Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän tuossa taulukossa on, että 70% bonuksilla.Eiköhän ne ole ilman alennuksia olevia hintoja.
Mutta toisaalta taas Lähitapiola + Laajakasko 200e omavastuulla, bonarit 80%/70% on TM:llä kaikissa vertailuissa se mikä kirjataan, eli vertailusta toiseen on helpompi pysyä kärryllä eri autojen vakuutusten hintatasosta.Aika rohkeeta TM:ltä kysyä hinnat vain yhdeltä yhtiöltä ja laskea niiden pohjalta käyttökuluja, kun kuitenkin hajontaa hinnoissa on yhtiöiden väliltä etenkin harvinaisemmissa autoissa todella paljon. Jos ois vittiny nähdä vähän vaivaa tiedon oikeellisuuden kanssa niin olis kysynyt useammalta yhtiöltä referenssihinnat ja ilmoittanut hajonnat tai laskenu vaikka keskiarvon...
Jep. Taulukko vain tuli sillä aikaa kun kirjoitin viestiä.Kyllähän tuossa taulukossa on, että 70% bonuksilla.
Vapaaehtoisiin vakuutuksiin saa kyllä aina täydet bonarit.
Mutta toisaalta taas Lähitapiola + Laajakasko 200e omavastuulla, bonarit 80%/70% on TM:llä kaikissa vertailuissa se mikä kirjataan, eli vertailusta toiseen on helpompi pysyä kärryllä eri autojen vakuutusten hintatasosta.
Niin, ilman boooooonuksia puhuttais about 8k€ - 12k€ autovakuutuksesta / annumAikamoista, en ole alkuperäistä juttua nähnyt, mutta tuossa taulukossa lukee yli 2000e vakuutuksia 70% bonuksien kera. Melko huutonaurua lähti kun näin kuvan. Varmaan tarkoitus esittää vakuutusmaksu ilman bonuksia. Eiköhän tuon ymmärrä kuvasta, että käynyt ajatusvirhe toimittajalla.
Nettiautosta katsoin muutamaa sähköautoa ja koitinpa sitten saada kilpailuttajalla autovakuutuksen hintaa niihin, mutta eipä vaan sähköautoille tunnu löytyvän. Onkos kukaan muu kokeillut?
Anteeksi toisesta ketjusta tullut idea pikku letkautukselle, mutta nyt oli niin hyvä baitti että menen tähän. Sori siitä.Meillä nyt pohjantähti kaikilla herkuilla (toki talot ja vene myös siellä jne) tesla model s
Yep, iin asemaa ehkä tehdään paraaikaa. Ainakin tuore työmaa siellä.
Lähipiirissä on eräs tapaus, joka jätti Teslan hankkimatta, koska Varkaudessa ei ole vielä(kään) laturia. 5-tietä pitkin Helsinkiin ajo muuten liian kikkailua.Alkaa muuten vähitellen tuo Teslan SC verkosto näyttää Suomessakin aika hyvältä.
Kunhan Varkauden ja Ii asemat ovat valmiita, niin tyylin 3 lisälaturia Kajaaniin, Rovaniemelle ja Saariselälle ja verkosto alkaa olla Suomen tarpeisiin valmis.
Nettiautosta katsoin muutamaa sähköautoa ja koitinpa sitten saada kilpailuttajalla autovakuutuksen hintaa niihin, mutta eipä vaan sähköautoille tunnu löytyvän. Onkos kukaan muu kokeillut?
Omalle autolleni if näemmä antaa vain noin kaksi kertaa niin kalliin hinnan kuin tämänhetkinen yhtiö toisella vakuutuskaudella. Ensimmäisen kauden osalta ero oli vielä isompi. Kysyin silloinkin tarjouksen ifistä, ja se oli jopa vielä vähän koomisempi kuin nyt.Työnnä auton rekisterinumero ja omat tietosi suoraan vakuutusyhtiön nettilaskuriin, sillä lailla löytyi hinnat heti ainakin If:llä.
Joopj tuoltahan tulee hinnat. Kokeilin viime vuoden Zoella. Antoi liikenne ja kaskon yhteishintaan 736e. Nuo TM:n hinnat on ihna puutaheinää.Työnnä auton rekisterinumero ja omat tietosi suoraan vakuutusyhtiön nettilaskuriin, sillä lailla löytyi hinnat heti ainakin If:llä.
Olleet jo vuosia työn alla nuo Suomen tulossa olevat. Tiedä sitten mitä onko se Ii tulossa kun siihenkin oli FB kommenttia, että ollut vuosia samassa tilassa.Joku kommentoi aiemmin, että osa rakenteilla olevista on olleet tuolla jo vuosia. Pitäneekö paikkansa, en tiedä.
Pitää sinänsä paikkansa, että jotain "suunniteltuja" asemia on roikotettu listoilla vuosia, mutta edistystä on silti tullut paljon. 3v sitten asemia taisi olla Suomessa 1, joten siihen nähden edistystä on tapahtunut aika paljon.Joku kommentoi aiemmin, että osa rakenteilla olevista on olleet tuolla jo vuosia. Pitäneekö paikkansa, en tiedä.
En ehkä ihan hirveästi huutelisi plugarin ohjelmoinnista. Kaunis ajatus koko ajoneuvoluokan taustalla oli vähentääpäästöjäveroja.
En ehkä ihan hirveästi huutelisi plugarin ohjelmoinnista. Kaunis ajatus koko ajoneuvoluokan taustalla oli vähentää päästöjä.
Eipä tuo ohjelmointi mainittavasti päästöjä lisää niin kauan kun päivän/matkan aikana ajetaan kuitenkin akku tyhjäksi. Toki noista yhteistehoista kiinnostuminen saattaa viitata siihen ettei lyhyitäkään matkoja malteta mennä pure-moodilla, mutta sama tulee kyllä varmaan helposti ihan millä vaan Volvon plugarilla.
Kannattaa varmaan miettiä, että mitä ominaisuuksia sitä voisi nyt ja pidemmällä tähtäimellä haluta. Jos halua älylaturin jota voi esim. ohjata kotiautomaatiolla (vaikkapa jos unelmoit aurinkopaneeleista tai haluat vaan ajastaa lataukset sähkön hinnan perusteella), niin joudut hommaamaan pykälää fiksumman laturin.Olen ostamassa sähköautoa (e-Golf) ja latausasema kotiin kannattaa siis myös hankkia. Naapurilla moinen jo onkin ja hänen suosituksensa on tiedossa, mutta ajattelin täältä vielä asiantuntijoilta kysyä mielipiteitä ja faktoja.
11kW asema taitaa olla suurin mitä saa ilman suurempia sähkötöitä ja isompia pääsulakkeita omakotitaloon. Mitä muuta latausasemassa pitäisi ottaa huomioon? Tuli vastaan esim. tämä Helenin mainos. Onko tämä mielekäs laite? Netraudassa sen sijaan on 11kW laitteita hintaluokassa 900e (Ensto) ja 1500e (Schneider). Onko Schneiderit tuon 600e parempia?
Sori, jos on usein kysytty kysymys, mutta tässä nyt oli 278 sivua ketjussa
Osta telewell firman 3 vaihe laturi. Tulee voimavirtaan esim kiinni ja type kaksi liitin.Olen ostamassa sähköautoa (e-Golf) ja latausasema kotiin kannattaa siis myös hankkia. Naapurilla moinen jo onkin ja hänen suosituksensa on tiedossa, mutta ajattelin täältä vielä asiantuntijoilta kysyä mielipiteitä ja faktoja.
11kW asema taitaa olla suurin mitä saa ilman suurempia sähkötöitä ja isompia pääsulakkeita omakotitaloon. Mitä muuta latausasemassa pitäisi ottaa huomioon? Tuli vastaan esim. tämä Helenin mainos. Onko tämä mielekäs laite? Netraudassa sen sijaan on 11kW laitteita hintaluokassa 900e (Ensto) ja 1500e (Schneider). Onko Schneiderit tuon 600e parempia?
Sori, jos on usein kysytty kysymys, mutta tässä nyt oli 278 sivua ketjussa
Jos halua älylaturin jota voi esim. ohjata kotiautomaatiolla (vaikkapa jos unelmoit aurinkopaneeleista tai haluat vaan ajastaa lataukset sähkön hinnan perusteella), niin joudut hommaamaan pykälää fiksumman laturin
Paneelista kävi juuri joku firma antamassa tarjouksen, niin tätäkin tuli mietittyä. Auto olisi latauksessa yöllä, milloin aurinko paistaa vähän vähemmän kuin päivällä. Ei olisi paneeleista siihen hyötyä.Etusivu | Walle tuolla kotimainen vaihtoehto.
Älykkyyttä ja aurinkopaneeleita miettiessä kannattaa miettiä myös milloin auto on latauksessa (ja aurinkopaneelien suunta), eli pystyykö aurinkosähköä hyödyntämään.
Paneelista kävi juuri joku firma antamassa tarjouksen, niin tätäkin tuli mietittyä. Auto olisi latauksessa yöllä, milloin aurinko paistaa vähän vähemmän kuin päivällä. Ei olisi paneeleista siihen hyötyä.
Olen ostamassa sähköautoa (e-Golf) ja latausasema kotiin kannattaa siis myös hankkia. Naapurilla moinen jo onkin ja hänen suosituksensa on tiedossa, mutta ajattelin täältä vielä asiantuntijoilta kysyä mielipiteitä ja faktoja.
11kW asema taitaa olla suurin mitä saa ilman suurempia sähkötöitä ja isompia pääsulakkeita omakotitaloon. Mitä muuta latausasemassa pitäisi ottaa huomioon? Tuli vastaan esim. tämä Helenin mainos. Onko tämä mielekäs laite? Netraudassa sen sijaan on 11kW laitteita hintaluokassa 900e (Ensto) ja 1500e (Schneider). Onko Schneiderit tuon 600e parempia?
Sori, jos on usein kysytty kysymys, mutta tässä nyt oli 278 sivua ketjussa
Onko porukka käynyt koeajamassa tuota perusmallin Nissan Leafia? Hinta vaan vaikuttaa jo melko sopivalta.
"Nissan LEAF 40 kWh Visia täyssähköautojen hankintatuella * alk. Vain 27 490 €. Hinta ennen alennusta 32 770 €.
ETUSI YLI 5 000 €"
Nissan LEAF ostajan edut
www.nissan.fi
"Tarjous on voimassa yksityishenkilöille uusiin tilaus- ja kauppasopimuksiin 30.09.2020 asti."
Itse oon kolme sähköautoa koeajanut. BMW i3 joskus aikaisemmin ja Seat Mii sekä nyt Nissan Leaf. Nissan piti ärsyttävää inisevää ääntä, mutta sen sai onneksi napista pois päältä. Aika tilavalta näytti.
Selasin myös varustelistaa ja tosiaan ilman ilp:ä tuo hinnat alkaen malli ja samaa alennusta ei saa muihin malleihin.Mistä lie varastojen perukoilta nämä on kaivettu... Leafissa ajoasennon saaminen mieleiseksi voi olla joillekkin haastellista, kun ratissa ei ole syvyyssäätöä. Varusteista on karsittu ainakin ilmalämpöpumppu, joka sitten vaikuttaa varsinkin pidempää matkaa talvisaikaan ajavaan.
Uudesta Yariksesta alkanut tulla nyt pressivideoita. Ei vielä kuitenkaan 1001cars tapaista, missä paneuduttaisiin täysin kulutukseen. Ei nähtävästi saatu sähköistä nelivetoa tähän koppaan Euroopassa vaan se tulee kalliimman Yaris Cross mallin optiona. Myös uusi suomihinnasto löytyy Toyotan sivuilta, hybridi veroineen alkaen 21 tuhatta ja WLTP päästöt 87-98 g/km eli pääosassa malleista alle EU:n 95 g/km rajan itselataavalla hybridillä.
23 kilometrin kaupunkilenkillä keskikulutus 2.8l/100km, josta 16km täyssähköajoa. Aikalailla Prius menettänyt merkityksensä, kun entry level hybridillä päästään pienempiin lukemiin.
23 kilometrin kaupunkilenkillä keskikulutus 2.8l/100km, josta 16km täyssähköajoa. Aikalailla Prius menettänyt merkityksensä, kun entry level hybridillä päästään pienempiin lukemiin.
AIkalailla omallakin Auriksella pääsee taajamassa sen 50% sähköllä. Mutta noissa kannattaa huomioida se, että sähköllä menemiseksi lasketaan aina kun auto liikkuu ilman bensaa: kaikki jarrutukset, rullailut yms. Näin laskemalla menee "sähköllä" myös tavalliset autot missä syöttö katkeaa moottorijarrutuksissa.Olen aina ollut sitä mieltä että noi itselataavat ovat vähän turhia, mutta jos tosiaan 23km lenkistä pääsee 16km sähköllä niin aika hyvin kyllä. En ehtinyt vielä katsoa videota, mutta lieneekö tuo kuitenkaan ihan koko totuus? Ja pääseekö kaupunki ajossa aina noin pienellä kulutuksella, vai onko tuo sitten äärimmäisen optimoinnin tulos?
Löyty video vuodelta 2017 jossa priuksella kaupunkikulutus 3,3l/100km.Kertooko tarina, että paljonko Prius kuluttaa samalla lenkillä ja samoissa olosuhteissa?
11kW asema taitaa olla suurin mitä saa ilman suurempia sähkötöitä ja isompia pääsulakkeita omakotitaloon. Mitä muuta latausasemassa pitäisi ottaa huomioon? Tuli vastaan esim. tämä Helenin mainos. Onko tämä mielekäs laite? Netraudassa sen sijaan on 11kW laitteita hintaluokassa 900e (Ensto) ja 1500e (Schneider). Onko Schneiderit tuon 600e parempia?
No ei varmasti pääse aina samalla kulutuksella. Jos kiihdytät reilulla kaasun käytöllä niin polttis herää aina (koska muuten tehoista on vain murto-osa käytössä) ja jos hidastat nopeasti niin jarrut haaskaa energiaa lämmöksi ihan kuten peruspolttiksissakin. Kyllä se alle kolmen lukemiin pääseminen edellyttää varmasti myös hyvin taloudellista ajotapaa ja sitäkin ettei lämpötila ole kovasti pakkasella tai hillitön helle-paahde. WLTP low, joka vastaa lähinnä kaupunkiajoa, näyttäisi olevan tuolle 3,5 l/100km. Eli sanoisin että tuo 2,9 l/100km on jo jos ei äärimmäisen optimoinnin niin ainakin melko tarkaan huomioidun taloudellisen ajon tulos hyvissä olosuhteissa. Normaalin järkevästi ajellessa ollaan sitten tuolla WLPT lukujen suunnalla, ja vähemmän järkevästi ajellessa sitten yli.Olen aina ollut sitä mieltä että noi itselataavat ovat vähän turhia, mutta jos tosiaan 23km lenkistä pääsee 16km sähköllä niin aika hyvin kyllä. En ehtinyt vielä katsoa videota, mutta lieneekö tuo kuitenkaan ihan koko totuus? Ja pääseekö kaupunki ajossa aina noin pienellä kulutuksella, vai onko tuo sitten äärimmäisen optimoinnin tulos?
Aikalailla isommat autot menettänyt merkityksensä, kun pienemmillä päästään pienempiin/samoihin kulutuslukemiin?23 kilometrin kaupunkilenkillä keskikulutus 2.8l/100km, josta 16km täyssähköajoa. Aikalailla Prius menettänyt merkityksensä, kun entry level hybridillä päästään pienempiin lukemiin.