Taisin löytää Vintagen 23000€ hintaan tolla tallalla
, ei se hinta takaa, että kitara on oikeasti 200€ kitaraa parempi? Kaikissa niissä on "puuta ja rautaa". Tosiaan korkeussäätöön toi vaikuttaa, ero riippuu kieliesi paksuudesta 8-38 kielillä vähemmän (lähes olematon) ja 10-52 jo selkeä ero. Kunhan otelauta ja säädöt kohdillaan, etköhän tekemälläsi pärjää.
Mä soittelen tota Rockmithiä 100€ Williams Stratolla (sis. 15W vahvistimen, kitaran piuhat plektrat, ja kantopussin) .
Ostaessa aivan kauhea soittaa -> säätämisen jälkeen ihan käypä peli. Äänet ton Rockmith:n kautta ainakin osin paremmat mitä saan aikaseksi aivan toisen hintaluokan "lespallani". => Kumpaakaan en vaihtais
Viisaammat neuvoo, että jos menee viritys yli niin pitäisikin palata alemmas ja säätää uudelleen kohdilleen.
Harvan korva (ei ainakaan mun) erottaa niitä piempiä eroja, mittareilla on vaan niin helppoa hifistellä.
Edit: tarkoitin tolla "paremmat", että Rocksmith laittaa kitaran ja vahvisimen/ sen pedaalit suoraan kohdilleen. Kun taas livenä kotona aidoilla vehkeillä soittaessa ne pitää itse löytää niillä mikeillä mitä kitarassa "sattuu" olemaan.
@Ad_Astra (aivan eri tason kitaristi kuin minä) osannee minua paremmin sanoa, mitä "ongemia" voi/voiko tulla jos kielet ovat erikorkuisia ja totut niihin vaihdat sitten kitaraan, joissa kielet ovat paremmin "kohdillaan" syvyyssuunnassa.
Mitäs kielisettiä käytät?