Paimelan Paroni (TV-sarja)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 148
Mitä mieltä?

paimelan-autoparoni-perhe-ja-mekaanikot-06.jpg
 
Kannattaisi varmaan jotenkin kertoa mistä on kyse, mitä mieltä itse on, miksi voisi kiinnostaa. Noin vinkiksi.:tup:

Pelkän kuvan perusteella, ei jatkoon.;) Näitä realityjä on tehty "halvalla kotimaista" -kanavilla jo liikaa, mielestäni.
 
Taas on pitäny matkia ulkomailta kun itse ei uutta keksitä..

Katson jatkossakin mieluummin esim Wheeler Dealersia kuin tätä "paronia" joka pistää jotkut helvetin karseet tuning-vanteet ja mattamaalauksen Lincoln Contille.. :facepalm:
Olis saanu "muutaman" tonnin enemmän kun olis pistäny orkkiskuosiin..
 
No jotenkin välillä tuntuu siltä, että niissä leijuu aivan älyttömästi ilmaa hinnoissa suhteessa niiden kuntoon, varusteluun ja ylipäätään käytettävyyteen. Jenkeissä hintaa tuo jenkkiys ja V8. Mitään muuta ne ei sitten tarjoakkaan.
Talous ei toimi näin. Se että sä et tykkää jostain asiasta ei tee siitä "arvotonta".
 
Taas 1 julkkisohjelma lisää.
Pitikö tähänkin raahata näitä itseään jokapaikkaan tyrkyttäviä
julkkiksia.

Eiköhän näitä romujentuunaamisohjelmia ole ihan tarpeeksi.
Pitääkö jokaisesta jenkkiohjelmasta tehdä vielä onneton suomiformaatti.Mikäs on seuraava romunroudausohjelma.
No eipä tarvitse katsoa.Tämäkin on apinoitu & kopioitu,
jostakin halvasta jenkkiformaatista taalankuvat silmissä.
 

Liitteet

  • jjj.PNG
    jjj.PNG
    25,5 KB · Luettu: 189
Viimeksi muokattu:
Ei oikein toiminut tuo matematiikkakaan. Annettiin ymmärtää, että korjauksiin meni se 2k€ rahaa ja kolmelta mieheltä kultakin kaksi viikkoa työtä. Yllättäen tämä 6 viikon työpanos oli kuitenkin "unohtunut" laskelmista kun laskettiin autosta saatua voittoa :btooth: Huutokauppakeisarissa ymmärtää, ettei kiinteitä kuluja voi jyvittää yksittäisille esineille, mutta vähän eri asia kun tässä ne henkilökulut ovat selkeästi suurin kuluerä ja käytännössä koko firma tekee yhtä projektia viikkokaupalla.

Tämähän oli täysin sama ohjelma kuin huutokauppakeisari eri hahmoilla. Väligrafiikatkin oli otettu samasta kirjastosta.

Minulla on jotenkin sellainen tunne, että huutokauppakeisarissa oli alussa mukana jotain aitouttakin. Pikkuhiljaahan sekin on muuttunut täysin läpinäkyväksi hömpäksi, mutta hahmot on sentään samaistuttavia ja hyvin erilaiset esineet pitävät mielenkiintoa yllä. Tämä sarja aloitti oikeastaan suoraan siitä hömppävaiheesta. Vaikea samaistua, kun näyttelijöiden taitotaso on aika heikko ja käsikirjoitus liian läpinäkyvää. IMO pienet lapset ei sovi tällaisiin näyttelijöiksi, tuo napero alkoi vituttamaan jo ekassa jaksossa.

Onko jollain tietoa onko tämä ollut oikea bisnes ennen tätä sarjaa, ts. onko firma olemassa ja nuo äijät siellä töissä?


E: Ja enne kun joku tulee viisastelemaan, niin tiedän että kiire ja kahden viikon aikataulu oli käsikirjoitusta, mutta jos kerran noin annetaan ymmärtää, niin kyllä se nyt pitäisi matematiikassa näkyä.
 
Viimeksi muokattu:
Tässäkohtaa voi heittää kysymyksen: Ostaisitteko tuolta pajalta autoa ? :D

Edit: Siis tuo autohan ostettiin projektiksi vissiin muutamalla tonnilla. Toi on maalattu paukkupullomustalla vähän sinneppäin ja näyttää ihan siltä, ku ois kilo hiomatonta pakkelia alla. Hinta silti mystisesti tuplaantunu, tainnu olla aika kallista maalia. Ehkä tässä on tyypillinen esimerkki siitä, mikä Suomen automarkkinoissa mättää. Ja kummasti noille jenkkiautoille pidetään korkeaa hintaa, oli ne sitte kuinka paskoja tahansa alunperinkin jopa jenkkien mielestä.

Suomen automarkkinoissa mättää Nettiauto. Nettiauto hinnat ei oo missään linjassa auton todellisen arvon kanssa.
Sekä se että kuvitellaan kun lyödään kahden tonnin autoon 10000eurolla palikoita kiinni kuvitellen/olettaen että se auton arvo nousee +10000euroa.

Tiettyjen ameriiikan autojen hinta ei ole laskusuhdanteinen, päin vastoin. Vai oletko nähnyt jonkun myyvän ajokuntoista alkuperäistä esim. 60-70luvun Ford Mustangia matching numbers tekniikalla alle 20000euron? Järkeä tai ei mutta tiettyjen autojen arvostus nostaa hintatasoa kummasti.

Edit: Ameriikoistakin kun katsoo vaikka 1970 mallisia 302 Boss Mustangeja ni hinnat on +70000$ ja räpeltämättömistä alkuperäisistä yksilöistä huudetaan 150000$.
 
Tottakai, mut se mitä haen takaa, on se, että jotkut amerikanraudat oli jo alunperkinkin halpamalleja, jota jenkit itsekkään eivät arvosta enää yhtään. Tuo Lincoln olisi viety romuralliin jenkeissä ja sen jälkeen paaliin. Täällä sitä palvotaan ja pienellä maalityöllä myydään eteenpäin tuplahinnalla, vaikka sen auton todellinen arvo olisi vain pari tonnia tuossa kunnossa. Mustang on taas ikoninen auto, jonka arvo on jopa raatona useita tonneja, koska se on haluttu ja arvostettu auto.

Ja nää tuunauksilla tehtävät voittomyynnit on aivan käsittämättömiä. Kerran näin jossain auton, joka oli käytännössä katsoen pelkkä koppa pyörillä sisusta irrallaan ja todellinen arvo ehkä muutaman satasen. Mutta, ku siihen oli laitettu keulille joku 500 €:n tehokas kone jostain toisesta autosta, ni siitä pyydettiin yli kolme tonnia. Ei vaan pieni mieli millään suostu ymmärtämään, että miten tämmöinen laskelma voi muka myydä.

Hyviä pointteja kyllä ja oon samaa mieltä että välillä ei vaan pysty ymmärtämään miten jostain häkkyrästä voidaan edes pyytää X summa euroja jos todellinen arvo on "Paaliin" :rofl:

Mitä tohon Lincolniin tulee ni en tiedä auton historiaa/arvostusta muualla maailmalla mutta sen tiedän että tuossa Markissa on yksi isoimmista sarjatuotanto moottoreista. 460cid(7,5L) isolohko joka on melkoisen kestävää laatua eikä sen perässä oleva C6 automaattikaan ihan susi*aska ole :vihellys:
 
Autosta riippuen tiettyjen jenkkiautojen, klassiset muskelit etunenässä, hinnat on nousseet kuin raketti jenkeissäkin. Hyväkuntoiset harvinaisemmat Camarot, Mustangit, tietyt moparit etc ovat jo tyyliä sata tonnia ja enemmän jenkeissäkin.

Jenkeissäkin aletaan nykyisin kunnostamaan todella graavejakin aihioita, joskus 80-90 luvulla ei todellakaan olisi.

Isojen Caddyjenkin hinnat lähteneet nousuun, enää ei esim 59-61:sta saa millään halpahinnalla, varsinkaan jos tarvitsisi vielä tänne roudata. Tämä proggis nyt on paska vaikken ole katsonut, mutta jenkkityylinen tositv jossa oikeasti pitkälle customisoitasiin autoja voi olla olla hyväkin. Tosin ennemmin suomeen Forged in fire miekkoineen ensin.
 
Ei oikein toiminut tuo matematiikkakaan. Annettiin ymmärtää, että korjauksiin meni se 2k€ rahaa ja kolmelta mieheltä kultakin kaksi viikkoa työtä. Yllättäen tämä 6 viikon työpanos oli kuitenkin "unohtunut" laskelmista kun laskettiin autosta saatua voittoa :btooth: Huutokauppakeisarissa ymmärtää, ettei kiinteitä kuluja voi jyvittää yksittäisille esineille, mutta vähän eri asia kun tässä ne henkilökulut ovat selkeästi suurin kuluerä ja käytännössä koko firma tekee yhtä projektia viikkokaupalla.

Tämähän oli täysin sama ohjelma kuin huutokauppakeisari eri hahmoilla. Väligrafiikatkin oli otettu samasta kirjastosta.

Minulla on jotenkin sellainen tunne, että huutokauppakeisarissa oli alussa mukana jotain aitouttakin. Pikkuhiljaahan sekin on muuttunut täysin läpinäkyväksi hömpäksi, mutta hahmot on sentään samaistuttavia ja hyvin erilaiset esineet pitävät mielenkiintoa yllä. Tämä sarja aloitti oikeastaan suoraan siitä hömppävaiheesta. Vaikea samaistua, kun näyttelijöiden taitotaso on aika heikko ja käsikirjoitus liian läpinäkyvää. IMO pienet lapset ei sovi tällaisiin näyttelijöiksi, tuo napero alkoi vituttamaan jo ekassa jaksossa.

Onko jollain tietoa onko tämä ollut oikea bisnes ennen tätä sarjaa, ts. onko firma olemassa ja nuo äijät siellä töissä?


E: Ja enne kun joku tulee viisastelemaan, niin tiedän että kiire ja kahden viikon aikataulu oli käsikirjoitusta, mutta jos kerran noin annetaan ymmärtää, niin kyllä se nyt pitäisi matematiikassa näkyä.

Firma on ihan oikea ja pyörinyt jo kauan Lahden seuduilla. Äijä tekee oikeasti normaalia autokauppaa, ja taitaa harrastella jenkkejä. Mekaanikot on töissä ja fixailevat vaihdokkeja, olen sieltä autoja ostanut ja nähnyt siinä sivussa. En tiedä miksi tv ohjelmassa annetaan huutokauppa keisarimainen kuva touhusta.
 
Ei oikein toiminut tuo matematiikkakaan. Annettiin ymmärtää, että korjauksiin meni se 2k€ rahaa ja kolmelta mieheltä kultakin kaksi viikkoa työtä. Yllättäen tämä 6 viikon työpanos oli kuitenkin "unohtunut" laskelmista kun laskettiin autosta saatua voittoa :btooth: Huutokauppakeisarissa ymmärtää, ettei kiinteitä kuluja voi jyvittää yksittäisille esineille, mutta vähän eri asia kun tässä ne henkilökulut ovat selkeästi suurin kuluerä ja käytännössä koko firma tekee yhtä projektia viikkokaupalla.

Tämähän oli täysin sama ohjelma kuin huutokauppakeisari eri hahmoilla. Väligrafiikatkin oli otettu samasta kirjastosta.

Minulla on jotenkin sellainen tunne, että huutokauppakeisarissa oli alussa mukana jotain aitouttakin. Pikkuhiljaahan sekin on muuttunut täysin läpinäkyväksi hömpäksi, mutta hahmot on sentään samaistuttavia ja hyvin erilaiset esineet pitävät mielenkiintoa yllä. Tämä sarja aloitti oikeastaan suoraan siitä hömppävaiheesta. Vaikea samaistua, kun näyttelijöiden taitotaso on aika heikko ja käsikirjoitus liian läpinäkyvää. IMO pienet lapset ei sovi tällaisiin näyttelijöiksi, tuo napero alkoi vituttamaan jo ekassa jaksossa.

Onko jollain tietoa onko tämä ollut oikea bisnes ennen tätä sarjaa, ts. onko firma olemassa ja nuo äijät siellä töissä?


E: Ja enne kun joku tulee viisastelemaan, niin tiedän että kiire ja kahden viikon aikataulu oli käsikirjoitusta, mutta jos kerran noin annetaan ymmärtää, niin kyllä se nyt pitäisi matematiikassa näkyä.

Paimelan Paroni Oy - Y-tunnus: 2650318-3 - Yritystiedot, taloustiedot, päättäjät & hallituksen jäsenet
 
Eli ihan oikea jobbari siis. No joo, nyt kun miettii sitä mitä tuolle autolle oikeasti tehtiin, niin eihän siihen alustan läpikäyntiin ja telamaalaukseen varmaan oikeasti hirveän montaa työpäivää mennyt. Silti jotenkin vaikea uskoa, että tuollaisella tuunauksella oikeasti suomessa mitään bisnestä pystyisi tekemään. Eri asia on se, että korjataan/huolletaan autot myynti/katsastuskuntoon, eli muutaman tunnin hommat per auto. Sen luokan korjauksia siis lähinnä, joilla estetään reklamaatiot.
 
Laadultaan meni sinne Aarteiden metsästäjät Suomi -tasolle. Kulissit ehkä komeammat, mutta ihan yhtä paskaa sisällöltään. Tyhmä idea ja todella surkeaa näyttelyä. Varsinkin toi pääukon poika. Miksi se on pitänyt edes pakottaa tähän ohjelmaan mukaan.
En tiedä kenellä tämä ohjelma on suunnattu. Autoihmisille kait, mutta jos on yhtään autoihin tai siihen liittyvään liiketoimintaan tekemisissä, niin tajuaa että ihan paskaahan tämä on. Eihän kukaan voi uskoa että kolme mekaanikkoa painaa täyttä päivää yhden auton kimpussa jossain kahden auton autotallin kokoisessa "korjaamossa", ja että tästä kaikesta jää jotain käteen. Vielä kun otetaan se huomioon että parin tunnin aikana mitä itse Paroni oli autonostoreissulla, niin pakoputki oli jo vaihdettua ja pohjatyöt tehty.
Kai tämä johonkin tarhaikäisiin uppoaa. Katson itse ennemmin Wheeler Dealeriä tai vaikka Pimp my rideä.
 
Laadultaan meni sinne Aarteiden metsästäjät Suomi -tasolle. Kulissit ehkä komeammat, mutta ihan yhtä paskaa sisällöltään. Tyhmä idea ja todella surkeaa näyttelyä. Varsinkin toi pääukon poika. Miksi se on pitänyt edes pakottaa tähän ohjelmaan mukaan.
En tiedä kenellä tämä ohjelma on suunnattu. Autoihmisille kait, mutta jos on yhtään autoihin tai siihen liittyvään liiketoimintaan tekemisissä, niin tajuaa että ihan paskaahan tämä on. Eihän kukaan voi uskoa että kolme mekaanikkoa painaa täyttä päivää yhden auton kimpussa jossain kahden auton autotallin kokoisessa "korjaamossa", ja että tästä kaikesta jää jotain käteen. Vielä kun otetaan se huomioon että parin tunnin aikana mitä itse Paroni oli autonostoreissulla, niin pakoputki oli jo vaihdettua ja pohjatyöt tehty.
Kai tämä johonkin tarhaikäisiin uppoaa. Katson itse ennemmin Wheeler Dealeriä tai vaikka Pimp my rideä.

Tarhaikäinen :hungry::facepalm: Mieluummin tuota katsoo kun Wheeler Dealeriä tai isonmaailman malliin väkisin väännettyä Pimp My Rideä.
Wheeler Dealeristä lähti Edd pois ni siinä ei todellakaan ole enää katsomista ja kun Tuottaja haluaa tehdä sekunda shittiä ohjelmasta ni ohjelman kiinnostavuus lävähti justiinsa pakkasen puolelle.:darra:

 
Onhan noi pyynnit ihan poskettomia. 20v vanhasta autosta 15 K€.
Dodge Ram vaihtoautot - Nettiauto
Ja noi on vielä ihan hirveitä autoja.
Olisi kiva tietää mistä toi hinta tulee.
No ei ole. Olet täysin väärässä joten suosittelen ettet nolaa itseäsi tämän enempää. Jos haluan ostaa Doge Ramin niin miksi mua silloin kiinnostaisi Toyotan hinta? Entä jos niitä Dodgeja ei ole montaa myynnissä niin mikä saisi nykyiset omistajat myymään niitä halvalla? Voi juku, monta kysymystä joihin vastataan suurinpiirtein ekalla luennolla kun taloutta ryhdyt lukemaan! Mä kävin jo omani niin käy säkin sivistämässä itseäsi, jatketaan sen jälkeen kysynnästä ja tarjonnasta.

Selvä, viisastuin varmaan vähän lisää.
Toivottavasti viisastuit. Aika nolo kommenti oli toi.
 
No ei ole. Olet täysin väärässä joten suosittelen ettet nolaa itseäsi tämän enempää. Jos haluan ostaa Doge Ramin niin miksi mua silloin kiinnostaisi Toyotan hinta? Entä jos niitä Dodgeja ei ole montaa myynnissä niin mikä saisi nykyiset omistajat myymään niitä halvalla? Voi juku, monta kysymystä joihin vastataan suurinpiirtein ekalla luennolla kun taloutta ryhdyt lukemaan! Mä kävin jo omani niin käy säkin sivistämässä itseäsi, jatketaan sen jälkeen kysynnästä ja tarjonnasta.

No et se sinäkään ole paljoa taloutta lukenut, jos et ole koskaan kuullut markkinoiden ylikuumentumisesta tai yliarvottamisesta.
Näistä puhutaan suurin piirtein talousopin toisella luennolla.
Minä olen omat talousluentoni käynyt, niin käyhän sinäkin sivistämässä itseäsi myös toisella luennolla, niin voidaan jatkaa keskustelua ylikuumentumisesta ja yliarvottamisesta.
 
No et se sinäkään ole paljoa taloutta lukenut, jos et ole koskaan kuullut markkinoiden ylikuumentumisesta tai yliarvottamisesta.
Näistä puhutaan suurin piirtein talousopin toisella luennolla.
Minä olen omat talousluentoni käynyt, niin käyhän sinäkin sivistämässä itseäsi myös toisella luennolla, niin voidaan jatkaa keskustelua ylikuumentumisesta ja yliarvottamisesta.
Ahaa. No kerrohan miksi muutaman tonnin 70-luvun harrasteauto on nyt "yliarvotettu"? Ymmärrät varmaan pörssikurssien arvon määräytyvän vähän toisin kuin käytettyjen autojen? Voit vielä samalla kertoa miksi mua pitäisi kiinnostaa jonkun toisen auton hinta jos haluan Dodge Ramin?
 
Voi juku, monta kysymystä joihin vastataan suurinpiirtein ekalla luennolla kun taloutta ryhdyt lukemaan! Mä kävin jo omani niin käy säkin sivistämässä itseäsi, jatketaan sen jälkeen kysynnästä ja tarjonnasta.
Ai kotitalouden luennolla? Pointtihan on se että pöljät ostavat tuotetta hintaan mihin hyvänsä laadusta viis. Sen varjolla nää jenkkiropellusharrastukset ja bisnes sen ympärillä pyörii.
 
Asiaton käytös
Ai kotitalouden luennolla? Pointtihan on se että pöljät ostavat tuotetta hintaan mihin hyvänsä laadusta viis. Sen varjolla nää jenkkiropellusharrastukset ja bisnes sen ympärillä pyörii.
Laadusta? Ymmärrätkö että jos jotakuta kiinnostaa harrastaa tiettyä autoa niin silloin se auto on hänelle laadukas. Kannattaa varmaan opetella noi sanojen merkitykset aluksi. Jos se auto vaihtaa omistajaa pyydetyllä hinnalla niin silloin se on oikean hintainen. Sori mutta nyt on jäänyt pojilta koulut käymättä.

Ootko sä niitä samoja kavereita jotka ei voi kahvilassa käydä koska kahvipaketin saa kotiin samalla hinnalla? Se on sun mielipiteesi mutta ei markkinataloudessa tee siitä kahvikupista "yliarvotettua" tai "epälaadukasta"
 
Ahaa. No kerrohan miksi muutaman tonnin 70-luvun harrasteauto on nyt "yliarvotettu"? Ymmärrät varmaan pörssikurssien arvon määräytyvän vähän toisin kuin käytettyjen autojen? Voit vielä samalla kertoa miksi mua pitäisi kiinnostaa jonkun toisen auton hinta jos haluan Dodge Ramin?

No nyt ei ollut kyse mistää 70 -luvun harrasteautoista, vaan 20 -vuotta vanhasta ramista.
Tästä: Dodge Ram ISO " MÖRKÖ " 5,9 TD HUOM REK 7 HENKILÖN KEVYT KA VERO VAIN 85e VUOSI KOROTETTU YM YM Avolava 1994 - Vaihtoauto - Nettiauto
Toi hinta ei ole millään markkinatalouden termistöllä, tai mitenkään ylipäätänsä markkinataloudellisesti perusteltavissa.

Ihan oikeasti noi näyttää järjestään olevan päälle 10 k€, mutta en tiedä ostaako niitä kukaan.

Isä koitti 2006-2007 myydä tommosta -94 vuoden ramia 13 ke hintaan, mutta edes 11ke sitä ei kukaan kysynyt.
Se on meillä vieläkin ja itse sillä ajelin hieman kun täytin 18v vajaa kymmenen vuotta sitten.
Ihan paska auto, mitään muuta hyvää tuossa ei ole kuin moottori.

Haluan nähdä sen markkinatalousvelhon joka tuosta autosta maksaa yli 10 k€. Meiltä saisi hakea 6 k€.
 
Laadusta? Ymmärrätkö että jos jotakuta kiinnostaa harrastaa tiettyä autoa niin silloin se auto on hänelle laadukas. Kannattaa varmaan opetella noi sanojen merkitykset aluksi. Jos se auto vaihtaa omistajaa pyydetyllä hinnalla niin silloin se on oikean hintainen. Sori mutta nyt on jäänyt pojilta koulut käymättä.

Ootko sä niitä samoja kavereita jotka ei voi kahvilassa käydä koska kahvipaketin saa kotiin samalla hinnalla? Se on sun mielipiteesi mutta ei markkinataloudessa tee siitä kahvikupista "yliarvotettua" tai "epälaadukasta"
Ilmeisesti et edes lukenut koko viestiä kun toistit vaan mun sanoman sitä vahvistaen? Tuolla jossittelullasi voit vaikka "myydä" tupakantumppeja kymppitonnilla, mutta realismi siinä tulee vastaan ja homma jää nimeen omaan "myymiseksi" kuten Rozor sulle jo selittikin edellisessä viestissä :) Näitä "myynti"miehiähän riittää ihan muillakin aloilla ja yleensä nämä tyypit tunnistaa sloganeista "tosiostaja soittaa" tai "soittaja on voittaja" :lol:
 
No nyt ei ollut kyse mistää 70 -luvun harrasteautoista, vaan 20 -vuotta vanhasta ramista.
Tästä: Dodge Ram ISO " MÖRKÖ " 5,9 TD HUOM REK 7 HENKILÖN KEVYT KA VERO VAIN 85e VUOSI KOROTETTU YM YM Avolava 1994 - Vaihtoauto - Nettiauto
Toi hinta ei ole millään markkinatalouden termistöllä, tai mitenkään ylipäätänsä markkinataloudellisesti perusteltavissa.

Ihan oikeasti noi näyttää järjestään olevan päälle 10 k€, mutta en tiedä ostaako niitä kukaan.

Isä koitti 2006-2007 myydä tommosta -94 vuoden ramia 13 ke hintaan, mutta edes 11ke sitä ei kukaan kysynyt.
Se on meillä vieläkin ja itse sillä ajelin hieman kun täytin 18v vajaa kymmenen vuotta sitten.
Ihan paska auto, mitään muuta hyvää tuossa ei ole kuin moottori.

Haluan nähdä sen markkinatalousvelhon joka tuosta autosta maksaa yli 10 k€. Meiltä saisi hakea 6 k€.

Minkä tahansa asian hinta on se mitä siitä on joku halukas maksamaan. Muuta en ole täällä väittänyt. Näköjään tuolla on paljonkin vaihtotarjouksia joten ei varmaan ihan hatusta vedetty hinta?

Mut joo pointti oli että "ei tarjoa mitään" on "epälaadukas" on subjektiivisia käsitteitä ja eivät ole todisteita jonkun vitun auton kalleudesta. Jokainen speksaa autonsa omien mieltymystensä mukaan.

Ilmeisesti et edes lukenut koko viestiä kun toistit vaan mun sanoman sitä vahvistaen? Tuolla jossittelullasi voit vaikka "myydä" tupakantumppeja kymppitonnilla, mutta realismi siinä tulee vastaan ja homma jää nimeen omaan "myymiseksi" kuten Rozor sulle jo selittikin edellisessä viestissä :) Näitä "myynti"miehiähän riittää ihan muillakin aloilla ja yleensä nämä tyypit tunnistaa sloganeista "tosiostaja soittaa" tai "soittaja on voittaja" :lol:
Joo en ota kantaa nettiautopelleilyyn. Olen siellä valitettavasti nuorempana muutaman auton myynyt/ostanut... Nousi vaan karvat pystyyn kun joku tossa ulisi että tietty harrasteauto "ei tarjoa mitään" ja on "epälaadukas". Noita kun ei voi ulkopuolinen määritellä. Ja hinta on aina oikea jos kauppa käy. Markkinatalouden lait pätevät autoihinkin vaikka yksittäinen kirjoittaja ei arvostaisi juuri kyseistä mallia.
 
Tuo sarja oli just sitä mitä odotinkin, ja vähän huonompi jopa. Enemmän tulee mieleen huono kopio Fast and Loudista.
Ensinnäkin joku tarvii just nyt kahden viikon päästä tuollaisen auton. Niin varmaan. Sitten ei edes koeajeta, ei käynnistetä. Piti vielä se kuljetusauton poljinkin mennä rikki. Mahtuuko tuollainen Lincoln volkkarin kyytiin? Eipä näytetty. Sitten suhataan pihaan, tässä kohtaa kukaan ei kuullut että toinen pakoputki puuttuu, just niin ja eipä varmaan. Oliko edes konepelti auki missään kohtaa, no ei tainnut olla. Ne 20" vanteetkin varmaan tosi halvat, ellei sattunut olemaan varastossa sattumalta tuohon sopivia vanteita.
Rekisteröidä ja katsastaa piti, ei näytetty eikä mainittu sen enempää. Sitten tämä joku tulee ja ostaa ajamatta kun pennut tykkää ja hinta kohilleen. Mitähän vielä, yllä oli jo mainittu muita hyviä juttuja.
Täysin luokatonta paskaa, kuten se suomen aarteiden metsästäjät.
 
Tuo nyt ei ehkä se kaikkein paras yksilö alkaa ihmettelemään hintaa, kun tuntuu olevan vähän voimaa haettu tuosta yksilöstä ja siihen kestoonkin panostettu.
Kun katselee myydyistä, niin sieltähän noita normikuntoisina löytyy 5t€->
Muutenkin tuo Nettiauto siinä mielessä kökkö, että porukka joka ei tiedä minkä hintainen oma auto on, katselee mitä muut vastaavat myynnissä olevat maksaa, kun ennenmmin kannataisi katsella minkä hintaisia ne ovat olleet jotka ovat kaupaksikin menneet.

Nyt sielä ei sattunut muuta ramia olemaan. Olen aika tiuhaan noiden hintoja seuraillut, ja välistä pyytelevät todella kovia hintoja.
Jos noita on 5 - 8 t€ hintaan mennyt kaupaksi, niin silloin hinta on about oikea imo.
 
Sulla vaan oli toi haku pielessä. Noi avolavathan löytyy Ram 1500, 2500 ja 3500 valikoiden alta joita nytkin kymmeniä myynnissä.

No niimpä näkyy. Luulin että Ram olisi lyhyempi termi kuin Ram 1500, mutta imeisesti nettiauto ei ymmärrä hakea yleisen mallin mukaan.
 
Eipä esim Wheeler Dealereissakaan koskaan laskettu mitään arvoa Eddin työlle.
Jätkä purki kerran jonkun brittivehkeen täysin atomeiksi ja ohjelman lopuksi se superärsyttavä plösö hihkuu miten saivat 1500 puntaa voittoa.. :D
Silti, tuhat kertaa paremmin tehtyä viihdettä kuin tämä myötähäpeäpläjäys.
 
Eipä esim Wheeler Dealereissakaan koskaan laskettu mitään arvoa Eddin työlle.
Jätkä purki kerran jonkun brittivehkeen täysin atomeiksi ja ohjelman lopuksi se superärsyttavä plösö hihkuu miten saivat 1500 puntaa voittoa.. :D
Silti, tuhat kertaa paremmin tehtyä viihdettä kuin tämä myötähäpeäpläjäys.

Tämä.

Ärsytti itseäkin suuresti, että koskaan ei sanallakaan mainittu työtunteja. Monesta autosta sai vain muutaman satasen voittoa tai vähä reippaan tonnin.
Jos Edd oikeasti oli niin taitava, kuin ohjelmassa vaikutti, niin hänen tuntipalkkansa tuollaisessa pajassa olisi ollut vähintään 70 €/h.
 
Siis se voittohan on niiden palkka.
Eihän tossa hommassa olisi mitään järkeä, jos laskisivat ekaksi tyyliin ostettiin tonnilla auto, osiin meni satku 20 tuntia meni hommia ja myytiin kolmella tonnilla, mutta kun otan palkkaa 150€/h niin tein tällä reilun tonnin miinusta.

Mutta onhan sillä palkan määrällä merkitystä.
Eli montako tuntia käytti siihen = pääsikö tuntipalkoille.
Aina pitää laskea omalle työlle palkka, koska vaihtehto olisi olla mekaanikkona toiselle, tai rapsutella pallia kotona.

Jos esim 1000 punnan voittoon on käytetty 50 tuntia tai 100 tuntia, niin onhan tuolla voiton määrällä vissi ero.
 
Voiton määrä sama, tuntipalkan määrä vaihtelee.
Tuon ohjelman ideahan on se, että näytetään että autojen kanssa pienellä puuhastelulla voi tienata muutaman ropisenkin (välillä hävitäkkin) ei mikään, että kuinka pyöritetään täydellistä autoliikettä merkkikorjaamoineen.

Juu kyllä, mutta olisihan se nyt mielenkiintoista tietää paljonko ne laittaa työtunteja noihin autoihin. Ihan jo senkin kannalta, että onko siinä mitään järkeä, koska voitoista aina puhuvat ja sen tekeminen on se pääasia tuossa ohjelmassa.
Ja tärkeätä on se, että paljonko niillä voisi tienata.
 
ei tuolla hommalla oikeasti tienaa. kaveri yritti samaa hommaa tehdä, oli huippu-ukko rakentamassa niitä ja toi niitä vielä itse jenkeistä, eihän ne mennyt kaupaksi vaan seisoi pihalla puoli vuotta tai pitempään. aika paljon on samanlaisin ohjelmia ulkomailla jo tehty ja paremmin. chasing classic cars ainoa jonka ottaa tosissaan
 
Jos unohtaa tuon oman työn hinnan ja sellaiset pikku jutut. Niin kysehän on fiktiivisestä sarjasta, jos wheelers dealers sarjaan verrataan. Fast and loud perustuu ihan tosijuttuun, onhan niillä putiikki ja autoja myytävänä netissä, mitä viimeksi vilkaisin.
Paronillakin on yritys kuten joku yllä jo selvitti. Nyt sitten tälläinen formaatti missä vedetään leveällä pensselillä, kirjaimellisesti aloitusjaksossa. Koko jutut oli melkoista satua ja järjestelyä. Ihmettelen maksetaanko noille jotain siitä että pääsevät telkkariin.
Suomen surkein kuskikaan ei saa mitään rahallista korvausta kuvauksista. Kunhan hupimielessä menee kuvauksiin.
 
MTV3 sanoi:
Jokaisessa jaksossa nähdään myös suomalaisille tuttuja kasvoja mm. Marita Taavitsainen, Antti Reini, Sinuhe Wallinheimo, Jani Wickholm ja Henri Alen.

Kiitos ja näkemiin...
 
Jos unohtaa tuon oman työn hinnan ja sellaiset pikku jutut. Niin kysehän on fiktiivisestä sarjasta, jos wheelers dealers sarjaan verrataan. Fast and loud perustuu ihan tosijuttuun, onhan niillä putiikki ja autoja myytävänä netissä, mitä viimeksi vilkaisin.
Paronillakin on yritys kuten joku yllä jo selvitti. Nyt sitten tälläinen formaatti missä vedetään leveällä pensselillä, kirjaimellisesti aloitusjaksossa. Koko jutut oli melkoista satua ja järjestelyä. Ihmettelen maksetaanko noille jotain siitä että pääsevät telkkariin.
Suomen surkein kuskikaan ei saa mitään rahallista korvausta kuvauksista. Kunhan hupimielessä menee kuvauksiin.
Wheelers Dealers ja Fast and Loud taitavat kuitenkin saada sen rahansa siitä että tekevät telkkariohjelmaa.
Vertaisin Fast and Loudia ehkä American Chopperin kanssa. Joo molemmat myyvät ihan oikeasti autoja/moottoripyöriä, mutta ohjelmassa nähtävä kikkailu ei liity mitenkään siihen varsinaiseen liiketoimintaan.
 
Kyllähän tuo telkkuohjelma pelasti tuon huutokauppakeisarinki pisnekset. Että eiköhän nää telkkuohjelman tuotot kata käytännössä ne palkkakulut etes jollakin tavalla.

Jenkkiohjelmista tuttu "profit" nyt on muutenki ihan järetön tuua Suomeen. Siellä kun kaikki ajatellaan mentaliteetillä "cash" ja "ilman veroja".
 
Tuli kanssa tuo ensimmäinen jakso katsottua kun ajattelin et jos nyt olisi ollut mistään kotoisin.
Jäi kyllä viimeiseksi jaksoksi, tuntuu et oli katsottu juurikin yllä mainittuja sarjoja ja koitettu vääntää härmäksi sama.
Ei jatkoon :tdown:
 
No niimpä näkyy. Luulin että Ram olisi lyhyempi termi kuin Ram 1500, mutta imeisesti nettiauto ei ymmärrä hakea yleisen mallin mukaan.
Ram on merkki, ei malli.

Tuli kanssa tuo ensimmäinen jakso katsottua kun ajattelin et jos nyt olisi ollut mistään kotoisin.
Jäi kyllä viimeiseksi jaksoksi, tuntuu et oli katsottu juurikin yllä mainittuja sarjoja ja koitettu vääntää härmäksi sama.
Ei jatkoon :tdown:
Joo huonosti tomii tällänen Suomen kokoisessa maassa :/ Ei yksinkertaisesti ole ostovoimaa tälläiselle harrastelulle.
 
Millaisia autoja Ram tekee?
Ram Trucks - Wikipedia

The Ram pickup (formerly the Dodge Ram pickup) is a full-size pickup truck manufactured by FCA US LLC (formerly Chrysler Group LLC) and marketed as of 2010 onwards under the Ram Trucks brand.
It was spun-off from Dodge marque, using the name of the popular Dodge Ram line of trucks. Ram Trucks' logo was originally Dodge's logo.

Riippuen ajasta, Ram on malli tai merkki.
Joo. Noitahan ne. Tässä kuitenkin ymmärtääkseni puhuttiin noista vanhoista Rameista, jotka ovat Dodgen alaisia vekottimia?
Joo, lähti viesti keskeneräisenä liikenteeseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 537
Viestejä
4 539 605
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom