Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Ihan vain huvikseen ja muuten vain tällainen asia, kun tuli eilen ilmoitus: "Sinun viestisi keskustelussa Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!) poistettiin. Syy: Poistettu offtopicia liikennevakuutuksista ja teineille sopivista autoista."

En tietääkseni ole kirjoitellut mitään tuollaista, eikä pistä silmään mitään poistettua viestiä tai muuta poikkeuksellista käytöstäni tällä foorumilla. Asia ei sinällään vaikuta mihinkään, mutta ajattelin nyt vain, että onkohan tämä joku väärälle käyttäjälle kohdistunut asia vai mistähän on kyse.

Edit, meni jo, olikin aiheellinen

Tuosta varmaan saat tarkempaa infoa, mutta noin yleisesti on ihan yleistä että ketjun aiheeseen liittyviä asiallisia viestejä poistetaan ja siitä tulee ilmoitus, jos ne on siellä laajemman ohi aiheen seassa jota siivottu pois.

Käyttäjälle toki haastavia, mistään ei selviä mitä on poistettu, onko itse mokannut jotain, jopa pahasti, vai onko muun rokskan mukana mennyt. Jos esim vahingossa postannut väärään ketjuun.

Edit, meni jo, olikin aiheellinen

Tuosta varmaan saat tarkempaa infoa, mutta noin yleisesti on ihan yleistä että ketjun aiheeseen liittyviä asiallisia viestejä poistetaan ja siitä tulee ilmoitus, jos ne on siellä laajemman ohi aiheen seassa jota siivottu pois.

Käyttäjälle toki haastavia, mistään ei selviä mitä on poistettu, onko itse mokannut jotain, jopa pahasti, vai onko muun rokskan mukana mennyt. Jos esim vahingossa postannut väärään ketjuun.
Kyllä siitä sitten yleensä erikseen sanotaan jos on riittävän pahasti mokaillut ;)

Saisko jotain listaa siitä keitä käyttäjiä esim säännöt ichibannien kierrosta ei koske?

Vaihtelu virkistää (puhun ihan omalta kohdaltani, eikä liity mihinkään ketjuun, vaan vain viimeisen 1-2 viikon omiin havantoihin):

Modeille kiitos työstänne :tup:! Ainakin viimeiset 1-2 viikkoa moderointi on ollut todella nopeaa ja aina on tullut viesti kun raportti on käsitelty ja lopputuloksesta riippumatta se on äärimmäisen tervetullutta. Ei tarvi enään onko sitä raporttia käsitelty, vai ei.

Kiitos vielä kerran :tup:!

Onneksi on jo skeida maine täällä, niin tälläkään viestillä ei oo niin paljoa vaikutusta :lol:.

Saisko jotain listaa siitä keitä käyttäjiä esim säännöt ichibannien kierrosta ei koske?

Ichibanni ilmeisesti tarkoittaa ikuista henkilökohtista reksiteröinti bänniä foorumille ?

Joo erehdyin googlettaa, oikeastaan sentakia nyt varmistan että olenko tajunnut oikein. :-)

Itse asista uteliaaina, raportoitko "varmat" nimerkit ? Oliko jotain iki trolleja, vai osto/myynti elueen huijareita.

Näin ulkopuolisena tuo nyt näyttää perus vänkäykseltä/kinastelulta.

Jos keskustelee tuollaisilla one-linereilla, niin se on aika yhdentekevää onko ne niputettu yhteen viestiin vai kirjoitettu erikseen.

Ensin Juha Kokkonen antaa varoituksen siitä, että kirjoitan "liian monta viestiä peräkkäin", ja kun sitten seuraavaksi kirjoitankin yhden megapitkän viestin jossa vastaan moneen viestiin kerrallaan, niin Kokkonen poistaa koko viestin, antaa toisen varoituksen ja lukitsee koko ketjun. Mitään foorumin sääntöjä en ole edelleenkään rikkonut, mutta sen sijaan minun henkilökohtainen panettelu tällä foorumilla jatkuu entiseen malliin.

Ihan oikeasti harkitsemisen arvoinen ehdotus: io-tech on todennäköisesti Suomen suurin tietotekniikka-aiheinen media, paljon suurempi ja luetumpi kuin vaikka joku Skrolli. Eikö olisi ihan kohtuullista odottaa, että io-techin kokoinen media harjoittaisi toiminnassaan edes jonkinlaista neutraliteettia sen sijaan, että hiljennetään "väärää mieltä" olevat ja sitten piilotetaan sensuurin jäljet?

Tässä vielä tämä poistettu viesti, joka näköjään meni Kokkosella tunteisiin:
katso liitettä 1490849

Tuolla viestien poistelulla Kokkonen joka kerta pyrkii varsin selvästi saamaan aikaan sellaisen tilanteen, että "oikeaa mielipidettä" edustava puoli saa sanoa viimeisen sanan. "Väärää mieltä" olevan viestejä poistellaan, varsinkin jos niissä on jotain toisen sanomiset kumoavia argumentteja. Olen tämän monta kertaa huomannut lukiessani keskusteluja taaksepäin.
Ylläpito on varoittanut/huomauttanut sinua 25 kertaa offtopicista, keskustelun sotkemisesta, jankkaamisesta, toistuvasta olkiukkoilusta jne.

Mitään vaikutusta näillä ei ole ollut, vaan sama jatkuu. Olet omasta mielestäsi oikeassa ja vänkäät maailman tappiin asti. Se ei ole keskustelua, vaan häiriköimistä.

Seuraavasta varoituksesta seuraa ikibannit.

Minulla on ehdotus: Te poistatte tältä foorumilta kaikki minun viestit, minun käyttäjätilin sekä kaikki minuun liittyvät viestit.

Jos sen sijaan vain bannaatte minut, niin se on suoraan rikosilmoituksen paikka. Täällä on aika paljon keskustelua minusta henkilökohtaisesti, ja sitä käyvät ihmiset kirjoittelevat anonyymien nimimerkkien takaa.
He puhuvat sun nimimerkistä, ei susta. Mut kantsii viel sama viesti laittaa ylläpidolle yv:llä, että varmasti menee viesti perille.

Jos sen sijaan vain bannaatte minut, niin se on suoraan rikosilmoituksen paikka. Täällä on aika paljon keskustelua minusta henkilökohtaisesti, ja sitä käyvät ihmiset kirjoittelevat anonyymien nimimerkkien takaa.

"Paljon" ? jokin linkki, en ole osunut yhteenkään viestiin missä olisi niin tehty. Siis joku viesti missä olisi henkilöllisyytesi kerrottu, saati huonotapaisesti siitä kirjoitettu. Jos olet itse tuonut henkilötietosi julki niin se on ollut oma valintasi.

Nimimerkkiä noin periaatteessa ei voi kunniaaloukattu jos sitä mietit, ja vaikka kuvitellaan että olisit omalla nimelläsi esiintynyt niin ei ole osunut silmään viestejä jossa sitä olisi loukattu mitenkään rikollisesti. Tällä foorumilla jo nimimerkkiin kohdistuvat keskustelut siivotaan erittäin herkällä kädellä, eli paljon paljon aiemmin kuin edes lähestytään jotain "rikkollista" rajaa. Täällä ei edes hyväksytä nimimerkin henkilöllisyyden "lallista" julkaisua (*

Jos jokin viestin on ottanut henkilökohtaisti, niin kannattaa hetki rahoittua, tuskin meistä monikaan nimimerkin takanaolevaa tunnistaa. Moderoinnin ohjeet kannattaa kuitenkin ottaa tosissaan.

(*
Jos joku kirjoittaja omatoimisesti tuo henkilöllisyyden esille ja esim markkinoi omaa sisältö muissa medioissa, niin jossain tapauksissa on hyväksytty henkilöstä asillinen jopa kriittinen keskustelu.

Ensin Juha Kokkonen antaa varoituksen siitä, että kirjoitan "liian monta viestiä peräkkäin", ja kun sitten seuraavaksi kirjoitankin yhden megapitkän viestin jossa vastaan moneen viestiin kerrallaan, niin Kokkonen poistaa koko viestin, antaa toisen varoituksen ja lukitsee koko ketjun. Mitään foorumin sääntöjä en ole edelleenkään rikkonut, mutta sen sijaan minun henkilökohtainen panettelu tällä foorumilla jatkuu entiseen malliin.

Ihan oikeasti harkitsemisen arvoinen ehdotus: io-tech on todennäköisesti Suomen suurin tietotekniikka-aiheinen media, paljon suurempi ja luetumpi kuin vaikka joku Skrolli. Eikö olisi ihan kohtuullista odottaa, että io-techin kokoinen media harjoittaisi toiminnassaan edes jonkinlaista neutraliteettia sen sijaan, että hiljennetään "väärää mieltä" olevat ja sitten piilotetaan sensuurin jäljet?

Tässä vielä tämä poistettu viesti, joka näköjään meni Kokkosella tunteisiin:
katso liitettä 1490849

Tuolla viestien poistelulla Kokkonen joka kerta pyrkii varsin selvästi saamaan aikaan sellaisen tilanteen, että "oikeaa mielipidettä" edustava puoli saa sanoa viimeisen sanan. "Väärää mieltä" olevan viestejä poistellaan, varsinkin jos niissä on jotain toisen sanomiset kumoavia argumentteja. Olen tämän monta kertaa huomannut lukiessani keskusteluja taaksepäin.

Jos et ymmärrä mikä on pielessä, kun juuri ketjun edellisessä viestissä olen huomauttanut jankkaamisesta, ja heti perään jatkat jankkaamista kirjoittamalla viestin jossa vastaat toisen käyttäjän viesteihin tyylillä "ei vedä", "ei ole voinut", "miksipäs ei", niin en kyllä pysty perustelemaan varoituksen syytä enää mitenkään paremmin.

Minulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta siitä mitä mieltä sinä tai joku toinen käyttäjä on jostain asiasta, kunhan keskustelu käydään asiallisesti, rakentavasti, keskustelua sotkematta ja sääntöjä sekä ylläpidon ohjeistuksia noudattaen. Tällä foorumilla on viisinumeroinen määrä aktiivisia käyttäjiä, joten ei kannata imarrella itseään siltä osin, että moderaattoreilla olisi aikaa tai kiinnostusta muistaa yksittäisten käyttäjien tekemisiä ja harrastaa moderointia sen pohjalta. Jos huomautuksia ja varoituksia napsuu jatkuvalla syötöllä, syy löytyy suurimmalla todennäköisyydellä peilin puolelta. Ja noin 99 %:lta foorumin käyttäjistä niitä ei mainittavissa määrin löydy.
Minulla on ehdotus: Te poistatte tältä foorumilta kaikki minun viestit, minun käyttäjätilin sekä kaikki minuun liittyvät viestit.
Tämä onnistuu kyllä ilman muuta, poistopyyntö otettu vastaan ja käsittelyyn.

Viimeksi muokattu:
Noin mielenkiinnosta kun tässä nyt rikosilmoituksella uhkailtiin. Onko ylläpidolla velvollisuus käyttäjän vaatimuksesta poistaa hänen viestitkin, vai riittääkö tunnuksen poisto täyttämään viranomaisvaatimukset?

Noin mielenkiinnosta kun tässä nyt rikosilmoituksella uhkailtiin. Onko ylläpidolla velvollisuus käyttäjän vaatimuksesta poistaa hänen viestitkin, vai riittääkö tunnuksen poisto täyttämään viranomaisvaatimukset?
Viestit poistetaan aina tunnuksen poiston yhteydessä ja GDPR:n nojalla käyttäjällä on oikeus pyytää viestien poistoa.

Viestit poistetaan aina tunnuksen poiston yhteydessä ja GDPR:n nojalla käyttäjällä on oikeus pyytää viestien poistoa.
Oon tainnut tästä ennenki mainita, mut ei teillä kaiketi olisi mikään pakko poistaa kaikkia viestejä, ku/jos ei ole mitää henkilöön yhdistettävää tietoa niissä eikä viestit yhdessäkää välttämättä muodosta henkilötietoa.. Muttako tommoinen isossa kuvassa iha mahdoton tarkistaa, nii helpompi vaa poistaa kaikki?

e: disclaimer; en nyt muista miten noi "unohtamisen oikeudet" meni tarkemmin.

Oon tainnut tästä ennenki mainita, mut ei teillä kaiketi olisi mikään pakko poistaa kaikkia viestejä, ku/jos ei ole mitää henkilöön yhdistettävää tietoa niissä eikä viestit yhdessäkää välttämättä muodosta henkilötietoa.. Muttako tommoinen isossa kuvassa iha mahdoton tarkistaa, nii helpompi vaa poistaa kaikki?
Käytännön kannalta on helpompi poistaa kaikki viestit, koska jälkikäteen se on vaikeampaa, jos jostain syystä sellaista halutaan.

No nyt on ylläpitäjillä munaa OIKEAST, arvostan, ei tollasta oo kenenkään pakko katella.

No nyt on ylläpitäjillä munaa OIKEAST, arvostan, ei tollasta oo kenenkään pakko katella.
Olisi minusta voinut vähemmälläkin ikibännit antaa kuin 25 muistutuksella samantyylisistä asioista. Mutta arvostan itsekin kärsivällisyyttä että jaksaa katsella tätä menoa täällä.

Jotkut vaan on oikeest niin saakelin umpiluupäitä ettei lempeämmät otteet vaan tehoa. Ja sentään VAROITUS että seuraavasta törttöilystä sit pamahtaa kunnon rankut, jossain muualla toi olis tullu täysin varoittamatta.

No tällä kertaa pyyntösi on rekisteröity ja tunnuksesi + viestit poistetaan Kokkosen mukaan. Voit helpottaa ylläpidon työtä vaikka olemalla kirjoittamatta, kerta poistuminen on ratkaisusi enivei.

Miksette ole vain vastaamatta Sompille jos niin ärsyttää tai käytä ignorea. Vaikka hän olisi mielestänne miten väärässä, ajastaan jäljessä jne. Saako tuossa digitalisaatioketjussa pitää digitalisaatiota vain hyvänä asiana vai onko hän jotenkin väärällä tavalla eri mieltä? En nyt kaikkea keskustelua ole seurannut mutta onko se "vänkäämistä" jos pitää omasta mielipiteestään kiinni?

Saako tuossa digitalisaatioketjussa pitää digitalisaatiota vain hyvänä asiana vai onko hän jotenkin väärällä tavalla eri mieltä? En nyt kaikkea keskustelua ole seurannut mutta onko se "vänkäämistä" jos pitää omasta mielipiteestään kiinni?

Kannattaa ehkä vilkaista sitä ketjua ennen kuin kommentoi. Siellä on useita kirjoittajia, jotka nostavat keskusteluun jatkuvasti digitalisaation negatiivisia puolia. Heitä ei ole tarvinnut jatkuvasti bännätä eikä heidän takia ketjua kukita. Miksi? Koska he osaavat keskustella sääntöjen mukaan ja noudattaa modejen ohjeita.

Yhä edelleen ei ne mielipiteet sinänsä ole ongelma, vaan se miten keskustellaan. Mutta sen olen huomannut, että kyvyttömyys osata noudattaa ohjeita kulkee voimakkaasti käsi kädessä myös niiden mielipiteiden kanssa. Modeilla tästä varmaan vielä parempi näkemys.

Yhä edelleen ei ne mielipiteet sinänsä ole ongelma, vaan se miten keskustellaan. Mutta sen olen huomannut, että kyvyttömyys osata noudattaa ohjeita kulkee voimakkaasti käsi kädessä myös niiden mielipiteiden kanssa.

AMEN!!!!

Tällä foorumillahan on/oli kolme sääntöä. Minä en niitä riko, mutta niitä on kyllä jatkuvasti rikottu minua vastaan siinäkin määrin, että tiettyjen rikosten tunnusmerkit ovat täyttyneet.

Tämähän on törkeää. Sinun kannattaa heti ilmoittaa ylläpidolle henkilöt jotka ovat yrittäneet käydä kauppaa ilman että heidän tunnuksensa ovat olleet muutaman viikon ikäisiä, ovat tuoneet R&T viestejä sinulle muihin osioihin / yksityisviesteihin ja/tai ovat vielä puhuneet politiikkaa muilla osioilla kuin niihin kuuluvilla!

Vai vihjaatko joihinkin muihin(kin) kolmeen sääntöön mitä tällä foorumilla on?

Tällä foorumillahan on/oli kolme sääntöä. Minä en niitä riko, mutta niitä on kyllä jatkuvasti rikottu minua vastaan siinäkin määrin, että tiettyjen rikosten tunnusmerkit ovat täyttyneet.
Kannattaa heti tehdä rikosilmoitus ja vaatia vahingonkorvauksina ainakin 500 000€. Uskoisin että poliisi ottaa nopeutettuun käsittelyyn näin törkeän jutun.

Noin hajahuomiona, ignore toimii myös foorumilla varsin mallikkaasti. Moderointi toimii varsin hyvin täällä, vaikka nyt ei ehkä kaikilta osin kaikkia miellytä.

Siis Sompihan on pyytänyt käyttäjätunnuksensa poistoa, ja @Juha Kokkonen on vastannut että homma on käsittelyssä. Pyyhkäiskää tunnus ja viestit pois, case closed? Vai vaatiiko vielä oikeasti sen yhteydenoton ylläpitoon?

[clip] Tämä onnistuu kyllä ilman muuta, poistopyyntö otettu vastaan ja käsittelyyn. [clip]

Siis Sompihan on pyytänyt käyttäjätunnuksensa poistoa, ja @Juha Kokkonen on vastannut että homma on käsittelyssä. Pyyhkäiskää tunnus ja viestit pois, case closed? Vai vaatiiko vielä oikeasti sen yhteydenoton ylläpitoon?
Samaa seurannut.

Vaikuttaa siltä että nukuttu yönyli, ja pakiteltu, julkisesti on esittänyt sen jälkeen sellaisen toiveen mitä ei voi toteuttaa. Eli ilmeisesti ei halua tunnusta sisältöineen poistetavan.

Ylläpidolta ihan kypsää ja rauhallista toimintaa että peruuttamattomat toimet tehdään vasta pienen harkinta-ajan jälkeen.

Edit alla lainaus

Siis minähän tässä olen itse pyytänyt käyttäjätunnuksen ja siihen liittyvien viestien (sisältäen myös viestit, joissa minusta keskustellaan) poistoa pyytänyt.

Kai tuo voi tulkita toiveen vahvistukseksi. Mutta voi sen tulkita myös ihan muuksi. Ehdolliseksi, mahdottomaksi, eli tilinpoistoa jos poistetaan jotain muita viestejä joita ei kuitenkaan kerrottu mitä viestejä.

Poista viesti, mutta en kerro mikä viesti, juu ei kukaan sitä pysty tekemään.

Ja ei täällä jollain rivijäsenellä ole natsoja poistattaa satunnaisia muiden kirjoittamia viestejä, vaikka siis osoittaisikin minkä viestin haluaa poistattaa.

Hätäsempi ylläpito olisi jo painanut poista tili nappia, täällä ilmeisesti ensin tsekataan onko ketjualoituksia ja ne korjataan. No ei me tiedetä onko jotain ei julkista viestintää ollut.

Viimeksi muokattu:
Omassa työssä työeläkealalla törmää aina välillä näihin asiakkaisiin jotka uhkaavat rikosilmoituksilla ja oikeudella.

Voin kertoa että siinä vaiheessa se on myös meidän puolelta game over ja asioiden hoitaminen muuttuu hyvin erilaiseksi.

Odotellaan nyt vielä jos näistä rikoksista saadaan lisätietoa. Foorumin säännöt nojautuvat ensisijaisesti Suomen lakiin ja sen jälkeen vasta foorumin sisäisiin omiin sääntöihin.

Jahas, vai oikein "rikoksia" täällä tehtaillaan? Onks kellään poppareita?

Ja mikähän on tää hurja rikos sitten, se että ojennetaan vähän kovasanaisemmin kun törttöillään ja sanotaan vaan vastaan kuin kolmevuotias joka ei halua laittaa kenkiä jalkaan?

Nykyään tosi monessa ketjussa ihmiset postailevat AIn generoimia tekstejä. Onko tämän keskustelupalstan tarkoitus olla ihmisten väliseen keskusteluun vai voiko esim. AI-generoituun roskaan vastata AI-generoidulla roskalla?
Itse toivoisin, että säännöissä kiellettäissiin AIn tuotosten käyttö keskustelussa, koska jos ei ole mitään omaa sanottavaa johonkin keskusteluun, niin silloin voi olla postaamatta, eikä tarvitse väkisin ChatGPTtä tuoda mukaan keskusteluun.

Viimeksi muokattu:
Nykyään tosi monessa ketjussa ihmiset postailevat AIn generoimia tekstejä. Onko tämän keskustelupalstan tarkoitus olla ihmisten väliseen keskusteluun vai voiko esim. AI-generoituun roskaan vastata AI-generoidulla roskalla?

Samaa mieltä. Pitkälti nollasisältöä kertoa, mitä joku AI sanoo jostain asiasta kun jokainen voi sen itsekin käydä katsomassa - ellei kyse jostain maksullisesta AI:sta. ChatGPT on ihan yhtä ilmainen kuin Googlen hakukone ja ainoana lähteenä heikko. Pelkän AI-vastauksen laittaminen vastaa mitä tahansa linkeillä/lainauksilla keskustelua. Mukana pitäisi olla aina ennen kaikkea sitä omaa sisältöä, ei vain copy-paste AI:lta.

Itse toivoisin, että säännöissä kiellettäissiin AIn tuotosten käyttö keskustelussa, koska jos ei ole mitään omaa sanottavaa johonkin keskusteluun, niin silloin voi olla postaamatta, eikä tarvitse väkisin ChatGPTtä tuoda mukaan keskusteluun.

Tässä keskustelussahan oli jonkin aikaa sitten keskustelua aiheessa, Juhan vastaus oli seuraava:

Ei vaadi mielestäni mitään erityistä erillistä linjausta - menee ihan samalla tulkinnalla kuin muukin toisaalta kopioitu, ei itse tuotettu teksti/sisältö.

Eli ts. ei ole tarkoitus postailla pelkästään ulkopuolisista lähteistä peräisin olevaa kopioitua tietoa, vaan lähinnä tukea sillä omaa antia keskusteluun ja myös esittää selkeästi kopioidun sisällön lähteen. Ja näitä sitten arvioidaan tapauskohtaisesti jos tarve vaatii. Linkkaamassasi esimerkissä oli postattu pelkästään AI:lla generoitu teksti, joka ei ole keskustelua, joten poistin sen ohjeistuksen kera.

Itseä on alkanut ärsyttämään monessa ketjussa nähtävä ”chatgpt:n mukaan asia menee näin” ja tätä käytetään perustelemaan omaa kantaa ihan missä tahansa asiassa tai vielä huonompi vaihtoehto, eli oma kanta muodostetaan chatgpt hapatuksen perusteella.

Pelottavan paljon on ihmiset siirtyneet näiden AI käyttöön asioita etsiessään/tutkiessaan ja kaikenlisäksi luotetaan sitten täysin sen vastauksiin. Epäilen että noiden käyttö vaan lisääntyy ja ihmisten älykkyys alkaa laskemaan, etenkin nuorten parissa.

Jonkinlaista rajoitusta taikka sääntöä noille kannattanee alkaa miettimään, jos niiden määrä kasvaa...

Itseä on alkanut ärsyttämään monessa ketjussa nähtävä ”chatgpt:n mukaan asia menee näin” ja tätä käytetään perustelemaan omaa kantaa ihan missä tahansa asiassa tai vielä huonompi vaihtoehto, eli oma kanta muodostetaan chatgpt hapatuksen perusteella.
Tähän olen kiinnittänyt itsekin huomiota. Lisäksi nuo AI puppugeneraattorit on mahdollista saada suoltamaan ihan mitä tahansa roskaa, kun antaa sille vain ohjeet.

Just... Porukka tuntuu taas tykkävän valittaa ongelmasta, joka on ollu olemassa jo KAUAN ENNEN Ai:tä, eli nollapostauksista. Mut hei, se ei oo sama asia, jos nollapostauksen tekee ihminen vs. AI.

Vai mitä :tup: ?

Käy sääliksi modeja, sekä "äiskää ja iskää :p".

Kerran muistaakseni täällä vastasin kyssäriin luokkaa: "Paljonko maksaa nettiyhteys tänne?"
Mun vastaus oli luokkaa: "Mahdotonta mennä sanomaan, kysy ISP:ltä"
Massa vastaus oli taas luokkaa: "Tää nettipalsta kuolee (oikeutus olemassa ololle loppuu), jos täällä ei saa kysyä", tai vastata/kertoa mistä se itse asia selviää nopeiden.

Ja ite en ole nähnyt noita "chatgpt:n mukaan", tjms. kuin max. 1-2krt/kk niissä ketjuissa joita seuraan (99-prosenttisesti teknistä)... Kenties Yleistä-alueen ongelmia?

Itseä häiritsee todella paljon autocorrectin ja järjen käyttö.

Jos aloituspostauksessa (ja otsikossa) on tekninen termi kirjoitettu joka kerta väärin niin onko aloittajalla:
a) yhtään hajuakaan mistä puhutaan
b) jaksanko käyttää 5 sekuntia aikaani korjatakseni asian
c)en ole yhtään kiinnostunut enää koko asiasta

Ei yhtään oikolukua, suolletaan vaan mitä mieleen tulee ja odotetaan että joku sen vastauksen antaa.

Suoraan roskakoriin omalla kohdalla, tykkään kuitenkin seurata teknik aiheita mutta herranjessus mitä ihmiset suoltaa...

Just... Porukka tuntuu taas tykkävän valittaa ongelmasta, joka on ollu olemassa jo KAUAN ENNEN Ai:tä, eli nollapostauksista. Mut hei, se ei oo sama asia, jos nollapostauksen tekee ihminen vs. AI.
Kyse on minusta siitä että tämä keskustelupalsta on mielestäni tarkoitettu ihmisten välillä käytävään kommunikaatioon. Se ärsyttää 5x enemmän että tuodaan se AI-roska tänne "keskustelemaan" jonkun neron toimesta, sen sijaan että kertoisivat itse (surkeita?) mielipiteitään. Toisaalta en ihmettele yhtään että monet jopa ajattelevat sen pupun olevan fiksua tekstiä, on varmaankin jos vertaavat sitä omaansa. Ei silti pitäisi minusta hyväksyä sitä että täällä keskustellaan AIn välityksellä jatkuvasti. Saisi olla tukena, kunhan se PÄÄasia tulee sen keskustelijan suusta eikä sen AIn.

Ihan näin mielenkiinnosta että miksi tämä viesti oli huomautuksen arvoinen:

Mutta tämä ei?

Siksi koska mitä huomautuksessakin lukee, et avannut asiaa ollenkaan mistä linkkaamasi (kuvasi, artikkelisi jne) kertoo. Sen on tarkoitus olla täydentävä asia, eikä mikään meemi tai koko viesti.

Mutta tämä ei?

Varmistus: raportoit siis tuon alemman viestin (tai tiedät että joku toinen raportoi) ja se ei johtanut mihinkään? Toinen keskustelijahan jo huomautti tosta linkillä keskustelusta tuota alemman viestin kirjoittajaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
274 193
Jäsenet
77 160
Uusin jäsen
SinikansiVihko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom