Lopeta hyvä mies näiden laitto... täällä joutuu kateellisena "kärsimään" omasta osaamattomuudestaan.Heitetäänpä tänne, kun varmasti monet tietää kuinka vittumainen biisi kyseessä tämä. Muutamat hyvät hetket löytyy IMO, mutta aika VAI-keaa (heh) vetää
ykkösellä sisään. Pakko vetää improa ja sekoillaa minkä kerkiää..
Haha.. Kiitos nyt kuitenkin. Nää nyt (ihan oikeasti) on tämmöisiä pikavetoja mitä vetelen videoita. On näitä aikoinaan tullut nuottien kanssa käytyä läpi monia kertoja jaLopeta hyvä mies näiden laitto... täällä joutuu kateellisena "kärsimään" omasta osaamattomuudestaan.
No ei vainiskaan, hienoa teknistä soittamista kammen käyttö "väärinpäin" oli mulle uusi tekniikka. Hienolta kuullosti,
laita vaan näitä lisää, niitä on kiva kuunnella ja noin läheltä kuvattuna saattaa jotain vinkkejä saada omaankin soittoon, ainakin he***ti lisää harhoittelun kohteita![]()
Miten paksuilla kielillä soitat? Olen huomannut, että ohkasimmilla onnistuu plektralla nopeasti helpommin kuin paksuilla kielillä. Käännätkö plektraa kun siirryt D:ltä A-E: lle?Haha.. Kiitos nyt kuitenkin. Nää nyt (ihan oikeasti) on tämmöisiä pikavetoja mitä vetelen videoita. On näitä aikoinaan tullut nuottien kanssa käytyä läpi monia kertoja ja
kuultu satoja kertoja, että sinänsä tuttuja biisejä. Useimmiten nää menee sillai että päätän minkä biisin vedän ja sitten kaivan taustan jostain tai teen itse, soittelen muutaman
kerran läpi ja sitten videoin. Yleensä se versio minkä saa ekana yhdellä otolla sisään menee suoraan youtubeen
Mutta joo, oma tekniikka plektran kanssa on kyllä semmoista sillisalaattia, mitä en kellekään suosittele. Mulle se on luontevin kun olen 30v vedellyt samalla tavalla, eli otteet
plektrasta vaihtelee täysin sen mukaan mitä soittaa.
Pitääpä tehdä muuten joku video, mikä ottaisi oikein läheltä vain oikeaa kättä, niin pääsisi itsekin kummastelemaan, että mitä ihmettä teen.
Joo, toi kampi väärin päin, on ihan hauska tapa tehdä semmoista hyppelyä ees taas soundille. Samoin tuossa 2:06 paikkeilla ns. flutter tekniikka, että ikään kuin iskee kampeen, niin tulee semmoinen värisevä
ääni. Se on hauskaa. Mun kammissa on vaan noi muoviholkit vähän löystyneet niin ei lähde kunnolla. Pitäisi taas kynsilakalla tiukentaa niitä.
.009 D'Addariot olleet aina käytössä. Oon tosi laiska vaihtamaan kieliäkin, ja tuossa videossa olevaan kitaraan kielet vaihdoin kun sen hommasin. Oiskos kesäkuussa ollut jaMiten paksuilla kielillä soitat? Olen huomannut, että ohkasimmilla onnistuu plektralla nopeasti helpommin kuin paksuilla kielillä. Käännätkö plektraa kun siirryt D:ltä A-E: lle?
Jos sulla on kaksi kameraa, niin kuvakulma missä nyt kuvasit, sekä PIP kuva läheltä plektraa (niin, että plektran koskeus kieliin näkyy olis opettelun kannalta mukavaa nähdä.
Tästä nyt kaksi vetoa. Ihan piilotettuna kun tuli niin luokatonta paskaa, mutta kai noista jotain käsitystä saa. Kyllä toi mun plektrakäsi aika omaa elämää viettää. Ei kannata ottaa mallia.Jos sulla on kaksi kameraa, niin kuvakulma missä nyt kuvasit, sekä PIP kuva läheltä plektraa (niin, että plektran koskeus kieliin näkyy olis opettelun kannalta mukavaa nähdä.
Toi alempi on parempi, siinäkin olis vähän vielä kääntää kameraa enemmän oikealle (vähimmillään riittää, että plektrakäven sormet näkyvät). Hienolta toikin kuullosti. Olis ollut kiva nähvä vielä toi kuvattuna niin, että kamera on plektran ja kielten välissä, jolloin siitä näkis kuinka vähän sitä plektraa oikeasti on sorpien välistä näkyvissä.Tästä nyt kaksi vetoa. Ihan piilotettuna kun tuli niin luokatonta paskaa, mutta kai noista jotain käsitystä saa. Kyllä toi mun plektrakäsi aika omaa elämää viettää. Ei kannata ottaa mallia.
Enpä tätä biisiä ole soitellut sitten sen jälkeen kun joskus koko roskan vedin videolla keväällä. Ja sen kyllä kuulee. Aika epätarkkaa on. Pistin nyt kaksi versiota kun tuossa jälkimmäisessä
ehkä parempi kuvakulma. Ja onpahan erilaiset versiot muutenkin toisiinsa nähden. Lennosta koitin keksiä kaikkea sinne.
Noh, tästä koko biisi ja 4k (kunhan käsittelee kuntoon)Toi alempi on parempi, siinäkin olis vähän vielä kääntää kameraa enemmän oikealle (vähimmillään riittää, että plektrakäven sormet näkyvät). Hienolta toikin kuullosti. Olis ollut kiva nähvä vielä toi kuvattuna niin, että kamera on plektran ja kielten välissä, jolloin siitä näkis kuinka vähän sitä plektraa oikeasti on sorpien välistä näkyvissä.
Noin yleisesti yhdellä kameralla voisit alkaa suosimaan tota alempaa kuvakulmaa (em. kemeran asennon korjaus huomioiden) tulevissa videoissasi.
Niitä voisi editissä sitten opettelumielessa hidastaa "nakkisormille" sopivaksi .-)
Edit: Kuten tiedät YouTubessa voi tosta asetus-ikonista (ratas) hidastaa nopeuden 1/4 osaan,
kohtuu vauhdikasta se silti on![]()
Toi on hyvä, ei kuitenkaan 4K vaan FullHD. Tossa on 60 fps mikä on noin nopeassa hyvä eli mielluunnin FullHD 60fps kuin 4K 30fps.Noh, tästä koko biisi ja 4k (kunhan käsittelee kuntoon)
Kuvattu 2160p@60 niin kai se sieltä hiljalleen tulee. Viimeksi ei ollut edes 1080p@60 kun katsoin.Toi on hyvä, ei kuitenkaan 4K vaan FullHD. Tossa on 60 fps mikä on noin nopeassa hyvä eli mielluunnin FullHD 60fps kuin 4K 30fps.
4k on parempi (voi rajata kuvaa laadun kärsimättä) vain jos sekin on 50-60fps.
Nyt siellä on 2160p@60. Kestipä yllättävän kauan että se sinne ilmestyi..Toi on hyvä, ei kuitenkaan 4K vaan FullHD. Tossa on 60 fps mikä on noin nopeassa hyvä eli mielluunnin FullHD 60fps kuin 4K 30fps.
4k on parempi (voi rajata kuvaa laadun kärsimättä) vain jos sekin on 50-60fps.
Laitan tännekkin jos tarjousketju mennyt ohiTuote: Guitar Pro 7.5 ohjelmisto
Hinta: 55,96€ -20%
Kauppa: Guitar Pro/Thomann
Linkki: Guitar Pro - Sheet music editor software for guitar, bass, keyboards, drums and more...
Kommentti: En ole aikaisemmin alessa nähnyt. Kitaristeille/säveltäjille.
Teeppä niin, että kuvaat videolle. Miten nyt plektralla soitat. Harjoittelet joka päivä tai ainakin 5-päivänä viikossa 1-2h.Jotenkin alkaa tuntua, ettei sähkökitara ja plektra sovi itselle. En vaan ymmärrä, miksi en kehity plektralla soittamisessa, vaikka harjoittelen pirusti. Plektraa kokeiltu käännellä eri kulmiin, alternative picking soittotapana ja kitaraopelta vielä varmistettu, ettei tekniikassa ole mitään vikaa. Jotain ei edes niin vaikeaa biisiä saattanut puoli vuotta hinkata plektralla ja silti menee yhä vähintään joka toisella soittokerralla perseelleen, kun plektra ei pysy mukana. Mikä pahinta, niin myös vasen käsi tuntuu menevän sekaisin, kun keskittyy osumaan plektralla nopeasti oikeille kielille. Syö oikeasti motivaatiota sähkökitaran kanssa tuo kehittymisen hitaus. Varmaan sähkökitallakin siirryttävä soittamaan sormilla Mark Knopflerin tyyliin
Akustisella fingerstylessä kehityin valehtelematta ainakin 5 kertaa nopeammin. Vaikeatkin biisit oppii lopulta suht pian ja soitossa tulee tehtyä paljon vähemmän virheitä. Samoin bassolla släppäämisessä kehitystä on tullut valtavasti. Nyt on soitossa Madonnan Papa Don't Preach ja vaikka alkuun vasen käsi ja melkein kaikki sormet oli kovilla, niin siitä se lähti sujumaan.
Nyt kun miettii kokonaisuutta, niin vuoden 2020 aikana on tullut paljon kehitystä. Fingerstyle neljällä sormella onnistuu haastavimmissakin biiseissä, vaikeammatkin barre-soinnut esim. C:n siirto menee vaikka silmät kiinni, pentatooniset molliasteikot sujuu kuin vettä vain ja nyt on tullut opeteltua duuriasteikkoja, blues-improvisointi onnistuu, bassolla improvisointi kehittynyt paljon ja släppääminen ja myös nopeammat biisit sujuu sormilla hyvin. Sen sijaan tuntuu, että plektrataidot ei ole kehittynyt yhtään, vaikka harjoitusta on ollut valtavasti. Suorastaan hävettää soittaa välillä plektralla.
Oletko koittanut tarjota kädelle rerefenssipisteen? Siis asettelet vaikka pikkusormen hienostuneesti suoristaen johonkin sopivaan kohtaan kitaraa, jossa se pystyy pysymään mitä tahansa kieltä soittaessa.Jotenkin alkaa tuntua, ettei sähkökitara ja plektra sovi itselle. En vaan ymmärrä, miksi en kehity plektralla soittamisessa, vaikka harjoittelen pirusti. Plektraa kokeiltu käännellä eri kulmiin, alternative picking soittotapana ja kitaraopelta vielä varmistettu, ettei tekniikassa ole mitään vikaa. Jotain ei edes niin vaikeaa biisiä saattanut puoli vuotta hinkata plektralla ja silti menee yhä vähintään joka toisella soittokerralla perseelleen, kun plektra ei pysy mukana. Mikä pahinta, niin myös vasen käsi tuntuu menevän sekaisin, kun keskittyy osumaan plektralla nopeasti oikeille kielille. Syö oikeasti motivaatiota sähkökitaran kanssa tuo kehittymisen hitaus. Varmaan sähkökitallakin siirryttävä soittamaan sormilla Mark Knopflerin tyyliin
Akustisella fingerstylessä kehityin valehtelematta ainakin 5 kertaa nopeammin. Vaikeatkin biisit oppii lopulta suht pian ja soitossa tulee tehtyä paljon vähemmän virheitä. Samoin bassolla släppäämisessä kehitystä on tullut valtavasti. Nyt on soitossa Madonnan Papa Don't Preach ja vaikka alkuun vasen käsi ja melkein kaikki sormet oli kovilla, niin siitä se lähti sujumaan.
Nyt kun miettii kokonaisuutta, niin vuoden 2020 aikana on tullut paljon kehitystä. Fingerstyle neljällä sormella onnistuu haastavimmissakin biiseissä, vaikeammatkin barre-soinnut esim. C:n siirto menee vaikka silmät kiinni, pentatooniset molliasteikot sujuu kuin vettä vain ja nyt on tullut opeteltua duuriasteikkoja, blues-improvisointi onnistuu, bassolla improvisointi kehittynyt paljon ja släppääminen ja myös nopeammat biisit sujuu sormilla hyvin. Sen sijaan tuntuu, että plektrataidot ei ole kehittynyt yhtään, vaikka harjoitusta on ollut valtavasti. Suorastaan hävettää soittaa välillä plektralla.
Juu, toimii.-onko joku testannut Win 10:ssä (luulis siinäkin toimivan)?
Kiitos, hyvä tietää toi. Katsoin tota piuhaa ohmimittarilla ja näyttää siltä, että siinä välissä on jokin piiri (suoraa yhteyttä kitara-plugin päästä USB-liittimeen ei ole.Juu, toimii.
Tuli mieleen että esim istueltaan V-mallisella kitaralla istuma-asento on huomattavasti pystympänä kuin stratolla.Onkos mitään tehtävissä kun kitaransoitto aiheuttaa lihaksien jumiutumista varsinkin niskan alueella. Seisoaltaan pystyy vielä jotenkin soittamaan ilman ylitsepääsemättömiä oireita, mutta jos istualleen soittaa pari tuntia putkeen niin seuraavana päivänä ajatuskaan ei kulje kunnolla kun ehmetin niskat on niin jumissa. Olen yrittänyt kokeilla erilaisia soittamisasentoja, mutta mikään ei ole oikein auttanut ja vain pitämällä taukoa kitaran soitosta olen päässyt eroon lihasjumeista. Kuitenkin aina kun jatkan kitaransoittamista niin samat lihasjumit tulevat hyvin nopeasti takaisin.
Kitaran painoa alas, soittoergonomia kuntoon, lisää lihasmassaa, lihasjännitysten poisto... mahdollisia korjaustapoja monia, ilman parempaa tietoa paha sanoa sen tarkempaa.Onkos mitään tehtävissä kun kitaransoitto aiheuttaa lihaksien jumiutumista varsinkin niskan alueella. Seisoaltaan pystyy vielä jotenkin soittamaan ilman ylitsepääsemättömiä oireita, mutta jos istualleen soittaa pari tuntia putkeen niin seuraavana päivänä ajatuskaan ei kulje kunnolla kun ehmetin niskat on niin jumissa. Olen yrittänyt kokeilla erilaisia soittamisasentoja, mutta mikään ei ole oikein auttanut ja vain pitämällä taukoa kitaran soitosta olen päässyt eroon lihasjumeista. Kuitenkin aina kun jatkan kitaransoittamista niin samat lihasjumit tulevat hyvin nopeasti takaisin.
Kaksi tuntia putkeen istuminen on liian pitkä aika... välillä ylös, niskojen venyttely soiton aikana saattaisi myös toimia.Kitaran painoa alas, soittoergonomia kuntoon, lisää lihasmassaa, lihasjännitysten poisto... mahdollisia korjaustapoja monia, ilman parempaa tietoa paha sanoa sen tarkempaa.
varmasti hyötyä jos jaksaa tehdä, myös erinäköiset muutkin käsijumpat saattaa hyvinkin auttaa.Kaksi tuntia putkeen istuminen on liian pitkä aika... välillä ylös, niskojen venyttely soiton aikana saattaisi myös toimia.
Painoon saattaisi auttaa myös leveämpi hihna, arvailuksihan tälläset väkisin menee.
Edit: Tossa
n. 9.50 eteenpäin, rumpuryhmän rumpaleiden lihashuollosta, saattas olla kitaristeillekin hyötyä?
Joo käsien venyttelykin voi auttaa. Tekemisen jaksamiseen auttaa se, että oikeasti haluaa vaivoistaa päästä pois tai saada niihin vievitystä. Tossakin ollee se sama kuin kitaransoitossa... alku hel**tin raastavaa puurtamista ja jossain vaiheessa siihen jopa tykästyy ja keho/mieli alkaa sitä "itsestään" kaipaamaan.varmasti hyötyä jos jaksaa tehdä, myös erinäköiset muutkin käsijumpat saattaa hyvinkin auttaa.
Joku body scan tyyppinen mindfulness harjoitus, jossa keskityt vain havainnoimaan erilaisia kehossa olevia jännitystiloja ja muita tuntemuksia voi pidemmän päälle toimia ja rentouttaa kehoa ja samalla mieltäkin erilaisista tiedostamattomista tiloista.Onkos mitään tehtävissä kun kitaransoitto aiheuttaa lihaksien jumiutumista varsinkin niskan alueella. Seisoaltaan pystyy vielä jotenkin soittamaan ilman ylitsepääsemättömiä oireita, mutta jos istualleen soittaa pari tuntia putkeen niin seuraavana päivänä ajatuskaan ei kulje kunnolla kun ehmetin niskat on niin jumissa. Olen yrittänyt kokeilla erilaisia soittamisasentoja, mutta mikään ei ole oikein auttanut ja vain pitämällä taukoa kitaran soitosta olen päässyt eroon lihasjumeista. Kuitenkin aina kun jatkan kitaransoittamista niin samat lihasjumit tulevat hyvin nopeasti takaisin.
Hienon näköinen setti, sulla ei ilmeisesti ole nelitassuisia ystäviä kotonasi... onkos noi eri vireessä vai soundinko takia 3-Ibanez :a?Ostin Yamaha HS7:t kajareiksi, joten tän hetken setupista kuva. Reissu Vantaan F-musaan ja Ikean kautta hakemaan noi hyllyt alle, ja kotia
![]()
Onhan noi Ibanezit keskenään ihan eri kuuloisia. Toi punainen on 7-kielinen myös.Hienon näköinen setti, sulla ei ilmeisesti ole nelitassuisia ystäviä kotonasi... onkos noi eri vireessä vai soundinko takia 3-Ibanez :a?
Miten nuo kajarit riittää tolle bassolle vai onko sulla lisäksi subbari?
Tossa joku päivä mietinkin, kun ei ole mitään biisivetoja tänne ilmestynyt. Pistäs joku tulille ja äänitä vaikka noista kajareista niin saadaan samaalla nekin tarkistettua.
Miten ton basson viides kieli suhtautuu 4-kieliseen bassoon, meneekö se allemmille herzeille?Onhan noi Ibanezit keskenään ihan eri kuuloisia. Toi punainen on 7-kielinen myös.
Ei subbaria. Ihan hyvin riittää noille perus neljälle kielelle, mitä yleensä käyttää. Viides kieli vois kaivata subbaria.
Ei ole tietyistä syistä tullut juuri kitaraan koskettua reiluun kuukauteen. Eiköhän jossain vaiheessa taas...
Tuollasta kukkajemiä juuri tässä haikailin 10 minuuttia sitten, mutta onneksi maksavat sen verta ainakin jaappanialaisena ettei tarvi oikeastaan edes uneksiaOstin Yamaha HS7:t kajareiksi, joten tän hetken setupista kuva. Reissu Vantaan F-musaan ja Ikean kautta hakemaan noi hyllyt alle, ja kotia
![]()
5 kielisellähän voi periaatteessa virittää kummin päin, tai oikeastaan miten vaan tykkää, mutta yleisesti ottaen tuo paksuin viritetään H:hon eli kvarttia alas.Miten ton basson viides kieli suhtautuu 4-kieliseen bassoon, meneekö se allemmille herzeille?
Kuten edellinen kertoi, niin BEADG on viisikielinen basso. Samoin kuin seiskakielinen normaalisti BEADGBE.Miten ton basson viides kieli suhtautuu 4-kieliseen bassoon, meneekö se allemmille herzeille?
Millainen vahvistin sulla on noille kajareille?
Toivotaan, että käsi /vointisi paranee pian. Ei kitaristi pysty olemaan terveenä juuri viikkoa kauemmin kitarastaan terveenä erossa olemaan.
Joo, noi japanin jemit on kyllä kovan hintaisia nykyään. Tullut tonni hintaan lisää vuosituhanteen alusta. Tuon omani ostin 1998/1999 muistaakseni ja maksoin 4200 markkaa.Tuollasta kukkajemiä juuri tässä haikailin 10 minuuttia sitten, mutta onneksi maksavat sen verta ainakin jaappanialaisena ettei tarvi oikeastaan edes uneksia![]()
Mitäs kieltä toi seiskakielisen ala B vastaa bassossa (kitarassa E=82,4Hz ja basson E=41Hz)?Kuten edellinen kertoi, niin BEADG on viisikielinen basso. Samoin kuin seiskakielinen normaalisti BEADGBE.
Onkos noissa joku kaukosäätö vai säädetäänkö niitä vain takaa? (enessä ei näyttänyt olevan mitään säätöä)? Vai onko se tossa alareunan mustassa pisteessä?Kajarit ovat aktiivit.
No hyvä, mä olin aivan varma, että jotain täytyy olla.Tolla tauolla sormenpäät jo pehmenee. Luulen sen vaikuttavan myös vähän lihasmuistiinkin (ainakin nopeissa). Palautunee kohtuullisessa ajassa. Sulla on jo niin kova rutiini.EI mulla ole mitään terveysongelmia, kädet pelittää ihan hyvin. Kaikenlaista muuta vain, mikä priorisoituu.
Törkeen hintanen, jos kauneutta ei huomioi. Saako hintaerolle katetta?Joo, noi japanin jemit on kyllä kovan hintaisia nykyään. Tullut tonni hintaan lisää vuosituhanteen alusta. Tuon omani ostin 1998/1999 muistaakseni ja maksoin 4200 markkaa.
On niissä omat säädöt takana että saa tasaiseksi. Kunhan ne on keskenään tasapainossa niin äänenvoimakkuus hoituu ihan audio interfacen kautta, joka mulla on Motu M4.Onkos noissa joku kaukosäätö vai säädetäänkö niitä vain takaa? (enessä ei näyttänyt olevan mitään säätöä)? Vai onko se tossa alareunan mustassa pisteessä?
Riippuu tietenkin siitä, mitä nyt kukakin pitää kalliina.Törkeen hintanen, jos kauneutta ei huomioi. Saako hintaerolle katetta?
Eiköhän sekin osaa lukea samalla tapaa kuin minäkin. Ajattelin nyt vain jonkun verran kirjoitella aiheesta, kun ilmeisesti et juuri iboista tiedä.Joo halpahan toi on, jos tulot on kunnossa, köyhälle törkeen hintanen. Olis ollut ihan kiva kuulla Ad_Astra :n mielipidekin, kun pystyy noita vertaamaan. Erilaiset mikit ja makuasioita toki.
Tietenkin kitaran soitettavuuteen vaikuttaa todella paljon se, että se on oikeissa säädöissä (eng. setup) ja nauhatyöt, näistä ensimmäinen on jokaisen asioita jotenkin osaavan itse hoidettavissa täydellisyyttä hipovaksi, ja oikein kätevät jäbyt osaa tuon toisenkin soittimiensa kohdalla. Hinta on yleensä signaali laadusta, mutta ei tietenkään täydellisen informatiivinen sellainen.Hinta ei kyllä aina kerro laadusta, halpakin voi olla ihan soitettava, varsinkin jos osaa niitä säätää ja ostaessaan katsoa (halvat enemmän yksilöitä?). Nyt kun on noita mallintavia vahvistimia, niin mikkien merkityskin on vähentynyt? Erot enemmän tunteen puolella.
Ilman muuta keskusteluahan varten tää on. Hienoa, että vastasit, toi oli vaan viesti Ad_Astra:lle... kommentit olis kiva kuulla/lukeaEiköhän sekin osaa lukea samalla tapaa kuin minäkin. Ajattelin nyt vain jonkun verran kirjoitella aiheesta, kun ilmeisesti et juuri iboista tiedä.
Käsittääkseni tänne kyllä mahtuu postauksia sen ensimmäisenkin vastauksen jälkeen myös![]()
Joo kyllähän mikit paljon soundiin vaikuttavat. Mulla on pari kitaraa joissa samat kielet, mutta toisessa "humpparit" toisessa yksikelaiset. Joskus kun noi vaihtaa vahvariin päittäin (tekemättä mitään) toisen soundi menee aivan "tukkoon".Tietenkin kitaran soitettavuuteen vaikuttaa todella paljon se, että se on oikeissa säädöissä (eng. setup) ja nauhatyöt, näistä ensimmäinen on jokaisen asioita jotenkin osaavan itse hoidettavissa täydellisyyttä hipovaksi, ja oikein kätevät jäbyt osaa tuon toisenkin soittimiensa kohdalla. Hinta on yleensä signaali laadusta, mutta ei tietenkään täydellisen informatiivinen sellainen.
Mallintavat ovat tätä päivää, mutta kyllä edelleenkin on vaikea ekutuksella tai muulla vastaavalla korjailla signaaliketjun alkupäässä olevaa supertuhnua, eli siinä mielessä mikit on edelleen ihan relevantteja kitaroinnissa. Mutta ehkä karkeammalla tasolla kuin ennen.
No siis, kaikki kitarat on yksilöitä ja jokaisia on hyviä ja huonoja. Kaikissa hintaluokissa. Aletaanpa näistä omistaJoo halpahan toi on, jos tulot on kunnossa, köyhälle törkeen hintanen. Olis ollut ihan kiva kuulla Ad_Astra :n mielipidekin, kun pystyy noita vertaamaan. Erilaiset mikit ja makuasioita toki.
Tuo uutena ostaminen onneks on vielä useilla muodissa, niin määkin saan joskus "uusia" kitaroitaNo siis, kaikki kitarat on yksilöitä ja jokaisia on hyviä ja huonoja. Kaikissa hintaluokissa. Aletaanpa näistä omista
Mutta joo, on niissä paljon eroja kuten sanoin. Vain pari kitaraa olen uutena ostanut. Lähes aina käytettynä, niin saa rahoille vastinettta. Toiset tunkee rahansa hifiin ja toiset autoihin tms. Mua ei se puoli kiinnosta. Käytän rahaa omaan harrastukseeni ja kun n. 30v tässä soitellut niin aika nopeasti tietää mikä itselle sopii ja mikä ei ja mitä haluaa.
Just sovin viime vuoden lopussa kaupat yhdestä. Pitkälti yli kaksi tonnia siitä köytyi, mutta on itselläkin sellainen bucket list-kitara että kerrankos sitä.Tuollasta kukkajemiä juuri tässä haikailin 10 minuuttia sitten, mutta onneksi maksavat sen verta ainakin jaappanialaisena ettei tarvi oikeastaan edes uneksia![]()