Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

En tiedä onko tämä oikea paikka kysyä, mutta mitä tyypillisesti on taustalla kun täällä näkyy nimimerkkejä joilla on punainen "BANNED" / "BANNATTU" nimen alla? Onko tyypillisesti kyse jostain ns. asiattomasta keskustelusta, vai onko tyypillisesti kyse jostain vakavammasta, kuten petoksista kaupankäyntialueella? Rupesin vaan ihmettelemään kun pari mun mielestä asiallista tyyppiä on yhtäkkiä bannattu.

Syitä voi olla monia. Perinteisesti:
- On itse pyytänyt (esim. joulun tms. ajaksi)
- On perseillyt (esim. kännissä & läpällä viikonloppuna)
- On saanut 3 varoitus liian tiheään (kts yllä)
- On huijannut kaupoissa / tehnyt pikavippejä yms outouksia
- On menettänyt hermonsa ja pyytää itse tunnusten poistoa ja alkaa sekoilemaan että saa bannit ensin (yleensä tekee uudet tunnukset millä jatkaa)

En tiedä onko tämä oikea paikka kysyä, mutta mitä tyypillisesti on taustalla kun täällä näkyy nimimerkkejä joilla on punainen "BANNED" / "BANNATTU" nimen alla? Onko tyypillisesti kyse jostain ns. asiattomasta keskustelusta, vai onko tyypillisesti kyse jostain vakavammasta, kuten petoksista kaupankäyntialueella? Rupesin vaan ihmettelemään kun pari mun mielestä asiallista tyyppiä on yhtäkkiä bannattu.

2 varoitusta riittää.

Ja niitä voi saada vaikka seuraavista asioista:
"Ihmiset, jotka pistää K-prosessoreita palvelimiin, pitäisi ampua" -> ja joku moderaattori ottaa tämän väkivallan uhkana ja kuvittelee , että menen ampumaan niitä ihmisiä
"pingviini-tuuttien valmistaja tekee vielä bisnestä Venäjällä, tässä linkki YLE:n artikkeliin suoraan aiheesta" -> moderaattori ei välttämättä edes tiennyt, kuka valmistaa pingviini-tuutteja ja tästä Venäjä-kytköksestä pitäisi keskustella siellä toisessa ketjussa, vedoten uuteen sääntöön, joka oli suunnilleen samana päivänä tullut, eikä siitä ollut tiedotettu vielä silloin.. lisäksi viestini poistettiin kaikkialta, mutta joo, tukekaa vaan sitä sotaa..

Lisäksi nämä varoitukset voivat tulla viiveellä, kun moderaattorit eivät käsittele raportteja ihan heti. Ja henkilöitä, joilla on mielipiteitä ja jotka ovat paljon esillä, raportoidaan enemmän.

--

Varoituksen lisäksi on myös huomautus, mutta harvemmin ne niitä käyttää :)

--

Kauppa-alueella huijaamisesta saa pysyvän bännin, eli nämä henkilöt ei palaa.

Jos on yleensä asiallista keskustelua vaan, eikä huijauksia, henkilöt ovat "lomalla"/jäähyaitiossa aikansa, ja palaavat sitten "normaalisti". Tietenkin, ne varoitukset säilyy siellä pohjalla, niin kortti voidaan taas nopeasti ottaa pois, jos ylilyönnit jatkuvat.

Statistiikka

Viestiketjuista
273 380
Jäsenet
77 003
Uusin jäsen
dps

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom