisissä ja nauhotella omia juttuja kun viivat vastaa biisin tahteihin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 196
Meikä hommas tuon Rockwayn ilmasen taas liittäen mun työpuh/sähköpostin niin ei jumalauta toi on ärsyttävää soittaa perään. En varmaa jaksa edes ostaa tuota ihan sen takia kun pitää soitella perään.
Tai sitten keksin vaan kymmenen eri tapaa hyödyntää tuota ilmaista kuukautta ja blokkaan niiden puhelinnumeron :D
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
112
Tuli ostettua banjo parisen viikoa sitten. Ihan uus tuttavuus, mutta oli jo pitkään ollut haaveissa. Samalla tuli sormiplektroja ja englanninkielinen opas aloittelijalle. Aika hauska kampe kaikin puolin.

Mulla on aiempaa taustaa puhallinsoitinten parissa, 10++ vuotta harrastebändissä eli nuotit on tuttuja. Tavoite olis oppia jollain asteella soittamaan nuotista ja samalla soveltaa omalla tyylillä sekaan mitä tuleekaan mieleen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 196
Tuli ostettua banjo parisen viikoa sitten. Ihan uus tuttavuus, mutta oli jo pitkään ollut haaveissa. Samalla tuli sormiplektroja ja englanninkielinen opas aloittelijalle. Aika hauska kampe kaikin puolin.

Mulla on aiempaa taustaa puhallinsoitinten parissa, 10++ vuotta harrastebändissä eli nuotit on tuttuja. Tavoite olis oppia jollain asteella soittamaan nuotista ja samalla soveltaa omalla tyylillä sekaan mitä tuleekaan mieleen.
Ei muuta kuin


 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
112
Vähän tuohon tapaan :lol:

Kaikennäkösiä covereita ois kyllä kova joskus vetää. Pakko silti sanoa että tuo on vähän turhan "orjallinen" kitaralle. Vaikka ääni onkin veikeä, ei välttämättä tekis mieli soittaa suoraan kitaran korvikkeena. Meinasin "soveltamisella" enemmän jotain tällaista lurittelua mikä tekee banjon soitosta banjon soittoa. Esim. tuolla noin minuutin kohdasta eteenpäin ja toki muuallakin kuuluu tässä pätkässä





On tullu kyllä katottua kaikki Steve 'n' Seagulls pätkät Thuderstruckista lähtien. Tosiaan kova tavoite olis pystyä soittamaan nuotista niin että biisi on tunnistettavissa, mutta siten että siinä on vähän banjon sielua mukana.

Edit. Kyllähän tuo soundi sellaisenaankin toki on aika jees jos vain soittaa osais:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Meitsi aloitti soittaan kitaraa käytännössä mandoliinilla, kun eräs, suht nimekkäissäkin kotimaisissa metallibändeissä kiippareissa vaikuttanut, perhetuttu opetti mulle Enter Sandmanin mandoliinilla. Olin mitä lie 13-vuotias. Kyseinen mandoliini saattaa olla edelleen vanhemmilla tallessa, mutta epäilen soittokuntoa. Toisesta ainakin halkesi koppa, kun sitä muistaakseni käytettiin astalona joissain veljespaineissa :D Mut vois jossain vaiheessa ehkä harkita jonkun nostalgiamandoliinin ostamista.

DAW:eista, niin tänään sain paketin auki Motun M2:sta. Tuon matkassa tulee Ableton Lite -lisenssi, niin tuota vois testata Reaperin rinnalla. Mullahan on ladattuna Trial-versio Neuralin Gojira-plugaristakin, jota on pitänyt testata, niin viimein onnistuu.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 196
Meitsi aloitti soittaan kitaraa käytännössä mandoliinilla, kun eräs, suht nimekkäissäkin kotimaisissa metallibändeissä kiippareissa vaikuttanut, perhetuttu opetti mulle Enter Sandmanin mandoliinilla. Olin mitä lie 13-vuotias. Kyseinen mandoliini saattaa olla edelleen vanhemmilla tallessa, mutta epäilen soittokuntoa. Toisesta ainakin halkesi koppa, kun sitä muistaakseni käytettiin astalona joissain veljespaineissa :D Mut vois jossain vaiheessa ehkä harkita jonkun nostalgiamandoliinin ostamista.

DAW:eista, niin tänään sain paketin auki Motun M2:sta. Tuon matkassa tulee Ableton Lite -lisenssi, niin tuota vois testata Reaperin rinnalla. Mullahan on ladattuna Trial-versio Neuralin Gojira-plugaristakin, jota on pitänyt testata, niin viimein onnistuu.
Meikäläinen on jäänyt koukkuun tuohon Archetype Gojiraan. Likimain aina soittelen sillä. Toki myöhemmin voisi vaihdellakin ja luoda omia soundeja just esim vaikka sen mun HB:n erillisen pedaalin kautta. Mut näille sit aikansa ja paikkansa kun soittotaito lisääntyy ja alkaa korvalla jo tajuamaan mikä oikeasti kuulostaa hyvältä ja mikä huonolta.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
814
Meikäläinen on jäänyt koukkuun tuohon Archetype Gojiraan. Likimain aina soittelen sillä. Toki myöhemmin voisi vaihdellakin ja luoda omia soundeja just esim vaikka sen mun HB:n erillisen pedaalin kautta. Mut näille sit aikansa ja paikkansa kun soittotaito lisääntyy ja alkaa korvalla jo tajuamaan mikä oikeasti kuulostaa hyvältä ja mikä huonolta.
Oli ilo auttaa. ;)
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Meikäläinen on jäänyt koukkuun tuohon Archetype Gojiraan. Likimain aina soittelen sillä. Toki myöhemmin voisi vaihdellakin ja luoda omia soundeja just esim vaikka sen mun HB:n erillisen pedaalin kautta. Mut näille sit aikansa ja paikkansa kun soittotaito lisääntyy ja alkaa korvalla jo tajuamaan mikä oikeasti kuulostaa hyvältä ja mikä huonolta.
Joo, sitähän on kehuttu ylipäätään hyväsointiseksi plugariksi. Plus tuo on oikeasti iso juttu, että soundit on sellaiset, että ne inspiroi soittamaan. Jos ei saa vehkeistä, pätee myös kitaroihin, semmoista soundia pihalle, mikä miellyttää, niin ei se juuri innosta soittamaan. Vielä jos sää tykkäät niitä Gojiran veisuja soitella, niin toimii varmasti niissä kuin nakutettu.

---

Sain ite tuon Tokain LP:ni huollosta tänään. Mietin vähän, että oliko mitään järkeä hassata yli kolme ja puoli sataa niihin Lollarin mikkeihin, mutta oli. On meinaan tosi maukasta soundia nyt, vaikken kerennyt kuin tunnin tai jotain sinne päin testaamaan. Toi on toi instrumentti itessään jännä, tossa on jotenkin tosi paksu ja tuhti soundi, mutta nyt kun on tuollaista kirkkaampaa mikrofonia, niin tuo kaulamikkikin on käyttökelpoinen ja nyt homma toimii oikeasti hyvin.

Seppä sai myös fiksattua meikäläisen sössimän takakannen lakkapinnan (nitrolakka) jos ei nyt täysin virheettömäksi, niin ainakin hyvin lähelle, joten ei tarvii tuosta murehtia, jos tarvis laittaa soitinta kiertoon. Sattui meinaan sieluun, kun unohdin tuon silloin ajatuksissani standiin ja paloi ne kumit takakannen lakkaan.

Mut täytyy tuo plugari testata huomenna. Ei jaksanu tänään säätää kuin Motun ajurit vasta paikalleen.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Vitut tuota Gojiraa saanu testattua, kun se trial versioon vaadittava lisenssimanageri oli jotenkin solmussa, eikä jaksanu ruveta säätään uusiksi.

Motun äänikortin sain paikoilleen ja ajurit päivitetyksi. Tuon matkassa sai sit Ableton Live Lite 11 lisenssin, jonka asensin ja rekisteröin. Lähinnä tsekkasin, että tuo nyt löytää edes tuon Motun alkuun, mutta pitää testata huomenna quad cortexilla kanssa ja vetää vaikka joku hemmetin vitossointu vaan nauhalle, että näkee vähän, miten tuota tarvii ajaa. Näytti ainakin minun silmääni heti jonkin matkaa intuitiivisemmalta mitä Reaper, mutta katotaan ny sit, kun tarvii alkaa tekeen..

Helvetin hyvän kuuloiset on tuommoiset vanhat Genen 1029A monitorit. Sain nekin tänään postista ja paikalleen ja kuuntelin ihan hyvän tovin Wintersunia ja Scar Symmetryä. Väittäisin, että noi ei oo ihan samalla tavalla räikeät yläkerrasta, mitä tuoreemmat Genet voi olla, jos ei vähän fiksaa vastetta yläpäästä laskevaksi..
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Njaa, Ableton ei ehkä tykkää Quad Cortexista äänikorttina.. Pelkkää pörinää menee vaan nauhalle ja googlailin vähän, että Ableton + QC äänikorttina on ollut vielä viime vuoden puolella ongelmallinen, mutta päivitin nyt Cortexin USB-ajurin että pitää kokeilla myöhemmin uusiksi. Tuossa on voinut jotain tapahtua, kun vaatimattomat 31 minor versiota noussut versio sitten edellisen asennuksen :D

Reaperin kanssa pelaa kyllä Quad Cortex:kin, ettei sen puolesta hätää, mutta tuo Abletonin käyttis vaikuttais jonkin matkaa kivemmalta tällaiselle näitä softia aika rajoitetusti käyttäneelle, että mielellään sillä lähtis kokeileen vähän pidemmälle meneviä juttuja.

Ja reipas tunti jonkun Youtube-kaman päälle soittelua tuossa, niin on noilla kunnon monitoreilla vaan ihan melkoisen iso merkitys. Oon toki tämmönen autisti soundien suhteen, mutta nyt on ihan eri fiilis soittaa, kun a) musa kuulostaa oikealta ja b) kitarasoundi kuulostaa oikealta myös monitorien kautta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 767
Viestejä
4 203 093
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
Rosmonautti

Hinta.fi

Ylös Bottom