Onko siellä tullut kokemuksia niistä uusista Kiinan Model3:sta jossa on LFP akut? Olisi mielenkiintoista tietää miten ne toimii, kun kuulemma Tesla on 10v kaikkia edellä!Lukien Model 3 ryhmää, ei se sähköautoautuus aina sielläkään tunnu olevan. Unohdetaan ne Teslamaiset ominaisuudet viime päiviltä (käteen jäävät kahvanpalaset, ovet jäässä, katot nitisee, ..), niin siellä on hyvin paljon samoja ongelmia sähköautoiluun liittyen. Latauksen hyötysuhde pakkasilla 30% (70% menee lämmöksi, alkaa olemaan bensavehkeen tasoa hyötysuhde) kun käytetään 16A letkua, joten lataus on todella hidasta, range jää 150km paikkeille toisilla (eikä 440km) etc.
Tuo hidas lataus on muuten ärsyttävä ongelma pakkasilla, ei tulla lähtemään aamulla "täydellä tankilla". Nyt on 67% akkua ja 95% tavoite, ennuste on "24+ hours", eli ei mitään hajua. Klo 13 iskin laturiin, silloin oli vielä 50%, joten viidessä tunnissa 17%. Lähinnä taitaa harakoita lämmitellä tällä hetkellä 3kW teholla. 11kW laturi toki helpottaisi tätä ongelmaa.