Kuullostaa kyllä alustaongelmalta. Jos siis kielletty postaamasta ketjuun jonkin aikarajan jälkeen viimeisestä postauksesta, niin ketjun lukitseminen kuullostaisi paljon järkevämmältä. Se myös tehoaisi siihen mahdolliseen häiriköinti ongelmaan, botti ongelmaa joka spämmää vanhoja ketjuja. Pelkkä sääntö kielto on tuossa ihan voimaton.Tuo ns. necropostingin kieltäminen useimilla englanninkielisillä foorumeilla on jotain aivan käsittämätöntä ollut aina minulle. Joissakin olen nähnyt että jopa vain 30pv riittää siihen ettei ketjua saa enää nostaa ja nostamisesta voi seurata rangaistuksia.
Ketjunlukitus voi joillain alustoilla estää viestin lainaamisen, mutta jos joku 30pv aikaraja niin tuo mieleen palstan missä ei pahemmin muutenkaan lainalla, vaan suolletaan postauksia minkä kerkiää.
Samaa mieltä, on todella rasittavaa etsiä jotain asiaa, kun on sen kymmenen ketjun pätkää aiheesta, ja varsinkin ongelman/ohjeen/vinkin osalta jos edes jotain asiaa, niin jäänyt tuosta syystä puolitiehen.on jotain aivan käsittämätöntä ollut aina minulle..