Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
On siellä ylläpitäjätkin löytäneet huomauteltavaa. Pari esimerkkiäKuvailemasi toiminta lienee kiellettyä tämän säännön perusteella (lihavoidut punaiset kohdat):
En ainakaan itse löytänyt tuollaista kirjoittelua kyseisestä ketjusta, eikä näemmä palstan ylläpitäjätkään.
Se että yksittäinen henkilö kirjoittaa twiitin, jossa sanotaan "This device completely defeats the purpose of minimalism", media repii otsikon "Drives Fanboys crazy" ja sinä yleistät "Tesla omistajat" ei ole mitään muuta kuin tahallista trollaamista ja flametusta. Ole hyvä ja lopeta, kiitos.
Tässä nyt ei taas ole mitään tolkkua kun napit voi asentaa piiloon. Lopeta trollaaminen, kiitos
Siinähän rasittaa. Mitään esimerkkejä et noista antanut, joten täysi nollapostaus ja taas on yksi Volvomies ihmettelemässä Tesla-ketjussa kuinka on käsittämätöntä. Näkyykö Volvo-ketjussa Tesla-omistaja paljonkin ihmettelemässä Volvon sielunelämää mutu-tuntumalta? Ai ei?
Keskustelijat määrittelevät lähtökohtaisesti tämän kokoisen avoimen foorumin (kymmeniä tuhansia aktiivisia käyttäjiä 240k+ ketjua) ketjujen keskustelun perustason, ylläpito karsii pois asiattomuudet, sääntörikkomukset ja selkeän keskustelun häirinnän.Minun pointti ei ole tämä, vaan se, että kuinka alas ketjun tason saa viedä parin kirjoittelijan myötä. Mutta selvä, tästä ei näemmä kyetä keskustelemaan. Ja tämä olisi ollut juuri se mistä pitäisi keskustella. Ei siitä, saako Teslasta jutella negaa.
Kolme samalta päivältä olevaa samaan keskusteluun liittyvää viestiä viime joulukuulta?On siellä ylläpitäjätkin löytäneet huomauteltavaa. Pari esimerkkiä
Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä
Tilasimpa nyt sitten Model Y:n. Luovutuskin jo sovittu perjantaille, ja vakuutukset, maksut sekä ynnä muut hoidettu. Onkohan joku vast’ikään prosessia läpikäynyt löytänyt jotain hyvää muistilistaa, mitä kannattaa tsekata luovutuksessa tai hyvin pian luovutuksen jälkeen? Painopiste tietenkin...bbs.io-tech.fi
Tilasimpa nyt sitten Model Y:n. Luovutuskin jo sovittu perjantaille, ja vakuutukset, maksut sekä ynnä muut hoidettu. Onkohan joku vast’ikään prosessia läpikäynyt löytänyt jotain hyvää muistilistaa, mitä kannattaa tsekata luovutuksessa tai hyvin pian luovutuksen jälkeen? Painopiste tietenkin...bbs.io-tech.fi
Minusta on rasittavaa tuo joidenkin jatkuva mustan valkoiseksi muuttaminen. Sinä, ja moni muukin täällä, kritisoi tiettyjä juttuja. Sitten on tämä fandom, jonka mielestä kaikki toimii kuin suunniteltu. Ja jos ei toimi, niin syy on käyttäjässä. Ja jossei käyttäjässä niin ei niitä vikoja ole kuin...bbs.io-tech.fi
Mun lainaukset kuvaa keskustelun tasoa ja sitä että muutkin keskustelun laadusta avautuneet kuin rivikeskustelijat. Tuota samanlaista imho. ei kovin kehittävää ja kehää kiertävää keskustelua tesla-ketjussa viikosta toiseen.Kolme samalta päivältä olevaa samaan keskusteluun liittyvää viestiä viime joulukuulta?
Kyllä ylläpito puuttuu, jos havaitsee selvää tahallista keskustelun häirintää, oli aihe sitten mikä tahansa.
Tuossa yllä nyt oikeastaan resepti jo tulikin - keskustelijat määrittävät lähtökohtaisesti keskustelun tason, sääntörikkeistä ja häirinnästä (mieluiten hyvin perusteltua) raporttia ylläpidolle ja ylläpito käsittelee asian, sekä luonnollisesti erittäin hyvä tapa vaikuttaa omalta osalta avoimen keskustelun laatuun on tuoda itse keskusteluun omasta mielestä laadukasta keskusteltavaa ja samalla olla osallistumatta keskusteluun, jota ei näe kehittäväksi. Ja tämä ei koske mitenkään erityisesti Tesla-ketjua, vaan ihan kaikkea keskustelua foorumilla ja yleisesti vielä laajemminkin nettikeskustelua.Mun lainaukset kuvaa keskustelun tasoa ja sitä että muutkin keskustelun laadusta avautuneet kuin rivikeskustelijat. Tuota samanlaista imho. ei kovin kehittävää ja kehää kiertävää keskustelua tesla-ketjussa viikosta toiseen.
Tämä on toimiva, mutta tekee keskustelusta tosi katkonaisen luettavan, kun lähes joka toinen viesti on joltain näiltä kolmelta jonka on estänyt.Itse olen kokenut helpoimmaksi vain estaa ne henkilot joilla ei ole muuta annettavaa kuin kitista Tesla ketjuun. Valittaminen ilman parannusehdotuksia on kitisemista. Jossain kohtaa sita puhuttiin etta jos tekisi oman ketjun "tesla yhtiona" niin se suurin kitisijoiden joukko voisi hyvalla tuurilla pysya siella.
@AAtte voitko vaikka lainata tänne niitä mielestäsi sääntöjen vastaisia viestejä?
Olisi helpompi käsittää mistä puhutaan, vai oliko tarkoitus että jokainen lukee viimeiset 10 sivua?
Moni ostajista ei välttämättä lue tätä ketkua alusta loppuun eli on hyvä tuoda tiettyjä asioita aina toisinaan esiin.
Myyntiluvut. Highland ei pitänyt tulla tammikuussa mutta tuli silti. Teslan myynti on tänä vuonna todella tiukassa. Sen takia tuli FSDn siirto, taas. Ja ns. uutta ei ole näkyvissä auton tai softan osalta mikä houkuttaisi ostajia.
Ajoin kaverin Y LRlla suht samanlaisen matkan kuin omalla niin aivan samat ongelmat. Turhia haamuja, etenkin jos joku nousee rampilta tielle, niin liinat kiinni, pyyhkijät niin ja näin.
En tiedä miten muut ei näihin törmää. Tai sitten on vahvat lasit.
Sieltä se tulee ja nykyiset mallit jäi taas välimalleiksi. Tekisivät edes jotain kunnolla mutta ei.
Teslassa ei niitä nykyisiä enää ole ja menty vain takapakkia. Tietty taso tulee olla uusissa autoissa. Miksi mainostaa edelläkävijänä jos onkin menty taaksepäin.
Suomalainen ostaa sitä mikä on halvin. Sen takia Tesla myy.
Teslan päivitykset on hieno asia mutta kun ne jäävät tasolle raakile, mitään ei viedä loppuun asti.
Autossa on vieläkin bugeja käyttöliittymässä ja ohjelmistossa mitkä olivat jo vuonna 2021 ja tässä välissä jo käyttöliittymäkin vaihtui.
Pyyhkijöihin ei ole tullut mitään päivitystä vuosiin. Toiminta on aika random vieläkin, sekä kelitkin ovat muuttuneet nyt taas.
Teslassa se sulanut eniten.
Miksi sitten tuotteen nimi on Full Self Driving jos tähän ei pystytä?
En ole sanonut että Teslan hinnat on kusetusta. Vaan Tesla kusettaa ostajia ja omistajia.
Firma on kyllä aivan sekaisin. Potkitaan porukkaa ulos sieltä täältä, perutaan huoltoja, CEO haluaa miljardien paketin, CEOlle raportoi suoraan Euroopan ja Aasian myynti. Kaikki panokset robotaksiin.
Tämän kaiken kruunaa se että firma menee konkkaan vajaassa vuodessa. Tai CEO heitetään pois.
14.5 sisälsi todella paljon bugeja ja autoja meni vikatilaan. Varmaan sama tässäkin.
Ei ole resursseja tehdä kunnon testausta. Asiakas on maksanut ja ilmainen.
Miksi Elon myöntäisi että tulisi? Muutenhan se vähäinenkin myynti sakkaisi.
48v on pelkkä joulukuusen valot sarjassa, yksi vika ja auto pimeänä. Steer by wiressa on viivettä. Kumpikaan näistä ei ole valmis massatuotanton autoihin.
Eikö tämä vain kerro että Teslan omat akut on huonoja vrt kilpailijoiden tuotteet?
Mikä on toimiva FSD? Täysin arvalla se nyt tuolla ajaa.
Jos siellä olisi tuo mietitty niin ratkaisu olisi ollut alista asti.
Tämäkin ominaisuus on muilla valmistajilla vakiona.
Koska pitää sertifioida ja ei haluta maksaa.
Mihin autoon nuo parannukset sitten tulisi?
Model 3/Y on ne halvat autot mitä halpuutetaan kaikilla tavoilla. Model S/X seuraa perässä mutta ovat enemmän premium mutta kuitenkin halvennettuja.
USAssa monella meni kone rikki kun Tesla ajoi joulupäivityksen näihin. Ei tartte edes ropeltaa, että rikkoutuu.
Musk sanoi että 12 tulee ilman Betaa ja ei tullutkaan. Miten porukka jaksaa uskoa vielä tämän tyypin valheisiin?
Alea tiedossa ja korkotarjouksia läpi vuoden.
Se herättää mukavasti kun vetää haamuja myös.
Eilen kun auto nousi rampilta motarille niin haamut kun oli tulossa. Sitten kun auto oli parkissa hätävilkut päällä bussipysäkillä niin haamut.
Hienosti saivat paskottua sitten tämänkin Teslalla.
Odotan innolla että Tesla hioo mitään päivityksillä kuntoon. Se on mitä on ja parempaa ei tule. Vakkari muistutti taas aamulla miten haamut on olemassa ja hyvä ettei ajettu perään.
Ei saatana. Kaikki autot tuon kestää. Ei Tesla ole mitenkään spesiaali vaikka sen johtaja on.
Eli kiva juttu mutta joutuu silti säätämään. Eiköhän se Tesla voisi kohta kaivaa sen pään pois sieltä ja oikeasti ruveta softafirmaksi.
Tesla ja muut isommat lienevät niitä työpaikkoja joka otetaan yhdeksi kohtaa CVn ja sitten seuraavaan. Vaikea sanoa mutta jos kerran olisi softaosaamista ei se tänne käyttäjälle näy.
Käyppä kattoon kuka sen Model Y ketjun alotti.Tesla Y on oma ketju joka on muistaakseeni pysynyt hyvin kuosissa. Jos sua AAtte vahingossakaan kiinnostaa puhua jostain tietysta Teslan mallista niin tee sille oma threadi niin paaset suurimmasta osasta eroon. En itse edes tieda miksi seuraan Tesla ketjua kun ei siella ole mitaan mielenkiintoista ollut sen jalkeen kun Y julkaistiin.
En varmaan ole aiheeseen riittävästi perehtynyt, mutta en ainakaan itse oikeen näe mitä sääntöjenvastaista noissa viesteissä on?
Edit. Ei taida sekään oikeen olla tarkoituksenmukaista, että jokaisesta mallista tehdään omat ketjut, joissa ei sitten voi ollenkaan kritisoida ko. autoa, tai valmistajaa..?![]()
Minusta on rasittavaa tuo joidenkin jatkuva mustan valkoiseksi muuttaminen. Sinä, ja moni muukin täällä, kritisoi tiettyjä juttuja. Sitten on tämä fandom, jonka mielestä kaikki toimii kuin suunniteltu. Ja jos ei toimi, niin syy on käyttäjässä. Ja jossei käyttäjässä niin ei niitä vikoja ole kuin yhdellä tuhannesta. Joka sekin varmaan käytti väärin sitä autoa.
edit. Siis minusta on täysin käsittämätöntä että uuteen (50k+) autoon pitää ostaa jotain kolmannen osapuolen nappuloita, purkaa tiivisteitä ja liimailla niitä nappuloita johonkin rattiin tai kojelautaan. Kaikki tämä autoon jonka sisusta on ämpärimuovia ja joku halvin tft-näyttö ruuvattu keskipaneeliin.
Se on sitä halpuutusta, ja jotkut hurraa edistystä.
Volvo C40 nelikko.
Hyvä perhe kuljetin, jos siihen on varaa, kyllä naurattaa taas nää. Get over it.
edit. Aina tuo sattuu sydämeen kun omaa peltilehmää arvostellaan. Se on vain väliaikaista.
Vahvana uskossa on hyvä elää. Miten sen summonin toteuttaa jos ne kamerat ei nyt senttien, tai edes kymmenien, tarkkuuteen pysty kuolleista kulmista. Rusikoiko se muita autoja mennessään? Oliko tuo siun viesti vitsi?
Olet tyytyväinen autoon kun 50k auto on rikki, pahasti. Aika erikoinen suhtautuminen täytyy sanoa.
Ihanaa kun nörtit hermostuu ja rupeaa valkotaululla laskemaan.
Minä lähinnä ajattelen tuota Teslan hinta/"laatu" suhdetta kuin ajattelisin Dacian hinta/"laatu" - suhdetta.
Molemmat tekee hommansa. Halvalla saa halpaa.
Sitä minäkin vähän ihmettelen, että jos Muski sanoo että tarkoitus tehdä halvin sähköauto ikinä, ja onnistuu siinä, niin miten se Dacian vertaaminen on väärin?
Eikö Dacia juuri tehty sitä varten että peräkylän ukoilla olisi varaa ostaa uusi auto? Halpuutusta.
Nuo neuroverkot minua jaksaa naurattaa. Missähän ne nyt näkyy? Ajaako se FSD ojaan vai haamujarruttaa?
Elon tykkää ni antaa mennä. Täällä on tullu vähän kritiikkiä noista. Ominaisuuksia ilmestyy, ehkä toimii ehkä ei, ja saattaa hävitä. En minä tiedä minkälaisia herokoodareita siellä on töissä mutta välillä vaikuttaa että vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee. Ja juttujen perusteella välillä kumpikaan käsi ei tiedä mitä tekee.
AAutomotive taas toisaalta toiminut Volvossa mukavan leppoisasti. Päivittyy verkon kautta ja takkatulenkin saa näkymään nykyäänTaitaa nuo Googlen koodarit viedä kuin märkää rättiä näitä Teslan vastaavia.
Koska vikahan ei voi olla siinä Teslassa? Softakehityksen kuninkaassa.
Volvossa on mukavaa kun auto seuraa edellä menevää. Ei ole päivityksissä "hajonnut". Vaikuttaa niin raskaalta tuo teslailu.
Eiköhän tuo isoin vitutus ole FSD. On kyllä semmoista valheellista mainontaa etten muuta muista. Ehkä Maskun sohvat?
Ei vaan voi mainostaa Full Self Drivia jos vehje ei siihen kykene.
Mielestäni menee tänne jonnekkin, kun kaikki viestit ton tommoisia: Trollaus, flametus, provosoiminen, saarnaaminen, keskustelun häiritseminen
Edelleenkään kukaan ei puhu eriävistä mielipiteistä. Jos et kestä tätä keskustelua niin ole hyvä ja poistu itse tästä langasta tai koko keskustelupalstasta, siitä vaan. Vaan siitä, että ainakin nämä kolme henkilöä eivät suolla tuonne ketjuun muuta kuin ylle kopioitua materiaalia, koko ajan samanlaista, kuukaudesta ja päivästä toiseen. Vain negatiivistä omaa mielipidettä ja paskaksi spekulointia.Tuota volvomiestähän Sampsa taisi jo tuossa ketjussa ohjeistaa, mutta muuten kyllä edelleen mun silmään näyttää normaalilta keskustelulta - ilmeisesti myös ylläpidon, kun siinä ketjussa selvästi ovat käyneet, eivätkä noihin viesteihin puuttuneet.
Jos tosiaan ei kestä eriäviä mielipiteitä (kuten ilmeisesti minun kohdalla kävi, kun piti turhanpäiten ylläpitoa raportilla kuormittaa), niin ehkä keskustelupalsta on väärä paikka viettää aikaa..
Tämä on toimiva, mutta tekee keskustelusta tosi katkonaisen luettavan, kun lähes joka toinen viesti on joltain näiltä kolmelta jonka on estänyt.
Ignoressa ne on ollutkin aina, mutta haluaisin muutoksen siihen, millaisessa ilmapiirissä tämän foorumin Tesla-lanka on. Siinä mielessä olen tosiaan tässä vähän jumissa. Tämän pitäisi olla tämän maan teknologiafoorumi ja suurimassa äänessä on kolme henkilö mm. ei Teslan omistavia valittajia ja joku jolla on vanha rikkinäinen Tesla jota ei kuulemma saa kuntoon. Muut on häipyneet.Tähän vaan semmoinen, että jos niillä kolmella ei ole mitään sanottavaa ja ovat negatiivista puppua suoltavia, niinkuin sanot - niin niiden viestejä ei tarvitse lukea, koska eivät tuo järkevää sisältöä ketjuun. Nyt taidat olla jumissa siinä, että sinun on puolustettava Teslan brändiä näiltä negaajilta, ja pääsisit helpommalla, kun vaan laittaisit sinua ärsyttävät ihmiset ignoreen ja et reagoisi heidän viesteihinsä. Tämä toimii itsellä ja harvoin niiltä pahimmilta vänkääjiltä tulee mitään lukemisen arvoista, niin en koe jääväni mistään paitsi (tämä siis yleisesti foorumikeskustelusta).
Miksi taytyy tuollaista spekuluida? Se negatiivinen julistaminen on vaan jatkuvaa nollapostaamista siella ketjussa ja ei se ketjulle hyvaa etta sielta joutuu ignoaramaan kirjoittajia jotka kirjoittavat usein.Nyt taidat olla jumissa siinä, että sinun on puolustettava Teslan brändiä näiltä negaajilta, j
No jaa, samalla tavalla nollatasoa on kaikenlainen perusteeton hehkutuskin. Sellainen menee juuri sinne fanituksen puolelle. Järkevä keskustelu on jossakin näiden ääripäiden välimaastossa.Miksi taytyy tuollaista spekuluida? Se negatiivinen julistaminen on vaan jatkuvaa nollapostaamista siella ketjussa ja ei se ketjulle hyvaa etta sielta joutuu ignoaramaan kirjoittajia jotka kirjoittavat usein.
No jaa, samalla tavalla nollatasoa on kaikenlainen perusteeton hehkutuskin. Sellainen menee juuri sinne fanituksen puolelle. Järkevä keskustelu on jossakin näiden ääripäiden välimaastossa.
Eivät nuo tänne kilotavarana juuri postatut esimerkit mitään rakentavan keskustelun kimaroita olleet, mutta ei noissa toisaalta ole mitään kovin väärääkään. Vikaa saattaa olla myös ärsyyntyjässä.
Jep, mutta jos ilmoittaa jatkuvasti että jokin ei toimi, pitäisikö olla jokin lähde sille? Kuka tuollaiseen jaksaa koko ajan puuttua? Jolloin joka sivulla on se 1-2 kommenttia samalta höhöilijältä että no se on paska eikä toimi.Sepä se. Jos se FSD on edelleen puutteellinen ja tulee haamujarrutuksia yms. niin kyseisellä faktalla voi vastata hehkutuksiin niin halutessaan niin kauan kuin ne ongelmat on korjattu. Samalla tavalla muissa autoketjuissa aina kuitataan että vaggineen dsg on roskaa aina kun joku kertoo hankkineensa kyseisen konsernin auton tai suunnittelee sitä.
@AAtte Kun käyt nuo läpi niin huomaat että nuo kaikki ovat liittyneet aiheeseen, että siinä käsiteltyihin tilanteisiin.
Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista mitä annetaan ymmärtää. Tuntuu vähän samalta kuin Tesla Club Suomen ryhmät. Pahaa ei saa sanoa ja jos sanoo se poistetaan.
Tuossa on toinen kiva ketju. yli 80% ajasta menee samoista asoista vankaamiseen,Mää en oo ikinä ennen missään foorumilla tai ketjussa tavannu tämmöisiä keskustelijoita, kuin tässä iotechin teslalangassa. En ymmärrä motivaatiota lytätä jatkuvasti ilman perusteita.
Olen kyllä lukenut mutta lukenut myös ne edelliset viestit joiden perään olen vastannut näillä kommenteillani, jotka ovat juurikin liittyneet aiheeseen.Jos tästä ei mitään muuta käteen jää, niin lue edes nuo omat kommenttisi kerran läpi ja mieti sitä kokonaisvaikutustasi siihen ketjuun. Ehkä saatan joskus vastata myös sinulle siellä sitten jos et aina lähde valitusnäkökulmasta liikkeelle.
Viittasin ensimmäisessä viestissäni negatiivisiin kommentteihin, koska olit itse tehnyt päivällä raportteja, joiden perusteluna oli negatiiviset kommentit, ja sen jälkeen toit asian tähän ketjuun, myös negatiiviset viestit mainiten.No nyt noita mun linkkaamia keskusteluja poistettiin ainakin Kvarkki:n osalta, en voi edes mitenkään viitata tässä keskusteluihin todisteeksi. Millähän logiikalla Tegen ja Ggoljatin viestit sitten saa jäädä? Se on vaan kaikkien uskottava ettei siellä ole mitään nähtävää. Sori vaan @Timo 2
Luottamus ainakin meni foorumin ylläpitoon tässä avauksessa. Ylläpidon Juha vielä kehtasi tykätä henkilön (kaiutium) viestistä joka tuli haastamaan turhaa riitaa moderaattorien palauteketjussa. Ja lähti ensin vastaamaan viestiini alentavalla oletuksella, kuin olisin halunnut estää negan puhumisen Teslasta. Ja antoi vielä huomautuksen perään täysin valideista kommenttien lainauksesta tähän. Häntä vaan sattui jostain syystä ärsyttämään tämä avaus ilmeisesti ja tämä oli lopputulos, vai mitä sanoo @Juha Kokkonen Miten meni omasta mielestä? Annetaan palautteen antajalle huomautus ja poistellaan sen viestejä niin tulee hyvä? Kuten ehkä huomasit, en ole ihan ainoa jota täällä tuo ketju haittaa.
Siinä keskustelussa on semmoinen painike, kuin "Raportoi". Siitä kun klikkaa ja perustelee raportoinnin niin asia etenee paremmin kuin täällä sääntöketjussa kirjoittamalla.
Kannattaa olla varovainen sen raportointipainikkeen kanssa. Minä sain varoituksen kun raportoin noin 5 viestiä peräkkäin. Oli kuulemma ylläpidon häirintää ja raportoinnin väärinkäyttöä. En löytänyt tästä kyllä mitään säännöistä, eli en ymmärrä mitä olen tehnyt väärin, eikä kukaan ole sitä minulle selittänyt. Kyllähän @Sampsa toki voi heitellä varoituksia miten tykkää halutessaan, vaikka siitä ei säännöissä lue, eikä viitsi edes kertoa että mistä se johtui. Se ei anna kauhean tasapainoista kuvaa ylläpidon toiminnasta.
Ei varmasti tullut varoitusta raporttien määrästä. Raporttien laatu sen sijaan on saattanu olla syynä.Kannattaa olla varovainen sen raportointipainikkeen kanssa. Minä sain varoituksen kun raportoin noin 5 viestiä peräkkäin. Oli kuulemma ylläpidon häirintää ja raportoinnin väärinkäyttöä. En löytänyt tästä kyllä mitään säännöistä, eli en ymmärrä mitä olen tehnyt väärin, eikä kukaan ole sitä minulle selittänyt. Kyllähän @Sampsa toki voi heitellä varoituksia miten tykkää halutessaan, vaikka siitä ei säännöissä lue, eikä viitsi edes kertoa että mistä se johtui. Se ei anna kauhean tasapainoista kuvaa ylläpidon toiminnasta.
Toisin sanoen, on olemassa joku salainen raja missä ajassa saa raportoida x määrän viestejä. Ja ilmeisesti tyyliin 1-2min/5 viestiä ylittää sen. Onkohan raja lineaarinen, eli 20s sisällä ei saa raportoida edes kahta? Joka tapauksessa vaarallinen nappi on!
Joo, kyllähän nämä moderoinnin puutteet ovat aika selkeitä täällä ja vähitellen tulee selväksi että linja on tarkoituksella se mikä se on. Isojen kansainvälisten somejen lisäksi Ylilauta (onhan täälläkin tietysti tuollekin vastineensa Räbän muodossa) on viime aikoina lähinnä ollut näissä asioissa esillä, ehkä ne muut on sitten sen ansiosta suojassa tai sitten ruuvi jossain vaiheessa kiristyy kaikille yleisesti kun ei vapaaehtoisesti homma toimi... Resurssipulaankaan ei ihan samalla tavalla voi tässä vedota kuin jossain satojen miljoonien käyttäjien systeemeissä.Juu, olen jo varoituksen saanut ja ei sinällään haittaa, koska olenkin jo nähnyt mitä tämän alustan sisältö on ja mikä se suuntaus on.En koe, että tästä mitään lisäarvoa saisi on keskustelu sitä tasoa, että osaan itsekin lähteä.
Tuntuu, että saisivat rakentaa filtteroinnit tietyille sanoille, että osaisivat tarkistaa jo etukäteen onko jokin viesti esim. vihapuhetta. Nettialustoille on jonkinlaista sääntelyä jo nyt voimassa ja vastuu siitä on ylläpitäjällä.
Paha sanoa kun ei kerrota, kirjoitin lyhyen kuvauksen (yksi lause) joka raporttiin kuten normaalistikin. Missään ei ole ohjetta raportin tekemiseen, niin paha sellaiseenkaan vedota.Ei varmasti tullut varoitusta raporttien määrästä. Raporttien laatu sen sijaan on saattanu olla syynä.
Pro tip: Jos et tykkää jostain viestistä, se ei tarkoita että se olisi sääntöjen vastainen. Ei kannata raportoida vaan sen takia, että saisit eri mieltä olevat hiljennettyä.
En minä hyökkää ketään vastaan. Ilmoitin vain, miten raportointia ei kannata tehdä.Miksi hyökkäät agressiivisesti toista käyttäjää kohtaan, onko sulla kaikki ok?
Tästä kannattaa laittaa suoraan vaikka yksityisviestiä ko. moderaattorille ja kysellä lisätietoja.Sitenpä koen että minulle annettu varoitus on sääntöjen mukaan väärin annettu.
En minä hyökkää ketään vastaan. Ilmoitin vain, miten raportointia ei kannata tehdä.
Muutenkin kivaa olkiukkoilua kääntää keskustelu minuun, vaikka tasan tiedät että sinusta puhutaan.
Tästä kannattaa laittaa suoraan vaikka yksityisviestiä ko. moderaattorille ja kysellä lisätietoja.
Parempi että kirjoittavat kaikille tietoon salaiset rajansa. Et sinä voi neuvoa ketään raportoinnista, koska siihen ei ole ohjeita, etkä tiedä mitä raportoin. Toki oletit niin hienosti, että sisältöni oli sellainen, että nämä ihmiset ovat väärää mieltä, heidät on hiljennettävä.
"Ei kannata raportoida vaan sen takia, että saisit eri mieltä olevat hiljennettyä." <-Tämä on ihan suoraa vittuilua minua kohtaan. Olet väärässä tuossa asiassa, että olisin ketään yrittänyt hiljentää. "
En minä hyökkää ketään vastaan" <- joo selvä![]()
Kokkonen tuossa jo aiemmin sanoi, että raportoit viesteistä niin, että perusteena oli "negatiiviset kommentit". Eli näin:Onneksi en ole raportoinut ketään sen takia, että olisin asiasta eri mieltä, se olisi aika lapsellista. Pidä prootippisi vain itselläsi ja mene riitelemään jonkun muun kanssa.
"Negatiivisten viestien" raportointi on vain ja ainoastaan yritys hiljentää ne jotka ovat eri mieltä kanssasi.Viittasin ensimmäisessä viestissäni negatiivisiin kommentteihin, koska olit itse tehnyt päivällä raportteja, joiden perusteluna oli negatiiviset kommentit
Tuo on väärä johtopäätös. Et ole myöskään nähnyt raporttien sisältöä, joten kommenttisi niistä ovat täysin turhia.No kuule:
Kokkonen tuossa jo aiemmin sanoi, että raportoit viesteistä niin, että perusteena oli "negatiiviset kommentit".
Tuo on vain ja ainoastaan yritys hiljentää ne jotka ovat eri mieltä kanssasi.
Jos vinkin antaminen on sinusta riitelyä tai hyökkäys, pakko kysyä myös sinulta, onko kaikki ok? Muista myös, että riitelyyn tarvitaan kaksi, joten päätit sitten vaan osallistua riitelyyn.
Tästäkin Kokkonen sinua jo ohjeisti.
Ja jos ette kestä, ottakaa takkinne ja menkää ovesta ulos.Moderointi toimii pääsääntöisesti hyvin tällä palstalla. Koittakaa kestää.
En ole vihjaillut halustasi tehdä noin, saatika automaattisesti. Totesin, että noin olet kuitenkin toiminut, eli yrittänyt hiljentää eri mieltä olevat.Vihjailu halustani automaattisesti hiljentää kanssakeskustelijat on.
Mitkä puutteet ja mikä linja? Minä käytän foorumia melko aktiivisesti, enkä ole havainnut mainittavia puutteita moderoinnissa.Joo, kyllähän nämä moderoinnin puutteet ovat aika selkeitä täällä ja vähitellen tulee selväksi että linja on tarkoituksella se mikä se on.
Niin, no käytännössä en ole toiminut niin. Olkoot sitten vänkäystä, mun täytyy näköjään korjata jokainen huutelija joka tässä mun kanssa keskustelun haluaa aloittaa. Olen nostanut esille tuossa ketjussa sen, että siellä on henkilöitä, jotka puhuvat ainoastaan ja valtavalla tuotolla negatiivista. Niin paljon, että se mielestäni vaikuttaa koko ketjuun ja sen keskustelijoihin luoden jatkuvaa eripuraa ja vähentäen keskustelun laatua. Mun mielestä se ketju voisi toimia paremmin, jos jokainen hieman miettisi omaa päivittäistä sävyään.En ole vihjaillut halustasi tehdä noin, saatika automaattisesti. Totesin, että noin olet kuitenkin toiminut, eli yrittänyt hiljentää eri mieltä olevat.
Sekin on taas toinen juttu, oletko tehnyt niin tietoisesti vai et, enkä siihen otakaan kantaa. Annan esimerkin, jos se helpottaa:
Kompastun, ja törmään sinuun.
Kyllä, fakta on, että tulin sinua päin. Ei, en tehnyt sitä tarkoituksella, enkä halua töniä ketään.
Saatat tulkita tämänkin hyökkäyksenä, mutta sanon silti: nyt sun argumenttisi alkavat mennä sinne vänkäämisen puolelle, Sampsan tuntien se ei välttämättä ole hyvä asia jos vänkäät.
Kannattaa olla varovainen sen raportointipainikkeen kanssa. Minä sain varoituksen kun raportoin noin 5 viestiä peräkkäin. Oli kuulemma ylläpidon häirintää ja raportoinnin väärinkäyttöä.
Jatkakaa vaan seuraavien palautteen antajien kiusaamista. Se näyttää olevan tämän langan juttu.![]()