Keskustelua hybridiautoista

Pienellä menee uusi Yaris testilenkillä, mutta kun taas joku pieni täyssähkis kuluttaa tuolla samalla testilenkillä kokonaisuudessaan sen noin 2kWh niin siihen verratuna taas tuntuu paljolta.
 
@Walla Suuremmassa kokoluokassa Corolla, C-HR ja miksei Camrykin on tosiaan vienyt ostajia Priukselta, mutta tähän mennessä Prius on silti vienyt ne syklikulutuksissa ja päästöissä. En minäkään sitä avaruusalusta harkinnut, hommasin siis Hyundain. :)

Jos miettii käytettyjen hybridien markkinoita niin kyllä tuo Uusi Yaris on vahva vaihtoehto vähän käytetylle suuremmalle Toyotan hybridille perus kauppakassiksi/kehonliikuttimeksi. Voisin harkita vaihtavani Ioniqin jossain vaiheessa Yarikseen tai Yaris Crossiin nelivedolla, koska varustelu näyttää olevan jo ihan kattava + sähköinen neliveto olisi kiva lisä. Tähän mennessähän sitä on demottu käytännössä vain Priuksessa ja Rav4:ssä. Aika kummallista, jos/kun Yaris Cross saa sähköisen nelivedon ennen Corollaa tai C-HR:ää. Toki voi olla, että Cross malli hinnoitellaan selkeästi kalliimmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Olen aina ollut sitä mieltä että noi itselataavat ovat vähän turhia, mutta jos tosiaan 23km lenkistä pääsee 16km sähköllä niin aika hyvin kyllä. En ehtinyt vielä katsoa videota, mutta lieneekö tuo kuitenkaan ihan koko totuus? Ja pääseekö kaupunki ajossa aina noin pienellä kulutuksella, vai onko tuo sitten äärimmäisen optimoinnin tulos?

Nähdäkseni tuossa ajettiin vuorilta/kukkuloilta alas kaupungin keskustaan eli kulutusmittauksena tuo on ihan turha. Pieniin kolmosella alkaviin lukuihin on varmaan ihan mahdollista päästä kaupungissa järkevästi mitattuna ja muutenkin uusi Yaris vaikuttaa ihan hyvältä.
 
Pienellä menee uusi Yaris testilenkillä, mutta kun taas joku pieni täyssähkis kuluttaa tuolla samalla testilenkillä kokonaisuudessaan sen noin 2kWh niin siihen verratuna taas tuntuu paljolta.
Jos noin haluat vertailla, niin vaihdetaanpa reiluuden nimissä myös Yariksen luku testilenkin kokonaiskulutukseen, jolloin saadaan 0,64 l vs. 2 kWh. (23 km * 2,8 l / 100 km = 0,64 l)

Yariksen bensat maksoivat noin 0,90 € (jos 1,4 €/l). Sähköauton 2 kWh maksaisi kotona ladaten noin 0,19-0,30 €, eli noin neljäsosan Yariksen energiakuluista.

Jos pieni sähköauto kuluttaisi 2 kWh samalla 23 km:n lenkillä, niin se vastaisi energiana noin 1 l/100 km bensankulutusta, eli noin kolmasosaa Yariksen energiankulutuksesta. (Bensiinissä energiaa 9 kWh/l)


Kyseinen testivideo ei ole kovin vertailukelpoinen, koska reitin alun ja lopun korkeuserosta ei ollut tietoa ja kulutuslukemat näyttivät olevan ajotietokoneesta peräisin. En kuitenkaan hetkeäkään epäile, etteikö uusi Yaris olisi markkinoiden pienikulutuksisin ei-ladattava hybridi. Hattu päästä.
 
Aika kallis tuo Yaris on paremmilla varustetasoilla, siellä 25-26te luokassa. Ei montaa tonnia tarvi laittaa että saa jo uutta sähköautoa tai selvästi isompaa plugin-hybridiä. E-Up kolmikkoa saa 5 tonnia halvemmalla, niissä toki ei kummoinen varustetaso, mutta kokoluokka melkein sama kuin Yariksella ja "polttoainekulut" paljon pienemmät kun Yariksessa.
 
Jos noin haluat vertailla, niin vaihdetaanpa reiluuden nimissä myös Yariksen luku testilenkin kokonaiskulutukseen, jolloin saadaan 0,64 l vs. 2 kWh. (23 km * 2,8 l / 100 km = 0,64 l)

Yariksen bensat maksoivat noin 0,90 € (jos 1,4 €/l). Sähköauton 2 kWh maksaisi kotona ladaten noin 0,19-0,30 €, eli noin neljäsosan Yariksen energiakuluista.

Jos pieni sähköauto kuluttaisi 2 kWh samalla 23 km:n lenkillä, niin se vastaisi energiana noin 1 l/100 km bensankulutusta, eli noin kolmasosaa Yariksen energiankulutuksesta. (Bensiinissä energiaa 9 kWh/l)


Kyseinen testivideo ei ole kovin vertailukelpoinen, koska reitin alun ja lopun korkeuserosta ei ollut tietoa ja kulutuslukemat näyttivät olevan ajotietokoneesta peräisin. En kuitenkaan hetkeäkään epäile, etteikö uusi Yaris olisi markkinoiden pienikulutuksisin ei-ladattava hybridi. Hattu päästä.
Helposti Miillä pääsisi tuolla lenkillä 9kwh/100km lukemiin. Itsellä ollut keskikulutus 3500km aikana 12.4kWh/100km
 
Aika kallis tuo Yaris on paremmilla varustetasoilla, siellä 25-26te luokassa. Ei montaa tonnia tarvi laittaa että saa jo uutta sähköautoa tai selvästi isompaa plugin-hybridiä. E-Up kolmikkoa saa 5 tonnia halvemmalla, niissä toki ei kummoinen varustetaso, mutta kokoluokka melkein sama kuin Yariksella ja "polttoainekulut" paljon pienemmät kun Yariksessa.
Eikös tuohon hintaan saa Seat Leon plugarin?
 
Aika kallis tuo Yaris on paremmilla varustetasoilla, siellä 25-26te luokassa. Ei montaa tonnia tarvi laittaa että saa jo uutta sähköautoa tai selvästi isompaa plugin-hybridiä. E-Up kolmikkoa saa 5 tonnia halvemmalla, niissä toki ei kummoinen varustetaso, mutta kokoluokka melkein sama kuin Yariksella ja "polttoainekulut" paljon pienemmät kun Yariksessa.
Ootko katsonut noita vagin varusteita? Kommenttisi kuulostaa hieman oudolta, löytyy kuitenkin lämmitettävä tuulilasi, ennakkolämmitys&jäähdytys... Ulkoasu on karu, mutta en mä varusteista oikein keksi mitään oleellista puuttuvan.
 
Ensin pitää keksiä mitä ominaisuuksia tarvit ennenkuin mitään voi suositella. Noista kumpikaan ei mahda olla järkevä vaihtoehto.

Tarvitko (älykästä) säätöä latausvirralle? Tarvitko etäohjausta/seurantaa/energiamittausta? Merkitseekö laitteen ulkonäkö? Noissa yksinkertaisissa virran säätö on dip-kytkimillä, eli käytännössä aseta kerran ja sitten se on siinä. Lataus lähtee käyntiin heti kun piuhat kytkee kiinni. Schneiderissä näyttää olevan karkea latausajankohdan säätö, mutta en maksaisi siitä noin paljon ekstraa. Jos tuollainen tyhmä latauslaite riittää, niin osta halvin semmoinen minkä ulkonäkö sattuu sopimaan silmään.

Sitten taas jos tarvii etäohjausta ja kuormanjakoa, niin valinta menee vaikeammaksi. Tee-se-itse-henkilölle helppo valinta on go-eCharger HOME , jossa on avoin API, mutta lisäksi valmis kännykkäsovelluskin latauksen hallintaan. Hintaa on 700 e, mutta lisäksi tarvit type 2 -johdon, kun kiinteää mukaan ei tule ja joillekin tuon purkin ulkonäkö tuntuu olevan kynnyskysymys.
Ei haittaa yhtään avoin api, ja näyttäisi olevan jonkinlainen hass.io-integraatiokin tälle.

Kuormanjako voisi olla jees. Talo lämpiää sähköllä ja boileri lähtee heti yösähkösykäyksestä käyntiin. Samaan aikaan tietty talvipakkasilla muutakin lämmitystä käynnissä. Käsittääkseni kuormanjako noissa monissa vaatisi sopivanlaisen paluupiuhan mittarille (kai. en kovin syvällisesti asiaa tunne), mutta tähän tyyliin etäohjattava voisi myös olla hyvä ratkaisu. Voisi ajastaa lataamaan vasta esim puolenyön jälkeen. Mua ei tuon laitteen ulkonäkö häiritse, vaikka onhan se kieltämättä vähän lelun näköinen. Ei välttis huono juttu tuokaan, että on irrotettava ja mukaan otettava. Toisaalta en kyllä keksi, mikä se paikka olisi, mihin ottaisin tuon mukaan kolmivaihelatauksen varalta.

Onko tällaisia kännykkäsovelluksella ohjattavia muita?
 
Nähdäkseni tuossa ajettiin vuorilta/kukkuloilta alas kaupungin keskustaan eli kulutusmittauksena tuo on ihan turha. Pieniin kolmosella alkaviin lukuihin on varmaan ihan mahdollista päästä kaupungissa järkevästi mitattuna ja muutenkin uusi Yaris vaikuttaa ihan hyvältä.
No juu totta. Jos ajaa vuorelta alas niin varmaan voisi päästä siihen että energia lisääntyy ajon aikana. Toiseen suuntaan sitten menenkin jo ihan toisella tavalla bensaa.
 
Eiköhän tuon Enyaqin karvalakein pikkuakullinen lähde sieltä 55ke ylöspäin. Ihmettelen kyllä jos tulee maltillesempaa hinnoittelua.
 
Whatcarissa veikkaus 40k puntaa eli 45k euroissa. Škoda on yleensä halvempi kuin vastaava Volkkari vai mitä?
 
Eiköhän tuon Enyaqin karvalakein pikkuakullinen lähde sieltä 55ke ylöspäin. Ihmettelen kyllä jos tulee maltillesempaa hinnoittelua.

Pienin akkuhan on hieman pienempi (52kWh netto) kuin alkaen 40ke maksavan ID3:n (58kWh netto). En pidä mitenkään mahdollisena että Skoda maksaisi 15k€ enemmän kuin VW isommalla akulla. Whatcarin veikkaus lienee aika lähellä totuutta, mutta huomenna nähdään. Odottelen kyllä suurella mielenkiinnolla.
 
Sain korvanappiini tiedon että päälle 40k lähtöhinnat ja tukiaisten kanssa alkamaan 3:lla alkavalla luvulla.
 
Range jää kesyksi, tuo 82kw akku voi mennä joku 400km todellista kesällä jos hyvin käy.

Hyvin korealaiset osaa sitten suunnitella sähköauton kun saman kokoluokan 64kw akulla range on 450km.

Sähköautolle talvi ei ole se pahin rangea tiputtava olosuhde vaan kunnon loska+ kova vastatuuli on pahempi.
 
Hyvin korealaiset osaa sitten suunnitella sähköauton kun saman kokoluokan 64kw akulla range on 450km.

Sähköautolle talvi ei ole se pahin rangea tiputtava olosuhde vaan kunnon loska+ kova vastatuuli on pahempi.
Eikö kunnon talvi ole pahempi. -20 asteessa range tippuu 30-40%, kun hyttiä ja akkua joutuu lämmittämään. Ilman tiheys myös kasvaa mitä kylmempi on, jolloin ilmanvastus siis kasvaa.
 
Eikö kunnon talvi ole pahempi. -20 asteessa range tippuu 30-40%, kun hyttiä ja akkua joutuu lämmittämään.
Hytin lämmitys kirpaisee eniten alkumatkasta, kun auto on jo lämmin, niin lämmitykseen ei enää mene niin paljoa. Toki jos lyhyitä pätkiä kaupungissa ja auto jäähtyy joka välissä niin kulutuslukemat on aika hurjia.

Mutta näin ensimmäisen vuoden perusteella moottoritie on eniten myrkkyä rangelle. Talvinopeusrajoitukset 120->100 kompensoi paljon pakkasen viemää rangea.
 
Hyvin korealaiset osaa sitten suunnitella sähköauton kun saman kokoluokan 64kw akulla range on 450km.

Sähköautolle talvi ei ole se pahin rangea tiputtava olosuhde vaan kunnon loska+ kova vastatuuli on pahempi.
Näyttää tuo skoda vain paljon isommalta.

Juu, kyl tuo keli homma on tiedossa. Teslailen täällä Kuusamossa.
Töissä pitäny monesti sanoa et pakkanen ei ole se pahin peikko vaan auraamaton tie.
Paras komentti että lähteekö se käyntiin jos akku on jäässä. :/
 
Pienin akkuhan on hieman pienempi (52kWh netto) kuin alkaen 40ke maksavan ID3:n (58kWh netto). En pidä mitenkään mahdollisena että Skoda maksaisi 15k€ enemmän kuin VW isommalla akulla. Whatcarin veikkaus lienee aika lähellä totuutta, mutta huomenna nähdään. Odottelen kyllä suurella mielenkiinnolla.
ID3 on kuitenkin ihan eri luokkaa oleva auto. Compact hatchia verrataan katumaasturiin. Toki juuri nyt katsoin, että tuosta Enyaqista on tulossa mopoversioita useampi eli on hyvinkin mahdollista alle 50k€ mallit, kun tulee se 150hp 52kWh akulla.
 
Tämä on ehkä se mikä pistää hieman miettimään että ostaako sen id.3 vai sittenkin vaan Teslan. Tuleekohan jälleenmyyntiarvot käyttäytymään näin myös lähivuosina? Teslan arvo laskee 10% 3 vuodessa ja muiden 40-60%?

 
Huh, mites olis pieni lähdekritiikki? Aikamoista tuubaa tuo juttu. Softaan ollaan autoissakin menossa, mutta ei se mikään ihmelääke ole ajettuihin kilometreihin ja ikään.
 
Huh, mites olis pieni lähdekritiikki? Aikamoista tuubaa tuo juttu. Softaan ollaan autoissakin menossa, mutta ei se mikään ihmelääke ole ajettuihin kilometreihin ja ikään.
Se %-merkki lopussa oli se lähdekritiikki. Onko sinulla jotain fakta lähdettä noille arvonalenemille eri automerkeillä/malleilla? Kiinnostaisi itseäkin.
 
Juuh. Miksi kukaan maksaisi kolme vuotta vanhasta M3:stä melkein uuden vastaavan hinnan? Täysin epäuskottava taulukko.

Ja mitä nyt esim. Nettiautosta katsoo kolme vuotta vanhoja Model S:iä, niin aika sama arvon pudotus niissä on ollut kuin vastaavan hintaisissa polttis-premiumeissa. Jotain pientä Tesla-lisää havaittavissa, mutta ei mitään kymmeniä prosentteja.
 
Tämä on ehkä se mikä pistää hieman miettimään että ostaako sen id.3 vai sittenkin vaan Teslan. Tuleekohan jälleenmyyntiarvot käyttäytymään näin myös lähivuosina? Teslan arvo laskee 10% 3 vuodessa ja muiden 40-60%?

Oli kyllä sellaista Teslan ylistyslaulua koko juttu ettei viittinyt edes lukea loppuun, mutta sen mitä luin niin osittain tuossa oli pointtia. Teslan tapa päivittää jo myytyjä autoja uusilla ominaisuuksilla varmasti auttaa pitämään jälleenmyyntiarvon ylhäällä. Mutta se mitä en ymmärrä on tuo artikkelin asenne että "Tesla ei vanhene". Vanheneehan se Teslankin rauta siinä missä muidenkin. Toki tiettyyn pisteeseen saakka vanhaa rautaa saa tekohengitettyä uudella softalla, ja varmaan jotain komponenttejakin voidaan vaihtaa (maksua vastaan?), mutta jossain vaiheessa se raja tulee vastaan kuitenkin. Varmaan ihmiset jotka haluaa ajaa uudella autolla haluaa ajaa uudella autolla Teslankin kanssa, ei se auto mekaanisesti uudeksi muutu uudella softalla. Kakssataa tonnia piereskelty auto on kakssataa tonnia piereskelty merkistä riippumatta, nitinöineen, natinoineen ja kuluvine mekaanisine osineen.

En toki voi puhua kenenkään muun puolesta, mutta itse en maksaisi 3 vuotta vanhasta Teslasta 90% uuden hinnasta sen enempää kuin mistään muustakaan autosta. Jos jälleenmyyntiarvot on noin yliarvostetut niin ostaisin mieluummin uuden. Etenkin kun Teslalla on 4v/80 000 km takuu (siis muilla osilla kuin moottorilla ja voimansiirrolla), niin kaikki kuluvien osien korjaukset jää aika pitkälti itse maksettaviksi kun nuo ensimmäiset suht huolettomat 4v/80tkm on ajeltu.

Ehkä tämä käytettyjen Teslojen yliarvostus markkinoilla johtuu vielä tässä vaiheessa vaihtoehtojen puutteesta. Tesla oli ensimmäinen vakavasti otettava sähköauto markkinoilla, ja saatavuus oli vieläpä hyvin rajoitettua alkuvaiheessa. Tällöin on luonnollista, että käytettyjäkin myydään pienellä arvonalenemalla. Nyt taas kun markkinoille tulee enemmän vaihtoehtoja tarjona lisääntyy useissa hintaluokissa niin Teslojenkin hinnat käytettynä alkaa tippua normaalimmalle tasolle.
 
Se %-merkki lopussa oli se lähdekritiikki. Onko sinulla jotain fakta lähdettä noille arvonalenemille eri automerkeillä/malleilla? Kiinnostaisi itseäkin.
Voin mä sulle jonkun taulukon tekaista, jossa verrataan taksimersujen arvonalenemaa eläkeläisparien su-kirkko tojotoihin. Uskottavuus ja tulosten vertailukelpoisuus tasan samaa luokkaa kuin tuossa. Arvonalenema-taulukko ilman minkäännäköistä km-tietoa :facepalm:
 
On tosiaan aika selektiivinen taulukko kun häviävälle puolelle valittu selkeästi skaalan heikommasta päästä löytyviä, kun keskimääräinen VIIDEN vuoden arvonalenema on tuon taulukon "parhaan" non-teslan luokkaa.


Tuollakin mainitaan että M3 arvonaleneman vähäisyys johtuu lähinnä rajoitetusta saatavuudesta joka pitää hinnat korkeammalla, muut Teslat häviävät pick-upeillekin.
 
Sama se on arvonaleneman suhteen tuolla VAG-tripletillä (e-Up, Mii, Citigo). Hinnat on käytettynä selvästi korkeampia kuin uuden auton. Ihan vaan sen takia kun uusia autoja ei saa.
 
Kai sitä saa pyytää mitä vaan, mutta maksaisiko joku käytetystä autosta enemmän kuin uudesta vaikka kyse olisi Teslasta tai koko maailman parhaasta ja halutuimmasta autosta eli Skoda Mii:stä?
 
Oli kyllä sellaista Teslan ylistyslaulua koko juttu ettei viittinyt edes lukea loppuun, mutta sen mitä luin niin osittain tuossa oli pointtia. Teslan tapa päivittää jo myytyjä autoja uusilla ominaisuuksilla varmasti auttaa pitämään jälleenmyyntiarvon ylhäällä. Mutta se mitä en ymmärrä on tuo artikkelin asenne että "Tesla ei vanhene". Vanheneehan se Teslankin rauta siinä missä muidenkin. Toki tiettyyn pisteeseen saakka vanhaa rautaa saa tekohengitettyä uudella softalla, ja varmaan jotain komponenttejakin voidaan vaihtaa (maksua vastaan?), mutta jossain vaiheessa se raja tulee vastaan kuitenkin. Varmaan ihmiset jotka haluaa ajaa uudella autolla haluaa ajaa uudella autolla Teslankin kanssa, ei se auto mekaanisesti uudeksi muutu uudella softalla. Kakssataa tonnia piereskelty auto on kakssataa tonnia piereskelty merkistä riippumatta, nitinöineen, natinoineen ja kuluvine mekaanisine osineen.

En toki voi puhua kenenkään muun puolesta, mutta itse en maksaisi 3 vuotta vanhasta Teslasta 90% uuden hinnasta sen enempää kuin mistään muustakaan autosta. Jos jälleenmyyntiarvot on noin yliarvostetut niin ostaisin mieluummin uuden. Etenkin kun Teslalla on 4v/80 000 km takuu (siis muilla osilla kuin moottorilla ja voimansiirrolla), niin kaikki kuluvien osien korjaukset jää aika pitkälti itse maksettaviksi kun nuo ensimmäiset suht huolettomat 4v/80tkm on ajeltu.

Ehkä tämä käytettyjen Teslojen yliarvostus markkinoilla johtuu vielä tässä vaiheessa vaihtoehtojen puutteesta. Tesla oli ensimmäinen vakavasti otettava sähköauto markkinoilla, ja saatavuus oli vieläpä hyvin rajoitettua alkuvaiheessa. Tällöin on luonnollista, että käytettyjäkin myydään pienellä arvonalenemalla. Nyt taas kun markkinoille tulee enemmän vaihtoehtoja tarjona lisääntyy useissa hintaluokissa niin Teslojenkin hinnat käytettynä alkaa tippua normaalimmalle tasolle.

Jokseenkin samaa mieltä, mutta olihan tuolla toki pieni totuuden jyväkin kun vertaa noita arvon alenemia, että näyttää olevan hieman hitaampaa. Model 3:sta tosin ei voi vielä sanoa yhtään mitään, mitä sen arvonalenema on 3 vuoden kohdalla. Suomessa on pakko olla syynä juuri tuo tarjonnan puute ja näkee kuinka monet hakee Hollannista käytettyjä Tesloja. Joko Suomessa on liian kallista tai ei tarpeeksi tarjontaa käytettyjen markkinoilla, ja mielestäni se on nimenomaan näiden kahden asian yhteinen tulos ettei arvo ole vielä lähtenyt laskemaan.

Teslan takuuhan on kohtuullinen (4v/80 000 km) ja voimansiirto/akkutakuu (8v/160 000-240 000km) verraten moniin muihin kalliisiin merkkeihin. VAG:lla takuu on 2v/100 000 km. Yleisimmin nuo on jotain on 2-3 vuotta ja 100 000km suurimmalla osalla. Muutamat valmistajat kuten Mersu antaa 2v ilman km-rajaa. Valtaosalle toi Teslan 4v takuu on parempi kuin mitä 90% muista valmistajista antaa (edit. harvalla tulee kilometrejä riittävästi että tuolla olisi merkitystä). Akku- ja voimansiirtotakuuhan on aikalailla monilla samaa luokkaa kuin Teslalla.
 
4 vuotta ok, mutta toi 80 tkm on kyllä aika haistapaska. Moneen merkkiin saa viimeistään rahalla helposti 5/100 ja sitten on korealaiset... Sähköautoissa muuten aika järjetöntä, että ”moottorille” on oma takuunsa, mutta sitten vielä muussakin takuussa on km-raja (ja vielä alhainen). Luulis pelkkä aikaraja olevan ok.
 
4 vuotta ok, mutta toi 80 tkm on kyllä aika haistapaska. Moneen merkkiin saa viimeistään rahalla helposti 5/100 ja sitten on korealaiset... Sähköautoissa muuten aika järjetöntä, että ”moottorille” on oma takuunsa, mutta sitten vielä muussakin takuussa on km-raja (ja vielä alhainen). Luulis pelkkä aikaraja olevan ok.
Suojellaan firmaa koska jos ajat paljon, saadaan takuu pois nopeammin.
 
Jos ei ole tarjontaa niin hinnat tietty pysyy ylhäällä. Toisaalta noiden päivitysten varjopuoli on että ominaisuuksia voidaan ottaa pois. Mieleen tulee myös vanhemmat S:t ja kuristetut pikalataustehot, Bjornilla olikin just sopivasti uusi video aiheesta.

Ihan mielenkiinnosta vilkaisin paria yksitysleasing sivustoa ja ainakin ne hinnoittelee M3 aika kalliisti verrattuna muihin sähköautoihin. Esim XC40 ja Taycanin leasing hinnat näytti olevan suhteessa halvempia mitä M3:n (Tämä Nordean palvelusta katsottuna). ID.3:n leasing näytti kaikista hintavimmalta, samaa tasoa polttis Golffin kanssa. Vertasin näissä ovh hintaa leasing kauden hintaan.

Ainakaan nämä tarjoajat ei näyttäisi uskovan Teslan säilyttävän arvoaan muita paremmin. Mutta nähtäväksi jää.

Edit: Laitan vielä taulukon jonka kokosin, saa korjata jos näette virheitä. Hinnat katsoin 4v ja 60tkm vuokrakausille ja vertailun vuoksi pari suosittua perinteisempää mallia. En tiedä kiinnostaako muita :)
€/kkLeasing kokonaishintaOvhLeasing/Ovh
ID.3 526,00 € 25 248,00 € 37 984,95 €
66 %​
XC40 P8 745,00 € 35 760,00 € 62 592,66 €
57 %​
M3 817,00 € 39 216,00 € 59 990,00 €
65 %​
Taycan 4S 1 233,00 € 59 184,00 € 114 652,93 €
52 %​
Corolla 1.8 395,00 € 18 960,00 € 28 219,72 €
67 %​
Golf 1.5 eTSI 430,00 € 20 640,00 € 30 339,12 €
68 %​

Edit2: ID.3 leasing hinta oli ALD:n yksitysleasing sivustolta. Jäi nyt epäselväksi itselle että oliko leasing hinnassa jo huomioitu 2000€ tuki vai ei. Ovh hintaan laskin mukaan tuon tuen.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä muuten tuolla voimansiirrolla tarkalleen tarkoitetaan, kun siitä puhutaan takuun kohdalla? Esim Teslan sivuillakin puhutaan voimansiirtoyksiköstä. Olettaisin, että tarkoitetaan moottoria + invertteri, mutta onko jollakulla parempaa tietoa?
 
Mitä muuten tuolla voimansiirrolla tarkalleen tarkoitetaan, kun siitä puhutaan takuun kohdalla? Esim Teslan sivuillakin puhutaan voimansiirtoyksiköstä. Olettaisin, että tarkoitetaan moottoria + invertteri, mutta onko jollakulla parempaa tietoa?
Moottori konaisuutena ja akku. Siinä nuo omassa S mallissa. Sit jos menee esim joku vetoakseli niin ei toki ole takuun alainen vaikka voimaa siirtääkin.
 
Poistettu ihan väärään ryhmään kirjoitettu rantti.
 
Viimeksi muokattu:
Laitoinkin viestiä tänne V70 arkkupakastimen xenonin vaihdosta. Ei ollut niin hyvä tuuri että olisi umpion saanut suit & sait irti, tämä oli toki viimeinen vuosimalli jossa vaihto oli painajaismainen kulmantakaa-näpertely. Saadakseni työtilaa otin ilmanputsarin irti, käivi ilmi että edellinen omistaja oli rautalankapatentilla sen paikoilleen saanut rikottuaan kiinikkeet ensin. Nyhersin loputtoman kauan että sain sen irti. Varsinainen polttimo oli ihan hirveän hankala saada paikalleen, kokonaisuutta pitävä jousi oli kamalan kolmiulotteinen ja tiukka, jorma otsassa katselin maisemia ja käsi umpion sisällä väkersin sitä paikalleen. Tämän gyneologiharjoitteen jälkeen kasasin kaiken ja vot onnistui. Kone käyntiin ja vikavaloa ihmettelemään. Virhekoodien lukemisen jälkeen paljastui että olin häärätessäni saanut jonkun alipaineiletkun vuotamaan niitä siirrellessäni. Itkin vähän ja päätin että huomenna otan putsarin taas irti (jos en aja autoa sitä ennen Pikkukosken uimarannalta Vantaanjokeen)
Siis hetkinen, anteeksi "väärä numero" :hmm: :D
 
Skoda Enyaq vuotaneita virallisia kuvia:

skoda-enjyaq-gelekt-1-00001.jpg


skoda-enjyaq-gelekt-1-00002.jpg


skoda-enjyaq-gelekt-1-00003.jpg
 
Aika kallis tuo Yaris on paremmilla varustetasoilla, siellä 25-26te luokassa. Ei montaa tonnia tarvi laittaa että saa jo uutta sähköautoa tai selvästi isompaa plugin-hybridiä. E-Up kolmikkoa saa 5 tonnia halvemmalla, niissä toki ei kummoinen varustetaso, mutta kokoluokka melkein sama kuin Yariksella ja "polttoainekulut" paljon pienemmät kun Yariksessa.
Kävin kanssa koeajamassa uuden Toyota Yariksen ja ihan hyvältähän se vaikutti. Testilenkin kulutus oli 4.8l/100km ajotietokoneen mukaan. Mukaan mahtui myös vähän 100km/h ajonopeutta. Ehkä vähän turhan suuri rengasmelu ainakin 17" vanteilla. Esim Mii oli minusta melko huomattavasti hiljaisempi (kapeammat 16" renkaat).

Rengasmelu vaivasi myös Volvo XC40 hybridiä, kun siinäkin oli 19" renkaat. Pösön 2008 sähköauto pienemmillä vanteilla oli (tietysti) aavistuksen hiljaisempi. Pösö oli ihan ok ja iso auto, mutta hintaa en taida tietää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom