CustomsForge - Rocksmith 2014 Remastered CDLC Tuolta löytyy tietoa noista rocksmithin modauksista ym. Itsellä ei kokemusta muusta, kuin custom biisien soittelusta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei niihin mitään taikatemppuja ole, niin kuin muuhunkaan soitonopetteluun. Jotkut jutut saattaa tarvita jonkun mekaniikan tajuamisen, mutta noin yleisesti kannattaa vaan purkaa ne soolot pienempiin osiin, reenata jokainen osa hitaasti erikseen ja sit ruveta yhdistelemään osia ja kasvattamaan tempoa.Onko noihi sooloihin jotai tehokkaita treenivinkkejä?
Multa nyt ei mitään taatusti varmaa ole, mutta yksi asia mielestäni on otelautakäden sormikontrolli ja lentävien sormien estäminen. Lentävät sormet on siis automaatioreaktio, jossa sormet nousee kauaksi otelaudalta, kun tempo nopeutuu. Kannattaa tutkia tätä hankalilla sointujen vaihdoilla. VAikka niin että liikutat vaan sormet sointuvaihdoissa, ja vaikka laitat soimaankin, mutta sen sijaan että yrittäisit saada soinnun soimaan puhtaasti, koitatkin sammuttaa nuotit otelautakädellä. Tästä aukeaa sitten päähän se juttu miksi jotkut asiat on helppoja ja jotkut muka helpot kuitenkin yllättävän vaikeita.Akustinen kiinnostaa taas vähä enemmän, mut moni biisi jää soittamatta muuten soolon takia. Onko noihi sooloihin jotai tehokkaita treenivinkkejä? Olis kiva alkaa oppimaan soolottelua ehkä vähä nopeammallakin tahdilla
Mikä on hiuspompulaviritelmä? Miksi se ei saisi soida tallapalojen jälkeen? Siitä muuten väännetään pitäisikö kielet taipua ja paljonko kulmaan (antaa erilaisen kielenpaineen tallapalaa vasten) siinä tallapalojen kohdalla kunne menee siitä siihen kielien "kiinnityspalikkaan" muistelen että sillä oli joku hieno nimikin, mutta siihen se muistamiseni sitten tyssääJaa siellä on Thomannilla ilm. venynyt ton yhden mikin toimitusaika. Piti olla 2-3 viikkoa ens alkuun, sit näkyi hetken aikaa 2-5 päivää ja nyt on taas 2-3 viikkoa. Kahtoo tarviiko keksiä customiin ens alkuun joku muu tallamikki.. Pitäs kuitenkin järkiajassa ruveta saamaan niitä mikkejä Manniselle..
Kokeilin muuten ekaa kertaa semmosta hiuspompulaviritelmää omissa kitaroissani tohon Les Pauliin. Toi soi meinaan ihan hemmetisti sekä satulan jälkeen kielistä että sieltä jälkimmäisen tallapalan jälkeen, johtuu kuulemma tosta tosi kevyestä, alumiinisesta tallakappaleesta, mitä noissa vintagepeleissä käytetään. Tuo pompula rauhoitti sointia omaan makuun vähän miellyttävämmäksi.
Voi olla, että pitää modailla tota vielä vaihtamalla joku raskaampi talla tohon, koska tuo, että tuo soi vähän niin kuin joka paikasta ei oikein toimi missään tiukemmassa ja raskaammassa riffittelyssä.
Akustinen kiinnostaa taas vähä enemmän, mut moni biisi jää soittamatta muuten soolon takia. Onko noihi sooloihin jotai tehokkaita treenivinkkejä? Olis kiva alkaa oppimaan soolottelua ehkä vähä nopeammallakin tahdilla
Etkö oo nähny kellään tai missään videossa? Sulla on vaan hiuspompula satulan jälkeen kietaistuna kielten ympärille niin, että demppaa vähän (ylimääräistä) kielten sointia satulan jälkeen. Jotkut vetää sen sitten satulan ylikin vähän pidemmälle kielillä joissain täppihommissa kautta liidilurituksissa.Mikä on hiuspompulaviritelmä? Miksi se ei saisi soida tallapalojen jälkeen? Siitä muuten väännetään pitäisikö kielet taipua ja paljonko kulmaan (antaa erilaisen kielenpaineen tallapalaa vasten) siinä tallapalojen kohdalla kunne menee siitä siihen kielien "kiinnityspalikkaan" muistelen että sillä oli joku hieno nimikin, mutta siihen se muistamiseni sitten tyssää
Sitten kun on muovannut modernia kitaran soittoa sillä tasolla kuin Steve Vai, niin saa soittaa soolot ihan miten haluaa...jos esim. Steve Vai soittaisi Onea
Kirk Hammett on yksi hyvä esimerkki, miksi itse olen aina tykännyt musiikin antamista mahdollisuuksista: Sinun ei tarvitse olla millään tasolla hyvä, silti sinusta voi tulla upporikas.
Hyvin erikoinen soittaja, minkäänlaista luovuutta ei tunnu löytyvän ja harvoin kuulee noin yksitoikkoista ulosantia vuodesta toiseen. Ja aktiivisesta urasta huolimatta soitto tuntuu taantuvan päivä päivältä. Kaikesta tästä hänelle kuitenkin maksetaan hyvä korvaus. Metallican biiseillä olen itsekin aloitellut soittouraani ja edelleen pidän bändin alkupään tuotannosta kovasti. Mutta jos Metallicassa olisi ollut parempi soolokitaristi, olisinko minäkin jotain aivan toista...
Henk.koht. jos täytyisi soittaa covereita (onneks ei enää tarvitse), soittaisin Ramonesia: Olisi helppo valita kymmeniä biisejä, joissa ei ole mitään sooloihin viitaavaakaan.
Kuuntelin pienen pätkän aamulla ja osapuilleen siltä kuulosti kuin odotinkin. Ts. Hammett kuulosti ihan itseltään ja materiaali on mitä on Pakko vielä kysyä, että mitä nää niinku odotit? Tai kuka metallikitaristi on sun mielestä tehnyt jonkun tosi päräyttävän sooloinstrumentaalilevyn viime vuosina?Siinä jotenkin jäin telineisiin täysin, kun mietin, että tässäkö tosiaan on maailman suosituimman bändin soolokitaristin ulosanti, kun tehdään musaa ilman rajoituksia.
En tiiä voiko tuohon efektihommaan sanoa oikein muuta kuin että todennäköisesti helpommalla pääsee jollain asiallisella multiefektillä, mutta ite tuon joutunee miettimään ja kokeilemaan. Molemmilla tavoilla saa varmasti toimivaa, mutta eroja tulee vaan siinä, miten haluaa systeeminsä rakentaa ja paljon haluaa käyttää aikaa ja rahaa (esim. noiden yksittäisten pedaalien kanssa puljaamiseen).Bändihommissa pitäisi siirtyä hiljalleen bassosta kitaraan.
Pedaalia tarvitsisi lavalle sähkökitaran kanssa. Ainakin kaikua, säröä ja jotain 70-80-luvun funk-efektiä. Kannattaako hankkia suoraan joku multiefektipedaali useamman erillisen sijaan? Saako tuollaiseen esimerkiksi ohjelmoitua eri nappeihin eri soundeja, jotka voi iskeä vain jalalla painamalla päälle lavalle? Pedaaleista ei mitään kokemusta aiemmin.
Line 6 POD HD-300 multiefekti, Jyväskylä
Vähän ehkä soitinpuolta pitäisi myös katsoa. Muuten hyvästä Yamahan teräskielisestä akustisesta puuttuu mikit, eli jos tulee akustisia biisejä, niin hyvä syy päivittää. Epiphone Casino Coupe ei myöskään välttämättä ole se kaikista sopivin, jos tulee raskaampia biisejä (biisit tosiaan voivat olla ihan mitä sattuu ihan mistä tahansa genrestä). Meneekö vibrakammella varustettu kitara helposti vireestä? Muistan, kun kauan sitten kitaramyyjä näin varoitteli. Esimerkiksi Bon Jovin Runawayta nyt katsellut ja siinä olisi tarvetta muuttaa jopa huiluäänissä vibralla sävelkorkeutta ylös alas. Voisi olla ihan hauska lisä muutenkin sooloiluun.
Kuuntelin pienen pätkän aamulla ja osapuilleen siltä kuulosti kuin odotinkin. Ts. Hammett kuulosti ihan itseltään ja materiaali on mitä on Pakko vielä kysyä, että mitä nää niinku odotit? Tai kuka metallikitaristi on sun mielestä tehnyt jonkun tosi päräyttävän sooloinstrumentaalilevyn viime vuosina?
Kun toi koko tyylilajihan on minusta ihan hemmetin vaikea. Arvostan esim. ihan hemmetisti sitä, mitä Marty Friedman teki Megadethissä aikanaan, mutta kun kaivoin jonkun sen sooloinstrumentaalin ja pistin soimaan, niin kesken jäi. On tosi vaikea kirjoitella semmoisia (metalli)kitarainstrumentaaleja, jotka kantais ihan oikeasti biisinä ja kiinnostais muitakin kuin kitaristeja. Pitäs olla iso nippu hyviä ideoita ja varsinkin melodioita, jotka kantais niitä biisejä, ja harvasta kitaristista tuntuu olevan noita säveltämään.
Parhaimpia itelle mieleentulevia tuoreempia metallikitaristien soololevyjä on Michael Romeon soolot ja nekin on laulettuja.
muoks. tossa makupala Romeon soololta:
Itsenäisyyspäivälle haaste:
Soittaa tää rytmikitara edes jotenkin. Toi riffi on iha jäätävä. Saa nähdä kuinka se biisi lähtee sitte parin viikon päästä 45-50% tahdilla tuossa meni jotenkuten ensikertalaiseks.
Ootko kotimaista Wintersunia kuunnellut? Pyöräytäppä joskus vaikka niiden ekalta levyltä pari ekaa biisiä. Ressiä ei kannata ottaa Wintersunin soittelusta, matsku voi olla suurelta osin aloittelevan soittajan ulottumattomissa, mutta vähän tota samaa tyyliä. Pari pykälää teknisempää vaan.
Takamine GD11MCE-NS -elektroakustinen kitara – Verkkokauppa.com
Tekeekö tällä mitään? Olin ajatellut mennä noin 400€ budjetilla, minkä pitäisi riittää asialliseen akustiseen, mutta tuon tarjoushinta pisti silmään. Kaikkialla muuallakin Suomessa ja ulkomailla hinta on 349€. Tulee ihan fingerstyleen, komppaukseen ja vähän sooloiluunkin ja mikit pitää olla, jotta saa PA-laitteisiin kiinni. Nykyinen aikanaan 90€ maksanut Yamaha FG-800M on ajanut asiansa oikein hyvin tähän saakka, kunnes tuli tarvetta mikeille. En viitsi lähteä tuota mikittämään, kun saan myytyä varmaan voitolla pois.
Ihan hyviä arvosteluita noista on kyllä löytynyt. Aikanaan myös testasin Verkkokaupan myymälässä Takaminen GD93CE-NAT -kitaraa ja oli pirun hyvä soittaa. Maksaa vain yli tuplasti kuin tuo tarjouksessa oleva Takamine ja tuskin kuitenkaan tuplasti parempi soundiltaan ja tuntumaltaan. Voi olla, että isken tilaukseen tuon halvemman.Se mitä olen Takaminejä sormeillut, niin olen kyllä tykännyt todella paljon. Soittotuntuma on kevyt ja rakenne tuntuu jämäkältä. Tuota kyseistä mallia en ole soitellut, mutta ainakin saman hintaluokan GD51 tuntui paljon paremmalta vehkeeltä kuin pelkästä hinnasta voisi päätellä. Aivan varmasti merkittävä parannus tuohon Jammuun nähden.
Osaatko säätää ite akkarin? Jos et, niin veikkaisin, että saat budjetoida tuon hinnan päälle 50-100€, että joku säätää sen soittokondikseen. Voi olla ihan missä sattuu kunnossa Verkkiksen jäljiltä ja tää kotimaan kylmenevä ja kuivuva ilmastokin saa monen kitaran elämään.Takamine GD11MCE-NS -elektroakustinen kitara – Verkkokauppa.com
Tekeekö tällä mitään? Olin ajatellut mennä noin 400€ budjetilla, minkä pitäisi riittää asialliseen akustiseen, mutta tuon tarjoushinta pisti silmään. Kaikkialla muuallakin Suomessa ja ulkomailla hinta on 349€. Tulee ihan fingerstyleen, komppaukseen ja vähän sooloiluunkin ja mikit pitää olla, jotta saa PA-laitteisiin kiinni. Nykyinen aikanaan 90€ maksanut Yamaha FG-800M on ajanut asiansa oikein hyvin tähän saakka, kunnes tuli tarvetta mikeille. En viitsi lähteä tuota mikittämään, kun saan myytyä varmaan voitolla pois.
Basson ja sähkökitaran osaan säätää ja huoltaa itse. Uskoisin, että Youtuben avulla myös akustisen säätö onnistuu. Kaularaudankin säätäminen on tuttua. Käytettyjä olen kytännyt kovasti, mutta sopivaa peliä omalta paikkakunnalta ei ole osunut silmiin. Ja vaikka alkuperäinen budjetti on 400 euroa, niin se, että kitara maksaakin 239€, on hyvin positiivinen asia.Osaatko säätää ite akkarin? Jos et, niin veikkaisin, että saat budjetoida tuon hinnan päälle 50-100€, että joku säätää sen soittokondikseen. Voi olla ihan missä sattuu kunnossa Verkkiksen jäljiltä ja tää kotimaan kylmenevä ja kuivuva ilmastokin saa monen kitaran elämään.
Kattelisin ite muusikoiden netistä käytettyjä. Tuolla rahalla rupeaa saamaan käytettynä esim. noita vähän parempia Jammuja, jotka on jo oikeasti laatupelejä ja joiden uskoisin voittavan tuon kitaran laadultaan helposti.
Se ei paljoa pelkkä kaularauta lämmitä, jos intonaatio on ihan päin seiniä. Eikä semmoisella kitaralla kukaan soita mielellään.Eipä akkarissa juuri muuta säädettävää ole kuin kaularauta. Toki tallaa voi lähteä hiomaan jos tuntuu, että action on silti aivan liian korkea, mutta eipä sekään mikään ihmeellinen temppu ole ja jos menee pieleen (eli käytännössä hio liikaa) niin uusia talloja saa parilla rahalla kaupasta.
Haluaisin kyllä kuulla noita sun kitaroita, kun kaikki säätäminen on aina helppoa ja mikään ei oikein vaikuta mihinkään..
Ja saa ollakin. Musa on joillekin tosi henkilökohtainen juttu, kun taas joku toinen saattaa nauttia siitä, että saa työntää omia tuotoksiaan eetteriin.Kitara on itselleni jotenkin herkkä paikka. Olen kohtuu pitkään soittanut. Tosin viime vuosina yyber laiskasti treenaten. Liekkö huonoa omaatuntoa tai muuta hassua sen suhteen, mutta en ole hirveästi kehdannut kitarajuttuja muille esitellä.
Se ei paljoa pelkkä kaularauta lämmitä, jos intonaatio on ihan päin seiniä. Eikä semmoisella kitaralla kukaan soita mielellään.
Ja ihan kuten sähkökitarassakin, niin halpa muovisatula, jossa urat päin persusta ja heikko viritinkoneisto, niin koko ajan saa virittää ja voi olla vaikea saada kunnolla vireeseen. Nuo voi vaatia huomiota ihan yhtä lailla kuin sähkökitarassa, jos haluaa saada vireisesti ja hyvin soivan pelin.
Haluaisin kyllä kuulla noita sun kitaroita, kun kaikki säätäminen on aina helppoa ja mikään ei oikein vaikuta mihinkään..
muoks. tai pohjimmiltaan akustisen kitaran intonaatio lienee summa siitä, että relief on säädetty oikein ja mätsäämään kielisettiä, satulan urat on viilattu oikein ja mätsäämään kielten paksuutta ja että tallaluukin (tai halpiksissa varmaan joku muovi) on säädetty / asetettu oikein. Ei ole minusta todellakaan sanottua, että nuo on kondiksessa, kun vetäisee pakasta tai jonkun kotisoittajan säätämän akkarin..
Kitara on itselleni jotenkin herkkä paikka. Olen kohtuu pitkään soittanut. Tosin viime vuosina yyber laiskasti treenaten. Liekkö huonoa omaatuntoa tai muuta hassua sen suhteen, mutta en ole hirveästi kehdannut kitarajuttuja muille esitellä.
Ois ollu kymmenen muutakin kohtaa, jota kommentoida, mutta tarvii tehdä töitäkin, niin tähän vaan nopsaan, että muusikoiden netissä onneksi lukee aika monesti tyyliin "käytetty säädettävänä siellä ja siellä silloin ja silloin". Ite katselen lähinnä noita, jos en testaamaan pääse.Niinno, eipä se käytettynä ostettu akkari yhtään sen varmemmin ole hyvin säädetty. Päin vastoin, jos se on aivan päin vittua säädetty, et voi edes palauttaa sitä. Tietysti parasta olisi aina päästä ensin itse testaamaan, toisaalta eipä sitä lyhyellä testauksella kaikkia kitarayksilöiden oikkuja välttämättä tule bongattua. Varsinkin kun akkarit on vielä niin herkkiä kosteudelle ja lämpötilalle, joten muutos olosuhteissa voi saada aluksi hyvin soivan kitaran kuulostamaan ihan paskalta toisissa olosuhteissa.
Ja saa ollakin. Musa on joillekin tosi henkilökohtainen juttu, kun taas joku toinen saattaa nauttia siitä, että saa työntää omia tuotoksiaan eetteriin.
Mutta on oma suhtautuminen mitä hyvänsä, niin se on varma, että yhdellekään rääpijälle ei tarvitse ruveta netissä soittoaan esittämään, jos ei siltä tunnu.
Silloin voi olla keskustelematta, jos ei kiinnosta.Soittamisesta ja soittokamoista/soundeista keskustelu on vain vähän tylsää jos se on pelkkää keskustelua.
Silloin voi olla keskustelematta, jos ei kiinnosta.
Ja jos ei oo aikaisemmista vielä viesti välittynyt, niin ihan turhaan lainailet mun viestejäni. Ei mua tän jatkuvan typerän länkytyksen takia kiinnosta yhtään vaihtaa mitään ajatuksia sun kanssasi, niin säästät vaan aikaa, kun lainailet muiden viestejä. Olkoon tää nyt viimeinen kerta, kun vastaan näihin lainauksiin.
Käyttäisin ignorea, jos ei palstan ominaisuuksien takia menis koko ketju piiloon.
Soittamiseen - etenkin kitaransoittoon - suhtaudutaan usein varsin merkillisesti.