Lomautushan se olisi paras, mutta vaatii tosiaan yt-neuvottelut joiden vähimmäiskesto on 2 viikkoa. Toki jos käyttää kesäloman nyt heti ja toivoo että sen aikana tulisi yt:n tarve niin heti ilmoitus vapaaehtoisesta lomautuksista.
OT: Olen käsittänyt, että tuon keston saa lyhemmäksi, jos molemmat osapuolet tähän suostuvat. Täytyy katsoa, onko minulla julkinen esimerkki, hetki. Tiedän kuitenkin yhden tällaisen tapauksen.
edit: ei ole julkinen vielä, mutta tuossa on vaikka asiaan liittyvä PAM:in tiedote:
Uutishuone - Palvelualojen ammattiliitto PAM
Lue PAMin ajankohtaiset uutiset, blogikirjoitukset ja tiedotteet palvelualoilta. Seuraa työelämän ja työehtosopimusten tärkeimpiä muutoksia.
Lomautusilmoitusaika lyhenee
Lomautuksesta työnantajan on annettava työntekijälle ilmoitus. Lomautuksesta on nyt ilmoitettava työntekijälle 7 päivää (normaalisti 14) ennen sen alkamista.
Työpaikkakohtaisesti voidaan 23 §:n mukaisesti sopia, että ilmoitusaika on 3 päivää. Jos valittuna on luottamusmies, sovitaan asiasta hänen kanssaan.
Valitan, minulla olisi oikeakin esimerkki, mutta vaitiolovelvollisuus, jne.. Tämä koskee käsittääkseni myös muita liittoja, me ei olla PAM:in alla.
Viimeksi muokattu:
. Tuota kesti sen puolitoista viikkoa ja 2-3 päivää oli kohtuulievä kuume 37-38c. Nyt 4 päivää sitten päänsärky lähti ja ruokahalu alkoi toissapäivänä paranemaan. Kuivaa yskää oli enemmän tai vähemmän ja kurkkukipua. Tupakoin päivittäin ja varsinkin puolitoista kuukautta pessyt käsiä todella paljon ja käsidesiä aivan hysteerisesti. Samassa taloudessa asuvalla täysin samat oireet joka on ollut kontaktissa korona karantteenissa olleen kanssa (tällä oli oireita mutta ei testattu tuli laskettelasta ulkomailta). Pieni toive että olisi ollut coronaa mutta vahva veikkaus ihan tavallinen flunssa. Kuume nousee itselle erittäin harvoin varmaan kerran kymmeneen vuoteen. Muutenkin käsihygenia on hyvää oli vuoden aika mikä vain.