Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Poistetaanko asiattomuuksiin menevät viestit ja quotejen väärentämiset?
Riippuu varmaan viestistä sekä tarkoituksesta. Itse monesti "väärennän" tai ainakin lyhennän reippaasti toisen viestiä (eli muokkaan), kuten tein omallesi yllä.

Huumori / lyhennysmielessä tehtyjä muokkauksia tuskin ja esim. R&T alueella näkee useasti ns. "asiattomia viestejä" mihin on yhdistetty noita lainausten väärennöksiä.

Edit: samaten jos vastaan monelle henkilölle samaan viestiin en ehkä edes lainaa toisen viestiä ja saatan kirjoittaa lyhennettynä tai suomenkielellä toisen nimimerkin (minkä olen huomannut ärsyttävän osaa henkilöistä, en tosin ymmärrä miksi?)

Esimerkkinä jos joku kirjoittaa vaikka "se mitä käyttäjä Taneli totesi..." en suutu siitä mutta jos käyttäjän Koulumestari (kirjoitetaan englanniksi ja sisältää ison määrän isoja sekä pieniä kirjaimia) laitan johonkin viestiin hän tuntuu suuttuvan joko siitä että olen eriävää mieltä AMD/Intel asiasta tai sitten hänen nimensä suomentamisesta.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Riippuu varmaan viestistä sekä tarkoituksesta. Itse monesti "väärennän" tai ainakin lyhennän reippaasti toisen viestiä (eli muokkaan), kuten tein omallesi yllä.
Eräs nimimerkki väärensi quotet minun nimissäni, quoten alle oli kopioitu viestejä Muropaketin puolelta, nimimerkeiltä joihin minulla ei ole osaa eikä arpaa. Viesti on sittemmin moderoitu.

Olisi toivottavaa, että muropaketissa alkaneet keskustelut myös jatkuisivat siellä, eikä kyseisiä keskusteluille tehtäisi jatkoketjua tänne, ilman perusteellista aloitusta Io-techin puolella.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Ihan mielenkiinnosta, montako kertaa KaiseriSoze saa banaaneja ennenku se menee jonki sortin pitemmälle jäähylle? Näkyy noin vähän joka viikko saaneen banaanit ja kohta taas jossaki aiheessa vääntämässä jostain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Olisiko paikallaan lisätä sääntöihin pykälä, jolla kielletään ns. käyttöjärjestelmäsodat ja vastaavat eli ketjun aiheeseen liittymätön laitearkkitehtuurien tai -alustojen* paremmuudesta jauhaminen muualla kuin yhdessä asialle pyhitetyssä ketjussa?


*Esimerkkejä:

- Windows vs Linux vs Mac, näkyy erityisesti tietoturvauutisissa
- Intel vs AMD vs Nvidia
- Playstation vs Xbox vs PC
 
Viimeksi muokattu:

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 651
Olisiko paikallaan lisätä sääntöihin pykälä, jolla kielletään ns. käyttöjärjestelmäsodat ja vastaavat eli ketjun aiheeseen liittymätön laitearkkitehtuurien tai -alustojen* paremmuudesta jauhaminen muualla kuin yhdessä asialle pyhitetyssä ketjussa?


*Esimerkkejä:

- Windows vs Linux vs Mac, näkyy erityisesti tietoturvauutisissa
- Intel vs AMD vs Nvidia
- Playstation vs Xbox vs PC
Täällä ei ole minusta kuin puolen tusinaa rautatrollia, jotka tuota harrastavat. Kaikki tietävät ne pari rautafanaatikkoa jotka mellastavat joka AMD ketjussa, pari sankaria jotka ovat aina oikeassa faktoista huolimatta ja yksi joka kysyy ensin jotain sekopäistä ja sitten vittuilee vastaajille. Jos moderointi kiinnittäisi noihin huomiota, niin tuo offtopic rautaketjuissa loppuisi melkein kokonaan.
 

Altteri-Valtteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
21
Onko tämä todellakin oikealla alueella? Ruotsin jääkiekon maailmanmestaruusjuhlat 2017

Raportoin tuosta ja sain varoituksen turhasta raportoinnista. Mielestäni tuo kuuluu räbään, mutta ilmeisesti olen väärässä ja ansaitsen varoituksen. Hienoa toimintaa @snappa
Onko tämä todellakin oikealla alueella? Ruotsin jääkiekon maailmanmestaruusjuhlat 2017

Raportoin tuosta ja sain varoituksen turhasta raportoinnista. Mielestäni tuo kuuluu räbään, mutta ilmeisesti olen väärässä ja ansaitsen varoituksen. Hienoa toimintaa @snappa
Tulehan @snappa kertoilemaan tänne kun et viestiinkään vastaa.
 

Altteri-Valtteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
21
Onko tämä todellakin oikealla alueella? Ruotsin jääkiekon maailmanmestaruusjuhlat 2017

Raportoin tuosta ja sain varoituksen turhasta raportoinnista. Mielestäni tuo kuuluu räbään, mutta ilmeisesti olen väärässä ja ansaitsen varoituksen. Hienoa toimintaa @snappa
@Sampsa Voisitko ottaa tähän saamaani varoitukseen kantaa. Tuo ketju oli siis YK:lla. Raportoin siitä ja mainitsin että taitaa olla räbäkamaa. Ketjun aloittajakin oli muuten kommentoinut tuohon että voisiko siirtää räbään. Snappa palkitsi varoituksella. :tup:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
@Sampsa Voisitko ottaa tähän saamaani varoitukseen kantaa. Tuo ketju oli siis YK:lla. Raportoin siitä ja mainitsin että taitaa olla räbäkamaa. Ketjun aloittajakin oli muuten kommentoinut tuohon että voisiko siirtää räbään. Snappa palkitsi varoituksella. :tup:
Vähän herkästi on tullut, mutta ilmeisesti sen jälkeen käytöksesi ollut sen tasoista, että olkoon.
 

Altteri-Valtteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
21
Vähän herkästi on tullut, mutta ilmeisesti sen jälkeen käytöksesi ollut sen tasoista, että olkoon.
Hienoa ja suoraselkäistä toimintaa. Kannattaisi varmaan antaa varoitus niistä viesteistä mistä sen ansaitsen. Olen yrittänyt moneen kertaan kysyä menikö tuo nyt oikein. Snappa ei ole antanut mitään vastausta vaikka kysyin suoraan yksityisviestilläkin. Onko nyt niin ettei täällä saa raportoida ollenkaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Hienoa ja suoraselkäistä toimintaa. Kannattaisi varmaan antaa varoitus niistä viesteistä mistä sen ansaitsen. Olen yrittänyt moneen kertaan kysyä menikö tuo nyt oikein. Snappa ei ole antanut mitään vastausta vaikka kysyin suoraan yksityisviestilläkin. Onko nyt niin ettei täällä saa raportoida ollenkaan?
Anteeksi nyt vaan, mutta koko tunnuksesi olemus haastaa riitaa siinä määrin, että sinuna olisin ihan hiljaa :think:
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 407
Hienoa ja suoraselkäistä toimintaa. Kannattaisi varmaan antaa varoitus niistä viesteistä mistä sen ansaitsen. Olen yrittänyt moneen kertaan kysyä menikö tuo nyt oikein. Snappa ei ole antanut mitään vastausta vaikka kysyin suoraan yksityisviestilläkin. Onko nyt niin ettei täällä saa raportoida ollenkaan?
Tämä aihe ei nyt ainakaan sinänsä kuulu tähän ketjuun, vaan foorumin moderointia käsittelevään säikeeseen:
Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Yleisesti ottaen kommunikointia saattaisi helpottaa, jos ulosantisi olisi toteutettu vähemmän provosoivaan ja riidanhakuiseen sävyyn.
 

Altteri-Valtteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
21
Tämä aihe ei nyt ainakaan sinänsä kuulu tähän ketjuun, vaan foorumin moderointia käsittelevään säikeeseen:
Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Yleisesti ottaen kommunikointia saattaisi helpottaa, jos ulosantisi olisi toteutettu vähemmän provosoivaan ja riidanhakuiseen sävyyn.
Et muuten usko, mutta ensimmäinen tätä aihetta laittamani viesti on moderaattorin toimesta siirretty tänne. :vihellys: Eli se postaamani viesti meni väärään ketjuun, kun en osannut lukea. Mutta eipä sen postauksen siirtänyt moderaattorikaan osannut. (Faktat pystytte varmaan tarkastamaan?) Oli varmaan samainen @snappa joka minulle varoituksen antoi. Huomasin vasta jälkikäteen tuon linkkaamasi ketjun, mutta ajattelin kuitenkin jatkaa tähän kun se ensimmäinen postaus oli siirretty tänne. Nämä varmaan voisi siirtää oikeaan paikkaan, jatketaan siellä?
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 407
Et muuten usko, mutta ensimmäinen tätä aihetta laittamani viesti on moderaattorin toimesta siirretty tänne. :vihellys: Eli se postaamani viesti meni väärään ketjuun, kun en osannut lukea. Mutta eipä sen postauksen siirtänyt moderaattorikaan osannut. (Faktat pystytte varmaan tarkastamaan?) Oli varmaan samainen @snappa joka minulle varoituksen antoi. Huomasin vasta jälkikäteen tuon linkkaamasi ketjun, mutta ajattelin kuitenkin jatkaa tähän kun se ensimmäinen postaus oli siirretty tänne. Nämä varmaan voisi siirtää oikeaan paikkaan, jatketaan siellä?
Nyt on kaikki viestit siirretty oikeaan paikkaan.

Kuuleman mukaan olit aukonut päätäsi privassa tuon edellä mainitun varoituksen jälkeen siihen malliin, että vaikka sen olisi voinut muutoin perua, olit ansainnut sen lopulta joka tapauksessa käytökselläsi. Case closed :hammer: Asiallisesti kommunikoimalla asiat selviävät paljon paremmin, vinkkinä tulevaisuuden varalle :geek: Modet tekevät välillä virheitä, mutta kyllä ne yleensä selviävät, kun asiaa fiksusti tiedustelee.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
873

Tuossahan nyt ei todellaan ole kyse mistään trollauksesta.
  1. Liittyi ketjun aiheeseen
  2. Väitteet/ epäily on ihan aiheellista
  3. Kyseessä siististi esitetty versio AMD: n todellisesta kyvykkyydestä
@Sampsa tässä jokin aika sitten kehui (kun arvostelin moderointia) että: "täällä moderointi perustuu sääntöihin, eikä fanittamiseen".

Miksi sitten tuota alla olevaa kohtaa ei noudateta ainakaan aina: Henkilökohtaiset loukkaukset ja hyökkäykset toista keskustelijaa kohtaan
Lainattu: Käyttöehdot ja säännöt | TechBBS

Miksi siis katsotaan läpi sormien höykkäykset ja toisen käyttäjän nimittely? (siihen kun olisin lähtenyt mukaan, oltaisiin aivan varmasti tultu heristämään sormea ja varoitteleman).

Koska tein kaksi raportointia allakirjoittaneen nimittelystä, ei kuulemma aiheuta toimenpiteitä. Mutta, heti kun AMD: n toimintakykyä epäilee, puututaan välittömästi.


Ps.
Ompa hyvä etten vaan antanut mitään tukirahoja, vaikka niitä vakavasti harkitsin. Edelleen väitän moderoinnin täällä perustuvan yllättävän paljon fanittamiseen tai pärstäkertoimeen.
 
Viimeksi muokattu:

Altteri-Valtteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
21
Nyt on kaikki viestit siirretty oikeaan paikkaan.

Kuuleman mukaan olit aukonut päätäsi privassa tuon edellä mainitun varoituksen jälkeen siihen malliin, että vaikka sen olisi voinut muutoin perua, olit ansainnut sen lopulta joka tapauksessa käytökselläsi. Case closed :hammer: Asiallisesti kommunikoimalla asiat selviävät paljon paremmin, vinkkinä tulevaisuuden varalle :geek: Modet tekevät välillä virheitä, mutta kyllä ne yleensä selviävät, kun asiaa fiksusti tiedustelee.
Niin, kaikki on tietysti suhteellista. Tuossa lähettämäni viestit. priva

Minua vaan ihmetyttää miksei kyseinen henkilö itse voi vastata minulle. Tämän olisi oikeasti voinut selvittää hyvin helposti. Ei olisi tarvinnut kuin tunnustaa virheensä tai perustella miksi raporttini ansaitsi varoituksen. Kovin on herkkänahkainen moderaattori hän. :)
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586

Tuossahan nyt ei todellaan ole kyse mistään trollauksesta.
  1. Liittyi ketjun aiheeseen
  2. Väitteet/ epäily on ihan aiheellista
  3. Kyseessä siististi esitetty versio AMD: n todellisesta kyvykkyydestä
@Sampsa tässä jokin aika sitten kehui (kun arvostelin moderointia) että: "täällä moderointi perustuu sääntöihin, eikä fanittamiseen".

Miksi sitten tuota alla olevaa kohtaa ei noudateta ainakaan aina: Henkilökohtaiset loukkaukset ja hyökkäykset toista keskustelijaa kohtaan
Lainattu: Käyttöehdot ja säännöt | TechBBS

Miksi siis katsotaan läpi sormien höykkäykset ja toisen käyttäjän nimittely? (siihen kun olisin lähtenyt mukaan, oltaisiin aivan varmasti tultu heristämään sormea ja varoitteleman).

Koska tein kaksi raportointia allakirjoittaneen nimittelystä, ei kuulemma aiheuta toimenpiteitä. Mutta, heti kun AMD: n toimintakykyä epäilee, puututaan välittömästi.


Ps.
Ompa hyvä etten vaan antanut mitään tukirahoja, vaikka niitä vakavasti harkitsin. Edelleen väitän moderoinnin täällä perustuvan yllättävän paljon fanittamiseen tai pärstäkertoimeen.
Tuossa sinun NVIDIA-fanituksessa menee juttu sen verran levottomaksi asia-alueilla, etteivät ainakaan edistä keskustelua.

Ps. Ei täällä tukijäsenyyden ostamallakaan idioottimaista käytöstä sallita.
 
Viimeksi muokattu:

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Nyt kun näitä bännejä tulee aikasen tiuhaan tahtiin niin miksi ei voisi olla joku ilmoitusosio, jossa selkeästi kerrottaisiin, että kuka ja miksi on bännätty?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 699
Tätä olen useampaan otteeseen kysynyt, että miksi ei voisi olla ilmoitusosiota kuka sai, miksi sai ja kuinka kauaksi aikaa.
Minkä vuoksi sellainen pitäisi olla? Kyllähän varoituksen/bannin saaja itse kuitenkin saa tiedon vähintään bannin kestosta ja oletettavasti itse tietää myös mistä syystä vaikka sitä ei aina erikseen mainittaisikaan.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Minkä vuoksi sellainen pitäisi olla? Kyllähän varoituksen/bannin saaja itse kuitenkin saa tiedon vähintään bannin kestosta ja oletettavasti itse tietää myös mistä syystä vaikka sitä ei aina erikseen mainittaisikaan.
Siis eihän tässä ollut kyse siitä etteikö sitä itse tietäisi, vaan kun aina ollaan kyselemässä että onko bannattu, mistä lähti, kuinka pitkään ym.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 699
Siis eihän tässä ollut kyse siitä etteikö sitä itse tietäisi, vaan kun aina ollaan kyselemässä että onko bannattu, mistä lähti, kuinka pitkään ym.
Niin, ja minä olen aina kyseenalaistanut että mitä se muille kuuluu.

Banned-tieto kuitenkin näkyy tunnuksessa ja jos jostakin viestistä on saanut varoituksen, niin sekin näkyy siinä viestissä itsessään. Ainoa epäselvä tieto on bannien kesto, joka ei mielestäni kuulu muille kuin moderaattoreille ja käyttäjälle itselleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Mitään "Häpeälistaa" ei todellakaan tarvita, mikä tarve ihmisillä on tietää kuka/miksi on banned?! Kuten jo sanottu, näkyy se selvästi nimimerkin alla ja kyseinen henkilö varmasti tietää miksi. Ei se asia muille kuulu...
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Voiskohan @Ville Suvanto tai @Sampsa vihdoinkin kommentoida että mikä tässä nyt on sitä "asiatonta käytöstä"? Vai onko tää joku ylläpidon hassunhauska läppä että mua bannataan kaikesta mahdollisesta? Jos näin ei ole niin voisiko jompi kumpi näyttää seuraavasta viestistä sen asiattoman käytöksen mistä muut ei saa bannia mutta minä saan:
Paimelan Paroni (TV-sarja)
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 848
Voiskohan @Ville Suvanto tai @Sampsa vihdoinkin kommentoida että mikä tässä nyt on sitä "asiatonta käytöstä"? Vai onko tää joku ylläpidon hassunhauska läppä että mua bannataan kaikesta mahdollisesta? Jos näin ei ole niin voisiko jompi kumpi näyttää seuraavasta viestistä sen asiattoman käytöksen mistä muut ei saa bannia mutta minä saan:
Paimelan Paroni (TV-sarja)
En ole mode, mutta aika hyvin viestistäsi paistaa läpi enemmän keskustelu keskustelijoista, eikä itse ketjun aiheesta.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Voiskohan @Ville Suvanto tai @Sampsa vihdoinkin kommentoida että mikä tässä nyt on sitä "asiatonta käytöstä"? Vai onko tää joku ylläpidon hassunhauska läppä että mua bannataan kaikesta mahdollisesta? Jos näin ei ole niin voisiko jompi kumpi näyttää seuraavasta viestistä sen asiattoman käytöksen mistä muut ei saa bannia mutta minä saan:
Paimelan Paroni (TV-sarja)
Toistuvista varoituksista huolimatta keskusteluiden paskominen jatkuu mm. trollaamalla tai muita käyttäjiä solvaamalla
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Toistuvista varoituksista huolimatta keskusteluiden paskominen jatkuu mm. trollaamalla tai muita käyttäjiä solvaamalla
Noin te sanotte joo. Kiinnosti vaan tietää mikä tossakin viestissä nyt on sitä "solvaamista ja trollaamista"
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Noin te sanotte joo. Kiinnosti vaan tietää mikä tossakin viestissä nyt on sitä "solvaamista ja trollaamista"
Kirjoittele hieman toisia kunniottavampaan sävyyn vaikka olisitkin eri mieltä, niin eiköhän banaanit ala vähentyä...
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Voisko joku ohjeistaa tätä pholloa että kun hän sitä seiska lehteä lukee siinä tietokoneen edessä niin joka aukeamasta ei tarvitse tehdä aihetta tänne. Salee joku ex-nikolai tuolta murosta...Ei sinänsä ärsyttäisi mutta ketjut ovat mitä ovat.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
179
Mitään "Häpeälistaa" ei todellakaan tarvita, mikä tarve ihmisillä on tietää kuka/miksi on banned?! Kuten jo sanottu, näkyy se selvästi nimimerkin alla ja kyseinen henkilö varmasti tietää miksi. Ei se asia muille kuulu...
Näkisin ettei porukka ajattele sitä välttämättä "häpeälistana", vaan ennemminkin moderaattoreiden toimien läpinäkyvyytenä. Ymmärrettävistä syistä monet ei aina luota ylläpiton neutraaliuteen, varsinkin kun porukkaa katoaa banneihin eikä syitä siihen aina helposti näe itse. Itsellä on täysi luotto ylläpitoon, mutta ymmärrän hyvin miksi moni toivoisi lisää avoimuutta toimiin.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Miten jollakin voi olla toistakymmentä varoitusta mutta ei bannia?
bannit kärsitty aina, kun 2 voimassa olevaa varoitusta tullut täyteen. Varoitukset ovat voimassa kuukauden. jos voimassa olevia varoituksia on 3,4,5 tms niin bannin kesto pidempi.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 874
Mikäs täällä on politiikka viestien poisteluun, mutta käyttäjälle jonka viestejä on poistettu ei ole annettu ilmoitusta tai varoitusta miksi viesti on poistettu? Eikös olisi aina kuitenkin reilua ilmoittaa mitä käyttäjä on tehnyt väärin niin jatkossa osaa välttää tälläiset virheet?

Ei jäisi epäselväksi miksi viestejä on poisteltu.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Mikäs täällä on politiikka viestien poisteluun, mutta käyttäjälle jonka viestejä on poistettu ei ole annettu ilmoitusta tai varoitusta miksi viesti on poistettu? Eikös olisi aina kuitenkin reilua ilmoittaa mitä käyttäjä on tehnyt väärin niin jatkossa osaa välttää tälläiset virheet?

Ei jäisi epäselväksi miksi viestejä on poisteltu.
Viestejä ei turhaan poistella eikä ilmoittamatta käyttäjälle. Tyypillisesti viestejä poistetaan käyttäjän omasta pyynnöstä, raporttien pohjalta jos vastaan tulee viestejä jotka ovat muokattu tyhjäksi ja joissakin harvoissa tapauksissa poistetaan nollapostauksia tai rajatapausviestejä joista ei ole syytä antaa varoitusta, mutta jotka aiheuttavat turhia raportteja eivätkä itsessään tuo mitään sisältöä keskusteluun. Kaikista poistoista on tapana laittaa ilmoitus käyttäjälle minkä takia viesti on poistettu ja nämä näkyvät käyttäjän omissa ilmoituksissa.

Poikkeuksena tietenkin "Räpellys ja testaus" -alue jota tyhjennetään säännöllisesti ja tästä ei tule mitään ilmoituksia.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
5
bannit kärsitty aina, kun 2 voimassa olevaa varoitusta tullut täyteen. Varoitukset ovat voimassa kuukauden. jos voimassa olevia varoituksia on 3,4,5 tms niin bannin kesto pidempi.

Varoitus on voimassa yhden kuukauden ja kahdesta varoituksesta kuukauden sisällä seuraa kolmen (3) päivän käyttökielto. Jos kuukauden ajanjakson aikana käyttäjä saa useamman kuin kaksi varoitusta niin käyttökiellon pituus pitenee seuraavanlaisesti: 3 varoitusta = 5 päivää ja 4 varoitusta = 1 viikko.

Tämän perusteella ei saa antaa suoraan varoittamatta määräaikainen banni. Mitä säännöissä lukee?

Vakavammista rikkeistä jäsenille voidaan antaa käyttökielto foorumille määräaikaisesti tai pysyvästi. Bannin pituus riippuu rikkeen vakavuudesta.

Miten määrätään onko vakavampi tilanne ja päättääkö (1) moderaattori itse konsultoimatta toisille moderaattoreille aiheen vakavuudesta? Eikö voidaan lisätä sääntöihin; Jokainen voi ymmärtää asia eri tavalla ja kuunnellaan osapuolet ja näitten perusteella tuomitaan? Miten neutraalinen ylläpidon jäsenet ovat?

Miten demokraattinen tää foorumi on?


Voiko lisätä sääntöihin myös, rasistista puhetta ja epäasiallista käyttäjä kuvista varoitetaan tai poistetaan käyttäjä kuva suoraan ilmoittamatta? Esim; eräinen käyttäjä kulkee vapaasti monta kuukautta käyttämällä käyttäjäkuvauksena Natsilipua! Eikö vihapuhe on Suomen yhdenvertaisuus lain mukaan kielletty?
Yhdenvertaisuuslaki 1325/2014 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®


 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Varoitus on voimassa yhden kuukauden ja kahdesta varoituksesta kuukauden sisällä seuraa kolmen (3) päivän käyttökielto. Jos kuukauden ajanjakson aikana käyttäjä saa useamman kuin kaksi varoitusta niin käyttökiellon pituus pitenee seuraavanlaisesti: 3 varoitusta = 5 päivää ja 4 varoitusta = 1 viikko.

Tämän perusteella ei saa antaa suoraan varoittamatta määräaikainen banni. Mitä säännöissä lukee?

Vakavammista rikkeistä jäsenille voidaan antaa käyttökielto foorumille määräaikaisesti tai pysyvästi. Bannin pituus riippuu rikkeen vakavuudesta.

Miten määrätään onko vakavampi tilanne ja päättääkö (1) moderaattori itse konsultoimatta toisille moderaattoreille aiheen vakavuudesta? Eikö voidaan lisätä sääntöihin; Jokainen voi ymmärtää asia eri tavalla ja kuunnellaan osapuolet ja näitten perusteella tuomitaan? Miten neutraalinen ylläpidon jäsenet ovat?

Miten demokraattinen tää foorumi on?

Voiko lisätä sääntöihin myös, rasistista puhetta ja epäasiallista käyttäjä kuvista varoitetaan tai poistetaan käyttäjä kuva suoraan ilmoittamatta? Esim; eräinen käyttäjä kulkee vapaasti monta kuukautta käyttämällä käyttäjäkuvauksena Natsilipua! Eikö vihapuhe on Suomen yhdenvertaisuus lain mukaan kielletty?
Yhdenvertaisuuslaki 1325/2014 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®

Demokratiaa tälläisillä foorumeilla on aika vaikea toteuttaa mitenkään järkevästi. Käyttäjien pyyntöjä ja kehitysehdotuksia kyllä kuunnellaan. Täällä on kuitenkin yli 10000 käyttäjää, joten on luonnollista, että ylläpito ei voi pitää palaveria yhden käyttäjän bannien pituudesta joka kerta. Kuten sanottu jo monta kertaa aiemmin; mikäli koet tulleesi väärinymmärretyksi, ota yhteys itse moderoijaan asialliseen sävyyn. Kyllä niitä oiotaan täälläkin ihan tasaiseen tahtiin. Sysop päättää viime kädessä näistä.

Mitä noihin rasistisiin keskusteluihin ym. tulee, noudatetaan minusta tälläkin foorumilla täysin lakia ja keskustelua putsataan melko tasaisesti, mikäli kommentit ovat liian kärkkäitä. Tuo rasistisen kommentin raja on vaan niin häilyvä, että on vaikea sanoa missä menee sananvapauden raja ja missä se muuttuu rasistiseksi keskusteluksi.
Suomessa natsimerkkien ym. käyttöä ei ole suoraan kielletty laissa, joten tapauskohtaisesti niiden käyttö esimerkiksi profiilikuvassa on lain mukaan sallittua, kunhan sen tarkoituksena ei ole levittää natsipropagandaa tms.
Kaikkea ei voi ylläpitokaan huomata, joten raporttia menemään, jos koet jonkun viestin tai profiilin epäsoveliaaksi.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Tuo rasistisen kommentin raja on vaan niin häilyvä, että on vaikea sanoa missä menee sananvapauden raja ja missä se muuttuu rasistiseksi keskusteluksi.
Anteeksi vaan mutta jopa Suomessa on sanan vapaus. "Rasistinen keskustelu" ei todellakaan ole laitonta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Asiaton käytös
Varoitus on voimassa yhden kuukauden ja kahdesta varoituksesta kuukauden sisällä seuraa kolmen (3) päivän käyttökielto. Jos kuukauden ajanjakson aikana käyttäjä saa useamman kuin kaksi varoitusta niin käyttökiellon pituus pitenee seuraavanlaisesti: 3 varoitusta = 5 päivää ja 4 varoitusta = 1 viikko.

Tämän perusteella ei saa antaa suoraan varoittamatta määräaikainen banni. Mitä säännöissä lukee?

Vakavammista rikkeistä jäsenille voidaan antaa käyttökielto foorumille määräaikaisesti tai pysyvästi. Bannin pituus riippuu rikkeen vakavuudesta.

Miten määrätään onko vakavampi tilanne ja päättääkö (1) moderaattori itse konsultoimatta toisille moderaattoreille aiheen vakavuudesta? Eikö voidaan lisätä sääntöihin; Jokainen voi ymmärtää asia eri tavalla ja kuunnellaan osapuolet ja näitten perusteella tuomitaan? Miten neutraalinen ylläpidon jäsenet ovat?

Miten demokraattinen tää foorumi on?

Voiko lisätä sääntöihin myös, rasistista puhetta ja epäasiallista käyttäjä kuvista varoitetaan tai poistetaan käyttäjä kuva suoraan ilmoittamatta? Esim; eräinen käyttäjä kulkee vapaasti monta kuukautta käyttämällä käyttäjäkuvauksena Natsilipua! Eikö vihapuhe on Suomen yhdenvertaisuus lain mukaan kielletty?
Yhdenvertaisuuslaki 1325/2014 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®

Jaahas, avatar juuri vaihtui, arvaat varmaan mihin!:think:
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 261
Anteeksi vaan mutta jopa Suomessa on sanan vapaus. "Rasistinen keskustelu" ei todellakaan ole laitonta.
Foorumin omistajalla on täysi oikeus poistaa sellaiset viestit/keskustelut, jotka eivät miellytä. Esimerkiksi pedofiliasta seksuaalisena suuntauksena ei pidetä omaa ketjua ylläpitäjän käskystä/toiveesta.
Jossain siis menee "vihapuheen" raja tällä foorumilla, kun mainostajia ja potenttiiaalisia käyttäjiä ei haluta karkoittaa pois leimaantumalla tietyntyyppiseksi foorumiksi.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
5
Jaahas, avatar juuri vaihtui, arvaat varmaan mihin!:think:

Tunnen tuosta pelkoa. Ja pelko ei auta tässä tapauksessa ketään. Tiedän myös hyvin teikäläisten ajatusmaailman. Suosittelen lukemaan alla olevan artikkelin.
Tukholma-syndrooma
Syndroomasta kärsivä tuntee sympatiaa ja uskollisuutta kidnappaajaansa kohtaan. Syndroomaa esiintyy kidnappausten, raiskausten, lasten seksuaalisen hyväksikäytön, perheväkivallan ja monien muiden tilanteiden yhteydessä.

Syndrooma nimettiin vuonna 1973 Tukholmassa tapahtuneen pankkiryöstön jälkeen, kun panttivankina pidetyt ihmiset kiintyivät ryöstäjiin niin, että monet kieltäytyivät kokonaan todistamasta heitä vastaan.

Tarvitseeko historia opetusta tähän?

 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 057
Provosointi ja propaganda kielletty säännöissä.
Tunnen tuosta pelkoa. Ja pelko ei auta tässä tapauksessa ketään. Tiedän myös hyvin teikäläisten ajatusmaailman. Suosittelen lukemaan alla olevan artikkelin.
Tukholma-syndrooma
Syndroomasta kärsivä tuntee sympatiaa ja uskollisuutta kidnappaajaansa kohtaan. Syndroomaa esiintyy kidnappausten, raiskausten, lasten seksuaalisen hyväksikäytön, perheväkivallan ja monien muiden tilanteiden yhteydessä.

Syndrooma nimettiin vuonna 1973 Tukholmassa tapahtuneen pankkiryöstön jälkeen, kun panttivankina pidetyt ihmiset kiintyivät ryöstäjiin niin, että monet kieltäytyivät kokonaan todistamasta heitä vastaan.

Tarvitseeko historia opetusta tähän?

Kuinka vaikee se nyt on käsittää:facepalm:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 428
Viestejä
4 199 106
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom