Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Taitaa olla modet niin teinijengiä ettette tunne täysin legitiimejä vanhempia sanontoja. Jotka vieläpä ovat hauskan humoristisia, modet varmaan riemukasta väkeä juhlissa vai miten se sanonta nyt meni.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 070
Taitaa olla modet niin teinijengiä ettette tunne täysin legitiimejä vanhempia sanontoja. Jotka vieläpä ovat hauskan humoristisia, modet varmaan riemukasta väkeä juhlissa vai miten se sanonta nyt meni.
Ja mihinköhän tämä liitty?
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mikä tuo Mayhem-tagi on? Ajattelin norskibläkyä, ja laitettuani sen tredin tägiksi, sain pannaania (eka kerta muuten interwebzissä, yli 20 v selvinnyt ilman keltaista herkkua)
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mikä tuo Mayhem-tagi on? Ajattelin norskibläkyä, ja laitettuani sen tredin tägiksi, sain pannaania (eka kerta muuten interwebzissä, yli 20 v selvinnyt ilman keltaista herkkua)
Käytännössä kun ihmisiä kuolee sitä voi käyttää. Esim 9/11 estonia kouluammunnat matkustajakoneiden onnettomuudet... Raja on jossain noista alempana mutta jos et oo varma niin älä käytä

Ps: norskibläky
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 445
Taitaa olla modet niin teinijengiä ettette tunne täysin legitiimejä vanhempia sanontoja. Jotka vieläpä ovat hauskan humoristisia, modet varmaan riemukasta väkeä juhlissa vai miten se sanonta nyt meni.
"Kun minä olin nuori sai tummaihoista ihan legitiimisti nimitellä, piestä ja orjuuttaa. Jonnet ei ymmärrä ja puhuvat nykyään ihmisoikeuksista. Mistä nyt saan enää riemukkaisiin juhliini palvelusväkeä?"

Tämä oli hauskan humoristinen analogia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Täytyypä lopettaa tällä foorumilla keskusteleminen näistä aiheista, moderointi on niin puolueellista, että meno on kuin pahimmassa kommunisti valtiossa.
Täällä ei vaan saa olla erimieltä tiettyjen kanssa kun samantien ollaan raportti nappia painamassa kun jäädään jalkoihin.
Tämä varmaan oikeampi ketju tälle. Ja laittaa ihmeessä esimerkkejä niistä mielestänne väärin moderoiduista viesteistä. Lähes poikkeuksetta kyse ei ole suinkaan mistään "väärästä mielipiteestä", vaan siitä että rikotaan sääntöjä. Ja usein se on ad hominem, joka sieltä viestistä löytyy. Kyllä eri mieltä pitäisi pystyä olemaan sääntöjen puitteissa. Säännöt eivät täällä rajoita olemasta jotain mieltä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Jos henkilön mainitseminen viestissä riittää huomautuksen antamiseksi vaadiin myös Kotimaan politiikka sitä tähän viestiin.

(Huomautus - henkilökohtaisuudet, keskustellaan aiheesta, ei toisista käyttäjistä) - Tämä sama huomautus pätee tähän viestiin, kuin omaani jossa lainasin edellämainitun käyttäjän kirjoitusta.

@Juha Kokkonen
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385
Jos henkilön mainitseminen viestissä riittää huomautuksen antamiseksi vaadiin myös Kotimaan politiikka sitä tähän viestiin.

(Huomautus - henkilökohtaisuudet, keskustellaan aiheesta, ei toisista käyttäjistä) - Tämä sama huomautus pätee tähän viestiin, kuin omaani jossa lainasin edellämainitun käyttäjän kirjoitusta.

@Juha Kokkonen
Ihan rauhassa voit vaatia, mutta tämä on sille väärä paikka. Sääntörikkeet raportoi-toiminnon kautta.

Ensin itse olkiukkoilet ja keskustelet käyttäjästä, sitten olet vaatimassa huomautusta kun käyttäjä vastaa viestiisi.

Alkajaiseksi suosittelen lukemaan säännöt:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Ihan rauhassa voit vaatia, mutta tämä on sille väärä paikka. Sääntörikkeet raportoi-toiminnon kautta.

Ensin itse olkiukkoilet ja keskustelet käyttäjästä, sitten olet vaatimassa huomautusta kun käyttäjä vastaa viestiisi.
Käyttäjä vastaa viestiini mainitsemalla minut niinkuin minä hänet. Mikä tässä eroaa?

En minä rupea ketään raportoimaan, ainoastaan reagoin, kun ilmeisesti jollakin ei pää kestä keskustelua.

Tietääkseni en ole olkiukkoillut, pitäisikö minun nyt kuitenkin raportoida sinut @Juha Kokkonen, kun hyökkäät henkilökohtaisesti?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Käyttäjä vastaa viestiini mainitsemalla minut niinkuin minä hänet. Mikä tässä eroaa?

En minä rupea ketään raportoimaan, ainoastaan reagoin, kun ilmeisesti jollakin ei pää kestä keskustelua.

Tietääkseni en ole olkiukkoillut, pitäisikö minun nyt kuitenkin raportoida sinut @Juha Kokkonen, kun hyökkäät henkilökohtaisesti?
Mitä vittua nyt taas? Ei se paljoa tämän selkeämmäksi voi mennä:

Eli myönnät toisten ihmisten mielipiteet täydeksi roskaksi (sinulla on toki täysi oikeus siihen), no se kertoo sinusta jo todella paljon, ignoranttius on todella suuri ajattelemattomuuden osoitus. Varmasti helpompi omalle maailmankuvalle ja agendalle.
Jos "olkiukkoargumentti" on liian vieras termi niin ajattele asiaa sitä kautta, että tunget sanat toisen suuhun "myönnät toisten ihmisten mielipiteet täydeksi roskaksi" ja käyt tältä pohjalta vänkäämään "se kertoo sinusta jo todella paljon, ignoranttius on todella suuri ajattelemattomuuden osoitus. Varmasti helpompi omalle maailmankuvalle ja agendalle.". Ylipäänsä kannattaa painaa jarrua jos oma viesti on alkamassa sanalla "Eli", en keksi yhtään hyvää käyttötarkoitusta.

Ja noin muuten, jos oma argumentti ei päde suoraan siihen toisen kirjoittamaan niin kannattaa myös painaa jarrua eikä kehitellä omia vänkäyskavereita (niitä olkisia).
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Mitä vittua nyt taas? Ei se paljoa tämän selkeämmäksi voi mennä:



Jos "olkiukkoargumentti" on liian vieras termi niin ajattele asiaa sitä kautta, että tunget sanat toisen suuhun "myönnät toisten ihmisten mielipiteet täydeksi roskaksi" ja käyt tältä pohjalta vänkäämään "se kertoo sinusta jo todella paljon, ignoranttius on todella suuri ajattelemattomuuden osoitus. Varmasti helpompi omalle maailmankuvalle ja agendalle.". Ylipäänsä kannattaa painaa jarrua jos oma viesti on alkamassa sanalla "Eli", en keksi yhtään hyvää käyttötarkoitusta.

Ja noin muuten, jos oma argumentti ei päde suoraan siihen toisen kirjoittamaan niin kannattaa myös painaa jarrua eikä kehitellä omia vänkäyskavereita (niitä olkisia).
Hän itse sanoi noin.

Nauttikaa vapaista keskusteluistanne, en jaksa enään osallistua tähän vitulliseen vänkäämiseen. Varmasti voitte paljon paremmin ilman minua.

Kiitos ja hyvästi.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 070
Sanoisin että tää on parhaiten moderoituja foorumeita, joissa olen ollut käyttäjänä. Aina ei voi mennä 100% oikein, mutta moderoida pitää silti. Ja näen myös moderoinnin aika tasapuolisena. Harvinaista nykymaailmassa. Kiitos siitä.
Kun miettii moderointia, niin se on yllättävän tasapuolista ja tilanne voisi olla sen suhteen paljon huonompikin
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kun miettii moderointia, niin se on yllättävän tasapuolista ja tilanne voisi olla sen suhteen paljon huonompikin
Ja jos nyt ihan rehellisesti niin äärimmäisen vaikeahan tuolla politiikka-alueellakaan on varoitusta itselleen koukkia. Toistuvista samoista rikkeistä tulee huomautuksia erittäin suurella kärsivällisyydellä vaikkei tavat olisi mihinkään muuttumassa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Jaahas, käsi pystyyn virheen merkiksi.

Eilinen oli aika huono päivä, ei siitä sen enempää, mutta sillä oli valitettavasti vaikutusta käytökseeni, joka purkautui sitten vääriin paikkoihin.

Pahoittelut kanssakeskustelijoille (@Tommy Goldfish , @Juha Kokkonen , @Jurppii) mahdollisesti aiheuttamastani mielipahasta, ymmärrän kusipäisyyteni ja myönnän olleeni väärässä.

Yleensä olen osannut keskustella sääntöjen puitteissa ja tähän pyrin myös jatkossa, tarkoituksenani on keskustella rakentavasti ja pitää keskustelut niissä raameissa mihin ne kuuluvat.

Olen samaa mieltä, että moderointi tällä foorumilla on pääsääntöisesti todella laadukasta ja hyvää.

Kiitos ja anteeksi.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385
Jaahas, käsi pystyyn virheen merkiksi.

Eilinen oli aika huono päivä, ei siitä sen enempää, mutta sillä oli valitettavasti vaikutusta käytökseeni, joka purkautui sitten vääriin paikkoihin.

Pahoittelut kanssakeskustelijoille (@Tommy Goldfish , @Juha Kokkonen , @Jurppii) mahdollisesti aiheuttamastani mielipahasta, ymmärrän kusipäisyyteni ja myönnän olleeni väärässä.

Yleensä olen osannut keskustella sääntöjen puitteissa ja tähän pyrin myös jatkossa, tarkoituksenani on keskustella rakentavasti ja pitää keskustelut niissä raameissa mihin ne kuuluvat.

Olen samaa mieltä, että moderointi tällä foorumilla on pääsääntöisesti todella laadukasta ja hyvää.

Kiitos ja anteeksi.
Eipä mitään, kaikille osuu välillä huono päivä ja virheitä sattuu :thumbsup: Myös täällä päässä. Ja tosiaan kannattaa nyt myös muistaa että kyseessä oli "vain huomautus", eli keskustelua ohjaava toimenpide, joka on siis eri asia kuin isommista rikkeistä jaettava varoitus (joka kartuttaa varoitustiliä).
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Jaahas, käsi pystyyn virheen merkiksi.

Eilinen oli aika huono päivä, ei siitä sen enempää, mutta sillä oli valitettavasti vaikutusta käytökseeni, joka purkautui sitten vääriin paikkoihin.

Pahoittelut kanssakeskustelijoille (@Tommy Goldfish , @Juha Kokkonen , @Jurppii) mahdollisesti aiheuttamastani mielipahasta, ymmärrän kusipäisyyteni ja myönnän olleeni väärässä.

Yleensä olen osannut keskustella sääntöjen puitteissa ja tähän pyrin myös jatkossa, tarkoituksenani on keskustella rakentavasti ja pitää keskustelut niissä raameissa mihin ne kuuluvat.

Olen samaa mieltä, että moderointi tällä foorumilla on pääsääntöisesti todella laadukasta ja hyvää.

Kiitos ja anteeksi.
No, ite tein jonkun yleishälytyksen tolla mayhem-tägillä, vahingossa/tietämättömyyttäni. Parin tunnin keltainen hedelmä oli ansaittu, jotta jäin miettimään että mikähän se tagi oikein oli... :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 062
No, ite tein jonkun yleishälytyksen tolla mayhem-tägillä, vahingossa/tietämättömyyttäni. Parin tunnin keltainen hedelmä oli ansaittu, jotta jäin miettimään että mikähän se tagi oikein oli... :)
Sitä kutsutaan räbäksi. Ei kannata mennä jos ei osaa.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 205
Hieman ihmetyttää, koska eikös tuon ole tarkoitus olla myös testauspaikka foorumin ominaisuuksille (myös noille tägeille). Liekkö moderaattorilla unohtunut tämä "räbähuumassa", koska ihmisiähän me kaikki ollaan.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Hieman ihmetyttää, koska eikös tuon ole tarkoitus olla myös testauspaikka foorumin ominaisuuksille (myös noille tägeille). Liekkö moderaattorilla unohtunut tämä "räbähuumassa", koska ihmisiähän me kaikki ollaan.
Voin muistaa väärinkin, mutta mielikuva on, että räbässä on ainakin joskus ollut varoituskin, että Mayhem tagiin ei ole syytä koskea jos ei tiedä miten sitä käytetään
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
On ollut suuronnettomuuksien tagina. Käytännössä kun tulee paljon ruumiita niin voi käyttää
Olis ihan hyvä että säännöissä olisi avattu tägejä, vink vink. Muuten olen sitä mieltä,että tägi oli asianmukainen. Räbäpuolueen perustaminen aiheuttaisi henkisiä kuolemia aika rankalla kädellä.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Joku kyseli Euro 2021 -ketjussa, onko Eriksen sairastanut koronaviruksen ja saanut rokotteen siihen.

Vastasin siihen Serie A (sarjan jossa Eriksen pelaa) journalistin twiitillä:


Screenshot_20210613-140108_Chrome.png


Verrataan mitä foorumin moderaattori sanoo samassa ketjussa:
Ilmeisesti kyse oli sydänkohtauksesta.
Erään toisen foorumin postaajan perusteella puolalainen selostaja väitti saaneensa tiedon jostain. Eiköhän se vahvistu viimeistään huomisen aikana.
Missä tässä oli misinformaatiota? Eikö samalla logiikalla pitäisi poistaa myös edellä lainatut viestit?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 672
Missä tässä oli misinformaatiota? Eikö samalla logiikalla pitäisi poistaa myös edellä lainatut viestit?
Kyllä, mutta sinun täytyy ilmeisesti raportoida kyseiset viestit tiedolla "Offtopic, misinformaatio". Eli varmaan joku oli myös valittanut tuosta sinun viestistäsi mutta ei noista kahdesta muusta.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 581
Kaikki kymmenen viestiä poistettiin kerralla ja kaikille meni sama syy
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Olisko @Juha Kokkonen mitään pointtia että täysin nollasisältöiset suunsoittoviestit, joista annetaan varoitus, myös poistettaisiin? Esim. nyt tuolla Futis EM-kisaketjussa, johon jätettiin pelkkää suunpieksentää (ja samoin yhtä tyhjänpäiväinen viesti, johon vastattiin)?
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385
Olisko @Juha Kokkonen mitään pointtia että täysin nollasisältöiset suunsoittoviestit, joista annetaan varoitus, myös poistettaisiin? Esim. nyt tuolla Futis EM-kisaketjussa, johon jätettiin pelkkää suunpieksentää (ja samoin yhtä tyhjänpäiväinen viesti, johon vastattiin)?
Näin on ainakin yleisesti ollut tapana, jos viesti ei anna mitään lisäarvoa keskusteluun, tai jopa aiheuttaa haittaa sille.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 062
Nyt menee kohta itsellä tuo pelialueen Microsoft Game Pass (XBOX, PC, Ultimate) ketju piiloon.
Tuntuu että puolet viesteistä ei liity varsinaisesti tuohon palveluun vaan ovat:

-Pelasin peliä Nönnönnöö, hieno peli. Jos kysyy että mikset kirjoittanut viestiä pelin Nönnönnöö ketjuun niin vastauksena on että "pelasin sitä tässä pelipalvelussa"
-Tai listataan vaan joku lista pelejä, ne pelit kyllä näkee vaikkei palvelu olisi maksettuna.

Hienoa että on palvelu jossa saa 1€/kk pelata 57 eri peliä jne. mutta eikö noissa pelipalveluketjuissa ole tarkoitus puhua siitä palvelusta?
Kyllä tuo muutama kuukausi on itselläkin joskus ollut ja olisi mukava kuulla onko niitä ongelmia mitenkään korjattu, mutta ei se kiinnosta vissiin ketään. Itselle eurokin on liikaa palvelusta jota ei viitsi käyttää.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 846
Viestini ketjussa World of Tanks poistettiin syytä kertomatta, mikähän siinä oli.? En nyt sana tarkasti muista mitä kirjoitin mutta ei mielestäni mitään erikosita olisi pitänyt olla
E: näköjään onkin postettu kaksi viestiä eikä syytä kerrottu kumpaankaan
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
-Pelasin peliä Nönnönnöö, hieno peli. Jos kysyy että mikset kirjoittanut viestiä pelin Nönnönnöö ketjuun niin vastauksena on että "pelasin sitä tässä pelipalvelussa"
-Tai listataan vaan joku lista pelejä, ne pelit kyllä näkee vaikkei palvelu olisi maksettuna.
Tää on vähän hankala. Mua taas itseäni nimenomaan kiinnostaa, mitä pelejä palveluun tulee tarjolle ja mitä hyviä pelejä muut ovat Game Passista löytäneet. Vähän kuten kaikkien suoratoistopalveluiden kohdalla. Mua ei kiinnosta identtisenä toistuva "näin konvertoit Deluxe Diamond -tilauksesi Game Pass tilaukseksi hintaan 1e/360 vuotta". Eikä Game Passin UI:stakaan voi kovin pitkään keskustella.

Toki jonkun peliarvostelun kirjoittaminen ketjuun on ehkä vähän overkill. Silloin voisi ihannetilanteessa kirjoittaa sen arvostelun itse pelin ketjuun ja tiivistää ja linkata Game Pass -ketjuun. Mutta ehdottomasti haluaisin lukea Game Pass -palvelun peleistä Game Pass -ketjussa. Ja jos tämä ei käy, niin sitten tehdään uusi ketju "Game Pass -palvelun pelit". Ja voin vakuuttaa, että 95% keskustelusta siirtyisi sinne. Eli en näe järkevänä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Perkeleen naapurit ketjussa ollut jo pitkään keskustelua kierrätyksestä ja sorttiasemien aukioloajoista, vaikka niille voisi avata oman ketjun niistä asioista kiinnostuneille.
Sille keskustelulle itse asiassa on jo omakin ketjunsa, jonne voi viitata - - >

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 062
Tää on vähän hankala. Mua taas itseäni nimenomaan kiinnostaa, mitä pelejä palveluun tulee tarjolle ja mitä hyviä pelejä muut ovat Game Passista löytäneet. Vähän kuten kaikkien suoratoistopalveluiden kohdalla.
Suoratoistopalveluissa ne uudet on yleensä yksinoikeuksia.

Nyt tuolla ketjussa yksi kertoo pelanneensa 5 vuotta vanhaa battlefieldiä (peli joka löytyy varmaan joka pelipalvelusta ja pelialustasta).
Sitten joku eripsa postaa 30 pelin listan puhtaasti copypastella, tästäkö pitäisi alkaa googlettelemaan että onko puolet jotain uudelleennimettyjä pasiansseja vai mitä?
Vähän voisi avata sitä listaa, tuossakin listassa näyttää olevan jotain 10-25v vanhoja pelejä.

Mielestäni ihan nollapostailuksi menee tuommoinen. Aika äkkiä menee nuo postaajat ignoreen, ja lopulta ketju piiloon.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 205
Suoratoistopalveluissa ne uudet on yleensä yksinoikeuksia.

Nyt tuolla ketjussa yksi kertoo pelanneensa 5 vuotta vanhaa battlefieldiä (peli joka löytyy varmaan joka pelipalvelusta ja pelialustasta).
Sitten joku eripsa postaa 30 pelin listan puhtaasti copypastella, tästäkö pitäisi alkaa googlettelemaan että onko puolet jotain uudelleennimettyjä pasiansseja vai mitä?
Vähän voisi avata sitä listaa, tuossakin listassa näyttää olevan jotain 10-25v vanhoja pelejä.

Mielestäni ihan nollapostailuksi menee tuommoinen. Aika äkkiä menee nuo postaajat ignoreen, ja lopulta ketju piiloon.
Asia kieltämättä on vähän hankala, koska jokainen hakee tuosta ketjusta vähän omia asioitaan, jolloin keskustelu tosiaan aaltoilee laidasta toiseen.

Sen itsekkin ignoreen kyllä tai siis skippaan viestit jos joku hehkuttaa että pelasi tätä ja tätä peliä. Korkeintaan lukasen nopsaan että oonko missannu mitä, mut sit skip. Toki, isommat nimenomaan pelistä kertovat "arvostelut" ehkä ko. pelien omiin ketjuihin, rajanveto on hankalaa, mutta itse kullakin meistä varmaan on jonkinnäköinen sisäinen arviointikyky että milloin puhutaan gamepassista tai millon taas spesifisesti pelistä, ilman merkittävissä määrin olevaa syy-yhteyttä, miksi ko. viesti kuuluisi olla nimenomaan gamepass-ketjussa.

Sitten nuo listat että mitä tulee (ja mitä lähtee ehkä) on taas ihan kiinnostavaa matskua, koska nytkin hieman innostuin että pääsen tsekkaamaan tuon fallout tacticsin, minkä oon aikasemmin missannu. Nuo "näin muutat 3kk disneyplussaa 22,5 päiväksi xbox ultimatea" viestit taas on itselleni turhia, se vähän toistakymppiä lähtee kuukaudessa tililtä mutta enemmän sais olla säästöt että jaksaisin lähteä kikkailemaan. Joillekkin tuo on pirun tärkeetä taas, joten tuollahan niiden viestien paikka tosiaan on. (tilanne ei kuitekaan ole niin erillinen, että tarvitsisi oman ketjun, kuten taas esim vuosittainen formulaketju ja "täältä näet formulat ilmaiseksi" tarvitsee olla omat erilliset ketjut)

Ehkä enemmän tässä siis lähinnä toivottaisin kestämistä ja jaksamista ko. ketjussa, useat viestit varmasti "osuu ohi" mutta ehkä noissa ei pie olla niin jyrkkäharteisia.



mut joo, voi meitä sortavalan poikia, meitä on moneen junaan.


Edit: joo ja varmasti oisin voinu ehkä pyydystää tuon fallout tacticsin tulemisen jostain muista listoista, jos semmosia aktiivisesti pollaisin, mutta nyt sen huomasin tuolta ja ilahduin. Omasta mielestäni ihan jees että tuonne ketjuun noita koostetaan, eritoten kun ketjussa jo spekuloitiin että mitä tuo Bethesdakauppa tuo gamepassiin (eli on ajankohtainen ja keskusteluun liittyvä postaus). Ymmärrän toki jos joku on eri mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205
Viestini ketjussa World of Tanks poistettiin syytä kertomatta, mikähän siinä oli.? En nyt sana tarkasti muista mitä kirjoitin mutta ei mielestäni mitään erikosita olisi pitänyt olla
E: näköjään onkin postettu kaksi viestiä eikä syytä kerrottu kumpaankaan
Mennyt mukana kun on poistettu offtopicia ja mukana on ollut viesti, johon olit lainauksen kanssa vastannut. Toinen viesti oli näköjään menny vahingossa mukaan, vaikka siinä oli ihan ketjussa yhä olevaan viestiin vastaus. Palautettu kyseinen viesti nyt takaisin.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Lue ajatuksella ylemmät viestini - en jaksa toistaa itseäni. Pelimoottorista keskustelemista ei ole kukaan kieltänyt.

Sen sijaan esim. ränttäys siitä, miten pelimoottori oli paska aiemmissa peleissä, ilman mitään konkreettista kiinnekohtaa otsikon peliin, on offtopicia.
Niin, kuinkahan monta tällaista viestiä tästä ketjusta löytyy? Kai nyt huomaat, että sinun turha huomauttelusi on aiheuttanut tämän ketjun ensimmäiset selkeät offtopic-viestit.

Erikoista on tämä moderointi, kun välillä puututaan aivan minimaalisiin asioihin täysin turhaan, kun taas välillä ketjut lähtevät ihan lapasesta ja ei kiinnosta ollenkaan. Ja tietysti virheitä ylläpito ei tee, vaan aina jankataan loppuun asti, että ihan oikein toimittiin.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385
Niin, kuinkahan monta tällaista viestiä tästä ketjusta löytyy? Kai nyt huomaat, että sinun turha huomauttelusi on aiheuttanut tämän ketjun ensimmäiset selkeät offtopic-viestit.

Erikoista on tämä moderointi, kun välillä puututaan aivan minimaalisiin asioihin täysin turhaan, kun taas välillä ketjut lähtevät ihan lapasesta ja ei kiinnosta ollenkaan. Ja tietysti virheitä ylläpito ei tee, vaan aina jankataan loppuun asti, että ihan oikein toimittiin.
Kyllä sieltä nähdäkseni useampi viesti löytyi - toki asian voi varmasti nähdä eri tavoilla. Näkemys huomautuksen turhuudesta oli sinun näkemyksesi ja olet toki siihen oikeutettu. Kyseessä oli kuitenkin "vain" muistutus aiheessa pysymisestä ja sinä tällä moderoinnista vänkäämisellä aiheutit offtopicia paikassa johon se ei kuulu.

Asioihin puututaan aina kun nähdään tarpeelliseksi - foorumi on iso ja välillä menee aivan varmasti puuttumisen arvoisia asioita ohi silmien. Tätä varten foorumialustassa on raportoi-toiminto. Tuo, että ylläpitoa "ei kiinnosta ollenkaan", on täysin pötypuhetta.

Palaute moderoinnista tulevaisuudessa joko tähän ketjuun tai yksityisviestillä moderaattorille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 655
Viestejä
4 187 568
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom