Jos tieto pitää paikkansa niin Outlander PHEV:iä ei kohta uutena enää ostella.
Lehtitieto: Mitsubishi lopettaa Outlanderin tuonnin Eurooppaan jo syyskuussa
Lehtitieto: Mitsubishi lopettaa Outlanderin tuonnin Eurooppaan jo syyskuussa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Viime kuussahan oli virallinen tieto mennyt jo Britannian jälleenmyyjille, että uusia malleja ei enää tuoda. Ilmeisesti samalla oli annettu ymmärtää, että koskee koko Eurooppaa. Ja tuskin olisivat edes vain lopettaneet pelkän Britannian myynnin, joten eiköhän tuo ole kohtuu varma lehtitieto.Jos tieto pitää paikkansa niin Outlander PHEV:iä ei kohta uutena enää ostella.
Lehtitieto: Mitsubishi lopettaa Outlanderin tuonnin Eurooppaan jo syyskuussa
Jos tieto pitää paikkansa niin Outlander PHEV:iä ei kohta uutena enää ostella.
Lehtitieto: Mitsubishi lopettaa Outlanderin tuonnin Eurooppaan jo syyskuussa
Juu, onhan se. 2012 ja facelift 2016 nykyiselle generaatiolle. Kuitenkin eniten myynyt plugari Euroopassa jo neljättä vuotta peräjälkeen. Onkohan eniten koskaan myynyt PHEV Euroopassa? Tuskin ne lypsylehmää lopettaa kokonaan, mutta hemaa kompaten voi ilmestyä vielä Renaultin rebadgena.Outlander on vanha raiska jo. Koko Mitsubishi on lähdössä Euroopasta kävelemään, ne joilla on kyseisiä värkkejä varsinkin suht hiljattain hankittuna jää tyhjän päälle, varsinkin vaihtohyvityksissä.
Miksi se sen jälleenmyyntiarvo sen kummemmin sulaisi?Näen kuinka Mitsubishi Outlanderin jälleenmyyntiarvo sulaa silmissä, onneksi ei tullut mokomaan sorruttua kun joskus harkitsin. Markkinoilta poistuvaa merkkiä ei halua kukaan. Koko Renault-Nissan allianssi on päätä myöten kusessa.
Ihan mukavasti tuolla Taycanilla reissua tekee. 580km range ja 265kW latausnopeus:
Ihan mukavasti tuolla Taycanilla reissua tekee. 580km range ja 265kW latausnopeus:
Mahtuuko tavaratilaan muuta kuin paksu lompsa?
Autojopparit tietysti yrittävät kehittää kaikennäköisiä syitä miksi eivät hyvitä autosta enempää, mutta ei ne pitäneet arvoaan silloinkaan kun se virallinen edustus oli Suomessa.Kadotti. Ei jälleenmyyjät halua ottaa vaihdossa merkkiä, jolla ei ole maassa edustusta. Omistin Cruzen.
Suomeen tuotavien mallien kokoonpano tapahtui Koreassa, mutta tekniikka oli tosiasiassa esim. Cruzessa suoraan Opel Astrasta.
Ihan mukavasti tuolla Taycanilla reissua tekee. 580km range ja 265kW latausnopeus:
Hyvin nopeastihan tuo Taycan kuitenkin latautui 2 % - 80 %. Meni 22 minuuttia.
Tietenkin lataus hidastuu, ja juuri siksi ei pidä huudella, että latausnopeus on "250 kW", jos se on enintään sen verran. Se on sama kuin polttomoottoriautosta ilmoittaisi kulutuslukemaksi pienimmän toteutumiskelpoisen kulutuksen ja samalla ilmoittaisi nopeudeksi huippunopeuden."Näytä minulle auto jonka lataus ei hidastu viimeisellä 20%:lla ja näytän sinulle diesel BMW:n."
Kaikkia sähköautoja koskee tuo loppupään hidastuminen eikä lataamista edes suositella arkikäytössä kuin välille 50% - 80% joten... 100% varauksella liikkeelle lähtö on latausvälien maksimoimista eikä sitä edes suositella, varsinkaan matkaa taittaessa "yli akullisen" kantaman eli välilatauksilla korkeintaan sinne 80%, että pysytään mahdollisimman vähän latureilla ja suurimman osan aikaa renkailla.
Kaikki eivät kaipaa supernopeaa latausta, eikä siitä ole heille hyötyä. Siksi sitä on turha kaikkiin autoihin tuoda.Keskimäärin 199 kW 2-80 % on sen verran hyvä suoritus, että siinä pitäisi olla ihan riittävästi ihmeteltävää. Sitten kun tuollaisen latausnopeuden saa joka autolla joka huoltoasemalla, voi alkaa vähitellen puhumaan käyttökelpoisista akkuautoista ja latausinfrasta.
Eiks tää 80% oo enemmänkin Tesla suosituksia? Muilla valmistajilla reilummat reservit akuissa. Toki en silti 100% lataisi, eikä se nopeuden puolesta olisi järkevää. 90% voisi olla ok riippuen autosta."Näytä minulle auto jonka lataus ei hidastu viimeisellä 20%:lla ja näytän sinulle diesel BMW:n."
Kaikkia sähköautoja koskee tuo loppupään hidastuminen eikä lataamista edes suositella arkikäytössä kuin välille 50% - 80% joten... 100% varauksella liikkeelle lähtö on latausvälien maksimoimista eikä sitä edes suositella, varsinkaan matkaa taittaessa "yli akullisen" kantaman eli välilatauksilla korkeintaan sinne 80%, että pysytään mahdollisimman vähän latureilla ja suurimman osan aikaa renkailla.
200 kW ei ole "supernopea" lataus, vaan suurinpiirtein käyttökelpoinen pitkillekin matkoille, kunhan löytyy ravintolalla varustettu latauspaikka joka pysähdykselle. Naurettavan hidasta silti verrattuna nestemäisiin polttoaineisiin.Kaikki eivät kaipaa supernopeaa latausta, eikä siitä ole heille hyötyä. Siksi sitä on turha kaikkiin autoihin tuoda.
Senkun ostat nopeasti lataavan auton jos nopeaa latausta tarvitset ja annat kauppakasseilijoiden elää tyytyväisenä halvemmilla latauslaitteillaan.
200 kW ei ole "supernopea" lataus, vaan suurinpiirtein käyttökelpoinen pitkillekin matkoille, kunhan löytyy ravintolalla varustettu latauspaikka joka pysähdykselle. Naurettavan hidasta silti verrattuna nestemäisiin polttoaineisiin.
Onhan se tietysti melkoinen paradigmamuutos, että aina ei ladata tyhjästä täyteen, vaan satunnaisesta varaustasosta seuraavalle sopivalle laturille riittävästi,
Eiks tää 80% oo enemmänkin Tesla suosituksia? Muilla valmistajilla reilummat reservit akuissa. Toki en silti 100% lataisi, eikä se nopeuden puolesta olisi järkevää. 90% voisi olla ok riippuen autosta.
Audi e-tron lataa aika hyvää vauhtia vielä 80-90% kohdalla..
Tähän auttaisi jos muutkin kuin teslan laturit näyttäs vapaat töpselit ja toiminnan livenä.Niin jos voisi luottaa siihen että se seuraava laturi on vapaana, ehjä, sattuu toimimaan ja vielä sattuu löytymään sopiva tokeni tai appi. Mutta kun ainakin oma kokemus on se että melko usein tähdet ovat väärässä asennossa ja lataamatta jää.
Helpottaako jos kerron että 77kwh on 4 hengen auto ja 58kwh 5.Kiikarissa on id.3, mutta harkinta 58kwh ja 77kwh akkujen välillä on vaikea. Antaisi kyllä kivasti vapautta lisää jos voisi harventaa laturin etsimishetkiä. Samoilla ajoilla isompi akku myös oletettavasti menettäisi ominaisuuksiaan hitaammin.
Jaa a. Riippuu vähän. Yleensä 4h istumisessa ei nälkä paljoa kehity..En tiedä sit miksi ei voi sitä yhtä lounastuntia pitää 400km ajon jälkeen ? Ja toisaalta uudemmat tessut sun muut selviää vielä vähemmällä.
Siinä ja siinä onko mulla ollu yhtää oikeasti 5 istuttavaa Ehkä jos on 3 noin 8-10v lasta, jotka ei tarvitse turvaistuimia ym korokkeita enääHelpottaako jos kerron että 77kwh on 4 hengen auto ja 58kwh 5.
Kiikarissa on id.3, mutta harkinta 58kwh ja 77kwh akkujen välillä on vaikea. Antaisi kyllä kivasti vapautta lisää jos voisi harventaa laturin etsimishetkiä. Samoilla ajoilla isompi akku myös oletettavasti menettäisi ominaisuuksiaan hitaammin.
Syklithän tulevat 100%:sesti kilsoista? Voi kait niitä kilsoja kertyä kaupungissakin jos on taksikuski tai muuten vaan ajaa paljon ympäriinsä esikaupunkialueella. Jos keskikulutus olisi vaikka hatusta repäistynä 16kwh/100:lla, niin 55kwh mallissa yksi sykli tulee 340km välein, 77kwh mallissa 480km välein.Ajoprofiilissa saa olla aika hemmetisti pitkää maantieajoa, että 58kWh:lla tulisi merkittävästi enemmän syklejä kuin 77kWh:lla. Sitten toki on eroa jos ei ole kotilatausta ja lataa julkisista vasta kun akku alkaa olla tyhjä, muuta jos lataa kotona joka päivä tai joka toinen päivä niin ihan sama.
Jep, ja tuota voi myös miettiä auton elinkaaren kautta. 300tkm x 20kwh/100km = 60000kwh.Syklithän tulevat 100%:sesti kilsoista? Voi kait niitä kilsoja kertyä kaupungissakin jos on taksikuski tai muuten vaan ajaa paljon ympäriinsä esikaupunkialueella. Jos keskikulutus olisi vaikka hatusta repäistynä 16kwh/100:lla, niin 55kwh mallissa yksi sykli tulee 340km välein, 77kwh mallissa 480km välein.
Auto tulisi liikkumaan sen 40h/vko keskimäärin. Ja mietin lähinnä sitä että tuolla 77kWh akustolla ei tarvitsisi laittaa välillä täyteen ollenkaan, vaan se 90% riittäisi maksimeiksi(johon myös latautuminen olisi paljon nopsempaa).Ajoprofiilissa saa olla aika hemmetisti pitkää maantieajoa, että 58kWh:lla tulisi merkittävästi enemmän syklejä kuin 77kWh:lla. Sitten toki on eroa jos ei ole kotilatausta ja lataa julkisista vasta kun akku alkaa olla tyhjä, muuta jos lataa kotona joka päivä tai joka toinen päivä niin ihan sama.
Syklithän tulevat 100%:sesti kilsoista? Voi kait niitä kilsoja kertyä kaupungissakin jos on taksikuski tai muuten vaan ajaa paljon ympäriinsä esikaupunkialueella. Jos keskikulutus olisi vaikka hatusta repäistynä 16kwh/100:lla, niin 55kwh mallissa yksi sykli tulee 340km välein, 77kwh mallissa 480km välein.
Auto tulisi liikkumaan sen 40h/vko keskimäärin.
Tämäkin on selvillä eli 80% kaupunkiajoa ja 20% maantietä. Latauspaikkoja löytyy suht hyvin täältä Turusta. Rivarissa on myös tehty päätös että kun eka sähköauto tulee pihaan niin kaikki parkkipaikat sähköistetään.Jos pääosin kaupunkiajoa niin pienemmälläkin voisi pärjätä, mutta maantielle ottaisin tuossa tapauksessa 77kWh. Riippuu myös hieman siitä että onko pikalatureita hyvin saatavilla niissä paikoissa missä liikkuu.
Niin, se yksi pitkä paussi useamman tunnin jälkeen tai pari lyhyempää parin tunnin välein lienee varsin yleinen paussitahti. Siihen vaaditaan se n. 200 kW keskimääräinen toteutuva latausteho. Kuusamosta etelään ensimmäinen yli 50 kW laturi on tosin Kuopiossa 420 kilometrin päässä, eikä sekään lupaa kuin 150 kW. Jos haluaa tessutella supatsaatserille, saa kiertää 50 km ylimääräistä Pyhäjärven kautta. Normaalia perhematkailua, vai mitä?Tää kusematta lappiin vene perässä porukka on onneksi marginaali ryhmä jolle sit on hyvä ku on dieseliä..
Esim meidän perheen tessulla etelään meno kuusamosta vaatii joko yhden noin tunnin paussin puolivälissä tai pari lyhempää.
En tiedä sit miksi ei voi sitä yhtä lounastuntia pitää 400km ajon jälkeen ? Ja toisaalta uudemmat tessut sun muut selviää vielä vähemmällä.
Heti kun 250 kW latureita on 100 km välein, voidaan keskustella lisää.Kyllähän tuo melko käyttökelvottoman nopea jo olisi ravintoloimiseen. Muutaman minuutin vessatauolla 100 km lisää kantamaa. Suomalaista pikaruokaa jos jäät odottamaan 10 minuutiksi, niin kantamaa on ehtinyt valua 200 km lisää.
Onhan se tietysti melkoinen paradigmamuutos, että aina ei ladata tyhjästä täyteen, vaan satunnaisesta varaustasosta seuraavalle sopivalle laturille riittävästi, mutta eiköhän siihen kansa ennenpitkää opi.
Tämäkin on selvillä eli 80% kaupunkiajoa ja 20% maantietä. Latauspaikkoja löytyy suht hyvin täältä Turusta. Rivarissa on myös tehty päätös että kun eka sähköauto tulee pihaan niin kaikki parkkipaikat sähköistetään.
Mitenhän tuo 4 henkilön rajoitus on toteutettu, onko keskipaikalla takana edes turvavyötä?
Heti kun 250 kW latureita on 100 km välein, voidaan keskustella lisää.
Joku muu, mutta välillä voisi mennä taksinakin, riippuen tulevista laeista ja muutaman muun asian toteutumisesta.Onko kyseessä taksikäyttö vai joku muu? Taksilla olisi tietysti suotavaa, että lähes aina olisi mahdollista lähteä myös hieman kauemmas eli isompi akku olisi tietysti hyvä.
Tuohan sitten vaatisi rivariparkkikselle käytännössä 3x16A latausmahdollisuuden että saa yöllä akun täyteen...onko päätetty mahdollistaa noin tehokas?
Olen yrittänyt etsiä tietoa tuosta isoakkuisen takapenkistä, mutta en ole löytänyt. Luulisi että se ainakin on varmaa, että keskiturvavyö puuttuu.
Joo - ja saada kaikki "sähköyliherkät" parkumaan sairaina.Motareille induktiolla lataavia kaistoja ja lisävarusteena auton pohjaan induktiolla vaastaanotin lataamaan ajaessa... Eikös tuollaisen voisi toteuttaa jälkikäteenkin jos tuo joskus toteutuu?
Joo ihan huuhaa hintoja. En tiedä mistä ovat repineet ne Lähitapiolasta. Kyllä ne hinnat on enemmänkin tonnin luokkaa tai alemmat koska M3 oli melkein joka puolella vajaa tonni, poislukien OP joka halusi ottaa 1500€.Uudessa tm:ssä on kuulemma sähköautoista juttua ja niiden käyttökuluista. Kuulemma autovakuutus täysillä bonuksilla alkaen 2500 ja jollain malleilla yli 3000 euroa. Onko kukaan lukenut tuota? Järkyttäviä vakuutusmaksuja☹
hahaha, hulluja ne on. Meillä nyt pohjantähti kaikilla herkuilla (toki talot ja vene myös siellä jne) tesla model s 860e /vuosi sisältäen liikennevakuutuksen eli ihan kaikki. Jopa OP ois tarjonnu vajaa 1200e vuosi kaikki. Muut sit tosta väliltä.Uudessa tm:ssä on kuulemma sähköautoista juttua ja niiden käyttökuluista. Kuulemma autovakuutus täysillä bonuksilla alkaen 2500 ja jollain malleilla yli 3000 euroa. Onko kukaan lukenut tuota? Järkyttäviä vakuutusmaksuja☹
hahaha, hulluja ne on. Meillä nyt pohjantähti kaikilla herkuilla (toki talot ja vene myös siellä jne) tesla model s 860e /vuosi sisältäen liikennevakuutuksen eli ihan kaikki. Jopa OP ois tarjonnu vajaa 1200e vuosi kaikki. Muut sit tosta väliltä.
TM taitaa vaan edelleen olla diesel ja bensis valmistajien lahjoma..