Tässä omaa tarinaa. Olen reilu 40v perusterve, en tupakoi ja paljon tulee urheiltua.
Työkaveri oli tullut maaliskuun alussa tirolista, mikä ei silloin epidemia-aluetta, ja ehti muutaman päivän olla töissä kunnes jäi saikulle.
Mulla alkoi su 8.3. vuotamaan jonkinverran kirkasta räkää vasemmasta sieraimesta, mutta seuraavana aamuna ei enää mitään. Ti&ke kutinaa kurkussa, kevyttä yskää ja aamulla normaalia löysempää ulostetta. Sitten saatiinkin töihin tieto että tuolla työkaverilla todettu korona -> etätöihin.
Torstaina alkoi sormien niveliä ja päätä pikkasen särkemään ja vähän normaalia väsyneempi olo, mutta ihan työkykyinen. Luulin että jotain pientä flunssaa. Pe iltaa kohti alkoi jo tuntua että olo lähes normaali, mutta iltasafkan jälkeen kun aloin varmuuden lääkitsemään kurkkua savuviskillä, niin huomasin että en maista enkä haista mitään. Lauantaina olo meni väsynemmäksi, hengitys vähän raskaammaksi ja illalla pientä lämpöä. Aamulla hengitys ja olo tuntuikin jo aika normaalilta pientä yskää ja ylähengitysteiden tukkoisuutta lukuunottamatta. Räkää ei valunut yhtään. Ja noilla oireilla käytännössä koko seuraava viikko ja pystyin aika normaalisti tehdä etätöitä, yleisolo pääosin hyvä.
Töissä tuo työkaveri oli nimennyt vajaa kymmenen hlöä ketä omasta mielestään oli altistanut töissä ollessaan ja kaikki oli testeissä negatiivisia. Minä en ollut listoilla enkä siis päässyt testeihin.
Maku- ja hajuaisti oli lopulta _täysin_ nollissa 9 päivää ja siitä alkoi päivä kerrallaan maistamaan ja haistamaan paremmin. Nyt alkaa aistit olla jo lähes normaalit, että yli viikko meni tossa aistien asteittaisessa palautumisessa. Aika helpottunut olo kun palautuivat. Viikon kohdilla alkoi jo ahdistamaan että palautuuko ollenkaan.
Jännä fiilis myös kun tein nenähuuhtelua, jos se nyt olisi auttanut johokin, niin en myöskään tuntenut yhtään tota huuhtelua nenärööreissä, kunnes vasta sitten kun alkoi aistit palautumaan, niin toimenpide alkoi tuntua epämiellyttävältä.
Jos tämä nyt koronaa oli, niin pääsin kyllä tosi helpolla, vaikka oireet kestivätkin yhteensä about kolme viikkoa. Ilman tota aistien menetystä olisi mennyt ihan perusflunssana.
Vaimolla oli tuona aikana vähän normaalia enemmän väsymystä ja pääkipua ja olo että onkohan tulossa kipeäksi, ei muuta. Teini-ikäisillä lapsilla ei mitään oireita. Vasta-ainetestejä odotellessa..