Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 936
Itse näen, että kun pysyy pois "Yleistä Keskustelua"-alueelta ja erityisesti "Politiikka ja Yhteiskunta"-alueelta, niin varoituksia/huomautuksia ei tunnu tulevan ollenkaan. Tekniikka-aiheisissa ketjuissa saa aika paljon riehua, ennenkuin mitään varoitusta tulee. Täällä vielä on paljon AMD/Intel ja AMD/Nvidia -vastakkainasettelua ja fanipoikia, mutta tästä en ole nähnyt pitkään aikaan edes huomautusta keskustelijoille.
Jep. Tuossa on tietenkin se, että tuolla ensimmäisessä mainitussa tunteet kuohuu helpommin ja homma on helpommin enemmän mutua. Politiikka ja Yhteiskunta on kuitenkin loppupeleissä sama kuin ihmiset. Toiseksi mainitussa taas yritetään enemmän perustella asiaa faktoilla kun kaikki IT kuitenkin toimii logiikan tasolla :tup:
"Vähän" tullut tuonne ensimmäiseen tänään osallistuttua :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
Miten ajattelit Sampsa kehittää sivustoa palautteiden osalta? Otetaanko näitä huomioon vai onko vastaus vain "kiitos palautteesta" ? Onko moderointi mielestäsi liian tiukkaa tai onko liikaa eri tyylejä tämän osalta? Pitäisikö yhtenäistää moderoinnin osalta "sääntöjä" enemmän? Eripuraa syntyy, koska eri modet puuttuvat asioihin erilailla? Samalla sivusto kärsii. Vaikka palaute olisi negatiivista, niin vastaus voisi olla siltikin asiallinen.
Hommathan toimii siten että yksittäisten palautteiden takia ei kannata tehdä tasan mitään. Pitää olla käsitystä että onko tämä yksittäinen mielipide, vähemmistö vai enemmistön käsitys.

Tähän ketjuun kasautuu oman käsityksen mukaan niitä yksittäisiä mielipiteitä ihmisiltä joille ”normaali foorumielämä” tuntuu olevan vaikeaa.

Ja hirmuisen paljon vähemmän ketjussa taas tulee positiivista palautetta. Ketjun perusteella otanta vääristyy helposti.

Annetaan oma palaute. Hommat pelittää kyllä hyvin täällä. :thumbsup:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tämä jää varmasti viimeiseksi viestiksi tähän foorumiin.

Hyvinä asioina voi sanoa, että tämä on varmaankin paras tekniikka-aiheinen foorumi Suomessa. Luojan kiitos ei ainut koko maailmassa.

Huonoina: Foorumin ylläpito on konservatiivisesti ilmaistuna hameväkeä. Jos tämän moderointia vertaa moniin muihin foorumeihin, niin voisi kuvitella, että on päätynyt johonkin vassarisuvakki -palstalle. Keskustelijat on pääasiassa hyvää porukkaa, mutta niissäkin löytyy välillä jos jonkinlaista nillittäjää. Täällä ei kannata keskustella mistään painavista aiheista. Varoitusta ropisee jostain syystä hyvinkin herkästi. Moderointi vaikuttaa jopa narsistiselta oman vallan tunteen hakemiselta, varsinkin Sampsan osalta. Ps. musta tausta on hyvä ja rehellisyydestä tullaan rankaisemaan tällä foorumilla.
Tahallasi näköjään paskot keskustelua. Se on aika varma tapa saada rankku. Vahingossakin voi saada vaikkei mitään pahaa tarkoittanut.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 604
Omalla kohalla ei oo ollu mitään valittamista moderoinnin ja sääntöjen osalta. Pari kertaa oon tainnu saada huomautuksen tässä vuosien aikana ja aika pitkälti aiheesta se on ollut (pikku provoamista). :) Mutta yhtäkään varoitusta tai bannia ole kertynyt tilille. Juu, enhän mä nyt mikään aktiivi kirjoittelija ole ja yleensä ne mun kirjottelut on tuola asiapuolella ja useinmiten kysymyksia aiheesta X.

Siinä nyt omakin positiivinen palaute ylläpidon suuntaan, niin saadaan vähän sitä positiivistakin tähän ketjuun. Jatkakaa samaan malliin, meikälle kelpaa ihan hyvin nykyinen ote noihin hommiin. :thumbsup:
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Nyt kun ylläpito on saanut toivottavasti mukavan ja voimiapaluttavan viikonlopun. Palaan tähän asiaan kuten eilen jo @Centteri nimimerkille lupasin.
Tulkitsen alla olevan viestiketjun koskevan minua.

Järkevällä argumentilla tarkoitan selkeää, asiayhteyteen liittyvää, johdonmukaista ja perusteltua argumenttia. Se, että on asiasta tai argumentista eri mieltä ei tee itse argumenteista tyhmiä, vääriä tai ei-järkeviä.

Jos nyt vertaat noita tyypin kirjoituksia siihen perus ”EI VENÄJÄ TEE KELLEKÄÄN PAHAA, USA ON SAATANA, WHATABOUT AFGHANISTAN” öyhötykseen niin onhan se aika eri tasolla.

Asiasta voi olla eri mieltä ja silti arvostaa toisen henkilön omasta poikkeavaa näkökantaa ja kykyä järkevään keskusteluun.
Totta se että asiasta voi ja saa olla eri mieltä ja esittää uusia näkökulmia. Mutta se että useissa viesteissä mainitaan se "77 vuoteen ei ole tehty sitä tai tätä", on epävalidi argumentti kaikkine lisukkeineen. Se ei tuo mitään uutta tähän nato- keskusteluun.
Ja että jos Suomi liittyy Natoon niin Venäjä tulee päästämään kaikki afrikkalaiset pakolaisina Suomeen.
Joo, samaa hybridivaikuttamista myös tämä.
@kjns tässä ketjun alussa, voisitko sinäkin kertoa. Miten tulkitsit tuon yllä olevan Centterin viestin.
Ymmärsitkö sinä sen niin, että Centteri kommentoi minun kirjoittamisiani? Olit ehkä parhaiten käymämme keskustelun "sisällä" ja sinulle muodostui käsitys asiasta.


Jos tarkkaan luet sen kommenttini niin tiedät vastauksen. Toisekseen täällä ei keskustella toisista kommentoijista. Ihan vaan vinkkinä vastaukseeni.
No niin kysyn nyt sinulta uudestaan täällä. Viittasitko alla olevalla kommentilla minun kirjoittamisiini?
Joo, samaa hybridivaikuttamista myös tämä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 701
No niin kysyn nyt sinulta uudestaan täällä. Viittasitko alla olavalla kommentilla minun kirjoittamisiini?
Ottamatta kantaa oletko tehnyt jotain tai et, huono kommentointi tai ulosanto voi hyvinkin vaikuttaa hybridivaikuttamiselta. Sitä on kutsuttu myös nimellä "hyödyllinen i---ootti" siitä syystä että trolleja myötäilevät mielipiteet eivät yleensä tajua kenen kirjoittamia ne heidän mielestään hyvät ideat ovat. Sehän on koko homman tarkoituskin, hämmentää vähemmän perehtyneitä kansalaisia väärällä tiedolla.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Ottamatta kantaa oletko tehnyt jotain tai et, huono kommentointi tai ulosanto voi hyvinkin vaikuttaa hybridivaikuttamiselta. Sitä on kutsuttu myös nimellä "hyödyllinen i---ootti" siitä syystä että trolleja myötäilevät mielipiteet eivät yleensä tajua kenen kirjoittamia ne heidän mielestään hyvät ideat ovat. Sehän on koko homman tarkoituskin, hämmentää vähemmän perehtyneitä kansalaisia väärällä tiedolla.
Vastaa sinäkin
Liittyykö tämä jotenkin moderointiin tai sääntöihin? Etkö voi kysyä tuota vaikka yksityisviestillä näiden ketjujen sijaan?
Tämä liittyy moderointiin. Ja nimen omaan se julkien vastaus minua tässä kiinnostaa.
Miten tulkitsit tuon yllä olevan Centterin viestin. Ymmärsitkö sinä sen niin, että Centteri kommentoi minun kirjoittamisiani?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 701
Vastaa sinäkin
Just joo. Ei tämä ketju ole sinun egon kasvatusta varten. Jos on mielestäsi ongelma jonkun keskustelijan kanssa niin joko a) estä käyttäjä, b) ilmoita asiattomasta viestistä ylläpidolle (älä ilmoita turhaan, saat varoituksen/bännin) tai c) jatka elämääsi/ mieti omassa päässäsi.

Nämä asiat eivät kuulu täällä keskusteltaviksi, ellet nyt tarkoituksella vedä tänne offtopikkia.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Just joo. Ei tämä ketju ole sinun egon kasvatusta varten. Jos on mielestäsi ongelma jonkun keskustelijan kanssa niin joko a) estä käyttäjä, b) ilmoita asiattomasta viestistä ylläpidolle (älä ilmoita turhaan, saat varoituksen/bännin) tai c) jatka elämääsi/ mieti omassa päässäsi.

Nämä asiat eivät kuulu täällä keskusteltaviksi, ellet nyt tarkoituksella vedä tänne offtopikkia.
Asiaa liittyy muutakin ja asiasta on sovittu ylläpidon kanssa.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
No kerrohan miten minä liityn tähän ylläpidon kanssa sovittuun juttuun? Pyysit minuakin vastaamaan. Oisko tahallinen offtopic numero x seuraavaksi?
Et sinä muuten liitykkään kuin, että voit kertoa halutessai oman mielipiteesi, viittasiko lukemasi perusteella Centteri viestillään minuun.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 168
@kjns tässä ketjun alussa, voisitko sinäkin kertoa. Miten tulkitsit tuon yllä olevan Centterin viestin.
Ymmärsitkö sinä sen niin, että Centteri kommentoi minun kirjoittamisiani? Olit ehkä parhaiten käymämme keskustelun "sisällä" ja sinulle muodostui käsitys asiasta.
Jäin käsitykseen että juuri sinuun viittasi.

Ehkä selvyyden vuoksi laitettava kontekstiksi myös tämä meikäläisen "ensimmäinen viesti" jonka kohdistin vastaukseksi sinulle ketjussa esittämiisi mielipiteisiin, ja josta tämä koko seurannut kommenttiketju ainakin minun nähdäkseni alkoi.

Täytyy antaa @tietokonerikki tunnustusta siitä, että toisin kuin suurin osa näkemistäni Nato-vastustajista, hän sentään perustelee kantansa sekä tuo järkeviä argumentteja ja näkökantoja keskusteluun.

Tämän sanottuani olen kuitenkin itse asiasta eri mieltä. Se, että Venäjä ei ole hyökännyt Suomeen vuosikymmeniin ei ole millään muotoa tae siitä etteikö sitä tulisi tulevaisuudessa tapahtumaan.

Mielestäni Venäjän edesottamukset Ukrainassa ovat 100% varmuudella osoittaneet ettei Venäjä juuri nyt tällä hetkellä kunnioita sanomisiaan, tekemiään sopimuksia tai toisten maiden itsenäisyyttä ja koskemattomuutta. Tähän kun lisätään vielä pitkään jatkunut Suomen vastainen propaganda jota Venäjällä on levitetty ”ettei vaan naapurista alettaisi pitää liikaa”, epämääräiset tonttihankinnat puolustuksellisesti merkittävien kohteiden läheisyydestä sekä monet muut toimet mitä maa on tehnyt, niin lopputuloksena noiden summana on mun mielestä ihan realistinen mahdollisuus siihen että Venäjä voi yrittää vaikuttaa Suomeenkin sotilaallisesti jos siellä alkaa diktaattorista siltä tuntumaan.

Nyt vielä kun Ukrainan sodan myötä suhteet on entisestään huonontuneet ja kansan silmät venäjän petollisuudesta ja vaarallisuudesta avautuneet, tulee se johtamaan Suomessa kehitystä vääjäämättä suuntaan jossa ollaan ”venäjää vastaan”, eli suuntaan josta siellä ei pidetä, vaikka pysyisimmekin Naton ulkopuolella. Tämä tulee vielä entisestään nostamaan riskiä sotilaallisesta selkkauksesta venäjän ja Suomen välillä. Omasta mielestäni jonkin asteinen selkkaus venäjän kanssa olisi tässä tilanteesaa jopa vääjäämätön jollain aikavälillä.

Silloin kun tämä aika tulee niin näkisin Suomen mieluummin Natossa kuin kokeilemassa onneaan matsissa venäjän kanssa yksin sen ulkopuolella. Nato-jäsenyys kun todennäköisesti estäisi tämän selkkauksen syntymisen kokonaan.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 452
Tuolla venäjä hyökkäsi ketjussa Sampsa ainakin totesi, että trolleja ja venäjän trolleja häärää paljonkin siinä ketjussa. Ihan mielenkiinnosta kysyn yleisesti kanssakeskustelijoilta, että onko näistä antaa jotain esimerkkejä? Lainauksen voi tehdä niin, että ei tarvitse nimimerkin kanssa lainata. Vai onko niin, että kaikki ketkä ovat erimieltä, kategorioidaan trolleiksi/venäjä mielisiksi kuten monesti on huomattu, että erimieltä oleva henkilö joutuu tämmöiseen pyöritykseen? Ainakin toisissa ketjuissa.

Huom! Kysyn tätä nyt ihan mielenkiinnosta, kun on saattanut mennä tuollaiset vallan ohi. Tai sitten en ensimmäisenä lokeroi näitä trolleiksi tai muuksi. Katsotaan mitä tästä paljastuukaan.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 176
Tuolla venäjä hyökkäsi ketjussa Sampsa ainakin totesi, että trolleja ja venäjän trolleja häärää paljonkin siinä ketjussa. Ihan mielenkiinnosta kysyn yleisesti kanssakeskustelijoilta, että onko näistä antaa jotain esimerkkejä? Lainauksen voi tehdä niin, että ei tarvitse nimimerkin kanssa lainata. Vai onko niin, että kaikki ketkä ovat erimieltä, kategorioidaan trolleiksi/venäjä mielisiksi kuten monesti on huomattu, että erimieltä oleva henkilö joutuu tämmöiseen pyöritykseen? Ainakin toisissa ketjuissa.

Huom! Kysyn tätä nyt ihan mielenkiinnosta, kun on saattanut mennä tuollaiset vallan ohi. Tai sitten en ensimmäisenä lokeroi näitä trolleiksi tai muuksi. Katsotaan mitä tästä paljastuukaan.
En nyt jaksa alkaa lainausta kaivamaan, mutta eräs tapaus väitti synnytyssairaalaan tehdyn iskun uhrien olevan näyttelijöitä. Venäjä on tätä väitettä levittänyt.

Tämä kertoo jo ihan tarpeeksi, kyseisestä keskustelijasta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
En tiedä miksi tuota yhtä Centterin lausahdusta pitää täällä puida, mutta kun olen keskustelua sivusta seurannut ja osaltani aihetta myös asianomaisissa ketjuissa kommentoinut, niin tässä oma näkemykseni -->

Tilanne alkoi käsittääkseni siitä, kun nimimerkki tietokonerikki tuputti ja jankkasi ärsyttävyyksiin saakka keskustelussa samoja asioita uudestaan ja uudestaan, tuomatta sinne kysyttäessäkään uutta sisältöä, tai olemalla kokonaan vastaamatta esitettyihin vastakommentteihin, kysymyksiin tai kritiikkiin. Sama tyyli on toistunut muutamassa muussakin keskustelussa hänen kanssaan.

Nimimerkin kielteisen Nato-jäsenyyden yhtenä perusteluna ollut kommentti koski sitä, että Venäjä voisi sitten kuljettaa ja päästää rajoiltaan Suomeen pakolaisia painostuskeinona. Tuollainen olisi hybridivaikuttamista. Centterin kommentti oli hieman kaksijakoinen, eli se sopi tuohon vertauskuvaan ja toisaalta myös siihen millä tavalla tietokonerikki on pyrkinyt osaltaan vaikuttamaan keskusteluun aiheesta mm. tällä foorumilla. Sitä en tiedä mikä moisen taustalla voisi olla, mutta tuskin sentään informaatiovaikuttaminen venäjän pussiin ainakaan muista syistä kuin oman suomettuneen ja jääräpäisen ideologian vuoksi. Oletan että samaisen ideologian vuoksi ollaan nyt puimassa myös tätä merkityksetöntä lillukanvartta sääntöketjussa.

Eri mieltä asioista saa suomalaisessa keskustelukulttuurissa toki olla, mutta tässä tapauksessa potero on ilmeisesti jo niin syvä, ettei sieltä näe ulos ja sitten kun niitä poterosta huudeltuja kommentteja on kritisoitu, on lopputulos tämä. Lisäksi ulosanti ja foorumin perustoiminnallisuuden käyttäminen mm. viestien lainauksissa on ollut ko. nimimerkillä paikoitellen siinä määrin omintakeista ja puutteellista, että on ollut monesti vaikea tietää mitä hän on tarkoittanut, mikä on ollut viestissä lainausta ja mikä omaa tekstiä, tai mihin toiseen kirjoitukseen on viitattu jne. Sitten kun siihen sekasotkuun on kommentoinut jotain ja pyytänyt toimimaan kuten foorumilla on tapana, niin vastineeksi on tullut nälvimistä pätemisestä tms.

TLDR: Mielestäni Centterin vastaus oli sopivan napakka vertaus, joka sopi sekä keskusteltuun aiheeseen, että kirjoittajan kontribuutioon ketjussa.

Asiaa liittyy muutakin ja asiasta on sovittu ylläpidon kanssa.
Rikosilmoitus? :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 148
Kommentoin nyt myös itse tätä. Ensinnäkään en edes tiennyt miksi toiselle käyttäjälle kirjoitettu kommentti olisi koskenut @tietokonerikki kommentoijaa eli mistä ihmeestä hän yhdisti itsensä siihen?

Hänen viittauksensa ovat muutenkin suht sekavia joten katsoin että en ala vääntämään hänen kanssaan asiasta. Sen myös ilmoitin hänelle siinä keskustelussa. Toivottavasti tämä turha jankkaus tästä asiasta päättyy tähän.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Jäin käsitykseen että juuri sinuun viittasi.

Ehkä selvyyden vuoksi laitettava kontekstiksi myös tämä meikäläisen "ensimmäinen viesti" jonka kohdistin vastaukseksi sinulle ketjussa esittämiisi mielipiteisiin, ja josta tämä koko seurannut kommenttiketju ainakin minun nähdäkseni alkoi.
kk
Jäin käsitykseen että juuri sinuun viittasi.

Ehkä selvyyden vuoksi laitettava kontekstiksi myös tämä meikäläisen "ensimmäinen viesti" jonka kohdistin vastaukseksi sinulle ketjussa esittämiisi mielipiteisiin, ja josta tämä koko seurannut kommenttiketju ainakin minun nähdäkseni alkoi.
Kiitoksia vastauksestasi.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Kommentoin nyt myös itse tätä. Ensinnäkään en edes tiennyt miksi toiselle käyttäjälle kirjoitettu kommentti olisi koskenut @tietokonerikki kommentoijaa eli mistä ihmeestä hän yhdisti itsensä siihen?

Hänen viittauksensa ovat muutenkin suht sekavia joten katsoin että en ala vääntämään hänen kanssaan asiasta. Sen myös ilmoitin hänelle siinä keskustelussa. Toivottavasti tämä turha jankkaus tästä asiasta päättyy tähän.
Viestit keskiviikkona:
kjns klo 20.50 viesti: jossa kommentoitiin minun kirjoittamista
Johon Blackpink vastasi samana päivänä klo 21.45
"Ja että jos Suomi liittyy Natoon niin Venäjä tulee päästämään kaikki afrikkalaiset pakolaisina Suomeen."
(jossa siis virheellisesti kommentoitiin kirjoittamisia, Ei kukaan noin usko.)

Centteri vastasi heti perään klo 21.46
"Joo, samaa hybridivaikuttamista myös tämä."

En saa tosta sellaista käsitystä, ettei Centteri ei tiennyt keskustelevansa minusta.

Samaan tulkintaan päätyi asianajanikin. Kertoen, että kunnianlaukkaustapauksiin voi vedota 2-vuotta sen tapahtumisesta. Mutta viime kädessä sitten mahd. tuomioistuin ottaa kirjoituksiin kantaa.

- tuosta: vihjauskin riittää

Mutta tämä tuli meille täällä selväksi. Aikaahan tässä vielä on palata muualla asiaan.

Yleisesti, vaikka olemme eri mieltä, toisen epäedulliseen asemaan saattaminen ei ole minusta hyvä tapa kirjoitella.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 541
Samaan tulkintaan päätyi asianajanikin. Kertoen, että kunnianlaukkaustapauksiin voi vedota 2-vuotta sen tapahtumisesta. Mutta viime kädessä sitten mahd. tuomioistuin ottaa kirjoituksiin kantaa.
Olet nyt siis sitä mieltä että tässä tapauksessa on kunniaasi loukattu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 148
Viestit keskiviikkona:
kjns klo 20.50 viesti: jossa kommentoitiin minun kirjoittamista
Johon Blackpink vastasi samana päivänä klo 21.45
"Ja että jos Suomi liittyy Natoon niin Venäjä tulee päästämään kaikki afrikkalaiset pakolaisina Suomeen."
(jossa siis virheellisesti kommentoitiin kirjoittamisia, Ei kukaan noin usko.)

Centteri vastasi heti perään klo 21.46
"Joo, samaa hybridivaikuttamista myös tämä."

En saa tosta sellaista käsitystä, ettei Centteri ei tiennyt keskustelevansa minusta.

Samaan tulkintaan päätyi asianajanikin. Kertoen, että kunnianlaukkaustapauksiin voi vedota 2-vuotta sen tapahtumisesta. Mutta viime kädessä sitten mahd. tuomioistuin ottaa kirjoituksiin kantaa.

- tuosta: vihjauskin riittää

Mutta tämä tuli meille täällä selväksi. Aikaahan tässä vielä on palata muualla asiaan.

Yleisesti, vaikka olemme eri mieltä, toisen epäedulliseen asemaan saattaminen ei ole minusta hyvä tapa kirjoitella.
No voi herranjestas. Jos vastaan toisen henkilön kommenttiin niin silloin se kommentti on tarkoitettu hänen viestiinsä ja koski venäjää. Pääse nyt jo yli tästä. Asianajaja ja kunnianloukkaus. Huoh....
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Olet nyt siis sitä mieltä että tässä tapauksessa on kunniaasi loukattu?
Kuten jo totesin minun osalta tämä asia on täällä loppuun käsitelty. Mutta vastaan nyt vielä, että kukin päättää siitä omalta kohdaltaan miten asiat kokee ja toiset tahot sitten onko se minkäkin arvoinen asia.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 730
Samaan tulkintaan päätyi asianajanikin.
Öh, siis mitä ihmettä?
Jossain ketjussa missä puhutaan Suomen liittymisestä Natoon aletaan vetämään jo asianajaja kortteja esille ja ollaan palkattu oma asianajaja tutkimään keskustelufoorumeita ja niiden juttuja sekä mahdollisia loukkauksia nimimerkkejä kohtaan?

Itse en onneksi ota näitä asioita ihan näin vakavasti. Toki Suomen olisi hyvä liittyä Natoon, kuten tämä Venäjän hyökkäys nyt osoittaa (taitaa olla enää Suomi, Valkovenäjä ja Ukrana mistä venäjä on vetänyt punaisen viivan nyt Suomeenkin...)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Ottamatta mitenkään kantaa siihen mitä Centteri tarkoitti tai ei tarkoittanut, niin minua kiinnostaisi tietää, että millä tavalla nimimerkin toista nimimerkkiä kohtaan osoittama kunnianloukkaus tässä voisi olla edes tapahtunut? Mikä siis on se kunnianloukkaus tässä?

Tässä on hyvä esimerkki siitä, kuinka foorumilla olisi kiva olla sellainen ignore-painike, jonka klikkaus estää yksittäisen nimimerkin ja tähän mahdollisesti liittyvien tunnistettavien altteritunnusten kaiken viestinnän näkemisen pysyvästi. Ei todellakaan kiinnosta nähdä millään tasolla sellaisen nimimerkin tuottamaa viestintää, tai olla muutenkaan missään tekemisissä sellaisen nimimerkin kanssa, joka alkaa uhkailemaan tällaisessa tilanteessa muita rikosilmoituksilla. Suorastaan oksettavaa toimintaa tuollainen.

Jos siellä ollaan asianajajan kanssa (toivottavasti se ei ole tuo Minilex?) tosiaan viemässä asiaa eteenpäin ja käsittely todetaan myöhemmin aiheettomaksi, niin toivottavasti kantaja päätyy maksamaan seikkailustaan sen verran isot oppirahat, ettei ole heti toistamassa seikkailuitaan.

Yleisesti, vaikka olemme eri mieltä, toisen epäedulliseen asemaan saattaminen ei ole minusta hyvä tapa kirjoitella.
Kokeile noudattaa tätä itsekin. Ja yritä ottaa myös oppia sinulle annetuista ohjeista. Ihan kaikki ei ole aina vittuilua, vaikka siltä tuntuisikin.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Tässä on hyvä esimerkki siitä, kuinka foorumilla olisi kiva olla sellainen ignore-painike, jonka klikkaus estää yksittäisen nimimerkin ja tähän mahdollisesti liittyvien tunnistettavien altteritunnusten kaiken viestinnän näkemisen pysyvästi. Ei todellakaan kiinnosta nähdä millään tasolla sellaisen nimimerkin tuottamaa viestintää, tai olla muutenkaan missään tekemisissä sellaisen nimimerkin kanssa, joka alkaa uhkailemaan tällaisessa tilanteessa muita rikosilmoituksilla. Suorastaan oksettavaa toimintaa tuollainen.
Eikös täällä ole mahdollista estää käyttäjän viestit näkymästä. Hyödynnä toki sitä. Ei kenenkään takia tarvitse mieltään pahoittaa ja kohtelias voi olla vaikka ei toisen viesteistä pitäisikään.
Kokeile noudattaa tätä itsekin. Ja yritä ottaa myös oppia sinulle annetuista ohjeista. Ihan kaikki ei ole aina vittuilua, vaikka siltä tuntuisikin.
Joo olen kyllä yrittänyt parhaani lainauksissa, joskus ei jostain syystä onnistu (tänään on? ). Kohdallasi en kyllä ole aina pystymään välttymään ajatukselta, että aina olisi kyse pyytettömästä auttamisen halusta.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 420
Osapuolten näkemykset on saatu, enkä näe enää minkäänlaista hedelmällistä jatkoa ilman että menee jankkaamiseksi ja ulkopuolisten turhaksi huutelemiseksi. Eiköhän tämän asian setviminen tässä ketjussa ollut siis oleellisilta osilta tässä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 307
Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, ku mitään ei tehdä; miksi Suomi&nato ketjussa annetaan ketjun paskomisen jatkua? Useamman päivän aiheuttanut jo meta-keskusteluakin (kestänyt jo kauemmin muuten), kun kukaan ei puutu asiaan. Kyse ei ole siitä, että joku/jotku on vain eri mieltä asioista, vaikka silläkin on kritiikkiä tota hämmentämistä/saarnausta/saman toistoa/propagandaa kohtaan koitettu ampua alas.

e: ja se saman toistaminen vain jatkuu tälläkin hetkellä (palattiin jankkaan taloudesta ilman mitään uutta sanottavaa).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Samalla voisi maahanmuuttoketjuun vilkaista, siellä on nyt väännetty sivu-pari miten turvapaikanhakijat pitäisi saada ampua rajalla ja muslimit ainakin koska "hehän ovat aina jihad-sodassa eli ovat sotilaita" :facepalm:
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 701
Samalla voisi maahanmuuttoketjuun vilkaista, siellä on nyt väännetty sivu-pari miten turvapaikanhakijat pitäisi saada ampua rajalla ja muslimit ainakin koska "hehän ovat aina jihad-sodassa eli ovat sotilaita" :facepalm:
Käsittääkseni yksittäisistä viesteistä ei tarvitse itkeä täällä sääntökeskustelupalstalla vaan voi laittaa raportin menemään. En oikein tajunnut mikä tämän pointti oli.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Samalla voisi maahanmuuttoketjuun vilkaista, siellä on nyt väännetty sivu-pari miten turvapaikanhakijat pitäisi saada ampua rajalla ja muslimit ainakin koska "hehän ovat aina jihad-sodassa eli ovat sotilaita" :facepalm:
Haluatko, että sinun viestit poistetaan, vai mitä, koska sinähän se siellä tuohon kyseiseen vääntämiseen olet toisena osapuolena osallistunut? Mitäpä jos vain et harrasta sitä offtopikkia siellä.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 420
Eikö ylläpidolla oikeesti ole muuta sanottavaa asiaan?
Itsellä sisällöntuoton kanssa tällä hetkellä kädet täynnä töitä, joten juuri nyt en ehdi perehtyä tarkemmin mistä täällä väännetään, mutta viimeisimpien viestien perusteella ei ainakaan kovin hedelmälliseltä näytä. Minä tai joku muu ottaa kyllä kantaa kunhan ehtii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 148
Itsellä sisällöntuoton kanssa tällä hetkellä kädet täynnä töitä, joten juuri nyt en ehdi perehtyä tarkemmin mistä täällä väännetään, mutta viimeisimpien viestien perusteella ei ainakaan kovin hedelmälliseltä näytä. Minä tai joku muu ottaa kyllä kantaa kunhan ehtii.
Asia koskee keskusteluja NATO- langassa. NATO ja Suomi
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 307
Itsellä sisällöntuoton kanssa tällä hetkellä kädet täynnä töitä, joten juuri nyt en ehdi perehtyä tarkemmin mistä täällä väännetään, mutta viimeisimpien viestien perusteella ei ainakaan kovin hedelmälliseltä näytä. Minä tai joku muu ottaa kyllä kantaa kunhan ehtii.
Juu, täysin ymmärrettävää eikä tietenkää sulle ollu kohdistettu. Yleisesti ylläpitoa tarkoitin.
 
Viimeksi muokattu:

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 259
Voisin näin "ulkopuolisena" mainita, että olen seurannut hyvin tarkasti tuota edellä mainittua ketjua. Kyllä myöskin itseäni on alkanut vituttaa tuo jatkuva kehää kiertävä ja itseään toistava jankutus jäsenen @tietokonerikki toimesta. Mielipiteitähän maailmaan mahtuu monenlaisia, ei siinä mitään, mutta kun ne samat argumenttivirheet yms jankkaukset on jo kuultu 100 kertaa, esimerkiksi tuo 77-vuotta rauhassa olo. Ja se on yhtä monesti ellei enemmänkin oikaistu muiden käyttäjien toimesta. Keskustelu ei oikein etene, jos yksi siellä pyörittää omaa sirkustaan viestistä, sivuista, oikaisuista ja ystävällisistä huomautuksista toiseen.

Itse haluaisin lukea keskustelua, joka olisi eteenpäinvievää ja hedelmällistä,. Jäsen @tietokonerikki voisi yksinkertaisesti todeta, että on argumenttinsa esittänyt ja sillä selvä. Ei niitä tarvitse kymmeniä tai satoja kertoja samoja jankuttaa.

Itselläni ei ole ollut juuri moitteen sanaa ylläpitoa kohtaan koko sivuston historian aikana, ainuttakaan varoitusta tai edes huomautusta itselläni ei ole. Koen edelleen että ylläpito on onnistunut työssään hyvin ja arvostan heidän panosta. Kuitenkin juuri tässä ylläolevassa asiassa voisi terästäytyä ja viheltää pilliin.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 420
Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, ku mitään ei tehdä; miksi Suomi&nato ketjussa annetaan ketjun paskomisen jatkua? Useamman päivän aiheuttanut jo meta-keskusteluakin (kestänyt jo kauemmin muuten), kun kukaan ei puutu asiaan. Kyse ei ole siitä, että joku/jotku on vain eri mieltä asioista, vaikka silläkin on kritiikkiä tota hämmentämistä/saarnausta/saman toistoa/propagandaa kohtaan koitettu ampua alas.

e: ja se saman toistaminen vain jatkuu tälläkin hetkellä (palattiin jankkaan taloudesta ilman mitään uutta sanottavaa).
Selailin tuossa taaksepäin tulleita raportteja ja omaan silmääni ei ainakaan osunut tuohon (keskustelun paskominen, metakeskustelu) liittyen kyseisestä ketjusta kuin pari raporttia, jotka oli kuitattu hoidetuksi ja ymmärtääkseni niistä oli myös varoitus annettu. Sunnuntaina näyttäisi tulleen vielä viesti, joka on aiheuttanut hieman offtopicia, mutta varoitus aiemmasta keskustelun sotkemisesta on annettu vasta tuon viestin jälkeen, joten se koskee kollektiivisesti ketjussa siihen asti tapahtunutta toimintaa. Sen jälkeen näyttäisi tuo loppuneen. @Sampsa voi kommentoida tähän jos on jotain lisättävää.

Eli näistä lähtökohdista moderointia ja puuttumista helpottaisi huomattavasti, jos asiasta olisi raportoitu ja jos toiminta on toistuvaa, mieluusti raporttiin merkittäisiin vaikka viestinumerot joissa sama on toistunut aiemmin, jotta moderaattori saa paremman yleiskuvan mitä ketjussa on tapahtunut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
514
Aamulla tuli itselle varoitus Sampsalta ja nyt on oiva tilaisuus samalla antaa teille tästä aiheesta runtua ja muutakin yleistä palautetta koskien tätä sivustoa. Tällä sivustolla on kyllä valitettavasti järkyttävää tämä moderointi. Toisilla alueilla saa jauhaa mielivaltaisesti paskaa viestistä toiseen, mennä jopa henkilökohtaisiin loukkauksiin asti kenenkään siihen puuttumatta. Tai sitten levittää suoraan valheita viestistä toiseen, se käynee ilmi teille jo ylläolevista palautteistakin. Toisaalla kuitenkin samaan aikaan jaetaan pitkäaikaisille käyttäjille 2kk varoituksia, vaikka viestit kuitenkin sivuavat aihetta eivätkä ole todellakaan muotoiltu ketään loukkaaviksi (kuten tässä minun tapauksessa).

Ja ettei joku vedä hernettä nenään offtopicista koskien tätä sisällöntuottoa niin: Palautetta io-tech.fi-sivustosta (uutiset ja artikkelit)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 746
Toisilla alueilla saa jauhaa mielivaltaisesti paskaa viestistä toiseen, mennä jopa henkilökohtaisiin loukkauksiin asti kenenkään siihen puuttumatta.
Pitää varmaan taas muistuttaa, että täällä ei ole ennakkomoderointia. Suurinta osaa viesteistä ei kukaan mode lue missään vaiheessa. Moderointi tapahtuu pääasiassa raportoinnin perusteella. Jos siis kukaan ei sääntöjen vastaista viestiä raportoi, se jää foorumille näkyviin. Siitä et voi kuitenkaan päätellä, että modet olisivat jollain tavalla hyväksyneet tuon viestin. Luultavasti sitä ei vain ole vielä raportoitu.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 596
Pitää varmaan taas muistuttaa, että täällä ei ole ennakkomoderointia. Suurinta osaa viesteistä ei kukaan mode lue missään vaiheessa. Moderointi tapahtuu pääasiassa raportoinnin perusteella. Jos siis kukaan ei sääntöjen vastaista viestiä raportoi, se jää foorumille näkyviin. Siitä et voi kuitenkaan päätellä, että modet olisivat jollain tavalla hyväksyneet tuon viestin. Luultavasti sitä ei vain ole vielä raportoitu.
Hieman kaukaa haettu vertauskuva moderointiin, mutta maanteillä ajelee jatkuvasti autoja ylinopeutta, mutta sakot saavat vain ne jotka jäävät kiinni aktiivisessa valvonnassa ja ilmiannettuina.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Aamulla tuli itselle varoitus Sampsalta ja nyt on oiva tilaisuus samalla antaa teille tästä aiheesta runtua ja muutakin yleistä palautetta koskien tätä sivustoa. Tällä sivustolla on kyllä valitettavasti järkyttävää tämä moderointi. Toisilla alueilla saa jauhaa mielivaltaisesti paskaa viestistä toiseen, mennä jopa henkilökohtaisiin loukkauksiin asti kenenkään siihen puuttumatta. Tai sitten levittää suoraan valheita viestistä toiseen, se käynee ilmi teille jo ylläolevista palautteistakin. Toisaalla kuitenkin samaan aikaan jaetaan pitkäaikaisille käyttäjille 2kk varoituksia, vaikka viestit kuitenkin sivuavat aihetta eivätkä ole todellakaan muotoiltu ketään loukkaaviksi (kuten tässä minun tapauksessa).

Ja ettei joku vedä hernettä nenään offtopicista koskien tätä sisällöntuottoa niin: Palautetta io-tech.fi-sivustosta (uutiset ja artikkelit)
En tiedä viittaatko minuun, mutta Nato_Suomi keskustelussa, noita on paljon.
Keskustellaan monesti henkilöistä (nimimerkistä), vaikka se on kielletty. Nimimerkin mainitsemista yritetään toki
kiertää, mutta ketjua seuraaville se on täysin selvää, kenestä keskustellaan.

Eilen sienne imestyi, jotain "levyrikki" saate sanoilla nimimekkimuutettu. Nauratti muuten aivan hel**tisti, oli sen verran oivaltava. Tässä ketjussa oli 77 tai jotain sinne päin jne.
Joistain laitoin raportin, en ehkä osannut riittävän hyvin perustella, mutta takaisin tuli ettei aihetta, vaikka vastaavasta oli muutama tunti aiemmnin annettu huomautus. Siitä päättelin, että turhaa nähdä vaivaa ketjun siistimiseksi.

Sitäkin on ilmennyt, että väitetään minun sanoneen jotain (vaikka ei ole niin sanonutkaan) ja muutamien viestien
päästä siihen viitataan totuutena. Sitten lainataan jotain omaa kantaa tukevaa linkkiä, josta näkee asiaan perehtynyt
heti, ettei toi voi olla totta. Ja tahallista väärinymmärrystäkin selvästi esiintyy.

Sekä viestien sotkemiseksij a toistoksi rapartoidaan omaa kantaa vastaan olevat viestit eikä muka huomata, että itsekin toistaa usein kantojaan. Eikös tollanen ole lapsllista.

Tohon raportointiin sen verran, että olis kiva, jos/kun se aiheettomaksi todetaan olisi vielä mukana linkki viestiin
mikä todettiin aiheettomaksi.

Kuten yleensä asioilla on se toinekin puoli.
Veikkaan, että noita pahimpia alueita moderoivat vain Sampsa ja Juha, on inhimillistä että moderointilinja vähän
heittelee, vaikka ilmiselvä pyrkimys on olla tasapuolinen ja oikeudenmukainen.

Sitten kun vielä ymmärretään, että heidän pitää kirjoittaa artikkeleita, hoitaa yritystään ja perheellekin ja varsinkin
itselle (oma hyvinvointi on tärkeä) pitäisi riittää aika ja viestejä satoja ellei tuhansia.
Niin kyllä joudun olemaan sitä mieltä, että aika hyvin täällä on moderoitu. Vaikka sainkin varoituksen, eikä se toinen
osapuoli ansaitsemaansa varoitusta saanut :) En todellakaan kadehdi heidän työtään.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 259
Foorumille on näemmä alkanut ilmestymään itänaapurin botteja ihme linkkeineen
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 124
@Rantakemisti miksi et heittänyt tuota koko tunnusta mäkeen? Tuo on selvä häirikkö(katso vaikka viestihistoriaa) ja sen viestin editoinnin sijasta olisit voinut heittää sen pihalle.
Nyt lähti ja viestit myös.
No sai melkein tunnin riehua. Vasteaikaa voi vielä parantaa, mutta se on onneksi parantunut koko ajan - ja saitte tänään kiinni ennen homopornoon eskaloitumista.

Tästä voisi ylläpito kirjoittaa sisäisen ohjeistuksen, kun häirikön jutut ei koskaan muutu.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
No sai melkein tunnin riehua. Vasteaikaa voi vielä parantaa, mutta se on onneksi parantunut koko ajan - ja saitte tänään kiinni ennen homopornoon eskaloitumista.

Tästä voisi ylläpito kirjoittaa sisäisen ohjeistuksen, kun häirikön jutut ei koskaan muutu.
Valitettavasti tällä kertaa näin ja nämä mielenterveyspotilaiden roskapostaamisesta eivät edes tartu automaattisesti mihinkään spämmifilttereihin. Hyvä myös muistaa, että suurin osa moderaattoreista tekee tätä normaalin päivätyön ja perhe-elämän välissä eli viivettä saattaa olla.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 176
Valitettavasti tällä kertaa näin ja nämä mielenterveyspotilaiden roskapostaamisesta eivät edes tartu automaattisesti mihinkään spämmifilttereihin. Hyvä myös muistaa, että suurin osa moderaattoreista tekee tätä normaalin päivätyön ja perhe-elämän välissä eli viivettä saattaa olla.
Sinäänsä tämän ymmärrän. Mode ei aina ole paikalla, mutta se mua ihmetyttää että kun tulit kuitenkin paikalle, niin tyydyit vain muokkaamaan viestejä, kun olisit voinut heittää sen pihalle. Kiitos kuitenkin kun heitit sen myöhemmin pihalle viesteineen päivineen.

Lisäksi on ehdotettu että jos tunnusta raportoidaan useamman käyttäjän toimesta, se jäädyttäisi tunnuksen, kunnes mode ehtii tarkistaa kyseisen käyttäjän.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 848
Viestejä
4 211 217
Jäsenet
70 968
Uusin jäsen
Sinivuokko-85

Hinta.fi

Ylös Bottom